کار در اروپا و آمریکا و کانادا ( مقایسه کامل شرایط )

آنچه در این مقاله میخوانید

  • کار در اروپا و آمریکا و کانادا و بررسی شرایط آن
  • شرایط اخذ ویزای کار
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار
  • نرخ بیکاری در اروپا و آمریکا و کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز 2021
  • کار در اروپا و آمریکا و کانادا و میزان حقوق
  • نحوه کاریابی در اروپا و آمریکا و کانادا
  • مؤسسات کاریابی در اروپا و آمریکا و کانادا
  • خدمات موسسه ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در اروپا و آمریکا و کانادا
  • بررسی ویزای همراه در اروپا و آمریکا و کانادا
  • وضعیت اقامت و تابعیت در اروپا و آمریکا و کانادا
  • کار در اروپا و آمریکا و کانادا و سخن پایانی
ویزای کار اروپا آمریکا و کانادا

کار در اروپا و آمریکا و کانادا و مقدمه ای بر آن

کار در اروپا و آمریکا و کانادا همراه با مقایسه کامل شرایط ، مشاغل مورد نیاز 2020، اخذ ویزای کار کانادا ، کار در آمریکا برای ایرانیان و به طور کلی ویزای کار خارج از کشور برای ایرانیان در این مقاله به طور کاملا علمی بررسی و تحلیل شده است. زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا ؟ پیدا کردن کار در آمریکا ، کانادا یا اروپا از چه طرقی امکان پذیر است؟ اخذ ویزای کار آمریکا در چه شرایطی ممکن است؟ وضعیت نرخ بیکاری و مشاغل مورد نیاز در اروپا، آمریکا و کانادا به چه صورت است؟ مراحل دریافت ویزای شغلی چیست؟ افرادی که در پی مهاجرت و تغییر مثبت زندگی خود هستند حتما این سوالات برایشان پیش آمده است. در این مقاله تلاش می کنیم به صورت هر چه دقیق تر، سوالات شما همراهان عزیز را پاسخگو باشیم.

در صورتی که پس از مطالعه مقاله در انتخاب مقصد مهاجرتی خود هم چنان مردد هستید، و یا سوالات دیگری در مورد قوانین مهاجرتی داشته باشید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور   تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید. کارشناسان موسسه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

کار در اروپا و آمریکا و کانادا و بررسی شرایط آن:

همانطور که بارها گفته ایم، هفت مسیر اصلی برای مهاجرت وجود دارد که عبارتند از: تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل، سرمایه گذاری، افراد خاص و هنرمندان. در این بین روش کار همواره پر طرفدارتر بوده است، چرا که کم هزینه ترین و مطمئن ترین مسیر می باشد. از این رو ما در این وب سایت به صورت تخصصی به بررسی و تحلیل مراحل دریافت ویزای شغلی در همه کشورهای دنیا می پردازیم. از آنجا که کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا از نظر نرخ بیکاری در سطح پایینی هستند، به علاوه کیفیت زندگی در این کشورها در سطح مناسبی است، همواره مورد توجه افراد زیادی بوده اند. بنابراین در این مقاله نیز به صورت تخصصی به مقایسه شرایط کار در اروپا و آمریکا و کانادا پرداخته ایم. یکی از اصلی ترین نکات برای کاریابی خارج از کشور این است که کجا و به چه صورت به دنبال کار بگردیم؟ درصد زیادی از علاقه مندان به مهاجرت کاری به دلیل اینکه نمی دانند کجا و چگونه به دنبال کار باشند، امیدی به کاریابی و مهاجرت کاری هم ندارند. اما نیروهای متخصص با یادگیری اصول کاریابی می توانند به راحتی برای مهاجرت کاری اقدام کنند. می توان گفت اگثر رشته های فنی مهندسی، بیزنس، پزشکی و پرستاری بازار کار مناسبی در اروپا، آمریکا و حتی کانادا دارند. اگر شما بدانید که در کشور مقصد شما چه مشاغلی مورد نیاز است، می توانید احتمال یافتن پیشنهاد کار را نیز در نظر بگیرید. عامل دیگری که برای شناخت بازار کار در کشورهای مختلف مهم است، نرخ بیکاری است. جایی به دنبال کار باشید که نرخ بیکاری پایینی داشته باشد.

 کار در اروپا برای ایرانیان نیز در مقاله تخصصی دیگری در این سایت مورد بررسی قرار گرفته است. پس از مطالعه این مقاله می توانید پاسخ سوال زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا را دریابید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای کار

شرایط اخذ ویزای کار:

بر اساس آخرین تحقیقات، نزدیک به 51 درصد از مهاجران به این کشورها، موفق به کسب درآمد بالاتر از کشور خود شده اند. یکی از مسائلی که در مهاجرت کاری بسیار مهم است، یادگیری زبان است. متقاضیان ویزای کار کانادا، آمریکا و اروپا بهتر است زبان دوم یا حتی سوم بیاموزند تا شانس کاریابی بهتری داشته باشند. قطعا هر کشور قوانین خاص خودش را دارد. مثلاً ویزای کار کشورهایی چون کانادا، استرالیا و اتریش بر اساس سیستم امتیازبندی است. بنابراین متقاضی بر اساس امتیازاتی که از شرایط خود کسب می کند، صلاحیت خود را برای کار در کشور مقصد اثبات می نماید. در برخی دیگر از کشورها، اخذ ویزای کار، مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور مقصد است. مانند کشورهای انگلستان، هلند، فرانسه و … .

توضیحات دقیقتر را در ادامه شرح خواهیم داد.

کار در اروپا:

کشورهایی چون اتریش و آلمان نیز ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار برای افراد متخصص تعریف کرده اند. متخصصان از طریق این ویزا می توانند وارد خاک آلمان یا اتریش شوند و به مدت 6 ماه کاریابی نمایند. البته کشورهای دیگری نیز هستند که این ویزا را دارند مانند دانمارک. اما مردم کشور ایران از طریق این ویزا امکان ورود به کشور دانمارک و کاریابی را نخواهند داشت. متقاضیان اخذ ویزای کار اروپا می بایست شرایط لازم از نظر تحصیلات، سن، مدرک زبان و سابقه کاری داشته باشند. همانطور که بیان کردیم ویزای جستجوی کار اتریش، یک ویزای امتیازبندی است. افرادی واجد شرایط دریافت این ویزا هستند حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کسب کنند. البته حداقل امتیاز در مورد افراد فارغ التحصیل و متخصص برخی از رشته های مورد نیاز مانند: مهندس برق، مهندس مکانیک و IT ، شصت و پنج می باشد. نکته قابل توجه در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش این است که این ویزا در دسته بندی های نیروی کار خیلی ماهر، نیروی کار کلیدی و نیروی کار ماهر در مشاغل مورد نیاز تعریف می گردد. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص حداقل حقوق در اتریش و وضعیت کار در این کشور بیان شده است.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار

فایل صوتی این ویدئو

کار در آمریکا و کانادا:

اما ویزای کار آمریکا مختص افرادی است که بتوانند یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور به دست آورند. در واقع افراد می بایست بر اساس تخصص و مهارت خود، یک موقعیت شغلی مناسب پیدا کنند. داشتن دانش زبان، سابقه کار، تحصیلات مرتبط و به طور کلی رزومه کاری خوب می تواند در این پروسه پیدا کردن کار در آمریکا بسیار تاثیر گذار باشد.

متقاضیان برای بدست آوردن ویزای کار کانادا هم با داشتن پیشنهاد شغلی می توانند اقدام کنند و هم اینکه از روش اسکیلد ورکر می توانند به این کشور وارد شود. قوانین کاری کشور کانادا نیز مانند کشور اتریش بر اساس امتیازبندی است. افراد برای مهاجرت کاری به کانادا می بایست بر اساس فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان امتیاز مهاجرت به کانادا را کسب می کنند. بهترین سن در این پروسه 24 تا 35 سال است. سابقه کار نیز حداقل باید 3 سال باشد. داشتن تحصیلات فوق دیپلم به بالا و مدرک زبان در حد آیلتس 6.5 از دیگر شرایط حداقلی کسب امتیاز در این پروسه است. حداقل امتیاز لازم برای ورود به مرحله دوم اسکیل ورکر یا همان POOL یا استخر، 67 است. افراد واجد الشرایط با کسب امتیازات لازم، ممکن است از طرف دولت کانادا دعوتنامه ای برای ورود، کار و زندگی در این کشور اخذ کنند. بسیاری از ایرانیان کانادا و مهاجران از سایر کشورها از این روش اقدام به مهاجرت کاری به کانادا کرده اند. یکی دیگر از روش های دریافت اجازه کار در کانادا، تحصیل در کانادا است. تحصیل در کانادا علاوه بر افزایش امتیاز در پروسه اسکیل ورکر، بسته به مقطع و نوع دوره تحصیلی اجازه کار نیمه وقت یا تمام وقت را می دهد. هم چنین تحصیل همسر و دریافت ویزای همراه کاری برای این کشور نیز گزینه محبوبی است.

 در جداول و نمودار زیر اطلاعات تخصصی در خصوص ویزای کار آمریکا ، کانادا و اروپا آمده است.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در روش های کار در کانادا

فایل صوتی این ویدئو

دسته بندی ویزای کار اتریش حداقل امتیاز لازم
نیروی کار کلیدی 55 امتیاز
مشاغل دارای کمبود 55 امتیاز
ویزای جستجو کار یا نیروی کار خیلی ماهر 70 امتیاز
انواع ویزای کار آمریکا شرایط اخذ ویزا
ویزای E1 این ویزا مختص افرادی است که در زمینه های علمی، هنری، تجارت یا … دارای توانایی های فوق العاده ای هستند.
محققین علمی و اساتید مطرح با اثبات داشتن سوابق حرفه ای حداقل 3 سال در حوزه پژوهش های علمی که در دنیا شناخته شده است نیز می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.
مدیران برجسته ای برای کارفرمایان آمریکایی یا شرکت های وابسته کار می کنند.
ویزای E2 این ویزا مختص افرادی است که حداقل مدرک لیسانس داشته و مهارت خاصی نیز در یکی از زمینه های علمی و هنری دارند.

این ویزا در اولویت دوم می باشد.

ویزای E3 حدافل تحصیلات در این ویزا تحصیلات فوق دیپلم است. داشتن سابقه کار نیز الزامی است.
ویزای E4 این ویزا مخصوص کارکنان سابق آمریکایی و بازنشستگان است.
ویزای E5 ویزای سرمایه گذاری است و مختص افرادی است که قصد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار را دارند.
امتیازبندی ویزاهای کار

نرخ بیکاری در اروپا و آمریکا و کانادا :

افرادی که به دنبال یافتن بهترین مقصد برای مهاجرت کاری خود هستند، لازم است برخی از شاخص های تاثیر گذار اقتصادی در کشورهای مد نظر خود را بررسی کنند. یکی از معیارهای مهم برای مقایسه وضعیت اقتصادی کشورها، بررسی نرخ بیکاری در آن هاست. شاخص اقتصادی نرخ بیکاری، نمایانگر درصد افراد فاقد شغل و دارای توانایی شغلی است. مقدار بالای نرخ بیکاری نشان از ضعیف بودن اقتصاد یک کشور است. نرخ بیکاری نشان دهنده میزان افرادی است که در جستجوی کار بوده اما موفق به یافتن شغل نشده اند. کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش به دلیل داشتن صنایع گسترده و اقتصاد بسیار قوی، دارای نرخ بیکاری پایینی هستند. کشورهای کانادا و آمریکا که به عنوان کشورهای پیشرفته شناخته می شوند نیز نرخ بیکاری مطلوبی دارند. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری آمریکا، کانادا، آلمان و اتریش را طی سه سال اخیر مشاهده فرمایید. این نمودار می تواند مرجع خوبی برای مقایسه کلی وضعیت اقتصادی و اشتغال در این اروپا، آمریکا و کانادا باشد.

مشاغل مورد نیاز 2021 در اروپا و آمریکا و کانادا:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار برای انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت کاری، اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز کشورهای مد نظر است. حتی اگر یک کشور دارای وضعیت اقتصادی مناسبی باشد، اما تخصص شما در این کشور مورد نیاز نباشد، باز هم شانس زیادی برای کاریابی نخواهید داشت. بنابراین در این بخش به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز 2021 اروپا، آمریکا و کانادا می پردازیم. اگر حرفه شما جزو مشاغل مورد نیاز هر کدام از کشورهای مذکور است، ممکن است شانس کاریابی خوبی در این کشور داشته باشید. البته بررسی لیست مشاغل به تنهایی نمی تواند برای ارزیابی شانس کاریابی در خارج از کشور مناسب باشد. این فاکتور تنها یکی از معیارهای مهم می باشد. لازم است تمام نکات گفته شده در این مقاله را با شرایط خود مقایسه کرده و سپس نتیجه گیری نمایید.

به طور مثال کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار تعریف کرده اند، در حالی که کانادا و آمریکا این ویزا را ندارند. در عوض در کانادا سیستم امتیازبندی اسکیلد ورکر وجود دارد که افراد دارای صلاحیت از ابتدا با اقامت دائم وارد می شوند. با در نظر گرفتن تمامی این روش ها و بررسی لیست مشاغل دید بهتری برای رصد مسیر پیش رو پیدا می کنید. در کشورهای آلمان و اتریش کمبود نیروی کار در مشاغل مهندسی و پزشکی بیشتر است. برخی مشاغل نیز در هر دو کشور مورد نیاز است.

مشاغل مورد نیاز اتریش  مشاغل مورد نیاز آلمان
پزشکی مشاغل در حوزه پرستاری و پزشکی و …
مهندس برق مهندس برق
مهندس پردازش داده مهندسی سازه
حسابدران  و مشاورین مالی مهندسی خودرو
مدیران مهندسی علوم کامپیوتر
مهندس ارتباطات مهندس ارتباطات
رشته های خاص مانند مهندسی متالورژی مهندسی فرایند، تکنسین حمل و نقل، مهندسی عمران و … فرصت های شغلی MINT؛ mathematics، information technology، natural sciences، technology (ریاضیات، فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و تکنولوژی )
مهندس مکانیک مهندس مکانیک

همانطور که ذکر کردیم اسکیلد ورکر یکی دیگر از روش های اخذ اقامت کاری در کانادا است. در این پروسه هر تخصص در یک سطح قرار می گیرد. سطح های تعریف شده با اصطلاح national occupation classification(NOC) شناخته می شوند. اگر شغل و تخصص فرد در یکی از سطوح صفر، A یا B باشد، امکان ثبت نام در این پروسه وجود دارد. بر اساس این تقسیم بندی رشته های مدیریتی در سطح صفر، مشاغلی مانند وکالت و مهندسی در سطح A و مشاغلی که معمولا نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارند در سطح B قرار گرفته اند. افرادی که شرایط امتیازآوری در پروسه اسکیلد ورکر کانادا را داشته باشند، می توانند با تهیه پکیج آموزش جامع اقامت کاری کانادا، چگونگی مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا را بیاموزند و بدون نیاز به وکیل مهاجرتی برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند. با توجه به استقبال و رضایت مخاطبان، این پکیج را می توان بسته كامل مهاجرت كانادا از طریق اسکیلد ورکر دانست.

در کشور آمریکا نیز مشاغل مورد نیاز از سمت دولت این کشور مشخص شده است که در جدول ذیل مشاهده می فرمایید. البته در حال حاضر کار در آمریکا برای ایرانیان به دلیل مسائل سیاسی و روابط دو کشور کار سختی می باشد. افراد حتی در صورتی که تخصص لازم در مشاغل مورد نیاز این کشور داشته باشند نیز برای پیدا کردن کار در آمریکا و اخذ ویزای کار آمریکا دچار مشکلاتی خواهند شد.

مشاغل مورد نیاز آمریکا 
مهندس نرم افزار
تحلیل گر امنیت اطلاعات
توسعه دهنده وب
تحلیگر داده
مدیر عملیاتی
حوزه درمان
فیزیوتراپی
پرستار
پرستار خانگی
متخصص سونوگرافی

میزان حقوق در اروپا و آمریکا و کانادا:

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب مقصد مهاجرتی بررسی میزان حقوق کشور مورد نظر است. مناسب بودن حقوق نیروی کار در کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکا و کانادا یکی دیگر از دلایل مهم گرایش بیشتر متقاضیان به این کشورهاست. در این کشورها نرخ تورم پایینی وجود دارد. بنابراین میزان حداقل حقوق تعریف شده، می تواند برای هزینه های یک زندگی با کیفیت خوب کافی باشد. قاعدتاً میزان درآمد بر اساس شغل، سختی کار، ساعت کار و … متفاوت می باشد. اما معمولاً مشاغل مربوطه به حوزه پزشکی و مدیریتی در اکثر کشورها دارای حقوق بالاتری نسبت به سایر مشاغل هستند. هم چنین متوسط حقوق در کشورهای مختلف نیز بسته به سطح اقتصادی کشور و هزینه های زندگی متفاوت است. متوسط حقوق در کشور آلمان 2400 و در اتریش 3450 دلار آمریکا می باشد. در کشور آمریکا نیز متوسط حقوق در ماه 3400 دلار است. در کانادا این میزان 2300 دلار در ماه می باشد. در جدول زیر می توانید میزان درآمد مشاغل مخلتف را در کشورهای آلمان، اتریش، کانادا و آمریکا مشاهده کنید.

عنوان شغلی اتریش آلمان آمریکا کانادا
مدیر پروژه 4,200 5,030 7,000 4,800
توسعه دهنده وب 3,460 4,060 5,600 3,900
حسابدار 2,870 3,300 4,700 3,200
مشاور مالی 3,900 4,600 6,400 4,400
معمار 3,400 4,000 5,600 3,800
مهندس عمران 3,700 4,300 6,000 4,100
مهندس مکانیک 3,600 4,200 5,900 4,050
مهندس برق 3,950 4,680 6,524 4,500
مهندس شیمی 3,400 4,000 5,650 3,900
مدیرفروش 2,550 3,000 4,100 2,800
معلم ریاضیات 2,600 3,000 4,300 2,900
پزشک 6,800 7,900 11,150 7,600
پرستار 3,400 4,000 5,600 3,900
چشم پزشک 10,300 12,000 16,800 11,600
دندانپزشک 8,300 9,800 13,600 9,400
دامپزشک 3,900 4,600 6,400 4,400
روانشناس 5,900 7,000 9,700 11,600

نحوه کاریابی در اروپا و آمریکا و کانادا:

در این قسمت به یکی از مهم ترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد. قطعا افرادی که برای مهاجرت به اروپا و آمریکا و کانادا روش کاری را انتخاب می کنند، از خود پرسیده اند: چگونه در کشور مورد نظر خود به جستجوی کار بپردازم و چگونه شغل مناسب پیدا کنم؟ در این بخش می توانید پاسخ این سوال مهم را دریابید. قطعا افرادی که با داشتن پیشنهاد شغلی اقدام به مهاجرت کاری می کنند از این بابت نگران نیستند. روی صحبت ما با اشخاصی است که هنوز در این مورد اقدامی نکرده اند. همانطور که گفته شد در کشورهای اروپایی آلمان و اتریش این فرصت وجود دارد که از طریق ویزای جستجوی کار وارد این کشورها شده و اقدام به کاریابی نمایند. هم چنین در کانادا بر اساس سیستم امتیازبندی اسکیلد ورکر امکان اقدام برای اخذ اقامت کاری وجود دارد. اما پس از ورود به این کشورها باز هم نحوه کاریابی بسیار حائز اهیمت است. این افراد می توانند از طریق مراجعه به روزنامه های محلی، شرکت ها و کمپانی های بزرگ اقدام به بررسی مشاغل مورد نیاز نمایند.

توجه داشته باشید به دلیل پرداخت هزینه های زندگی در این کشورها بهتر است قبل از ورود خود به کشور مقصد کاریابی را آغاز کنید. در این صورت موسسات کاریابی می توانند در امر کاریابی به شما کمک کنند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

مؤسسات کاریابی در اروپا و آمریکا و کانادا:

حال که از نحوه کاریابی آگاه شدید و به اهمیت مؤسسات کاریابی واقف هستید، به معرفی تعدادی از این مؤسسات کاریابی خواهیم پرداخت. وب سایت های کاریابی معتبر معمولا با ارتباط با کارفرمایان نیاز به نیروی کار در شرکت ها و موسسات مختلف را به تفکیک زمینه های شغلی آگهی می کنند. کارجویان نیز می توانند با ارسال رزومه خود از این موسسات بخواهند در صورت یافتن موقعیت شغلی مناسب، وقت مصاحبه شغلی با کارفرما را تنظیم کند. در ادامه می توانید جدولی شامل موسسات کاریابی در اروپا و آمریکا و کانادا مشاهده فرمایید. برای اخذ ویزای کار در اروپا و آمریکا و کانادا مرحله کاریابی و مراجعه به مؤسسات کاریابی معتبر اهمیت زیادی دارد.

سایت های کاریابی در کانادا مؤسسات کاریابی در آمریکا مؤسسات کاریابی در اتریش مؤسسات کاریابی در آلمان
سایت careerbuilder Pridestaff.com موسسه Markus Baldauf موسسه  Personalkonzepte
سایت Workopolis موسسه کاریابی نشنال ایونت موسسه JOBBOX موسسه  Job Center Berlin_ Lichten
سایت  glassdoor موسسه کاریابی بالا بوستا آمریکا موسسه Start People موسسه Eurostaff
سایت Indeed جاب اسپرینگ آمریکا موسسه Experis Personalberatung موسسه job point Neukolln
سایت simply hired Aerotek موسسه Otti & Partner موسسه S and W
خدمات موسسه ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در اروپا و آمریکا و کانادا:

از آنجا که روش کار یکی از روش های پر طرفدار مهاجرت است، لذا یادگیری تمام نکات مربوط به کاریابی در خارج از کشور بسیار ضروری است. علاقه مندان به کار در خارج از کشور با مطالعه این مقاله و بررسی و مقایسه شرایط خود هم چنین با دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه می توانند متوجه شوند آیا شرایط لازم برای مهاجرت کاری به هر کدام از کشورهای اروپایی، آمریکا یا کانادا را دارند یا خیر. مؤسسه حقوقی ملک پور با داشتن 15 سال سابقه کار مفید در امر مهاجرت، می تواند در زمینه اخذ ویزای کار در اروپا و آمریکا و کانادا به متقاضیان محترم خدمات متعددی ارائه دهد. اگر پس از انجام تحقیقات لازم متوجه شدید که شانس بالایی برای کاریابی در خارج از کشور دارید، به جای انجام هزینه های زیاد برای کاریابی با تهیه محصول گام به گام تا کار خارج از کشور می توانید خودتان وکیل مهاجرتی خود باشید. در این محصول تمامی علوم مربوط به کاریابی و روش های کاریابی توسط استاد ملک پور توضیح داده شده است. هم چنین در صورتی که امتیاز بالایی در پروسه اسکیل ورکر کسب کرده اید، می توانید محصول دیگر موسسه ما را تحت عنوان آموزش اقامت کاری کانادا را تهیه فرمایید. این محصول نیز با تدریس استاد افضلی مشاور رسمی دولت کانادا در امر مهاجرت یاری رسان شما در این پروسه خواهد بود.
هم چنین در صورتی که نیاز به مشاوره های تخصصی برای بررسی شرایط خود دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید. وکلای ما در کشورهای تاپ اروپایی، آمریکا و کانادا نیز می توانند در اموری مانند ویزای جستجوی کار، کاریابی در حوزه مشاغل مورد نیاز کشور کانادا و اخذ ویزای کار آمریکا در کنار شما عزیزان باشند.

بررسی ویزای همراه در اروپا و آمریکا و کانادا:

قانون اتحاد خانواده یا Family reunification در بسیاری از کشورهای دنیا وجود داشته و از طرف دولت پشتیبانی می گردد. افراد متاهلی که اقدام به مهاجرت از طریق اشتغال به کار می نمایند، به موضوع الحاق خانواده اهمیت زیادی می دهند. بر اساس قانون حمایت از اتحاد خانواده برای الحاق خانواده ویزیا همراه تعریف می گردد. این در صورتی است که فرد اصلی از یکی از روش های قانونی، موفق به عقد قرارداد با کارفرمایی در کشور مقصد گردد. پس از برآورده کردن شرایط مهاجرت کاری به هر کشور امکان درخواست ویزای همراه نیز وجود دارد. حال اینکه همراه شامل چه کسانی می شود؟ سوال دیگری است که باید پاسخ گفت. در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا همراه به همسر و فرزندان وابسته زیر 18 سال اطلاق می شود. در برخی از کشورها نیز ممکن است فرزندان بالای 18 سال نیز به شرط وابسته بودن به پدر و مادر نیز شامل ویزای همراه گردد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اروپا و آمریکا و کانادا:

با رعایت یک سری نکات و شرایط، متقاضیانی که از راه ویزای کاری برای مهاجرت اقدام کرده اند، می توانند تابعیت کشور های مقصد را دریافت کنند. در اروپا، اشخاص بعد از پیدا کردن کار مورد نظر اقامت کاری دریافت می کنند. همچنین در اکثر کشورها اگر این افراد به مدت پنج تا هفت سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشند می توانند برای دریافت اقامت دائم درخواست کنند. به طور مثال در کشور اتریش افراد پس از گذشت 5 سال، می توانند برای اقامت دائم اتریش درخواست دهند. در آمریکا نیز همچنین افراد می توانند بعد از گذشت 5 الی 7 سال از اقامت دائم آمریکا و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. متقاضیانی که از طریق اسکیل ورکر برای ویزای کاری کانادا درخواست می کنند، در صورتی که موفق شوند امتیازات لازم را به دست آورده و از طرف دولت کانادا، دعوتنامه دریافت کنند، ظرف مدت یک ماه پس از ورود به کانادا موفق به اخذ اقامت دائم خواهند شد.

چگونگی اخذ پاسپورت نیز به عنوان هدف نهایی مهاجران مورد توجه است. به طور خلاصه متقاضی برای دریافت پاسپورت کشوری که در آن اقامت دارد، باید به جامعه ای که در آن زندگی می کند تعلق خاطر داشته باشد و اصطلاحاً با جامعه ادغام شده باشد. برای دریافت اقامت دائم کشور هایی مانند آمریکا،کانادا و اروپا داشتن شرایطی همچون دانش زبان، کسب اقامت دائم، آشنایی با قوانین و مقررات، آشنایی با تاریخ و فرهنگ کشور مقصد و … از ضروریات می باشد. در کشور اتریش در سال ششم اقامت و در صورت داشتن اقامت دائم اتریش می توان برای تابعیت اقدام کرد. در آلمان پس هفت تا 10 سال اقامت و در کانادا پس از پنج سال اقامت می توان برای اخذ تابعیت و پاسپورت اقدام کرد.

کار در اروپا و آمریکا و کانادا و سخن پایانی:

کار در اروپا و آمریکا و کانادا با بررسی و مقایسه نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز، میزان درآمد، وضعیت اقامت و تابعیت و روش های اخذ ویزای کار در کشورهای مختلف را در این مقاله بررسی کردیم. روش کاری یکی از روش های کم هزینه و مطمئن برای مهاجرت است. به همین دلیل این روش طرفداران بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. با این حال متقاضیان کار در خارج از کشور به دنبال پاسخ سوالات بیش شمار خود هستند. سوالاتی مانند اینکه: زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا ؟ کار در آمریکا برای ایرانیان چگونه ممکن است؟ چه روش هایی برای کاریابی وجود دارد؟ آیا برای کار در اروپا، آمریکا و کانادا واجد شرایط هستند؟ در این مقاله تلاش کردیم تمامی معیارهای مهم برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهیم. خوشبختانه کشورهای آلمان و اتریش به ما ایرانیان تحت شرایطی امکان جستجوی کار در کشورشان را می دهند. همین طور در کشور کانادا نیز در صورتی داشتن صلاحیت امکان دریافت اقامت دائم کاری وجود دارد. اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کرده اید، حتما تا کنون متوجه شده اید که با توجه به شرایط خود چه روشی برایتان ایده آل است. در صورتی که پس از مطالعه این مقاله هم چنان در خصوص کار در اروپا و آمریکا و کانادا سوالی دارید، می توانید در انتهای همین مقاله و یا در قسمت سوالات مهاجرت، سوالات خود را مطرح نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ گوی سوالات شما هستند. در صورت رضایت از مطالب سایت با امتیاز پنچ ستاره به این مقاله، می توانید سبب دلگرمی ما به جهت افزایش مطالب مفید باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در اروپا و آمریکا و کانادا

✅ چه عواملی در پیدا کردن کار در آمریکا موثر است؟

داشتن دانش زبان، سابقه کار، تحصیلات مرتبط و به طور کلی رزومه کاری خوب می تواند در پروسه پیدا کردن کار در آمریکا بسیار تاثیر گذار باشد.

زندگی در کانادا بهتر است یا اروپا ؟

از نظر استاندارهای لازم برای زندگی، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش در سطح بالایی قرار دارند. برای انتخاب مقصد می بایست قوانین کار و لیست مشاغل مورد نیاز کشورهای مختلف را بررسی کرد.

✅ آیا در حال حاضر کار در آمریکا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

در حال حاضر به دلیل اختلافات سیاسی آمریکا با ایران افراد حتی در صورتی که تخصص لازم در مشاغل مورد نیاز این کشور داشته باشند نیز برای پیدا کردن کار در آمریکا و اخذ ویزای کار آمریکا دچار مشکلاتی خواهند شد.

✅ چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

متقاضیان برای بدست آوردن ویزای کار کانادا هم با داشتن پیشنهاد شغلی می توانند اقدام کنند و هم اینکه از روش اسکیلد ورکر می توانند به این کشور وارد شود.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      کانادا ویزای جستجوی کار ندارد. اما ممکن است افراد از راه هایی مانند تحصیل ، ازدواج یا الحاق خانواده اقامت دریافت کنند و در این کشور به دنبال کار باشند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *