کار در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  • ویزای کار در پرتغال
  • مدارک مورد نیاز کار در پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال
  • میزان حقوق برای کار در پرتغال
  • نحوه کاریابی در پرتغال
  • مؤسسات کاریابی در پرتغال
  • بررسی ویزای همراه پرتغال
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در پرتغال
  • سخن پایانی کار در پرتغال
✅ کار در پرتغال ✅انواع ویزای کاری ✅ لیست مشاغل مورد نیاز توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله  مورد بررسی و  تحلیل علمی قرار می گیرد.

کار در پرتغال و مقدمه ای بر آن

کار در پرتغال ، انواع ویزای کاری، لیست مشاغل مورد نیاز ، میزان حقوق مشاغل مختلف در پرتغال در این مقاله  مورد بررسی و  تحلیل علمی قرار می گیرد. ممکن است بسیاری از افراد در این زمینه سوالاتی در ذهن داشته باشند، به طور مثال نرخ بیکاری کشور پرتغال چقدر است؟  مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در پرتغال کدامند؟ یکی از مواردی که برای مهاجرت ایرانیان حائز اهمیت است، وضعیت بازار کار و اقتصاد پرتغال است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در پرتغال 6.71 درصد است و با توجه به مدرن شدن صنایع و نیاز به نیروی کار  در کشور پرتغال، از این رو بسیاری افراد اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند.

 پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که بعد از مطالعه این مقاله، در صورتی که سوالاتی در خصوص کار در پرتغال یا کار در بقیه کشورها داشتید، می توانید با مشاوران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید تا به صورت رایگان  شما را راهنمایی کنند.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

کشور زیبا و اکثرا آفتابی پرتغال، که با اسم رسمی جمهوری پرتغال شناخته شده است، در گوشه غربی اروپا قرار دارد. پایتخت کشور پرتغال لیسبون است که با جمعیت حدود 500 هزار نفر پرجمعیت ترین شهر در پرتغال است و زبان مردم آن پرتغالی است. جمعیت کشور پرتغال 11 میلیون نفر است و واحد پول این کشور به یورو می باشد. این کشور جزو اتحادیه اروپا و ناتو است و حکومت پارلمانی در آن اجرا می شود. کشور پرتغال برخلاف بعضی از کشورها که مانع ورود مهاجران به کشورشان می شوند، راه های ورودی کشور را به روی مهاجران باز کرده است.

در ادامه شرایط کار در پرتغال ، مشاغل مورد نیاز در پرتغال و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری پرتغال مورد بررسی قرار می گیرد . حداکثر ساعات کاری پرتغال هر هفته بطور قانونی 40 ساعت می باشد که در بعضی مواقع به  60 ساعت نیز می رسد که برابر است با 12 ساعت در روز.

پرتغال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور پرتغال

ویزای کار در پرتغال:

 اگر به دنبال کار در پرتغال هستید اول باید ببینید که آیا به ویزای کاری نیاز دارید یا خیر؟ این مورد بستگی به ملیت شما و نوع کاری شما در پرتغال دارد. از آنجاییکه ویزا کاری شما در پرتغال با اقامت شما در این کشور ارتباط نزدیکی دارد، تا زمانی که کار مناسب پیدا نکردید، نمی توانید ویزای کاری بگیرید. برای دریافت ویزا کاری کشور پرتغال باید از شرکت معتبری که در این کشور است، دعوت نامه دریافت کنید. شهروندانی که عضو اتحادیه اروپا هستند،  ابتدا باید راهنمای چگونگی پیدا کردن کار و لیست مشاغل مورد نیاز در پرتغال را مطالعه کنند. اگر کار مربوطه با شرایط مورد نیاز فرد پیدا شد، استخدام می شوند. اگر شرکتی یا کارفرمایی نیاز به نیروی کار داشت دو نوع ویزای کاری پرتغال داریم:

  • ویزا کاری کوتاه مدت :

    مدت زمان این ویزا کمتر از شش ماه است. درصورتی که فرد بتواند در این مدت کار پیدا کند، این ویزا به مدت یک سال تمدید می شود.

  • ویزا کاری بلند مدت :

    برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند بیشتر از 6 ماه در کشور پرتغال حضور داشته باشند.

مدارک مورد نیاز کار در پرتغال:

اگر اجازه کار را در کشور پرتغال بدست آورده اید، کارفرمای شما دعوت نامه ایی با مضمون کار در پرتغال برایتان می فرستد و شما از این طریق می توانید درکشور خود، از سفارت پرتغال درخواست ویزای کار کنید. علاوه بر آن به مدارک زیر نیاز دارید:

  • شناسه یا گذرنامه شما
  • سوابق کیفری
  • شماره NIF پرتغالی
  • اثبات آدرس
  • شماره بانک در پرتغال
  • دیپلم مدرسه
  • کارت سلامت
  • اجازه اقامت
  • داشتن بیمه نامه پزشکی با پوشش بیمه ای 30000 یورو

نرخ بیکاری در پرتغال:

معمولا برای کسانی که می خواهند از طریق کار اقدام کنند، دانستن نرخ بیکاری آن کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. نرخ بیکاری در پرتغال در سه ماهه اول سال2020 ، 6.7 درصد بوده است. تعداد بیکاران نسبت به سه ماه قبل 1.2 درصد کاهش داشته است و به 348 هزار نفر رسیده است. نرخ بیکاری در پرتغال برای جوانان با اندازه گیری سن افراد متقاضی که بین 20 تا 24 سال است. این مقاله توسط مشاورین برتر موسسه حقوقی ملک پور تدوین گردیده و هرگونه کپی برداری از این مقاله شرعا حرام است.

نرخ بیکاری در پرتغال

مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال:

همانطور که گفته شد کشور پرتغال با مدرن شدن صنایع، نیاز به نیروی کاری دارد. البته اولویت کار برای شهروندان پرتغالی و اروپایی است و ایرانیان تنها در صورت داشتن دعوت نامه کاری در کشور پرتغال، اجازه کار در این کشور را دارند. در کشور پرتغال بخش خدمات حاکم است و بخش گردشگری از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. مشاغل دیگری که در پرتغال مورد نیاز است ازجمله : ارتباطات از راه دور، هوا و فضا، بیوتکنولوژی نیز می باشد. طی چند سال گذشته شهر لیسبون در زمینه فناوری اطلاعات به قطب اصلی رشد کشور پرتغال تبدیل شده است. در جدول زیر مشاغل مورد نیاز در پرتغال در صنعت های مختلف معرفی می گردد :

مشاغل درجه یک مشاغل صنایع بزرگ شرکت های جهانی در لیسبون
بیوتکنولوژی کشاورزی نوکیا
محصولات شیمیایی جنگلداری گوگل
مراقبت های بهداشتی ساخت و ساز مرسدس بنز
آی تی خدمات مالی نستله
داروسازی تولید سامسونگ

میزان حقوق برای کار در پرتغال:

اگر به فکر کار در کشور پرتغال هستید، باید بعضی مسائل را در نظر بگیرید. میزان حقوق در پرتغال پایین است و در مقابل هزینه زندگی نیز پایین است. میزان حقوق ملی در کشور پرتغال 600 یورو  تا 3233 یورو در ماه است که در سال 2019 دولت میزان حقوق را از 600 یورو به 635 افزایش داد. این امر پرتغال را به یکی از کشورهای کم درآمد اتحادیه اروپا تبدیل می کند. کارگرانی که در مشاغلی از جمله : مبلمان، بخش تولید، مواد غذایی هستند، حداقل حقوق را دریافت می کنند و در بخش خدمات مالی، ساخت و ساز بالاترین حقوق را دریافت می کنند. حداقل حقوق و دستمزد در پرتغال سالانه محاسبه می شود. کارگرانی که تمام وقت هستند، علاوه بر حقوق و دستمزد پایه نیز حق کریسمس سالانه دریافت می کنند .حداقل دستمزد کشور پرتغال توسط کمیته دولتی تدوین می گردد که شامل وزرا ، نمایندگان تجاری و اتحادیه ها می شود.

متوسط حقوق سالانه عنوان شغلی
 حدود ۷۴۰۰۰ دلار مهندس مکانیک
حدود ۸۰۰۰۰ دلار مهندس کامپیوتر
حدود ۷۰۰۰۰ دلار معمار
حدود ۹۵۰۰۰ دلار مدیر بازاریابی
حدود ۹۵۰۰۰ دلار مدیر IT
حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار کارگردان
حدود ۷۰۰۰۰ دلار تحلیلگر مالی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

نحوه کاریابی در پرتغال:

اکثر افرادی که در اتحادیه اروپا نیستند برای اینکه در کشور پرتغال استخدام شوند، نیاز به مجوز ویزای کار دارند. مجوز ویزای کار برای این افراد زمانی صادر می شود که فرد پیشنهاد شغلی از کارفرما یا شرکت معتبر در کشور پرتغال داشته باشد یا با یک شهروند پرتغالی ازدواج کرده باشد. برای پیدا کردن کار یا پیشنهاد شغلی، راه های مختلفی وجود دارد از جمله: جستجو در شبکه های اجتماعی، ارسال روزمه کاری برای شرکت های معتبر و روزنامه ها می باشد.

مؤسسات کاریابی در پرتغال:

اگر قصد مهاجرت کاری به پرتغال را دارید می توانید از طریق موسسات کاریابی در پرتغال اقدام کنید و روزمه خود را به صورت آنلاین برای آنها بفرستید. چند موسسات کاریابی در زیر معرفی می گردد:

  • EASY LONDON
  • MANI JOB
  • ALCEP
  • ONEPPC-LOW COST RECRUITMENT AGENCY
  • TALENTSEED

بررسی ویزای همراه در پرتغال:

طبق قانون شنگن اگر فردی دارای اقامت کاری در پرتغال بیش از 3 ماه باشد، می تواند برای الحاق خانواده خود، درخواست ویزای همراه و اقامت موقت دهد. برای ویزای همراه این نکته حائز اهمیت است که متقاضی باید توانایی خرج خانواده خود را برای زندگی در پرتغال را داشته باشد و حقوق وی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. این مقاله توسط مشاورین برتر موسسه حقوقی ملک پور تدوین گردیده و هرگونه کپی برداری از این مقاله شرعا حرام است.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال:

افرادی که قصد مهاجرت به کشور های مختلف را دارند، می توانند در صورت داشتن شرایط اخذ اقامت در آن کشور، اقدام به اخذ اقامت دائم و به دنبال آن اخذ تابعیت کشور مربوطه نمایند. افراد باید به مدت 5 سال بدون وقفه در کشور پرتغال زندگی کنند. در طی این مدت، وی باید دارای گواهینامه ثبت نام باشند، که برای تمام افرادی که خواهان ماندن در کشور پرتغال بیش از سه ماه هستند، اجباری است که بعد از این شرایط می توانند اقدام برای اخذ اقامت دائم کشور پرتغال نمایند. وقتی موفق به گرفتن تابعیت آن کشور شدند می توانند مانند بقیه شهروندان آن کشور از مزایا و امکانات استفاده کنند. افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار به کشور پرتغال را دارند می توانند با دارا بودن شرایط، اقدام به اخذ اقامت و تابعیت پرتغال کنند. شرایط اخذ اقامت و تابعیت به شرح زیر است:

  • در طول مدت زمانی که در کشور پرتغال هستند مالیات را پرداخت کنند.
  • حقوق فرد باید حداقل 1.600یورو در ماه باشد.
  • در مدت زمانی که فرد در کشور پرتغال است نباید مرتکب جرمی شود.
کار در پرتغال و سخن پایانی:

کار در پرتغال ، مدارک و شرایط اخذ ویزا کاری در پرتغال، نحوه کاریابی در پرتغال، نحوه اخذ تابعیت و اقامت پرتغال در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت. کشور پرتغال با توجه به اینکه به نیرو برای کار نیاز دارد و شرایط زندگی در این کشور مناسب است، بسیاری افراد اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. اگر قصد مهاجرت کاری به کشور پرتغال را دارید، باید به مسائلی همچون: نرخ بیکاری در کشور پرتغال، میزان حقوق در کشور پرتغال و مشاغل مورد نیاز در کشور پرتغال توجه کنید. شما عزیزان می توانید با مشاوران ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل فرموده و مشاره رایگان دریافت نمایید. همچنین اگر سوالی داشتید می توانید در انتهای مقاله، قسمت دیدگاه (ثبت پرسش)، سوالات خود را عنوان کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

✅ در چه صورت امکان دریافت ویزای کار پرتغال وجود دارد؟

برای دریافت ویزا کاری پرتغال باید از شرکت معتبری که در پرتغال است، دعوت نامه دریافت کنید.

✅ بیشترین نیاز به نیروی کار در پرتغال مربوط به چه حوزه های کاری است؟

گردشگری، ارتباطات از راه دور، هوا و فضا و بیوتکنولوژی حوزه هایی است که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارند.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری پرتغال وجود دارد؟

طبق قانون شنگن اگر فردی دارای اقامت کاری در پرتغال بیش از 3 ماه باشد، می تواند برای الحاق خانواده خود درخواست ویزای همراه و اقامت موقت دهد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      خیر این کشور ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار ندارد و برای کار در این کشور نیاز به یک پیشنهاد کار دارید. کشورهای آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار دارد که در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید اقدام نمایید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *