کاریابی در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در مجارستان
  • ویزای کار در مجارستان
  • مدارک مورد نیاز کار در مجارستان
  • نرخ بیکاری در مجارستان
  • لیست مشاغل مورد نیاز مجارستان 2021
  • میزان حقوق برای کار در مجارستان
  • نحوه کاریابی در مجارستان
  • مؤسسات کاریابی در مجارستان
  • بررسی ویزای همراه مجارستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مجارستان
  •  کاریابی در مجارستان و سخن پایانی
✅ کاریابی در مجارستان ✅ مشاغل مورد نیاز در کشور مجارستان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم.

کاریابی در مجارستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مجارستان، مشاغل مورد نیاز در کشور مجارستان، نحوه کاریابی، نحوه دریافت اقامت دائم و تابعیت در مجارستان و سایر نکات مرتبط با این روش مهاجرتی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. کاریابی در مجارستان به چه صورت است؟ شرایط اصلی برای مهاجرت از طریق کار در مجارستان چیست؟ این سوالات نمونه برخی از ابهامات پیش آمده برای شما عزیزان است. در این مقاله سعی شده است که به تمامی ابهامات شما عزیزان پاسخ دهد. مجارستان کشوری در قاره اروپا است که در مرکز این قاره قرار دارد. همسایگی با کشور های سطح بالا مانند اتریش، و حضور در معاهده شنگن سبب شده است که مجارستان به عنوان کشوری رو به رشد شناخته شود.

موسسه  حقوقی ملک پور  با سابقه ای طولانی در زمینه مهاجرت به کشور های سطح بالای جهان، می تواند زمینه ساز مهاجرتی امن و بی دردسر برای شما باشد. کاریابی در مجارستان و به طور کلی مهاجرت کاری از روش های اصلی به شمار می رود که در این مقاله به توضیح این روش می پردازیم. شما می توانید از طریق تماس تلفنی با مجموعه شرایط خود را با مشاورین در میان بگذارید تا به صورت رایگان مشاوره مهاجرتی دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در مجارستان:

جمهوری مجارستان، کشوری با جمعیت 10 میلیون نفری در قاره اروپا است که با کشور های اتریش، کرواسی، صربستان، اسلوونی و اوکراین مرز مشترک دارد. مساحت مجارستان 93030 کیلومتر مربع است و پایتخت آن شهر زیبای بوداپست است. مجارستان عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن است که همین امر موجب آن شده است که اکثریت مردم به این کشور به عنوان سکوی پرتاب نگاه کنند و با مهاجرت به این کشور زمینه ساز ورود خود به کشور های سطح بالای اروپا مثل سوئیس، اتریش،آلمان و… می شوند. زبان رسمی در این کشور مجاری است اما مردم به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. اقتصاد کشور مجارستان در حال رشد است و این کشور در آینده ای نه چندان دور مقصد بسیاری از افراد خواهد شد. مهاجرت از طریق مؤسسات کاریابی در مجارستان و کار در این کشور برای افراد امکان پذیر است. در ادامه به بررسی این روش می پردازیم.

مجارستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مجارستان

ویزای کار در مجارستان:

روش های اخذ ویزای کار در کشور مجارستان از 2 طریق امکان پذیر است.

  • پیشنهاد کار از سوی کارفرما، مؤسسه، و یا شرکت مجارستانی
  • مالکیت و یا مدیریت اجرایی شرکت و یا مؤسسه تجاری مجارستانی

در خصوص داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای مجاری مؤسسات کاریابی در مجارستان، می توانند این نامه را برای متقاضیانی که شرایط لازم را داشته باشند را فراهم کنند.

کارفرمایی که برای متقاضی دعوت نامه کاری صادر می کند باید:

  • تفاهم نامه کار با دولت مجارستان را داشته باشد.
  • شغل پیشنهادی به فرد خارجی، ابتدا 15 روز در کشور مجارستان آگهی شد باشد و در صورت عدم وجود نیروی متخصص، از نیروی کار خارجی استفاده کند.
  • شرکت یا مؤسسه باید از نظر اقتصادی برای کشور مجارستان سود آوری داشته باشد.
  • در صورت اخذ دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای مجاری،متقاضی بایست ابتدا با ویزا توریستی وارد کشور مجارستان شود و سپی برای انجام امور اداری خود اقدام کند.

هزینه درخواست ویزای کار در مجارستان 18 هزار فارینت می باشد که این پروسه 21 روز زمان نیاز دارد. برای تمدید ویزای و سایر هزینه های جانبی نیز مبلغ 10 هزار فارینت مورد نیاز است. در صورت رد شدن درخواست، هزینه درخواست مجدد 5500 فارینت می باشد.

مدارک مورد نیاز کار در مجارستان:

متقاضیانی که قصد ورود به کشور مجارستان و کار در این کشور را دارند ابتدا باید مجوز کار در مجارستان را اخذ کنند تا مجاز به کار در این کشور شوند. افرادی که از طریق پیشنهاد شغلی (job offer) وارد کشور مجارستان می شوند، پروسه اخذ مجوز کار و کار های اداری آنها توسط کارفرما انجام می شود. کارفرما امور مربوط به اداره مهاجرین مانند ارائه مدارک تحصیلی، سابقه کاری و… را انجام می دهد. در حالت کلی مهم ترین قسمت مهاجرت از طریق کار و کاریابی در مجارستان، داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کار فرمای مجاری می باشد. پس از آن باید برای اخذ ویزای کاری مجارستان اقدام کرد. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار مجارستان عبارت است از:

  • قرار داد منعقد شده با کارفرمای مجاری 
  • یا رزومه کاری و مدارک حرفه ای متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت
  • بیمه مسافرتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • اثبات محل سکونت در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان:

افرادی که از طریق کار و کاریابی در مجارستان به این کشور و یا به سایر کشور ها مهاجرت می کنند، برای ورود به یک مکان بهتر برای پیشرفت شغلی و رسیدن به درآمد بهتر این روش را انتخاب می کنند. از مهم ترین نکات برای مهاجرت کاری به یک کشور، بررسی نرخ بیکاری و چگونگی بازار های کار در آن کشور است. بدیهی است که پایین بودن نرخ بیکاری در یک کشور اولین معیار برای متقاضی مهاجرت کاری  است. مجارستان در سال گذشته با داشتن نرخ بیکاری نزدیک به 4 درصد، از کشور هایی با آمار بسیار پایین بوده است. به طور مثال از هر 100 نفر در مجارستان حدودا 96 نفر مشغول به کار هستند که این موضوع از نکات مثبت کشور مجارستان است. در نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور را در 10 سال گذشته مشاهده می فرمایید.

نرخ بیکاری مجارستان

مشاغل مورد نیاز مجارستان 2021:

مهاجرت از طریق کاریابی در مجارستان و به طورکلی مهاجرت کاری به هر کشور، نیازمند مطالعه بر روی مشاغل مورد نیاز و زمینه های کاری مورد نیاز آن کشور است. حتی دانشجویانی که از طریق تحصیل وارد کشورهای دیگر می شوند باید این نکته را مد نظرقرار دهند که در رشته ای تحصیل کنند که پس از تحصیل، ورود به بازار کار برای آنها راحت باشد. مجارستان هر ساله مشاغلی را به عنوان کارهایی که در آن به نیروی کار نیاز دارد را منتشر می کند. این لیست با توجه به نیاز بازار و اقتصاد این کشور هر سال متفاوت است. در جدو زیر نام برخی از این شغل ها را مشاهده می فرمایید:

مشاغل مورد نیاز مجارستان 2021
نیرو ی مهندس
مدیریت پروژه
ممیز حسابداری
متخصص ارتباطات راه دور
مدیر فروشگاه های زنجیره ای
متخصص IT
کارشناس فروش
حسابداری ACCA
مدیر منابع انسانی

میزان حقوق برای کار در مجارستان:

همانطور که گفته شد، افرادی که مهاجرت کاری را برمی گزینند برای پیشرفت و داشتن حقوق و درآمد بالاتر این نوع مهاجرت را انتخاب میکنند. اطلاع از دست مزد ها و میزان حقوق بستگی به شغل و میزان سختی آن دارد اما اطلاع از میانگین حقوق ها، اهمیت بالایی دارد. در حالت معمول افرادی که در مجارستان مشغول به کار هستند، ماهیانه 1.280.000 فارینت در ماه در آمد دارند. این مبلغ میانگین در آمد یک شخص شاغل در مجارستان است. کمترین میزان درآمد در مجارستان 173.000 فارینت و بیشترین میزان حقوق 5.660.000 فارینت می باشد. در جدول زیر درآمد برخی از مشاغل در مجارستان را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه(فورینت HUF)
چشم پزشک ۲٫۵۲۰٫۰۰۰
ستاره شناس ۲٫۰۲۰٫۰۰۰
مدیر بازاریابی ۲٫۱۱۰٫۰۰۰
پزشک – خون شناسی/آنکولوژی ۳٫۰۶۰٫۰۰۰
متخصص زنان و زایمان ۳٫۲۹۰٫۰۰۰
مالی ۲٫۴۲۰٫۰۰۰
پزشک – نفرولوژی ۲٫۶۶۰٫۰۰۰
اورولوژیست ۴٫۳۶۰٫۰۰۰
مدیر مدیر رادیولوژی ۲٫۷۹۰٫۰۰۰
مدیر عامل ۲٫۱۷۰٫۰۰۰
جراح ۳٫۴۹۰٫۰۰۰
مدیر فروش و بازاریابی ۲٫۰۴۰٫۰۰۰
متخصص بیهوشی ۳٫۷۱۰٫۰۰۰
مدیر استراتژی ۱٫۹۵۰٫۰۰۰

نحوه کاریابی در مجارستان:

عده بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند، شغل های خود را از طریق مؤسسات کاریابی جست و جو می کنند و به دست می آورند. طبق توضیحاتی که تا اینجا داده شد، متوجه شدیم که برای اخذ ویزای کار در مجارستان، باید از سوی کارفرمای مجاری نامه دعوت به کار یا job offer داشت و با قرار داد کاری برای اخذ ویزای کاری اقدام کرد. برای پیدا کردن کارفرما، سابقه کاری خوب و داشتن معرفی نامه از سوی کارفرمای قبلی کمک بسیار زیادی به متقاضی برای پیدا کردن کارفرما مجاری می کند. ساعت کاری در مجارستان در هفته 40 ساعت است اما اضافه کاری نیز برای متقاضی امکان پذیر است. دانشجویان خارجی که در مجارستان در حال تحصیل هستند، می تواند برای پیدا کردن کار فرما به کشور های دیگر نیز مراجعه کنند. اتریش و آلمان به دلیل نرخ بیکاری کم و نزدیکی به مجارستان کشور هایی هستند که دانشجویان برای پیدا کردن کارفرما به آنها سفر می کنند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در مجارستان:

همانطور که گفته شد بسیاری از متقاضیان مهاجرت های کاری به کشور های دیگر از مؤسسات و وب سایت های کار یابی در آن کشور استفاده می کنند. در مورد مجارستان نیز این کار امکان پذیر است و افراد می توانند از طریق مؤسسات کاریابی در مجارستان اقدام کنند. نحوه کار این مؤسسات و وب سایت ها به این گونه است که مشاغل و کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند را معرفی می کنند، تا افرادی که از رزومه و سابقه مرتبط با آن برخوردار هستند برای آن کار ها استخدام شوند. این مؤسسات برای متقاضیان وقت های مصاحبه کاری را ترتیب می دهند و متقاضی با انجام مصاحبه می تواند در آن موقعیت شغلی استخدام شود. داشتن رزومه و سابقه تحصیلی قوی در استخدام شدن نقش بسزایی دارد و کارفرمایان به دنبال افراد متخصص و خبره در تخصص خود هستند. در جداول زیر نام برخی از وب سایت ها و مؤسسات کاریابی در مجارستان را برای شما عزیزا آورده ایم:

وب سایت های کاریابی مجارستان
iagora.com
workania.hu/en
glassdoor.com
workabroad.ph
hungary.xpatjobs.com
موسسات کاریابی در مجارستان
کاریابی Randstad
کاریابی Grafton
کاریابی Reed
کاریابی Hays
کاریابی Adecco

بررسی ویزای همراه در مجارستان:

اکثر افرادی که اقدام به مهاجرت کاری از طریق مؤسسات کاریابی در مجارستان را انجام می دهند، تمایل دارند که همراهان را در کنار خود داشته باشند. در علم مهاجرت منظور از همراه، همسر حداقل با 21 سال سن و فرزند تا 18 سال محسوب می شود. افرادی که ویزای کاری مجارستان را دریافت کرده اند می توانند برای همراهان خود نیز درخواست الحاق دهند و در کنار شخص اصلی حضور داشته باشند. همراهان می توانند به تحصیل مشغول شوند و اجازه کار دارند. مجارستان به دلیل پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به سایر کشور های اروپایی و پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن میزان حقوق و در آمد، مقصد بسیار عالی برای زندگی است. برای پایین آوردن ریسک ویزا بهتر است که ابتدا شخص اصلی به مجارستان برود و امور مربوط به اقامت کاری خود را انجام دهد و سپس برای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مجارستان:

مهاجرت کاری از طریق کاریابی در مجارستان و به طور کلی مهاجرت کاری از اصلی ترین راه های مهاجرت محسوب می شود. برای اخذ ویزای کار در مجارستان متقاضی باید از یک کارفرمای مجاری یک پیشنهاد کاری دریافت کند و قرار داد کاری منعقد کند. افرادی که موفق به اخذ این ویزا می شوند، با 5 سال کار و فعالیت کردن و پرداخت بیمه و مالیات شهروندی در کشور مجارستان می توانند به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم مجارستان شده اند با گذشت 2 الی 3 سال از اقامت دائم شان می توانند برای تابعیت مجارستان نیز درخواست دهند و پاسپورت مجارستان را در صورت قبولی در آزمون شهروندی به دست آورند. در این آزمون متقاضی سوالاتی در مورد فرهنگ،تاریخ، قوانین و نکاتی در مورد کشور مجارستان را پاسخ می دهند و در صورت ادغام شدن با جامعه مجارستان و تسلط به زبان مجاری می توانند پاسپورت مجارستان را به دست آورند. با پاسپورت مجارستان امکان سفر به  168  کشور برای دارنده فراهم می شود. کشور مجارستان جزء کشور هایی است که دو تابعیتی را نیز می پذیرد.

کاریابی در مجارستان و سخن پایانی:

کاریابی در مجارستان، مشاغل مورد نیاز، میزان در آمد، مدارک و شرایط مورد نیاز، مؤسسات کاریابی و نحوه کار آنها و تمامی نکاتی که درباره مهاجرت از طریق کاریابی در مجارستان مورد نیاز بود را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم. مجارستان کشوری رو به رشد با نرخ بیکاری کم است که اکثر افرادی که برای کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، به عنوان سکوی پرتاب به آن نگاه می کنند. مجارستان عضو حوزه شنگن و اتحادیه اروپا است که همین امر موجب محبوبیت این کشور برای افراد شده است. مؤسسه حقوقی مهاجرتی ملک پور ( ملک پور اتریش) با داشتن تیمی مجرب از وکلای مطرح اروپایی می تواند در راه مهاجرت به مجارستان در کنار شما عزیزان باشد. برای دسترسی به بانک اطلاعاتی ما درباره مهاجرت از طریق کاریابی در مجارستان و سایر کشور ها، عنوان ملک پور را در گوگل جست وجو کنید تا با عضویت در وب سایت های ما، به بزرگترین منبع اطلاعات در زمینه مهاجرت دسترسی داشته باشید. شما می توانید سوالات خود را درباره کاریابی در مجارستان، در قسمت سوالات مهاجرت بیان کنید تا در کمترین زمان به آنها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مجارستان

✅ اقامت دائم در مجارستان از طریق ویزای کار پس از چه مدت امکان پذیر است؟

افرادی که موفق به اخذ  ویزای کار می شوند، با 5 سال کار و فعالیت کردن و پرداخت بیمه و مالیات شهروندی در کشور مجارستان می توانند به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند

✅  نرخ بیکاری در کشور مجارستان در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

مجارستان در سال گذشته با داشتن نرخ بیکاری نزدیک به 4 درصد، از کشور هایی با آمار بسیار پایین بوده است.

✅ میانگین حقوق یک فرد شاغل در مجارستان چقدر است؟

در حالت معمول افرادی که در مجارستان مشغول به کار هستند، به صورت میانگین ماهیانه 1.280.000 فارینت در ماه در آمد دارند.

2 پاسخ
  1. sepehr
    sepehr گفته:

    اگر از دوستی که در مجارستان کارفرماست پیشنهاد کار داشته باشیم امکان دریافت ویزای کار وجود داره؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      در صورت داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای مجاری کارفرمایی که برای متقاضی دعوت نامه کاری صادر می کند باید این شرایط را داشته باشد.
      تفاهم نامه کار با دولت مجارستان را داشته باشد.
      شغل پیشنهادی به فرد خارجی، ابتدا 15 روز در کشور مجارستان آگهی شد باشد و در صورت عدم وجود نیروی متخصص، از نیروی کار خارجی استفاده کند.
      شرکت یا مؤسسه باید از نظر اقتصادی برای کشور مجارستان سود آوری داشته باشد.
      در صورت اخذ دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای مجاری،متقاضی بایست ابتدا با ویزا توریستی وارد کشور مجارستان شود و سپی برای انجام امور اداری خود اقدام کند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *