موسسات کاریابی در عمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در عمان
  • نرخ بیکاری در عمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان 2021
  • میزان حقوق مشاغل در عمان
  • بررسی روش های کاریابی در عمان
  • مؤسسات کاریابی در عمان
  • ویزای کار عمان
  • مدارک ویزای کار در عمان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در عمان
  • موسسات کاریابی در عمان و سخن پایانی
موسسات کاریابی در عمان

موسسات کاریابی در عمان و مقدمه ای بر آن

موسسات کاریابی در عمان، جستجوی کار در عمان، کار در عمان، نرخ بیکاری این کشور، نحوه و چگونگی کاریابی در عمان و دیگر موضوعات مرتبط با عنوان موسسات کاریابی در عمان را در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار خواهیم داد. بسیاری از افراد به ویژه هم وطنان عزیزمان سوالاتی در خصوص مهاجرت و کار در عمان را مطرح نموده اند. سوالاتی چون، میزان حقوق کار در عمان چه مقدار است؟ بهترین روش ها جهت جستجوی کار در عمان کدامند؟ شرایط اخذ اقامت دائم کشور عمان چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید به پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص کار در عمان دست یابید. موسسه حقوقی ملک پور از بهترین موسسات مهاجرتی در سطح خاورمیانه به شمار می رود، شما می توانید از خدمات مهاجرتی و مشاوره ای این مجموعه برای مهاجرت به بهترین کشور های جهان استفاده نمایید. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات دقیقتر می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان به مشاوره با کارشناسان خبره مجموعه بپردازید.

شرایط عمومی کار در عمان:

عمان کشوری واقع در خلیج فارس می باشد که پایتخت آن شهر مسقط است. مساحت این کشور که در شبه جزیره عربستان قرار دارد 309،501کیلومتر مربع است، این کشور از غرب با ایران مرز دریایی دارد و کشور های عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرز زمینی دارد از همسایگان دیگر این کشور میتوان به یمن اشاره کرد که از جنوب هم مرز عمان است، دریای عرب و دریای عمان این کشور را به ترتیب از شرق و شمال محاصره کرده اند. جمعیت عمان طبق سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته نزدیک به 5 میلیون نفر است. شهر مسقط که در امتداد ساحل شمالی دریای عمان قرار دارد، با ترکیب معماری مدرن و سنتی منظره ای از خلیج عمان را ترتیب می دهد و به عنوان یک بندر و مرکز تجاری فعالیت می کند. سیستم حکومتی این کشور پادشاهی می باشد منبع اصلی درآمد عمان مانند دیگر کشور های خلیج فارس از نفت می باشد همچنین ماهی گیری و کشاورزی از دیگر منابع درآمد عمان هستند. واحد پول این کشور ریال است. دین اکثر مردم عمان اسلام است و تقریباً همه شهروندان عمان مسلمان هستند و ادیان دیگر عمدتاً از اتباع بیگانه هستند و برای کار اقامت عمان را اخذ کرده اند. مسلمانان 85،9 درصد عمان را تشکیل می دهند. در ادامه مقاله موسسات کاریابی در عمان به بررسی شرایط کار و مهاجرت کاری به عمان خواهیم پرداخت.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در عمان

  • 7 دقیقه
  • 75 K
  • ارسال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در عمان:

مهاجرت کاری به کشور عمان یکی از محبوب ترین روش ها برای ورود به این کشور می باشد، افرادی که علاقه دارند تا با هدف کار به عمان مهاجرت کنند باید قبل از شروع پروسه مهاجرت به این کشور به بررسی و تحلیل موضوعات مختلف بپردازند. از اصلی ترین موضوعات جهت بررسی نرخ بیکاری در عمان می باشد. کشور عمان از ثروتمند ترین کشور های حوزه خلیج فارس می باشد و دارای اقتصادی قوی است. با توجه به آخرین آمار منتشر شده نرخ بیکاری در عمان 5 درصد می باشد. با توجه به این که نرخ بیکاری 5 درصد آمار مناسبی برای نرخ بیکاری می باشد اما باید گفت این آمار به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و به 5 درصد رسیده است. در ادامه نمودار نرخ بیکاری در عمان را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نرخ بیکاری عمان

لیست مشاغل مورد نیاز در عمان2021

بدون شک کسب اطلاعات و تحقیق در مورد کشور عمان از اصلی ترین مراحل در پروسه مهاجرت و کار در عمان می باشد. عمان نیز مانند اکثریت کشور ها، هر ساله یک لیست از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می نماید. با توجه به این موضوع که میزان درآمد و اقتصاد کشور عمان رابطه مستقیم با صنعت نفت دارد، می توان متوجه شد که شغل های مرتبط با این صنعت به مراتب از بازار کار بهتری بهرمند هستند. در سال 2017 کشور عمان نزدیک بر 90 شغل را برای شهروندان خارجی ممنوع اعلام کرد و علت آن را وجود نیرو های متخصص عمانی اعلام کرده اند. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور عمان را برای شما قرار داده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز عمان2021
مهندس فنی توسعه دهنده وب
مهندس نرم افزار آنالیزور برنامه
مهندس داده مدیر وب سایت
مهندس شبکه مخابرات
سطح ورود مهندس مکانیک مهندس فنی
مهندس مکانیک مهندس نرم افزار
مدیر مهندسی ساخت برنامه نویس نرم افزار
مهندس کیفیت توسعه دهنده نرم افزار
مدیر ساخت و توسعه مدیر پایگاه داده اوراکل
مهندس هواپیما مهندس داده
مهندسی ساخت مدیر پایگاه داده
مهندس پروژه معمار
عملیات ساخت حرفه ای سرکارگر ساخت و ساز
مهندس روشنایی و طراحی برآوردگر ساخت و ساز
مهندس صنایع نقاش
مدیر تاسیسات و مهندس برق جوشکار
مدیریت مهندسی لوله کش
مهندس برق مدیر پروژه ساخت و ساز

میزان حقوق مشاغل در عمان:

در ادامه بررسی موضوع موسسات کاریابی در عمان به بررسی حقوق و درامد مشاغل در عمان می پردازیم.از اصلی ترین مواردی که افراد متقاضی به کار به دنبال مهاجرت کاری به عمان می باشند شرایط قوی اقتصادی و ارزش بالای پول این کشور است که افراد ا ترغیب می کند تا به فکر کار در این کشور باشند. ریال عمان در حال حاظر دومین ارز با ارزش جهان می باشد. یکی دیگر از موضوعات مهم جهت بررسی و به منظور آشنایی با شرایط عمان بررسی حقوق و درآمد در مشاغل این کشور می باشد. تحقیق در خصوص حقوق و درآمد مشاغل در عمان می تواند برای متقاضیان کار در عمان دارای جذابیت باشد. بررسی حقوق و درامد مشاغل در عمان می تواند به فرد متقاضی کمک کند تا اطلاعات حدودی در خصوص میزان درآمد به دست آورد و با بررسی هزینه های زندگی و مقایسه آن با میزان درآمد می توان به اطلاعات بسیار مفیدی دست یافت. حقوق در عمان به موقعیت و تجربه یک کارمند بستگی دارد میزان درامد و حقوق در کشور عمان به صورت متوسط و میانگین برای هر سال کار 21200 ریال عمان می باشد. حداقل حقوق در عمان برای هر سال کار 5370 ریال عمان و حداکثر حقوق برای کار در این کشور 94800 ریال عمان می باشد. در جدول زیر حقوق و درامد برخی از مشاغل در کشور عمان را قرار داده ایم:

مشاغل درآمد سالانه
مهندس پزشکی 18000 ریال عمانی
دارو ساز 26700 ریال عمانی
مهندس شبکه 18600 ریال عمانی
برنامه نویس 19800 ریال عمانی
پرستار 16900 ریال عمانی
دندان پزشک 47500 ریال عمانی
تکنسین آزمایشگاه 16200 ریال عمانی
سر آشپز 13200 ریال عمانی
مهندس مکانیک 20400 ریال عمانی
مهندس برق 19600 ریال عمانی
مهندس عمران 18600 ریال عمانی
پرستار بچه 8730 ریال عمانی
خلبان 35500 ریال عمانی
مهماندار هواپیما 14000 ریال عمانی
عکاس 11300 ریال عمانی

بررسی روش های کاریابی در عمان:

افراد متقاضی به کار در عمان بعد از تحقیق در خصوص موضوعات مختلف مانند حقوق کار در عمان، مشاغل مورد نیاز در عمان و ..  در صورتی که شغل آن ها از مشاغل مورد نیاز در عمان باشد باید به جستجوی کار در عمان بپردازند و در صورتی که بتوانند از سمت یک کارفرما در عمان دعوت نامه کاری دریافت کنند این امکان را خواهند داشت تا برای کار به عمان مهاجرت نمایند. افرادی که دارای شرایط کار در عمان می باشند این امکان را دارند تا از طریق موسسات کاریابی در عمان و ارسال رزومه کاری برای این موسسات به جستجوی کار در عمان بپردازند. همچنین شهروندان ایرانی این امکان را دارند تا با اخذ ویزای توریستی به کشور عمان سفر کرده و در آن جا به جستجوی کار بپردازند.

موسسات کاریابی در عمان:

گفته شد که جستجوی کار در عمان از طریق ارسال رزومه برای موسسات کاریابی در عمان و همچنین سفر توریستی به این کشور امکنا پذیر می باشد. مقاله موسسات کاریابی در عمان توسط نیرو های مشاور و تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و هر نوع استفاده از آن خلاف قوانین می باشد و از نظر شرعی حرام است. در ادامه نام برخی از بهترین موسسات کاریابی در عمان را برای شما قرار داده ایم:

موسسات کاریابی در عمان
Al Hojjah Manpower Akbar
Fanja Labour Recruitment
Hands Skill Manpower
Ministry Of Education-oman
Job Ibex
Randstad Middle East
Fanar Staff Housing
Family Manpower Recruitment

ویزای کار عمان:

در این قسمت قصد داریم به بررسی شرایط اخذ ویزای عمان بپردازیم. گفته شد که متقاضیان به کار در عمان می توانند از طریق موسسات کاریابی در عمان به جستجوی کار در عمان بپردازند و پس از اخذ دعوت نامه از سوی یک کارفرما می توانند به این کشور مهاجرت نمایند. کارفرما عمانی برای ورود نیروی کار مورد نظر خود باید در ابتدا ویزای اشتغال، اجازه اقامت و کارت اقامت را اخذ نماید. شخص کارفرما به عنوان حامی نیروی کار متقاضی شناخته می شود و باید مجوز های لازم را از سوی وزارت کار عمان دریافت نماید. قابل ذکر است که شخص کارفرما باید واجد شرایط باشد تا بتواند برای نیروی کار خارجی دعوت نامه ارسال نماید، شرایطی که کارفرما باید واجد آن باشد به شرح زیر است:

شخص کارفرما نباید در محل کار خود بیشتر از تعداد مجاز نیروی کار خارجی استخدام نماید.

کارفرما باید ثابت کند که نیروی کار معرفی شده برای فعالیت های شرکت مناسب است.

کارفرمایانی که واجد این شرایط می باشند می توانند برای مراحل بعدی اقدام نمایند. شرایطی که نیروی کاری مورد نظر برای تایید اداره مهاجرت نیاز دارد به شرح زیر است:

سن متقاضی باید بین 21 تا 60 سال باشد.

هویت فرد متقاضی باید با پروانه کار ارسال شده مطابقت داشته باشد.

شهروندان برخی از کشور ها به اخذ مجوز های ویژه ای نیاز دارند.

ارائه گواهی سلامت پزشکی

مدارک ویزای کار عمان:

موضوعات مختلفی از قبیل حقوق کار در عمان، معرفی موسسات کاریابی در عمان، شرایط جستجوی کار در عمان و.. مورد بررسی قرار گرفت. در عنوان ویزای کار در عمان متوجه شدیم که برای ارسال دعوت نامه کاری فرد کارفرما باید واجد شرایط خاصی باشد. در صورت واجد شرایط بودن کارفرما و نیروی کاری این امکان وجود دارد تا شخص متقاضی جهت اخذ ویزای کاری عمان به سفارت این کشور مراجعه نماید و درخواست خود را برای اخذ ویزای کار عمان به ثبت برساند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار عمان به شرح زیر است:

گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار

عکس

دعوت نامه کاری ارسال شده از سمت کارفرما در عمان

تکمیل فرم درخواست ویزا

ارائه مدارک هویتی همراه با ترجمه

ارائه گواهی سلامت

ارائه مدارک سوابق کاری متقاضی

نامه عدم سو پیشینه

اقامت و تابعیت در عمان از طریق کار:

همان گونه که گفته شد عمان کشوری با اقتصاد قوی و در حال توسعه می باشد و با توجه به شرایط مناسب این کشور متقاضیان زیادی برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام می کنند. افرادی که تمایل به مهاجرت و کار در عمان را دارند پس از تحقیق و بررسی در مورد موضوعات مختلف مانند حقوق کار در عمان، شرایط جستجوی کار در عمان، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در عمان و.. می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اخذ اقامت دائم و تابعیت عمان غیر ممکن می باشد و افرادی که موفق به دریافت ویزای کاری عمان می شوند، تنها یک اقامت دو ساله را دریافت می کنند که این اقامت هر دو سال در صورت تمدید قرار داد کاری تمدید می شود.

موسسات کاریابی در عمان و سخن پایانی:

موسسات کاریابی در عمان، شرایط جستجوی کار در عمان، حقوق کار در عمان، لیست مشاغل مورد نیاز عمان، شرایط اخذ ویزا و.. در مقاله موسسات کاریابی در عمان مورد بررسی قرار گرفت. عمان از کشور های پیشرفته در خاورمیانه می باشد که روند رو به رشدی را طی می کند. در این مقاله متوجه شدیم که افراد متقاضی به کار در عمان برای اخذ ویزای کاری این کشور نیاز به دریافت دعوت نامه کاری دارند و افراد برای اخذ دعوت نامه کاری می توانند از طریق مراجعه به موسسات کاریابی در عمان شانس خود را برای کاریابی در عمان امتحان کنند. همچنین گفته شد که اقامت دائم و تابعیت عمان برای افراد خارجی غیر ممکن می باشد، از این رو پیشنهاد می شود تا متقاضیان قبل از هر نوع اقدام برای مهاجرت کاری به عمان به بررسی شرایط مهاجرت به سایر کشور ها مانند آلمان و اتریش بپردازند. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه بلند مدت در امر مهاجرت می تواند به شما متقاضیان کار در بهترین کشور های جهان خدمات ارائه نماید. شما می توانید با تماس با دفاتر موسسه در سراسر دنیا به صورت رایگان به مشاوره مهاجرتی با کارشناسان مجموعه بپردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *