کار در بلاروس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بلاروس
  • ویزای کار بلاروس
  • مدارک مورد نیاز کار در بلاروس
  • نرخ بیکاری در بلاروس
  • مشاغل مورد نیاز 2020 بلاروس
  • میزان حقوق کار در بلاروس
  • نحوه کاریابی در بلاروس
  • مؤسسات کاریابی در بلاروس
  • بررسی ویزای همراه بلاروس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلاروس
  • سخن پایانی
✅ کار در بلاروس ✅ لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس ✅ متوسط درآمد در این کشور را کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی قرار داده اند.

کار در بلاروس و مقدمه ای بر آن

کار در بلاروس ، ویزای کاری بلاروس، لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس، اقامت بلاروس از طریق ویزای کار، شرایط کاریابی در بلاروس، نرخ بیکاری بلاروس و نکات مهم در باب مهاجرت کاری به  بلاروس را در این مبحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. کاریابی در بلاروس به چه صورت است؟ مدارک لازم برای ویزای کاری بلاروس چه چیز هایی هستند؟ نرخ بیکاری در بلاروس چه میزان است؟ سطح درآمد در کشور بلاروس چقدر است؟ در ادامه این بحث به این سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در بلاروس خواهیم پرداخت. بلاروس کشوری در شرق اروپا است که اقتصادی نسبتا پایدار دارد و به دلیل نرخ پایین بیکاری در این کشور امروزه مورد توجه متقاصیان ویزای کاری قرار گرفته است. وب سایت ها و مقالات رسمی موسسه حقوقی ملک پور در فضای مجازی منابع معتبری در زمینه مهاجرت کاری به نقاط مختلف باشند. همچنین شما می توانید با تماس با مموسسه حقوقی ملک پور، در رابطه با کار در بلاروس و شرایط ویزای کاری مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در بلاروس:

بلاروس کشوری در شرق اروپا است که با کشور های روسیه، لهستان، لیتوانی، اکراین و لیتونی مرز مشترک دارد. پایتخت بلاروس شهر مینسک است. مساحت این کشور 207,600 کیلومتر مربع با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 9,45 میلیون نفر است. واحد پول بلاروس، روبل بلاروس می باشد و زبان رسمی این کشور بلاروسی و روسی می باشد که برای کار در این کشور داشتن دانش در یکی از این دو زبان الزامی می باشد. اقتصاد این کشور دارای ثبات نسبی است و نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد. کشاورزی و صنعت از جمله صنعت سنگین و مهندسی مکانیک در تولید تراکتور و یخچال از مهم ترین درآمد های این کشور است که دولت تصاحب 80 درصدی در این بازارهای کاری دارد. بلاروس همواره برای تامین مواد خام به متحد خود یعنی روسیه وابسته بوده است. بلاروس به دلیل اقتصاد با ثبات مناسب و نرخ بیکاری پایین مورد توجه مهاجران قرار گرفته است و متقاضیان این کشور را دروازه ورود به کشورهای تراز اول اروپایی مانند اتریش می دانند و می کوشند با دریافت اقامت این کشور به اقامت دیگر کشور ها دست پیدا کنند. از طرف دیگر رشد صنعت در این کشور بسیار بوده و به همین دلیل تقاضا برای کار در بلاروس درحال افزیش است. با ما همراه باشید با ادامه بحث و بررسی ویزای کار بلاروس.

مساحت و جمعیت بلاروس درباره بلاروس پایتخت بلاروس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور بلاروس

ویزای کار در بلاروس:

برای کار در بلاروس ، فرد متقاضی حتما باید ویزای کاری دریافت کند. متقاضیانی که ویزای موقت بلاروس را دارند برای کار در این کشور به ویزای کاری بلاروس احتیاج ندارند. طبق معاهدات و پیمان ها، شهروندان کشور های روسیه، قزاقستان و قرقیزستان دارای فرصت برابری با شهروندان بلاروسی هستند و برای کار در بلاروس، احتیاجی به ویزای کاری ندارند. در ابتدا متقاضی باید تصمیم بگیرد که برای چه نوع کاری می خواهد درخواست دهد. اگر فرد متقاضی برای کار های مدیریتی درخواست دهد مدت زمان دریافت اقامت آن 15 روز خواهد بود و در غیر این صورت بین 30 تا 35 روز به طول خواهد انجامید. اولین قدم برای دریافت ویزای کاری بلاروس، ارائه مدارک متقاضی به اداره محلی کار و حمایت اجتماعی است که متقاضی را در قسمت جستجوی کار قرار می دهد و به مدت 3 هفته در این سازمان قرار دارند. در مرحله بعد متقاضی باید مدارک خود را به اداره مهاجرت ارسال کند. درخواست و کپی از پاسپورت فرد خارجی که به انگلیسی ترجمه شده باشند و تاییدیه پرداخت 60 دلار هزینه دولتی را برای این اداره ارسال کند. این پروسه ممکن است 15 روز به طول بیانجامد. به صورت معمول مجوز کار در بلاروس به مدت 1 سال اعتبار دارد و در صورت استخدام فرد با صلاحیت بالا می تواند صدور مجوز اقامت به طور همزمان به مدت 2 سال باشد. پس از صدور مجوز کار باید قرارداد کاری با فرد متقاضی منعقد گردد. این قرار داد کاری باید در اداره شهروندی و مهاجرت بلاروس ثبت گردد. در صورت عدم ارائه برای ثبت، هم سازمان و هم متقاضی باید به اداره مهاجرت جریمه پرداخت کنند. اگر کارفرما بخواهد قرارداد نیروی کار خارجی خود را برای مدت بیشتری تمدید کند باید یک ماه قبل از اتمام قرارداد اقدام کند. یکی از شرایط دریافت ویزای کاری بلاروس داشتن حداقل پنج سال سابقه کاری است.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار بلاروس:

بلاروس به دلیل داشتن اقتصادی مناسب و همچنین با ثبات، امروزه مورد توجه متقاضیان برای کار در بلاروس قرار گرفته است. فرد متقاضی پس از درخواست به اداره محلی کار و حمایت اجتماعی و پیدا کردن و عقد قرارداد با کارفرما، و همچنین ثبت این قرارداد در اداره مهاجرت بلاروس، باید مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای بلاروس را تهیه کند. این مدارک باید معتبر بوده و به انگلیسی یا بلاروسی ترجمه شده باشند و هزینه برای درخواست ویزای بلاروس برای هر نفر 60 یورو می باشد. مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری بلاروس به شرح زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری
  • یک قطعه عکس پاسپورتی که در مدت 6 ماه اخیر باشد با پس زمینه سفید
  • گذرنامه معتبر که دارای عکس باشد، حداقل دارای دو صفحه خالی، و حداقل دارای اعتبار 90 روز پس از اینکه متقاضی قصد خروج ار بلاروس را داشته باشد.
  • بیمه نامه معتبر پزشکی
  • کپی تایید شده از اجازه کار فرد متقاضی
  • سند پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • تقاضیانی که زیر 28 سال سن دارند باید کپی شناسنامه خود را به همراه کپی پاسپورت والدین یا نمایندگان قانونی خود تحویل دهند.

مدت زمان پردازش برای ویزای کار بلاروس 15 روز کاری می باشد و پس از دریافت اجازه کار بلاروس متقاضیان می توانند برای ورود به بلاروس درخواست کنند.

نرخ بیکاری در بلاروس:

نرخ بیکاری یکی از دلایل عمده برای مهاجرت به یک کشور است. هرچه نرخ بیکاری یک کشور کمتر باشد شرایط مناسبی جهت رفاه کارگران، سهولت در پیدا کردن کار و گاهی اوقات درآمد متوسط کارگران به این نرخ بستگی دارد و هرچه نرخ بیکاری کمتر باشد، آن کشور شرایط مناسب تری جهت پیدا کردن کار و رفاه کارگران دارد و می تواند مقصد مناسبی برای گرفتن ویزای کاری باشد. بلاروس با دارا بودن اقتصاد با ثبات و مناسب و همچنین نرخ بیکاری پایین مقصد مناسبی برای کارگران ماهر خارجی و همچنین دریافت ویزای کاری این کشور می باشد. در سالیان اخیر نرخ بیکاری در بلاروس روند نزولی را طی کرده است به طوری که در سال 2000 این نرخ 12 درصد و در سال 2019 نرخ 4.6 درصدی را تجربه کرده است و این میزان از میانگین اتحادیه اروپا نیز کمتر می باشد. به همین دلیل شرایط مساعدی برای کارگران خارجی در این کشور فراهم شده است. در نمودار زیر میزان نرخ بیکاری بلاروس را مشاهده می فرمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 بلاروس:

همانطور که گفته شد برای دریافت ویزای کاری بلاروس، حتما باید در این کشور کار مورد نظر را پیدا کرد. هر ساله لیستی از کار های این کشور تهیه می شوند که بیشترین درخواست برای نیروی کار خارجی را دارند و متقاضیان بهتر است از این لیست کار مورد نظر خود را انتخاب کنند تا شانس آن ها برای پیدا کردن کار و دریافت ویزای کاری بلاروس بیشتر شود. البته ناگفته نماند که داشتن دانش زبان بلاروسی و روسی از اهمیت بسیار بالایی در پیدا کردن کار در این کشور دارد. در زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز بلاروس در سال 2020 را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 بلاروس
صندوق دار خرده فروش
پیشخدمت نمایندگی خدمات مشتری
پرستار کارمند دفتری
کارگر حمل بار معلم ابتدایی (به جز تحصیلات خاص)
انبار دار رانندگان ماشین سنگین
سرایدار و مستخدم معلم راهنمایی
پرستار کودکان آشپز و رستوران دار
گوینده نجار
مهندس مکانیک مهندس فناوری اطلاعات
پزشک و جراح مهندس برق
وکیل دستیار معلم

میزان حقوق برای کار در بلاروس:

یکی دیگر از فاکتور های مهم جهت کار در بلاروس ، سطح درآمد متوسط و میزان درآمد برای متقاضی خارجی می باشد. از آن جا که اقتصاد بلاروس نسبتا با ثبات است و نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد به سراغ کمترین درآمد و سطح متوسط درآمد در این کشور می رویم. به دلیل اینکه بیشتر کارها در بلاروس توسط دولت اداره می شوند به همین دلیل درآمد ماهیانه و سالیانه هر موقعیت شغلی در بلاروس را دولت این کشور محاسبه می کند اما در بعضی مواقع کارفرمایان می توانند در تعرفه قراردادی خود میزان حقوق پرداختی به متقاضی را مشخص کنند. در بلاروس در سال 2020 حداقل دستمزد برای هر نفر را 375 روبل معادل 175 دلار در ماه محاسبه کرده اند. از طرف دیگر متوسط درآمد در بلاروس 1020 روبل معادل 490 دلار آمریکا می باشد. اما هزینه اجاره یک واحد آپارتمان 250 دلار و هزینه حمل و نقل و اینترنت 50 دلار می باشد. در جدول زیر درآمد هر شغل را مشاهده می فرمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد 
مدیر IT 19,263$
سرپرست 39,731$
توسعه دهنده وب 24,223$
مدیر 17,942$
توسعه دهنده نرم افزار 16,203$
مدیر منابع انسانی 28,878$
مدیر پروژه 23,715$
طراح مد 7,547$
مهندس عمران 7,577$
مدیر فروش 7,191$
معمار 10,641$
معلم 6,062$

نحوه کاریابی در بلاروس:

به دلیل بازار مناسب، اقتصاد پایدار و همچنین نرخ بیکاری کم این کشور مقصد مناسبی برای متقاضیان ماهر کاری می باشد. برای کاریابی در بلاروس چندین روش مختلف برای متقاضیان خارجی موجود است. فرد متقاضی می تواند در کشور خود از طریق سایت های کاریابی، شغل مورد نظر خود را پیدا کند و پس ار ارائه روزمه خود و مذاکره با کارفرمای آینده، تست های تخصصی در رابطه با کار مربوطه را گذرانیده و سپس قرارداد خود را با کارفرما منعقد کند. سپس درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای کاری بلاروس اعمال نماید. همچنین متقاضی می تواند با دریافت ویزای توریستی کشور بلاروس، به صورت مستقیم با کارفرما صحبت کرده و یا از طریق روزنامه و موسسات کاریابی در این کشور رزومه خود را به کارفرما ارائه دهد و بعد از انجام دادن تست های تخصص درخواست خود را مبنی بر ویزای کاری به این کشور ابلاغ نمایند. این قرارداد های کاری می توانند به صورت دوره های کوتاه مدت، فصلی، بلند مدت و دوره های موقت اعطا شوند. در زیر تعدادی از سایت های مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری بلاروس را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در  بلاروس
Belmeta Praca.by
Rabota.by JobLab.py
Rabota Dlya Vas myJob.by
Kadrovik.by TUTU.by
FreeAds.by IRR.by
Joobly.by Kufar.by
AvizInfo.by Dm.by
Bobr.by vMinske.by

مؤسسات کاریابی در بلاروس:

برای دریافت ویزای کار در بلاروس متقاضی باید کار مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند و پس از عقد قرارداد کاری با کارفرما مراحل دریافت ویزای کاری را سپری نماید. متقاضیانی که به صورت حضوری در بلاروس به دنبال شغل مورد نظر خود هستند و همچنین افرادی که در کشور خود هستند می توانند با ارائه رزومه خود به این موسسات، کار مورد نظر خود را پیدا کنند و با کارفرما در مورد شغل آینده مصاحبه به عمل بیاورند و پس از عقد قرارداد مراحل درخواست ویزای کاری را سپری کنند. همچنین شرکت هایی در خارج از بلاروس موجود هستند که می توانند برای متقاضی های خود، کارمورد نظر را پیدا کنند. در زیر چند نمونه از شرکت های کاریابی داخلی و خارجی بلاروس را مشاهده می فرمایید:

شرکت های کاریابی در  بلاروس
KIAT Protas
Zdes i Sejchas Consulting Group Key Group Bel
Administrative resource ASB Consult
Kvadrat Signals Lab
Collection of Openings WestGGroup
Linkdin Indeed
MajorPersonal

بررسی ویزای همراه در بلاروس:

یکی از مسائل مهم برای متقاضیانی که برای دریافت ویزای کار بلاروس اقدام می کنند، دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود است. این ویزا بدین منظور ایجاد می شود که کارگران خارجی بتوانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور ببرند. پس از دریافت این ویزا، اعضای خانواده می توانند بدون داشتن ویزای دیگری به کار و تحصیل بپردازند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه بلاروس:

  • کپی قرارداد کار متقاضی
  • فرم درخواست ویزای همراه و تکمیل این فرم به صورت صحیح
  • پاسپورت معتبر
  • مجوز کار فرد متقاضی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • پاسپورت معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلاروس:

متقاضیان می توانند قرارداد کاری خود با کارفرما را به مدت محدود عقد کنند. قرار داد کاری می تواند به مدت یکسال و در صورتی که فرد متقاضی در حرفه خود متخصص باشد می تواند تا دو سال این قرارداد اعتبار داشته باشد. همچنین می توان این قرارداد را تا مدت پنج سال تمدید نمود. با ویزای کاری بلاروس همچنین طبق شرایط خاص در این کشور، تابعیت بلاروس را دریافت نمود. اگر متقاضی به مدت پنج سال متوالی در این کشور کار کرده باشد به آن ویزای اقامت دائم تعلق می گیرد. برای دریاقت تابعیت بلاروس فرد متقاضی باید شرایط خاصی را سپری گند. اول از همه فرد متقاضی باید بیشتر از 7 سال در بلاروس زندگی کرده باشد و در زمان این اقامت فرد باید تابعیت قبلی خود را کنار گذاشته و طبق قانون و مقررات بلاروس عمل کرده باشد. متقاضی نباید هیچ گونه سابقه کیفری در این مدت داشته باشد و منبع درآمد باید از راه مشروع بوده و محل زندگی متقاضی در بلاروس مشخص باشد. طبق این شرایط متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت بلاروس را دریافت نموده و همانند شهروند درجه اول با متقاضی برخورد خواهد شد.

کار در بلاروس و سخن پایانی:

کار در بلاروس ، شرایط ویزای کاری بلاروس، لیست مشاغل مورد نیاز بلاروس، نرخ بیکاری و متوسط درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. بلاروس از لحاظ اقتصادی کشوری با ثبات و در حال پیشرفت است و نرخ بیکاری در این کشور کم می باشد. اما با این وجود درآمد در این کشور از متوسط اروپا و همچنین کشور های همسایه خود کمتر می باشد. ویزای کاری در این کشور بر اساس دریافت پیشنهاد شغلی است که می توان به صورت آنلاین و حضوری توسط ویزای توریستی به این کشور دریافت شود و حتما فرد متقاضی با کارفرما قرارداد کاری امضا کند. شما می توانید با مطالعه بیشتر درباره کار در بلاروس و کشور های مختلف در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور و همچنین با برقراری تماس و دریافت مشاوره رایگان با این موسسه اطلاعات بیشتر درمورد کار در بلاروس و سایر کشور ها جویا شوید. همچنین شما میتوانید سوالات خود را در خصوص کار در بلاروس در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا در اولین فرصت جواب آن را دریافت نمایید. اگر از مطالب فوق رضایت دارید میتوانید با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این گونه مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در بلاروس

✅ اعتبار مجوز کار در بلاروس چه مدت است؟

به صورت معمول مجوز کار در بلاروس به مدت 1 سال اعتبار دارد و در صورت استخدام فرد با صلاحیت بالا می تواند صدور مجوز اقامت به طور همزمان به مدت 2 سال باشد.

✅ قرارداد کار بلاروس با نیروی کار خارجی چه زمانی منعقد می گردد؟

پس از صدور مجوز کار باید قرارداد کاری با فرد متقاضی منعقد گردد. این قرار داد کاری باید در اداره شهروندی و مهاجرت بلاروس ثبت گردد.

✅ متوسط درآمد مشاغل در بلاروس چه میزان است؟

 متوسط درآمد مشاغل در بلاروس 1020 روبل معادل 490 دلار آمریکا می باشد.

✅ پس از چه مدت زمان می توان برای اقامت و تابعیت بلاروس از طریق کار اقدام کرد؟

متقاضی به مدت پنج سال متوالی در این کشور کار کرده باشد به آن ویزای اقامت دائم تعلق می گیرد. برای دریاقت تابعیت بلاروس فرد متقاضی باید بیشتر از 7 سال در بلاروس زندگی کرده باشد و در زمان این اقامت فرد باید تابعیت قبلی خود را کنار بگذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *