کار در چین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در چین
  • ویزای کار چین
  • مدارک مورد نیاز کار در چین
  • نرخ بیکاری در چین
  • مشاغل مورد نیاز 2020 چین
  • میزان حقوق کار در چین
  • نحوه کاریابی در چین
  • مؤسسات کاریابی در چین
  • بررسی ویزای همراه چین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در چین
  • سخن پایانی
✅ کار در چین ✅ نحوه اخذ اقامت در چین در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کار در چین و مقدمه ای بر آن

کار در چین و نحوه اخذ اقامت در چین در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. مهاجران در چین چه شغل هایی را می توانند داشته باشند؟ آیا کار در چین خوب است؟ چگونه می توان در چین به عنوان یک خارجی کار کرد؟ در این مقاله به تمامی این سؤالات و سؤالات مشابه که ممکن است برای شما مخاطبان عزیز پیش بیاید پاسخ داده شده است و همچنین به بررسی هر چه کامل تر شرایط و نحوه گرفتن ویزای کار در چین پرداخته شده است. چین به مقصدی محبوب برای مهاجران متقاضی کار در خارج از کشور خود تبدیل شده است. با این که دولت چین طی چند سال اخیر روند درخواست ویزای کار چین را ساده کرده است، اما هنوز هم شرایط اخذ ویزا پیچیده است. برای هر کسی که می خواهد در چین کار کند چگونگی روند کار مهم است.

امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب اقامت در چین و شرایط کاری در چین خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کار در چین با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در چین:

چین کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده‌است و با جمعیتی بیش از ۱.۳۵ میلیارد نفر، پرجمعیت‌ ترین کشور جهان است، از نظر مساحت، چهارمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود و پایتختش پکن است. این کشور یکی از سریع‌ترین رشد های اقتصادی دنیا را داشته ‌است و هم ‌اکنون بزرگترین صادرکننده و دومین واردکننده بزرگ کالا در جهان است، کشور چین عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و سازمان‌ های چند جانبه ‌ای همچون سازمان تجارت جهانی و اپک است. چین در حال تبدیل شدن به مکانی وسیع برای خارجی ها در خصوص جستجوی کار و توسعه شغل است. برای کار در چین و موفقیت در تجارت، باید به قوانین و آداب معاشرت این کشور مسلط باشید. همچنین برای راه اندازی مشاغل شخصی خود به مدارک، صبر و سرمایه زیادی نیاز دارد.

چین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور چین

ویزای کار در چین:

برای سفر به چین، در صورتی که مقیم این کشور نباشید و در آنجا شاغل باشید، به ویزای کار احتیاج دارید. اخیراً چین یک سیستم امتیاز برای متخصصان خارجی معرفی کرده است که کلاس ویزا را برای آن ها تعیین می کند. این معیارها می توانند از چند جهت سبب کسب امتیاز شوند، از جمله:

  • درآمد مورد انتظار در چین
  • تجربه کاری در صنعت
  • توانایی زبان چینی
  • سطح تحصیلات

ویزا کلاس A برای کارشناسان با مهارت زیاد و کلاس هایB و C برای استعدادهای حرفه ای و کارگران کم مهارت است. برای واجد شرایط شدن به ترتیب برای ویزای کلاس B و A به حداقل 60 و 85 امتیاز نیاز است. همچنین قبل از طی مراحل کاری و اداری برای اخذ این ویزا چین باید بدانید که کدام نوع ویزا برای شما مناسب است و سپس برای گرفتن آن درخواست خود را اعلام کنید. به طور کلی 2 نوع ویزا تجاری وجود دارد:

انواع ویزای تجاری
M Visa برای افرادی مناسب است که با سفرهای کوتاه مدت و مرتبط برای تجارت از چین بازدید می کنند. اعتبار این ویزا کمتر از 6 ماه است.

Z Visa متداول ترین نوع ویزا برای خارجی هایی است که در چین شاغل هستند وبرای کسانی صادر می شود که بیش از 6 ماه در سال را در این کشور به سر می برند.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اینکه آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اینکه آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار چین:

پس از اینکه مشخص شد برای کار خود به چه نوع ویزایی نیاز دارید، باید مدارک لازم را به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت چین در کشور خود تحویل دهید، و در نظر داشته باشید که نمی توانید آنها را از طریق پست ارسال کنید، بنابراین باید شخصاً به سفارت مراجعه کرد و مدارک را ارائه دهید. همچنین مدارک زیر را به عنوان واجد شرایط بودن خود برای کار در چین باید ارائه دهید:

  • فرم درخواست مجوز کار خارجی
  • قرارداد کار، گواهی اشتغال به کار، یا نامه مجوز دولت
  • گذرنامه
  • صلاحیت حرفه ای مربوطه
  • گزارش پزشکی

هزینه درخواست ویزای کار در چین بسته به کشور مبدا شما متفاوت است. سایر مدارک با توضیحات مربوطه در جدول زیر جمع آوری شده است:

سایر مدارک توضیحات
گواهی عدم محکومیت کیفری یک سند اساسی است و شما بدون آن نمی توانید برای ویزای کار اقدام کنید.
کپی معتبر گواهی آموزشی (یا مدرک تحصیلی) باید مدارک مربوطه را که توسط سردفتر اسناد رسمی یا یک وکیل دادگستری ثبت محضری شده اند را داشته باشید. اگر قصد معلمی دارید این مدرک شامل دیپلم یا مدارک تحصیلی یا حتی گواهینامه های TEFL یا TESOL است.

نرخ بیکاری در چین:

در چین نرخ بیکاری شهری توسط یک نظرسنجی محاسبه می شود که نسبت میزان بیکاری به میزان اشتغال را نشان می دهد. طبق آمار رسمی، نرخ بیکاری چین در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم و به طور عجیبی در طول زمان پایدار بوده است، این نرخ بر اساس آمار بیکاری ثبت شده است و می توان گفت به دلیل اینکه بسیاری از افراد بیکار نمی توانند بیکاری خود را در سازمان های دولتی ثبت کنند و همچنین افرادی هم هستند که به خاطر اینکه بیکاری برای آن ها مزایای زیادی ندارد از ثبت نام خودداری می کنند آمار به دست آمده کاملاً دقیق نیست و آمار رسمی چین سطح واقعی بیکاری را کمرنگ می کند. نرخ بیکاری در چین از سال 2002 تا سال 2020 به طور متوسط ​​4.48 درصد بوده است که در فوریه سال 2020 به بالاترین رقم 6.20 درصد و در سپتامبر 2002 به کمترین میزان 3.90 درصد رسیده است.

مطابق جدول نرخ بیکاری در چین از 5.70 درصد در جولای سال 2020 به 5.60 درصد در ماه آگوست کاهش یافته است.

مشاغل مورد نیاز 2020 چین:

همانطور که می دانید چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته است و مسلماً بزرگترین اقتصاد را در جهان دارد، بنابراین برای تجربه کاری جالب، حقوق خوب و شرایط عالی زندگی در این کشور تعداد زیادی از مشاغل در دسترس است. 9 شغل برتر خارجی ها و مهاجران در چین در جدول ذیل بیان شده است:

مشاغل مورد نیاز 2020 چین
تدریس تدریس شاید محبوب ترین انتخاب شغلی بسیاری از خارجی ها باشد و همچنان سالانه هزاران نفر از مهاجران را به چین بیاورد. آموزش در چین به عنوان یکی از مهمترین ارزش های فرهنگی قلمداد می شود و این امر در آموزش فشرده کودکان از سنین جوانی بسیار مشهود است. بنابراین جای تعجب نیست که معلمان خارجی بسیاری مورد تقاضا هستند و در مؤسسات از کودکستان ها گرفته تا دانشگاه ها و مراکز آموزش تخصصی مورد نیاز هستند.
تجارت تجارت در طول تاریخ طولانی خود کلید اتصال چین با سایر کشورهای جهان بوده است و به زمان های بسیار دور بر می گردد، زمانی که جاده ابریشم به عنوان یک مسیر تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه، بازرگانان از سراسر جهان روش های بسیار سودمندی را برای خرید محصولات چینی پیدا کرده اند.
IT در چین همه چیز از پرداخت، خرید، سفارش غذا و خرید بلیط هواپیما و قطار از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. با توجه به این موضوع، صنعت فناوری اطلاعات به دنبال استعدادهای تازه، به ویژه از خارج از کشور است.  زیرا متخصصان این حوزه می توانند به پیشرفت های فناوری چین با سایر کشورهای جهان کمک کرده و سبب حضور فعال این کشور در بازار جهانی شوند.
نویسندگی و رسانه صنعت نوشتن، ویرایش و ایجاد محتوا، همیشه به روش های جدید، تنوع و نو آوری نیاز دارند و این مزیت را دارند که سبک زندگی و فرهنگ خود را از دیدگاه افراد خارجی ببینند و آن را با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارند. نیاز به محتوای انگلیسی در اخبار، رسانه ها و بازاریابی مبتنی بر محتوای عمومی، در این کشور تقاضای زیادی دارد. این نوع مشاغل می تواند از زمینه هایی مانند مسافرت، سبک زندگی مهاجرت، حوادث یا اخبار اخیر و گزارش های خاص صنعت باشد.
بازاریابی هیچ صنعتی در دنیا بدون تلاش مناسب بازاریابی نمی تواند دوام بیاورد و این خبر خوبی برای کارجویان خارجی در چین است. با وجود تعداد بی شمار استارت آپ های جدید و شرکت های مستقر موجود در چین، همیشه تقاضای زیادی برای استعدادهای خارجی با تجربه در زمینه های مربوط به بازاریابی، مانند استراتژی نام تجاری، طراحی و تبلیغات وجود دارد.
مهندسی بیشتر پروژه های بزرگ مهندسی چین دارای مشاوران و معماران خارجی بوده اند و سالها درگیر آموختن چیزهایی هستند که بقیه جهان در انجام آن بهتر عمل کرده یا تجربه بیشتری دارند
مشاغل مدیریتی از آنجا که بسیاری از شرکت های خارجی مشتاق گسترش فعالیت های خود در چین هستند، تقاضای زیادی برای مدیران خارجی وجود دارد. چنین مدیرانی حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند و غالباً مزایای مانند خانه های بزرگ، اتومبیل و حتی رانندگان خصوصی به آنها تعلق می گیرد. البته برای به دست آوردن چنین موقعیت مدیریتی در خارج از کشور، تجربه بسیار بالایی لازم است و رقابت می تواند شدید باشد.
هتل ها و جهانگردی بسیاری از هتل های 5 ستاره در چین دارای کارکنان خارجی هستند و در جستجوی مدیران هتل های خارجی هستند. چرا که می خواهند اطمینان حاصل کنند این مراکز خدمات خود را مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می دهند.
رستوران ها مردم چین که طعم اصیل فرهنگ خارجی را می خواهند قطعاً انتخاب یک رستوران تحت مالکیت خارجی را انتخاب می کنند و سایر ساکنان خارجی در منطقه نیز مطمئناً به طور مکرر به آنجا می روند. بسیاری از دارندگان رستوران ها فرهنگ کشورخود و فرهنگ چین را با هم ادغام کرده و در این زمینه می توانند بسیار موفق شوند و حتی به کسب و کار خود در سراسر کشور ادامه دهند.

میزان حقوق برای کار در چین:

در حال حاضر یکای جدید واحد پول چین یوان (رنمینبی) با کدCNY  می باشد.متوسط ​​حقوق در چین هر ساله بطور مداوم در حال افزایش است. با این حال، حقوق با توجه به بخش شغلی و همچنین مناطق مختلف متفاوت است. بنابراین، یک کارگر در هونان ممکن است ماهیانه حدود 1000 CNY دریافت کند و یک کارگر در شانگهای حقوقی بیش از 2000 CNY دریافت کند. معمولاً هرچه شهر بزرگ تر باشد حداقل دستمزد بیشتر است. شانگهای، جایی است که با حقوق 12،000 CNY در ماه بیشترین متوسط ​​حقوق را نسبت به بقیه مناطق کشور دارد. برخی از مشاغل مورد تقاضا و میزان حقوق آن ها در جدول ذیل ذکر شده است:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه (CNY)
حسابدار 150،000 – 250،000
تحلیلگر امور مالی 150،000 – 350،000
مدیر بازاریابی 300،000 – 800،000
توسعه دهنده جاوا 240،000 – 550،000

نحوه کاریابی در چین:

برای کاریابی در چین یکی از اصلی ترین موانعی که ممکن است با آن روبرو شوید آشنایی با زبان این کشور است. زیرا بسیاری از سایت های شغلی و تبلیغاتی فقط با زبان چینی در دسترس هستند. بسیاری از شرکت ها از متقاضیان خود می خواهند حداقل اصول چینی را بدانند. همچنین متقاضیان باید صلاحیت خود را از نظر تخصصی، سابقه کار و مدارک به اثبات برسانند. در چین شبکه تجاری وجود دارد که از طریق آن می توان از فرصت های شغلی موجود استفاده کرد. روش دیگر پیدا کردن کار از طریق سایت های شغلی آنلاین است. که هر روز شرکت های زیادی درخواست های شغلی خود را به صورت آنلاین در آن تبلیغ می کنند. بنابراین آسان‌ترین راه برای پیدا کردن یک شغل، از طریق اینترنت است. اگر در حال حاضر در چین هستید، می‌توانید آگهی‌های مربوط به مجلات انگلیسی ‌زبان را نیز چک کنید. این مجلات برای کاریابی مورد هدف خارجیان قرار می گیرند، اما بسیاری از آن‌ها فقط برای کارهای نیمه‌ وقت یا قراردادی هستند.

مؤسسات کاریابی در چین:

برخی ها در چین موفق به ایجاد شرکت هایی می شوند. این شرکت ها علی رغم داشتن صاحبان خارجی، دارای هویت حقوقی چینی هستند. این شرکت ها شانس اشتغال را برای متقاضیان خارجی افزایش می دهند. دلیلی که بسیاری از مردم به چین نقل مکان می کنند، بازار و فرصت های شغلی و همچنین کار با حقوق بالا است. با این حال، یافتن کار می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، آژانس هایی در آنجا وجود دارند که می توانند به شما در یافتن شغل دلخواهتان کمک کنند. بنابراین، برای آشنایی شما عزیزان 5 آژانس کاریابی در چین را در اینجا آورده ایم:

  • شبکه MTA
  • جستجوی اجرایی مورگان فیلیپس
  • گروه مشاوره مونرو
  • Talent Spot
  • گروه اجرایی چین

بررسی ویزای همراه در چین:

ویزای S به عنوان ویزای اعضای خانواده مهاجرانی که در چین کار یا تحصیل می کنند صادر می شود. این ویزا معادل ویزا Q برای خانواده (همسران، والدین، ​​پسران یا دختران زیر 18 سال یا پدر و مادر همسر) مهاجرانی است که به مدت طولانی در چین زندگی می کنند. این ویزا شامل دو ویزا S1 و S2 می باشد. ویزای S1 برای اقامت بیش از 180 روز صادر می شود. دارندگان آن باید ظرف 30 روز از زمان ورود، درخواست اجازه اقامت دهند، ویزای S2 برای اقامت 180 روز یا کمتر صادر می شود. ویزای S2 برای شهروندان ایالات متحده و کانادا تا 10 سال معتبر است و برای هر بازدید حداکثر 180 روز اقامت دارد. اجازه اقامت S1 می تواند با حداکثر اعتبار پنج سال اعطا می شود و در صورت معتبر بودن برای ورود و خروج آزادانه به چین مورد استفاده قرار گیرد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در چین:

مهاجران خارج از کشور که حداقل دو سال با ویزای کار در شانگهای به طور مداوم کار کرده اند، و هیچ وقت قانون و مقررات مهاجرت در چین را نقض نکرده اند، می توانند دفعه بعدی پنج سال با اجازه اقامت طولانی مدت کار کنند. نوع دیگری از اجازه اقامت مجوزهای اقامت دائم یعنی “کارت های سبز” هستند که با ویزای D همراه هستند و هر 10 سال یک بار قابل تمدید می باشند. که بعد از ده سال اول می توان درخواست تابعیت چین داده شود که شرایط پذیرفته شدن در آن دشوار است. همچنین اجازه اقامت موقت برای کسانی است که می خواهند بیش از شش ماه و کمتر از یک سال اقامت داشته باشند، مانند کسانی است که برای آموزش شغلی به چین می آیند. این مجوز به طور معمول برای یک سال اقامت مناسب است و سالانه قابل تمدید است، اگرچه برخی (مانند مدیران شرکت، نمایندگان قانونی یا سرمایه گذاران) واجد شرایط صدور مجوز برای دو سال اقامت هستند.

کار در چین و سخن پایانی:

کار در چین و نحوه اخذ اقامت در چین در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در چین، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد تقاضا برای مهاجران کار و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به اقامت کاری چین و کار درچین مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. چین با وجود فرصت های شغلی متنوع و زیاد، شرایط سختی را برای اخذ ویزا به وجود آورده است. بنابراین ما با توجه به روش پذیرش کارجویان خارجی در مشاغل مورد درخواست به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و با سایر کشور هایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است از جمله کانادا، آلمان، اتریش و.. آشنا شوید و مراحل اخذ ویزای کاری را که سهل تر است طی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کار در چین را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در چین

اصلی ترین مانع برای کاریابی در چین چیست؟

برای کاریابی در چین یکی از اصلی ترین موانعی که ممکن است با آن روبرو شوید آشنایی با زبان این کشور است. زیرا بسیاری از سایت های شغلی و تبلیغاتی فقط با زبان چینی در دسترس هستند.

 شرایط اولیه متقاضی کار در چین چیست؟

بسیاری از شرکت ها از متقاضیان خود می خواهند حداقل اصول چینی را بدانند. همچنین متقاضیان باید صلاحیت خود را از نظر تخصصی، سابقه کار و مدارک به اثبات برسانند.

بهترین روش برای کاریابی در چین چه روشی است؟

آسان‌ترین راه برای پیدا کردن یک شغل، از طریق اینترنت است. در چین شبکه تجاری وجود دارد که از طریق آن می توان از فرصت های شغلی موجود استفاده کرد. روش دیگر پیدا کردن کار از طریق سایت های شغلی آنلاین است.

ویزای کار در چین به چه صورت است؟

چین یک سیستم امتیاز برای متخصصان خارجی معرفی کرده است که کلاس ویزا را برای آن ها تعیین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *