لیست مشاغل مورد نیاز یونان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در یونان
  •  ویزای کاری یونان
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در یونان
  • نرخ بیکاری در یونان
  • لیست مشاغل مورد نیاز یونان 2021
  • میزان حقوق کار در یونان
  • نحوه کاریابی در یونان
  • مؤسسات کاریابی در یونان
  • بررسی ویزای همراه یونان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در یونان
  • لیست مشاغل مورد نیاز یونان و سخن پایانی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز یونان✅ شرایط اخذ ویزای کار یونان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

لیست مشاغل مورد نیاز یونان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز یونان، مهاجرت به یونان از طریق کار و شرایط اخذ ویزای کار یونان را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. شرایط اخذ ویزای کار یونان چیست؟ لیست مشاغل مورد نیاز یونان چیست؟ نرخ بیکاری و میزان حقوق در این کشور به چه صورت است؟ آیا کار کردن در یونان منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می شود؟ ما سعی کرده ایم در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز یونان و چگونگی مهاجرت به این کشور از طریق کار پاسخ دهیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد ویزای کار و لیست مشاغل مورد نیاز یونان بدست آورید. علاوه بر این شما عزیزان می توانید با شعب مختلف مؤسسه  حقوقی ملک پور  در سراسر دنیا تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان کارشناسان حقوقی ما بهره ببرید.

شرایط عمومی کار در یونان:

کشور یونان که مساحتی حدود 131،957 کیلومترمربع دارد در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. کشورهای همسایه یونان به ترتیب عبارتند از مقدونیه، آلبانی، بلغارستان و ترکیه. یونان که در جنوب و شرق توسط دریا احاطه شده است، در جنوب شبه جزیره بالکان قرار دارد. جمعیت یونان 11،127،907 نفر می باشد. کشور یونان 6000 جزیره دارد که فقط 227 جزیره ی آن قابل سکونت است. آتن پایتخت یونان است و یورو واحد پول این کشور است. یونان در سال 1951 عضو سازمان همکاری و اقتصاد اروپا، در سال 1981 عضو اتحادیه اروپا و در سال 2001 عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا شد.

 یونان به علت رکود اقتصادی بالایی که دارد، کشور فقیری محسوب می شود. این موضوع باعث سخت شدن شرایط کار و پیدا کردن کار در این کشور برای مهاجران شده است. جزایر این کشور که از لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب می باشند و این سبب جذب تعداد زیادی از ثروتمندان به این کشور شده است و اینکه رشد اقتصادی تا حدودی در این جزیره ها بهبود یافته است. در ادامه شرایط اخذ ویزای کار یونان و لیست مشاغل مورد نیاز یونان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

یونان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور یونان

ویزای کار یونان:

اخذ ویزای کار یونان برای کار کردن در لیست مشاغل مورد نیاز یونان الزامی است. برای ویزای کار یونان فقط با داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در یونان می توان اقدام کرد. روند کار به این صورت است که فرد با یک ویزای کوتاه مدت ۳۰ روزه وارد یونان می شود و بعد از پیدا کردن کارفرما و گرفتن تاییدیه اولیه از او می تواند به کشور خود برگردد. سپس کارفرما کارهای اداری را انجام می‌دهد و این پیشنهاد شغلی را به اداره استخدام نیروی کار و وزارت کار این کشور ارائه می‌کند. البته کارفرما در صورتی موفق به استخدام شخص متقاضی ویزای کار یونان می شود که بتواند ثابت کند فردی در یونان و اتحادیه اروپا نمی تواند در این شغل کار کند و فرد مورد نظری در یونان و اتحادیه اروپا برای استخدام در این شغل وجود ندارد.

بعد از آن کارفرما با ارسال کردن دعوت نامه رسمی و قرارداد کاری به سفارت یونان در کشور متقاضی، آن فرد را به مصاحبه کاری دعوت می کند. اخذ ویزای کار یونان یک سال طول می‌کشد و بعد از اینکه فرد موفق به اخذ این ویزا شد، وارد یونان می شود، اقامت یکساله دریافت می کند و می‌تواند برای همراهان خود نیز درخواست ویزا دهد.  بعد از گذشت یکسال چنانچه قرارداد کاری خود را تمدید کند، می تواند اقامت خود را نیز تمدید کند. بعد از 5 سال زندگی کردن در این کشور می‌تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند. شخص بعد از گذشت هفت سال زندگی در یونان می‌تواند برای تابعیت این کشور اقدام کند. با توجه به شرایط کاری نامناسب یونان، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که کشورهای دیگری مانند آلمان و اتریش و یا کشورهای دیگر اروپایی را برای کار و اقامت انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در یونان:

برای مهاجرت کردن به یونان از طریق کار و کار کردن در لیست مشاغل مورد نیاز یونان مدارکی باید به سفارت یونان ارائه شود. مدارکی که برای اخذ ویزای کار در یونان مورد نیاز هستند به ترتیب عبارتند از :

  • فرم ویزا
  • پاسپورت، شناسنامه و کپی آن ها
  • دو قطعه عکس
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی سوابق کیفری
  • نامه ی تایید محل اقامت
  • نامه تمکن مالی برای اینکه شخص می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده را بپردازد.
  • نامه پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری که از طرف کارفرمای یونانی صادر شده است.
  • رسید پرداخت هزینه مورد نیاز اداره ی مالیات

نرخ بیکاری در یونان:

افرادی که متقاضی کار در لیست مشاغل مورد نیاز یونان هستند باید نرخ بیکاری در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. پس نرخ بیکاری برای افرادی که قصد مهاجرت به یونان از طریق کار را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به نمودار زیر که نرخ بیکاری را در یونان در طی ۱۵ سال اخیر نشان می دهد، نرخ بیکاری در این کشور بالا می باشد و مدام در حال نوسان است. پس با توجه به نمودار زیر شرایط کار و بازار کار این کشور مناسب نمی باشد و افرادی که قصد کار کردن در یونان را دارند باید به این امر توجه کنند.

نرخ بیکاری در یونان

لیست مشاغل مورد نیاز یونان 2021:

لیست مشاغل مورد نیاز یونان در سال 2021 چیست؟ چه رشته هایی در یونان به نیروی کار نیاز دارند. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در یونان بالا است، افرادی که از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت می‌کنند به سختی می‌توانند در این کشور کار پیدا کنند. بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند که برای آنها کار در یونان وجود دارد و این کشور بازار کار خوبی دارد. اما با توجه به این که نرخ بیکاری در این کشور ۲۷ درصد است، پیدا کردن کار برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. با وجود این بعضی از مشاغل هستند که بازار کار آنها نسبت به شغل های دیگر مناسب تر است. برای مثال رشته های مهندسی کشاورزی و رشته های مرتبط با کشاورزی و دامداری، رشته های مدیریت توریسم و گردشگری و همچنین رشته خدمات آموزشی و معلم زبان نسبت به بقیه رشته ها بازار کار بهتری دارند.

میزان حقوق برای کار در یونان:

اطلاع یافتن از میزان حقوق مشاغل مورد نیاز یونان موضوع مورد توجه دیگری برای افرادی که متقاضی ویزای کار یونان هستند می باشد. میزان حقوق در یونان بر اساس شغل فرد و تعداد ساعت کاری آن شخص مشخص می‌شود. به عبارتی دیگر میزان حقوق بر اساس شغل افراد متفاوت می باشد. به همین منظور ما کمترین میزان حقوق و بیشترین میزان حقوق ماهانه در کشور یونان را ارائه کرده ایم. حداقل میزان حقوق هر فرد ۳۸۵ یورو در هر ماه است و مبلغ 12،595 یورو حداکثر حقوق هر فرد در ماه می باشد. میانگین حقوق هر فرد در هر ماه مبلغ ۲،۷۸۸ یورو در نظر گرفته شده است. بر اساس نمودار زیر تقریباً ۵۰ درصد مردم یعنی نصف مردم یونان حقوقی کمتر از ۲،۷۸۸ یورو دارند و نصف دیگر مردم حقوقشان بیشتر از این مبلغ می باشد.

میزان حقوق مشاغل

نحوه کاریابی در یونان:

بعد از آگاهی یافتن از لیست مشاغل مورد نیاز یونان و با توجه به این که افراد برای ویزای کار یونان باید پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما داشته باشند، نحوه پیدا کردن پیشنهاد شغلی مورد بحث قرار می گیرد. چطور می توان پیشنهاد شغلی مناسب فرد متقاضی ویزای کار یونان را اخذ کرد؟ برای این منظور دو راه وجود دارد. در اولین روش شخص می تواند با ویزای کوتاه مدت ۳۰ روزه به یونان سفر کند و در آنجا می تواند دنبال کار بگردد. بعد از اینکه شغل مورد نظر خود را پیدا کرد و با کارفرمای خود به توافق رسید، می تواند بعد از آن به کشور خود برگردد و درخواست ویزای کار این کشور را ارائه دهد.

روش دیگر ارتباط برقرار کردن با شرکت ها و مؤسسات کاریابی هست که برای متقاضیان کار در یونان کار پیدا می‌کنند. افراد می‌توانند با این شرکت ها ارتباط برقرار کنند، رزومه خود را به این مؤسسات ارسال کنند و این شرکت ها بر اساس رزومه آنها، سوابق تحصیلی، سوابق کاری افراد برای آنها دنبال کار می گردند. لازم به ذکر است که مؤسسات کاریابی هیچ پیش پرداختی بابت خدماتی که به افراد ارائه می کنند نمی گیرند و اگر موفق شدند که شغل مورد علاقه شخص را پیدا کنند، بعد از آن که شخص در آن شغل مشغول به کار شد موظف است که حقوق یک ماه یا دو ماه خود را  به عنوان حق الزحمه به این مؤسسات پرداخت نماید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در یونان:

متقاضیان ویزای کار یونان باید در خصوص بازار کار یونان، شرایط پیدا کردن کار در این کشور و لیست مشاغل مورد نیاز یونان اطلاعات لازم را به دست آورند. اگر افراد نسبت به مؤسسات کاریابی که در این کشور وجود دارد شناخت کافی داشته باشند می توانند راحت تر در این کشور کار پیدا کند و سریع تر وارد بازار کار آن شوند. به طور کلی شرکت های  Job hunter برای افرادی که متقاضی کار در یونان هستند نقش بسیار مهمی دارند. در زیر برخی از شرکت ها و مؤسسات کاریابی در یونان را نام برده ایم :

  • FORIS
  • EURO WORK
  • IKIA FRONTIDA
  • GONTZOU ISMINI
  • ZIKAS EVANGELOS
  • ARISTON
  • ZIKAS EVAGGELOS

بررسی ویزای همراه در یونان:

بعد از بررسی کردن لیست مشاغل مورد نیاز یونان افرادی که با ویزای کار یونان وارد این کشور می‌شوند، در صورتی که بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند، می توانند برای همراه خود نیز درخواست ویزا دهند. همانطور که می دانیم افراد طبق قانون الحاق خانواده می‌توانند برای همراه خود که شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد تقاضای ویزا کنند. زمانی شخص می تواند برای همراه خود تقاضای ویزا کند که کار خود را پیدا کرده باشد و اقامت کاری یونان را اخذ کرده باشد. لازم به ذکر است که این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام است و پیگرد قانونی دارد. مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه عبارتند از :

  • مدارک هویتی که عبارتند از شناسنامه و پاسپورت به همراه ترجمه آن ها
  • ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه آن
  • اسکن پاسپورت
  • ارائه تمکن مالی شخص اصلی برای اینکه بتواند ثابت کند که می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده را بپردازد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی سوابق کیفری

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در یونان:

افرادی که تمایل دارند از طریق کار به یونان مهاجرت کنند و در لیست مشاغل مورد نیاز یونان مشغول به کار شوند، به دنبال اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور هستند. در صورتی که آن ها وارد بازار کار این کشور شوند و اقامت کاری خود را بدست آورند، بعد از اینکه هر سال با در دست داشتن قرارداد کاری این اقامت خود را تمدید کنند، می‌توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. چنانچه شخص پنج سال در یونان زندگی کرده باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد، می تواند برای اقامت دائم یونان اقدام نماید. شرط اخذ تابعیت یونان مانند دیگر کشورها اخذ اقامت دائم این کشور است و چنانچه شخصی موفق به اخذ اقامت دائم یونان شود بعد از ۷ سال اقامت و زندگی در یونان در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند برای تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کند. شرایطی که برای اخذ پاسپورت یونان مورد نیاز است عبارتند از : اولا فرد متقاضی تابعیت یونان به زبان یونانی تسلط داشته باشد ؛ دوما با فرهنگ و جامعه یونان ادغام شده باشد ؛ سوما اقامت و حضور مستمر در این کشور داشته باشد ؛ چهارما باید اثبات نماید که بدهی مالیاتی ندارد و در آخر مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد. در صورتی که تمامی موارد ذکر شده را رعایت کند می تواند درخواست خود را برای تابعیت یونان اعلام کند.

لیست مشاغل مورد نیاز یونان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز یونان و چگونگی اخذ ویزای کار یونان در این مقاله مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. بر اساس آنچه که گفته شد تنها با داشتن پیشنهاد شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز یونان از طرف یک کارفرما یا یک شرکت در یونان می توان ویزای کار این کشور را اخذ کرد. علاوه بر این با توجه به نرخ بیکاری، بازار کار و میزان حقوق در یونان متقاضیان ویزای کار یونان بهتر است که گزینه دیگری را برای مهاجرت از طریق کار انتخاب نمایند. پیشنهاد ما به افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به کشور اروپایی را دارند این است که کشور آلمان و یا اتریش را برای مهاجرت خود انتخاب نمایند. در آلمان و اتریش علاوه بر اینکه نرخ بیکاری پایین است و افراد از حقوق خوبی برخوردارند، ویزای جستجوی کار به متقاضیان کار در این کشورها ارائه می شود. چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد لیست مشاغل مورد نیاز یونان و شرایط اخذ ویزای کار یونان هستید، می توانید با کارشناسان حقوقی موسسه ما تماس حاصل کنید و از مشاوره های رایگان آنها بهره ببرید. همینطور می توانید سوالات خود را در مورد لیست مشاغل مورد نیاز یونان و سایر کشورها در قسمت دیدگاه سایت موسسه بیان کنید و پاسخ آنها را در سریع ترین زمان دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز یونان

✅ از چه طریق امکان اخذ ویزای کار یونان امکان پذیر است؟

برای ویزای کار یونان فقط با داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در یونان می توان اقدام کرد.

✅ با توجه به نرخ بیکاری کشور یونان شرایط این کشور از نظر بازار کار چگونه است؟

نرخ بیکاری در این کشور بالا می باشد و مدام در حال نوسان است. پس با توجه به نمودار زیر شرایط کار و بازار کار این کشور مناسب نمی باشد

✅وضعیت اخذ اقامت و تابعیت کشور یونان از طریق کار چگونه است؟

چنانچه شخص پنج سال در یونان زندگی کرده باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد، می تواند برای اقامت دائم یونان اقدام نماید. پس از اخذ اقامت دائم بعد از ۷ سال اقامت و زندگی در یونان، می‌تواند برای تابعیت و پاسپورت این کشور اقدام کند.

2 پاسخ
  1. sima
    sima گفته:

    سلام
    یونان کشور مناسبی برای کاریابی هست؟ شرایط اقتصادی و کاری این کشور در چه سطحی است؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      نرخ بیکاری در کشور یونان در سالهای اخیر نوسانات زیادی داشته و از نظر سطح اقتصادی نیز یونان کشور ثروتمندی نیست بنابراین بهتر است شرایط خود را برای کاریابی در کشورهای تاپ اروپایی بررسی کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *