کار در آذربایجان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آذربایجان
  • ویزای کار آذربایجان
  • مدارک مورد نیاز کار در آذربایجان
  • نرخ بیکاری در آذربایجان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 آذربایجان
  • میزان حقوق کار در آذربایجان
  • نحوه کاریابی در آذربایجان
  • مؤسسات کاریابی در آذربایجان
  • بررسی ویزای همراه آذربایجان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آذربایجان
  • سخن پایانی
✅ کار در آذربایجان ✅ویزای کار آذربایجان،✅متوسط درآمد در آذربایجان توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

کار در آذربایجان و مقدمه ای بر آن

کار در آذربایجان و شرایط کار در آذربایجان، ویزای کار آذربایجان، ساعت کاری آذربایجان، نرخ بیکاری و متوسط درآمد در آذربایجان  و نکات مهم دیگر در رابطه با مهاجرت به آذربایجان از طریق کار را مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. بیشترین مشاغل مورد درخواست در اسکاتلند کدام اند؟ ویزای کاری آذربایجان چگونه است؟ اقامت در آذربایجان به چه صورت است؟ ساعت کاری در آذربایجان چگونه است؟ در ادامه به این گونه سوالات و نکات مهم در رابطه با کار در آذربایجان خواهیم پرداخت. آذربایجان کشوری است در قفقاز جنوبی که اقتصاد آن بر پایه نفت و گاز است و به عنوان اولین صادر کننده گاز در منطقه به حساب می آید و به دلیل نرخ تورم بسیار پایین و همچنین تولید ناخالص مناسب و نرخ بیکاری کم مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری است. با بررسی مقالات موجود در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور  و همچنین تماس تلفنی و دریافت مشاوره رایگان می توان مسیرهای مناسب جهت مهاجرت کاری و کار در آذربایجان را مهیا نمود.

شرایط عمومی کار در آذربایجان:

آذربایجان کشوری محصور در خشکی در قفقاز جنوبی است. این کشور بزرگترین کشور قفقاز و در جنوب شرق اروپا و در کنار دریای خزر است. ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان شمال غربی و روسیه در شمال این کشور قرار دارند. پایتخت این کشور شهر باکو است و زبان رسمی این کشور ترکی آذربایجانی نام دارد. واحد پولی آذربایجان منات (AZN) نام دارد. مساحت این کشور تقریب به ۸۶ هزار کیلومتر مربع با دارای جمعیت بیشتر از ۱۰ میلیون نفر است. اقتصاد این کشور بر پایه نفت و گاز می باشد که آذربایجان رتبه یک را در صادرات گاز در منطقه را دارا است. پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۹۱ سرمایه گذاری رشد بسیاری داشته است و از سال ۱۹۹۶ به دلیل افزایش قرارداد های نفتی،روند رو به رشد سرمایه گذاری خارجی و مساعدت کشور های اقتصادی  موجب شد اقتصاد نا به سامان آذربایجان کمی بهبود یابد. در سال ۲۰۱۹ تولید نا خالص این کشور به ۴۵ میلیارد دلار رسید و میزان تورم این کشور از ۴۱۱ درصد به منفی ۵ درصد کاهش پیدا کرد.در سال ۲۰۰۸ بنا به گفته بانک جهانی، آذربایجان برترین کشور از لحاظ اصلاح اقتصادی و در رتبه نخست قرار گرقت. در ادامه مطلب با ما در رابطه با ویزای کاری آذربایجان همراه باشید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آذربایجان

ویزای کار در آذربایجان:

تقریبا نیمی از نیروی کار آذربایجان در خدمات، حدود ۱۲ درصد در صنعت و ۳۸ درصد در کشاورزی و جنگل داری کار می کنند.افراد خارجی در آذربایجان اغلب به دنبال مشاغلی همچون مهندسی، مراقبت های بهداشتی، معلمی، ساختمانی، فناوری اطلاعات و صنعت نفت و گاز و غیره هستند زیرا تقاضای بیشتری در این بخش ها برای کارمندان خارجی وجود دارد. برای زندگی و کار در آذربایجان، اتباع خارجی هم به اجازه اقامت موقت و هم به اجازه کار موقت احتیاج دارند. مدت زمان هر یک از این مجوز ها یکسان و به مدت یکسال می باشد و مدارک مورد نیاز هردو با هم ارسال می شود. فرد بعد از پیدا کردن کار مورد نظر خود  و صحبت با کار فرما در مورد کار مربوطه، درخواست خود را مبنی بر کار در آذربایجان با مدارک مورد نظر به کار فرما ارائه می دهد. مدت زمان دریافت ویزای اجازه کاری آذربایجان ۳۰ روز طول می انجامد. در ادامه با ما در باره مدارک مورد نیاز اجازه کاری همراه باشید.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آذربایجان:

در آذربایجان دریافت مجوز کار برای هر کارمند خارجی بر عهده کارفرما می باشد. کارمندان باید مدارک مربوطه را در اختیار کارفرما قرار دهند تا در طی مراحل درخواست ارائه شود. کارفرما باید مدارکی را به اداره مهاجرت دولتی آذربایجان ارائه دهد که نشان می دهد کارمند خارجی حداقل ۱۸ سال سن دارد و هیچ یک از افراد جویای کار در جمهوری آذربایجان نمی توانند موقعیت کاری را تکمیل نمایند. پس از دریافت کلیه مدارک لازمه، اداره مهاجرت در مورد صدور مجوز کار و اقامت موقت تصمیم می گیرد. مجوز اجازه کاری ظرف ۳۰ روز کاری صادر می شود و در صورت رد شدن درخواست مجوز کار، متقاضی ظرف پنج روز اختاریه کتبی دریافت می نماید. مدارک لازم جهت ارائه به کارفرما برای درخواست اقامت موقت و اجازه کاری:

  • یک فرم درخواست که به صورت مناسب تکمیل شده باشد.
  • کپی محضری از هرگونه سندی که صلاحیت حرفه ای کارمند را تأیید می نماید.
  • سند هویتی کارمند
  • سابقه کار کارمند در پنج سال گذشته
  • گواهی بهداشتی برای کارمند که تأیید می کند فرد بیماری های HIV و هپاتیت نوع B ,C را ندارد.
  • کپی از پاسپورت معتبر که باید حداقل شش ماه پس از ورود به آذربایجان اعتبار داشته باشد.
  • کپی از سندی که حق کارمند بودن برای اقامت در آذربایجان را تأیید می کند.

نرخ بیکاری در آذربایجان:

یکی از مهم ترین دلایل برای مهاجرت کاری به یک کشور پایین بودن نرخ بیکاری آن است. نرخ بیکاری یکی از فاکتور های مهم در پیدا کردن کار برای افراد متخصص خارجی است و درخواست فرد به آن بستگی دارد. هرچه نرخ بیکاری در یک کشور پایین تر باشد، افراد متخصص راحت تر می توانند کار پیدا کنند و همچنین رفاه و آسایش کارگران و همچنین نرخ تورم و درآمد نیز تا حدودی با این نرخ در ارتباط هستند. آذربایجان کشوری است که اقتصاد آن بر پایه نفت می باشد و بازار مناسبی برای ورود افراد خارجی و ایجاد مشاغل صنعتی و همچنین ورود شرکت های خارجی جهت سرمایه گذاری است. در سال ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در این کشور در ماه ۴٫۹۱ درصد بوده است اما بعد از گذشت چند ماه، در ماه جون این نرخ به ۶٫۴۶ درصد رسیده است. در سالیان گذشته این نرخ همواره در حال کاهش بوده به طوری که در سال۲۰۱۸ به نرخ ۴.۹ درصدی رسیده است. بیشترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۰۰ با بیش از ۱۱ درصد رشد بوده است که بعد از این سال همواره در حال کاهش بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری آذربایجان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰ را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 آذربایجان:

همانطور که گفته شد، اقتصاد آذربایجان بر پایه نفت و گاز قرار دارد و همچنین این کشور راه را برای ورود سرمایه گذاران خارجی و شرکت های خارجی در زمینه صنعت و دیگر زمینه ها باز گذاشته است بنابراین  تقاضا برای شغل هایی همچون مهندسی در زمینه نفت و گاز و صنعت های موجود در آذربایجان بالا است. از این رو اتباع آذربایجانی خود به دلیل کار کردن در زمینه خدمات کشاورزی و صنعت، بازار کار های دیگر برای افراد و اتباع خارجی باز است و بسته به حرفه، تحصیل و سابقه کاری می توانند کار مورد نظر خود در زمینه هایی همچون IT، حمل و نقل و گاز های طبیعی  در این کشور پیدا کنند. در زیر جدولی از مشاغل مورد نیاز در آذربایجان را برای شما فراهم کرده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 آذربایجان
عنوان شغلی توضیحات
مهندسی فرآیند بر طراحی،کنترل،بهره برداری و بهینه سازی دارد. صنایع گسترده ای همچون صنایع شیمیایی، پتروشیمی، کشاورزی، فرآوری مواد معدنی، مواد پیشرفته، صنایع غذایی و دارویی، توسعه نرم افزار و بیو تکنولوژی دارد
مهندسی مکانیک شامل طراحی،تولید و راه اندازی ماشین آلات است
لوله کشی مهندسی اوله کشی شامل سه زیر شاخه مواد لوله کشی، طراحی لوله کشی و تحلیل تنش است
راه اندازی فرآیند اطمینان از این است که تمام سیستم ها و اجزا یک ساختمان یا کارخانه صنعتی با توجه به نیاز های عملیاتی مالک یا مشتری نهایی طراحی، نصب، آزمایش، بهره برداری و نگه داری میشوند
ابزار دقیق و کنترل هنر و دانش اندازه گیری و کنترل متغیر های فرآیند در یک منطقه تولید است
مهندسی برق رشته ای از مهندسی است که به طور کلی با مطالعه و کاربرد برق، الکترونیک و مغناطیسی سر و کار دارد
مهندسی عمران با طراحی، ساخت و نگه داری از محیط طبیعی و‌ فیزیکی ساخته شده مانند جاده ها، پل ها، کانال ها، سد ها و ساختمان ها سر و کار دارد
مهندسی سازه مسئول استفاده خلاقانه و کارآمد از بودجه، عناصر ساختاری و مواد برای دستیابی به اهداف هستند
مهندسی محیط زیست بهبود کیفیت محیط زیست و حفاظت از محیط های محلی و جهانی از اثرات مخرب فعالیت های طبیعی و انسانی

میزان حقوق برای کار در آذربایجان:

آذربایجان یکی از عمده ترین صادر کنندگان نفت و گاز است و حقوق این کشور به شدت تحت تأثیر این صنعت قرار دارد. به همین دلیل حقوق در باکو بیشتر از سایر مناطق قفقاز می باشد. رنج حقوق در آذربایجان از ۷۵۰ آذری در ماه به عنوان کمترین حقوق تا ۱۳ هزار آذری در ماه به عنوان بیشترین حقوق میرسد. آمار ها نشان می دهد که یک متخصص ماهر ۲۵۰۰ دلار در ماه درآمد دارد اما این رقم بسیار دقیق نیست. در جدول زیر چند نمونه از شغل ها و درآمد سالیانه ذکر شده است:

عنوان شغلی درآمد به دلار
معمار 26,442
تعدیل کننده منابع انسانی 16,179
حسابدار ارشد 13,002
مدیر عامل 50,857
معلم 2,764
معمار سازه های عظیم 147,598
مدیر IT 40,039
مدیریت کسب و کار 37,919
مهندس 33,214
کارگردان 32,338

نحوه کاریابی در آذربایجان:

آذربایجان کشوری با رونق اقتصادی بر پایه نفت دارد به همین دلیل کار های موجود در این کشور بر پایه نفت می باشد. امروزه یکی از رایج ترین راه ها برای پیدا کردن کار به صورت آنلاین و بر پایه وب سایت های کاریابی می باشد. اگر چه فرد می تواند به موسسه های کاریابی رفته و یا خود به صورت مستقیم به کارفرمای مورد نظر درخوست بدهد ولی ساده ترین راه ممکن استفاده از وب سایت های کاریابی است. کارفرمایان بعد از ارائه موقعیت شغلی در داخل آذربایجان، با نبود فرد متخصص داخلی، میتوانند موقعیت شغلی خود را بر روی این وب سایت ها قرار دهند. فرد متقاضی میتواند با ارائه رزومه خود به کارفرما، از طریق همین وب سایت، شغل مورد نظر خود را پیدا کند و بعد از بستن فرار داد و انجام‌ تست های اولیه  درخواست اقامت موقت و همچنین درخواست اجازه کاری را داشته باشد.

در زیر چند نمونه از همین وب سایت ها برای شما همراهان گرامی در نظر گرفته ایم:

وب سایت های کاریابی در آذربایجان
Rober Half
CareerBuilder
Indeed
Linkedl
Job.com
Ladders
Glassdoor
LinkUp
Monster
SimplyHired
Career page at BP
RigZone
Deloitte

مؤسسات کاریابی در آذربایجان:

همانند وب سایت های موجود برای افراد خارجی که قصد پیدا کردن کار در آذربایجان را دارند، مؤسسه های کاریابی در این کشور وجود دارند که شما با مراجعه یا تماس تلفنی رزومه خود را به آن ها تحویل داده و حتی میتوان با کارفرما ملاقات داشت. بعضی از این موسسه ها در شهر های مختلف شعبه دارند و افرادی که در آذربایجان به دنبال شغل هستند می توانند به این مؤسسه ها مراجعه نمایند. در زیر نام تعدادی از این موسسه ها را ذکر می کنیم:

  • Aylin Manpower and General Services LLC
  • Buildpro
  • CSS LLC
  • Fircroft Azerbaijan
  • LUNIMAX
  • (Smart Resource Group (SEG
  • (The HR Company inc (HRC

بررسی ویزای همراه در آذربایجان:

آذربایجان به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین اقتصادی در حال رشد امروزه مورد توجه افراد برای مهاجرت از جمله مهاجرت کاری قرار گرفته است. ویزای همراه آذربایجان دارای شرایط است به گونه ای که ازدواج افراد باید در اداره ثبت اصلی، ثبت رسمی کنند و این نوع ویزا فقط ویزای اقامت را به متقاضی می دهد و برای کار یا تحصیل در این کشور باید ویزا های اجازه کاری و ویزای تحصیلی دریافت نمود و بعد از گذشت پنج سال می توان ویزای همراه را به تابعیت تبدیل کرد. مدارک لازم جهت دریافت ویزای همراه:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با مدت اعتبار بیشتر از شش ماه
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکین مالی
  • کپی مدارک سکونتی آذربایجان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آذربایجان:

آذربایجان کشوری است که به دلیل کار فرآوان و رفاه مناسب و همچنین پیشرفت های خوب اقتصادی می توان به عنوان کشوری برای اخذ تابعیت توجه نمود. وجود شهر هایی زیبا و همچنین درآمدی نسبتا مناسب و هزینه زندگی پایین کشوری است مناسب برای اقامت دائم قلمداد می شود. در آذربایجان افراد هنگام دریافت اجازه موقت خود آگاه می شوند که می توانند بعد از گذشت دوسال از اقامت موقت، اقامت دائم دریافت کنند. بعد از تبدیل شدن اقامت موقت به دائم، پنج سال دیگر طول می کشد تا اقامت دائم  به اقامت موقت تبدیل شود و تحت شرایطی همچون داشتن دانش کافی در زبان آذربایجانی، درآمد و نداشتن سابقه کیفری می توان اقامت دائم را به تابعیت آذربایجان تبدیل نمود. به طور خلاصه بعد از گذشت دوسال از اقامت موقت می توان اقامت دائم دریافت نمود و سپس با گذشت پنج سال به تابعیت آذربایجان درآمد.

کار در آذربایجان و سخن پایانی:

کار در آذربایجان، ویزای کاری آذربایجان،تابعیت آذربایجان،نرخی بیکاری و سطح درآمد در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. آذربایجان کشوری با اقتصادی بر پایه نفت و گاز است و رتبه اول در صادرات گاز طبیعی را در منطقه دارد. در چند سال اخیر به دلیل قرار داد های نفتی با ارزش و ورود سرمایه گذار ها و شرکت های خارجی به این کشور، اقتصادی رو به رشد را دارا است و نرخ بیکاری بسیار کمی دارد چرا که اتباع آذربایجان بیشتر در کار خدمات و کشاورزی مشغول هستند. درآمد در این کشور بستگی به نوع کار و حرفه دارد و می تواند گاهاً بیشتر از ۲۵۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید. با وجود کم بودن مخارج در شهرهایی نظیر باکو، میتوان سطح رفاه بالایی در این شهر داشت. شما می توانید با مطالعه بر روی سایر مقالات وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور در مهاجرت کاری و نحوه اخذ ویزای آذربایجان و سایر کشور ها و همچنین برقرار کردن تماس تلفنی و دریافت مشاوره رایگان در مورد کار در آذربایجان مطالب بیشتری دریافت نمایید. لازم به ذکر است، شما می توانید سوالات خود را درباره کار در آذربایجان و ویزای کاری آذربایجان در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در اسرع وقت جواب خود را دریافت کنید. همچنین با دادن امتیاز پنج ستاره می توانید ما را در نوشتین بیشتر این گونه مقالات تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در آذربایجان

برای کار در آذربایجان، به چه مجوزهایی نیاز است؟

برای زندگی و کار در آذربایجان، اتباع خارجی هم به اجازه اقامت موقت و هم به اجازه کار موقت احتیاج دارند. مدت زمان هر یک از این مجوز ها یکسان و به مدت یکسال می باشد.

عمدتا مشاغل مورد نیاز آذربایجان شامل در چه زمینه ای است؟

به دلیل اینکه اقتصاد آذربایجان بر پایه نفت و گاز است، تقاضا برای شغل هایی همچون مهندسی در زمینه نفت و گاز و صنعت های موجود در آذربایجان بالا است.

آیا با اخذ ویزای همراه آذربایجان امکان کار و تحصیل برای همراه وجود دارد؟

این نوع ویزا فقط ویزای اقامت را به متقاضی می دهد و برای کار یا تحصیل در این کشور باید ویزا های اجازه کاری و ویزای تحصیلی دریافت نمود.

وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار در آذربایجان چگونه است؟

بعد از گذشت دوسال از اقامت موقت، اقامت دائم دریافت کنند. بعد از تبدیل شدن اقامت موقت به دائم، پنج سال دیگر طول می کشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *