کاریابی در مالزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مالزی
  • ویزای کار مالزی
  • مدارک مورد نیاز کار در مالزی
  • نرخ بیکاری در مالزی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی
  • میزان حقوق کار در مالزی
  • نحوه کاریابی در مالزی
  • مؤسسات کاریابی در مالزی
  • بررسی ویزای همراه مالزی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالزی
  • کاریابی در مالزی و سخن پایانی
✅ کاریابی در مالزی ✅ نحوه اخذ ویزای کاری مالزی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در مالزی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مالزی و نحوه اخذ ویزای کاری مالزی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا مالزی موقعیت کاری خوبی برای مهاجران دارد؟ اقامت گرفتن در مالزی چه مراحلی دارد؟  مشاغل مورد نیاز در مالزی کدام است؟ در این مقاله به بررسی هر چه کامل تر کاریابی در مالزی و شرایط کار در مالزی پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در مالزی خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کاریابی در مالزی با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در مالزی:

مالزی در جنوب شرق آسیا واقع شده و شامل دو بخش مالزی غربی (peninsular) مشتمل بر 11 ایالت به انضمام کوالالامپور و بخش شرقی که شامل ایالات صباح و ساراواک و یک جزیره کوچک به نام لابوان در خارج از جزیره صباح است، می باشد. پایتخت این کشور شهر کوآلالامپور می باشد. تایلند در شمال و سنگاپور در جنوب، همسایگان این کشور به شمار می آیند. دو ایالت شرقی مالزی هم با جزیره کالیمانتان اندونزی هم مرز هستند. این کشور 329،758 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی دارد. مالزی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و دارای آب و هوای استوایی، گرم و مرطوب است. دین رسمی مالزی اسلام می باشد. البته در قانون اساسی مالزی بر آزادی مذاهب تأکید شده است. توسعه و پیشرفت مالزی در بخش های صنعتی و خدمات به خاطر اجرای برنامه های موفق اقتصادی در این کشور مي باشد. رینگیت، ارز رسمی مالزی است. رینگیت به 100 سن(sen)  یا سنت(cent)  تقسیم می‌گردد. رینگیت با علامت اختصاری RM  و کد الفبایی MYR، یکای پول رایج در این کشور می‌باشد. برای کاریابی در مالزی کارگران خارجی در زمان درخواست ویزای کار باید بین 18 تا 45 سال داشته باشند. با این حال، در برخی از صنایع، محدوده سنی از 23 سالگی آغاز می شود. اداره مهاجرت مالزی در وب سایت خود، لیستی از کشورهایی که مالزی کارگران خارجی را از آن ها می پذیرد را ذکر کرده است.

مالزی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور مالزی

ویزای کار مالزی:

برای اخذ شغل در مالزی، یک کارگر خارجی باید ویزای کار داشته باشد. ویزاهای کاری براساس مجموعه ای از معیارهای تعیین شده توسط هر کشور صادر می شوند. مالزی تعداد ویزاهای کاری را که سالانه صادر می کند محدود می کند تا مردم کشورش را از بیکاری محافظت کند. کارفرمایان باید ثابت کنند که موقعیتی که به یک تبعه خارجی داده می شود، نمی تواند توسط یک شهروند مالزیایی پر شود. در نتیجه، ممکن است گاهی اوقات درخواست یک ویزای کار در مالزی برای یک خارجی دشوار باشد. مهاجرانی که قصد کاریابی در مالزی را دارند لازم است یکی از ویزاهای کاری معتبر در این کشور را داشته باشند. فقط کسانی که کلیه معیارهای لازم را داشته باشند مجاز به دریافت هر یک از سه نوع ویزای کار صادر شده توسط دولت مالزی هستند. این سه ویزا شامل مجوز اشتغال، کارت اشتغال موقت و کارت ویزیت حرفه ای هستند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مالزی:

اکثر کشورها مقرراتی را در نظر گرفته اند که اجازه می دهد اتباع خارجی در شرکت های داخلی استخدام شوند. افراد خارجی قبل از شروع کار یا افتتاح مشاغل در این کشورها باید مستندات پیش نیاز را داشته باشند. در مالزی نیز چنین است. مقامات مهاجرتی مالزی اطمینان حاصل می کنند که شرایطی که خارجی ها می توانند در این کشور کار کنند به دقت تنظیم می شود. قبل از اخذ ویزای کار یا اجازه کار، یک کارگر خارجی باید از نظر پزشکی سالم شناخته شود. بنابراین کارگر خارجی ملزم به ارائه گزارش پزشکی معتبر از هر موسسه پزشکی شناخته شده در کشور مبدا است. بقیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا به شرح زیر می باشند:

  • گذرنامه، به علاوه دو عدد فتوکپی آن (گذرنامه باید تا حداقل 6 ماه پس از ورود به مالزی معتبر باشد.)
  • دو نسخه از فرم درخواست ویزا
  • دو عکس در اندازه گذرنامه متقاضی
  • اثبات بلیط برگشتی تأیید شده، به علاوه دو فتوکپی
  • صورت حساب بانکی یا چک مسافرتی
  • دعوت نامه، در صورت وجود

نرخ بیکاری در مالزی:

نرخ بیکاری  یکی  از مشهورترین آماری است که برای توضیح وضعیت بازار کار در هر برهه از زمان، در اکثر کشورهای جهان استفاده می شود. بیکاری مطابق تعریف سیزدهمین کنفرانس بین المللی آمار کار (ICLS) در سال 1982 به کارگری اشاره دارد که در دوره اخیر به دنبال کار بوده و در حال حاضر برای کار در دسترس است، اما موفق به یافتن کار نشده است. در مالزی جمعیت در سن کار از افراد 15-64 ساله تشکیل شده است. نرخ بیکاری در مالزی در ژوئیه 2020 به 4،7 درصد رسید. این نرخ در سال گذشته 3.3 درصد بوده است. تعداد بیکاران 42 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته که به 745.1 هزار نفر رسیده است. در حالی که اشتغال 0.7 درصد کاهش یافت و به 15.07 میلیون نفر رسید، در همین زمان، نیروی کار 0.7 درصد افزایش یافت و به 15.82 میلیون نفر رسید.

مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی:

برای کاریابی در مالزی باید بدانید که طبق وب سایت اداره مهاجرت مالزی، خارجی ها فقط در صنایع تولیدی، ساختمانی، کشاورزی و خدماتی پذیرفته می شوند. این شرط برای محدود کردن سطح ورود مهاجران به بازار مالزی است. همچنین مشاغل در اکثر زمینه ها بخصوص در بخش های تولیدی، ساختمانی و علمی و فنی مورد تقاضا هستند. برخی از مشاغل برتر که به سختی پر می شوند شامل مهندسان پروژه، مهندسان مکانیک، مهندسان عمران و مهندسان صنایع و تولید هستند. در نیروی کار رقابتی امروز که ده ها هزار فارغ التحصیل هر ساله وارد بازار کار می شوند، برای کاریابی در مالزی دانستن اینکه چه مشاغلی داغ است خیلی مهم است. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز مالزی در سال 2020 را ذکر کرده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 مالزی
مهندس برق مهندس عمران
مهندس مکانیک مهندس پروژه
مهندس الکترونیک مهندس صنایع
تحلیل گر سیستم توسعه دهنده نرم افزار
مهندس شبکه برنامه نویس
مدیر فروش و بازار یابی مدیر امور مالی
مدیر خرید حسابرس
متخصص داده چشم پزشک
متخصص زنان و زایمان متخصص قلب
طراح معماری طراح گرافیک
مدیر تدارکات جراح
مدیر املاک جراح مغز و اعصاب

میزان حقوق برای کار در مالزی:

در مورد مزایای شغلی، فردی که در مالزی کار می کند، معمولاً ماهیانه به طور میانگین حدود 6،590 MYR درآمد دارد. حداقل حقوق ماهیانه 1،670 MYR و حداکثر حقوق29،400 MYR است که به برخی از مشاغل حقوقی بیشتر از این مبلغ تعلق می گیرد. میزان دقیق حقوق و دستمزد به صنایعی بستگی دارد که کارگر در آن مشغول به کار است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه تجربه کاری فرد بیشتر باشد، دستمزدش نیز بیشتر است. به طور کلی، کارکنانی که از دو تا پنج سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه کارها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند، افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36 درصد بیشتر از کسانی که پنج سال یا کمتر سابقه کار دارند درآمد کسب می کنند. همچنین تغییر در میزان حقوق براساس تجربه، از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است و بستگی زیادی به زمینه شغلی نیز دارد. در جدول زیر میانگینی ترکیبی از حقوق مشاغل مختلف ( برحسب MYR) را ذکر کرده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد 
مهندس برق 6،630
مهندس مکانیک 6،490
برنامه نویس 6،760
طراح گرافیک 4،070
مدیر مالی 12،700
مدیر دفتر 5،970
عکاس 3،810
معلم دبیرستان 5،630
پرستار 5،200
متخصص تغذیه 12،900
مهندس عمران 6،280
مهندس شبکه 5،750
مهندس هوا و فضا 8،590
معمار 8،240
حسابدار 4،550
مدیر پروژه 8،080
وکیل 13،500
معلم دبستان 4،630
دندان پزشک 15،400
تکنسین آزمایشگاهی 5،150
مکانیک 2،550
روزنامه نگار 7،650
داروساز 8،840
سرآشپز 3،940

نحوه کاریابی در مالزی:

نحوه جستجو و کاریابی در مالزی یک تجربه چالش برانگیز است. اگر مصمم هستید که به این کشور منتقل شوید، شما ابتدا باید به عنوان یک خارجی واجد شرایط بودن خود را در مالزی بررسی کنید. سپس با بخش های شغلی در این کشور آشنا شوید و برای شغل مورد نظر اعلام آمادگی کنید، مرحله بعد آماده شدن برای مصاحبه و بررسی پیشنهاد کار است و در نهایت برای ویزای کاری درخواست دهید. بازار در مالزی بسیار رقابتی است و حتی برای افراد حرفه ای موفق نیز ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند. برای جستجوی شغل، بسترهای مختلفی برای جستجوی مشاغل بصورت آنلاین وجود دارد، این روش، برای یافتن فرصت های شغلی و ارتباط با کارفرمایان مناسب است. آژانس های کاریابی در مالزی راه دیگری برای کاریابی در این کشور می باشند. برخی از وب سایت های کاریابی در لیست زیر ذکر شده اند:

  • Glassdoor
  • Indeed
  • MyStarJobs
  • MauKerja
  • JobStreet
  • Startupjobs
  • Wobbjobs
  • Monster
  • fastjobs

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در مالزی:

بیکاری یک مشکل بزرگ در دنیای امروز ما است، به ویژه برای کسانی که دچار بحران هستند و نمی دانند در چه راهی باید گام بردارند. بهترین آژانس های کاریابی در مالزی برای کمک به مهاجران در دسترس هستند. کمک گرفتن از یک آژانس استخدام راه خوبی برای ایجاد روابط، ارتباطات و به دست آوردن جایگاه شغلی دلخواه است. کاریابان می توانند از طریق بررسی رزومه، مهارت ها و تجربه های متقاضیان جایگاه شغلی را از بین جایگاه های شغلی موجود به آن ها پیشنهاد دهند و آن ها را راهنمایی کنند تا شغل مورد نظر خود را بدست آورند. همچنین می توانند به صاحبان مشاغل کمک کنند تا کارمند بعدی خود را از بین نامزدهای موجود انتخاب کنید. برای کمک بیشتر به شما در زمینه فعالیت شغلی خود، در لیست زیر بهترین آژانس های استخدام در مالزی را برای مراجعه شما عزیزان قرار داده ایم:

موسسات کاریابی در  مالزی
Monroe Consulting Group
Seekers Malaysia
Hays Malaysia
 Corbetts Consulting
 EPS Malaysia
  Michael Page
OSADI Commercial Supplies Sdn Bhd
  Elabram
 Agensi Pekerjaan Innovedge Sdn Bhd
  Executive Recruiters

بررسی ویزای همراه در مالزی:

برای کسانی که از طریق کار به مالزی سفر کرده اند، این امکان وجود دارد که با درخواست ویزای وابسته اعضای خانواده خود را به مالزی منتقل کند و با هم زندگی کنند. این امر نیاز به مسافرت به طور مکرر در داخل و خارج از کشور را برای آن ها کاهش می دهد. واجد شرایط بودن برای ویزای کار همچنین به والدین و همسران و فرزندان زیر 18 سال مهاجر اجازه می دهد که یک کارت بازدید طولانی مدت داشته باشند و از طریق آن به مهاجر ملحق شوند. به عبارتی این کارت یک نوع اجازه طولانی مدت برای خانواده مهاجر است که بتوانند از طریق آن به مالزی راه بیایند. برای این کار کافی است با تکمیل کردن مدارک مورد نیاز و درخواست ویزا مراحل کار را طی کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالزی:

کارگران خارجی در مالزی که دارای کارت اشتغال هستند، ممکن است واجد شرایط درخواست Residence Pass-Talent باشند، این یک مجوز 10 ساله قابل تمدید است که اجازه می دهد در سایر شرکت ها درخواست کار کنند. برای دریافت این مجوز، فرد باید پنج سال سابقه کار شامل سه سال سابقه کار در یک شرکت مالزی داشته باشد. مالکیت این مجوز همچنین باعث کاهش درخواست های اقامت دائم در مالزی می شود. از آنجا که مالزی کشوری با یک تابعیت است، گرفتن گذرنامه آن جا و اخذ تابعیت آن امکان پذیر نیست. با این حال، اقامت دائم در این کشور گزینه بسیار مناسبی است. برای اخذ اقامت دائم، مهاجران معمولاً به مدت حداقل 5 سال باید در کشور تحت یک فرم قانونی از مستندات (ویزای کار، ویزای طولانی مدت اقامت و غیره) به طور مداوم در کشور زندگی کنند. برای درخواست، شما به یک فرم اقامت دائم تکمیل شده، گذرنامه ای که 5 سال زندگی قبلی در مالزی را پوشش می دهد و عکس هایی به سبک گذرنامه گرفته شده اند نیاز دارید. اقامت در این کشور برای مدت زمان معینی و تحت شرایطی مقدور است، در برخی موارد شرایط اقامت دائم برای شما وجود ندارد.

کار در مالزی و سخن پایانی:

کاریابی در مالزی و نحوه اخذ ویزای کاری مالزی در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در مالزی، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به کاریابی در مالزی و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همان طور که گفته شد مالزی شرایط تابعیتی را برای مهاجران ندارد و گرفتن اقامت در این کشور به سختی امکان پذیر است. همچنین برای اخذ ویزای کار در مالزی به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است که این موضوع شرایط گرفتن ویزای کاری و کاریابی در مالزی را سخت کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کاریابی در مالزی را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مالزی

✅ متقاضی خارجی کار در مالزی در چه صورت می تواند پیشنهاد کار از کارفرمایی در مالزی به دست آورد؟

کارفرمایان باید ثابت کنند که موقعیتی که به یک تبعه خارجی داده می شود، نمی تواند توسط یک شهروند مالزیایی پر شود. در نتیجه، ممکن است گاهی اوقات درخواست یک ویزای کار در مالزی برای یک خارجی دشوار باشد.

✅ چند نوع ویزای کار در مالزی وجود دارد؟

سه نوع ویزای کار مالزی توسط دولت شامل مجوز اشتغال، کارت اشتغال موقت و کارت ویزیت حرفه ای به متقاضیان بسته به شرایط اعطا می شود.

✅ بهترین روش برای کاریابی در مالزی چیست؟

برای کاریابی در مالزی، جستجوی مشاغل بصورت آنلاین و ارتباط با آژانس های کاریابی در مالزی، برای یافتن فرصت های شغلی و ارتباط با کارفرمایان مناسب است.

✅ متقاضیان کار در مالزی اجازه استخدام در چه مشاغلی از لیست مشاغل مورد نیاز مالزی را خواهند داشت؟

برای کاریابی در مالزی باید بدانید که طبق وب سایت اداره مهاجرت مالزی، خارجی ها فقط در صنایع تولیدی، ساختمانی، کشاورزی و خدماتی پذیرفته می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *