کاریابی در آرژانتین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در آرژانتین
  • ویزای کار آرژانتین
  • مدارک مورد نیاز کار در آرژانتین
  • نرخ بیکاری در آرژانتین
  • مشاغل مورد نیاز آرژانتین
  • میزان حقوق کار در آرژانتین
  • نحوه کاریابی در آرژانتین
  • مؤسسات کاریابی در آرژانتین
  • بررسی ویزای همراه آرژانتین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آرژانتین
  • کاریابی در آرژانتین و سخن پایانی

کاریابی در آرژانتین و مقدمه ای بر آن

کاریابی در آرژانتین ، ویزای کار آرژانتین، اقامت و تابعیت آرژانتین  آرژانتین را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در آرژانتین به چه میزان است؟ سطح درآمد در کشور آرژانتین چقدر است؟ نحوه دریافت تابعیت آرژانتین چگونه است؟ آیا ویزای همراه به دارندگان ویزای کار آرژانتین تعلق می گیرد؟ در ادامه نوشتار به این سوالات و نکات مهم در خصوص کاریابی در آرژانتین خواهیم پرداخت. کشور آرژانتین از لحاظ مساحت هشتمین کشور دنیا و یکی از با سواد ترین کشور ها در جهان است. اقتصاد آرژانتین دچار دوگانگی شده و درصد افراد زیر خط فقر آن بیشتر از 30 درصد جمعیت می باشد. همچنین اقتصاد این کشور در سال 2002 به بعد دچار بهبود در بخش های فقیر تر گشته است. افراد برای کار در آرژانتین به ویزای کاری این کشور احتیاج دارند که در ادامه آن را توضیح می دهیم. شما همراهان گرامی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پورجدید ترین روش ها برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان کسب کنید. همچنین شما می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، برای کاریابی در آرژانتین و سایر کشور ها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در آرژانتین:

آرژانتین یا با نام رسمی جمهوری آرژانتین کشوری در آمریکای جنوبی می باشد. پایتخت کشور آرژانتین شهر بوئنوس آیرس می باشد و زبان رسمی مردم این کشور اسپانیایی است. مساحت کشور آرژانتین بیشتر از 2 میلیون کیلومتر مربع می باشد و بعد از برزیل، دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است و در بین کشور های جهان هشتمین کشور از لحاظ وسعت می باشد. جمعیت آرژانتین بیش از 45 میلیون نفر است و واحد پول آن پزو نام دارد. مردم کشور آرژانتین اروپایی تبار هستند و بیشتر آن ها نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی می باشند. آرژانتین با کشور های پاراگوئه، بولیوی، برزیل، اروگوئه و شیلی همسایه است. آرژانتین از منابع طبیعی غنی، جمعیت باسواد با درصد بالا، کشاورزی صادرات محور و پایه صنعتی متنوع بهره می برد. بخش اعظم اقتصاد آرژانتین بر پایه تولیدات کارخانه ها با سهم 35 درصد از تولید ناخالص این کشور می باشد. این بخش ها شامل وسایل موتوری، تولید قطعات اتومبیل، حمل و نقل و تجهیزات کشاورزی، آهن و فولاد، صنایع غذایی و نساجی و همینطور سیمان و صنایع شیمیایی می باشد. بعد از تولیدات کارخانه ها، منابع طبیعی و تولیدات پتروشیمی و گاز طبیعی در جایگاه دوم در اقتصاد آرژانتین قرار دارند. تقریبا 32 درصد از جمعیت آرژانتین در زیر خط فقر زندگی می کنند که به دلیل رویکرد های جدید اقتصادی، این میزان در حال کاهش و افزایش سطح متوسط خانواده انجامیده است. برای کار در آرژانتین باید ویزای کار آرژانتین را دریافت نمود که در ادامه به بررسی ویزای کار آرژانتین و مدارک مورد نیاز درخواست این ویزا می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار در آرژانتین:

برای کار در آرژانتین و داشتن اجازه اقامت آرژانتین از طریق کار به اجازه کار در این کشور احتیاج است. به همین دلیل افراد برای کار در آرژانتین باید ویزای کار آرژانتین را دریافت کنند. افرادی که قصد دارند بیشتر از 90 روز در آرژانتین کار کنند، به ویزای 23A و  23E نیاز دارند.

برای دریافت ویزای 23A باید متقاضی از طرف کارفرما پیشنهاد یا قرارداد کاری داشته باشد. این ویزا بزای افرادی است که قصد کار کردن در طولانی مدت را دارند و اعتبار آن یک سال می باشد و ممکن است به مدت نامحدود تمدید گردد. برای درخواست ویزای 23A باید قرارداد بین کارفرما و متقاضی امضا گردد و برای درخواست کد کارمندی و یا کد بیمه باید ارائه شود.

ویزای 23E یا ویزای انتقال در داخل شرکت برای آن دسته از کارکنانی اعمال می شود که برای طولانی مدت از یکی از شعب شرکت اصلی در خارج از آرژانتین به این کشور انتقال داده می شود. اعتبار این ویزا یک سال است اما ممکن است به مدت نامحدود تمدید شود. لازم نیست متقاضی برای درخواست این ویزا قرارداد کاری داشته باشد. اما باید اسم فرد در لیست حقوق محلی قرار داشته باشد تا ویزای آن تمدید گردد. همچنین این ویزا برای دانشمندان، متخصصان، برخی از مدیران، تکنسین ها و‌ کارمندان اداری است. اگر کارفرما یکی از موارد بالا را در لیست استخدام خود داشته باشد، باید برای دریافت این ویزا اقدام کند.

مهاجرین کشور های آمریکای جنوبی مانند برزیل، پاراگوئه و اروگوئه نیازی به دریافت این ویزا ها برای اقامت در آرژانتین ندارند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آرژانتین:

برای مهاجرت به آرژانتین، متقاضیان ویزای کار قبل از اقدام برای درخواست ویزای کار آرژانتین باید چند شرط داشته باشند. اول اینکه آن ها باید مجوز ورود به آرژانتین را داشته باشند و همچنین به عنوان permiso de ingreso شناخته می شوند. کارفرما می تواند به نیابت از متقاضی کار خود، درخواست مجوز ورود به آرژانتین را انجام دهد. این درخواست به کنسولگری  ارسال می شود و یا در سیستم درخواست ویزا بارگزاری می گردد. همه متقاضیان ویزای کاری باید قرارداد ترجمه شده به اسپانیایی را دریافت کنند و آن را به اتاق بازرگانی آرژانتین جهت امضا ارائه کنند. علاوه بر قرارداد کاری، فرد باید مدارک مورد نیاز دیگری برای درخواست ویزای کاری خود ارائه کند. تمامی مدارک باید معتبر باشند و به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. فرد باید پیش از سفر به آرژانتین گواهی عدم سو پیشینه و ‌همچنین ثبت نام در اداره پلیس آرژانتین را انجام دهد. متقاضی کار در آرژانتین پس از دریافت اجازه اقامت آرژانتین، باید برای ویزای کار در کنسولگری آرژانتین در کشور مبدا اقدام کند. روند این درخواست شامل شرکت در یک مصاحبه با کارکنان کنسولگری و پرداخت کلیه هزینه ها می باشد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز ویزای کار آرژانتین را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 18 ماه
  • سه قطعه عکس پاسپورتی
  • قرارداد کاری
  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • کپی سند پرداخت مالیات
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی

نرخ بیکاری در آرژانتین:

یکی از عوامل مهم در انجام مهاجرت کاری، بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. افراد با بررسی این میزان می توانند متوجه عملکرد بازار کاری در کشور مقصد برای متقاضیان خارجی و همچنین داخلی گردند. هر چه میزان نرخ بیکاری کشور مقصد کم تر باشد، این کشور دارای بازار کار مناسبی برای متقاضیان خارجی می باشد. از این رو با بررسی نرخ بیکاری در کشور آرژانتین متوجه می شویم که نرخ بیکاری در آرژانتین در سطح نسبتا بالایی قرار دارد و به همین دلیل مهاجرت به آرژانتین می تواند گزینه مناسبی باشد. به طور کلی نرخ بیکاری آرژانتین در چند سال گذشته دچار رشد شده است که می توان متوجه شد بازار کار مناسبی برای افراد خارجی ندارد. بیشترین نرخ بیکاری اتفاق افتاده در کشور آرژانتین در سال 2002 و با نرخ بیشتر از 19 درصد بوده است. در طرف مقابل اما، کمترین نرخ بیکاری در سال 2010 و با نرخ 7.71 اتفاق افتاده که باز هم نرخ بالایی می باشد. از این رو پیشنهاد می شود که متقاضی به بررسی نرخ بیکاری کشور های دیگر همچون آلمان و اتریش بپردازد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور آرژانتین را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2021 آرژانتین:

همانطور که اشاره کردیم برای کار در آرژانتین و اقامت آرژانتین از طریق کار، به اجازه کار این کشور و همچنین در ویزای 23A باید پیشنهاد یا قرارداد کاری دریافت نمود. از موارد دارای اهمیت برای متقاضیان ویزای کاری، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. افراد با بررسی این لیست و همچنین تخصص خود، می توانند شغل مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند. دولت آرژانتین هر ساله به کمک کارفرمایان این کشور لیستی از موقعیت های شغلی خالی را ارائه می کنند. متقاضیان ویزای کاری این کشور با بررسی آن می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. بیشتر مشاغل موجود در این لیست در بخش معدن و صنعت می باشد چرا که بیشتر اقتصاد آرژانتین بر این دو نوع استوار است. در لیست زیر بعضی از مشاغل مورد نیاز آرژانتین را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2021 آرژانتین
معدن کاوی مهندس نفت
بانکداری ماهیگیری
پزشک وکیل
مهندس کشاورزی مهندس برق
راننده ماشین سنگین معلم

میزان حقوق برای کار در آرژانتین:

یکی از موارد با اهمیت برای مهاجرین کاری، بررسی میزان درآمد و سطح متوسط درآمد در کشور مقصد می باشد. با بررسی هزینه های زندگی در کشور مقصد و همچنین میزان درآمد هر شغل می توان متوجه شد که آیا کشور مقصد دارای شرایط مناسب برای زندگی و کار را دارد یا خیر؟ در کشور آرژانتین حداقل درآمد 11,400 پزو در ماه می باشد. از طرف دیگر بیشترین میزان درآمد 202 هزار پزو است که مبلغ مناسبی می باشد. متوسط درآمد در کشور آرژانتین که حداقل نیمی از جمعیت این کشور کمتر از آن درآمد دارند41,500 پزو است. سطح درآمد در کشور آرژانتین به فاکتور هایی همچون میزان تخصص، سابقه و همچنین سن فرد بستگی دارد و بر اساس نسبت آن ها، درآمد فرد نیز افزایش می یابد. همچنین 25 درصد از مردم جامه کمتر از 23 هزار پزو درآمد دارند که می توانند در نزدیکی خط فقر قرار بگیرند. در لیست زیر بعضی از مشاغل همراه با میزان درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد (پزو)
معدن کاوی 70 هزار
مهندس نفت 46 هزار
بانکداری 38 هزار
ماهیگیری 30 هزار
وکیل 61 هزار
قاضی 76 هزار
مدیر عامل 54 هزار
دندان پزشک 49 هزار
خلبان 36 هزار
استاد دانشگاه 43 هزار

نحوه کاریابی در آرژانتین:

کاریابی در آرژانتین از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که اشاره کردیم، متخصصان و افراد ماهر برای دریافت ویزای کار آرژانتین به پیشنهاد یا قرارداد کاری نیاز دارند. از همین رو برای کاریابی در آرژانتین روش های حضوری و غیر حضوری وجود دارد. با استفاده از وب سایت های کاریابی در آرژانتین، متقاضی می تواند در کشور مبدا کار مورد نظر خود را پیدا کند. متقاضی می تواند رزومه خود را برای این سایت ها ارسال کند. همچنین از طریق آگهی های کاریابی برای خارجی ها، به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کنند و رزومه خود را ارسال کنند. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما، فرد باید مصاحبه کاری انجام دهد که پس از تایید آن قرارداد کاری امضا کنند. پس از دریافت قرارداد، فرد باید همراه با سایر مدارک به کنسولگری آرژانتین در محل زندگی خود مراجعه نماید. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در آرژانتین را مشاهده می نمایید:

وب سایت های  کاریابی در  آرژانتین
CareersinAudit.com
Computrabajo
El Curriculum
Buscojobs
CareersinCyber.com
Bumeran.com.ar
Trabajando
Opcionempleo
Zonajobs
Un major Empleo
Empleos Amia
Go Empleo

مؤسسات کاریابی در آرژانتین:

به کمک موسسات کاریابی در کشور آرژانتین، متقاضیان می توانند کاریابی را به صورت حضوری و یا غیر حضوری انجام دهند. فرد می تواند با ارسال رزومه خود به این موسسات، در کشور آرژانتین و یا در کشور مبدا، کار مورد نظر خود را دریافت نماید. موسسات کاریابی در آرژانتین می توانند پس از بررسی رزومه فرد، آن را برای کارفرمایانی که دارای موقعیت شغلی برای استخدام افراد خارجی هستند، ارسال کنند. این موسسات با فرستادن افراد خبره به محل کار کارفرمایان از این اطلاعات بهره مند می شوند. پس از بررسی رزومه متقاضی توسط کارفرما، قرار مصاحبه با متقاضی تعیین می گردد و پس از سپری کردن تست های تخصص، پس از امضا کردن قرارداد بین دو طرف، متقاضی می تواند برای درخواست ویزای کاری همراه با مدارک مورد نیاز، قرارداد را نیز ارائه کند. در زیر لیست برخی از موسسات کاریابی آرژانتین را ماه ه می کنید:

موسسات کاریابی در  آرژانتین
Latmaways Esentia Recursos Humanos Activos Humanos
Seeds Scarabelli & Asociados Grupo Servicemen
Cozzi,Marro & Asociados Grupo Gestion HUMAX capital Humano
interMid Recursos Humanos Up Company Consultora Gestal
Optimic compras Doctas RH Consultora CLARA HR

بررسی ویزای همراه در آرژانتین:

یکی از مواردی که برای دارندگان ویزای کار آرژانتین دارای اهمیت است، داشتن ویزای همراه برای اعضای خانواده می باشد. ویزای همراه بدین معنی است که اعضای خانواده فرد متقاضی بتوانند به واسطه فرد اصلی و همراه با او به کشور مقصد سفر کنند. دارندگان ویزای کاری آرژانتین می توانند در دفتر کنسولگری آرژانتین در محل اقامت افراد، ویزای همراه آرژانتین را درخواست کنند. ویزای همراه آرژانتین برای همسر، والدین و فرزندان زیر 18 سال می باشد. اما اگر فرزند دارای معلولیت باشد فرزندان با سن بالاتر نیز می توانند ویزای همراه آرژانتین را دریافت کنند. برای درخواست ویزای همراه آرژانتین یک سری مدارک مورد نیاز است که باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای همراه آرژانتین را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای امضا شده توسط درخواست کننده
  • ثبات محل زندگی افراد مانند قبض آب و برق یا هر سند دیگری برای اثبات
  • سند ازدواج فرد اصلی و همسر که باید در آرژانتین قانونی شود.
  • شناسنامه برای اثبات رابطه خویشاوندی
  • کپی کارت ملی فرد اصلی که در آرژانتین اقامت دارد.
  • پرداخت 250 دلار به کنسولگری آرژانتین
  • سند پرداخت هزینه های مهاجرت
  • گواهی عدم سو پیشینه برای افراد بالای 16 سال

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آرژانتین:

از مواردی که افراد دارای ویزای کار راجع به آن بیشترین پرس و جو را دارند، دریافت تابعیت پس از گذراندن مدتی در کشور مقصد است. طبق قانون آرژانتین، هر فرد که ویزای کاری آرژانتین را دارد و به صورت ماهانه 30 هزار پزو درآمد دارد، می تواند اقامت موقت آرژانتین را دریافت کند. مدت اعتبار این اقامت یک سال بوده و تا سه سال دیگر قابل تمدید است. بعد از گذشت سه سال فرد می تواند اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کند. از شروط دریافت تابعیت آرژانتین می توان به نداشتن سابقه کیفری در مدت اقامت و یا در کشور مبدا خود، درآمد بیش از 30 هزار پزو در ماه، یادگیری کامل زبان اسپانیایی و ادغام با فرهنگ آرژانتین اشاره نمود. افراد پس از داشتن شرط های بالا و همچنین پس از دو سال اقامت دائم در آرژانتین می توانند تابعیت آرژانتین را دریافت کنند. ناگفته نماند که فرد باید تمام مدت اقامت تا دریافت تابعیت از آرژانتین خارج نشود یعنی اقامت بی وقفه داشته باشد.

کاریابی در آرژانتین و سخن پایانی:

کاریابی در آرژانتین ، ویزای کار آرژانتین، کار در آرژانتین، مهاجرت به آرژانتین، اقامت آرژانتین و تابعیت آرژانتین را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. آرژانتین کشور با اقتصاد درحال پیشرفت است که بر پایه صنعت و مواد معدنی می باشد. نحوه دریافت ویزای کار آرژانتین برای متقاضیان به سادگی صورت می گیرد و از بهترین نکات آن می توان به ویزای همراه و آسان بودن دریافت تابعیت آرژانتین اشاره کرد. اما از طرف دیگر نرخ بیکاری در کشور آرژانتین در چند سال گذشته دچار رشد شده است که نشان دهنده بازار کار نامناسب برای متقاضیان خارجی می باشد. از همین رو پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور بر این است که واجدین شرایط می توانند برای ویزای کشور های تراز اول جهان همچون کانادا، آلمان و اتریش اقدام کنند. این کشور ها دارای بازار کار مناسب برای ایرانیان و همچنین نرخ بیکاری پایین می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه نوشتار ها در سایت های فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور بهترین شرایط جهت مهاجرت به کشور های تراز اول جهان کسب کنید. همچنین می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، در خصوص کاریابی در آرژانتین مشاوره رایگان دریافت کنید. شما می توانید پرسش های خود را در مورد کاریابی در آرژانتین در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در کم ترین زمان ممکن جواب آن را ارسال کنند. اگر از این نوشتار رضایت دارید، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این گونه نوشتار ها یاری دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در آرژانتین

✅نرخ بیکاری در آرژانتین به چه میزان است؟

نرخ بیکاری آرژانتین در حال افزایش بوده و به بیش از 10 درصد رسیده است.

✅سطح درآمد در کشور آرژانتین چقدر است؟

سطح درآمد در آرژانتین بیشتر از 11 هزار پزو در ماه می باشد.

✅نحوه دریافت تابعیت آرژانتین چگونه است؟

پس از گذشت 3 سال از اقامت موقت و 2 سال از اقامت دائم می توان تابعیت آرژانتین را دریافت نمود.

✅آیا ویزای همراه به دارندگان ویزای کار آرژانتین تعلق می گیرد؟

ویزای همراه آرژانتین به همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی تعلق می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *