کار در مونته نگرو

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مونته نگرو
  • ویزای کار مونته نگرو
  • مدارک مورد نیاز کار در مونته نگرو
  • نرخ بیکاری در مونته نگرو
  • مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021
  • میزان حقوق کار در مونته نگرو
  • نحوه کاریابی در مونته نگرو
  • مؤسسات کاریابی در مونته نگرو
  • بررسی ویزای همراه مونته نگرو
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مونته نگرو
  • کار در مونته نگرو و سخن پایانی
کار در مونته نگرو شرایط اقامت در مونته نگرو

کار در مونته نگرو و مقدمه ای بر آن

کار در مونته نگرو ، مهاجرت به مونته نگرو، شرایط کار در مونته نگرو، شرایط اقامت در مونته نگرو و ویزای کار مونته نگرو را در این مبجث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. شرایط اقامت در مونته نگرو چگونه است؟ ویزای کار مونته نگرو چگونه به دست می آید؟ درآمد در مونته نگرو در چه سطحی قرار دارد؟ آیا ویزای همراه به اعضای خانواده دارنده ویزای کار در مونته نگرو اعطا می گردد؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات در خصوص کار در مونته نگرو خواهیم پرداخت. مونته نگرو کشوری در جنوب قاره اروپا است که اقتصاد این کشور تحت تاثیر جنگ یوگسلاوی پیشرفت چندانی نداشته است. اما با این وجود، اقتصاد مونته نگرو بر اساس خدمت و گردشگری می باشد و منابع طبیعی جایگاه به خصوصی در این کشور دارند. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه سایر مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور از شرایط مهاجرت کاری به سایر کشور های دنیا مطلع شوید. همچنین می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کار در مونته نگرو دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در مونته نگرو:

مونته نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا است که پایتخت آن شهر پودگوریتسا و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. مساحت کشور مونته نگرو 13,810 کیلومتر مربع است و جمعیتی بیش از 678 هزار نفر را در خود دارا است. واحد پول رایج در کشور مونته نگرو یورو است و زبان رسمی این کشور مونته نگرویی می باشد. مونته نگرو با کشور های آلبانی، بوسنی و صربستان همسایه است اما توسط کشور صربستان به رسمیت شناخته نشده است. مونته نگرو تا سال 2006 جزو پادشاهی کشور صربستان قرار داشت اما در سال 2007 استقلال خود را اعلام نمود و جمهوری و قانون اساسی خود را در این سال به تصویب رسانید. بنابراین مونته نگرو کشوری نو پا می باشد. بعد از استقلال مونته نگرو اقتصاد این کشور برای برجسته کردن بخش خدمات خود، با هدف تبدیل شدن به منطقه گردشگری، تکامل یافته و در حال پیوستن به عضویت اتحادیه اروپا می باشد. تلاش برای جذب سرمایه گذاری برای پروژه های زیربنایی بزرگ به منظور تبدیل کردن این کشور به منطقه گردشگری همچنان ادامه دارد. صادرات فلز آلومینیوم در مونته نگرو در حال کاهش است به طوری که کارخانه آلومینیوم سازی در سال 2012 به دلیل ورشکستگی به سرمایه گذاران خارجی فروخته شد. همچنین در سال 2008 ثروتمندان روسیه و انگلیس در این کشور و در سواحل آن املاک خود را خریداری کرده اند. صادرات مونته نگرو بیشتر به کشور های صربستان، کرواسی، بوسنی و مجارستان است. عمده واردات مونته نگرو شامل مواد غذایی، نفت و انرژی الکتریکی بوده است. مونته نگرو دارای چند نوع ویزای کاری می باشد. در ادامه انواع ویزای کاری و مدارک مورد نیاز ویزای کاری مونته نگرو را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

پایتخت مونته نگرو جمعیت و مساحت مونته نگرو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

ویزای کار در مونته نگرو:

برای داشتن اجازه کار در مونته نگرو و همچنین مهاجرت به مونته نگرو از طریق کار، به ویزای کار مونته نگرو احتیاج است. همچنین برای داشتن شرایط اقامت در مونته نگرو باید اجازه اقامت در این کشور را دریافت نمود. ویزای کار مونته نگرو به سه دسته تقسیم می گردند که در همه این ویزا ها فرد باید پیشنهاد یا قرارداد کاری از سوی کارفرما در داخل مونته نگرو داشته باشد. وزارت امور خارجه مونته نگرو اجازه اقامت و کار در مونته نگرو را صادر می کند. شرایط و انواع ویزا های کاری مونته نگرو به شرح زیر است:

انواع ویزا توضیحات
ویزای کار دائم یا بلند مدت برای دریافت این ویزا کارفرما باید شخصی را به مدت طولانی مدت و پایدار استخدام کند و با این فرد قرارداد نامحدود یا بلند مدت به امضا برساند. در عین حال شرکت مورد نظر برای کارمند خود باید مجوز کار به دست آورد و به طور رسمی به فرد حقوق بپردازد و برای آن بیمه درمانی ایجاد کند. این نوع مشاغل در تمام مدت سال باز هستند و به فصل بستگی ندارند.
ویزای کار فصلی کار های فصلی در مونتگرو به گردشگری در ارتباط هستند و بیشتر در میان اوکراینی ها، روس ها و بلاروسی ها دیده می شود. در ماه مارس به دلیل وجود گردشگران بیشتر هتل ها، رستوران ها، بار ها و آژانس های مسافری تعداد زیادی موقعیت شغلی برای افرادی که می خواهند تابستان در این کشور مشغول به کار شوند معرفی می کنند. مدت اعتبار این ویزا از 1 ماه تا 8 ماه می باشد و فرد باید روزانه بین 10 تا 12 ساعت کار کند. وقتی فرد برای کار فصلی استخدام می شود، کارفرما باید همچون کار دائمی برای فرد باید مجوز کار ارائه کند که به طور واضح مدت کار را نشان می دهد. پس از پایان اعتبار این مجوز فرد باید درخواست مجدد خود را ارائه کند.
ویزای کار موقت کار موقت با کار فصلی تفاوت دارد و فرد با داشتن این ویزای می تواند به صورت پاره وقت در طول سال در کشور مونته نگرو کار کند. فرد برای داشتن این ویزا باید قرارداد کاری با کارفرما پیش از سفر به مونته نگرو وضع کند و همچنین اعتبار این قرارداد محدود می باشد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مونته نگرو:

برای داشتن اجازه کار در مونته نگرو و مهاجرت به مونته نگرو از طریق کار و همچنین داشتن شرایط اقامت در مونته نگرو باید پیشنهاد یا قرارداد کاری از سوی کارفرمای این کشور دریافت کرد. به همین دلیل فرد باید دارای سابقه کار و تخصص مرتبط با شغل آینده خود باشد. همچنین در خصوص کار های دائمی یا بلند مدت فرد باید مدرک تحصیلی مرتبط با شغل آینده خود را داشته باشد. علاوه بر شرایط گفته شده، برای درخواست ویزای کار مونته نگرو فرد باید مدارک مورد نیاز این ویزا را به سفارت مونته نگرو در کشور مبدا یا اداره مهاجرت این کشور ارسال کند. تمامی مدارک مورد نیاز باید به صورت معتبر بوده و به زبان مونته نگرویی ترجمه شوند. همچنین برای کار در این کشور باید به زبان مونته نگرویی و همچنین زبان های دیگر همچون انگلیسی وارد بود. در زیر لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار مونته نگرو را مشاهده می نمایید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • بیمه سلامت
  • گواهی سو سابقه کیفری از سوی کشور مونته نگرو
  • اثبات محل اقامت در مونته نگرو
  • قرارداد کاری
  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی
  • تاییدیه پزشک مبنی بر نداشتن هیچ گونه مشکل روحی و جسمی
  • گواهی عدم سو پیشینه از کشور مبدا

نرخ بیکاری در مونته نگرو:

یکی از عواملی که افراد پیش از دریافت پیشنهاد کاری با مهاجرت به مونته نگرو باید آن را بررسی کنند، نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده شرایط بازار کار کشور مورد نظر می باشد و هر چه میزان آن کم تر باشد، بازار این کشور دارای شرایط مناسبی برای متقاضیان خارجی می باشد. نرخ بیکاری در کشور مونته نگرو در چند سال گذشته و مخصوصا از سال 2005 دچار افت گردیده است. اما از سوی دیگر نرخ بیکاری در این کشور به شدت بالا می باشد که شرایط کار در مونته نگرو را سخت کرده است. به طوری که بیشترین نرخ بیکاری در کشور مونته نگرو در سال 2003 و با نرخ 31.04 درصد اتفاق افتاده است. از سوی دیگر، کم ترین میزان نرخ بیکاری در مونته نگرو در سال در سال 2019 و با نرخ 14.88 درصد بوده است که نرخ بالایی می باشد. نرخ بیکاری در کشور مونته نگرو در سطح بالایی قرار دارد. با اینکه در سالیان گذشته دچار افت گردیده است اما این نرخ بیشتر از متوسط اتحادیه اروپا می باشد و شرایط سختی برای متقاضیان خارجی برای کاریابی در مونته نگرو وجود دارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور مونته نگرو را مشاهده می نمایید:

کار در مونته نگرو نرخ بیکاری در مونته نگرو

مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021:

یکی دیگر از عواملی که متقاضیان ویزای کار مونته نگرو باید آن را بررسی کنند، لیست مشاغل مورد نیاز مونته نگرو می باشد. از آن جایی که افراد برای درخواست ویزای کاری مونته نگرو به قرارداد کاری نیاز دارند، بررسی این لیست و تخصص فرد موجب می گردد که کاریابی در مونته نگرو به آسانی و هدفمند انجام گردد. همان طور که اشاره کردیم چند نوع ویزا در کشور مونته نگرو وجود دارد و متقاضیان برای دریافت این ویزا ها به مشاغل به خصوصی که دولت این کشور هر ساله اعلام می نماید احتیاج دارند. لیست مشاغل مورد نیاز مونته نگرو باعث آسان کردن شرایط کار در مونته نگرو می گردد. افراد مطابق شغلی که در مونته نگرو به دست آورده اند می توانند برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را مشاهده می نمایید:

لیست مشاغل مورد نیاز مونته نگرو 2021
مشاغل دائم  مشاغل فصلی مشاغل موقت
متخصص فناوری اطلاعات عکاس راننده
کارمند بانک خواننده پرستار بچه
دکتر رقصنده پرستار خانواده
مترجم زبان های خارجی آرایشگر خدمتکار منازل
مدیر آشپز پرستار افراد سالمند
مهندس برق رهبر تور های تفریحی مراقبت از حیوانات

میزان حقوق برای کار در مونته نگرو:

از اساسی ترین موارد که افراد پیش از مهاجرت به مونته نگرو و درخواست ویزای کار مونته نگرو باید به آن توجه خاصی داشته باشند، میزان درآمد در مونته نگرو و سطح درآمد در این کشور می باشد. سطح درآمد در مونته نگرو با توجه به شرایط اقتصادی این کشور و همچنین میزان نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا نمی باشد. کم ترین میزان درآمد در مونته نگرو 680 یورو در ماه است. در سوی دیگر، بیشترین نرخ بیکاری در مونته نگرو 11,900 یورو است. متوسط درآمد در مونته نگرو 2,890 یورو در ماه است که نیمی از مردم در این کشور کم تر از این میزان درآمد دارند. میزان درآمد در مونته نگرو از بعضی از کشور های اروپا مانند آلمان و اتریش و همچنین کشور های همسایه مانند صربستان کم تر است. به همین دلیل توصیه موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر این است که واجدین شرایط به دنبال بررسی سطح درآمد کشور های سطح اول اروپا باشند. میزان درآمد ماهیانه برخی از مشاغل مونته نگرو به شرح زیر است:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
خلبان 1,830
استاد دانشگاه 2,190
دندان پزشک 2,470
مدیر بانک 2,930
مدیر عامل 2,740
وکیل 3,110
قاضی 3,840
پزشک 4,570
مدیر بازاریابی 4,370
مدیر داروخانه 4,770
تحلیلگر کنترل کیفیت 2,720
مدیر فروش 4,570
مدیر فناوری اطلاعات 3,980
امنیت وب سایت 3,660
مدیر منابع انسانی 3,780
مدیر هتل 4,770

نحوه کاریابی در مونته نگرو:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کار مونته نگرو به قرارداد کاری از سوی کارفرمای این کشور احتیاج است. به همین دلیل کاریابی در مونته نگرو از اهمیت بالایی برخوردار است. کاریابی در مونته نگرو به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود. وب سایت های کاریابی در مونته نگرو عمل کاریابی برای تمام مشاغل موجود در این کشور را انجام می دهند. افراد می توانند با ایجاد حساب کاربری در این وب سایت ها و ارسال رزومه خود، کار مورد نظر را دریافت کنند. از سوی دیگر در بعضی از سایت های کاریابی، کارفرما موقعیت شغلی خود را به صورت آگهی قرار داده است و متقاضی کار در مونته نگرو با ایجاد تماس به صورت مستقیم با کارفرما و ارسال رزومه، مصاحبه کاری و پس از پذیرش، قرارداد کاری دریافت می کند. با دریافت قرارداد از سوی کارفرما، فرد می تواند برای درخواست ویزای کار این کشور درخواست ارائه کند. در زیر نام برخی از وب سایت های کاریابی در مونته نگرو را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در مونته نگرو
Zzcg.me Zaposli.me
Prekoveze.me Jobs4hotels.me
Pasao.crna.gora.me Radnik.me
Careerjet.com Learn4good.com
Monster.com Montenegro.com

مؤسسات کاریابی در مونته نگرو:

موسسات کاریابی در مونته نگرو به صورت حضوری و یا غیر حضوری برای متقاضیان خود کاریابی را انجام می دهند. متقاضیان خارجی می توانند با دریافت ویزای توریستی به کمک این موسسات یا مستقیم کاریابی را در این کشور انجام دهند. از طرف دیگر، این موسسات به صورت غیر حضوری برای متقاضیان کار در مونته نگرو کلاس های جهت کمک به بهبود شرایط کار در مونته نگرو برای متقاضیان برگزار می نمایند. این موسسات پس از بررسی و تصحیح رزومه کاری فرد، آن را برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند ارسال می نمایند. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما، مصاحبه کاری برای متقاضی تعیین می گردد. پس از انجام مصاحبه و تایید فرد توسط کارفرما، قرارداد کاری با کارفرما امضا می شود و فرد می تواند برای درخواست ویزای کار مونته نگرو اقدام نماید. ناگفته نماند که برای انجام کاریابی و همچنین کلاس های آمادگی، موسسات کاریابی مبلغی را از متقاضی دریافت می کنند که این مبلغ به کلاس های آموزشی و نوع کار بستگی دارد. در زیر نام برخی از موسسات کاریابی مونته نگرو را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  مونته نگرو
ASN Advisory Services Network AG
Kouzon Montenegro
SMS Agency
Maz Agencija
RHR Employment Agency
Uspinjaca Posao Podgorica
The Headhunter Montenegro
Minua do Posla
Europe Agency

بررسی ویزای همراه در مونته نگرو:

از مواردی که دارندگان ویزای کار مونته نگرو به آن توجه دارند، ویزای همراه مونته نگرو می باشد. دارندگان ویزای کار مونته نگرو می توانند برای همسر و فرزندان تا سن 18 سال خود ویزای همراه این کشور را دریافت کنند. مدت اعتبار این ویزا به اندازه ویزای اصلی می باشد. ویزای همراه برای دارندگان ویزای فصلی ارائه نمی شود، چرا که دارندگان مشاغل فصلی پس از گذشت فصل مورد نظر باید کشور مونته نگرو را ترک کنند. دارندگان ویزای کار برای درخواست ویزای همراه باید شرایط حمایت مالی از خانواده را داشته باشند. افراد باید حداقل حقوق 3200 یورو در ماه دریافت کنند و همچنین منزل مناسب برای اعضای خانواده خود داشته باشند. دارندگان ویزای کاری که دو همسر دارند می توانند فقط برای یکی از همسر های خود ویزای همراه را دریافت کنند. همچنین افراد باید مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه را ارائه دهند. این مدارک به شرح زیر است:

  • قرارداد کاری فرد اصلی
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • پاسپورت معتبر تمام اعضای خانواده
  • شناسنامه
  • ویزای کار فرد اصلی
  • تاییدبه پزشک مبنی بر نداشتن هیچگونه بیماری

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مونته نگرو:

ار مزایای داشتن ویزای کار دائم یا موقت مونته نگرو می توان به دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اشاره نمود. دارندگان ویزای کار مونته نگرو می توانند اقامت موقت خود را به اقامت دائم و سپس به تابعیت این کشور طبق شروط ارائه شده توسط این کشور تبدیل کنند. افراد می توانند پس از گذشت 5 سال از اقامت خود در کشور مونته نگرو درخواست اقامت دائم داشته باشند. پس از دریافت اقامت دائم این افراد باید به مدت پنج سال دیگر در این کشور حضور مستمر داشته باشند. از سوی دیگر، افراد باید در تمام مدت کار با حداقل درآمد 3200 یورو در ماه و برای پرداخت تمام مالیات ها در تمام مدت خود اقدام کرده باشد. پس از گذشت 5 سال از اقامت دائم فرد برای درخواست تابعیت مونته نگرو باید توانایی خود در زبان مونته نگرویی، ادغام با فرهنگ مونته نگرو و دانستن سیاست و تاریخ این کشور را اثبات کند.

کار در مونته نگرو و سخن پایانی:

کار در مونته نگرو ، مهاجرت به مونته نگرو، شرایط کار در مونته نگرو، شرایط اقامت در مونته نگرو و ویزای کار مونته نگرو را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. مونته نگرو کشوری در جنوب قاره اروپا است که اقتصاد آن امروزه بر پایه گردشگری و خدمات می باشد. نرخ بیکاری کشور مونته نگرو در سطح بالایی قرار دارد و میزان درآمد مشاغل در این کشور از کشور های همسایه خود پایین تر است. به همین دلیل پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر بررسی کشور های تراز اول جهان مانند آلمان و اتریش است. این کشور ها شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری مخصوصا برای ایرانیان دارند. شما عزیزان می توانید با بررسی مقالات در وب سایت های این موسسه، روش ها جهت مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان پیدا کنید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در مورد شرایط شما برای کار در مونته نگرو و سایر کشور های دنیا دریافت نمایید. با ثبت امتیاز پنج ستاره به ما در ادامه نگارش مقالات انگیزه دهید. شما می توانید پرسش های خود را در خصوص کار در مونته نگرو در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت جواب آن را برای شما ارسال کنند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در مونته نگرو

شرایط اقامت در مونته نگرو از طریق کار چگونه است؟

افراد پیش از درخواست اقامت باید ویزای کار مونته نگرو را دریافت کنند.

ویزای کار مونته نگرو چگونه به دست می آید؟

در مرحله اول متقاضیان باید پیشنهاد کاری از کارفرمای مونته نگرویی دریافت نمایند.

✅درآمد در مونته نگرو در چه سطحی قرار دارد؟

کم ترین میزان درآمد در مونته نگرو از 680 یورو در ماه آغاز می گردد.

✅ آیا ویزای همراه به اعضای خانواده دارنده ویزای کار در مونته نگرو اعطا می گردد؟

بله ویزای همراه به دارندگان ویزای کار دائم یا کار موقت اعطا می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *