کاریابی در گرجستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در گرجستان
  • ویزای کار در گرجستان
  • مدارک مورد نیاز کار در گرجستان
  • نرخ بیکاری در گرجستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان
  • میزان حقوق برای کار در گرجستان
  • نحوه کاریابی در گرجستان
  • مؤسسات کاریابی در گرجستان
  • بررسی ویزای همراه گرجستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در گرجستان
  • سخن پایانی کار در گرجستان
✅ کاریابی در گرجستان ✅ شرایط و قوانین پیش روی افراد متقاضی اخذ ویزای کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت کاملا تخصصی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کاریابی در گرجستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در گرجستان، شرایط و قوانین پیش روی افراد متقاضی اخذ ویزای کار و همچنین قوانین اخذ اقامت و تابعیت گرجستان از طریق ورود به بازار کار گرجستان به صورت کاملا تخصصی و علمی در این مقاله مورد بررسی خواهیم داد. آیا امکان اخذ ویزای همراه به واسطه کاریابی در گرجستان وجود دارد؟ آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت گرجستان به واسطه ورود به بازار کار در این کشور وجود دارد؟ کاریابی در گرجستان از جهات مختلف قابل بحث و بررسی است.

در این مقاله به بررسی هر یک از راه های پیش روی افراد متقاضی می پردازیم تا در صورتی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اید، اطلاعات حقوقی شما عزیزان در خصوص قوانین مهاجرتی این کشور کامل باشد. پیشنهاد می شود در صورتی که کشور گرجستان را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید و قصد اخذ ویزای کاری گرجستان را دارید، پیش از هر اقدامی در ابتدا این مقاله را با دقت مطالعه نمایید و سپس در صورت لزوم می توانید از تجربه کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی ملک پور استفاده نمایید و با انجام مشاوره تخصصی اطلاعات حقوقی خود را ارتقا دهید.

شرایط عمومی کاریابی در گرجستان:

مهاجرت کاری به گرجستان و شرایط کاریابی در گرجستان در ابتدا مستلزم آگاهی افراد متقاضی نسبت به شرایط عمومی این کشور می باشد. گرجستان کشوری در قاره آسیا است و با اروپا نیز هم مرز می باشد. از شرق با دریای خزر و از غرب با کشورهای اروپای شرقی هم مرز است. این کشور از جنوب با آذربایجان و از شمال با کشور روسیه دارای مرز مشترک خاکی می باشد. مساحت تقریبی کشور گرجستان در حدود 70 هزار کیلومتر مربع است. زبان رسمی و بومی رایج در کشور گرجستان گرجی می باشد. جمعیت کشور گرجستان  3.7  میلیون نفر می باشد. از جمعیت حدود ۹۵% اتباع این کشور به زبان گرجی تکلم می‌کنند.

پایتخت کشور گرجستان شهر زیبای تفلیس است که به عنوان بزرگترین شهر در این کشور به حساب می‌آید.  کشور گرجستان در زمره کشورهای در حال توسعه به حساب می آید و شرایط اقتصادی خیلی خوبی در سال های اخیر به دلیل تغییرات قوانین اقتصادی داشته است. شاخص رشد اقتصادی در سال های اخیر به دلیل قوانینی که در این کشور اعمال شد رو به افزایش است و این کشور در حال حاضر از سلامت اقتصادی و رشد تولید ناخالص داخلی خوبی برخوردار است. اقتصاد کشور گرجستان بر اساس صنعت و خدمات و صنعت گردشگری می باشد.

گرجستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور گرجستان

ویزای کار در گرجستان:

کار در گرجستان و قوانین کار در کشور گرجستان مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما یک شرکت معتبر برای فرد متقاضی می باشد. افرادی متقاضی با داشتن پیشنهاد شغلی در کنار ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت می توانند اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کنند. لازم به ذکر است این نوع ویزا برای شهروندان اروپایی یا غیر اروپایی قابل صدور است و افراد متقاضی برای ورود به بازار کار این کشور باید به زبان گرجی و انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. کار در گرجستان مستلزم اخذ ویزای بلند مدت long term visa می باشد که به آن ها اجازه می دهد که به واسطه داشتن این ویزا در این کشور اقامت و اجازه کار داشته باشند. ویزای بلند مدت گرجستان معادل مجوز جستجوی کار در این کشور نیز می باشد. لازم به ذکر است ویزای کوتاه مدت گرجستان همانند ویزای توریستی نمی تواند منجر به اخذ اقامت بلند مدت و ورود افراد متقاضی به بازار کار این کشور شود. کشور گرجستان با توجه به اینکه مرز بین اروپا و آسیا است و جزو کشورهای نزدیک به کشور ایران است متقاضیان بسیاری را برای ورود به بازار کار از طرف ایران به خود جلب کرده است.

مدارک مورد نیاز کار در گرجستان:

همان طور که گفته شد، برای کار در گرجستان نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرمای گرجستانی یا شرکت معتبر در گرجستان است. بعد از دریافت پیشنهاد شغلی، متقاضی با مراجعه به سفارت در کشور خود، می تواند اقدام به دریافت ویزای کاری کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه یک قطعه عکس
  • ارائه رسید پرداخت مالیات
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا

علاوه بر مدارک ذکر شده ممکن است سفارت گرجستان مدارک بیشتری نیز از شما تقاضا نماید. هزینه صدور ویزای 365 روزه گرجستان حدوداً معادل 100 لاری است. این مقاله توسط مشاوران مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور تدوین گردیده و هرگونه کپی برداری از این مقاله شرعاً حرام است.

نرخ بیکاری در گرجستان:

کاریابی در گرجستان جزو مواردی است که با قوانین کار و مهاجرت کاری این کشور ارتباط مستقیم دارد. یکی از مواردی که در بحث کار در گرجستان برای افراد متقاضی می‌تواند حائز اهمیت باشد ، داشتن علم کافی نسبت به قوانین این کشور، نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی گرجستان و همچنین نرخ بیکاری در کشور گرجستان می باشد. نرخ بیکاری بر اساس آخرین آمار ارائه شده در سال 2018 کشور گرجستان ۱۲.۷ درصد اعلام شد.

نرخ بیکاری در گرجستان

مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان:

یکی از مواردی که در بحث کاری در گرجستان باید مورد توجه افراد متقاضی قرار گیرد بحث مشاغل مورد نیاز این کشور است. ما در این بخش به بررسی مشاغل مورد نیاز به کشور گرجستان می پردازیم، تا  افراد متقاضی بر اساس شرایط و رزومه کاری خود بتوانند وارد بازار کار این کشور شوند و اقدام به اخذ ویزا کار در گرجستان نمایند.

مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان
مشاغل مربوط به حوزه گردشگری هتلداری و گردشگری، تور لیدر، حسابداری و مدیریت رستوران ها
مشاغل مربوط به بخش صنعت جوشکاری، خدمات فنی مهندسی در حوزه برق ساختمان و ابزار آلات
مشاغل مربوط به بخش خدمات خدمات نظافت و بهداشت محیط، خدمات ایمنی و امنیت، خدمات فنی و مهندسی، ارائه خدمات تولیدی

رده بندی مشاغل در گرجستان به شرح زیر می باشد:

  • کارمندان یقه سفید (کارمندان مشاغل حرفه ای)
  • یقه آبی (طیف کارگران )
  • کارکنان رده C

میزان حقوق برای کار در گرجستان:

یکی از مواردی که در رابطه با کار در گرجستان مورد توجه افراد متقاضی قرار می گیرند علاوه بر نرخ بیکاری در این کشور  میزان حقوق در گرجستان می باشد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده درخصوص مشاغل در کشور گرجستان حداقل حقوق دریافتی در این کشور 1300 لاری معادل 400 دلار امریکا می باشد . لازم به ذکر است واحد پول کشور گرجستان لاری می باشد و حقوق دریافتی افراد نیز براساس واحد پول این کشور تعیین می شود. در جدول زیر میزان حقوق سالانه بعضی از مشاغل مختلف در گرجستان به شرح زیر است:

عنوان شغلی میزان حقوق
دستیار اداری 39,148 $
راننده شرکت 67,548   $
نماینده خدمت مشتریان 29,712  $
معلم انگلیسی 36,965 $
راننده محلی 58,939  $
کمک پرستار 27,434 $
همکار فروش خرده فروشی 33,958  $
نماینده فروش 55,378  $
راننده کامیون 68,289  $
مدرس 36,503  $

نحوه کاریابی در گرجستان:

فرایند کاریابی در گرجستان به این صورت است که کارفرما در ابتدا پس از بررسی رزومه کاری فرد متقاضی در کشور گرجستان آگهی جذب نیرو منتشر می کند و در صورت پیدا نشدن نیروی مورد نظر آگهی را به صورت بین‌المللی منتشر می‌کند. زمانی که آگهی استخدام نیروی بین المللی منتشر شد،  فرد متقاضی می تواند رزومه کاری خود را ارسال نماید و پس از موافقت کارفرمای گرجستانی و ارسال دعوتنامه، متقاضی می تواند وارد بازار کار این کشور شود. لازم به ذکر است برای ورود به بازار کار کشور گرجستان داشتن پیشنهاد شغلی الزامی می باشد پس از اخذ دعوتنامه کاری متقاضی باید ویزای بلند مدت گرجستان را اخذ نماید تا بتواند وارد کشور گرجستان شود. کاریابی در گرجستان معمولاً به صورت روش های زیر امکان پذیر است:

  • کاریابی از طریق موسسات و سایت های کاریابی
  • کاریابی از طریق روزنامه های گرجستان
  • کاریابی از طریق افراد محلی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مؤسسات کاریابی در گرجستان:

یکی از نتیجه بخش ترین روش های کاریابی در گرجستان همانطور که پیشتر اشاره شد، کاریابی از طریق موسسات کاریابی در این کشور می باشد. فرآیند کاریابی در گرجستان از طریق موسسات کاریابی در این کشور می تواند به افراد متقاضی کار در این کشور کمک کند تا سریع تر وارد بازار کار گرجستان شوند. فرآیند ارتباط با موسسات کاریابی در گرجستان از طریق ایمیل امکان پذیر است. افراد متقاضی با ارسال رزومه کاری خود از طریق ایمیل برای موسسات کاریابی می ‌توانند وارد بازار کار کشور گرجستان شوند. ما در این بخش تعدادی از موسسات کاریابی در گرجستان را خدمت شما دوستان معرفی می نماییم که به شرح زیر است:

  • www.hr.ge
  • www.jobs.ge
  • www.cv.ge
  • www.myjobs.ge

بررسی ویزای همراه در گرجستان:

افرادی که به واسطه مهاجرت کاری در گرجستان اقدام به کاریابی در گرجستان می نمایند زمانی که وارد بازار کار این کشور شدند، در صورتی که متاهل باشند، اولویت ورود خود را اخذ اقامت برای فرزندان و همسر خود قرار می دهند. لازم به ذکر است افرادی که کارت اقامت کاری خود را در گرجستان دریافت نمودند می‌توانند، به همراه همراهان خود همزمان وارد کشور گرجستان شوند. نکته قابل توجه در خصوص همراهان این است که همراه شامل همسر قانونی و فرزندان زیر سن ۱۸ سال می باشد. برای ورود همراهان به کشور گرجستان افراد متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه فرم تکمیل شده الحاق خانواده به سفارت
  • اثبات درآمد قانونی کافی دارنده ویزای کار
  • دعوت نامه شخص دارنده اقامت کاری
  • مدارک هویتی
  • عکس به تعداد درخواستی
  • سند پرداخت هزینه ویزا
  • سند ازدواج‌ در خارج از گرجستان

مدارک مورد نیاز سفارت باید به زبان انگلیسی و گرجستانی در صورت تقاضای سفارت ترجمه شده باشد و سپس به سفارت ارائه گردد .لازم به ذکر است، که کار کردن همراه فرد شاغل، بستگی به اجازه اداره مهاجرت در گرجستان دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان:

کسانی که مهاجرت می کنند، اولین هدفشان اخد تابعیت و اقامت در آن کشور است. اخذ اقامت و تابعیت در گرجستان مثل بقیه کشورها دارای قوانینی است. بعد از اینکه متقاضیان توانستند با دریافت پیشنهاد شغلی، وارد بازار کار گرجستان شوند، اقامت کاری داده می شود که این اقامت کاری 5 سال اعتبار دارد. اگر متقاضی بتواند این اقامت کاری را به مدت 5 سال دیگر تمدید کند، می تواند برای اخذ اقامت دائم کشور گرجستان اقدام کند. اگر در این مدت مرتکب هیچ گونه جرمی نشوند، به قوانین کشور گرجستان احترام بگذارند، مالیات را بطور منظم پرداخت کنند و به زبان لاری مسلط باشند می توانند برای اخذ تابعیت گرجستان اقدام کند.

کار در گرجستان و سخن پایانی:

کاریابی در گرجستان ، قوانین و شرایط اخذ ویزای کار در گرجستان و شرایط و مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری به این کشور را، ما در این مقاله به صورت علمی و مفصل مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که شما متقاضیان عزیز، کشور گرجستان را مقصد مهاجرتی خود قرار داده اید و نسبت به قوانین کاریابی در گرجستان اطلاعات کاملی ندارید، با مطالعه این مقاله اطلاعات اولیه خود را دریافت نمایید. با توجه به اینکه در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی به کشورهای همسایه به ویژه گرجستان مهاجرت کردند و کشور گرجستان نیز پذیرای ایرانیان در این سال ها بوده شرایط کار برای ایرانی ها در این کشور همانند دیگر کشورها قوانین خاص خود را دارد، ما در این مقاله سعی کردیم تا قوانین مهاجرت کاری کشور گرجستان را خدمت شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا در صورتی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارید، از اطلاعات اولیه کامل برخوردار باشید. پیشنهاد می شود در صورتی که پس از مطالعه مقاله فوق اطلاعات اولیه شما در خصوص کاریابی در گرجستان تکمیل نشده بود و نیاز به اطلاعات تخصصی تر در خصوص قوانین کاریابی در کشور گرجستان داشتید می توانید با مشاورین ارشد مؤسسه حقوقی ملک پور مشاوره تخصصی و رایگان داشته باشید و اطلاعاتی که نیاز دارید را به واسطه مشاورین ارشد دریافت نمایید. همچنین در پایین مقاله ، قسمت دیدگاه ،می توانید سوالات خود را ثبت کنید، تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در گرجستان

کاریابی در گرجستان برای ایرانیان از چه روش هایی امکان پذیر است؟

کاریابی در گرجستان برای ایرانیان معمولاً از طریق موسسات و سایت های کاریابی و بدون نیاز به حضور در این کشور امکان پذیر است. ایرانیانی که در کشور گرجستان حضور دارند، علاوه بر وبسایت های کاریابی، از طریق افراد محلی و روزنامه های گرجستان نیز کاریابی را انجام دهند.

✅ در چه صورت امکان اخذ ویزای کار گرجستان امکان پذیر است؟

برای کار در گرجستان ابتدا باید یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور داشته باشید.

✅ آیا امکان الحاق همراه از طریق ویزای کار گرجستان وجود دارد؟

افرادی که کارت اقامت کاری خود را در گرجستان دریافت نمودند می‌توانند، به همراه همراهان خود(همسر و فرزندان زیر 18 سال) همزمان وارد کشور گرجستان شوند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *