کار در قزاقستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قزاقستان
  • ویزای کار قزاقستان
  • مدارک مورد نیاز کار در قزاقستان
  • نرخ بیکاری در قزاقستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز قزاقستان 2021
  • میزان حقوق کار در قزاقستان
  • نحوه کاریابی در قزاقستان
  • مؤسسات کاریابی در قزاقستان
  • بررسی ویزای همراه قزاقستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قزاقستان
  • کار در قزاقستان و سخن پایانی
✅کار در قزاقستان ✅ویزای کار قزاقستان،✅ کاریابی در قزاقستان

کار در قزاقستان و مقدمه ای بر آن

کار در قزاقستان ، ویزای کار قزاقستان، بازار کار در قزاقستان، کاریابی در قزاقستان و اقامت کاری در قزاقستان را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. اقامت کاری در قزاقستان چگونه به دست می آید؟ شرط دریافت ویزای کار قزاقستان چیست؟ کاریابی در قزاقستان چگونه صورت می یابد؟ بازار کار در قزاقستان برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ در ادامه به بررسی این سوالات و نکات مهم در خصوص کار در قزاقستان خواهیم پرداخت. قزاقستان کشوری است در آسیای میانه که اقتصادی متوسط و متکی بر کشاورزی دارد. اقتصاد قزاقستان در زمان شوروی به دلیل تحریم های غرب اقتصاد قزاقستان دچار مشکلات عظیمی شده بود اما پس از آن اقتصاد این کشور دچار رشد مناسبی گردید. افراد خارجی برای داشتن اجازه کار در قزاقستان به ویزای کار قزاقستان نیازمند هستند. در ادامه به بررسی نحوه دریافت اقامت کار در قزاقستان خواهیم پرداخت. شما همراهان عزیز می توانید با مطالعه مقالات مهاجرتی در سایت های موسسه حقوقی ملک پور روش های جدید در مهاجرت به کشور های جهان پیدا کنید. همچنین می توانید مشاوره رایگان در خصوص کار در قزاقستان پس از برقراری تماس با مشاورین این موسسه دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در قزاقستان:

قزاقستان با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری در آسیای میانه می باشد. پایتخت کشور قزاقستان در سال 1998 از آلماتی در جنوب که بزرگ ترین شهر این کشور است به نور سلطان در شمال منتقل شد. مساحت کشور قزاقستان بیش از 2.7 میلیون کیلومتر مربع و‌ جمعیت آن بیش از 18 میلیون نفر است. زبان رسمی در قزاقستان زبان های قزاقی و روسی و واحد پول آن تنگه نام دارد. قزاقستان بزرگ ترین کشور محصول در خشکی در دنیا می باشد و تراکم جمعیت کمی دارد. جمعیت مسلمان این کشور در حدود 70 درصد از مردم است. نور سلطان پایتخت کنونی قزاقستان شهری بسیار سرد و باد خیز است به طوری که دما هوا در آن به منفی 40 درجه می رسد. قزاقستان با کشور های روسیه، چین، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان هم مرز است. و سواحل شمال شرقی دریای خزر در این کشور قرار دارد. اقتصاد قزاقستان تا حد زیادی به کشاورزی متکی است و این کشور بیشترین تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه را در میان جمهوری های تازه استقلال یافته دارد. قزاقستان از لحاظ منابع زیر زمینی بسیار غنی است و از سال 1993 سرمایه گذاری های خارجی زیادی در این بخش انجام گشته است. تخمین زده می شود که قزاقستان صاحب دومین منابع بزرگ اورانیوم، کروم، روی و سرب و چهارمین در مس می باشد. همچنین این کشور دارای منابع بزرگ آهن، طلا، نفت و گاز طبیعی در اختیار دارد. کشف و استخراج نفت قزاقستان را جزو کشور هایی با درصد رشد اقتصادی بالا در میان جمهوری های اتحاد شوری سابق قرار داده است. به همین دلیل قزاقستان به درآمد نفتی بسیار وابسطه بوده و اقتصاد این کشور را دچار مشکل کرده است. افراد خارجی به منظور کار در قزاقستان باید اجازه کار دریافت کنند. به همین دلیل در ادامه به بررسی ویزای کار قزاقستان و مدارک مورد نیاز درخواست این ویزا خواهیم پرداخت.

درباره قزاقستان پایتخت قزاقستان جمعیت قزاقستان واحد پول قزاقستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار قزاقستان:

برای داشتن اقامت کاری در قزاقستان و همچنین اجازه کار در قزاقستان به ویزای کار این کشور احتیاج است. در قزاقستان پنج نوع ویزای کاری وجود دارد که از M1 تا M5 نام گذاری شده اند. ویزای M5 برای کارگران فصلی می باشد و اعتبار آن کم تر از یک سال است. ویزای M3 برای آن دسته از کارگران خارجی می باشد که برای نهایی کردن مراحل کار خود به قزاقستان سفر می کنند. اما کارگران و‌ متخصصین خارجی برای دریافت اقامت کاری باید ویزای M1 را دریافت کنند. ویزای M1 رایج ترین نوع ویزای در قزاقستان است. برای دریافت ویزای M1 متقاضی باید دارای پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در این کشور باشد. به همین دلیل افراد برای کار در این کشور باید خود را برای کارفرما اثبات نمایند. به طور کلی فرایند درخواست ویزای کار با فرایند جست و جو بازار کار آغاز می شود تا مشخص شود آیا افراد متقاضی و واجد شرایط برای این موقعیت شغلی در قزاقستان وجود دارد یا خیر. بعد از اینکه نیاز به کارگر خارجی تشخیص داده شد، متقاضی باید تحت غربالگری بهداشتی قرار بگیرد. کارفرما باید درخواست اجازه کار را به همراه مدارک مربوطه به وزارت امور خارجه ارائه کند. دولت قزاقستان هر سال تعداد مجوز های کار اعطا شده به اتباع خارجی را محدود می کند. به دلیل این محدودیت و روند نسبتا پیچیده برای اخذ ویزا، بسیاری از کارفرما ها تصمیم میگیرند که ویزای مجوز کار را فقط برای کارمندان ماهر خارجی تامین کنند و در صورت امکان شهروندان قزاقستان را استخدام نمایند. به همین دلیل متقاضیان با صلاحیت در صورت امکان می توانند برای درخواست ویزای قزاقستان اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار قزاقستان:

متقاضی ویزای کار برای اینکه بتواند کارفرما و دولت قزاقستان را برای استخدام خود راضی کند، باید مدارک مربوط به تخصص و سابقه کار خود را به کارفرما ارائه کند. پس از تأیید وزارت امور خارجه قزاقستان و صدور مجوز کار، کارمند باید برای درخواست ویزای ورود به این کشور به سفارت یا کنسولگری قزاقستان در کشور خود مراجعه کند. برای پشتیبانی از برنامه سفر، از کارمند خواسته می شود که قرار داد کار، رزومه، اثبات محل اقامت در قزاقستان و سایر اسناد مربوط به خود را ارائه دهد. پس از اخذ ویزا و سفر به قزاقستان کارمند باید در پلیس مهاجرت این کشور ثبت نام کند. در صورت معتبر نبودن مدارک درخواست متقاضی لغو می گردد و همچنین تمامی مدارک خواسته شده باید توسط مترجم رسمی به زبان قزاقی یا روسی ترجمه گردد. در زیر مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار قزاقستان را مشاهده می نماید:

  • پاسپورت معتبر تکمیل فرم درخواست ویزا
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه کنسول گری
  • گواهی عدم سو سابقه
  • قرار داد کاری
  • بیمه سلامت

نرخ بیکاری در قزاقستان:

پیش از اقدام برای درخواست اقامت کاری در قزاقستان و ویزای کار این کشور افراد باید به بررسی نرخ بیکاری قزاقستان بپردازند. نرخ بیکاری نشان دهنده بازار کار در قزاقستان است و هرچه میزان این نرخ کم تر باشد بازار کار در قزاقستان برای متخصصین داخلی و خارجی شرایط مناسب تری دارد. از سال 1999 که بیشترین نرخ بیکاری با 13.46 درصد ثبت گردیده است، نرخ بیکاری در قزاقستان همواره در حال کاهش بوده است. به همین منظور کم ترین نرخ بیکاری ثبت شده در قزاقستان در سال 2019 و با نرخ 4.59 درصد می باشد. کاهش نرخ بیکاری در قزاقستان نشان دهنده مناسب بودن بازار کار در قزاقستان است و متقاضیان خارجی دارای شرایط مناسبی برای کار در این کشور هستند در نمودار زیر نرخ بیکاری قزاقستان را مشاهده می‌ نماید:

نرخ بیکاری قزاقستان

لیست مشاغل مورد نیاز قزاقستان 2021:

پیش از دریافت پیشنهاد کاری و قرار داد از سوی کارفرما برای اقدام به دریافت اجازه اقامت کاری در قزاقستان، افراد باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز قزاقستان بپردازد. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز قزاقستان به متقاضی این امکان را می دهد که با بررسی تخصص خود شغل مورد نیاز خود را به آسانی پیدا کند. به دلیل نبود نیروی کار متخصص در بعضی از مشاغل در قزاقستان لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور توسط دولت به همراه کارفرمایان برای تکمیل این موقعیت های شغلی توسط متخصصین خارجی ارائه می شود. به دلیل پیشرفت اقتصاد قزاقستان، امروزه بیشتر مشاغل به سمت خدمات سوق پیدا کرده است. به همین دلیل مشاغل مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر و صنایع شیمیایی بیشترین درخواست در این کشور دارد. در زیر لیست برخی از مشاغل مورد نیاز قزاقستان را مشاهده می‌ نماید:

لیست مشاغل مورد نیاز قزاقستان 2021
مهندس کامپیوتر مهندس فناوری اطلاعات
مهندس نفت مهندس انرژی
مهندس برق مهندس صنایع
پتروشیمی پزشک

میزان حقوق برای کار در قزاقستان:

پیش از هرگونه اقدام برای دریافت ویزای کار قزاقستان و اقامت کاری در قزاقستان افراد باید به بررسی سطح درآمد و میزان حقوق و سطح درآمد متوسط در قزاقستان بپردازند. میزان درآمد نشان دهنده سطح رفاه است و بازار کار مناسب برای کارمندان می باشد. با بررسی میزان درآمد هر شغل و متوسط هزینه ها در قزاقستان می‌ توان میزان سطح رفاه در این کشور را متوجه شد. کم ترین میزان درآمد ماهیانه در قزاقستان 97,900 تنگه می باشد. اما از طرف دیگر بیشترین میزان درآمد 1.7 میلیون تنگه در ماه است. متوسط درآمد ماهیانه در قزاقستان به طور معمول 387 هزار تنگه در ماه می باشد که این میزان بستگی به سابقه کار و سطح تحصیلات فرد و همچنین نوع کار دارد و می تواند مبالغ بیشتری نیز دریافت شود. در زیر برخی از مشاغل با درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نماید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب تنگه
مهندس فناوری اطلاعات 567 هزار
مهندس امنیت سایت 530 هزار
مدیر پروژه فنی 514 هزار
مهندس برق 518 هزار
مهندس مکانیک 461 هزار
مهندس پروژه 478 هزار
مدیر پروژه معدن 585 هزار
مدیر اکتشاف 616 هزار
مدیر مدرسه 528 هزار
مدیر داروخانه 691 هزار
مدیر دارویی 864 هزار
استاد دانشگاه 366 هزار
خلبان 305 هزار
وکیل 519 هزار
قاضی 641 هزار
مدیر عامل 458 هزار

نحوه کاریابی در قزاقستان:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت اجازه کار در قزاقستان به دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در این کشور نیاز است. به همین دلیل کاریابی در قزاقستان برای متخصصین خارجی در اولویت می باشد. به کمک سایت های کاریابی متقاضیان می توانند به صورت غیر حضوری و‌ در کشور خود کار مورد نظر را در قزاقستان پیدا کند. در بعضی از این سایت ها کارفرمایان موقعیت های شغلی خود را به صورت آگهی قرار داده اند و متقاضیان می توانند به صورت رایگان با کارفرما در ارتباط باشند. بعضی از سایت های کاریابی در قزاقستان رایگان نبوده و متقاضی باید پس از ایجاد حساب کاربری مختص به خود هزینه اندکی را بابت استفاده از این سایت ها پرداخت نمایند. نام برخی از وب سایت های کاریابی در قزاقستان به شرح زیر می باشد:

وب سایت های کاریابی در قزاقستان
Gojob.kz Joblab.kz
Srochno trebuetsya Zarplata.kz
Region.kz Karierist.kz
Admire.kz rabota Freeads.kz rabota
Jooble.kz Super job
Rabota.nur Internet rinok rabota
OLX Kazakhstan rabota Is ruk v ruki kazakhastan rabota

مؤسسات کاریابی در قزاقستان:

از دیگر روش های کاریابی در قزاقستان می توان به موسسات کاریابی اشاره نمود. موسسات کاریابی در قزاقستان به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیان کار در این کشور، کار مورد نظر را پیدا می کنند. موسسات کاریابی در قزاقستان پس از بررسی های لازم بر روی رزومه متقاضی، این رزومه را برای کارفرمایانی که نیاز به استخدام متخصص خارجی دارند ارسال می نمایند. پس از بررسی رزومه توسط کارفرما برای فرد مصاحبه کاری تعیین می گردد و پس از موفقیت متقاضی در مصاحبه می تواند قرار داد کاری دریافت کند. این قرار داد باعث می شود که فرد ویزای کار قزاقستان را دریافت نماید. در لیست زیر نام برخی از موسسات کاریابی در قزاقستان را مشاهده می نماید:

موسسات کاریابی در  قزاقستان
PRC career holding Personnel Recruitment center career-H
Fircroft Bolashak-Atyrau
FMI Professionals BeGlobal
White & Case Rees Smith LLP
Dentons Willis Towers Watson

بررسی ویزای همراه در قزاقستان:

از مزایای داشتن ویزای کار قزاقستان، دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده می باشد. دارندگان ویزای M1 می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت نمایند. ویزای همراه قزاقستان را ویزای M2 می نامند و دارندگان ویزای اصلی باید شرایط لازم جهت درخواست ویزای همراه را داشته باشند. داشتن تمکن مالی و درآمد مناسب در قزاقستان به عنوان اولین شرط برای دریافت ویزای همراه است. همچنین فرد باید منزل مناسب برای سکونت اعضای خانواده خود تدارک ببیند. این منزل باید متناسب با تعدا اعضا باشد و همچنین آدرس این منزل را باید در اداره مهاجرت قزاقستان ثبت کند. برای درخواست ویزای همراه می توان همزمان با درخواست ویزای کار ارائه نمود و برای این درخواست باید مدارک لازم را به اداره مهاجرت و سفارت قزاقستان در کشور مبدا ارسال کرد. این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر اعضای خانواده
  • قرار داد کاری فرد اصلی
  • گواهی تمکن مالی
  • اثبات محل سکونت در قزاقستان
  • بیمه سلامت
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • بیمه سلامت

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قزاقستان:

از دیگر مزایای داشتن اقامت کاری در قزاقستان می توان به دریافت تابعیت این کشور اشاره نمود. دریافت تابعیت قزاقستان دارای شرایط مناسبی می باشد و افراد باید پیش از درخواست تابعیت این کشور اقامت دائم دریافت نماید. پیش از درخواست تابعیت قزاقستان متقاضی باید به مدت 5 سال اقامت بی وقفه در قزاقستان داشته باشد. اقامت بی وقفه بدین معنا است که فرد در طول این مدت از کشور قزاقستان خارج نشود. یکی از اصلی ترین شرط ها برای تابعیت قزاقستان نداشتن هیچگونه سابقه کیفری در مدت اقامت است در غیر این صورت اقامت فرد لغو می‌ گردد و فرد مجاب به بازگشت به کشور خود می باشد. به علاوه شرط های گفته شده، داشتن دانش بالا در زبان قزاقی یا روسی و همچنین آشنایی با فرهنگ و سیاست این کشور لازمه دریافت تابعیت قزاقستان می باشد.

کار در قزاقستان و سخن پایانی:

کار در قزاقستان ، ویزای کار قزاقستان، بازار کار در قزاقستان، کاریابی در قزاقستان و اقامت کاری در قزاقستان را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. قزاقستان کشوری در حال توسعه می باشد و دارای اقتصادی مناسب است. این کشور دارای نرخ بیکاری مناسبی می باشد و به همین دلیل شرایط کار در این کشور مناسب است. اما از طرف دیگر به دلیل سیاست های کاری تعیین شده از سوی دولت قزاقستان برای استخدام نیروی کاری به گونه ای است که کارفرمایان بیشتر ترجیح می دهند نیروی کار داخلی استخدام نمایند. به همین منظور پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور برای واجدین شرایط به بررسی شرایط برای مهاجرت به کشور های اروپایی مانند آلمان و اتریش است. این کشور ها دارای شرایط مناسب برای استخدام افراد خارجی از جمله ایرانیان دارند. از همین رو شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات مهاجرتی در وب سایت های رسمی این موسسه، بهترین روش برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان پیدا نمایید. همچنین شما می توانید مشاوره رایگان در خصوص کار در قزاقستان در صورت برقراری تماس با مشاورین خبره این موسسه دریافت کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه کار در قزاقستان ، با مطرح نمودن سوال خود در قسمت پرسش و پاسخ در انتهای همین صفحه، پاسخ آن را در کم ترین زمان ممکن از کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت رضایت از این نوشتار می توانید برای حمایت از کارشناسان ما، امتیاز پنج ستاره ثبت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در قزاقستان

اقامت کاری در قزاقستان چگونه به دست می آید؟

برای دریافت اقامت کاری در قزاقستان افراد باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند.

✅شرط دریافت ویزای کار قزاقستان چیست؟

در اولین قدم برای دریافت ویزای کار قزاقستان افراد باید پیشنهاد کاری از سوی کارفرما این کشور دریافت کنند.

کاریابی در قزاقستان چگونه صورت می یابد؟

کاریابی در قزاقستان از طریق سایت ها و موسسات کاریابی انجام می پذیرد.

بازار کار در قزاقستان برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟

با توجه به نرخ بیکاری می توان گفت بازار کار قزاقستان دارای شرایط مناسبی برای مردم این کشور است اما ورود به این بازار کار برای مهاجران دشوار می باشد.

3 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب
      برای کار در این کشور نیاز است که یک پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در این کشور داشته باشید. دریافت پیشنهاد کار در کشور قزاقستان کار مشکلی است چرا که این کشور چندان مهاجر پذیر نمی باشد و کارفرمایان ترجیح می دهند که از نیروهای کاری بومی استفاده کنند.

      پاسخ
  1. jila
    jila گفته:

    سلام . وقتتون بخیر من میخواستم شرایط زندگی در قزاقستان رو بدونم دانشجو هستم و قصد دارم اپلای کنم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *