کاریابی در مالتا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در مالتا
  • ویزای کار مالتا
  • مدارک مورد نیاز کار در مالتا
  • نرخ بیکاری در مالتا
  • مشاغل مورد نیاز مالتا 2021
  • میزان حقوق کار در مالتا
  • نحوه کاریابی در مالتا
  • مؤسسات کاریابی در مالتا
  • بررسی ویزای همراه مالتا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در مالتا
  • کاریابی در مالتا و سخن پایانی
✅ کاریابی در مالتا✅ویزای کار مالتا

کاریابی در مالتا و مقدمه ای بر آن

کاریابی در مالتا ، ویزای کار مالتا و چگونگی مهاجرت به مالتا از طریق کار در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط کار در مالتا چگونه است؟ مهاجرت به مالتا از طریق کار امکان پذیر است؟ کاریابی در مالتا چگونه انجام می شود؟ مالتا کوچکترین ایالت اتحادیه اروپا است و یکی از مکان های محبوب زندگی و کار برای مهاجرت به مالتا محسوب می شود. خدمات مالی و صنایع مختلف در این کشور شکوفا شده و در نتیجه فرصت های شغلی را برای افراد ماهر در سراسر جهان ایجاد کرده است. در متن این مقاله کاریابی در مالتا را هرچه کاملتر به نگارش در آوردیم تا به نحوی مورد استفاده شما قرار گیرد که هیچ سؤال بی پاسخی را برای شما باقی نگذارد. در صورتی که راجع به کاریابی در مالتا به اخذ مشاوره نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و از مشاوره رایگان مجموعه بهره مند شوید.

شرایط عمومی کاریابی در مالتا:

کشور مالتا در قلب مدیترانه و جنوب اروپا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر زیبای والتا بوده و بناهای تاریخی بسیاری دارد. زبان های رسمی در این کشور مالتایی و انگلیسی است. همچنین ایتالیایی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود. مالتا در سال 2004 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود تصویب کرد. جمعیت کنونی این کشور  475،700 نفر بوده و همچنین مساحت کل آن 316 کیلومتر مربع (124 مایل مربع) می باشد. مردم مالتا شهرت ویژه ای به عنوان جامعه ای خوش برخورد و خوش رو دارند. با توجه به وسعت جزیره و ویژگی دوستانه، دوست یابی و ایجاد ارتباط در این کشور آسان است. در سراسر جزیره، تأثیرات متنوعی از فرهنگ های مختلف را مشاهده خواهید کرد که مربوط به دوره ای از تاریخ مالتا است. از آنجا که مالتا در 93 کیلومتری جنوب سیسیل و 288 کیلومتری شمال صحرا قرار دارد، باعث شده هویت این جزیره به صورت هیجان انگیزی با تمدن های اروپا و آفریقا تلفیق شود. در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپای غربی، هزینه زندگی در مالتا نسبتاً مقرون به صرفه باشد.

مالتا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در مالتا:

برای کار قانونی در مالتا پروانه های اشتغال (که قبلاً به آن اجازه کار می گفتند) توسط شرکت اشتغال و آموزش (ETC) صادر می شود و به نمایندگی از کارجو، کارفرما باید برای این پروانه درخواست دهد. این بدان معناست که برای دریافت مجوز، باید از قبل کارفرمایی داشته باشید که بخواهد شما را استخدام کند. کارفرما باید بتواند اثبات کند که نامزدی از اتحادیه اروپا، سوئیس یا یک تبعه مالتا وجود ندارد که بتواند این جایگاه شغلی را پر کند. البته موارد استثنایی برای جای خالی متقاضیان، در حوزه های شغلی زیر وجود دارد که نیاز به دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما ندارند:

  • متخصصان مرتبط با بهداشت (کارکنان مراقبت شخصی، شیمی دانان، پزشکان، پرستاران، دامپزشکان)
  • متخصصان فنی و ساختمان (معماران و مهندسین عمران، مهندسان الکترونیک، زمین شناسان، ژئوفیزیکدانان، مهندسان در تعمیر و نگهداری هواپیمایی)
  • متخصصان فناوری اطلاعات (حرفه ای های شبکه رایانه، برنامه نویسان رایانه، مشاوران فناوری اطلاعات، مهندسین سخت افزار و نرم افزار رایانه، تحلیلگران سیستم، توسعه دهندگان بازی، ارائه دهندگان بازی ها، دارندگان محصولات، توسعه دهندگان سایت، بازاریاب های جستجو، توسعه دهندگان فناوری)
  • متخصصان امور مالی و آموزش و پرورش (حسابداران، حسابرسان، متخصصان مرتبط با مالیات، اساتید / اساتید دانشگاه و آموزش عالی

مجوزهای استخدام برای هر فرد خارجی غیر اتحادیه اروپا که می خواهد در مالتا کار کند لازم است. هر کسی که بدون مجوز کار کند با جریمه های سنگین و اخراج روبرو می شود. شهروندان اتحادیه اروپا (به استثنای کرواسی)، کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و شهروندان سوئیس برای کار در مالتا به پروانه اشتغال نیازی ندارند. کارت آبی اتحادیه اروپا یک روش یک مرحله ای را برای شهروندان با مهارت بالا و غیر اتحادیه اروپا فراهم می کند تا بتوانند از این طریق برای مجوز کار درخواست دهند، که این مجوز حداقل برای یک سال معتبر است، و امکان تمدید آن وجود دارد. هنگامی که فردی قصد دارد برای مدت بیش از سه ماه در مالتا اقامت داشته باشد، موظف است برای کارت اقامت الکترونیکی اقدام کند و این کارت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و سوئیس مورد نیاز است. الزامات درخواست اقامت الکترونیکی بیشتر به ملیت فرد، وضعیت اقامت وی ​​و دلیل اصلی حضور او در مالتا بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار مالتا:

همانطور که ذکر شد برای یک تبعه خارج از اتحادیه اروپا، کارفرما باید فرم درخواست مجوز را پر کرده و از طریق پست الکترونیکی یا به صورت دستی به واحد مجوز استخدام آن را ارائه دهد. در صورتی که درخواست رد شود ظرف 15 روز از زمان ارسال درخواست، نتیجه آن اطلاع داده می شود. در صورت تأیید درخواست، پردازش آن تقریباً چهار تا شش هفته طول می کشد و به محض صدور مجوز، بلافاصله به متقاضی اطلاع داده می شود که پروانه او  صادر شده است. پروانه های کار معمولاً از تاریخ صدور به مدت یک سال معتبر هستند و می توانند از طریق درخواست مجدد با پرداخت هزینه، شواهد پرداخت بیمه و مالیات ملی تمدید شوند. درخواست باید 8 هفته قبل از انقضا پروانه اشتغال فعلی ارسال شود. درصورتی که درخواست دیر تر از این موعد ارسال شود، کارگر تا تمدید شدن آن، مجاز به کار نیست. در لیست زیر برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار مالتا را قرار داده ایم:

  • فرم درخواست به درستی پر شده و توسط متقاضی امضا شده است
  • یک عکس به اندازه گذرنامه (رنگی با پس زمینه سفید باشد) گذرنامه
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • دعوت نامه کارفرما با بیان وضعیت حرفه ای متقاضی و جزئیات کارهایی که باید در مالتا انجام شود.
  • قرارداد کار امضا شده
  • هویت نامه مالتا که تأیید می کند درخواست مجوز کار پذیرفته شده است.

نرخ بیکاری در مالتا:

برای کاریابی در مالتا باید بدانید این کشور معمولاً در بخش های مختلف خود از نرخ بیکاری پایین و نرخ اشتغال بالایی برخوردار بوده و همچنین خارجیان بسیاری را برای کار به سمت خود جلب کرده است. این مهاجران بیشتر از اتحادیه اروپا می آیند. نرخ بیکاری در مالتا در سه ماهه دوم سال 2020 به میزان 4،4 درصد بوده است و در سال گذشته این نرخ مقدار 3.6 درصد را داشته است. از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ویروس کرونا در بازار کار، این بالاترین نرخ بیکاری از سه ماهه اول سال 2017 بود. تعداد بیکاران با افزایش 2،764 نفر به 12،031 نفر و تعداد شاغلان با افزایش 7،017 نفر به 259,523 نفر رسید. همانطور که گفته شد و در نمودار زیر نشان داده شده است نرخ بیکاری در حدود 4٪ است و آن را به یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا تبدیل کرده و گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند تجربه کار در خارج از کشور را کسب کنند. بازار کار مالتا در حال رونق است و هزاران فرصت عالی را برای متقاضیان داخلی و خارجی فراهم می کند. همچنین صنایع خاص به طور مداوم در این جزیره در حال شکوفایی هستند.

نرخ بیکاری مالتا 2020 شانس کاریابی در مالتا

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا 2021:

در این عنوان مشاغل مورد نیاز مالتا و شرایط کار در مالتا را بررسی می کنیم. بیشتر مهاجران به دنبال کاریابی در مالتا در صنایع بزرگی مانندiGaming ،Fintech ،Blockchain یا Cryptocurrency هستند. اگر به دنبال موقعیت های کاری در این بخش ها هستید، فرصت های شغلی بسیار زیادی دارند. در این کشور مهاجران بیشتر در زمینه فناوری اطلاعات و جهانگردی به کار گرفته می شوند. هنوز بسیاری از مشاغل با کمبود متخصصان IT همراه هستند. بخش های اصلی شغل در مالتا شامل جهانگردی و صنعت خدمات، آی تی، تولید (نیمه هادی، الکترونیکی، دارویی، کالاهای مصرفی)، حمل و نقل تجاری، کشتی سازی و تعمیر است.

سهولت نسبی در یافتن کار در مالتا آن را به گزینه مطلوبی برای متقاضیان تبدیل کرده است. برای مدت اشتغال تمام وقت بیش از یک ماه، کارفرما موظف است قرارداد کار را که شامل حقوق، نرخ اضافه کاری و ساعات کار است را ارائه دهد. دستمزد باید در فواصل منظم و حداقل هر چهار هفته پرداخت شود. قراردادها را می توان برای مدت معین یا نامعلوم منعقد کرد. قراردادهای مدت دار حداکثر تا چهار سال قابل تمدید است. پس از آن، کارفرما موظف است قرارداد نامحدودی را با کارگر منعقد کند مگر اینکه دلیل موجهی برای عدم انعقاد آن وجود داشته باشد. اگر به زبان مالتا صحبت کنید و بنویسید شانس بیشتری را برای یافتن شغل دارید. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز این کشور را درج کرده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز مالتا 2021
مشاور حقوقی داخلی
مدیر ارشد حسابداری
مهندس نرم افزار
دبیر / دستیار اسناد رسمی
حسابدار
مهندس ارشد نرم افزار جاوا
مدیر بازاریابی دیجیتال
بازاریاب
تحلیلگر هوش تجاری
وکیل
مدیر امور مالی

میزان حقوق برای کار در مالتا:

شرایط کار و کاریابی در مالتا ممکن است با شرایط کشور شما متفاوت باشد. متوسط ​​هفته کاری در آن 40 ساعت است و از نظر قانونی 48 ساعت می باشد که 8 روز آن به عنوان اضافه کار پرداخت می شود. یک روز کاری معمولی از ساعت 8.30 صبح شروع می شود و در ساعت 17.30 به پایان می رسد و شامل یک استراحت طولانی ناهار است. در صورتی که موفق شدید در مالتا مشغول به کار شوید شما می توانید از 25 روز تعطیلات با حقوق، به علاوه 14 روز تعطیل رسمی استفاده کنید. طبق اطلاعات اداره ملی آمار، متوسط ​​حقوق در مالتا معمولاً ماهیانه حدود 4،620 یورو است. محدوده حقوق از 1،170 یورو تا 20،600 یورو است. این میزان حقوق برای همه ی مشاغل نیست بلکه با توجه به مدرک تحصیلی شما، تخصصتان، سابقه کار و محل کارتان حقوقی که دریافت می کنید، متفاوت خواهد بود. در جدول زیر لیستی از مشاغل پر درآمد مالتا را به صورت ماهیانه قرار داده ایم:

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
معلم دبستان 3،360 یورو
صندوق دار خرده فروشی 1،800 یورو
روزنامه نگار 5،340 یورو
وکیل 8،910 یورو
مدیر پایگاه داده 4،510 یورو
توسعه دهنده/ برنامه نویس 4،500 یورو
پرستار 3،620 یورو
جراحان / پزشکان 8،260 تا 27،000 یورو
اساتید دانشگاه 3،960 تا 17،000 یورو

نحوه کاریابی در مالتا:

برای کاریابی در مالتا و اینکه بتوانید با کارفرما ارتباط برقرار کنید تا شرایط شما را بررسی کند و برای شما دعوت نامه ارسال کند ابتدا باید با روش های کاریابی در مالتا آشنا شوید. در هنگام جستجوی شغل، تمام گزینه های ممکن را در نظر بگیرید. آژانس ها می توانند نقطه شروع خوبی باشند. همچنین برای کاریابی در مالتا از تمام ابزارهای موجود استفاده کنید. مجلات دارای بخش های طبقه بندی شده شغلی هستند، پیشنهادات شغلی را می توان در روزنامه های روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه و در مجلات تخصصی تجاری یافت. اما اینترنت با داشتن بروز ترین بخش های طبقه بندی شده و پیشنهادات شغلی (خصوصاً برای کارگران واجد شرایط)، گزینه بهتری هستند. زیرا بسیاری از این وب سایت ها مانند linkedin، Glass doorروزانه جای خالی شغل جدید را لیست می کنند. اگر مطمئن نیستید که به دنبال چه کاری می گردید، با توجه به متنوع بودن پیشنهادات، اینترنت می تواند گزینه خوبی باشد. در این قسمت تعدادی از بهترین سایت های شغلی مالتا را ذکر کرده ایم:

  • Jobsplus
  • Maltapark
  • Times of Malta
  • Maltajobs
  • Careerjet
  • Jobsinmalta
  • Maltajobport

مؤسسات کاریابی در مالتا:

مؤسسات کاریابی در مالتا جزء بهترین روش ها برای کاریابی مهاجران هستند. زیرا همانطور که می دانید برای انجام دادن فرایند کاریابی نمی توانید مستقیم به این کشور بروید و به جستجوی کار بپردازید و ابتدا باید کارفرما پیدا کنید. بنابراین آسان ترین راه از طریق ارسال رزومه برای این آژانس ها است تا آن ها شما را به کارفرمایان معرفی کنند. رزومه شما باید به زبان مالتی یا انگلیسی تایپ شود. اطمینان حاصل کنید که از ساختار مناسب و مختصری برخوردار باشد و متناسب با شغل مورد نظر شما باشد. رزومه شما باید شامل مشخصات شخصی، تحصیلات، مهارت زبانی، دانش فناوری اطلاعات، مهارت های ویژه و تاریخچه اشتغال باشد. آژانس های کاریابی با کار کردن تخصصی در بخش های مختلف شغلی به بهترین واسطه بین کارجویان و کارفرما ها تبدیل شده اند. در لیست زیر تعدادی از آژانس های کاریابی در مالتا را برای سهولت کار شما همراهان قرار داده ایم:

  • BROADWING Job Placement
  • jobsinmalta.com
  • Konnekt
  • Manpower, Malta

بررسی ویزای همراه در مالتا:

در نتیجه پیوستن مالتا به اتحادیه اروپا، نه تنها شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند به راحتی به مالتا بروند بلکه می توانند اعضای نزدیک خانواده شان (همسر و فرزندان) را نیز با خود همراه کنند و به این کشور بیاورند. همه اتباع دیگر که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا و غیر از EFTA آمده اند و به عنوان اتباع کشورهای ثالث (TCN) نامیده می شوند، باید یک درخواست مجوز واحد را ارائه دهند تا بتوانند در مالتا کار و زندگی کنند. اگر شما جزء اتباع این کشور ها هستید می توانید پس از اتمام یک سال اقامت در مالت، برای ویزای پیوستن به خانواده اقدام کنید. این ویزا شامل همسر و فرزندان 18 سال وابسته شما می شود. شما همچنین ملزم به ارائه مدرکی در مورد محل اقامت مناسب و درآمد کافی برای تأمین هزینه خانواده خود هستید که می توانید شواهدی از بودجه یاپرینتی از حساب بانکی خود را برای تأمین هزینه های خانواده ارائه دهید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در مالتا:

مالتا مکانی ایده آل برای اقامت است. این کشور آب و هوای مطبوع، محیط امن و جمعیت انگلیسی زبان مهمان نوازی دارد و افرادی که می خواهند در این جزیره اقامت بگیرند، از مزایایی برخوردار هستند. با اتمام یک دوره پنج ساله زندگی قانونی در مالت، شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و اعضای خانواده آنها می توانند درخواست اقامت دائم کنند. چنین دوره “مداومی” مستلزم آن است که متقاضیان در طول سال بیشتر از شش ماه در این کشور غایب نباشند. برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا نیز این شرایط برقرار است با این تفاوت که آن ها نباید بیش از ده ماه را در طول این 5 سال در مالتا غیبت کنند. هنگامی که به متقاضیان وضعیت اقامت طولانی مدت در مالتا اعطا شود، می توانند از مزایای کار و تحصیل همچون تبعه مالتا استفاده کنند. مالتا کشوری است که با دو تابعیتی بودن افراد مشکلی ندارد و شما بعد از 6 سال زندگی در این کشور می توانید برای تابعیت این کشور درخواست دهید. پس از اخذ تابعیت مالتا می توانید برای پاسپورت این کشور که یکی از معتبر ترین پاسپورت های اروپا می باشد، درخواست دهید.

کاریابی در مالتا و سخن پایانی:

کاریابی در مالتا و ویزای کار مالتا در این نوشتار بررسی شد. شرایط کار در مالتا، نرخ بیکاری در مالتا، بازار کار مالتا و نحوه کاریابی در مالتا را در این مقاله بیان کردیم. هدف از بیان این مباحث در این مقاله آشنایی کامل شما عزیزان با نحوه کاریابی در مالتا و مهاجرت به مالتا از طریق کار بود. از بررسی این مطالب می توان دریافت که با توجه به نرخ بیکاری این کشور، شرایط کار در مالتا و بازار کار آن شرایط مناسبی برای زندگی و کار را دارا است. از طرفی کاریابی در مالتا و نحوه اخذ ویزای آن به خاطر پیدا کردن کارفرما و ارسال دعوت نامه کاری از طرف او، شرایط اخذ این ویزا سخت شده است. با این حال اگر تخصص کافی و حرفه ای دارید و می توانید سختی های این راه را بگذرانید، مهاجرت به این کشور را به شما عزیزان توصیه می کنیم. در غیر این صورت مؤسسه حقوقی ملک پور به شما پیشنهاد می کند که مراحل کاریابی در سایر کشور های اروپایی مانند آلمان و اتریش را که نسبت به کاریابی در مالتا راحت تر است را دنبال کنید. زیرا این کشور ها به Job offer نیاز ندارند و از طریق Job seeker خیلی راحت تر می توانید در این کشور ها کاریابی کنید و ویزای کار این کشور ها را دریافت کنید. مجموعه ما امیدوار است که با بیان این مطالب پاسخ گوی تمام سؤالات شما در این زمینه بوده باشد. در صورتی که سؤال یا نظری دارید می توانید در انتهای مقاله در بخش ثبت دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید. همکاران ما به زودی پاسخگوی شما هستند. امتیاز دهی ستاره ای روش دیگری برای نشان دادن درصد رضایتمندی شما از این مطالب می باشد. همچنین می توانید با مشاوران مجموعه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در مالتا

شرایط کار در مالتا چگونه است؟

شرایط کار و زندگی در مالتا به گونه ای است که توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده است. برای کار کردن در این کشور، درصورتی که عضو اتحادیه اروپا نیستید باید از طریق جاب آفر برای کار در این کشور اقدام کنید.

ویزای کار مالتا را چگونه بدست آوریم؟

برای اخذ ویزای کار مالتا ابتدا باید از طریق روش های کاریابی، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس به کارفرما معرفی شوید تا برای شما دعوت نامه کاری ارسال کند.

 بازار کار مالتا چگونه است؟

بازار کار مالتا در حال رونق است و هزاران فرصت عالی را برای متقاضیان داخلی و خارجی فراهم می کند. همچنین صنایع خاص به طور مداوم در این جزیره در حال شکوفایی هستند.

 مهاجرت به مالتا از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

در صورتی که مهارت کافی را در مشاغل مورد نیاز مالتا داشته باشید و بتوانید ویزای کار این کشور را به دست آورید، می توانید از این طریق در مالتا اقامت داشته باشید و مهاجرت خود را دائمی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *