لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در فرانسه
  • ویزای کاری فرانسه
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در فرانسه
  • نرخ بیکاری در فرانسه
  • لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021
  • میزان حقوق کار در فرانسه
  • نحوه کاریابی در فرانسه
  • مؤسسات کاریابی در فرانسه
  • بررسی ویزای همراه فرانسه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فرانسه
  • سخن پایانی کار در فرانسه
✅ لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه ✅ آثاراقامتی و تایعیتی از طریق کار در فرانسه توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله تحلیل و بررسی شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه ، شرایط کار در کشور فرانسه، آثار اقامتی و تابعیتی از طریق مهاجرت کاری به کشور فرانسه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 کدام است؟ میزان حقوق انواع مشاغل در لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه کدام است؟ آیا امکان اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه از طریق کار در کشور فرانسه وجود دارد؟ مشاغل مورد نیاز کشور فرانسه در سال 2021 کدام است؟ در این مقاله به این سوالات و دیگر سوالات شما در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و دیگر ابعاد آن پاسخ داده خواهد شد. همچنین می توانید در صورت داشتن سؤالات بیشتر در این خصوص با مشاورین و کارشناسان ما در مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار فرمایید و از خدمات مشاورین رایگان ما بهره مند گردید. از این طریق این امکان برای شما عزیزان و سروران فراهم می گردد تا شرایط تان به طور کامل بررسی گردد و از تمامی راه های مهاجرتی ممکن، مطلع گردید.

شرایط عمومی کار در فرانسه:

فرانسه کشوری است هم مرز با بلژیک، آلمان، سوییس و ایتالیا که در غرب اروپا قرار گرفته است. این کشور دارای جمعیتی برابر با 67 میلیون و مساحتی برابر با 640679 کیلومتر مربع می باشد. کشور فرانسه کشوری است که سالیانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند و تجارت خوبی را از این طریق دارد. زبان رسمی مردم این کشور، زبان فرانسه می باشد. جهت کار در کشور فرانسه فرد نیاز دارد تا از یک کارفرمای فرانسوی یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت نماید. پس از اینکه فرد موفق به دریافت جاب آفر شد باید از طریق سفارت اقدام به اخذ ویزای کاری کند. اشخاصی که قصد کار در کشور فرانسه را دارند باید به این نکته توجه کنند که تسلط کامل به زبان فرانسه یک پیش نیاز بسیار مهم و اساسی برای موفقیت در پیدا کردن کار می باشد. در صورتی که شغل و تخصص متفاضی جزو شغل های مورد نیاز فرانسه باشد، شانس وی برای پیدا کردن کارفرما بیشتر است. همچنین در مهاجرت کاری به کشور فرانسه فرد باید به این نکته توجه نماید که آمار بیکاری در کشور فرانسه بالاست. از این رو باید متقاضی از مهارت بالایی در رشته خود برخوردار باشد تا شانس کاریابی داشته باشد. با مطالعه لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 از شغل هایی که به نیروی کار نیاز دارند مطلع خواهید شد.

کار در فرانسه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فرانسه

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار فرانسه:

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و در صورت موفقیت در پیدا کردن پیشنهاد کاری، فرد باید اقدام به اخذ ویزای کاری فرانسه و دریافت مجوز کار در کشور فرانسه نماید. دریافت مجوز کاری برای تمامی افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا هستند امری لازم و ضروری است. مواردی که باید کارفرما در این راستا بررسی نماید در زیر ذکر گردیده است.

  • تقاضای نیروی ماهر و متخصص در پوزیشن شغلی مورد نظر
  • مدرک تحصیلی و تخصص نیروی کار
  • حقوق دریافتی
  • قرارداد و توافقنامه ارائه شده توسط کارفرما
  • قوانین استخدامی

مهاجرت کاری به کشور فرانسه در حالت های دیگر نیز ممکن است. یکی از این راه ها گذراندن یک دوره فنی حرفه ای در یک شرکت است. به علاوه افرادی که در کشور فرانسه تحصیل کرده باشند این امکان را دارند تا به مدت 6 ماه وارد کشور فرانسه گردند و اقدام به جستجوی کار نمایند. در صورتی که تحصیلات فرد مرتبط با شغل های مورد نیاز فرانسه باشد، شانس زیادی برای یافتن کار مناسب خواهد داشت. لازم به ذکر است کار در کشور فرانسه برای افرادی که می خواهند به عنوان کارگر ماهر و یا متخصص وارد شوند شرایط دیگری را فراهم نموده است و به این افراد یک ویزا به اسم ویزای talent visa ارائه می دهد. تحت این ویزا این افراد یک اقامت یک ساله دریافت می نمایند که تا 4 سال پس از ورودشان به فرانسه امکان تمدید وجود دارد. افرادی که می توانند موفق به دریافت این ویزا گردند در زیر ذکر گردیده است.

  • هنرمندان
  • افراد دارای تخصص در زمینه های فرهنگی
  • کارآفرینان
  • اقامت و دریافت پیشنهاد کاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاران در فرانسه
  • نوآوران پروژه های اقتصادی
  • اشخاص معروف در جهان
  • دانشمندان و پژوهشگران

مدارک مورد نیاز ویزای کار در فرانسه:

در ادامه مبحث لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 به بیان مدارک مورد نیاز به جهت اخذ ویزای کاری فرانسه می پردازیم. در واقع این مدارک برای افرادی که تمایل به دریافت ویزای کار فرانسه با داشتن پیشنهاد کار را دارند، بسیار ضروری است. در این راستا فرد باید به جهت ویزا شدن در تهیه مدارک دقت لازم را به عمل آورد.

  • مدارک مربوط به پیشنهاد شغلی پیشنهاد شده
  • مدارک مربوط به رعایت قوانین دولت فرانسه در ارائه پشنهاد کاری
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • فرم پر شده درخواست ویزای کاری
  • دو قطعه عکس
  • اجاره نامه مربوط به محل زندگی در کشور فرانسه
  • ارائه قرارداد کاری مربوطه
  • ارائه مدارک تحصیلی و مدارک مربوط به سوابق کاری
  • ارائه نامه ی تمکن مالی به جهت اینکه فرد نشان دهد که می تواند از پس هزینه های زندگی خود در مدت زمان ویزا بر می آید.
  • ارائه مدرکی مربوط به اینکه فرد در طول 10 سال اخیر شکست مالی نداشته است.
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه

نرخ بیکاری در فرانسه:

یکی از عوامل مهم و اساسی در مهاجرت کاری به هر کشوری در نظر گرفتن آمار بیکاری آن کشور است. متاسفانه کشور فرانسه آمار بیکاری بالایی دارد از این رو کشور مناسبی به جهت کار محسوب نمی شود. ولی به طور کلی در صورتی که فرد دارای مهارت و تخصص بالایی باشد، این شانس را دارد که با در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و تلاش در این راستا از طریق یک کارفرمای فرانسوی موفق به اخذ پیشنهاد کاری و مهاجرت کاری به کشور فرانسه شود. لازم به ذکر است کار مورد نظر باید به مدت 3 ماه در کشور فرانسه و 3 ماه در کل اتحادیه اروپا توسط کارفرمای فرانسوی آگهی شود و در صورتی که هیچ شخصی برای آن موقعیت شغلی یافت نشد، کارفرما می تواند آن موقعیت شغلی را به فرد بین المللی پیشنهاد دهد. طبیعتاً تخصص های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 ، شانس بالاتری برای کاریابی در فرانسه دارند.

با توجه به نرخ بیکاری بالایی که کشور فرانسه دارد موفقیت در این امر بسیار سخت می باشد. در جدول زیر نرخ بیکاری کشور فرانسه را نشان می دهد. نرخ بیکاری کشور فرانسه در حال حاضر 8.1 درصد می باشد که نسبت به کشورهایی مثل آلمان، اتریش و کانادا آمار نرخ بیکاری بالایی می باشد.

unemployment-rate-franc

مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021:

فردی که قصد مهاجرت کاری به یک کشور را دارد در ابتدا باید این مهم را در نظر بگیرد که اصلا کشور مورد مهاجرت به تخصص و زمینه کاری او نیاز دارد یا خیر. از این رو می توان گفت در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد نیاز آن کشور جز اولین قدم هایی است که فرد متقاضی مهاجرت کاری بایستی در نظر بگیرد. البته لیست شغل های مورد نیاز فرانسه تنها معیار برای بررسی شرایط کاریابی در این کشور نمی باشد اما یکی از فاکتورهای مهمی است که باید توسط متقاضی بررسی گردد. از این رو در راستای راهنمایی شما عزیزان در ادامه به بیان لیست مشاغل مورد نیاز در فرانسه 2021 می پردازیم.

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021
 متخصص ICT مشاغل مهندسی در انواع رشته ها
متخصص سلامت و بهداشت متخصصین IT
متخصصین در زمینه اقتصاد متخصصین بانکداری
مشاور حقوقی و مشاغل مرتبط با مسائل حقوقی کارگران جنگل و ماهیگیری
صنایع چوب متخصص در امور صنایع غذایی

میزان حقوق برای کار در فرانسه:

کشور فرانسه بزرگترین کشور در اروپا می باشد و دومین کشور در اروپا از لحاظ اقتصادی است و مردم این کشور از سطح رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. در این امر شکی نیست یکی از موارد بسیار مهم و اساسی در مهاجرت کاری به یک کشور، علاوه بر داشتن تخصص در یکی از مشاغل در لیست شغل های مورد نیاز فرانسه، میزان حقوق دریافتی می باشد. از این رو در ادامه به بیان میزان حقوق در کشورهای مختلف می پردازیم.

عنوان شغلی میانگین حقوق در سال
توسعه دهنده نرم افزار 55,659
مهندس 52,897
کارگردان 146,746
مدیر  77,122
مدیر بازاریابی 82,031
مدیر پروژه IT 70,158
مهندس نرم افزار  66,637
مدیر منابع انسانی 85,259
مدیر پرژه 66,148
مدیر IT 103,426

نحوه کاریابی در فرانسه:

یکی از قدم های اساسی در مهاجرت کاری و پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021، کسب اطلاعات از نحوه کاریابی در فرانسه می باشد. یکی از موارد مهم و اساسی برای موفقیت در کاریابی در فرانسه تسلط بر زبان فرانسه می باشد. یکی دیگر از موارد تاثیر گذار نیز این است که تخصص متقاضی در لیست شغل های مورد نیاز فرانسه وجود داشته باشد. به جهت کاریابی در فرانسه می توان اقدام به جستجوی کار از طریق آژانس های کاریابی کرد. لازم به ذکر است افرادی که در فرانسه تحصیل کرده باشند می توانند بعد از اتمام تحصیلشان 6 ماه در فرانسه اقامت داشته باشند و به دنبال کار  بگردند. فرد در صورتی که 3 الی 4 سال در فرانسه کار کند و بیمه و مالیات رد کند این امکان را خواهد داشت تا اقامت دائم خود را دریافت کند.

با توجه به اینکه امکان دریافت پیشنهاد کاری از کشور مبدا برای فرد بسیار سخت است یکی از راه های موفقیت در کاریابی در کشور فرانسه این است که فرد از طریق تحصیلی وارد فرانسه شود. علاوه بر اینکه فرد در حین تحصیل امکان کار نیمه وقت دارد، این امکان را دارد تا به محض آگهی شدن یک موقعیت شغلی مناسب، مدارک و رزومه خود را از طریق مؤسسات کاریابی به شرکت مدنظر بفرستد و با آن ها ارتباط بگیرد و در صورت موفقیت در مصاحبه و باقی مراحل موفق به دریافت پیشنهاد کاری گردد. با دانستن لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 می توانید برای انتخاب رشته تحصیلی خود بر اساس نیازهای شغلی این کشور تصمیم بگیرید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در فرانسه:

همانطور که گفته شد در صورتی که تخصص فرد جزو لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 باشد و اقدام به کاریابی کند، وجود موسسات کاریابی بسیار کمک کنند است. با توجه به اهمیت موسسات کاریابی در امر یافتن شغل مناسب در ادامه به بیان و ارائه یک سری مؤسسات کاریابی فرانسه می پردازیم تا شما عزیزان از آن بهره مند گردید. در صورتی که تخصص شما جزو شغل های مورد نیاز فرانسه است، با مراجعه به وبسایت های کاریابی و ارسال رزومه خود می توانید شانس خود را برای یافتن کارفرما در کشور فرانسه امتحان کنید.

  • https://www.fusac.fr
  • http://job-in-france.babylangues.comhttps
  • www.thelocal.fr/jobs
  • http://www.jobsinparis.fr

بررسی ویزای همراه در فرانسه:

بدون شک یکی از مواردی که برای متقاضی کار در فرانسه در مبحث لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 ، اهمیت دارد این است که بتواند خانواده خود را همراه با خود داشته باشد. خوشبختانه کشور فرانسه این امکان ر ا فراهم کرده است تا فرد بتواند برای اخذ ویزای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید. این شرایط باعث می گردد تا فرد در شرایط مساعدتری بتواند وظایف کاری خود را انجام دهد و در محیط کاری خود بازدهی بیشتری داشته باشد. در حقیقت دلیل اینکه کشور فرانسه و بسیاری از دیگر کشورها شرایط اخذ ویزای همراه را فراهم نموده اند همین موضوع است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فرانسه:

پس از بررسی فاکتورهای برای اخذ ویزای کار فرانسه همچون نرخ بیکاری، مدرک مورد نیاز، روش های کاریابی در فرانسه و لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021، به بررسی فاکتور مهم چگونگی اقامت و تابعیت فرانسه از طریق مهاجرت کاری می پردازیم. امکان اخذ اقامت و تابعیت کشور مورد مهاجرت کاری از معیارهای بسیار مهمی است که متقاضی در انتخاب آن کشور مد نظر قرار می دهد. در کشور فرانسه در صورتی که فرد به مدت 3 الی 4 سال کار کند و بیمه و مالیات رد کند این امکان را خواهد داشت تا موفق به دریافت اقامت دائم فرانسه شود. یک مزیت کشور فرانسه این است که فرد می تواند با حفظ تابعیت قبلی خود اقدام به دریافت تابعیت جدید کند. توجه به این امر ضروری است که در صورتی که فرد در مدت زمان 10 ماهه، به اندازه 6 ماه در کشور فرانسه حضور نداشته باشد، در اخذ اقامت دائم خود با مشکل مواجه می شود. هرچند استثناهایی وجود دارد به عنوان مثال فرد اثبات نماید که خروجش از کشور فرانسه بنا به دلایل بسیار ضروری بوده است. به علاوه در راستای اخذ اقامت دائم فرد باید با زبان و فرهنگ کشور فرانسه آشنایی لازم را داشته باشد. یکی دیگر از موارد مهم در مسائل مربوط به اقامت دائم فرانسه این است که اگر فرد به مدت 2 سال از کشور فرانسه خارج شود، اقامت دائم باطل می گردد.

کار در فرانسه و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه، آثار اقامتی و پاسپورت فرانسه، میزان حقوق در شغل های مورد نیاز فرانسه و نحوه کاریابی در کشور فرانسه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. به طور کلی با توجه به نرخ بیکاری کشور فرانسه که نرخ بیکاری بالایی است، مهاجرت کاری به کشور فرانسه پیشنهاد نمی گردد. همچنین با توجه به اینکه برای درخواست ویزای کاری حتما نیاز به پیشنهاد کاری می باشد مهاجرت کاری به فرانسه سخت می باشد. از این رو کشورهایی چون آلمان و اتریش که بدون داشتن پیشنهاد کاری امکان دریافت ویزای جستحوی کاری و ورود به این کشورها هست، انتحاب های بسیار بهتر و معقول تری هستند. به علاوه این کشورها از نرخ بیکاری پایین تری برخوردار هستند و فرد شانس بالاتری برای کاریابی دارد. در این مقاله به سوالات شما در خصوص مهاجرت کاری به کشور فرانسه و لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه پاسخ داده شد. در صورت داشتن سوالات بیشتر در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه و یا سوالات دیگر می توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند گردید. همچنین می توانید به پرسش سوالات خود در قسمت انتهایی این مقاله بپردازید تا مشاورین و کارشناسان ما در نزدیک ترین زمان ممکن پاسخگوی شما سروران باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه

✅ با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2021 ، مشاغل در چه حوزه هایی به نیروی کار بیشتری نیاز دارد؟

مشاغل مهندسی در انواع رشته ها خصوصا علوم کامیپوتر و IT و هم چنین مشاغل در حوزه بهداشت و سلامت از جمله حوزه هایی هستند که دارای بیشترین شغل های مورد نیاز فرانسه است.

✅ چگونه می توان ویزای کار فرانسه را اخذ کرد؟

جهت کار در کشور فرانسه نیاز است پس از بررسی لیست شغل های مورد نیاز فرانسه از یک کارفرمای فرانسوی یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت نمایید. پس دریافت جاب آفر باید از طریق سفارت اقدام به اخذ ویزای کاری کرد.

✅آیا کشور فرانسه اجازه دو تابعیتی بودن را به افراد را میدهد؟

بله در کشور فرانسه، فرد می تواند با حفظ تابعیت قبلی خود اقدام به دریافت تابعیت جدید کند

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری فرانسه وجود دارد؟

بله کشور فرانسه این امکان ر ا فراهم کرده است تا فرد بتواند برای اخذ ویزای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام نماید.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      افرادی که در فرانسه تحصیل کرده باشند می توانند بعد از اتمام تحصیلشان 6 ماه در فرانسه اقامت داشته باشند و به دنبال کار بگردند. فرد در صورتی که 3 الی 4 سال در فرانسه کار کند و بیمه و مالیات رد کند این امکان را خواهد داشت تا اقامت دائم خود را دریافت کند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *