کار در کرواسی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کرواسی
  • ویزای کار کرواسی
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کرواسی
  • نرخ بیکاری در کرواسی
  • لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021
  • میزان حقوق برای کار در کرواسی
  • نحوه کاریابی در کرواسی
  • موسسات کاریابی در کرواسی
  • بررسی ویزای همراه در کرواسی
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت کرواسی
  • کار در کرواسی و سخن پایانی

کار در کرواسی و مقدمه ای بر آن

کار در کرواسی ، کاریابی در کرواسی، ویزای کار کرواسی، سایت های کاریابی در کرواسی و اقامت کاری در کرواسی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. کاریابی در کرواسی چگونه صورت می گیرد؟ ویزای کار کرواسی چگونه به متقاضی اعطا می شود؟ سایت های کاریابی در کرواسی چند نوع هستند؟ شرط داشتن اقامت کاری در کرواسی چیست؟ در ادامه مبحث به این گونه سوالات و نکات مهم در خصوص کار در کرواسی خواهیم پرداخت. کرواسی کشوری در حوزه بالکان قرار دارد و جزو کشور های توسعه یافته در اروپا به حساب می آید. اقتصاد کشور کرواسی بیشتر بر اساس گردشگری می باشد اما صنعت در این کشور به شدت آسیب دیده می باشد. در ادامه مقاله با ما با بررسی اقامت کاری در کرواسی همراه باشد. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات مهاجرتی در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور بهترین روش های مهاجرتی به کشور های سطح اول جهان دریابید. همچنین می توانید مشاوره رایگان در مورد کار در کرواسی در صورت تماس با مشاورین این موسسه دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در کرواسی:

کرواسی با نام رسمی جمهوری کرواسی کشوری در منظقه بالکان یا جنوب مرکزی اروپا می باشد. کرواسی با کشور های اسلوونی، صربستان، بوسنی، مونته نگرو و دریای آدریاتیک مرز مشترک دارد. مساحت کرواسی 56,594 کیلومتر مربع و پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر کرواسی زاگرب نام دارد. جمعیت کرواسی بیش از 4 میلیون نفر است که زبان رسمی مرد این کشور کرواتی نام دارد. واحد پول کرواسی کونا نام دارد و در زومره کشور های توسعه یافته دنیا قرار دارد. اقتصاد کرواسی بیشتر بر پایه گردشگری می باشد که در حدود 20 درصد از درآمد اقتصادی این کشور از این راه تهیه می گردد. در سال 1991 کرواسی از یوگسلابی جدا شد و در جنگ استقلال این کشور که حدود 4 سال طول کشید استقلال خود را به دست آورد. کرواسی در سواحل آدریاتیک حدود 300 بندر کوچ و بزرگ دارد که باعث رونق نسبی اقتصاد کرواسی و همچنین گسترش زیاد صنعت گردشگری در این کشور گردیده است. کرواسی با خود مشکلات فراوانی اقتصادی به اتحادیه اروپا آورده است. از این رو که صنعت کرواسی به شدت آسیب دیده و شمار بیکاران زیادی در این کشور وجود دارد. کرواسی پس از رومانی و بلغارستان سومین کشور فقیر در اتحادیه اروپا می باشد. کرواسی پیشرفت‌ های زیر بنایی زیادی داشته است. به طوری که شهر زاگراب را به بیشتر مناطق متصل کرده است. همچنین بزرگراه های این کشور دارای کیفیت بالایی هستند و سطح کیفیت و ایمنی شبکه راه های کرواسی توسط چند منبع معتبر و شبکه های تلویزیونی مورد آزمایش قرار گرفته است. برای داشتن اقامت کاری در کرواسی به ویزای کاری کرواسی نیاز است که در ادامه نحوه دریافت ویزای کاری و مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

مساحت کرواسی درباره کرواسی جمعیت کرواسی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار کرواسی:

شهروندان اتحادیه اروپا و برخی از کشور های اروپایی نظیر انگلستان برای اقامت کاری در کرواسی به هیچ ویزایی احتیاج ندارند. اما متقاضیان خارجی کار در کرواسی برای داشتن اقامت کاری کرواسی علاوه بر اجازه کاری این کشور، به اجازه اقامت در کرواسی احتیاج دارند. دریافت ویزای کار کرواسی کمی پیچیده می باشد و فرد در ابتدا باید قرارداد کاری با کارفرما در این کشور داشته باشد. اعتبار ویزای کار کرواسی به مدت 12 ماه می باشد و اگر متقاضیان قصد تمدید این ویزا را دارند باید 60 روز قبل از پایان اعتبار ویزا برای تمدید آن اقدام کنند. برای اعطا اقامت کاری کرواسی و مجوز کار در این کشور، دولت کرواسی از سیستم سهمیه بندی استفاده می کند. در صورتی که کشور دارای سهمیه باشد متقاضی می تواند ویزای کاری دریافت نماید. در بعضی موارد حتی اگر فرد تمام معیار ها را داشته باشد در سیستم سهمیه ویزای کاری قرار نمی گیرد. اما در سوی دیگر ممکن است که اجازه کار به فرد اعطا گردد. به همین منظور توصیه می شود که متقاضی توضیح های بیشتر را در مورد خود ارائه نماید. متقاضی برای خواست ویزای کار کرواسی  به کنسولگری کشور مبدا یا کشوری که نزدیک به آن باشد باید مراجعه نماید. دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا همچنین می توانند در کشور کرواسی به کار مشغول باشند و این کارت اعتبار 2 ساله دارد. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار کرواسی می پردازیم.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کرواسی:

همانطور که اشاره کردیم برای کار در کرواسی به  ویزای کار کرواسی نیاز داریم. این ویزا به صورت سهمیه بندی می باشد و فرد باید مدارک معتبر ارائه نماید. همچنین برای اعلام صلاحیت و نشان دادن تخصص به دولت کرواسی و کارفرما، فرد باید رزومه، میزان سابقه و سطح تحصیلات خود را به سفارت این کشور ارائه کند. تمام مدارک ارائه شده به سفارت کرواسی باید معتبر و به زبان کرواتی ترجمه شده باشند و هر گونه نقص در این مدارک موجب رد صلاحیت متقاضی می گردد. مدت زمان درخواست ویزای کار کرواسی 21 روز می باشد اما در اکثر مواقع بستگی به سفارت کرواسی در کشور مبدا دارد.  لیست مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار کرواسی به شرح زیر است:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • اثبات تمکن مالی در زمانی که در کرواسی زندگی می کنید.
  • گواهی بیمه سلامت
  • قرارداد کاری
  • مدارک تحصیلی و گواهی تخصص فرد
  • مدرک ثبت شرکت
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری

نرخ بیکاری در کرواسی:

متقاضیان ویزای کار کرواسی پیش از کاریابی در این کشور و هرگونه اقدام برای کار در کرواسی، باید به بررسی نرخ بیکاری این کشور بپردازند. سطح نرخ بیکاری در کشور کرواسی نشان دهنده بازار کار این کشور برای متقاضیان خارجی است. هرچه میزان نرخ بیکاری در کشور مورد نظر کم تر باشد، بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی می باشد. نرخ بیکاری در کشور کرواسی از سال 2014 دچار افت محسوسی گشته است به طوری که میزان آن به نصف تنزل پیدا نموده است. بیشترین نرخ بیکاری در سال 2014 با 17.29 درصد اتفاق افتاده است. اما از طرف دیگر، کم ترین نرخ بیکاری در کشور کرواسی در سال 2019 و با نرخ 6.94 درصد بوده است. این نرخ به نسبت سایر کشور های اتحادیه اروپا میزان بالایی دارد. اما کاهش این نرخ نشان دهنده افزایش قدرت اقتصادی این کشور می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور کرواسی را از سال 1999 تا 2020 مشاهده می نمایید:

نرخ بیکاری در کرواسی

لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021:

از دیگر مواردی که متقاضیان ویزای کار کرواسی باید به آن توجه داشته باشند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی می باشد. لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی به متقاضیان کمک می کند که با بررسی تخصص خود، به آسانی شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند. لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی هر ساله توسط دولت ای کشور به جهت تکمیل موقعیت های شغلی مورد نیاز این کشور ارائه می گردد. از آن جایی که بیشتر مشاغل در این کشور بر اساس گردشگری می باشد، بنابراین تقاضا برای این گونه مشاغل بیشتر است. از سوی دیگر در صنعت خدمات، مشاغل موجود در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات موجود است. در زیر برخی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کرواسی را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز کرواسی 2021
توسعه دهنده فناوری اطلاعات مدیر هتل
مدیر رستوران متصدی بار
پزشک پرستار
توسعه دهنده وب حسابدار
مدیر منابع انسانی راننده

میزان حقوق برای کار در کرواسی:

از عمده مواردی که متقاضیان ویزای کار کرواسی پیش از هر گونه اقدام باید انجام دهند، بررسی سطح درآمد مشاغل و محدوده درآمد در کشور کرواسی می باشد. میزان درآمد هر شغل نشان دهنده سطح رفاه است و هرچه میزان درآمد بیشتر باشد، متقاضی در کشور مقصد دارای رفاه نسبی بالا تری می باشد. از این رو محدوده درآمد در کرواسی به صورت ماهیانه 3,750 کونا به عنوان کم ترین میزان درآمد و 66,300 کونا به عنوان بیشترین درآمد در کرواسی تلقی می گردد. از سوی دیگر متوسط درآمد ماهیانه 16 هزار کونا در ماه می باشد که این میزان با توجه به میزان تخصص فرد و مدرک تحصیلی و همچنین سن فرد متفاوت می باشد. دولت کرواسی تعیین کننده میزان درآمد هر فرد در این کشور است اما کارفرما می تواند میزان بالا تری حقوق به کارمند خود اعطا کند. در زیر لیست برخی از مشاغل و درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب کونا
قاضی 21 هزار
وکیل 17 هزار
مدیر بانک 16 هزار
مدیر عامل 15 هزار
دندان پزشک 13 هزار
استاد دانشگاه 12 هزار
خلبان 10 هزار
امنیت سایت 20 هزار
مدیر فناوری اطلاعات 22 هزار
مدیر هتل 26 هزار
مدیر فروش هتل 19 هزار
مدیر رستوران 17 هزار
مهندس برق 19 هزار

نحوه کاریابی در کرواسی:

همانطور که گفتیم برای داشتن ویزای کار کرواسی به پیشنهاد کاری از سوی کارفرما این کشور نیازمندیم. به همین دلیل کاریابی در کرواسی از اهمیت بالایی برای متقاضیان ویزای کاری برخوردار است. سایت های کاریابی در کرواسی یکی از روش های کاریابی در کرواسی هستند و متقاضی می تواند در کشور مبدا خود برای پیدا دریافت پیشنهاد کاری در کرواسی می توانند از این سایت ها استفاده کنند. این سایت ها به دو گونه می باشند: در نوع اول سایت های کاریابی در کرواسی موقعیت ها شغلی موجود در این کشور را به صورت آگهی قرار می دهند و افراد می توانند به صورت مستقیم با کارفرما در ارتباط باشند. در نوع دیگر افراد باید در سایت های کاریابی در‌کرواسی حساب کاربری ایجاد کنند و رزومه خود را برای این سایت ها ارسال کنند. سایت های کاریابی در کرواسی برای کاریابی و ارسال رزومه به کارفرمایان وجه ناچیزی را دریافت می نمایند. در زیر لیست سایت های کاریابی در کرواسی را مشاهده می نماید:

سایت های کاریابی در کرواسی
Danas radim Freelance. Hr
Mojposao Njuskalo
Nova karijera Oglasink
Pickjobs posao

مؤسسات کاریابی در کرواسی:

از طرف دیگر موسسات کاریابی به صورت حضوری و غیر حضوری برای افرادی که قصد کار در کرواسی را دارند قرار داد کاری تهیه می کنند. این موسسات همراه با کاریابی در کرواسی برای متقاضیان دوره های آموزشی فرهنگ کار در کرواسی و دوره های رزومه نویسی برگزار می کنند. موسسات کاریابی در کرواسی در قبال دوره های آموزشی و همچنین عمل کاریابی از متقاضی وجه مناسبی را دریافت می نماید. پس از دریافت رزومه متقاضی متوسط این موسسات و بررسی این رزومه به وسیله کارشناسان، رزومه کاری فرد برای کارفرمایان ارسال می گردد. پس از تأیید رزومه توسط کارفرما و انجام مصاحبه کاری شخص می تواند قرار داد کاری خود را دریافت کند و برای درخواست ویزای کار کرواسی اقدام نماید. نام برخی از موسسات کاریابی در کرواسی به شرح زیر است:

موسسات کاریابی در کرواسی
Pedersen & Partners Zagreb Zorovic Maritime Service Ltd
Actum recruitment agency Antal international
Manpower Uspinjaca posao Zagreb
DGS Martime Crewing Agency Amrop
Plan B AA Euro Cortia
Smart Group Recruitment careerCenter

بررسی ویزای همراه در کرواسی:

دارندگان ویزای کار کرواسی می توانند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند. ویزای همراه کرواسی برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ارائه می گردد. دارنده ویزای کاری می تواند در زمان درخواست ویزای خود یا پس از دریافت ویزا کاری درخواست ویزای همراه را با سفارت کرواسی ارائه کند. همچنین دارنده ویزای کاری نقش حامی مالی اعضای خانواده خود را دارد و به همین دلیل داشتن متوسط حقوق در این کشور برای دریافت ویزای همراه الزامی است. از طرف دیگر دارندگان کارت آبی اروپا می توانند بدون دریافت ویزای همراه اعضای خانواده درجه اول خود را در هر سنی به کرواسی بیاورند. اعتبار ویزای همراه کرواسی یک ساله است و قابل تمدید می باشد. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه کرواسی به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گواهی بیمه سلامت
  • آدرس معتبر متقاضی اصلی در کرواسی
  • سند معتبر ازدواج
  • پاسپورت اعضای خانواده با اعتبار حداقل 6 ماه
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سو پیشینه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کرواسی:

دارندگان ویزای کار کرواسی می توانند از طریق اقامت در این کشور تابعیت کرواسی را دریافت نمایند. دارندگان ویزای کار کرواسی می توانند پس از دریافت اقامت دائم و طبق شرط های تعیین شده توسط دولت کرواسی می توانند تابعیت دائم کرواسی را دریافت کنند. پس از گذشت 4 سال از اقامت موقت و تمدید کردن ویزای کاری در این مدت افراد می توانند اقامت دائم کرواسی را داشته باشند. پس از گذشت 4 سال از اقامت دائم و داشتن شرط هایی همچون دانش بالا در زبان کرواتی، آشنایی با تاریخ و سیاست کرواسی و همچنین ادغام با فرهنگ این کشور و حفظ بودن سرود ملی کرواسی می توان تابعیت این کشور رد درخواست کرد. ناگفته نماند که در تمام طول مدت اقامت فرد نباید هیچگونه سابقه کیفری و فرار مالیاتی داشته باشد. در زمان درخواست تابعیت فرد باید حداقل 21 سال سن را دارا بوده و دارای شغل در کرواسی باشد.

کاریابی در کرواسی و سخن پایانی:

کار در کرواسی ، کاریابی در کرواسی، ویزای کار کرواسی، سایت های کاریابی در کرواسی و اقامت کاری در کرواسی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار دادیم. کرواسی کشوری توسعه یافته با اقتصادی متوسط است. نرخ بیکاری در کشور کرواسی در سطج بالایی می باشد. همچنین نحوه دریافت ویزای کار کرواسی سخت می باشد به همین دلیل پیشنهاد موسسه موسسه حقوقی ملک پور بر مهاجرت به کشور های تراز اول جهان مانند آلمان و اتریش می باشد. شما می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی این موسسه بهترین روش برای مهاجرت به کشور های سطح اول جهان پیدا نمایید. همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کار در کرواسی دریافت کنید. شما می توانید سوالات خود را در خصوص کار در کرواسی در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخ شما را ارسال کنند.. در صورت رضایت از این مقاله با دادن امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بهتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در کرواسی

کاریابی در کرواسی چگونه صورت می گیرد؟

از طرق سایت ها و موسسات کاریابی می توان کاریابی را انجام داد.

ویزای کار کرواسی چگونه به متقاضی اعطا می شود؟

افراد در ابتدا می بایست یک پیشنهاد کاری داشته باشند تا برای ویزای کار کرواسی درخواست دهند.

سایت های کاریابی در کرواسی چند نوع هستند؟

آگهی کردن موقعیت های شغلی و کاریابی از طریق ایجاد حساب کاربری و کاریابی از طریق وب سایت.

✅شرط داشتن اقامت کاری در کرواسی چیست؟

داشتن ویزای کاری کرواسی تنها شرط اقامت کاری در این کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *