کار در یونان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در یونان
  • ویزای کار یونان
  • مدارک مورد نیاز کار در یونان
  • نرخ بیکاری در یونان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 یونان
  • میزان حقوق کار در یونان
  • نحوه کاریابی در یونان
  • مؤسسات کاریابی در یونان
  • بررسی ویزای همراه یونان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در یونان
  • سخن پایانی
✅ کار در یونان ✅ ویزای کاری یونان،✅ مهاجرت کاری به یونان توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد.

کار در یونان و مقدمه ای بر آن

کار در یونان ، ویزای کاری یونان، لیست مشاغل مورد نیاز یونان و مهاجرت کاری به یونان را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. شرایط ویزای کاری یونان چگونه است؟ سطح درآمد در یونان به چه صورت است؟ نرخ بیکاری در یونان به چه میزان است؟ ساعت کاری در یونان چقدر است؟ در ادامه این مقاله به این قبیل سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در یونان از جمله نحوه دریافت ویزای کاری یونان خواهیم پرداخت. یونان کشوری اوراسیایی در قاره اروپا است و دارای نظام پارلمانی با اقتصادی بر پایه توریست و ورشکسته می باشد. وضعیت اقتصادی در این کشور به گونه ای نا به سامان است و همچنین دارای نرخ بیکاری بسیار بالا در بین کشورهای اتحادیه اروپا است . شما همراهان گرامی می توانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی در خصوص کار در یونان و نحوه دریافت ویزای کاری یونان و یا دیگر کشور های دنیا دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در یونان:

در ابتدای امر بهتر است نگاهی به شرایط عمومی یونان و وضعیت اقتصادی، جغرافیایی این کشور بیاندازیم. یونانی کشوری اوراسیایی و بسیار قدیمی واقع در جنوب شرقی قاره اروپا است که قدمت این کشور به بیش از ۵۰۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح باز می گردد. یونان با کشورهایی نظیر آلبانی، مقدونیه، بلغارستان و ترکیه مرز مشترک زمینی دارد و در جنوب شرق توسط دریای مدیترانه احاطه شده است. مساحت یونان بالغ بر ۱۳۱٫۹۹۰ کیلومتر مربع و دارای جمعیت بیشتر از ۱۰ میلیون نفر است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور آتن نام دارد و زبان رسمی آن ها یونانی و واحد پولی این کشور یورو می باشد. رشد تولید ناخالص یونان از بسیاری از کشور های اروپایی بالاتر بوده و صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمد زا برای یونان است که ۱۵ درصد تولید ناخالص این کشور را دارا می باشد.

 نیروی کاری یونان نزدیک به ۵ میلیون نفر تخمین زده شده است و بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ در رتبه سوم ساعات کاری در هر سال، در بین کشورهای اروپایی قرار دارد. به این ترتیب یونانی ها در هر سال ۱۸۱۱ ساعت کار می کنند. در سال ۲۰۰۷ کارگران متوسط ۲۰ دلار در هر ساعت تولید کرده اند که این رقم شبیه به اسپانیا و کمی بیشتر از نصف متوسط تولید کارگران آمریکایی می باشد. نزدیک به یک پنجم نیروی کار این کشور را مهاجران خارجی که در بخش های کشاورزی و ساخت و ساز به کار گرفته شده اند را تشکیل می دهند. از سال ۲۰۰۸ بحران اقتصادی گریبان گیر این کشور شد و نرخ بدهی های این کشور را به ۱۵ درصد رسانده است و تا این مدت چندین مرتبه تا مرز ورشکستی پیش رفته است و در سال ۲۰۱۵ تولید ناخالص این کشور ۲۵ درصد کاهش یافته است.

یونان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور یونان

ویزای کار در یونان:

افرادی که قصد کار در یونان را دارند به ویزای کاری این کشور احتیاج دارند. افراد برای درخواست ویزای کار ابتدا باید کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند. می توان این کار را توسط موسسات و وب سایت های کار یابی که در ادامه به آن ها می پردازیم، انجام داد یا به نوعی به کشور یونان سفر کرد. در این صورت ویزای توریستی بهترین ویزایی است که می توان دریافت نمود. کار مورد نظر باید قبل از ارائه به فرد خارجی توسط کارفرما به نمایش عموم در بیاید و اگر نتواند جای خالی را توسط اتباع یونان تکمیل نماید می تواند اجازه کار برای فرد خارجی را صادر کند و کارفرما می تواند دعوت نامه کاری خود را به فرد خارجی اعطا نماید. پس از اینکه کار مورد نظر را پیدا کرده و با کارفرما قرارداد امضا می کنید ظرف مدت ۳۰ روز از ورود به این کشور به اداره پلیس محلی مراجعه کرده و درخواست اجازه کار می کنید. این ویزا را ویزای نوع D یا اقامت طولانی مدت نام گذاری کرده اند و به مدت یک سال اعتبار دارد. چنانچه افراد قرارداد کاری خود را با کارفرما تمدید کنند ویزا را نیز باید تمدید کنند. در صورت تمدید چند باره این ویزا به مدت پنج سال، می توان اقامت دائم یونان را کسب نمود. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری یونان را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • فرد متقاضی باید شرایط و مدارک لازم برای صلاحیت در زمینه مناسب داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید یکسال سابقه کار در دوسال گذشته را دارا باشد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار یونان:

برای دریافت ویزای کاری یونان مدارکی لازم است که متقاضی در هنگام درخواست ویزای کاری یونان باید به صورت مرتب و دقیق و به زبان انگلیسی یا یونانی ترجمه کرده باشد و به سفارت این کشور به صورت منظم تحویل داده شود. این مدارک نباید ناقص باشند وگرنه درخواست مبنی بر کار در یونان رد صلاحیت می شود. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای نوع D ترجمه شده به زبان انگلیسی یا یونانی
  • گذرنامه معتبر که حداقل سه ماه پس از ویزای نوع D اعتبار داشته باشد.
  • کپی مدارک تحصیلی یا سند معادل تایید صلاحت شخص
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • قرار داد کاری امضا شده توسط کارفرما و متقاضی
  • تهیه بیمه معتبر درمانی
  • گواهی سلامت مبنی بر نداشتن بیماری خاص
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اثبات سابقه کاری
  • مدارک تحصیلی مرتبط با نوع کار و به صورت ترجمه شده

نرخ بیکاری در یونان:

یکی از اصلی ترین فاکتورها برای انتخاب کشور و دریافت ویزای کاری، نرخ بیکاری در آن کشور است. هرچه این نرخ کمتر باشد، پیداکردن کار در این کشور برای کارگران خارجی راحت تر بوده و همچنین سطح رفاه مناسب تری دارد. از سال ۲۰۰۸ به بعد یونان دچار رکود اقتصادی بوده است که این امر باعث فراز و نشیب های زیادی در نرخ بیکاری این کشور به وجود آورده است. به همین دلیل بیشتر فرصت های شغلی در این کشور از بین رفته اند و به همین دلیل نرخ بیکاری رو به افزایشی داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۳ این نرخ به بیش از ۲۷ درصد رسیده است. پس از این مدت دوباره رشدی کاهنده داشته تا در سال ۲۰۱۹ به رقمی بیش از ۱۷ درصد رسیده است ولی با این اوصاف همواره رقم بسیار بالایی در نرخ بیکاری در اروپا همچنین کشور هایی نظیر اتریش و آلمان به حساب می آید. از این رو حقوق کارگران بسیار پایین آمده و تولید ناخالص کشور افت بسیار شدیدی را در بر داشته است. این کشور از شکوفایی اقتصادی همانند دیگر کشور های اروپایی عقب مانده است و بانک های این کشور رکود بسیار بالایی را تجربه می کنند. کشور هایی نظیر آلمان و اتریش نرخ بیکاری و سطح درآمد بالایی دارند به همین خاطر مقصد مناسبی برای دریافت ویزای کاری هستند. در نمودار زیر نرخ بیکاری یونان را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 یونان:

متقاضیان کار در یونان برای اینکه از لیست مشاغل موجو‌در یونان و همچنین سطح درآمد آگاه شوند باید به صورت کامل تحقیق کنند و بر اساس شرایط مورد نیاز و‌همچنین شغل های موجود در این کشور به عنوان نیروی کار متخصص در خواست ویزای کار دهند و یا کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند و پس از انجام تست های متنوع جهت اثبات تخصص خود در کار مورد نظر با کارفرما قرار داد عقد نمایند. این قبیل اطلاعات و رشته ها را می توان در وب سایت رسمی دولت یونان پیدا نمود و یا به صورت اینترنتی و از طریق شرکت های کاریابی این امر را به انجام رساند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز یونان در سال ۲۰۲۰ را مشاهده می فرمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 یونان
مهندس شبکه مهندس کامپیوتر
مهندس پایگاه داده تکنسین نصب صنعتی
تکنسین اتوماسیون افسر مدیریت کیفیت
سرکارگر معدن افسر ارتقاع تجارت
زنجیره تامین اجرایی مهندس برق
اپراتور دستگاه های خودکار توسعه دهنده وب
پزشک مهندس مکانیک
مدیریت هتل مهندس عمران

میزان حقوق برای کار در یونان:

از موارد مهم دیگر برای انتخاب مقصد برای مهاجرت کاری میزان دستمزد در هر شغل و سطح متوسط و کمترین درآمد در آن کشور می باشد. در خصوص کار در یونان و سطح درآمد این کشور مشاغل به دو دسته ساعتی و ماهیانه تبدیل می شوند. مشاغل با حقوق ماهیانه در روز معینی از ماه وسپری شدن یک ماه کاری حقوق خود را دریافت می کنند اما در مشاغل با حقوق ساعتی به ساعات کاری که انجام می دهند بستگی دارد. هر ساعت کار در یونان کمتر از ۲۰ دلار می باشد. یک فرد کارمند به طور معمول ۲٫۴۳۰ یورو در ماه درآمد دارد. کمترین دست مزد در این کشور ۶۲۰ یورو و بیشترین آن ۱۰٫۹۰۰ یورو می باشد. به طور متوسط، تقریبا ۷۵ درصد مردم یونان کمتر از ۶٫۳۳۰ یورو در ماه درآمد داشته و حتی کمتر از ۵۰ درصد این مردم کمتر از ۲٫۳۴۰ یورو دست مزد می گیرند. بعد از بررسی متوسط هزینه ها و مقایسه این عدد با متوسط درآمد و دست مزد کار مورد نظر می توان متوجه شد یونان محل مناسبی برای مهاجرت کاری است یا خیر. در جدول زیر چند نمونه از مشاغل با درآمد های آن ها را مشاهده می‌کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
دستیار پروژه ۲۵۱۱
مدیر دفتر ۲۷۴۸
تدوینگر فیلم ۲۴۸۸
عکاس ۲۲۰۳
مهندس طراح ۳۲۰۷
مهندس برق ۵۸۹۰
پزشک ۱۳۸۰۰
مهندس کامپیوتر ۵۳۷۰
مدیر حسابداری ۴۱۸۶
تحلیلگر داده ۳۶۴۲

طول یک هفته کار معمولی در یونان 8  ساعت در روز و 5 روز در هفته می باشد که به طور متوسط 40 ساعت در هفته می شود. ساعت شروع کار در یونان از 8 و9 صبح آغاز می گردد. یونانی ها بیشتر وقت خود را صرف کار کردن می کنند. طبق گفته یورو استیت، میانگین ساعت کاری در یونان در بین افراد به طور متوسط 42 ساعت در هفته است در حالی که این میانگین اروپا 40.2 ساعت در هفته می باشد. کار نیمه وقت در یونان امروزه در حال زیاد شدن است. به دلیل مسائل اقتصادی شرکت های یونانی در حال کاهش ساعت کاری کارمندان خود هستند.

نحوه کاریابی در یونان:

متقاضیان کار به یونان پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز یونان، میزان درآمد مشاغل، سطح متوسط درآمد و همچنین متوسط هزینه های زندگی در یونان برای دریافت ویزای کاری و کار در یونان تصمیم خود را اتخاذ نمایند. متقاضیان برای دریافت ویزای کاری می توانند به صورت آنلاین و از طریق مؤسسات و ‌وب سایت های کاریابی یونانی و یا با گرفتن ویزای توریستی و درخواست کار و صحبت با کارفرمای مورد نظر به صورت حضوری واثبات توانایی و تخصص خود برای متقاعد کردن کارفرما وقت مصاحبه دریافت کرد. پس از انجام این مصاحبه کارفرما بر طبق قانون یونان باید اثبات کند که به مدت سه ماه موقعیت شغلی مورد نظر را در عموم قرار داده است و شخص مورد نظر در اروپا و یونان را نتوانسته است پیدا کند. و سپس با عقد قرارداد کاری و در دست داشتن مدارک مربوطه به سفارت یونان می توان ویزای کاری یونان را دریافت نمود.

مؤسسات کاریابی در یونان:

برای استخدام متقاضی مورد نظر در یک موقعیت شغلی ابتدا باید این موقعیت در عموم به مدت سه ماه در یونان و اتحادیه اروپا قرار بگیرد که طبق قانون اتحادیه اروپا اتباع یونانی و اروپایی در اولویت برای موقعیت های شغلی هستند. در صورتی که این موقعیت شغلی هیچ متقاضی با تخصصی نداشت، می توان از بین درخواست کنندگان و ‌متخصصین خارجی که دانش زبان یونانی و همچنین زبان انگلیسی را دارا هستند پذیرفت و با این افراد قرارداد امضا کرد. در این زمینه مؤسسات و وب سایت هایی در یونان موجود هستند که می توان با کمک آن ها در کشور خود شغل مورد نظر را پیدا کرد و پس از ارسال رزومه و انجام مصاحبه با کارفرما برای دریافت ویزای کاری یونان درخواست نمود. در جدول زیر چند نمونه از مؤسسات و وب سایت ها مربوط به ماریابی را مشاهده می فرمایید:

وب سایت موسسات
Kariera.gr Elpida jobs
Skywalker.gr Innk worldwide
Careerjet.gr iTechScope Recruitment
Psaxnodouleia Randstad Hellas
Jobs.gr Talent job International
Ergasia.gr ANTAMS

بررسی ویزای همراه در یونان:

از موارد مهمی که در بحث ویزای کاری یونان مطرح است، بحث ویزای همراه می باشد. چنانچه شما به صورت توریستی وارد یونان شده اید نمی توانید خانواده خود را همراه خود ببرید و در ابتدا باید ویزای کاری خود را دریافت نمایید. به همین دلیل طبق قانون اتحادیه اروپا، تا زمانی که نتوانید کار و متوسط درآمد خود را اثبات کنید، اجازه همراه آوردن خانواده خود را ندارید. این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. اگر خود زیر 18 سال هستید می توانید این درخواست را برای والدین خود داشته باشید. این درخواست ممکن است بیشتر از یک سال طول بکشد. مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه یونان:

  • عکس پاسپورتی از تمام اعضای شامل درخواست شما
  • اسناد و مدارکی از کشور مبدا که اثبات می کند شما و خانواده تان با هم مرتبط هستید. این مدرک به طور رسمی به یونانی ترجمه شده باشد و توسط یک وکیل یونانی مهر شده باشد.
  • نسخه رسمی از گذرنامه و یا اسناد سفر که توسط یک وکیل یونانی مهر شده باشد (مدارک منقضی شده می توانند باشند)
  • گزارش پلیس
  • اثبات نداشتن بیماری مسری توسط پزشکی در کشور مبدا که توسط یک وکیل یونانی تایید شده باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در یونان:

از مزایای تابعیت کشور یونان می توان  به 170 کشور دنیا بدون  ویزا سفر کرد، مزایای پرداخت مالیات و همچنین بازنشستگی آسوده اشاره کرد. افرادی که از طریق ویزای کاری و پیدا کردن کار از طریق موسسات کار یابی اقدام به مهاجرت به یونان از طریق ویزای کاری را دارند، می توانند بعد از دریافت ویزای موقت به مدت یکسال و پس از تمدید قرار داد خود با کارفرما و همچنین ویزای کاری تا پنج سال اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. پس از گذشت پنج سال از اقامت خود افراد می توانند درخواست تابعیت این کشور را بنمایند. اتحادیه اروپا به افرادی که پنج سال به صورت مداوم در یونان و یا هر کشور اتحادیه اروپا اقامت داشته باشد، تابعیت آن کشور اعطا می گردد.

کار در یونان و سخن پایانی:

کار در یونان ، ویزای کاری یونان، لیست مشاغل مورد نیاز یونان، مهاجرت به یونان از طریق ویزای کاری، نرخ بیکاری یونان و مهاجرت به یونان از طریق ویزای کاری را مورد بررسی و تفحص قرار دادیم. یونان کشوری است با رکود اقتصادی بالا و همچنین نرخ بیکاری بشدت زیاد. این کشور در چند سال اخیر تا مرز ورشکستگی پیش رفته و نرخ بیکاری بالای 20 درصد را تجربه کرده است. به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود و نرخ بالای بیکاری در یونان بهتر است به جای درخواست ویزای کاری این کشور، به فکر کشور های اروپایی با اقتصاد پایدار و قوی مانند آلمان و همچنین اتریش را انجام داد. آلمان به عنوان یکی از با ثبات ترین اقتصاد های جهان و همچنین نرخ بیکاری پایین این کشور، مقصد بسیار خوبی برای دریافت ویزای کاری این کشور است. شما عزیزان می توانید با مطالعه مطالب مربوطه در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور وهمچنین تماس با این موسسه و دریافت مشاوره رایگان، از شرایط و راه های دریافت ویزای کاری آلمان و سایر کشور های مورد نظر مطلع گردید. همچنین شما می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ در پایین همین صفحه مطرح نمایید تا در اولین فرصت جواب خود را دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در یونان

✅ در چه صورت کارفرمای یونانی می تواند به یک خارجی پیشنهاد کار دهد؟

کار مورد نظر باید قبل از ارائه به فرد خارجی توسط کارفرما به نمایش عموم در بیاید و اگر نتواند جای خالی را توسط اتباع یونان تکمیل نماید می تواند اجازه کار برای فرد خارجی را صادر کند.

✅ امکان اخذ اقامت دائم از طریق کار در یونان چگونه ممکن است؟

در صورت تمدید چند باره این ویزا به مدت پنج سال، می توان اقامت دائم یونان را کسب نمود.

✅ حداقل و حداکثر دستمزد مشاغل در یونان چقدر است؟

کمترین دست مزد در این کشور ۶۲۰ یورو و بیشترین آن ۱۰٫۹۰۰ یورو می باشد.

✅ روش های کاریابی در یونان چیست؟

متقاضیان برای کاریابی می توانند به صورت آنلاین و از طریق مؤسسات و ‌وب سایت های کاریابی یونانی و یا با گرفتن ویزای توریستی و به صورت حضوری امر کاریابی را انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *