کاریابی در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در کانادا
  • ویزای کار در کانادا
  • مدارک مورد نیاز کار در کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز 2020 کانادا
  • میزان حقوق کار در کانادا
  • نحوه کاریابی در کانادا
  • مؤسسات کاریابی در کانادا
  • بررسی ویزای همراه کانادا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کانادا
  • سخن پایانی کار در کانادا
✅ کاریابی در کانادا ✅ معرفی موسسه کاریابی در کانادا و ... توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور  در این مقاله به شکل علمی و تخصصی بررسی می شوند.

کاریابی در کانادا و مقدمه ای بر آن

کاریابی در کانادا، چگونگی مهاجرت کاری به کانادا و مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا در این مقاله به شکل علمی و تخصصی بررسی می شوند. کاریابی در کانادا چه شرایطی دارد؟ مدارک لازم برای کاریابی در کانادا چیست؟ اخذ ویزای کاری کانادا چه شرایطی دارد؟ میزان حقوق در کانادا چقدر است؟ در این مقاله به چنین سوالاتی پاسخ داده خواهد شد و نکات مهم در زمینه کاریابی در کانادا بررسی خواهند شد. کانادا به سبب شرایط مناسب کاری و مهاجر پذیر بودن همواره هدف افراد زیادی برای مهاجرت قرار می گیرد و به همین سبب در این مقاله، کاریابی در کشور کانادا را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهیم. برای مهاجرت کاری به کانادا لازم است جزییات زیادی مورد ارزیابی قرار گیرند تا فرد بتواند این پروسه را با کمترین ریسک طی نماید.

ویزای کاری کانادا از یک سیستم امتیازی تبعیت می کند و لازم است شرایط افراد از نظر دریافت امتیازات به دقت بررسی شود. در این مقاله شرایط کاریابی در کشور کانادا به تفصیل توسط کارشناسان مجرب موسسه  حقوقی ملک پور  مورد ارزیابی قرار می گیرد و از طریق تماس رایگان تلفنی با آنها می توانید اطلاعات تکمیلی را در زمینه مهاجرت کاری به کانادا دریافت نمایید.

شرایط عمومی کاریابی در کانادا:

کشور کانادا با جمعیتی در حدود 36-37 میلیون نفر یکی از پهناورترین کشورهای جهان محسوب می شود که از نظر میزان درآمد سرانه جایگاه دهم جهان را به خود اختصاص داده است. مردم کانادا به زبان انگلیسی و یا فرانسوی سخن می گویند و شرایط کانادا از نظر کیفیت زندگی و اقتصاد بسیار مناسب است که همین مسئله سبب شده بسیاری از افراد در سطح بین المللی مهاجرت به کانادا را مد نظر قرار دهند. سیستم کاری کانادا یک سیستم امتیازی (PBS) و دو  مرحله ای است و افراد برای مهاجرت به کانادا لازم است امتیازات لازم را در دو مرحله کسب نمایند. برای پیدا کردن کار در کانادا نیز می توان از طرق مختلف وارد عمل شد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به علاوه، از آنجائیکه کانادا ایالات مختلفی را در بر می گیرد، شرایط مهاجرت کاری و کاریابی در کانادا در هریک متفاوت است که لازم است جزئیات آنها به دقت بررسی شود. اما به طور کلی محبوب ترین روش های کار در کانادا دریافت پیشنهاد کار، تحصیل در کانادا، امتیاز آوری در اسکیل ورکر، خود اشتغالی، تحصیل همسر می باشد. افرادی که پس از کاریابی در کانادا موفق به دریافت پیشنهاد کار می شوند، در صورتی ارزیابی و تایید پیشنهاد کاری توسط دولت کانادا، می توانند برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنند. البته از آنجا که وجود پیشنهاد کار منجر به ویزای کار باز کانادا نمی شود و نیروی کار محدودیت هایی برای تغییر کارفرما یا قرارداد کاری خواهد داشت، می توانید با ثبت نام در برنامه اسکیل ورکر از امتیاز مناسبی برخوردار شوید. روش محبوب دیگری که برای کار در کانادا استفاده می شود، تحصیل همسر و دریافت ویزای همراه کاری در کانادا می باشد. از آنجا که روش تحصیل نیز علاوه بر کسب امتیاز برای متقاضی و همسر وی امتیازاتی کسب می کند، در نهایت برای دریافت اقامت دائم از طریق برنامه اسکیل ورکر نیز روش بسیار مناسبی است. می توان گفت فراگیری شرایط و روش های کاریابی در کانادا در هر کدام از این روش ها بسیار با اهمیت است.

کار در کانادا درباره کانادا پایتخت کانادا مساحت و جمعیت کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در روش های کار در کانادا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار در کانادا:

پیشرفت تکنولوژی و صنعت در کانادا در سال های اخیر و همچنین تراکم پایین جمعیت در این کشور موجب شده که نیاز شدیدی به نیروی کار ماهر و متخصص در این کشور وجود داشته باشد. افراد علاقه مند به مهاجرت کاری و کاریابی در کانادا از طریق 4 روش نیروی متخصص فدرال، نیروی تجربی کانادایی، نیروی تجربی فدرال و برنامه های پذیرش ایالتی می توانند برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند. انتخاب نیروهای متخصص در کانادا به شیوه امتیازی صورت می گیرد و فرد تنها در صورتی می تواند ویزای کاری کانادا را اخذ نماید که امتیازات لازم را کسب نموده باشد. بنابراین، مهاجرت کاری به کانادا منوط به اخذ امتیازات لازم است.

 فرد پس از کسب امتیاز در دو مرحله با توجه به شرایطی که دارد می تواند ویزای کاری کانادا را دریافت نماید. در واقع، افراد بر اساس تحصیلات، سطح زبان، تجربه کاری و سن و موارد دیگر امتیاز دریافت می کنند. در بخش زیر به  نحوه امتیازدهی در سیستم نیروی کار ماهر فدرال کانادا اشاره شده است:

تحصیلات

نوع تحصیلات امتیاز
مدرک دانشگاهی در سطح دکتری و یا معادل آن 25
مدرک دانشگاهی در سطح فوق لیسانس و یا معادل آن

مدارک مشاغل تخصصی مانند (پزشکی – دامپزشکی – دندانپزشکی –اپتومتری –حقوق – کایروپراتیک – داروسازی )

مشاغل مربوط به این رشته ها باید در سطح A  در NOCسال2011  باشند و توسط سازمان   تنظیم مقررات استانی تایید شده شده باشند .

23
2مدرک و یا بیشتر مربوط به مقاطع بالاتر از دبیرستان از کانادا و یا معادل آنها (یکی از مدارک باید حداقل دوره 3 ساله و یا بیشتر باشد مانند لیسانس ) 22
مدرک بعد از دبیرستان برای دوره بیشتر از 3 سال (لیسانس )

از کانادا یا معادل آنها

21
مدرک بعد از دبیرستان برای دوره  2 سال

از کانادا یا معادل آنها (فوق دیپلم)

19
مدرک بعد از دبیرستان برای دوره  1 سال از کانادا یا معادل آنها 15
مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن 5

   

سن

سن امتیاز
زیر 18 سال 0
35-18 12
36 11
37 10
38 9
39 8
40 7
41 6
42 5
43 4
44 3
45 2
46 1
47 و بیشتر 0

سابقه کار

سال تجربه امتیاز
1 سال 9
2-3 سال 11
4-5 سال 13

سطح زبان

سطح CLB IELTS Reading IELTS Writing IELTS Listening IELTS Speaking
10 8.0 7.5 8.5 7.5
9 7.0 7.0 8.0 7.0
8 6.5 6.5 7.5 6.5
7 6.0 6.0 6.0 6.0
6 5.0 5.5 5.5 5.5
5 4.0 5.0 5.0 5.0
4 3.5 4.0 4.5 4.0

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص آخرین آپدیت ها در برنامه اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

مدارک مورد نیاز کار در کانادا:

برای اخذ ویزای کاری کانادا و همچنین در پروسه کاریابی در کانادا لازم است مدارکی ارائه شود که ازائه صحیح آنها بسیار حائز اهمیت می باشد. در حقیقت عدم ارائه صحیح مدارک مورد نیاز می تواند در پروسه اخذ ویزای کاری توسط فرد متقاضی اختلال ایجاد نماید. در بخش زیر به مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کانادا اشاره شده است:

  • مدارک هویتی معتبر
  • گواهی پزشکی
  • اثبات سابقه کاری
  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی تولد
  • نامه پیشنهاد شغلی از کارفرما
  • گواهی ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • گواهی طلاق (در صورت وجود)
  • مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک زبان مورد نیاز ( حداقل ایلتس 7)
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه عکس 3*4

نرخ بیکاری در کانادا:

یکی از موارد مورد نیاز که لازم است متقاضیان کاریابی در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا از آن مطلع باشند، نرخ بیکاری در کاناداست چرا که می تواند تصمیم فرد را به کلی عوض کند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کانادا در فاصله زمانی اپریل 2019 تا ژانویه 2020 ارائه شده است. با توجه به تراکم جمعیت کانادا نرخ بیکاری این کشور در این بازه زیر 6 درصد بوده و رقم قابل قبولی محسوب می شود که همین مسئله می تواند متقاضیان را به یافتن شغل مورد نظرشان در کانادا امیدوار سازد. همانطور که در نمودار مشهود است، از ماه دسامبر سال 2020 نرخ بیکاری کانادا از 5.6 درصد بالاتر نرفته است.

نرخ بیکاری در کانادا 2020

مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

متقاضیان علاقه مند به کاریابی در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا باید توجه داشته باشند که تنها در صورتی می توانند برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام نمایند که شغل آنها جزء مشاغل مورد نیاز باشد. مشاغل مورد نیاز کانادا طبق فهرست NOC  به چند گروه 0، A، B، C تقسیم می شوند. در گروه 0 مشاغل مدیریتی، در گروه A مشاغلی همچون پزشکان، وکلا و مهندسان (مشاغل نیازمند تحصیلات دانشگاهی)، در گروه B مشاغل نیازمند مدارک فنی حرفه ای و در گروه C مشاغلی مانند راننده، قصاب و … قرار می گیرند. در پروسهfederal skilled worker  کانادا تنها مشاغل دسته 0، A، و B مورد قبول هستند. مشاغل زیر جزء مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2020 هستند:

مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
مدیریت کسب و کار مدیران تعمیر و نگهداری تاسیسات
متخصصان منابع انسانی مهندسین برق و الکترونیک
مهدسی عمران مهندس مکانیک
تکنسین حسابداری و حسابداران طراحان وب و توسعه دهندگان
مهندسی شیمی مهندسی نفت
مهندسی نرم افزار مهندس هوا فضا
برنامه نویسی کامپیوتر مهندسی معدن
مدیران تولید مدیران کشاورزی
معماران مهندسی کامپیوتر، رشته های آی تی
مهندسی صنایع جوشکاران

میزان حقوق برای کار در کانادا:

یکی از موارد مهم دیگر در پروسه مهاجرت کاری و کار در کانادا عبارت است از میزان حقوق و دستمزد در این کشور. در صورتی که افراد حقوق مناسبی را دریافت نمایند می توانند از پس مخارج زندگی خود برآمده و رفاه اقتصادی داشته باشند. بسیاری از علاقه مندان به کاریابی در کانادا و اخذ ویزای کاری این کشور پیش از هر اقدامی میزان حقوق و دستمزد در کانادا را مورد بررسی قرار می دهند. میزان تخصص فرد و ایالت محل کار فرد از فاکتورهای تاثیرگذار در میزان حقوق و دستمزد هستند. در جدول زیر میزان حقوق مشاغل مختلف در کانادا ارائه شده است:

عنوان شغلی درآمد در سال
فیزیک دان و دانشمندان 116.000
دندان پزشک 104.000
وکیل 76.000
معدنچی 69.000
پرستار 66.000
آنالیزگر ای تی 66.000
مهندسین 65.000
مدیریت و حسابگری 64.000
برق کار 60.000
انالیزگر مالی 58.000

نحوه کاریابی در کانادا:

متقاضیان پیدا کردن کار در کانادا لازم است از شرایط و مراحل کاریابی در این کشور اطلاع دقیقی داشته باشند. مصاحبه با کارفرما یکی از مراحل مهم در پروسه کاریابی در کاناداست. در بخش زیر به مراحل کاریابی در کشور کانادا اشاره شده است:

  • آگاهی از اینکه فرد واجد شرایط ورود به کاناداست یا خیر
  • دریافت work permit (مجوز کاری) از طریق ویزای تحصیلی و یا مجوز کار مستقیم
  • دریافت کد تامین اجتماعی (SIN) جهت کسب مجوز کار
  • تهیه یک رزومه قوی و مرتبط با رشته تحصیلی شامل تجربیات کاری، سطح زبان، میزان تخصص و ... برای جستجوی کار در کانادا و برقراری ارتباط با کارفرمایان
  • جستجو در سایت های کاریابی معتبر در اینترنت
  • افراد ساکن کانادا می توانند مستقیم و از نزدیک با کارفرمایان ملاقات داشته باشند
  • اقدام از طریق وب سایت های معتبر کاریابی که روزانه مشاغل مورد نیاز را آگاهی می نمایند

فایل صوتی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط همراه در برنامه اسکیل ورکر کانادا

مؤسسات کاریابی در کانادا:

متقاضیان پیدا کردن کار در کشور کانادا می توانند از طریق موسسات کاریابی وارد عمل شوند. در حقیقت، این موسسات از آنجائی که به کارفرمایان مختلف و مشاغل مورد نیاز دسترسی دارند، می توانند با دریافت رزومه افراد آن ها را راهنمایی نمایند. آنچه که شانس فرد را در این میان بالا می برد داشتن رزومه شغلی قوی، تخصص بالا و سطح زبان خوب است. البته باید توجه داشت که این موسسات معتبر باشند تا فرد دچار ضرر و زیان نشود. در  جدول زیر به برخی سایت های معتبر کاریابی در کانادا اشاره شده است:

  • https://www.jobbank.gc.ca/home
  • https://www.canadajobs.com
  • https://www.monster.ca
  • https://www.workopolis.com/en
  • https://www.workaway.info
  • https://www.gooverseas.com

بررسی ویزای همراه در کانادا:

یکی از دغدغه های اصلی افراد در پروسه کاریابی در کانادا امکان داشتن همراه است و افراد تمایل دارند بدانند آیا می توانند همسر و فرزند خود را همراه داشته باشند یا خیر. باید توجه داشت که منظور از همراه برای فرد همسر و فرزند زیر 18 سال است و خوشبختانه چنین امکانی در کانادا فراهم آمده است و حتی همسر فرد می تواند اجازه کار تمام وقت نیز دریافت نماید. بنابراین، کار در کانادا می تواند برای افراد متأهل بسیار مطلوب باشد. در بخش زیر به مدارک لازم برای ویزای همراه اشاره شده است:

  • فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • تمکن مالی
  • محل اقامت
  • نامه عدم سوء پیشینه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا:

یکی از اهداف مهمی که افراد در پروسه کاریابی در کانادا و پس از اخذ ویزای کاری دنبال می کنند، اخذ اقامت و تابعیت کاناداست. خوشبختانه در پروسه federal skilled worker کانادا فرد از همان ابتدای امر اقامت دائم دریافت می نماید و همین مسئله سبب علاقه افراد بسیاری به کار در کانادا شده است. افرادی که در پی کسب امتیازات لازم از طریق این شیوه، اقامت دائم کانادا را اخذ می نمایند می توانند در کانادا به کاریابی مشغول شوند تا شغل مورد نظر خود را بیابند. افراد در صورتی که در این 5 سال 3 سال را مشغول به کار بوده و مالیات پرداخت نمایند می توانند اقامت خود را تمدید نموده و بعد از 6 سال برای دریافت پاسپورت کانادا و تابعیت این کشور درخواست دهند.

کار در کانادا و سخن پایانی:

کاریابی در کانادا ، راه های اخذ ویزای کار کانادا و شیوه های یافتن کار در کانادا در این مقاله به شکل علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به توسعه اقتصادی و صنعت در کانادا و نرخ بیکاری پایین این کشور افراد زیادی کار در این کشور را مد نظر قرار می دهند، تا آینده درخشانی را برای خود و خانواده خود در کانادا رقم بزنند. به علاوه، در پروسه federal skilled worker کانادا از همان ابتدا امکان اخذ اقامت دائم برای فرد متقاضی فراهم می شود که به خودی خود شرایطی منحصر به فرد محسوب می شود. در این مقاله به تفصیل جزییات روش های کاریابی در کانادا مورد بررسی قرار گرفت و برای شما سروران گرامی توضیح دادیم که چگونه می توانید به کاریابی در کانادا بپردازید. شما سروران گرامی می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه کاریابی در کانادا با مشاورین مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس رایگان تلفنی برقرار نموده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید. بیان دیدگاه ها و نظرات شما سروران گرامی نیز ما را در ارائه خدمات بهتر یاری می نماید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در کانادا

✅ برای مهاجرت کاری به کانادا از چه راه هایی می توان اقدم کرد؟

افراد علاقه مند به مهاجرت کاری و کاریابی در کانادا از طریق 4 روش نیروی متخصص فدرال، نیروی تجربی کانادایی، نیروی تجربی فدرال و برنامه های پذیرش ایالتی می توانند برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند.

✅ نرخ بیکاری در کشور کانادا در حال حاضر چه میزان است؟

بر اساس آخرین آمار در دسامبر سال 2020 نرخ بیکاری کانادا از 5.6 درصد بالاتر نرفته است.

✅ آیا امکان بردن همراه در ویزای کاری کانادا وجود دارد؟

باید توجه داشت که منظور از همراه برای فرد همسر و فرزند زیر 18 سال است و خوشبختانه چنین امکانی در کانادا فراهم آمده است و حتی همسر فرد می تواند اجازه کار تمام وقت نیز دریافت نماید.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      بله در صورتی که شغل و تخصص شما جز لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا باشد می توان برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کار اخذ نمود.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *