کار در جمهوری چک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در جمهوری چک
  • ویزای کار در جمهوری چک
  • مدارک مورد نیاز کار در جمهوری چک
  • نرخ بیکاری در جمهوری چک
  • مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک
  • میزان حقوق برای کار در جمهوری چک
  • نحوه کاریابی در جمهوری چک
  • مؤسسات کاریابی در جمهوری چک
  • بررسی ویزای همراه جمهوری چک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در جمهوری چک
  • سخن پایانی کار در جمهوری چک
✅ کار در جمهوری چک ✅ شرایط اخذ ویزای کار ✅ لیست مشاغل مورد نیاز توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی مورد بررسی قرار می گیرد.

کار در جمهوری چک و مقدمه ای بر آن

کار در جمهوری چک ، شرایط اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق اشتغال به کار در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. سوالات مختلفی در زمینه کار در جمهوری چک ممکن است برای شما عزیزان مطرح شود. آیا متقاضی اصلی اجازه همراه دارد و همراه شامل چه کسانی است؟ ویزای کاری بعد از چند سال منجر به اقامت و تابعیت می شود؟ نحوه کاریابی در این کشور چگونه است؟ در این مقاله سعی شده است به تمام مسائل مربوط به کار در جمهوری چک اشاره شود و شما می توانید با مطالعه دقیق این مقاله پاسخ تمام سوالات خود را در این زمینه دریافت نمایید. در صورت هر گونه سوال در زمینه کار در جمهوری چک و یا کشورهای دیگر می توانید با موسسه  حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش تماس گرفته و در این زمینه اطلاعات رایگان دریافت نمایید. اگر شما شرایط کار در این کشور را داشته باشید مشاوران ما می توانند شما را برای مشاوره تخصصی راهنمایی کنند.

شرایط عمومی کار در جمهوری چک:

مهاجران بسیاری به دلیل رشد اقتصادی و صنعت پیشرفته کشور چک، تمایل به اقدام برای کار در جمهوری چک دارند و مهاجران بسیاری برای این کشور اقدام کرده اند. اگرچه بیشترین جمعیت کشور چک به خود مردم چک تعلق دارد ولی مردم کشورهای دیگر مانند اسلواکی، آلمان، ویتنام یا لهستان به این کشور مهاجرت کرده اند. زبان اصلی این کشور زبان چکی هست ولی زبان انگلیسی و آلمانی نیز در این کشور کاربرد دارد. پایتخت این کشور زیبا پراگ بوده و واحد پول آن گرونا است. مساحت این کشور حدود ۷۹۰۰۰ کیلومتر مربع بوده و جمعیتی حدود ۱۰،۰۰۰،۰۰۰۰ میلیون نفر دارد. افرادی که علاقمند به کار در جمهوری چک می باشند می توانند از روش هایی مانند اخذ پیشنهاد شغلی و همچنین تحصیل اقدام کنند. به طور کلی در قسمت های بعدی این دو روش را به طور کامل بررسی خواهیم کرد که از طریق مطالعه دقیق این مطالعه اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.

جمهوری چک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور جمهوری چک

ویزای کار در جمهوری چک:

متقاضیان  کار در جمهوری چک نیازمند اخذ پیشنهاد شغلی بوده و باید این پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای معتبر باشد. افراد در صورتی می توانند پیشنهاد شغلی دریافت کنند که در این کشور نیروی کاری واجد شرایط نباشد. نکته مهم دیگر این است افرادی که می خواهند بیش ار ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند باید مجوز برای اقامت طولانی مدت دریافت کنند. به عبارت ساده تر افرادی که برای کار وارد این کشور می شوند و بیشتر از ۹۰ روز اقامت خواهند داشت باید  employee card و یا blue card دریافت کنند. زمانی که شخص برای اخذ ویزای کاری نیازمند تحصیلات عالی باشد blue card  دریافت کرده و در صورتی که نیازی به مدرک تحصیلی دانشگاهی نباشد employee card اخذ می شود. در صورتی که افراد می خواهند بیشتر از ۹۰ روز ولی کمتر از یکسال در این کشور برای کار حضور داشته باشند ویزای دیگری دریافت خواهند کرد که مشاوران ارشد ما می توانند همه این نکات را برای شما توضیح دهند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در جمهوری چک:

یکی دیگر از پروسه های خیلی مهم برای متقاضیان کار در جمهوری چک مرحله ارائه مدارک می باشد. مدارک باید به طور کامل آماده شده و به سفارت ارائه داده شود. همانطور که ذکر شد پروسه ارائه مدارک یکی از مهمترین مراحل بوده و تاثیر زیادی در اخذ ویزای کاری دارد. بنابراین، ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای مرحله ویزا با یک وکیل مجرب مشورت کنید تا راهنمایی های لازم برای شما عزیزان انجام شود. در این مرحله به مدارک مورد نیاز اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز:

  • فرم تکمیل شده مربوط به درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار
  • نامه کاری کارفرما
  • ترجمه مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان( در صورت نیاز)

توجه داشته باشید که همه مدارک ترجمه شده باید به زبان چکی باشد. قبل از اقدام در مورد مدارک مورد نیاز تحقیق کامل کنید. در صورت ناقص بودن مدارک، ویزای شما رد خواهد شد.

نرخ بیکاری در جمهوری چک:

متقاضیانی که مایل به کار در جمهوری چک می باشند، شرایط بسیار مطلوبی در این کشور خواهند داشت. یکی از پارامترهای مهم برای کار نرخ بیکاری این کشور می باشد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید نرخ بیکاری در این کشور ۲.۷ درصد برآورد شده است که این میزان نرخ بیکاری نشان دهنده این است که از هر ۱۰۰ نفر ۹۷ نفر مشغول به کار می باشند. به عبارت ساده تر در این کشور مفهومی به اسم بیکاری نداریم . در نمودار زیر نشان داده شده است که بیشترین میزان بیکاری در ژانویه ۲۰۱۹ بوده که ۳.۳ درصد می باشد. بنابراین افرادی که برای این کشور اقدام می کنند می توانند مطمئن باشند که نگرانی بابت کار نخواهند داشت و اگر قبل از اقدام، مشاغل مورد نیاز این کشور را مطالعه کرده باشند می توانند وارد بازار کار شده و درآمد خوبی داشته باشند.

 بعد از مطالعه دقیق این مطالعه می توانید با موسسه ما تماس گرفته و اطلاعات رایگان دریافت نمایید.

نرخ بیکاری در جمهوری جک

مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک:

افرادی که اقدام به کار در جمهوری چک می کنند باید قبل از اقدام تحقیق کلی در مورد شغل های مورد نیاز این کشور داشته باشند. متقاضیان باید مطمئن باشند که رشته تحصیلی آن ها در این کشور مورد نیاز بوده و در پروسه کاریابی موفق خواهند شد. در این قسمت سعی شده است به برخی مشاغل مورد نیاز اشاره کنیم ولی متقاضیان باید برای اقدام تحقیق جدیتر انجام دهند. همچنین شما عزیزان می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور در این زمینه مشورت کرده و در صورت اقدام، مشاوره تخصصی دریافت نمایید. برخی از رشته های مورد نیاز در این کشور عبارتند از:

مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک
آموزش
آهن و فولاد
داروسازی
تولید مواد شیمیایی
الکتروتکنیک
خدمات تجاری
تولید ماشین آلات
خدمات مالی
گردشگری

این مشاغل در لیست مشاغل مورد تقاضا بوده و افرادی که از طریق تحصیل وارد این کشور می شوند شانس کاریابی بالایی دارند و زودتر از بقیه افراد جاب آفر می گیرند.

میزان حقوق برای کار در جمهوری چک:

یکی از مطالب مهم دیگر که بیشتر متقاضیان کار در جمهوری چک تمایل به اخذ اطلاعات در این مورد دارند، موضوع حقوق در این کشور می باشد. متقاضیان می توانند قبل از اقدام، اطلاعات کلی از حقوق مشاغل مختلف در این کشور بدست آورند. به طور کلی شما باید شهر مورد نظر را سرچ کنید، به این دلیل که تفاوت درآمد در شهر پراگ با شهرهای کوچک حدود ۳۰ درصد می باشد. در این جدول نمونه هایی از برخی از مشاغل با درآمد ذکر شده است. لازم به ذکر می باشد که این مقاله با عنوان کار در جمهوری چک توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین شده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر قانونی می باشد.

عنوان شغلی میزان حقوق
مدیر فروش ۴۰۰۰۰-۸۰۰۰۰ کرون
معلم ۲۵۰۰۰-۴۰۰۰۰ کرون
خرده فروش  ۴۰۰۰۰- ۶۰۰۰۰ کرون
مدیر داخلی     ۸۰۰۰۰ -۱۴۰۰۰۰ کرون
حسابدار ۳۵۰۰۰ کرون
دستیار فروشگاه ۲۰۰۰۰- ۴۰۰۰۰ کرون

در این قسمت سعی شد به حقوق برخی از  مشاغل اشاره کنیم. شما می توانید در اینترنت شغل مورد نظر را سرچ کرده و از این طریق اطلاعات کامل دریافت نمایید. علاوه بر این، کشورهایی هستند که به ایرانی ها ویزای جستجوی کار می دهند. این کشورها شامل آلمان، اتریش می باشند. برای اطلاع کامل از شرایط می توانید با مشاوران مؤسسه صحبت کنید.

نحوه کاریابی در جمهوری چک:

افرادی که علاقمند به کار در جمهوری چک می باشند باید توجه داشته باشند که کاریابی در این کشور به دو روش امکانپذیر می باشد.

به طور کلی، یکی از روش های رایج  برای کاریابی استفاده از مؤسسات کاریابی می باشد. در این روش شخص رزومه خود را برای کارفرما فرستاده و در صورت پذیرش، کارفرما برای متقاضی دعوتنامه کاری میفرستد. همانطور که می دانیم باید فرصت شغلی موجود ۳ ماه در کشور چک آگهی شده و در صورت نبودن نیروی واجد شرایط، ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می شود. کارفرما باید ثابت کند که نیروی کاری با این شرایط وجود نداشته و در این صورت است که می تواند از نیروهای خارجی استخدام کند. با توجه به رزومه فرستاده شده یکی از کارت های اقامت بلوکارت و یا employer را اخذ می کند. این ویزاها دو ساله بوده و شخص می تواند بعد از دو سال ویزای خود را تمدید کند.

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای کاری و کار در جمهوری چک به این روش می باشد که شخص از روش تحصیلی اقدام کند و بعد از اتمام تحصیل از طریق اخذ پشنهاد کاری، ویزای خود را به کاری تبدیل کند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در جمهوری چک:

یکی از سریع ترین راه ها برای کاریابی در جمهوری چک مراجعه به سایت های کاریابی است. در سایت های کاریابی فرصت های شغلی آگهی شده و افراد با ارسال رزومه خود می توانند پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در صورت اخذ پیشنهاد شغلی و اخذ دعوتنامه کاری، موفق به اخذ ویزای کاری می شوند. استفاده از سایت های کاریابی برای یافتن شغل، روش کم هزینه ای بوده ولی پروسه ای طولانی خواهد داشت. همانطور که ذکر شد فرصت شغلی ۳ ماه در کشور جمهوری چک آگهی شده و ۳ ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می شود. در صورت نبودن نیروی کاری مورد نظر از سایر کشورها انتخاب می کنند. در این قسمت سعی شده است به برخی از موسسات کاریابی اشاره کنیم.

شما با استفاده از این سایت ها می توانید رشته تحصیلی خود را سرچ کرده و در صورت وجود فرصت های شغلی رزومه خود را برای کارفرماها ارسال کنید.

  • Bohemia Jobstart
  • ACE Consulting
  • Pedersen & Partners
  • R4U
  • Kaufmann& kaufmann

بررسی ویزای همراه در جمهوری چک:

یکی از مهمترین سوالهای افراد در زمینه کار در جمهوری چک در زمینه ویزای همراه می باشد. افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری می شوند می توانند برای همراهان خود نیز اقدام کنند. همراهان شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین بالای ۶۵ سال می باشد. مدت اعتبار کارت اقامت همراهان به اعتبار کارت اقامت متقاضی اصلی بستگی داشته و در صورتی که کارت اقامت متقاضی تمدید نشود، ویزای همراه همراهان نیز باطل می شود. یکی دیگر از مطالب مهم در زمینه ورود همزمان همراهان با متقاضی اصلی می باشد. برای کاهش ریسک ویزای شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با فاصله چند ماه از هم ورود داشته باشید. نکته مهم دیگر در مورد ترجمه مدارک می باشد. باید توجه داشته باشید مدارکی که به سفارت چک ارسال می شود باید به زبان چکی ترجمه شده باشد و دقت داشته باشید که توسط مترجم مورد اطمینان، مجرب و رسمی ترجمه شده باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در جمهوری چک:

یکی از مقوله های مهم در کار در جمهوری چک، موضوع اقامت و اخذ تابعیت این کشور می باشد. افرادی که برای کار در کشور جمهوری چک اقدام کرده اند می توانند بعد از ۵ سال درخواست اقامت دائم دهند. همچنین همراهان متقاضی اصلی می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. موضوع مهمتر درخواست تابعیت و اخذ پاسپورت این کشور می باشد. افراد ۱ الی ۲ سال بعد از اخذ اقامت دائم می توانند برای پاسپورت اقدام کنند ولی باید دارای شرایط خاص باشد. افرادی که برای پاسپورت این کشور اقدام می کنند باید تسلط کامل به زبان چک داشته و همچنین تابعیت قبلی خود را باطل کرده باشند. همچنین متقاضی باید در ۵ سال گذشته سابقه کیفری نداشته و  ۵ سال گذشته در این کشور اقامت داشته باشند. شرایط ذکر شده شامل همراهان نیز شده و با رعایت موارد ذکر شده می توانند برای پاسپورت این کشور اقدام کنند.

کار در جمهوری چک و سخن پایانی:

کار در جمهوری چک ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری و مشاغل مورد نیاز در این کشور مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. دراین مقاله می باشد در مورد میزان حقوق مشاغل مختلف توضیح داده شد و همچنین در مورد مشاغل مورد نیاز نیز صحبت کردیم. شرایط اخذ پاسپورت این کشور برای شما عزیزان توضیح داده شد. یکی دیگر از مسائل مهم در اخذ ویزای کاری، مدارک مورد نیاز بوده که در این مقاله توضیح دادیم. همانطور که ذکر شد پروسه اخذ ویزا یکی از مهمترین مراحل بوده و شما باید برای اخذ اطلاعات دقیقتر در این زمینه با وکیل مجرب صحبت کنید تا ریسک ویزای خود را کاهش دهید. در صورتی که بعد از مطالعه دقیق این مقاله سوالاتی در مورد کار در جمهوری چک داشته باشید می توانید برای افزایش اطلاعات در تمامی زمینه های مهاجرت ویدئوی گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را مشاهده فرموده و همچنین با مشاورین مجرب ما در این موسسه تماس بگیرید. در صورتی که شما شرایط مهاجرت را داشته باشید، همکاران برای مشاوره تخصصی معرفی خواهند کرد. برای دریافت پاسخ سریعتر به سوال خود قسمت مربوطه را در زیر همین مقاله تکمیل کنید تا در اسرع وقت به شما عزیزان پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در جمهوری چک

✅ در چه صورت لازم است فرد ویزای کاری blue card برای ورود به کشور جمهوری چک دریافت کند؟

زمانی که شخص برای اخذ ویزای کاری نیازمند تحصیلات عالی باشد، باید blue card دریافت کند.

✅  آیا نرخ بیکاری در جمهوری چک مناسب است؟

نرخ بیکاری در این کشور ۲.۷ درصد برآورد شده است که این نرخ بسیار پایینی است.

✅ وضیعت دریافت ویزای همراه برای فرد دارای ویزای کار کشور چک چگونه است؟

افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری می شوند می توانند برای همراهان خود نیز اقدام کنند. همراهان شامل همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین بالای ۶۵ سال می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *