لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  •  ویزای کاری پرتغال
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال 2021
  • میزان حقوق کار در پرتغال
  • نحوه کاریابی در پرتغال
  • مؤسسات کاریابی در پرتغال
  • بررسی ویزای همراه پرتغال
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در پرتغال
  • لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال ✅ مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به پرتغال در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال ، شرایط اخذ اقامت و تابعیت پرتغال، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به پرتغال را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار داده ایم. لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و کار در کشور پرتغال همانند دیگر کشور های اروپایی پیرو قوانین خاصی می باشد و افراد می توانند با داشتن اطلاعات کافی و آشنایی با این قوانین مسیر درستی را برای مهاجرت انتخاب نمایند. لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال در سال 2020 چگونه است؟ چگونه می توانیم کار مورد نظر خود را از لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال پیدا کنیم؟ شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به پرتغال چیست؟ ما در این مقاله سعی بر آن داریم که تمامی ابهامات و سوالات شما را در مورد لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال بر طرف نماییم.

مؤسسه  حقوقی ملک پور با سال ها سابقه در زمینه های مهاجرتی می تواند همراه و راهنمای شما در این امور باشد. شما عزیزان می توانید با برقراری تماس با مؤسسه به صورت رایگان شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین متخصص ما در میان بگذارید تا آن ها با بررسی شرایط بهترین روش مهاجرت را به شما پیشنهاد دهند. همچنین شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به وب سایت های مؤسسه به بررسی و مطالعه مقالات در زمینه های مهاجرتی بپردازید.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

پرتغال کشوری واقع در جنوب غربی قاره اروپا و عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن می باشد. پایتخت این کشور لیسبون می باشد. این کشور جمعیتی بالغ بر 10.5 میلیون نفر و مساحتی معادل 92.212 کیلومتر مربع دارد. زبان رسمی در این کشور پرتغالی می باشد که بر گرفته از زبان های رومی تبار است. واحد پول در پرتغال یورو می باشد. مسیحیت دین رسمی مردم در پرتغال می باشد. از همسایگان این کشور می توان اسپانیا اشاره کرد که از شرق و شمال با این کشور همسایه است، این دو کشور تشکیل دهنده شبه جزیره ایبری می باشند. کشور پرتغال از سمت غرب با اقیانوس اطلس همسایه می باشد.

 از شهر های دیگر پرتغال می توان به پورتو نیز اشاره کرد. پرتغال در گذشته سیستم حکومتی پادشاهی داشت اما از سال 1910به بعد به سیستم حکومتی جمهوری تغییر پیدا کرد. پرتغال با آب و هوای مناسب و معتدل در سال های اخیر مقصد بسیاری از افراد از سراسر جهان بوده. متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق کار به پرتغال را دارند باید از لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال اطلاع پیدا کنند. مهاجرت از طریق کار به پرتغال روش های مختلفی دارد و افراد در صورت اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و داشتن شرایط می توانند برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.

پرتغال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور پرتغال

ویزای کار پرتغال:

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به پرتغال را دارند باید ابتدا برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. افراد باید قبل از هر گونه اقدام از مراحل دریافت ویزا، مدارک مورد نیاز و لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال اطلاعات لازم را به دست آورند. تحصیل دانشگاهی و تخصص کاری و سوابق کاری، دانش و مدرک زبان و سن مناسب، از عوامل اصلی و تاثیر گذار برای دریافت ویزای کار در پرتغال می باشند. متقاضیان می توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال به بررسی شرایط خود بپردازند. افراد واجد شرایط برای اخذ ویزای کار در این کشور ابتدا باید از یک شرکت یا کارفرما در پرتغال دعوت نامه کاری دریافت نمایند و با داشتن دعوت نامه کاری می توانند برای اخذ ویزای کاری پرتغال اقدام نمایند. کسانی که قصد مهاجرت کاری به پرتغال را دارند می توانند با بررسی نرخ بیکاری و وضعیت اشتغال از شرایط اقتصادی این کشور اطلاعات لازم را به دست آورند. در پرتغال چند نوع ویزای کاری وجود دارد که عبارت اند از :

  • ویزای خود اشتغالی در کشور پرتغال
  • ویزای کاری برای افراد دعوت شده به کار
  • ویزا کاری برای افراد متخصص و ماهر، معلمان و افراد فرهنگی
  • ویزا کاری برای کارمندان در شرکت های با چند ملیت

مدارک مورد نیاز ویزای کار در پرتغال:

افراد با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و پیدا کردن کار مناسب و دریافت دعوت نامه از سوی کار فرما، می توانند برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. در این روند کار فرما موظف است ابتدا در پرتغال و اتحادیه اروپا دنبال نیروی کار مورد نیاز خود بگردد و در صورت پیدا نکردن نیروی مورد نیاز می تواند برای فرد متقاضی دعوت نامه ارسال نماید. متقاضی با دریافت دعوت نامه باید مدارک خود را تکمیل نموده و اقدام به ثبت نام در پرتال SAPA  نمایند.

 در این قسمت مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری پرتغال را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه متقاضی در کشوری که تابعیت آن را دارد
  • ارائه مدارک نشان دهنده محل اقامت فرد متقاضی در پرتغال
  • ارائه مدرک ثبت نام در اداره مالیات
  • ارائه دعوت نامه ارسال شده از سوی کارفرما

نرخ بیکاری در پرتغال:

با توجه به صحبت های بالا به این نتیجه رسیدیم که افراد برای کار در کشور پرتغال ابتدا باید لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال را بررسی کنند و سپس از سمت یک کارفرما یا یک شرکت دعوت به کار شوند. پیدا کردن کار و یافتن شغل مورد نظر در یک کشور با نرخ بیکاری و شرایط کاری در آن کشور رابطه مستقیم دارند. مطابق با آخرین آمار رسمی منتشر شده نرخ بیکاری در پرتغال 6.7 درصد می باشد، که با توجه به شرایط کشور پرتغال و جمعیت در این کشور نرخی نسبتاً متوسط است. اگر بخواهیم شرایط کاری در پرتغال را با کشور هایی نظیر آلمان، دانمارک و هلند مقایسه کنیم، متوجه می شویم که این کشور ها از نظر کار شرایط مطلوب تری دارند اما در مقایسه با بعضی از کشور ها مثل اسپانیا نیز شرایط کار در پرتغال بهتر می باشد.

باید به این نکته توجه داشت که کشور پرتغال در 5 سال گذشته با سیاست جذب سرمایه گذاران خارجی نرخ بیکاری را به شدت کاهش داده به طوری که مطابق با آمار نرخ بیکاری در  این کشور در سال 2013 نزدیک به 18 درصد بوده که این آمار در سال 2020 به 6.7 درصد رسیده که پیشرفت جالبی به شمار می رود. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت های مؤسسه حقوقی ملک پور به مطالعه مقالاتی در زمینه های مهاجرت بپردازید و سطح آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید.

نرخ بیکاری در پرتغال

مشاغل مورد نیاز پرتغال 2021:

از بین کار هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال موجود می باشد، بعضی از صنایع و مشاغل در این کشور جز مشاغل مورد نیاز و کلیدی به شمار می روند که میزان درخواست برای کار در این مشاغل بالاتر است و درخواست برای دریافت ویزای کار در این مشاغل نیز بالاتر می باشد. صنعت خودرو و صنعت هوا و فضا رونق بسیاری در کشور پرتغال دارند این صنایع در زمینه های ساخت هواپیما های بدون سرنشین و صنایع هوایی و در زمینه های تولید خودرو، کامیونت و اتوبوس ها تخصص دارند. از دیگر مشاغلی که رونق زیادی در پرتغال دارد صنعت توریسم و گردشگری می باشد. با توجه به نرخ بیکاری در پرتغال شرایط ورود به بازار کار نسبت به دیگر کشور های اروپایی مشکل تر است. از دیگر مشاغلی که در کشور پرتغال مورد نیاز است بدین ترتیب است:

  • صنایع فرهنگی
  • عمران
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت مد
  • فناوری و اطلاعات
  • بهداشت

میزان حقوق برای کار در پرتغال:

مبلغ حقوق و دست مزد دریافتی در پرتغال با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، نوع کار، شرایط کار، مدرک تحصیلی و سابقه کار متغیر می باشد و علاوه بر این شرایط شهری که در آن کار می کنید نیز تاثیر بسیاری دارد به عنان مثال فردی که در پایتخت پرتغال شهر لیسبون کار می کند به مراتب حقوق بیشتری نسبت به فردی که در شهر های دیگر کار می کند دریافت می کند. در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده در سال 2020 میزان حقوق دریافتی به صورت حداقل برای هر نفر ماهیانه 1180 یورو می باشد. با توجه به این نکته که کشور پرتغال جز کشور های ثروتمند قرار ندارد اما میانگین حقوق برای کار در پرتغال 1600 یورو به صورت ماهیانه می باشد و در بعضی از شغل ها میزان درآمد بالاتر از حد میانگین نیز می باشد.

در این قسمت به بررسی حقوق در بعضی از مشاغل می پردازیم :

میزان حقوق در ماه عنوان شغلی
1.100 یورو کارگر
4.000 یورو مدیریت
2.000 یورو مهندسی مکانیک
3.600 یورو مهندس آی تی
1.300 یورو مهندس معمار

نحوه کاریابی در پرتغال:

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد اخذ ویزای کاری کشور پرتغال برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا نیازمند به یک پیشنهاد کار از سمت یک شرکت یا کارفرمای معتبر از این کشور می باشد. باید این مهم را در نظر گرفت که دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرما برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا کار بسیار سختی می باشد به این دلیل که کارفرما قبل از دعوت فرد برای مصاحبه محل اقامت فرد را جویا می شود و به همین دلیل می توان گفت کاریابی برای افرادی که در کشور پرتغال وارد شده اند کار آسان تری می باشد و وارد شدن به این کشور می توان از طریق تحصیل باشد یا از راه های سرمایه گذاری و یا هر راه قانونی دیگر. اما به صورت کلی حضور فرد متقاضی در پرتغال می تواند کمک بسیاری به کاریابی و دریافت ویزای کاری در این کشور کند.

مؤسسات کاریابی، سایت های معتبر کاریابی و روزنامه ها اغلب می توانند در پیدا کردن کار به افراد کمک بسیاری کنند. در صورتی که فرد کار مورد نظر خود را بیابد، برای انجام مصاحبه دعوت خواهد شد و اگر دارای رزومه کاری قوی و سطح زبانش خوب باشد می تواند با موفقیت مصاحبه را پشت سر بگذارد و درخواست کاری را دریافت کند. متقاضیان می توانند پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، نسبت به حرفه خود به دنبال کار مورد نظر در مؤسسات کاریابی باشند که در ادامه مقاله به بررسی تعدادی از این مؤسسات پرداخته ایم.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در پرتغال:

همان طور که در بالا گفته شد افراد برای کار در پرتغال نیاز به دعوت نامه کاری و پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما و یا شرکت معتبر دارند، به این علت افراد می توانند از طریق شرکت ها و مؤسسات کاریابی  لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال را بررسی نموده و به جستجوی کار بپردازند و برای ورود به بازار کار در این کشور اقدام کنند. رزومه قوی و سابقه کاری می تواند نقش به سزایی برای پیدا کردن کار مناسب در پرتغال داشته باشد همچنین متقاضیان می توانند با بررسی وب سایت های کاریابی برای فرصت های شغلی مناسب اقدام به عمل آورند. در این قسمت برای آسان شدن در امر کاریابی برای شما عزیزان چندین شرکت و مؤسسه  کاریابی و وب سایت کاریابی در پرتغال را قرار داده ایم که با مراجعه به آن ها می توانید مشاغل مورد نیاز خود را جستوجو کنید. این مقاله توسط مؤسسه حقوقی مهاجرتی ملک پور تهیه و تدوین گردیده و هر گونه کپی برداری از آن شرعاً و قانوناً خلاف قانون می باشد.

  • مؤسسات کاریابی:
    • Great Consulting
    • Randstad Professionals
    • Ondaplanetaria
    • National Recruitment Portugal
    • AICEP
  • وب سایت های کاریابی:
    • Net Empregos
    • Indeed
    • Empregeos Online
    • Learn4Good

بررسی ویزای همراه در پرتغال:

 پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال به بررسی ویزای همراه برای متقاضیان ویزای کارمی پردازیم. در اکثر کشور ها مطابق با قانون اشخاصی که به واسطه پیشنهاد شغلی، ویزای کاری دریافت می کنند این امکان را دارند که برای الحاق خانواده خود درخواست دهند. تا به صورت هم زمان وارد خاک کشور مقصد شوند. قانون ویزای همراه و الحاق خانواده به واسطه ویزای کاری در پرتغال نیز اجرا می شود. متقاضیانی که پیشنهاد کار از کارفرما از کشور پرنغال دارند باید برای اخذ ویزای کاری مدارک مربوطه خود و خانواده خود را آماده کنند و تحویل سفارت مربوطه دهند، همچنین باید فرم درخواست ویزای همراه را تحویل سفارت دهند. زمان بررسی و روند تصمیم گیری برای الحاق خانواده در ویزای کاری پرتغال ممکن است تا 90 روز طول بکشد و هزینه ویزا برای همراهان برای هر نفر مبلغ 90 یورو می باشد و برای نوزادان نیازی به پرداخت این مبلغ نمی باشد. فرد متاقضی تنها می تواند برای افراد زیر برای ویزای همراه اقدام نماید:

  • همسر شرعی و قانونی متقاضی
  • شریک زندگی متقاضی
  • فرزند وابسته به متقاضی( فرزندانی که به سرپرستی گرفته شده اند و فرزندان همسر متقاضی نیز شامل می شوند)
  • والدین فرد متقاضی و والدین همسر
  • فرزندانی که زیر 18 سال سن دارند

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال:

متقاضیان پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و دریافت پیشنهاد کاری از سمت کار فرما می توانند برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه نمایند. برای افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری در کشور پرتغال شوند ابتدا به مدت یک سال اقامت موقت در پرتغال را دریافت می کنند و  در صورتی که قرار داد کاری فرد تمدید گردد امکان تمدید اقامت نیز وجود خواهد داشت و در صورتی که فرد تا 5 سال به صورت متوالی در پرتغال اقامت داشته باشد به طوری که در طول سال 180 روز را در پرتغال گذرانده باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم در کشور پرتغال اقدام نماید. افراد در صورتی که در طول مدت حضورشان در پرتغال مالیات خود را به صورت کامل پرداخت کرده باشند، در این مدت مرتکب به جرم و جنایتی نشده باشند، پایبند به قوانین این کشور بوده اند، به زبان پرتغالی تسلط کامل پیدا کرده باشند و با اجتماع و فرهنگ این کشور ادغام شده باشند می توانند بعد از گذشت 6 سال برای اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت پرتغال اقدام نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، شرایط دریافت ویزای کار، ویزای همراه، مؤسسات کاریابی کشور پرتغال و .. را به صورت علمی و تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. اخذ ویزای کاری پرتغال با توجه به این که نیاز به پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما یا شرکت معتبر دارد کار بسیار سختی به شمار می رود و می توان گفت که امکان حضور در پرتغال با روش های تحصیلی و سرمایه گذاری به مراتب راحت تر است. با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال و مشاهده نرخ بیکاری در این کشور و در مقایسه با کشور های نظیر اتریش و آلمان که کشور های صنعتی به شمار می روند می توان به این مهم دست یافت که اخذ ویزای کاری در این کشور ها به مراتب امری آسان تر بوده و دارای ارزش بالاتری نیز می باشد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می توانند با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال اطلاعات مفیدی را به دست آورند. مؤسسه حقوقی ملک پور با سال ها تجربه در امور مهاجرت می تواند همراه شما عزیزان در زمینه مهاجرت باشد. همچنین شما می توانید با برقراری تماس با مؤسسه به صورت رایگان به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید. شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله سوالات، نظرات و پیشنهادات خود مطرح نموده تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال

✅ کشور پرتغال چند نوع ویزای کاری دارد؟

انواع ویزاهای کاری پرتغال عبارتند از: ویزای خود اشتغالی در کشور پرتغال، ویزای کاری برای افراد دعوت شده به کار، ویزا کاری برای افراد متخصص و ماهر، معلمان و افراد فرهنگی و ویزا کاری برای کارمندان در شرکت های با چند ملیت.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور پرتغال در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

نرخ بیکاری پرتغال در سال 2013 نزدیک به 18 درصد بوده که این آمار در سال 2020 به 6.7 درصد رسیده که پیشرفت جالبی به شمار می رود.

✅ حداقل حقوق یک نیروی کار در کشور پرتغال چقدر است؟

بر اساس آمار منتشر شده در سال 2020 میزان حقوق دریافتی به صورت حداقل برای هر نفر ماهیانه 1180 یورو می باشد.

2 پاسخ
  1. مهتاب
    مهتاب گفته:

    سلام
    به نظر شما اگر اقامت کشور پرتغال را از طریق تحصیل یا خودحمایتی دریافت کنم امکان پیدا کردن کار وجود دارد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      کشور پرتغال در سالهای اخیر از نظر نرخ بیکاری تغییرات بسیاری داشته است و در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور نشانگر مناسب بودن بازار کار در این کشور است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *