کار در کره جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کره جنوبی
  • ویزای کار کره جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در کره جنوبی
  • نرخ بیکاری در کره جنوبی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی
  • میزان حقوق کار در کره جنوبی
  • نحوه کاریابی در کره جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در کره جنوبی
  • بررسی ویزای همراه کره جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کره جنوبی
  • سخن پایانی
✅ کار در کره جنوبی ✅ نرخ بیکاری در کره جنوبی ✅انواع ویزای کره جنوبی در این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور مورد بررسی و تفحص علمی قرار گرفته است.

کار در کره جنوبی و مقدمه ای بر آن

کار در کره جنوبی ، ویزای کاری کره جنوبی، لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی، نرخ بیکاری در کره جنوبی، سطح درآمد در کره جنوبی و انواع ویزای کره جنوبی را در این مقاله مورد بررسی و تفحص علمی قرار خواهیم داد. کره جنوبی چند نوع ویزای کاری دارد؟ سطح درآمد در کره جنوبی به چه میزان است؟ لیست کار های مورد نیاز کره جنوبی در 2020 کدام است؟ کاریابی در کره جنوبی به چه صورت انجام می شود؟ در ادامه این مقاله به این قبیل سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در کره جنوبی خواهیم پرداخت. کره جنوبی در شبه جزیره کره و در شرق آسیا قرار دارد که یکی از بزرگترین اقتصاد های آسیا و بلکه دنیا دارا است که برپایه صنعت قرار دارد و دارای نرخ بیکاری بسیار پایین در سطح جهان می باشد. همچنین پاسپورت این کشور جزو 50 پاسپورت برتر دنیا است که می شود به 120 کشور بدون ویزا سفر کرد. وب سایت های رسمی و مقالات متنوع در فضای مجازی موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع معتبری در خصوص مهاجرت از طریق ویزای کاری به کشور های متنوع باشند. همچنین شما می توانید با برقراری تماس تلفنی، مشاوره رایگان در رابطه با ویزای کاری کره جنوبی و شرایط ویزای کاری این کشور دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در کره جنوبی:

کره جنوبی با نام رسمی جمهوری کره نیز شناخته می شود. این کشور در بخش جنوبی شبه جزیره کره در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتخت آن شهر سئول نام دارد. مساحت این کشور 100,363 کیلومتر مربع و دارای جمعیت بالغ بر 10 میلیون نفر می باشد. واحد پول کره جنوبی وون است، اقتصاد کره جنوبی در رتبه 12 جهان قرار دارد و یکی از سریع ترین رشد اقتصاد در دنیا را دارا می باشد. کره جنوبی کشوری صنعتی است و منابع معدنی بسیار کمی را دارا است. شرکت های چند ملیتی نظیر سامسونگ، ال جی و کیا در این کشور مشغول به کار هستند. در این کشور درآمد سرانه در حدود 40 سال 14 برابر افزایش داشته است که این مدت از آمریکا و بریتانیا کمتر است. این کشور ششمین ذخایر ارزی در دنیا را دارا می باشد و جزو کشور های توسعه یافته تلقی می گردد. همچنین نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم بوده و علی رغم متحمل شدن بحران اقتصادی 1997 در آسیا، این کشور قادر گشت دوباره برخیزد و پس از یک ترمیم سریع، به رشد خود ادامه دهد. کره جنوبی دارای چند نوع ویزای کاری متنوع است و برای هر شغل و حرفه و بستگی به مدت اقامت در این کشور ویزا هایی در نظر گرفته شده است. در ادامه بحث با ما در مورد ویزای کاری کره جنوبی همراه باشید.

شرایط عمومی کره جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کره جنوبی

ویزای کار در کره جنوبی:

کره جنوبی یکی از اقتصاد های برتر دنیا و همینطور دارای نرخ بیکاری پایین است به همین دلیل امروزه متقاضیان زیادی در سر تا سر دنیا برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام می کنند. برای کار در کره جنوبی در صورت داشتن پیشنهاد کاری و زمان اقامت شما در این کشور، ویزا های متنوعی وجود دارد. تمام افراد خارجی که قصد اقامت بیشتر از 90 روز را در کره جنوبی دارند باید در سه ماه اول اقامت خود در دفتر محلی مهاجرت ثبت نام کنند. داشتن ویزای کره جنوبی مبنی بر اجازه ورود به این کشور نیست و افسر گمرک می تواند از ورود فرد متقاضی به این کشور امتناع کند. در زمان پروسه انجام ویزا فرد متقاضی نمی تواند وارد کره جنوبی شود، در غیر این صورت درخواست ویزای فرد پس گرفته می شود. برای داشتن اقامت طولانی بیشتر از 90 روز و کار در این کشور به ویزا های نوع E احتیاج است. در زیر انواع ویزا های طولانی مدت در این کشور را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
ویزای E-1 این ویزا برای متقاضیان در سطح دانشگاه لازم است و برای تحقیق و ورود چند بار به این کشور در مدت یک سال اعتبار دارد و می توان در فواصل یک ساله آن را تمدید کرد. همچنین می توان برای اقامت های طولانی تر و به مدت پنج سال آن را تمدید نمود.
ویزای E-3  این ویزا برای مهاجرانی که توسط یک مؤسسه دولتی و یا خصوصی برای انجام تحقیق در علوم طبیعی یا فناوری دعوت شده اند مناسب است. این ویزا چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار دارد و می توان در فواصل یک ساله آن را تمدید نمود. همچنین می توان در مدت زمان طولانی تر و به مدت پنج سال این‌ویزا را تمدید نمود.
ویزای E-5 این ویزا برای معماران، وکلا، پزشکان، حسابداران و سایر تخصصین که دارای مجوز بین المللی هستند و همچنین مجوز کره جنوبی برای تمرین تخصص خود در این کشور را دارند مناسب است. ویزای چند بار ورود به مدت یکسال اعتبار دارد و می توان در فواصل یک ساله آن را تمدید نمود، همچنین ویزای یکبار ورود سه ماه اعتبار دارد و می شود در فواصل یک ساله آن را تمدید نمود.
ویزای E7 متقاضی با هدف شرکت در فعالیت های طراحی شده توسط وزارت دادگستری کره جنوبی از طریق یک سازمان دولتی یا خصوصی این ویزا طراحی شده است. ویزای چندبار ورود می تواند از یک تا سه سال اعتبار داشته باشد و می توان در فواصل یک یا سه ساله آن را تمدید نمود. همچنین ویزای یکبار ورود سه ماه اعتبار داشته و می توان در فواصل یک ساله آن را تمدید نمود.
ویزای D-10 ü      این ویزا، ویزای جستجوی کار نام دارد و دارای شرایط دشوار تری برای متقاضیان است.

1.      کار فرمای قبلی متقاضی باید در طول حداکثر سه سال گذشته در لیست Fortune 500 قرار گرفته باشد.

2.      متقاضی فارغ التحصیل دانشگاهی که در لیست Times Higher World قرار دارد باشد.

3.      متقاضی از یکی از کالج ها یا مراکز آموزش عالی کره جنوبی در سه سال گذشته فارغ التحصیل شده باشد.

4.      متقاضی دارای مدرک لیسانس یا بالاتر باشد و در سه سال گذشته یک برنامه تحقیقاتی در یکی از مؤسسات کره جنوبی به پایان رسانده باشد.

5.      متقاضی توسط رئیس دیپلماتیک شناخته شود.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کره جنوبی:

یکی از مراحل معمول برای دریافت ویزای کاری تهیه مدارک به صورت دقیق می باشد. این مدارک باید به سفارت کره جنوبی در کشور مبدا تحویل داده شود وه معتبر بودن و اصل بودن مدارک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای هریک از ویزا هایی که در قسمت قبل درمورد آن ها صحبت کردیم مدارک متفاوت و همچنین یک سری مدارک عمومی لازم است. در زیر مدارک مورد نیاز جهت ویزای کاری کره جنوبی را مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست به صورت دقیق کامل و امضا شده باشد
  • دو قطعه عکس پاسپورتی که ضمیمه فرم درخواست شده باشد
  • یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر
  • پاسپورت باید به مدت شش ماه از تاریخ درخواست شما اعتبار داشته باشد
  • رزومه
  • کپی مدارک، گواهی نامه ها یا سایر مدارک تحصیلی
  • قرارداد امضا شده با کارفرما
  • شرح وظایف پیشنهادی
  • نامه دعوت کارفرما
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • گواهی عدم سو پیشینه

نرخ بیکاری در کره جنوبی:

یکی از موارد مورد توجه در درخواست ویزای کاری، توجه به نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. هرچه نرخ بیکاری در یک کشور کمتر باشد، شرایط مناسبی جهت رفاه کارگران، سهولت در امر کاریابی و گاهی اوقات درآمد متوسط در این کشور بستگی دارد. هرساله وزارت اطلاعات کره جنوبی اطلاعاتی در مورد نرخ بیکاری در این کشور را منتشر می کند که در سال 2020 این نرخ ۴٫۵ درصد می باشد که در سطح جهانی رقمی پایین محسوب می شود. این نرخ بیکاری مشخص می کند که دولت کره جنوبی تا چه حد در اشتغال زایی موفق بوده است و تا چه اندازه این کشور پذیرای کارگران خارجی می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کره جنوبی را از سال ۲۰۰۹ تا به امروز را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در کره جنوبی

مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی:

امروزه در کره جنوبی شرکت های بزرگ به دنبال افراد ماهر و دو زبانه می گردند که بتوانند مدارک را ترجمه کنند یا در رویداد های خاص به عنوان مفسر و یا مترجم کار کنند. دانستن لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی به متقاضیان کمک می کند که بتوانند با داشتن سابقه و تخصص لازم در زمینه های خواسته شده شغل مورد نظر خود را طبق این لیست سریع تر پیدا کنند و شانس بسیار بالایی در امر کاریابی و پیدا کردن کارفرمای مناسب در کره جنوبی داشته باشند. همان طور که در جدول زیر مشاهده می کنید، به دلیل بیشترین تقاضای کار برای مترجمین و افراد آشنا با زبان انگلیسی است که به دلیل وجود افراد خارجی در این کشور و ارتباط این افراد با مردم کره است. در زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز کره جنوبی را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی
ویراستار انگلیسی
تولید کننده محتوا(انگلیسی)
فروش و بازاریابی
تحلیلگر امنیت
روابط عمومی
کارگزار بورس
برنامه نویس
توسعه دهنده برنامه
مدیر پروژه
معلم زبان انگلیسی

میزان حقوق برای کار در کره جنوبی:

یکی دیگر از موارد مهم برای مهاجرت کاری به کره جنوبی، دانستن میزان درآمد متوسط، کمترین درآمد و حقوق مشاغل می باشد. با دانستن لیست مشاغل مورد نیاز و همچنین حقوق و مزایای این گونه شغل ها می توان شغل مناسب و مورد نظر را در این کشور پیدا کرد و پس از عقد قرار داد با کارفرما درخواست ویزای کاری را به دولت کره جنوبی ارسال نمود. امروزه دست مزد ها در چندسال اخیر در کره جنوبی در حال افزایش هستند و اکنون می توان آن ها را با کشور های غربی مقایسه نمود. حداقل درآمد در کره جنوبی 8,590 وون در ساعت یا به عبارتی 7,9 دلار در هر ساعت می باشد، یا می توان گفت که 1,5 میلیون وون (1,250 دلار در ماه) می باشد. از طرفی متوسط درآمد در کره جنوبی 2,7 میلیون وون یا 2300 دلار در ماه است. در جدول زیر میزان درآمد شغل های مورد نیاز کره جنوبی را برای شما ذکر کردیم:

عنوان شغلی متوسط درآمد (میلیون وون)
ویراستار/ تولید کننده محتوای انگلیسی 2-5
فروش و بازاریابی 1,5-4,2
روابط عمومی 2-5
تحلیلگر امنیت 3-7,7
کارگزار بورس 1,5-3
برنامه نویس و توسعه دهنده 1,5-4,2
مدیر پروژه 4-5,6
معلم انگلیسی 1,86-3

نحوه کاریابی در کره جنوبی:

به دلیل شرایط مناسب کره جنوبی، امروزه متقاضیان زیادی برای کار در کره جنوبی درخواست ویزای کاری ارسال می کنند. این امر با داشتن دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای کره ای مهیا می شود. به همین دلیل متقاضیان می توانند توسط وب سایت های کاریابی در کره جنوبی و یا خارج کره جنوبی، کار مورد نظر خود را پیدا کنند که پس از ارسال رزومه، دعوت نامه کاری و قرار داد کاری خود را جهت درخواست ویزای کاری این کشور دریافت نمایند. در زیر تعدادی از وب سایت های کاریابی را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  کره جنوبی
JobKorea
Seramin
Naukri
Incruit
Alba
Job Planet
Albamon
Career.co.kr
Jobsee.kr
Learn4good
Just Landed
Korea job ffinder
Indeed
Amazon jon

مؤسسات کاریابی در کره جنوبی:

با توجه به داشتن پیشنهاد کاری برای کار در کره جنوبی ، افراد متقاضی می توانند از طریق مؤسسات کاریابی که در کره جنوبی مستقر هستند با کارفرمای مورد نظر خود ارتباط بر قرار کرده و با ارسال رزومه خود به این مؤسسه ها از طریق ایمیل یا به صورت حضوری، دعوت نامه کاری و قرارداد کاری امضا کنند و برای درخواست ویزای کار کره جنوبی اقدام کنند. بدین صورت هم می توان توسط وب سایت های کاریابی و هم توسط مؤسساتی که در این زمینه فعالیت دارند، پیشنهاد کاری دریافت کرد. در جدول زیر نام برخی از شرکت های کاریابی در کره جنوبی را مشاهده می کنید:

ACE Recruiting Egon zehnder
Amrop Korea Eico Co
CAREERCARE English Work
APPLETREE Recruitment EverBrain
Cena Sean Globalmove
Click2Cloud Ink Goldkey Education
Click2Cloud Technology Handskorea
Contact Korea HRnetOne
Edelman Korea Korea Brain

بررسی ویزای همراه در کره جنوبی:

برای آن دسته از متقاضیانی که می خواهند ویزای کاری کره جنوبی را درخواست کنند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه داشته باشند که به آن ویزای F-3 گفته می شود. برای درخواست این گونه ویزا باید مدارک هویتی که ارتباط بین افراد را نشان می دهد ارائه داد. این نوع ویزا به دو دسته تقسیم‌می شوند: دسته اول اینکه مدت اعتبار این ویزا به اندازه مدت ویزای متقاضی ویزای کاری می باشد. دسته دوم مدت اعتبار این ویزا به طور معمول سه ماه می باشد که می توان مدت این اعتبار را افزایش داد. همچنین متقاضی باید سند معتبر ازدواج همسر و خود را ارائه دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کره جنوبی:

متقاضیانی که با ویزا های سری E درخواست ویزای کار داده اند بعد از گذشت چند سال از اقامت خود در کره جنوبی می توانند اقامت موقت خود را بعد از گذشت یک سال و داشتن ویزای نوع E به اقامت دائم تبدیل کنند که با آن ویزای نوع F با اقامت دائم می گویند. گرفتن این نوع ویزا به صورت امتیازی بوده و ملاک آن اعم از سن، میزان درآمد، تحصیلات، دانش زبان کره ای و شرکت در برنامه یکپارچگی اجتماعی که یکی از راه های مناسب برای کسب امتیاز است و متقاضیان را به صورت رایگان با فرهنگ و زبان کره ای آشنا می‌کند. همچنین متقاضیان پس از گذشت پنج سال می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند. در کره جنوبی سه نوع تابعیت داریم که در این مطلب به تابعیت عمومی که معمول ترین راه برای فرد خارجی هست می پردازیم.

برای دریافت تابعیت کره جنوبی شخص متقاضی باید پنج شرط را رعایت کند که به اختصار آن ها را توضیح می دهیم:

  • در زمان درخواست تابعیت فرد متقاضی باید حداقل 20 سال سن داشته باشد
  • متقاضی باید به مدت پنج سال به صورت متوالی در کشور کره جنوبی اقامت داشته باشد.
  • شخص متقاضی باید در سطح پایه دانش زبان کره جنوبی را داشته باشد
  • شخص متقاضی باید توانایی اداره زندگی خود و همچنین درآمد مناسب داشته باشد.
  • شخص متقاضی باید در مدت اقامت حسن رفتار خود را نشان دهد و هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشد.
کار در کره جنوبی و سخن پایانی:

کار در کره جنوبی ، انواع ویزای کاری، لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و همچنین متوسط درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. کره جنوبی کشوری با ثبات اقتصادی و نرخ رو به رشد اقتصاد و همچنین نرخ پایین بیکاری است. برای دریافت ویزای کاری این کشور باید حتما پیشنهاد کاری دریافت کرد و اطلاعات کافی و لازم را جهت دریافت ویزای مورد نظر دارا بود. کره جنوبی کشوری مهاجر پذیر محسوب نمی شود و به دلیل ساعت کاری زیاد در این کشور و همچنین تفاوت زیاد از لحاظ فرهنگ، شرایط مساعدی برای دریافت اقامت وجود ندارد. پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر جستجوی کار در کشور های تراز اول اروپایی از جمله اتریش و آلمان است. شما می توانید با مطالعه مقالات وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور در فضای مجازی و همچنین تماس با مشاورین این موسسه و دریافت مشاوره رایگان شرایط خود را برای دریافت ویزای کاری کشور های تراز اول اروپایی بسنجید. شما می توانید در قسمت پرسش و پاسخ سوالات خود را مطرح نموده و تا در اولین فرصت پاسخ آن را دریابید. اگر از این مطلب راضی بودید می توانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشت این گونه مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در کره جنوبی

✅ برای کار و اقامت طولانی مدت در کره جنوبی چه نوع ویزایی باید اخذ شود؟

برای داشتن اقامت طولانی بیشتر از 90 روز و کار در این کشور به ویزا های نوع E احتیاج است.

✅ نرخ بیکاری کشور کره جنوبی در حال حاضر چه میزان است؟

در سال 2020 این نرخ ۴٫۵ درصد می باشد که در سطح جهانی رقمی پایین محسوب می شود.

✅ اطلاع از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی چه کمکی به متقاضیان کار در کره جنوبی می کند؟

دانستن لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی به متقاضیان کمک می کند که بتوانند با داشتن سابقه و تخصص لازم در زمینه های خواسته شده شغل مورد نظر خود را طبق این لیست سریع تر پیدا کنند.

✅ بیشترین تقاضای نیروی کار مربوط به چه شغلی در کره جنوبی است؟

بیشترین تقاضای کار برای مترجمین و افراد آشنا با زبان انگلیسی است که به دلیل وجود افراد خارجی در این کشور و ارتباط این افراد با مردم کره است.

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *