کاریابی در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در نروژ
  • ویزای کار در نروژ
  • مدارک مورد نیاز کار در نروژ
  • نرخ بیکاری در نروژ
  • مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
  • میزان حقوق برای کار در نروژ
  • نحوه کاریابی در نروژ
  • مؤسسات کاریابی در نروژ
  • بررسی ویزای همراه نروژ
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در نروژ
  • سخن پایانی کار در نروژ
✅ کاریابی در نروژ✅ مدارک مورد نیاز برای دریافت کار در نروژ✅ مشاغل مهم و مورد نیاز در نروژ توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) در این مقاله به طورعلمی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در نروژ و مقدمه ای بر آن

کاریابی در نروژ، مدارک مورد نیاز برای دریافت کار در نروژ و مشاغل مهم و مورد نیاز در نروژ در این مقاله به طورعلمی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. ممکن است سوالات زیادی در خصوص کاریابی در نروژ برای شما پیش آید. اینکه چه مشاغلی بیشتردر این کشور مورد نیاز می باشد؟ مؤسسات معتبر کاریابی در نروژ کدام اند؟ کاریابی در نروژ چه مراحلی دارد؟ به دلیل نرخ پایین بیکاری در نروژ ممکن است متقاضیان زیادی را برای کار در این کشور ترغیب کند. روش های زیادی برای مهاجرت وجود دارد ویکی از آنها مهاجرت از طریق کار است و در هر کشور قوانین مخصوصی وجود دارد که متقاضی قبل از هرگونه اقدام باید با این قوانین آشنا شوند.

در این مقاله سعی بر آن داریم به بررسی کاریابی در نروژ بپردازیم تا سوالات و دغدغه های شما عزیزان رفع گردد. شما سروران همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتربا کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی مؤسسه به صورت رایگان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در نروژ:

نروژ از جمله کشورهای اسکاندیناوی است که مساحتی در حدود  385.207 کیلومتر مربع دارد. نروژ در طرف شرق یک مرز طولانی با سوئد دارد و در شمال شرق با روسیه و فنلاند هم مرز است.  نروژ سواحلی طولانی با اقیانوس اطلس و دریای بارنتز دارد. نروژ ازجمله شادترین کشورهای دنیاست و سطح رضایتمندی زندگی مردم در آن بسیار بالاست. برای کار در نروژ شما باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشید و برای این منظور باید در سایت های کاریابی به دنبال کار بگردید. در کل کار در نروژ دارای مزیت هایی است. اکثر مشاغل در نروژ سالانه 25 روز تعطیلات دارند که همراه با حقوق است. اگر در نروژ بیش از 40 ساعت در هفته کار کنید به عنوان اضافه کاری محسوب می گردد و حقوق اضافه تر دریافت می کنید.

 قوانین کاری در این کشور بسیار معتدل و منعطف می باشد و اگر شما مشکلی در خصوص فرزند و یا روابط خانوادگی خود داشته باشید، مدیر و کارفرما شرایط شما را درک کی کنند و می توانید به حل مشکلات خود بپردازید. همچنین مادرانی که تازه صاجب فرزند شده اند می توانند 10 ماه مرخصی با حقوق داشته باشند یا اینکه یک سال مرخصی با 80 درصد از حقوق خود را دریافت کنند.

پایتخت و مساحت نروژ جمعیت نروژ درباره نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور نروژ

ویزای کار در نروژ:

کاریابی در نروژ از دو طریق امکان پذیر است:

  • ویزای جستجوی کار نروژ

    افراد متقاضی کار ایرانی باید یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما داشته باشند و امکان اینکه از طریق ویزای جستجوی کار اقدام به کاریابی در نروژ کنند را ندارند. تنها ایرانیانی که در حال تحصیل در نروژ هستند و هنوز اقامت تحصیلی آنها پایان نیافته و یا کسانی که قصد دارند به عنوان محقق در کشور نروژ به پژوهش بپردازند، می توانند از طریق ویزای جستجوی کار به دنبال کار بگردند. همچنین شخص باید هزینه های زندگی خود در طول مدت اقامتش با ویزای جستجوی کار را در یک بانک نشان دهد که این مبلغ  سالانه معادل 243 کرون نروژ است.

    مدت این ویزا برای جستجوی کار 1 سال است و در این مدت اجازه دارید به صورت پاره وقت یا تمام وقت به کار بپردازید تا شغل مورد نظر خود را که مرتبط با رشته تحصیلی است و نیروی کار ماهر محسوب می شوید، بیابید. همچنین در صورت داشتن خانواده، آن ها نیز می توانند به طور تقریبا هم زمان برای دریافت اقامت خود اقدام کنند.

  • ویزای نیروی کار ماهر (SKILLED WORKER)

    در صورتی که شما حداقل دارای 3 سال تحصیلات دانشگاهی باشید و سابقه کاری مرتبط و مناسب با رشته تحصیلی خود داشته و تسلط کافی به زبان داشته باشید می توانید برای نیروی کار ماهر اقدام نمایید. البته برای این کار لازم است یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از طرف یک کارفرمای نروژی داشته باشید و یا اینکه کسب وکار خود را راه اندازی نمایید. توجه کنید که شغل پیشنهادی شما باید جز مشاغل مورد نیاز برای نیروی کار ماهر باشد و استخدام شما به صورت تمام وقت صورت گیرد. در ابتدا یک اقامت موقت 3 ساله برای شما صادر می گردد و پس از آن می توانید برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نمایید. در صورت داشتن همراه می توانید به صورت همزمان برای دریافت اقامت خانواده خود نیز اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز کار در نروژ:

برای اخذ ویزای کار در نروژ مدارک کلی عبارت اند از :

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس با سایز و استاندارد پاسپورت
  • اصل پاسپورت
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی و پرینت های حساب بانکی
  • قرارداد استخدام با شرکت نروژی

این مقاله و کلیه آمارهای آن توسط مشاورین زبده و حرفه ای مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام می باشد.

نرخ بیکاری در نروژ:

یکی از مهمترین مواردی که باید زمان اقدام برای کاریابی در نروژ در نظر بگیریم نرخ بیکاری این کشور است که با توجه به تغییرات مختلف اقتصاد در بازارهای مالی کشورهای مختلف در سال های اخیر باید حتما این نکته مهم را در نظر داشت که این نرخ رابطه مستقیم با درصد شانس متقاضی برای پیدا کردن شغل مورد نظر را دارد. در ادامه نرخ بیکاری کشور نروژ را در پنج سال اخیر به صورت یک نمودار برای شما فراهم آورده ایم :

نرخ بیکاری 2019 نروژ

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ:

کاریابی در نروژ برای کسانی که در این کشور نیستند و تابعیت این کشور را ندارند کمی سخت تر است چرا که برای کارفرمایان، اولویت با افرادی است که تابعیت این کشور را دارند یا حداقل در این کشور تحصیل کرده، سابقه کاری دارند و یا حداقل حضور دارند. در ادامه به اسامی انواع مختلف زمینه های کاری در کشور نروژ اشاره می کنیم :

انواع زمینه های کاری در نروژ
انرژی
امورمالی و حسابداری
مراقبت، نگهداری و بهداشت
نفت و گاز و صنایع شیمیایی
مخابرات و ارتباطات
کشاورزی
صنعت غذا
معدن
تولید کاغذ
کشتیرانی و حمل دریایی
منسوجات و لباس

اگر اشخاص متقاضی در مورد کاریابی در نروژ در رشته ای مهارت داشته باشند که جزئی از اسامی شغل های مورد نیاز در این کشور است که در آن با کمبود نیروی انسانی ماهر روبرو هستند شانس بسیار بالاتری برای یافتن شغل مناسب خود دارند. در زیر به تعدادی از این اسامی اشاره می کنیم :

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
ساخت و ساز و مهندس عمران
توریسم
مهندس فناوری اطلاعات
فروش
صنایع تولیدی
پرستاری و خدماتی بهداشتی-درمانی
آموزش و پرورش

میزان حقوق برای کار در نروژ:

حقوق ماهیانه در کشور نروژ به طور متوسط حدود ۳۰ هزار کرون یعنی حدودا ۳۷ هزار دلار در سال می باشد که در مقایسه با دیگر کشور ها می تواند مبلغ قابل توجهی باشد. در جدول زیر می توانید نمونه هایی حدودی از درآمدهای ماهیانه شغل های مختلف در کشور نروژ را مشاهده بفرمایید :

متوسط حقوق سالانه عنوان شغلی
۸۵۴۷۰ توسعه دهنده نرم افزار
۷۹۱۱۰ مهندس
۱۲۶۰۸۲ مدیر
۹۲۷۷۵ مدیر پروژه IT
۷۹۳۷۶ مهندس نرم افزار
۱۰۵۰۶۹ مدیر IT
۸۰۵۸۷ مهندس مکانیک
۱۰۲۱۳۲ مهندس نفت و گاز

نحوه کاریابی در نروژ:

آنچه شما در خصوص کاریابی در نروژ باید به آن توجه کنید داشتن شرایطی است که با داشتن آن بتوانید جزء افراد ماهر در رشته کاری خود قرار بگیرید. یکی از این شرایط داشتن مدارک تحصیلی معتبر در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. همچنین سوابق کاری بلند مدت و رزومه ای حرفه ای که بتواند مهارت شما را کاملا به شرکت یا نهاد مربوطه اعلام کند. از این رو توصیه می کنیم حتما قبل از ارسال رزومه با جستجو در اینترنت استاندارد ها و قواعد یک رزومه حرفه ای را مطالعه و اجرا کنید تا از شانس بهتری برای دریافت شغل برخوردار شوید. همچنین در خصوص کاریابی در نروژ شما این امکان را دارید که در یک دوره کارآموزی یا آموزشی به مدت سه ماه در این کشور شرکت کرده تا فرصت حضور و آشنایی از نزدیک با این کشور و همچنین شرکت ها و اداراتی که با شغل شما همخوانی دارند را داشته باشید و همان طور که بالاتر اشاره کردیم اولویت برای یافتن شغل در کشور نروژ با کسانی است که در این کشور حضور دارند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در نروژ:

در خصوص کاریابی در نروژ همانند اکثر کشورهای دیگر، سایت ها و مؤسساتی وجود دارند که به صورت آنلاین خدمات کاریابی ارائه می دهند. شما می توانید با آپلود رزومه خود در این سایت ها و نمایش آن به دیگر کارفرما ها از شانس بالایی برخوردار شوید. تعدادی از پرکاربرد ترین سایت های کاریابی در کشور نروژ عبارت اند از :

  • Finn Jobb
  • JobbDirekte
  • StepStone Norway

اطلاعاتی که در این مقاله و وب سایت در خصوص کاریابی به سمع و نظر شما رسیده صرفا جهت اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی شما عزیزان می باشد و لازم به ذکر است مؤسسه ملک پور خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمی دهد.

بررسی ویزای همراه در نروژ:

افراد پس از یافتن شغل در نروژ و عقد قرارداد کاری با کارفرما می توانند برای الحاق خانواده خود درخواست دهند. همراهان فرد اصلی در واقع همسر و فرزندان زیر 18 سال و وابسته هستند. بر اساس قانون، فرد از طریق کار امکان درخواست ویزای همراه را خواهد داشت. البته برای پایین آمدن ریسک احتمالی رد شدن ویزا، توصیه می گردد، امر الحاق خانواده با چند ماه فاصله با ویزای نفر اصلی انجام گردد. لازم به ذکر است فرد اصلی می بایست اثبات نماید که قادر به تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود می باشد. برای این کار لازم است که نشان دهد درآمدی معادل 1000 یورو در ماه بابت هر فرد خانواده، کسب می کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ:

یکی از موارد مهم برای متقاضیان کار در نروژ امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور است. بیشتر افراد به قصد مهاجرت دائم برای کار در کشور نروژ اقدام می کنند. لذا موضوع اقامت و تابعیت برای این افراد بسیار مهم است. کشور نروژ دارای سطح مطلوبی از رفاه اجتماعی و اقتصادی است. این امر سبب جلب توجه متقاضیان بسیاری شده است. برای اخذ اقامت دائم این کشور، افراد پس از 3 سال کار کردن و پرداخت بیمه و مالیات خود می توانند درخواست خود را به اداره مهاجرت تسلیم کنند. اداره مهاجرت نیز پس از بررسی مدارک می تواند اقامت دائم را به فر اعطا نماید. برای اخذ تابعیت لازم است که فرد در مدت 10 سال زندگی در نروژ، 7 سال را به طور کامل حضور داشته باشد. علاوه بر شرط حضور برای دریافت پاسپورت، یادگیری و تسلط زبان نروژی، عدم سو پیشینه و تخلف در نروژ و ادغام با جامعه از شروط دیگر اخذ تابعیت است. با مطالعه این مقاله شما اطلاعات جامعی در خصوص چگونگی مهاجرت کاری به نروژ کسب کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تحلیل شرایط خود به صورت تخصصی می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور اتریش تماس حاصل فرمایید.

کار در نروژ و سخن پایانی:

کاریابی در نروژ، مشاغل مورد نیاز در این کشور و سایت های معتبر کاریابی در نروژ را در این مقاله نقد و بررسی کردیم تا بتوانیم سوالات و ابهامات شما عزیزان را تا جای ممکن رفع کنیم. همان طور که اشاره شد برای کار در نروژ باید حتما یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشید تا بتوانید به عنوان نیروی کار ماهر در این کشور استخدام شوید. شما همراهان همیشگی مؤسسه حقوقی ملک پور می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاریابی در نروژ، با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور،) ملک پور اتریش ( تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. لازم به ذکر است می توانید در قسمت پایانی این مقاله در قسمت دیدگاه ها نظرات و سوالات خود را بیان نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را توسط مشاورین ما دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در نروژ

✅شرایط کار در نروژ برای ایرانیان به چه صورت است؟

کار در نروژ برای ایرانیان در صورت داشتن پیشنهاد کار از سمت کارفرمایی در این کشور ممکن است. 

از چه طرق می توان به کاریابی در نروژ پرداخت؟

سایت ها و مؤسساتی وجود دارند که به صورت آنلاین خدمات کاریابی ارائه می دهند. شما می توانید با آپلود رزومه خود در این سایت ها و نمایش آن به دیگر کارفرما ها از شانس بالایی برخوردار شوید

متوسط حقوق ماهیانه در نروژ چقدر است؟

حقوق ماهیانه در کشور نروژ به طور متوسط حدود ۳۰ هزار کرون یعنی حدودا ۳۷ هزار دلار در سال می باشد که در مقایسه با دیگر کشور ها می تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

چه کسانی می توانند از طریق ویزای جستجوی کار نروژ در این کشور به دنبال کار باشند؟

ایرانیانی که در حال تحصیل در نروژ هستند و هنوز اقامت تحصیلی آنها پایان نیافته است و یا کسانی که قصد دارند به عنوان محقق در کشور نروژ به پژوهش بپردازند می توانند از طریق ویزای جستجوی کار به دنبال کار بگردند.

4 پاسخ
  1. selva
    selva گفته:

    سلام
    اگر بتوان ازخارج از کشور نروژ یک پیشنهاد کار پیدا کرد ایا امکان دریافت ویزای کار وجود دارد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      شغل پیشنهادی شما باید جز مشاغل مورد نیاز برای نیروی کار ماهر باشد و استخدام شما به صورت تمام وقت صورت گیرد.

      پاسخ
  2. محمد
    محمد گفته:

    سلام بنده برادرم‌نروژ مدیر شرکت بین المللی وداخلی در زمینه فروش وبازاریابی با تعداد پرسنل بالای ۳۰۰ نفر بودم و فوق لیسانس mbaو بازاریابی درم سن ام ۵۳ سال است خانم بنده فوق لیسانس اقتصاد و لیسانس کامپیوتر دارد با ۴۰ سال سن وسابقه کار در فروش و همچنین ایلس دارد تمکن مالی نیز دارم ایا برای نروز میشود کاری کرد

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب دوست عزیز
      قطعا تجربه کار و زبان شما در حد ایده آلی است. برای مهاجرت کاری به کشور نروژ از طریق کار و پروسه نیروهای ماهر نیاز به پیشنهاد کار دارید. با داشتن پیشنهاد کار می توانید برای ویزای کار اقدام کنید. اما به دلیل شرایط سنی این ویزا برای شما ریسک دارد. همسر شما به دلیل سن پایین تر در صورت داشتن سابقه کار خصوصا در زمینه کامپیوتر شانس بیشتری خواهد داشت. بهتر هست برای بررسی دقیق شرایط خود با کارشناسان موسسه تماس بگیرید. قطعا مسیر مهاجرتی ایده آل و مناسب خود را پیدا خواهید کرد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *