کار در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در ایتالیا
  • انواع ویزاهای کاری ایتالیا
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا
  • میزان حقوق کار در ایتالیا
  • نحوه کاریابی در ایتالیا
  • مؤسسات کاریابی در ایتالیا
  • بررسی ویزای همراه ایتالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایتالیا
  • سخن پایانی کار در ایتالیا
✅ کار در ایتالیا ✅ شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در ایتالیا و مقدمه بر آن

کار در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا و همچنین قوانین و شرایط پیش روی افراد متقاضی در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم تا در صورتی که این کشور را هدف و مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید، با اطلاعات کامل و دقیق اقدام به مهاجرت به این کشور نمایید. آیا کشور ایتالیا می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری به حساب آید؟ آیا کار در ایتالیا منجر به اخذ اقامت دائم و یا نهایتاً تابعیت این کشور خواهد شد؟ ما در این مقاله سعی داریم شرایط و قوانین کار در ایتالیا را برای شما عزیزان شرح دهیم تا در صورتی که کشور ایتالیا را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید اطلاعات حقوقی شما عزیزان در این خصوص کامل باشد و قدم های درست برای مهاجرت کاری خود به این کشور بردارید. امروزه افراد بسیاری قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا را دارند ولی عدم آگاهی آنها نسبت به قوانین این کشورها باعث می شود افراد متقاضی با مسائل و مشکلات فراوانی روبرو شوند، در این خصوص پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی برای مهاجرت به ایتالیا در ابتدا این مقاله را مطالعه نمایید و سپس برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت کاری به ایتالیا با مشاورین برتر مؤسسه حقوقی ملک پور، همکار ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید و از مشاوره رایگان آنان استفاده بفرمایید و اطلاعات حقوقی خود را ارتقا بخشید.

کار در ایتالیا و شرایط عمومی آن:

کشور ایتالیا یکی از قدیمی ترین کشورها از لحاظ تاریخ تمدن و امپراتوری به حساب می آید. مساحت این کشور در حدود 301 هزار کیلومتر مربع است. حدود 95 درصد از جمعیت 60 میلیون نفری این کشور به زبان ایتالیایی تکلم می کنند و زبان ایتالیایی زبان بومی و رسمی آنهاست. با توجه به عضویت کشور ایتالیا در اتحادیه اروپا و اتحادیه شنگن واحد پول رایج در این کشور یورو می باشد. ایتالیا یکی از کشورهای محبوب به لحاظ قدمت تاریخی و جاذبه های طبیعی است که این امر باعث شده سالانه افراد زیادی به عنوان توریست از این کشور بازدید کنند. این امر باعث رونق اقتصادی این کشور در زمینه گردشگری و صنایع وابسته با آن شده است.

کار در ایتالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایتالیا

کار در ایتالیا و ویزای کاری ایتالیا:

در گام نخست کار در ایتالیا باید توجه داشته باشید شرایط کار در این کشور همانند دیگرکشورهای اروپایی مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما یا یک شرکت معتبر می باشد. زمانی که بحث پیشنهاد شغلی یا job offer پیش می آید، افراد باید توجه داشته باشند، کارفرما در ایتالیا براساس قوانین باید دوره 3ماهه آگهی در ایتالیا را انجام داده باشد و سپس در صورت نبودن نیروی کار مد نظر خود باید دوره آگهی 3ماهه در اتحادیه اروپا را انجام دهد و زمانی که پس از گذشت این دوره 6 ماهه، نیروی کار مد نظر خود را نیافت؛ می تواند پیشنهاد شغلی را برای متقاضی اصلی ارسال کند. پروسه اخذ این ویزای ایتالیا می تواند حدود یک ماه طول بکشد. این نوع ویزا برای مدت زمان سه ماه یا ۹۰ روز صادر می شود و پس از آن فرد می تواند با داشتن قرارداد کاری مدت زمان ذکر شده را به مدت 6 ماه تمدید کند. پس از گذشت یکسال جهت تمدید ویزای کار شخص باید به دولت ایتالیا اعلام کند که در حال یادگیری زبان ایتالیایی است و به صورت مرتب مالیات خود را پرداخت نموده است. میانگین ساعات کار در ایتالیا به طور متوسط 38 الی 40 ساعت در هفته می باشد. این بدین معنا است که یک فرد در طول روز 8 ساعت کار مفید انجام می دهد و افراد متقاضی می توانند در هفته 8 ساعت نیز اضافه کار داشته باشند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

کار در ایتالیا و مدارک مورد نیاز ویزای کار:

کار در ایتالیا و همچنین مهاجرت کاری به ایتالیا مستلزم ارائه مدارکی است که ارائه کامل این مدارک می تواند در پروسه صدور ویزای افراد متقاضی نقش مهم و تعیین کننده ای داشته باشد. قطعا ارائه مدارک کامل در خصوص صدور ویزای افراد متقاضی تاثیر بسزایی دارد. مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای کاری ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • ارائه گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه اسنادی که دال بر اسکان فرد در ایتالیا باشد.
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم داشتن سوء پیشینه
  • ارائه رزومه و مدارک تحصیلی یا تخصصی به همراه سوابق کاری
  • ارائه اسناد و گواهی مبنی بر هدف از سفر
  • ارائه پرونده تکمیل شده از سوی کارفرما به کنسولگری
  • ارائه گواهی سلامت و نامه پزشک
  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • پرداخت هزینه ویزای ایتالیا که در حدود 116 یورو می باشد

کار در ایتالیا و نرخ بیکاری:

کار در ایتالیا و ورود به بازار کار این کشور مستلزم اطلاع از نرخ بیکاری این کشور است. علم نسبت به بازار ایتالیا و همچنین نرخ بیکاری این کشور می تواند به افراد متقاضی کمک کند. ما در این بخش به بررسی شرایط و آمار اعلام شده نرخ بیکاری می پردازیم تا شما عزیزان علم کافی در این خصوص داشته باشید. براساس آخرین آمار اعلام شده در سال 2019 نرخ بیکاری 9.5 درصد نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است این امر نشان دهنده بهبود شرایط بازار کار ایتالیا دارد.

نرخ بیکاری ایتالیا

کار در ایتالیا و مشاغل مورد نیاز 2020 ایتالیا:

یکی از موارد مهم پیش از ورود افراد متقاضی به بازار کار در ایتالیا علم نسبت به مشاغل مورد نیاز در این کشور است. در صورتی که فرد متقاضی از مشاغلی که در این کشور بیشتر نیاز است اطلاع داشته باشد، می تواند به راحتی جذب بازار کار این کشور شود. البته رزومه کاری فرد نقش تاثیرگذاری در جذب فرد به شغل مد نظر دارد. با توجه به اینکه شرایط بازار کار در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی شرایط مطلوبی نیست و نرخ بیکاری این کشور بالاست، ولی در برخی مشاغل بدلیل حضور شرکت های بزرگ و معروف نیاز به نیروی کار متخصص وجود دارد. رشته هایی که در ایتالیا بازار کار خوبی دارند و با کمبود نیرو مواجه شده اند شامل : علوم کامپیوتر، برق و الکترونیک، آموزش و پرورش، مهندسی مکانیک، تکنولوژی و همچنین رشته های معماری نیز بازار کار خوبی دارد. برخی رشته های مورد نیاز دیگر در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • مدد کار
  • متخصص شبکه
  • سونوگرافی
  • انیمیشن ساز
  • مدیریت
  • مهندس IT
  • مهندس فرآیند
  • رشته های مربوط به مد و فشن

کار در ایتالیا و میزان حقوق در ایتالیا:

یکی از مواردی که افراد متقاضی کار در ایتالیا به آن توجه ویژه ای دارند، بحث میزان درآمد و حقوق دریافتی آنها از مشاغلی است که در آن مشغول خواهند شد. میزان درآمد و حقوق می تواند نقش مهمی در پروسه اخذ اقامت و تمدید سالیانه اقامت افراد داشته باشد. لازم به ذکر است در خصوص میزان حقوق تعیین شده در ایتالیا، حداقل یا حداکثری در این کشور تعیین نشده ولی میزان دستمزدها در ایتالیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی درصد پایینی دارد. البته میزان حقوق و دستمزد بسته به شغل و نوع فعالیت افراد متفاوت است. لازم به ذکر است میزان حقوق در نظر گرفته شده در شرکت های خصوصی به صورت توافقی می باشد. به عنوان مثال میانگین حقوق در سال 2016 در حدود 2400 یورو بود که این نرخ از سال 2017 با افزایش روبرو شد و به مبلغ 2500 یورو درماه رسید. براساس نمودار زیر میزان افزایش یا کاهش حقوق ها در این کشور مشخص شده است :

نمودار افزایش حقوق در ایتالیا

در جدول زیر نیز میانگین دستمزدهای تعیین شده در برخی مشاغل مشخص شده است که به شرح زیر است:

جدول میانگین دستمزد در ایتالیا

کار در ایتالیا و نحوه کاریابی در ایتالیا:

کار در ایتالیا و بحث ورود افراد متقاضی به بازار کار این کشور یکی از موارد مهم در این خصوص است. البته برای ورود به بازار کار ایتالیا باید در نظر داشت نحوه کاریابی و چگونگی ارتباط با کارفرما و شرکت هایی که نیاز به نیروی کار دارند بسیار مهم می باشد. برای ورود به بازار باید در نظر داشت افراد ابتدا می توانند از طریق سایت ها و یا ایمیل های موسسات کاریابی و یا به صورت مستقیم از طرق ذکر شده با کارفرما یا شرکت ها ارتباط برقرار کنند تا با ارائه رزومه کاری خود بتوانند نظر آنها جلب کنند و شانس موفقیت خود را افزایش دهند. لازم به ذکر است زمانی که بحث ارتباط مستقیم فرد با کارفرما پیش می آید در واقع همان job offer می باشد که براساس قانون اتحادیه اروپا در صورتی که کارفرمایی رزومه کاری فرد را بپذیرد باید ابتدا در کشور خود آگهی جذب نیرو منتشر نماید و سپس در اتحادیه اروپا. در صورت نبودن نیروی مورد نظر، متقاضی می تواند از طریق وی جذب بازار کار شود. زمانی که کارفرما درخواست را برای متقاضی ارسال کرد وی به مدت 8روز فرصت دارد تا وارد ایتالیا شود و قرارداد کاری خود را با کارفرما منعقد کند.

مؤسسات کاریابی در ایتالیا:

یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در فرآیند ورود به بازار در ایتالیا علاوه بر اطلاع از مشاغل مورد نیاز این کشور و نرخ بیکاری، نحوه برقراری ارتباط با مؤسسات کاریابی در این کشور است. مؤسسات کاریابی در ایتالیا نقش مهمی می توانند در ورود افراد متقاضی به بازار کار این کشور ایفا کنند. این مؤسسات با دریافت رزومه کاری فرد و ارائه آن به کارفرما می توانند فرصت های شغلی مناسبی برای فرد بوجود آورند. در جدول زیر برخی از مؤسسات کاریابی معروف در ایتالیا را خدمت شما عزیزان شرح می دهیم.

آدرس سایت نام مؤسسه کاریابی
https://www.yelp.com/biz/workopp-milano Workopp
https://www.yelp.com/biz/adami-e-associati-milano Adami & Associati
https://www.yelp.com/biz/manpower-milano Manpower
https://www.yelp.com/biz/inditex-milano Inditex
https://www.yelp.com/biz/michael-page-milano Michael Page

بررسی ویزای همراه در ایتالیا:

قطعا یکی از مواردی که افراد متقاضی کار در ایتالیا به آن توجه دارند، شرایط داشتن همراهان به صورت همزمان و یا الحاق خانواده می باشد. براساس قوانین اتحادیه اروپا افرادی که کارت آبی را دارند، می توانند برای اعضای خانواده خود نیز تقاضیای ویزا و حضور به صورت همزمان در ایتالیا بدون در نظر داشتن دوره انتظار کنند. اگر مدت ویزا و اقامت کاری فرد یکساله باشد، اعضای خانواده وی نیز می توانند با در نظر گرفتن فرآیند درخواست ویزای کار به عنوان همراه به صورت همزمان با فرد اصلی وارد ایتالیا شوند. لازم به ذکر است افرادی که بعنوان همراه اقدام به ورود به ایتالیا می نمایند باید یکسری مدارک را تهیه و آماده کنند که در پروسه صدور ویزای آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • ارائه فرم درخواست ویزای همراه
  • ارائه گذرنامه معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه مدارک و اسنادی که دال بر محل اقامت افراد باشد
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایتالیا:

 کار در ایتالیا و ورود به بازار کار این کشور در واقع یکی از راه های اخذ اقامت دائم و نهایتاً تابعیت این کشور به حساب می آید. لازم به ذکر است برای اینکه بتوانید به موجب ورود به بازار کار در ایتالیا اقامت دائم خود را دریافت کنید باید ثابت نمایید شغل شما کاملاً رسمی است و طی قرارداد رسمی منعقد شده بین کارفرما و فرد، بیمه و مالیات وی نیز در قرارداد در نظر گرفته شده باشد. پروسه اخذ اقامت دائم در ایتالیا بسته به مستمر بودن پرداخت بیمه و مالیات فرد و حضور وی در بازار کار این کشور پس از گذشت 5 سال کارت اقامت دائم برای فرد صادر می شود و در خصوص صدور پاسپورت و تابعیت نیز در صورتی که فرد پس از اخذ اقامت دائم حضور مستمر داشته باشد به قوانین و مقررات ایتالیا پایبند باشد، جرم کیفری مرتکب نشده باشد و به زبان بومی این کشور مسلط باشد پس از 6 سال صادر می شود. فرآیند اخذ تابعیت ایتالیا به شرح ذیل است:

  • عدم ارتکاب به جرائم کیفری و جزایی
  • پایبند بودن به قوانین و مقررات این کشور
  • تسلط کامل به زبان ایتالیایی
  • علم و دانش کافی به فرهنگ و تاریخ این کشور
  • ادغام شده در جامعه ایتالیا

در صورت داشتن شرایط مذکور فرد با ارائه مدارک زیر می تواند پاسپورت خود را دریافت نماید:

  • ارائه مدارک هویتی (پاسپورت و شناسنامه)
  • ارائه گواهی و سند ازدواج (در صورت وجود)
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • محل زندگی فرد باید مشخص باشد و وی باید اسناد آن را ارائه دهد.
کار در ایتالیا و سخن پایانی:

کار در ایتالیا ، شرایط اخذ اقامت این کشور به واسطه مهاجرت کاری به ایتالیا و همچنین قوانین مهاجرتی این کشور من باب اخذ ویزای کاری ایتالیا را ما در مقاله فوق به صورت تفصیلی شرح دادیم تا در صورتی که این کشور را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید اطلاعات کافی در خصوص شرایط و قوانین کاری این کشور داشته باشید. با توجه به شرایط بازار کار ایتالیا و بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور پیشنهاد می شود در ابتدا مقاله فوق را با دقت مطالعه نمایید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این خصوص از راهنمایی و مشاوره با مشاورین ارشد مؤسسه حقوقی ملک پور همکار مؤسسه ملک پوراتریش استفاده نمایید تا بدین وسیله سطح اطلاعات حقوقی خود را افزایش دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در ایتالیا

✅ بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری ایتالیا به چه میزان است؟

براساس آخرین آمار اعلام شده در سال 2019 نرخ بیکاری 9.5 درصد نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است این امر نشان دهنده بهبود شرایط بازار کار ایتالیا دارد.

✅ میانگین حقوق مشاغل مختلف در ایتالیا چقدر است؟

میزان حقوق و دستمزد بسته به شغل و نوع فعالیت افراد متفاوت است. میانگین حقوق در ایتالیا به مبلغ 2500 یورو درماه است.

✅ آیا امکان اخذ ویزای الحاق همراه برای خانواده متقاضی کار در ایتالیا وجود دارد؟

بله، اگر مدت ویزا و اقامت کاری فرد یکساله باشد، اعضای خانواده وی نیز می توانند با در نظر گرفتن فرآیند درخواست ویزای کار به عنوان همراه به صورت همزمان با فرد اصلی وارد ایتالیا شوند.

2 پاسخ
  1. mino
    mino گفته:

    با توجه به پایین بودن هزینه های تحصیل در ایتالیا با درس خوندن شانس کاریابی بیشتر نمیشود؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      با توجه به نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور ایتالیا باز هم شانس کاریابی در این کشور نسبت به کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر است. از آنجا که امکان تحصیل رایگان در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی نیز وجود دارد بهتر است قبل از اقدام اطلاعات کاملی در خصوص تحصیل و شانس کاریابی در کشورهای مختلف با مشاوره با مشاوران تخصصی بدست آورید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *