کار در بحرین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بحرین
  • ویزای کار بحرین
  • مدارک مورد نیاز کار در بحرین
  • نرخ بیکاری در بحرین
  • مشاغل مورد نیاز بحرین 2021
  • میزان حقوق کار در بحرین
  • نحوه کاریابی در بحرین
  • مؤسسات کاریابی در بحرین
  • بررسی ویزای همراه بحرین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بحرین
  • کار در بحرین و سخن پایانی
کار در بحرین ویزای کار بحرین حقوق کارگر در بحرین

کار در بحرین و مقدمه ای بر آن

کار در بحرین ، کاریابی در بحرین، مشاغل مورد نیاز بحرین، ویزای کار بحرین و حقوق کارگر در بحرین را در این نوشتار مورد بررسی و تفحص علمی قرار خواهیم داد. کاریابی در بحرین چگونه صورت می گیرد؟ شرط لازم برای دریافت ویزای کار بحرین چیست؟ حداقل حقوق کارگر در بحرین چه میزان است؟ آیا تابعیت از طریق ویزای کار بحرین صورت می پذیرد؟ در ادامه مقاله به بررسی این گونه سوالات و نکات مهم در خصوص شرایط کار در بحرین برای ایرانیان خواهیم پرداخت. بحرین کشوری پادشاهی در جنوب خلیج فارس می باشد. اقتصاد این کشور بر پایه بانکداری، گردشگری و نفت است. بحرین در چند سال گذشته سریع ترین نرخ رشد اقتصادی در جهان را دارا بوده است. بیشتر جمعیت کشور بحرین را اتباع خارجی تشکیل می دهند. شما همراهان همیشگی می توانید مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور به منظور یادگیری روش ها در جهت مهاجرت به کشور های مطرح دنیا مطالعه نمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره رایگان در زمینه کار در بحرین با مشاورین این موسسه تماس ایجاد نمایید.

شرایط عمومی کار در بحرین:

بحرین با نام رسمی پادشاهی بحرین کشوری جزیره ای از کشور های عرب نشین در جنوب خلیج فارس است. مساحت کشور بحرین 788 کیلومتر مربع می باشد که از 33 جزیره تشکیل شده است. بحرین کشوری بیابانی است که آب و هوای آن در زمستان معتدل و تابستان هایی بسیار گرم و مرطوب دارد. جمعیت کشور بحرین 1.49 میلیون نفر تخمین زده شده است که بیش از 700 هزار نفر از آن ها شهروندان خارجی هستند. زبان رسمی مردم این کشور عربی و انگلیسی می باشد. پایتخت بحرین شهر منامه است و وجه رایج در این کشور دینار بحرین است. نفت و گاز طبیعی و همچنین ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است اما کاهش ذخایر نفتی باعث شده تا بحرین در سال های اخیر به سمت فرآورده ها و تصفیه نفت حرکت کند و به یکی از مراکز بانکی بین المللی تبدیل شود. اقتصاد کشور بحرین در گذشته بر پایه نفت و مروارید بوده است اما امروزه اقتصاد بحرین وابسته به بانکداری، هواپیمایی موفق، بنادر مجهز صنعتی، ساخت و تعمیر کشتی و ناو ها و همچنین گردشگری می باشد. بحرین اولین کشور حوزه خلیج فارس است که نفت در آن اکتشاف شده ولی منابع نفت و گاز آن بسیار محدود است، اقتصاد سنتی بحرین وابسته به مروارید بوده اما در حال حاضر بیشتر درآمد ساکنان بحرین از بانکداری و گردشگری تامین می گردد. اما با این حال فراورده های نفتی 60 درصد صادرات و 30 درصد تولید ناخالص داخلی بحرین را تشکیل می دهد. تنها صنعت سنگین داخلی در بحرین تولید آلومینیوم است که در مقیاس فراوان تولید و عرضه می شود. بحرین رتبه نخست در تولید آلومینیوم در خاورمیانه و رتبه پنجم در جهان را دارد. بحرین آزاد ترین اقتصاد در خاورمیانه و بیست و پنجمین در جهان را در سال 2006 داشته است. برای داشتن اجازه کار در بحرین افراد باید ویزای کار بحرین را دریافت کنند. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت به بحرین برای کار، ویزای کاری بحرین و مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری خواهیم پرداخت.

پایتخت بحرین مساحت و جمعیت بحرین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در بحرین:

برای داشتن اجازه کار در بحرین یا مهاجرت به بحرین برای کار به ویزای کاری بحرین احتیاج داریم. با توجه به شرایط کار در بحرین برای ایرانیان در مرحله اول برای دریافت ویزای کاری، باید پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری با یکی از کارفرمایان داخل این کشور دریافت کرد. تمام شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس برای سفر به بحرین به ویزا احتیاج ندارند. همچنین شهروندان انگلیسی می توانند در حدود 1 ماه در بحرین بدون داشتن ویزا در بحرین اقامت داشته باشند. برای دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری فرد باید دارای تخصص و سابقه کار و همچنین تحصیلات مرتبط با شغل آینده داشته باشد. کارفرمایان پیش از استخدام فرد برای موقعیت شغلی خود، باید موقعیت موجود را در سیستم تنظیم مقررات بازار یا LMRA ایجاد کند. کارفرما باید مدارک مرتبط با شغل و کار را به اداره LMRA به جهت تایید میزان تخصص فرد ارائه کند. همچنین برای داشتن اجازه اقامت بحرین افراد باید درخواست اقامت را داشته باشد که این اجازه همره با اجازه کار و ویزای کاری بحرین صادر می گردد. تمام کار های درخواست ویزای کاری و اقامت متقاضی بر عهده کارفرما می باشد . کارفراما به عنوان حامی فرد متقاضی در کشور بحرین عمل می کند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بحرین خواهیم پرداخت.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار بحرین:

برای دریافت ویزای کاری در ابتدا فرد باید مدارک تخصص خود مانند سابقه و مدرک تحصیلی را به کارفرما ارائه کند. به علاوه، مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کاری بحرین و اقامت بحرین باید به کارفرما ارائه گردد. کارفرما مدارک مورد نیاز را به اداره LMRA جهت تایید و یا رد صلاحیت فرد ارائه می کند. این کار به مدت 3 روز تا یک ماه کاری به طول می انجامد. در مرحله بعد مدارک ارائه شده برای تایید به اداره امور ملیت، گذرنامه و اقامت یا NPRA ارسال می گردند. پس از تایید کارفرما باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کند و پس از 2-3 روز کاری اجازه کار در سیستم ثبت می گردد. بعد از گذشت 2 تا 3 هفته کاری، ویزای کاری بحرین به صورت چاپی برای متقاضی ارسال می گردد. مدارک ارائه شده باید معتبر باشند و به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه شده باشند. در صورت هر گونه نقص در مدارک، درخواست ویزای کاری بحرین لغو می گردد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری و اقامت بحرین با اجازه کار را مشاهده می نمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه حمایت مالی توسط کارفرما
  • کپی قرارداد کاری
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست ویزا به مبلغ 100 دینار
  • تاییدیه سلامت فرد از سوی پزشک

نرخ بیکاری در بحرین:

یکی ار مواردی که متقاضیان پیش از کاریابی در بحرین باید آن را انجام دهند، بررسی نرخ بیکاری کشور بحرین می باشد. با بررسی نرخ بیکاری این کشور می توان متوجه بازار کار این کشور برای متقاضیان داخلی و خارجی شد. هر چه میزان نرخ بیکاری در یک کشور کم تر باشد، بازار کار آن کشور برای متخصصین خارجی بهتر است. از این رو با بررسی نرخ بیکاری بحرین می توان متوجه شد که این کشور بازار کار مناسبی دارد. نرخ بیکاری بحرین در سطح بسیار پایینی قرار دارد به طوری که بیشترین نرخ بیکاری اتفاق افتاده در این کشور در سال 199 و با نرخ 1.68 درصد بوده است که رقم بسیار مناسبی می باشد. از طرف دیگر کم ترین نرخ بیکاری در بحرین در سال 2008 و با نرخ 0.61 درصد بوده است که رقمی قابل توجه می باشد. نرخ بیکاری در بحرین دچار افت و خیز های زیادی گشته است اما هیچ گاه این نرخ بیشتر از 2 درصد نبوده است. در چند سال گذشته نرخ بیکاری دچار افزایش شده است اما باز هم این نرخ در سطح بسیار عالی قرار دارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری بحرین را مشاهده می نمایید:

نرخ بیکاری در بحرین ویزای کار بحرین

مشاغل مورد نیاز بحرین 2021:

از مواردی که برای کاریابی در بحرین باید در نظر داشته باشیم، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز بحرین است. با کمک لیست مشاغل مورد نیاز بحرین متقاضیان ویزای کار می توانند با بررسی تخصص خود و این لیست، شغل مورد نیاز خود را به آسانی پیدا کنند. این لیست هر ساله توسط دولت بحرین با کمک کارفرمایان این کشور ارائه می گردد. به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در این کشور و همچنین اقتصاد بحرین در حوزه بانکداری و گردشگری، بیشتر مشاغل در قسمت خدمات می باشد. لیست مشاغل مورد نیاز بحرین به متقاضی این امکان را می دهد که به صورت هدفمند بر اساس تخصص خود به دنبال کارفرما مورد نظر در این کشور بگردد. لیست مشاغل مورد نیاز بحرین با شرح زیر می باشد:

مشاغل مورد نیاز بحرین 2021
مهندس فناوری اطلاعات معماری
مهندس نفت مدیر هتل
فروشنده مدیر منابع انسانی
صندوق دار وکیل
پزشک رستار

میزان حقوق کار در بحرین:

از موارد مهم پیش از هر گونه اقدام برای دریافت پیشنهاد کاری یا ویزای کاری باید به سطح درآمد و میزان حداقل حقوق در بحرین پرداخت. با بررسی میزان حقوق کارگر در بحرین و حداقل حقوق در بحرین، و مقایسه میزان هزینه ها با میزان حقوق کار در بحرین می توان متوجه شد که رفاه در این کشور در چه سطحی قرار دارد. میزان حقوق کارگر در بحرین و همچنین سطح درآمد در این کشور متفاوت می باشد. بدین صورت که حداقل حقوق در بحرین در حدود 370 دینار بحرین و در سوی دیگر بیشترین میزان درآمد ماهیانه 6,600 دینار بحرینی می باشد. همچنین متوسط درآمد و حقوق کارگر در بحرین 1,570 دینار بحرینی در ماه تخمین زده شده است. در زیر میزان حقوق کارگر در بحرین و متوسط درآمد در بعضی از مشاغل را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی متوسط درآمد بر حسب دینار
استاد دانشگاه 1240
دندان پزشک 1400
مدیر بانک 1650
وکیل 1760
قاضی 2170
مدیر فروش 2860
دستیار مدیر کنترل کیفیت 1580
مدیر داروخانه 2640
مدیر امور پزشکی 2970
مدیر محصولات 2040
مدیر فنی پروژه 1960
مدیر فناوری اطلاعات 2200

نحوه کاریابی در بحرین:

از مواردی که برای درخواست ویزای کاری به آن اشاره کردیم، داشتن پیشنهاد یا قرار داد کاری از سوی کارفرما در بحرین می باشد. به همین دلیل کاریابی در بحرین از اهمیت بالایی برخوردار است. کاریابی در بحرین به دو گونه حضوری و غیر حضوری انجام می گردد. وب سایت های کاریابی گزینه مناسبی برای کاریابی در بحرین از کشور مبدا می باشند. این وب سایت ها به دو گونه عمل کاریابی را برای متقاضیان انجام می دهند. در صورت اول متقاضی باید یک حساب کاربری در وب سایت کاریابی ایجاد کند و با ارسال رزومه خود به این وب سایت کار مورد نظر خود را دریافت کند. از طرف دیگر در بعضی از وب سایت های کاریابی کارفرما موقعیت کاری خود را به صورت آگهی قرار می دهد و متقاضی می تواند به صورت مستقیم به کارفرما ارتباط بر قرار کند. نام برخی از وب سایت های کاریابی در بحرین را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در بحرین
Indeed Glassdoor
Google for jobs Bayt
Gulftalent Monster
AMEinfo.com HeadHonchos
Akhtaboot Naukrigulf.com

مؤسسات کاریابی در بحرین:

موسسات کاریابی، اما به صورت حضوری و غیر حضوری برای متقاضیان خود کار مناسب را پیدا می کند، این موسسات با برگزاری کلاس های آموزشی رزومه نویسی و آموزش آشنایی با فرهنگ کار در بحرین افراد را برای این کار آماده می سازند. پس از دریافت رزومه متقاضی و بررسی کامل آن، رزومه را برای کارفرمایان ارسال می نمایند. عمل کاریابی و کلاس های آموزشی در این موسسات رایگان نمی باشد و فرد باید در قبال آن ها باید مبلغ مناسبی پرداخت کند. پس از بررسی رزومه کاری توسط کارفرما و انجام مصاحبه کاری فرد می تواند قرار داد خود را دریافت کند و برای درخواست ویزای کاری بحرین اقدام نمایید. نام برخی از موسسات کاریابی در بحرین با شرح زیر است:

موسسات کاریابی در  بحرین
Aseel Manpower Agency
Claredon Parker International
Emplinks
Fortune Recruitment
Human Capital House
Pearl Island Manpower
PROCORP Management
Propel Consult
Reem Group of Companies
Three Aine Consultancy Company

بررسی ویزای همراه بحرین:

حال به با شرایط کار در بحرین برای ایرانیان آشنا شدید، به مساله ویزای همراه می پردازیم. دارندگان ویزای کاری بحرین می توانند برای اعضای خانواده خود ویزای همراه دریافت کنند. این ویزا بدین معنی است که دارنده ویزای کاری می تواند همسر و فرزندان مجرد تا سن 18 سال همراه خود به بحرین ببرند. برای درخواست ویزای همراه بحرین فرد اصلی باید ویزای کار خود را دریافت کرده باشد. همچنین دارنده ویزای کار باید به عنوان حامی مالی اعضای خانواده خود در بحرین عمل کند. بدین صورت که باید درآمد حداقل 1,500 دینار بحرین در ماه را به اداره NPRA اثبات کند و تمامی مدارک‌ مورد نیاز را برای این اداره ارسال نماید. علاوه بر تمکن مالی فرد باید یک منزل مناسب اعضای خانواده در بحرین داشته باشد یا کارفرما این منزل را برای آنها به صورت کرایه ای تهیه دیده باشد. مدت زمان اعتبار ویزای همراه به اندازه ویزای اصلی است و در صورت تمدید ویزای اصلی ویزای همراه نیز باید تمدید گردد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز ویزای همراه را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی از تمام اعضا
  • قرار داد کاری فرد اصلی
  • اثبات تمکن مالی
  • کپی کارت شناسایی فرد اصلی
  • سند معتبر ازدواج
  • گواهی تولد یا شناسنامه
  • گواهی سلامت جسمی و روحی تمام اعضا
  • گواهی عدم سو پیشینه

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بحرین:

از مواردی که برای دارندگان ویزای کاری هر کشور اهمیت دارد، دریافت تابعیت کشور مورد نظر می باشد. از این رو دارندگان ویزای کار بحرین به دنبال دریافت تابعیت در این کشور می باشد. بحرین همانند اکثر کشور های عربی حوزه خلیج فارس دارای شرایط دشوار برای دریافت تابعیت می باشد. بدین منظور دارندگان ویزای کاری بحرین باید به مدت 25 سال در کشور بحرین اقامت موقت و بدون وقفه داشته باشند. از طرف دیگر مدت این اقامت برای سایر کشور های عربی 15 سال می باشد. علاوه بر مدت زمان اقامت بحرین، فرد باید شرایطی همچون صحبت به زبان عربی، ادغام با فرهنگ بحرین و آشنایی با سیاست تاریخ این کشور را داشته باشد و بتواند این شرط ها را برای اداره مهاجرت بحرین اثبات نماید. از طرف دیگر فرد باید از پدر و مادر مسلمان متولد شده باشد یا به دین اسلام گرویده باشد که در این صورت علاوه بر 25 سال اقامت باید 5 سال دیگر در جهت یادگیری دین اسلام در بحرین سپری کند.

کار در بحرین و سخن پایانی:

کار در بحرین ، کاریابی در بحرین، مشاغل مورد نیاز بحرین، ویزای کار بحرین و حقوق کارگر در بحرین را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. بحرین کشوری با اقتصاد توسعه یافته و بر پایه گردشگری و بانکداری می باشد. سطح رفاه در کشور بحرین در سطح بالایی قرار دارد و نرخ بیکاری در این کشور زیر یک درصد می باشد. از سوی دیگر میزان درآمد و حقوق کارگر در بحرین در سطح مناسبی قرار دارد که باعث شده است که شرایط مهاجرت به بحرین برای متقاضیان کار، ایده آل به نظر برسد. اما از طرف دیگر دریافت تابعیت در بحرین بسیار مشکل و در بعضی موارد غیر قابل دریافت است. از این رو پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پوربرای مهاجرت به کشور های اروپایی نظیر آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها شرایطی آسان برای کاریابی و همچنین دریافت تابعیت دارند، و می توان از بحرین به عنوان سکوی پرتاب جهت دریافت ویزای کاری کشور های تراز اول جهان استفاده نمود. شما می توانید از طریق مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه روش های کاریابی و مهاجرت کاری به کشور های سطح اول جهان را مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه کار در بحرین با این موسسه تماس برقرار نمایید. در قسمت دیدگاه ها با بیان پرسش های خود در زمینه کار در بحرین در کم ترین زمان ممکن پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. در صورت رضایت از مقاله با ثبت امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در بحرین

کاریابی در بحرین چگونه صورت می گیرد؟

افراد می توانند از طریق موسسات و وب سایت ها، کاریابی در بحرین را انجام دهند.

✅ شرط لازم برای دریافت ویزای کار بحرین چیست؟

اولین شرط برای دریافت ویزای کاری بحرین داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور می باشد.

✅ حداقل حقوق کارگر در بحرین چه میزان است؟

پایه حقوق در کشور بحرین از 380 دینار بحرین آغاز می گردد

✅ آیا تابعیت از طریق ویزای کار بحرین صورت می پذیرد؟

دریافت تابعیت بحرین بسیار مشکل و در بعضی موارد غیر قابل دریافت است.

12 پاسخ
  1. Navid Masaeli
    Navid Masaeli گفته:

    باسلام من نوید هستم ۳۵ساله مجرد لیسانس هتلداری ازتهران میباشم برای کار وازدواج دربحرین منوراهنمایی کنید باتشکر

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در بحرین نیاز است که از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کار دریافت کنید. در این صورت می توانید ویزای کار دریافت کنید. اگر از طریق ازدواج اقدام کرده و ویزای ازدواج دریافت کنید پس از دریافت اقامت می توانید برای کار در بحرین اقدام کنید.

      پاسخ
  2. مژده
    مژده گفته:

    من لیسانس تربیت بدنی متولد۱۳۵۱ خانه دار مطلقه متقاضی نگهداری از بچه در بحرین یا قطر هستم .لطف کنید منو راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      شغل نگه داری کودکان در کشورهای خارجی شغلی حساس است و افراد می بایست مدرک تحصیلی مرتبط و سابقه کار مرتبط داشته باشند. اگر شما این شرایط را دارید در این صورت با داشتن یک پیشنهاد کار می توانید برای اخذ ویزای کار بحرین اقدام کنید.

      پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      با سلام و عرض ادب. اگر بتونید در کشور بحرین از سمت یک کارفرما به کار دعوت بشید این امکان برای شما وجود داره که به این کشور مهاجرت کاری داشته باشید.

      پاسخ
    • محمدرضا
      محمدرضا گفته:

      سلام مهندس برق قدرت25 ساله و مجرد با سابقه کار در شرکت های حفاری نفت هستم. آیا شرایط واسه بنده وجود دارد؟ ممنون

      پاسخ
      • gholampour
        gholampour گفته:

        سلام. بله شما این امکان را دارید تا در صورت دریافت دعوت نامه کاری برای اکثر کشور های سطح اول جهان اقدام کنید. همچنین در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی می تونید برای اخذ ویزای جست جوی کار اتریش یا آلمان اقدام کنید

        پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      سلام. شما باید بتونید از سمت یک کارفرما در بحرین دعوت نامه کاری دریافت کنید. حقوق و درامد در بحرین بسته به نوع کار و قرار داد شما متفاوت هست

      پاسخ
  3. حمید
    حمید گفته:

    سلام و عرض ادب
    من مهندس نرم افزار کامپیوتر هستم. 30 سالمه و سابقه کاری در شهرداری و بیمه تامین اجتماعی رو دارم. آیا شرایط کار برای من هست؟ ممنونم

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      همانطور که می دانید برای کار در بحرین باید پیشنهاد کار داشته باشید. در صورتی که در زمینه رشته تحصیلی خود سابقه کار دارید، به نظر می رسد شانس کاریابی خواهید داشت. البته شانس شما به میزان تخصص و تجربه، سطح زبان و رزومه شما بستگی دارد. برای این کار می توانیدبه موسسات کاریابی این کشور مراجعه کنید و درخواست خود را براای پیدا کردن کارفرما ثبت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *