کاریابی در هند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در هند
  • ویزای کار هند
  • مدارک مورد نیاز کار در هند
  • نرخ بیکاری در هند
  • مشاغل مورد نیاز هند 2021
  • میزان حقوق کار در هند
  • نحوه کاریابی در هند
  • مؤسسات کاریابی در هند
  • بررسی ویزای همراه هند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در هند
  • کاریابی در هند و سخن پایانی
✅ کاریابی در هند ✅ ویزای کاری هند ✅ مشاغل مورد نیاز هند را کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی قرار داده اند.

کاریابی در هند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در هند ، ویزای کاری هند، مشاغل مورد نیاز هند، سایت های کاریابی در هند و موسسات معتبر کاریابی در هند را در این مقاله مورد بررسی عملی قرار خواهیم داد. نحوه دریافت تابعیت هند چگونه است؟ نرخ بیکاری در هند به چه میزان است؟ سطح درآمد در هند چقدر است؟ روش های کاریابی در هند چه چیز هایی هستند؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات مهم در ارتباط با کاریابی در هند خواهیم پرداخت. هند کشوری در جنوب آسیا می باشد و دارای دومین جمعیت جهان است. هند چهارمین اقتصاد برتر دنیا می باشد و بازار مناسبی برای ورود کشور های بزرگ دنیا دارد، ولی با این وجود فقر در این کشور وجود دارد. شما همراهان همیشگی می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور می توانید از شرایط مناسب برای مهاجرت مطلع شوید. همچنین شما عزیزان با تماس با مشاورین زبده این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در هند و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در هند:

هند یا با نام رسمی جمهوری هند کشوری در جنوب قاره آسیا است که بخش بزرگی از شبه قاره هند را شامل می شود. این کشور با پاکستان، چین، بوتان، نپال، تبت، برمه و بنگلادش همسایه است. پایتخت این کشور دهلی نو و پرجمعیت ترین شهر این کشور بمبئی با جمعیت 14 میلیون نفر می باشد. هند با مساحت 3,287,263 کیلومتر مربع هفتمین کشور بزرگ دنیا و با جمعیت بیشتر از 1.3 میلیارد نفر دومین کشور پرجمعیت جهان بعد از چین به حساب می آید. زبان رسمی این کشور هندی و انگلیسی است و روپیه هند، وجه رایج این کشور می باشد. به دلیل وجود رشته کوه هیمالیا در شمال این کشور، هند کشوری پر باران و مرطوب و دارای خاک حاصلخیز است و به همین دلیل این کشور بعد از چین دومین تولید کننده محصولات کشاورزی می باشد. هند دومین تولید کننده چای و برنج است و همچنین مقام اول در تولید موز، ارزن، کنف و بادام زمینی می باشد. اقتصاد هند در رتبه چهارم جهان قرار دارد و با تولید ناخالص 611 تریلیون دلار و رشد اقتصادی 8 درصد در زمان رکود اقتصادی این کشور را به این جایگاه در جهان رسانده است. با این وجود، میلیون ها نفر در هند در فقر زندگی می کنند و حدود 34 درصد از جمعیت هند کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند و حدود 80 درصد مردم با روزی کمتر از دو دلار زندگی می کنند. رشد اقتصادی در هند در حدود 8 درصد بوده است که می توان در سال های آینده این رقم را به 10 درصد رساند. سرمایه گذاری خارجی در این کشور امری عادی به حساب می آید و امروزه فروش کالا های هندی در جهان در حال افزایش است. هند با اقتصادی بزرگ و نیروی انسانی انبوه، بهترین مقصد برای سرمایه گذاران خارجی است. هند در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین تولید قطعات خودکار، مواد شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات توان بالایی دارد. افراد خارجی برای کار در کشور هند به اجازه کار این کشور نیاز دارند. این ویزا برای افرادی است که می خواهند در یک شرکت کار کنند و یا کار خود را در هند ایجاد کنند مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به شرایط ویزای کاری هند و مدارک مورد نیاز جهت دریافت این ویزا خواهیم پرداخت.

هند ملک پور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور هند

ویزای کار در هند:

متقاضیان خارجی برای کار در کشور هند باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. سه نوع ویزای کاری در هندوستان وجود دارد:

  • ویزا به هدف انجام پروژه در هند
  • ویزا به هدف استخدام شدن در شرکت هندی
  • ویزا به هدف انجام کار داوطلبانه

در ادامه به ویزا برای استخدام شدن در شرکت هندی خواهیم پرداخت. این ویزا در کشور متقاضی و توسط سفارت یا کنسولگری هند در کشور متقاضی صادر می شود و اعتبار آن از یک سال تا پنج سال می باشد. تکنسین های خارجی در صورت توافق می توانند قرارداد بلند مدت و تا پنج سال عقد کنند، که در این صورت می توانند ویزای پنج ساله کشور هند را دریافت کنند. کارگران ماهر که در بخش فناوری اطلاعات کار می کنند، می تواند ویزای کار هند را با اعتبار 3 سال دریافت کنند و یا این میزان اعتبار از طریق قرارداد آن ها مشخص می شود که کمتر می باشد. برخی مشاغل نیز ویزای کاری با اعتبار 2 سال را دریافت می کنند. این ویزا ها چند بار ورود می باشد و دارنده این ویزا می تواند به صورت آزادانه و به هر تعداد به هند رفت و آمد کند. دارندگان این ویزا باید حتما از شرکت های ثبت شده پیشنهاد کاری یا قرار داد کاری داشته باشند و درآمد آن ها کمتر از 25,000 دلار در سال نباشد. باید در قرار داد مشخصات کامل کارفرما ذکر گردد. از شرایط دریافت ای ویزا می توان به این اشاره کرد که هیچ شهروند هندی نتواند این فرصت شغلی را تکمیل نماید فرد باید صلاحیت تحصیلی و حرفه ای برای این موقعیت شغلی را دارا باشد. به جز کار هایی مانند سر آشپز، معلم زبان انگلیسی مترجم و غیره، سطح درآمد کمتر از 25,000 دلار در سال نباشد. افرادی که به دلیل اجرای پروژه های خارجی در هند به این کشور آمده اند، پس از پایان پروژه باید به کشور خود باز گردند و اعتبار ویزای این افراد به اتمام می رسد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار هند:

برای دریافت ویزای کاری کشور هند، مدارک مورد نیاز را باید به سفارت یا کنسولگری این کشور در کشور مبدا ارائه دهید. تمامی مدارک باید معتبر باشند و به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز کشور هند را مشاهده می کنید:

  • پاسپورت معتبر که داراری بیشتر از 3 صفحه خالی و دارای اعتبار بیشتر از یک سال باشد.
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزا به طور مناسب تکمیل شده باشد
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزا که به صورت آنلاین می باشد.
  • قرارداد کاری که به زبان انگلیسی باشد و شامل مدت قرارداد و شرایط قرارداد باشد.
  • رزومه که به زبان انگلیسی باشد
  • ارائه جزئیات بدهی مالیاتی در کشور مبدا
  • کپی مدارک تحصیلی یا هر مدرکی که تخصص شما را ثابت می کند
  • کپی گواهی ثبت شرکت کارفرما
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن هر گونه بیماری مسری

ممکن است سفارت و یا کنسولگری کشور هند مدارک دیگری را نیز درخواست کند که تهیه آن ها بر عهده متقاضی می باشد. زمان پردازش این مدارک 3 تا 5 روز کاری است و هزینه های دریافت ویزا در هر کشوری متغیر می باشد.

نرخ بیکاری در هند:

یکی از موارد مهم در مهاجرت کاری، نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. با بررسی این نرخ متقاضی می تواند متوجه شود که آیا کشور مورد نظر از لحاظ کاریابی برای افراد خارجی شرایط مناسبی دارد یا خیر. هر چه میزان این نرخ کم تر باشد، می توان متوجه شد که کشور مقصد دارای بازار کار مناسبی است. نرخ بیکاری در کشور هند دچار افت و خیز های زیادی شده است و در سالیان گذشته این نرخ در حال کاهش بوده است. امروزه میزان نرخ بیکاری کشور هند کمتر از 6 درصد می باشد که نسبت به جمعیت این کشور، رقم بسیار خوبی است. در طی سالیان این نرخ بیشتر از 6 درصد نبوده کمتر از 5 درصد نیز نبوده است. بیشترین نرخ بیکاری در سال 2003 با نرخ 5.73 و کمترین نرخ بیکاری در این کشور در سال 2008 با 5.28 درصد بوده است. این میزان برای کشوری با جمعیت هند بسیار قابل قبول می باشد و هم تراز با کشور های مدرن و تراز اول قرار دارد. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور هند را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز هند 2021:

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان مهاجرت از طریق ویزای کاری باید به آن توجه کنند، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. متقاضیان می توانند با بررسی این لیست و تخصص خود، شغل مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند و برای دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. هندوستان به دلیل پیشرفت در صنعت و همچنین فناوری اطلاعات، افرادی که در این مشاغل حرفه ای باشند می توانند شغل مناسبی را در این کشور پیدا کنند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز هندوستان را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 هند
دکتر جراح
خلبان سرآشپز
متخصص داده متخصصین یادگیری ماشین
توسعه دهنده های بلاکچین مدیر بازاریابی
مدیر محصولات سرمایه گذار بانک

میزان حقوق برای کار در هند:

یکی از با اهمیت ترین موارد در مهاجرت کاری، میزان حقوق در کشور مقصد می باشد و هر چه این میزان بیشتر باشد می توان نتیجه گرفت که سطح رفاه نیز در این کشور مناسب است. با بررسی میزان درآمد های هر شغل می توان متوجه شد که آیا شغل مورد نظر مناسب هست یا خیر. در کشور هند بیشتر افراد جامعه در فقر زندگی می کنند و حدود 80 درصد مردم در این کشور زیر دو دلار در روز درآمد دارند. در کشور هندوستان محدوده در آمد بین 8,000 روپیه تا 143,000 روپیه در ماه می باشد. متوسط درآمد در این کشور 29,400 روپیه در ماه است که 50 درصد مردم این کشور درآمدی کمتر از این میزان در ماه را دارا هستند. نرخ درآمد در این کشور بستگی به نوع کار, شهر و همچنین جنسیت دارد. خانم ها در این کشور درآمد کمتری نسبت به آقایان دارند و تبعیض جنسیتی در مشاغل این کشور وجود دارد. در جدول زیر میزان درآمد بعضی از مشاغل در کشور هند را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد سالیانه (روپیه)
پزشک 10-20 میلیون
متخصص داده 5-25 میلیون
خلبان 16 میلیون
حسابدار حرفه ای 7-15 میلیون
متخصص یادگیری ماشین 5-22 میلیون
سرمایه گذار بانک 9-25 میلیون
مهندس نرم افزار 4-25 میلیون
متخصص هوش مصنوعی 17-26 میلیون
متخصص بازاریابی 5-25 میلیون
توسعه دهنده فول استک 5-12 میلیون

نحوه کاریابی در هند:

همانطور که گفته شد برای داشتن ویزای کاری کشور هند، باید از کارفرمای معتبر در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کرد. به همین دلیل متقاضیان ویزای کاری می توانند از روش های متعدد این پیشنهاد را دریافت کنند. در ابتدا باید رزومه مناسب که به زبان انگلیسی یا هندی است را تهیه کنید. سپس با کمک سایت های کاریابی یا موسسات کاریابی در این کشور می توان کاریابی را انجام داد. همچنین متقاضی می تواند با دریافت ویزای توریستی به هندوستان سفر کند و بعد از پیدا کردن کار مورد نظر به کشور خود بازگردد و درخواست ویزای کاری خود را به سفارت این کشور ارسال کند. از طریق وب سایت های کاریابی متقاضی می تواند رزومه خود را ارسال کند و یا اینکه آگهی ها کاریابی را در این وب سایت ها بررسی کند و سپس رزومه خود را برای کار فرما ارسال بنماید. پس از انجام مصاحبه کاری و تست های تخصص در این مورد متقاضی می تواند پیشنهاد کاری و یا قرار داد منعقد کند و برای ویزای کاری هند درخواست دهد. در زیر لیست وب سایت های کاریابی در هند را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در هند
KillerLaunch.com Indeed
Naukri.com Linkedln
Monster India Timesjob
Zigsaw FreshersWorld
Fresher Live Shine

مؤسسات کاریابی در هند:

همچنین متقاضیان می توانند به کمک موسسات کاریابی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کنند. با ارسال رزومه خود به صورت حضوری یا غیر حضوری و به زبان انگلیسی یا هندی پیشنهاد کاری مورد نظر را دریافت کنند. این موسسات با ارسال رزومه متقاضی به کارفرمایانی که قصد استخدام فرد خارجی را دارند می توانند نوبت مصاحبه کاری برای متقاضی دریافت کنند. این موسسات در قبال کاری که انجام می دهند، بسته به نوع موقعیت شغلی و میزان درآمد و محل این شغل، میزان وجه مناسبی را دریافت می کنند. در زیر لیست موسسات کاریابی در کشور هند را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در هند
CFT Consulting Reflik
Atheva Services Shivalic HR Solution
Contique Global Covent Information
Growup Technologies TIGI HR Solution Pvt Ltd
GA Technocare Spectraforce Technologies
Integrated Resources Inc Abacus Service Corporation
TopGear Consultants Pvt Ltd Pipal Tree Services
Aizen recruitment SapienHR
ECPS pvt ltd SAN HR Advisor
Staffio HR Global HR Solutions

بررسی ویزای همراه در هند:

متقاضیان ویزای کاری هند می توانند ویزای همراه این کشور را برای خانواده خود دریافت کنند. متقاضی می تواند درخواست ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود را همزمان با ویزای کاری خود ارسال کند. مدت اعتبار ویزای همراه، به اندازه اعتبار ویزای اصلی است و در صورت تمام شدن یا لغو ویزای اصلی، ویزای همراه نیز لغو می شود. در صورتی که متقاضی ویزای همراه بتواند در هند مشغول به کار شود، ویزای همراه به ویزای کاری تغییر پیدا می کند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر با دارا بودن اعتبار حداقل یک سال
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • کپی از قرارداد کاری متقاضی اصلی
  • بیمه مسافرتی
  • سند ازدواج
  • گواهی تولد و یا شناسنامه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در هند:

متقاضیان ویزای کاری کشور هند می توانند از طریق این ویزا، تابعیت کشور هند را دریافت کنند. از شرایط دریافت تابعیت هند می توان به این اشاره کرد که متقاضی باید به مدت 7 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشد. بعد از گذشت 7 سال متقاضی می تواند اقامت دائم کشور هند را دریافت کند. بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم در این کشور فرد می تواند طبق شرایط تعیین شده توسط دولت هند مانند داشتن دانش بالا در زبان هندی و انگلیسی، ادغام شدن با فرهنگ هندی و همچنین نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری و قضایی در طول مدت اقامت در این کشور، می تواند درخواست تابعیت داشته باشد.

کاریابی در هند و سخن پایانی:

کاریابی در هند ، ویزای کاری هند، موسسات کاریابی در هند و مشاغل مورد نیاز کشور هند را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. هند دارای چهارمین اقتصاد برتر دنیا می باشد و نرخ بیکاری در این کشور از بیشتر کشور های دنیا کمتر است، اما با این وجود تعداد افراد زیر خط فقر در آن زیاد بوده و همچنین به دلیل بالا بودن جمعیت در این کشور، کاریابی برای متقاضیان خارجی به سختی صورت می گیرد. همچنین به دلیل بالا بودن متقاضی کار در هند میزان درآمد در این کشور و رقابت کاری، از آن چه که دولت تعیین کرده است کمتر می باشد. پیشنهاد مشاورین موسسه حقوقی ملک پور بر بررسی ویزای کاری دیگر کشور های تراز اول دنیا از جمله آلمان و اتریش به خاطر بالا بودن سطح درآمد و همچنین بازار کاری مناسب برای متقاضیان خارجی از جمله ایرانیان می باشد. شما همراهان عزیز می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور در خصوص مهاجرت به کشور های تراز اول، بهترین روش مهاجرتی را پیدا کنید. همچنین با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در ارتباط با کاریابی در هند و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت نمایید. شما می توانید در قسمت دیدگاه، سوالات خود را در ارتباط با کاریابی در هند مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات همراهی نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در هند

نرخ بیکاری در هند به چه میزان است؟

نرخ بیکاری در کشور هند کم تر از 6 درصد می باشد.

سطح درآمد در هند چقدر است؟

متغیر می باشد و به نوع کار و جنسیت بستگی دارد. در کشور هندوستان محدوده در آمد بین 8,000 روپیه تا 143,000 روپیه در ماه می باشد.

روش های کاریابی در هند چه چیز هایی هستند؟

از طریق وب سایت، موسسات کاریابی و ویزای توریستی می توان کار پیدا کرد.

نحوه دریافت تابعیت هند چگونه است؟

بعد از گذشت 7  سال از اقامت موقت و داشتن شروط مورد نیاز برای دریافت تابعیت هند می توان تابعیت این کشور را دریافت نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *