کاریابی در اندونزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در اندونزی
  • ویزای کار اندونزی
  • مدارک مورد نیاز کار در اندونزی
  • نرخ بیکاری در اندونزی
  • لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021
  • میزان حقوق کار در اندونزی
  • نحوه کاریابی در اندونزی
  • مؤسسات کاریابی در اندونزی
  • بررسی ویزای همراه اندونزی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اندونزی
  • کاریابی در اندونزی و سخن پایانی
✅کاریابی در اندونزی ✅ دستمزد کار در اندونزی ✅ ویزای کار در اندونزی

کاریابی در اندونزی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در اندونزی، دستمزد کار در اندونزی و ویزای کار در اندونزی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. فرایند کاریابی در اندونزی به چه شکل است؟ اقامت در اندونزی به چه صورتی امکان پذیر است؟ کار در اندونزی چه مراحلی دارد؟ دولت اندونزی دستورالعمل هایی در مورد مجاز بودن تخصص خارجی و تعداد استخراج افراد خارج از کشور دارد و همه شرکت ها، از جمله شرکت های چند ملیتی، باید از این دستورالعمل های دقیق پیروی کنند. به همین دلیل ما در این مقاله تمامی موضوعات مورد نیاز شما عزیزان را برای کاریابی در اندونزی، از نرخ بیکاری گرفته تا مشاغل مورد نیاز در آن و همچنین اخذ ویزای کار در اندونزی را قرار داده ایم. تا با روال کار خود برای کار در اندونزی آشنا شوید. با داشتن هر گونه سوالی در این زمینه می توانید با مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل نمائید و پاسخ سؤالاتتان را دریافت کنید و مشاوره رایگان اخذ کنید.

شرایط عمومی کاریابی در اندونزی:

اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه بوده که بین اقیانوس های هند و اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره بیش از هفده هزار جزیره شامل سوماترا، جاوا، بورنئو (کالیمانتان)، سولاوسی و گینه نو (پاپوآ) تشکیل شده است. اندونزی با مساحت 1،904،569 کیلومتر مربع بزرگترین کشور جزیره ای جهان و چهاردهمین کشور بزرگ از نظر مساحت زمین است. این کشور با بیش از 273 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت جهان و همچنین پرجمعیت ترین کشور با اکثریت مسلمان است. جاوا، پرجمعیت ترین جزیره جهان، بیش از نیمی از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. پایتخت اندونزی جاکارتا می باشد و مردمان این کشور با زبان رسمی اندونزیایی صحبت می کنند. ارز مورد استفاده در این کشور روپیه اندونزی (Rp) (IDR) می باشد. اقتصاد اندونزی تا حد زیادی به مصرف داخلی متکی است و این حوزه شاهد افزایش سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی است. به طور کلی، با این حال، اقتصاد بسیار مختلط است، بخش خصوصی و دولت نقش زیادی در اقتصاد دارند. دولت اندونزی برای ایجاد ثبات در رشد اقتصادی، برنامه توسعه بلند مدت را برای آینده اجرا کرده است. اهداف اصلی آن کاهش فقر، ارتقا کیفیت منابع انسانی، بهبود علم و فناوری و تقویت رقابت اقتصادی است. بخش کشاورزی همچنان قوی است و تقریباً 41 درصد از کسانی که در اندونزی کار می کنند در تجارت کشاورزی مشغول به کار هستند. بقیه مشاغل در بخش صنایع است.

واحد پول اندونزی مساحت اندونزی جمعیت اندونزی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار اندونزی:

برای دریافت ویزای کار در اندونزی حمایت مالی یک شرکت در این کشور ضروری است و شما بدون این حمایت نمی توانید به عنوان یک فرد خارجی اجازه کار را برای اندونزی بگیرید. وقتی سرانجام ویزای کار تکمیل شده اندونزی خود را دریافت کنید، اعتبار آن برای مدت زمان محدودی معمولاً بین 3 ماه تا یک سال خواهد بود. اگر به فکر درخواست ویزای کار در اندونزی هستید، باید از قبل پیشنهاد کاری داشته باشید. اگر اسپانسر (کارفرمایی) در اندونزی نداشته باشید که بتواند به شما در گرفتن مجوز کار کمک کند، نمی توانید برای ویزای کار اندونزی اقدام کنید. به شرطی که قبلاً در یک ردیف شغلی قرار داشته باشید، اخذ ویزای کار اندونزی شامل مراحل زیر است:

  • کارفرمای شما باید برای استخدام شما از دولت اندونزی تأییدیه دریافت کند. به عبارتی باید ثابت کند که چرا به جای یک شهروند اندونزیایی شما را استخدام می کند.
  • کارفرمای شما RPTKA (طرح استقرار مهاجران) را از وزارت نیروی انسانی اندونزی دریافت می کند.
  • کارفرمای شما درخواست مجوز کار شما در اندونزی را می دهد.
  • این درخواست به وزارت نیروی انسانی ارسال می شود. IMTA تنها مرجعی است که به شما اجازه می دهد به طور قانونی در اندونزی کار کنید.
  • کارفرمای شما برای ویزای کار محدود یا موقت (VITAS) در شورای هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی (BKPM) درخواست می کند. این ویزای مجوز اقامت موقت (VITAS = Visa Izin Tinggal Terbatas) نامیده می شود.
  • BKPM یک نامه توصیه به اداره مهاجرت اندونزی صادر می کند.
  • شما باید برای ویزای کار اندونزی (با نام مستعار VITAS) در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اندونزی اقدام کنید. شما به کپی RPTKA و IMTA نیاز دارید.
  • هنگامی که با VITAS (ویزا) به اندونزی رسیدید، اداره مهاجرت ITAS مجوز اقامت موقت شما را صادر می کند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اندونزی:

مراحل ویزای کار و پروانه کار (که اغلب به آن KITAS می گویند) طولانی و بوروکراتیک است و ممکن است چندین ماه طول بکشد. برای ویزای کار اندونزی، این کارفرما است که باید کارهای زیادی را انجام دهد. به همین دلیل این فرآیند باید عمدتاً از داخل اندونزی انجام شود. در حالی که شما مسئول تهیه کلیه مدارک لازم برای آن ها هستید. هنگام درخواست ویزای کار اندونزی، هم شما و هم کارفرمای خود باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. مجموعه استاندارد اسناد ویزای اندونزی وجود دارد، اما شما همچنین باید اسناد مختلفی را برای هر درخواست خود و کارفرمای خود مانند طرح استقرار مهاجران (RPTKA) یا اجازه کار (IMTA) و اجازه اقامت (ITAS) را ارائه دهید. اسناد مورد نیاز برای برنامه RPTKA شامل موارد زیر است.

  • فرم درخواست RPTKA
  • نامه ای از کارفرمای شما، که توضیح می دهد چرا شما را استخدام می کنند و موقعیت شما در آن شرکت چیست.
  • اسناد شرکت، مانند سند ادغام، پروانه کسب و شماره مالیات
  • ساختار سازمانی شرکت
  • گزارش های سالانه این شرکت در مورد تعداد کارمندان داخلی و بین المللی (Wajib Lapor)
  • اگر شرکتی که در معاملات نفت و گاز، معدن یا حمل و نقل کار می کنید، توصیه نامه ای از یک موسسه / سازمان دیگر ارائه شود.

اسناد مورد نیاز برای برنامه IMTA شامل موارد درج شده در لیست زیر است.

  • RPTKA
  • کپی از گذرنامه
  • اثبات تحصیلات و تجربه مربوط به رشته یا شغل و موقعیتی که خواهید داشت.
  • گواهی تجربه کار (حداقل پنج سال) که به شغل مرتبط است.
  • نامه ای از طرف شما مبنی بر اینکه موافقت می کنید در شرکت اندونزی استخدام شوید.
  • اثبات بیمه نامه صادر شده توسط یک شرکت بیمه اندونزیایی
  • سیاست امنیت ملی و شماره شناسایی مالیاتی (NPWP)، اگر بیش از شش ماه در اندونزی کار می کنید.
  • اثبات پرداخت هزینه DPKK (صندوق مهارت و توسعه)
  • دو عکس رنگی به اندازه گذرنامه از خودتان

نرخ بیکاری در اندونزی:

در میان رکود اقتصادی ناشی از بحران ویروس کرونا، نرخ بیکاری در اندونزی در سه ماهه سوم سال 2020 از 5،28 درصد در سه ماهه مشابه سال قبل به 7.07 درصد رسید. تعداد افراد بیکار با 2.66 میلیون افزایش به 9.77 میلیون نفر رسید. در همین حال، تعداد شاغلان با کاهش 0.31 میلیون به 128.45 میلیون نفر تغییر یافت. اشتغال در زمینه تولید 1،30 درصد بود در حالی که بیشترین افزایش در بخش کشاورزی با 2،33 درصد بوده است. در همان زمان، نرخ مشارکت در نیروی کار در سه ماهه سوم از 67.53 درصد در سال قبل کمی شتاب گرفت و به 67.77 درصد رسید. مقاله کاریابی در اندونزی را متخصصان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به صورت نوشتار درآورده اند و شما نمی توانید از آن کپی برداری کنید. نمودار زیر نرخ بیکاری اندونزی را از سال 2016 تا کنون را به خوبی نشان می دهد.

نمودار نرخ بیکاری در اندونزی

لیست مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021:

صنایع اصلی اندونزی نفت و گاز، منسوجات و پوشاک، کفش، معدن، سیمان، کودهای شیمیایی، تخته سه لا، لاستیک، غذا و البته گردشگری است. در سالهای اخیر، اندونزی که در ابتدا دارای نیروی کار بسیار بیشتری در بخش کشاورزی بود، به سمت بخش خدمات حرکت کرده است. صنایعی که به احتمال زیاد خارجی ها را به کار می گیرند شامل صنایعی هستند که به دانش فنی تخصصی نیاز دارند. مانند نفت و گاز، معدن، صنایع شیمیایی، منسوجات، لاستیک، جنگلداری و کشاورزی، همچنین در زمینه های خودرو، الکترونیک و زیست پزشکی نیز فرصت هایی وجود دارد. مشاغلی که به زبان انگلیسی عالی صحبت می کنند مسیر دیگری برای اشتغال در این کشور است. به عنوان مثال مشاغل در بخش صادرات، جهانگردی و آموزش زبان انگلیسی نیز صنایع بسیار مهمی هستند که فرصت هایی را برای افراد جوان و بدون مهارت های فنی سخت فراهم می کنند. قابل ذکر است که کارمندان خارجی مجاز به کار در بخش های زیر نیستند:

    • مدیریت منابع انسانی
    • سلامت و امنیت
    • کنترل کیفیت
    • مدیریت زنجیره تامین

در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را در جدولی که مشاهده می کنید قرار داده ایم.

مشاغل مورد نیاز اندونزی 2021
مکانیک
مشاور خدمات خودرو
مترجم
مهندس مکانیک
سرآشپز
نماینده فروش
معلم دبیرستان
حسابدار

میزان حقوق برای کار در اندونزی:

قانون کار (قانون شماره 13 سال 2003) کلیه مشاغل موجود در اندونزی را تنظیم می کند. کارفرمایان باید حقوقی را برای کارمندان برقرار کنند. کارمندان باید حداقل دستمزد را دریافت کنند که این بسته به بخش و استان محل کار متفاوت است، دریافت تأمین اجتماعی که شامل حقوق بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی، بیمه عمر، بیمه حوادث و مزایای پیری می شود، کمک هزینه تعطیلات مذهبی (1 ماه حقوق) دریافت کنند، وقتی کارمند از مرخصی سالانه استفاده نمی کند، غیبت قانونی یا پرداخت را دریافت کند. همچنین حقوق اضافه کاری را باید دریافت کنند. حداقل حقوق دریافتی ماهانه شخصی که در اندونزی کار می کند 3،070،000IDR می باشد و حداکثر حقوق دریافتی به طور کلی 54،200،000 IDR می باشد. دستمزد کار در اندونزی به طور میانگین ماهانه 12،100،000 IDR است. در جدول زیر حقوق برخی از مشاغل این کشور را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد(روپیه اندونزی)
مکانیک 4،560،000
مشاور خدمات خودرو 8،400،000
مترجم 11،100،000
مهندس مکانیک 12،300،000
سرآشپز 8،200،000
نماینده فروش 8،440،000
معلم دبیرستان 10،200،000
حسابدار 9،160،000

نحوه کاریابی در اندونزی:

اگر به فکر کار در اندونزی هستید و نمی دانید جستجوی خود را از کجا شروع کنید، جاکارتا مکان بدی برای شروع نیست. این پایتخت نه تنها قطب مالی اندونزی است، بلکه بسیاری از صنایع مهم را نیز در خود جای داده است. فرصت های شغلی در بخش های الکترونیک، خودرو، شیمی و پزشکی و همچنین مهندسی مکانیک به وفور یافت می شود. جستجوی کار آنلاین و ارسال CV به صورت آنلاین ممکن است برای برخی از سازمان های بین المللی بزرگتر یا بیشتر در اندونزی ثمره خوبی داشته باشد با این حال، شبکه سازی در داخل کشور ممکن است حیاتی باشد زیرا یافتن اطلاعات مشاغل دشوار است. شما می توانید با کارفرمایان ملاقات داشته باشید و شخصاً CV خود را تحویل دهید، به انجمن های حرفه ای بپیوندید، تماس های اصلی را برای ناهار دعوت کنید و کارهای داوطلبانه انجام دهید. همچنین، برخی از سایت های شغلی معتبر برای اندونزی وجود دارد، مانند آژانس های استخدامJobs DB ، Job Street یا Workster، که به طور خاص برای مهاجران طراحی شده اند. این سایت ها قبل از رفتن به اندونزی می توانند در یافتن کار برای شما مفید باشند. همچنین شما می توانید سایت های کاریابی را از طریق مطالعه مقاله کاریابی در آلمان دنبال کنید. زیرا این سایت ها علاوه بر مشاغل آلمان مشاغل اندونزی را نیز در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

مؤسسات کاریابی در اندونزی:

کاریابی در اندونزی از طریق مؤسسات کاریابی این کشور یکی از روش های معتبر برای پیدا کردن کار است. از آنجایی که تعداد این آژانس ها کم نیست شما در حین کاریابی با استفاده از این روش باید نهایت دقت را داشته باشید تا از آژانس های سطح بالا و با کیفیت استفاده کنید. زیرا همانطور که می دانید امکان دارد تعدادی از آژانس ها نا معتبر باشند و از طریق دریافت هزینه برای کاریابی از شما کلاهبرداری کنند. در این بخش ما تعدادی از این آژانس های کاریابی را که مورد پسند کاربران بوده اند و از این طریق توانسته اند به خوبی کاریابی را در اندونزی انجام دهند را قرار داده ایم. قابل ذکر است که کار این مراکز به نحوی است که جویندگان کار را که شرایط و رزومه خوبی دارند را به کارفرمایان معرفی می کنند و همچنین کارفرمایان را به متقاضیان معرفی می کنند.

  • Recruitment Agency Indonesia - Alentra indonesia - Alentraindonesia.co.id
  • Jobstreet Indonesia
  • PT. Kandarra Indonesia
  • Michael Page Indonesia - Recruitment & Headhunter Agency

بررسی ویزای همراه در اندونزی:

امکان اخذ ویزای همراه برای کارمندان مهاجر وجود دارد. اعضای خانواده وابسته به شما می توانند همه برای ویزای اندونزی درخواست دهند و KITAS خود را با هم دریافت خواهید کنند. برای این کار، کارفرمای شما باید درخواست ویزای اندونزی خود را همزمان با درخواست ویزای شما در اداره مهاجرت در اندونزی ارائه دهد. با این حال، همسرتان چون از طریق این ویزا برای ورود به کشور اقدام کرده است نمی تواند در اندونزی کار کند. برای اینکه اجازه کار داشته باشند، باید یک حامی مالی (کارفرما) پیدا کنند و اجازه کار خود را بگیرند. برای اخذ این ویزا باید اطمینان حاصل کنید که پاسپورت برای همه اعضای خانواده به روز بوده و برای کل اقامت شما به اضافه شش ماه اضافه تر از آن معتبر است. مطمئن شوید که عنوان، آدرس و سایر جزئیات درج شده در ویزای شما با اطلاعات مستندات رسمی مطابقت دارد. چنین جزئیاتی بخش مهمی از انطباق با شرایط اجازه شما هستند و نباید از آن ها غافل شد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اندونزی:

ویزای اقامت دائم (KITAP) به مهاجران خارجی امکان اقامت در اندونزی را به طور دائم می دهد. برای دریافت صلاحیت این ویزا، کارگران خارج از کشور باید چهار سال متوالی کارتو ایزین تینگگال ترباتاس (KITAS) داشته باشند، در همان شرکت کار کنند و از همان موقعیت برخوردار باشند. مانند سایر ویزا ها، متقاضیان به یک اسپانسر محلی احتیاج دارند. هنگامی که حداکثر سه سال در اندونزی با KITAS زندگی کردید، می توانید برای KITAP یا “اجازه اقامت دائم” درخواست دهید. KITAP همزمان پنج سال اعتبار دارد و می تواند تمدید شود. قانون تابعیت اندونزی تابعیت مضاعف را به جز افراد زیر 18 سال به رسمیت نمی شناسد. در آن سن کسانی که تابعیت خود را انتخاب نکرده اند باید گواهی نامه اندونزیایی را بدست آورند تا بتوانند تابعیت خود را حفظ کنند پس از رسیدن به سن 21 سالگی، این افراد باید یک تابعیت را انتخاب کنند. همچنین، برای اخذ تابعیت افرادی که در این کشور کار می کنند به حداقل اقامت در اندونزی به مدت 5 سال متوالی یا 10 سال غیر متوالی نیاز است.

کاریابی در اندونزی و سخن پایانی:

کاریابی در اندونزی، دستمزد کار در اندونزی و ویزای کار در اندونزی در این نوشتار بررسی شد. اندونزی یک کشور آسیایی است که انتخاب بعضی از افرادی است که قصد مهاجرت کاری به کشور دیگری را دارند. بنابراین، در این نوشته ما به طور کاملی تمام مسائل مربوط به کاریابی در اندونزی را به روشنی بیان کردیم تا مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. نوشتار پیش روی شما توسط تیم حرفه ای مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده است و نشر آن بدون ذکر نام منبع غیر مجاز می باشد. شما پس از مطالعه این نوشته می توانید مقالات دیگر ما را در این سایت مشاهده نمائید و کشور هایی چون آلمان و اتریش را که شرایط خوبی برای مهاجرت کاری را دارند مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید. علاوه بر این موضوع شما می توانید با ما ارتباط تلفنی برقرار کنید و مشاوره رایگان را از کارشناسان ما در مورد کاریابی در اندونزی دریافت کنید. شما می توانید سؤالات تان را در پایان متن مطرح کنید و به ما امتیاز 5 ستاره ای بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در اندونزی

فرایند کاریابی در اندونزی به چه شکل است؟

برای کاریابی در اندونزی ابتدا باید یک رزومه قوی داشته باشید و از طریق سایت های کاریابی و موتور های جستجوی موجود در این زمینه با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، کافرمایان برای جذب شما اقدام می کنند.

اقامت در اندونزی به چه صورتی امکان پذیر است؟

اقامت در این کشور به دو صورت موقت و دائم است. برای به دست آوردن اقامت دائم بسته به شرایط شما باید 3 تا 4 سال به طور مداوم در این کشور کار و زندگی کنید.

کار در اندونزی چه مراحلی دارد؟

برای کار در اندونزی ابتدا باید مجوز کار و مجوز اقامت دریافت کنید. پس از این دو مرحله پس از اخذ ویزای کارذ می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.

دستمزد کار در اندونزی چقدر است؟

دستمزد کار در اندونزی به طور میانگین ماهانه 12،100،000 IDR است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *