کاریابی در قطر

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قطر
  • ویزای کار قطر
  • مدارک مورد نیاز کار در قطر
  • نرخ بیکاری در قطر
  • مشاغل مورد نیاز 2020 قطر
  • میزان حقوق کار در قطر
  • نحوه کاریابی در قطر
  • مؤسسات کاریابی در قطر
  • بررسی ویزای همراه قطر
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قطر
  • کاریابی در قطر و سخن پایانی
✅ کاریابی در قطر ✅ لیست مشاغل مورد نیاز قطر✅ حقوق کار در قطر را کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار مورد بررسی قرار داده اند.

کاریابی در قطر و مقدمه ای بر آن

کاریابی در قطر ، لیست مشاغل مورد نیاز قطر، کار در قطر، حقوق کار در قطر و اخذ اقامت قطر را در این مقاله مورد بررسی و تفحص علمی قرار خواهیم داد. لیست مشاغل مورد نیاز قطر شامل چه کار هایی می باشد؟ سطح حقوق کار در قطر در چه میزانی قرار دارد؟  اخذ اقامت قطر به طور دائمی چگونه است؟ نرخ بیکاری در قطر در چه میزانی قرار دارد؟ کاریابی در قطر چگونه انجام می گیرد؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات مهم در خصوص کاریابی در قطر خواهیم پرداخت. قطر کشوری بسیار ثروتمند در جنوب غربی قاره آسیا می باشد. این کشور دارای منابع عظیم گار طبیعی در جهان است. به همین دلیل بیشتر جمعیت این کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند. برای کار در قطر افراد باید ویزای کار این کشور را داشته باشند. لیست مشاغل مورد نیاز قطر هر ساله مورد توجه متخصصین خارجی جهت کار در این کشور قرار می گیرد. شما همراهان گرامی می توانید مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور را جهت دریافت جدید ترین مطالب در حوزه مهاجرت کاری بررسی نماید. همچنین می توانید با ایجاد تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان در مورد کاریابی در قطر دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در قطر:

قطر یا با نام رسمی دولت قطر کشوری ثروتمند در جنوب غربی قاره آسیا و در منطقه خاورمیانه است. قطر دارای مساحت 11,586 کیلومتر مربع و پایتخت این کشور شهر دوحه می باشد. جمعیت کشور قطر بیش از 2.6 میلیون نفر است که تقریبا 2.3 میلیون نفر از جمعیت این کشور از اتباع خارجی هستند. زبان رسمی مردم قطر عربی می باشد و انگلیسی زبان دوم در این کشور شناخته می شود. ریال واحد پول رایج در قطر است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی و مرز آبی با ایران، کویت، عراق، بحرین و امارات متحده عربی دارد. اساس اقتصاد قطر بر پایه نفت و گاز طبیعی می باشد. پیش از کشف نفت خام، قطر عمدتا به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی شناخته می شد و تا سال 1971 تحت حمایت کشور بریتانیا قرار داشت. پس از استقلال قطر در سال 1971 به دلیل درآمد این کشور از نفت و گاز، قطر تبدیل به یکی از ثروتمند ترین کشور های منطقه شد. اقتصاد قطر یک اقتصاد کاملاً وابسته به گاز محسوب می‌شود. این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی در جهان است. درآمد بالای گاز و جمعیت کم در این کشور یک ساختار رفاهی بی کم ‌و کاست برای شهروندان قطری ایجاد کرده ‌است. اقتصاد قطر یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی است که در سال 2015 و 2016 در رده های پنجم و هفتم جهان قرار دارد. بیش از 70 درصد کل درآمد دولت، 60 درصد تولید ناخالص داخلی و تقریبا 85 درصد درآمد صادراتی قطر از راه نفت و گار طبیعی می باشد. قطر سومین ذخیره نفت و گاز در جهان را دارد و دومین صادر کننده گاز طبیعی در جهان می باشد. اما امروزه به دلیل توسعه در قطر، درآمد از طریق گردشگری رو به افزایش است. افراد برای کار در قطر باید ویزای کار این کشور را داشته باشند که در ادامه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در قطر:

برای کار در قطر افراد باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. علاوه بر داشتن ویزای کار قطر، فرد باید اقامت قطر را نیز دریافت کند. اولین قدم برای کار در قطر و اخذ اقامت قطر، داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری از سوی کارفرمای این کشور می باشد. برای داشتن پیشنهاد یا قرارداد کاری در قطر فرد باید دارای تخصص مورد نیاز این کشور باشد که در ادامه توضیح می دهیم. کار در قطر شامل موارد پیچیده ای می باشد و کارفرما پیش از استخدام فرد خارجی باید در اداره مهاجرت کشور قطر ثبت نام کند. همچنین باید ثابت کند که در قطر هیچ فرد دارای صلاحیت در این موقعیت شغلی ندارد. پس از انجام مراحل گفته شده و امضای قرارداد فرد باید تست های پزشکی لازم و همچنین گواهی عدم سو پیشینه خود را ارائه کند. اعتبار ویزای کار قطر 6 ماه تا 2 سال می باشد و می تواند قابل تمدید باشد. برای تمدید ویزای کاری فرد باید یک ماه پیش از اتمام اعتبار برای تمدید آن اقدام کند. تمدید ویزای کاری توسط کارفرمایان مهاجران انجام می شود و با تمدید قرارداد می توان میزان اعتبار ویزای کاری را نیز تعیین نمود. فرد همچنین علاوه بر داشتم ویزای کاری، باید اقامت قطر را نیز داشته باشد. این ویزا به افراد اجازه اقامت در قطر را می دهد و پس از دریافت اجازه کار در قطر، باید برای اخذ اقامت قطر نیز اقدام نمود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار قطر:

پس از دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری توسط کارفرما، فرد می تواند برای دریافت اجازه کار در قطر اقدام نماید. برای درخواست اجازه کار در قطر و همچنین اخذ اقامت قطر باید مدارک متفاوتی را به اداره مهاجرت و اداره کار کشور قطر ارائه نمود. بیشتر کارها پس از دریافت قرارداد کاری، بر عهده کارفرما می باشد و مدارک مورد نیاز را کارفرما باید به اداره مهاجرت کشور قطر ارائه کند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کار قطر را مشاهده می کنید:

  • قرارداد کاری با کارفرما
  • فرم درخواست که به طور مناسب توسط وزارت کار تکمیل شده است.
  • گواهی پزشکی مبنی بر اینکه فرد دارای شرایط مناسبی می باشد.
  • کپی پاسپورت فرد متقاضی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تحصیلی مرتبط با کار مورد نظر
  • کارت مهاجرت کارفرما
  • ویزای کار
  • انجام کار های بیومتریک مانند انگشت نگاری

همچنین برای اخذ اقامت قطر فرد باید مدارک مورد نیاز آن را به اداره مهاجرت تحویل دهد. مدارک مورد نیاز اخذ اقامت قطر به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • ویزای کاری
  • یک کپی از گواهی ثبت تجاری شرکت
  • کپی کارت مهاجرت کاری
  • گواهی سلامت پزشکی فرد متقاضی

تمامی مدارک خواسته شده باید معتبر و به زبان عربی ترجمه شده باشند. تمام کار های مربوط به درخواست ویزای کاری و اقامت به طور معمول بر عهده کارفرما می باشد. همچنین فرد برای خروج از قطر به مجوز احتیاج دارد. این مجوز توسط وزارت کشور صادر می شود و کارفرما آن را تایید می کند. به علاوه همراه داشتن کارت اقامت در تمامی مدت اقامت فرد باید رعایت شود.

نرخ بیکاری در قطر:

پیش از انجام درخواست ویزای کار، از مواردی که فرد باید آن را مورد بررسی قرار دهد نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. این نرخ نشان دهنده شرایط بازار کاری برای متقاضی می باشد. هر چه میزان آن کم تر باشد، شرایط کار در آن کشور بهتر است. قطر به دلیل داشتن اقتصادی بسیار توسعه یافته و ثروتمند دارای نرخ بیکاری بسیار کمی در بین کشور های دنیا می باشد. نرخ بیکاری قطر در چند سال گذشته در حال کاهش بوده است اما با ابن وجود این میزان همواره کمتر از 2 درصد قرار دارد. به طور کلی، بیشترین میزان نرخ بیکاری در کشور قطر در سال 2003 با نرخ 1.5 درصد است که برخلاف دیگر کشور های دنیا این میزان بسیار کم می باشد. از طرف دیگر کم ترین نرخ بیکاری در کشور قطر در سال 2019 و با نرخ 0.09 درصد است که نشان دهنده بازار بسیار مناسب برای متقاضیان خارجی می باشد. علاوه بر این، پایین بودن نرخ بیکاری در قطر نشان دهنده آسان بودن کاریابی در قطر می گردد. نمودار زیر نشان دهنده نرخ بیکاری در کشور قطر می باشد:

مشاغل مورد نیاز 2020 قطر:

همانطور که اشاره کردیم، برای دریافت اجازه کار در قطر فرد باید پیشنهاد یا قرارداد کاری با کارفرما در کشور قطر داشته باشد. به همین دلیل افراد می توانند با بررسی تخصص خود و البته لیست مشاغل مورد نیاز قطر، شغل مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند. لیست مشاغل مورد نیاز قطر هر ساله توسط دولت این کشور و کارفرمایان برای متقاضیان کار در قطر ارائه می گردد. به دلیل کمبود نیروی کار در قطر، متخصصین زیادی جهت کار در این کشور درخواست ویزای کار ارائه می کنند. همچنین قطر با داشتن 2.3 میلیون نفر مهاجر خارجی، نشان دهنده شرایط مناسب کارگران خارجی در این کشور می باشد که هر ساله به تعداد این مهاجران افزوده می گردد. لیست مشاغل مورد نیاز قطر به شرح زیر است:

مشاغل مورد نیاز 2020 قطر
مهندس فناوری اطلاعات مهندس برق
مهندس نفت حسابدار
مهندس عمران معمار
طراح داخلی مهندس مکانیک
فروشنده نویسنده و روزنامه نگار
کنترل کیفیت محصول مهندس ایمنی
معلم پرستار
پزشک دندام پزشک

میزان حقوق برای کار در قطر:

از مواردی که فرد باید پیش از هر اقدامی برای دریافت اجازه کار در قطر انجام دهد، بررسی میزان حقوق کار در قطر می باشد. با بررسی میزان هزینه ها و همچنین میزان حقوق کار در قطر می توان متوجه شد که آیا با مهاجرت به قطر می توان شرایط مناسب تری نسبت به قبل ایجاد کرد یا خیر؟ کم ترین میزان حقوق کار در قطر 3,970 ریال قطر در هر ماه می باشد. در طرف دیگر، بیشترین حقوق کار در قطر 70 هزار ریال در ماه است. متوسط درآمد در کشور قطر 15,700 ریال قطر است که حداقل نیمی از مردم این کشور کم تر از این میزان درآمد دارند. به دلیل اقتصاد ثروتمند در قطر، میزان حقوق کار در قطر بالا می باشد به همین دلیل متقاضیان زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت می کنند. همچنین میزان حقوق درآمد به نوع کار، میزان سابقه و تخصص و همچنین مدرک تحصیلی متقاضی می تواند تغییر کند. در زبر لیست برخی از مشاغل با درآمد ماهیانه آن ها را مشاهده می نمایید:

عنوان شغلی درآمد به ریال
پزشک 22 هزار
جراح 25 هزار
دندان پزشک 14 هزار
مدیر فناوری اطلاعات 18 هزار
مهندس نرم افزار 10 هزار
توسعه دهنده وب 8 هزار
مهندس عمران 14 هزار
معمار 16 هزار
مهندس نفت 20 هزار
مهندس برق 12 هزار
مهندس هوا فضا 18 هزار
مدیر فروش 14 هزار
حسابدار 9 هزار
صندوقدار 3 هزار
مدیر هتل 12 هزار
آشپز 3.5 هزار
خدمت کار 2 هزار
پرستار 4 هزار
منشی 3 هزار
پرستار بچه 2 هزار

نحوه کاریابی در قطر:

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، برای درخواست ویزای کار و همچنین اقامت در قطر، به پیشنهاد یا قرارداد کاری با کارفرما در این کشور نیاز داریم. بنابراین کاریابی در قطر از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد برای دریافت ویزای کار قطر باید کاریابی در قطر را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. از این رو برای این کار روش های متعددی وجود دارد که بررسی آن ها می پرداریم.

متقاضیان ویزای کاری قطر می توانند به کمک روش هایی همچون وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی و همچنین ویزای توریستی این کشور کاریابی در قطر را انجام دهند. وب سایت های کاریابی در قطر که امروزه مورد استقبال زیاد افراد قرار گرفته اند می توانند از راه دور، کاریابی را برای افراد انجام دهند. این وب سایت ها با ارسال رزومه متقاضی به کارفرمایان یا آگهی کردن موقعیت های شغلی در وب سایت های خود، می توانند به متقاضیان در کاریابی به صورت غیر حضوری کمک کنند. افراد می توانند رزومه خود را به صورت مستقیم توسط آگهی ها برای کارفرما ارسال کنند و پس از انجام مصاحبه، می توانند قرارداد کاری با کارفرما دریافت کنند. در زبر لیست وب سایت های کاریابی کشور قطر را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در  قطر
Dohacareers.com Gulftalent.com
Monstergulf.com Careerjet.com
Indeed.com Google for jobs
Glassdoor Jobs in Qatar
QatarLiving.com Bayt.com
GotoGulf.com

مؤسسات کاریابی در قطر:

همانطور که اشاره کردیم، برای کاریابی در قطر می توان از طریق ویزای توریستی به کشور قطر سفر کرد و پس از بررسی موسسات کاریابی در قطر یا صحبت با کارفرمایان به صورت مستقیم پیشنهاد یا قرارداد کاری دریافت کرد. موسسات کاریابی در قطر می توانند به صورت حضوری و یا غیر حضوری عمل کاریابی در قطر را برای متقاضیان ویزای کاری این کشور انجام دهند. این موسسات با ارسال رزومه متقاضی به کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار خارجی را دارند، نوبت مصاحبه کاری برای متقاضی تعیین می کنند و پس از دریافت پیشنهاد یا قرارداد کاری، می توانند برای درخواست اجازه کار در قطر اقدام نمایند. لیست زیر نشان دهنده برخی از موسسات کاریابی در قطر می باشد:

موسسات کاریابی در  قطر
Al Khebra For Manpower
Al Noof Recruitment Service
Clan International Resource
Jobs in Qatar
Philippines Hospitality
AL Mana Recruitment
C2HR
iHorizons
Mahad Manpower
Qatar Human Resource

بررسی ویزای همراه در قطر:

دارندگان ویزای کاری قطر می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه کشور قطر را دریافت کنند. ویزای همراه به ویزایی می گویند که متقاضی برای اینکه بتواند خانواده خود را همراه ببرند، دریافت می کنند. متقاضی ویزای کاری، پس از دریافت اجازه اقامت قطر می توانند برای دریافت ویزای کاری این کشور درخواست ارائه دهند. دارندگان ویزای کاری باید بتوانند حمایت مالی اعضای خانواده را بر عهده بگیرد. برای حمایت از اعضای خانواده فرد باید حداقل 10 هزار ریال در ماه درآمد داشته باشد. علاوه بر میران درآمد فرد باید یک منزل مناسب به تعداد اعضای خانواده فراهم سازد. اگر متقاضی بیشتر از 7 هزار ریال و کم تر از 10 هزار ریال درآمد داشته باشد، کارفرما باید برای فرد و اعضای خانواده منزل مناسب تهیه کند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای همراه:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ویزا
  • پاسپورت معتبر تمام اعضای خانواده
  • کپی کارت شناسایی قطر
  • کپی شناسنامه
  • کپی و اصل سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی
  • قرارداد کاری فرد اصلی
  • اثبات محل اقامت

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قطر:

قطر دارای یکی از سخت ترین شرایط جهت دریافت تابعیت می باشد. همانند سایر کشور های حوزه خلیج فارس، دریافت اقامت دائم و یا تابعیت کشور قطر دارای شرایط سخت و یا نشدنی می باشد. از این رو که افراد باید حداقل به مدت 30 سال در کشور قطر اقامت موقت داشته باشند. بدین صورت که این افراد باید در این مدت اقامت موقت خود را به صورت مرتب تمدید کنند. تمدید ویزای موقت باید یک ماه پیش از پایان اعتبار آن صورت گیرد و در صورت انجام ندادن ویزای کاری منقضی می گردد. همچنین همراه با اقامت 30 ساله فرد باید دارای دانش بالا در زبان عربی داشته باشد و ادغام خود با فرهنگ کشور قطر را اثبات نماید. متقاضیانی به دلیل دریافت تابعیت مهاجرت می کنند می توانند به کشور های اروپایی مهاجرت کاری داشته باشند.

کاریابی در قطر و سخن پایانی:

کاریابی در قطر ، لیست مشاغل مورد نیاز قطر، کار در قطر، حقوق کار در قطر و اخذ اقامت قطر را در این نوشتار مورد بررسی قرار دادیم. قطر کشوری بسیار ثروتمند و دارای منابع عظیم نفت و گاز می باشد. به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، مقصد مناسبی برای متقاضیان کار می باشد. از سوی دیگر به دلیل پایین بودن جمعیت و همچنین درآمد مناسب در این کشور، می تواند مقصد مناسبی برای متخصصین و کارگران ماهر باشد. اما از طرفی دریافت تابعیت در این کشور به شدت سخت و در بعضی مواقع نشدنی است به همین دلیل پیشنهاد موسسه موسسه حقوقی ملک پور مبنی بر مهاجرت به کشور های تراز اول جهان مانند آلمان، اتریش و کانادا می باشد که دارای شرایط مناسب برای ایرانیان و همچنین دریافت تابعیت آسان بعد از گذشت 5 سال می باشد. البته متقاضیان می توانند از کشور قطر به عنوان سکوی پرتاب برای دریافت اقامت و تابعیت کشور های تراز اول جهان استفاده کرد. شما همراهان گرامی می توانید با ایجاد تماس با مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کاریابی در قطر دریافت نمایید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های این موسسه، جدید ترین روش ها برای مهاجرت کاری به کشور های تراز اول جهان دریابید. شما می توانید پرسش های خود را در زمینه کاریابی در قطر در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در اولین فرصت پاسخ آن را برای شما ارسال کنند. در صورت علاقه به این نوشتار با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر مقالات یاری دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در قطر

لیست مشاغل مورد نیاز قطر شامل چه کار هایی می باشد؟

بیشتر کار های خدماتی و مهندسی در کشور قطر مورد نیاز می باشند.

سطح حقوق کار در قطر در چه میزانی قرار دارد؟

حقوق در قطر متغیر می باشد و از 3970 ریال آغاز می گردد.

✅اخذ اقامت قطر به طور دائمی چگونه است؟

پس ار گذشت 30 سال از اقامت دائم و داشتن شرایط مناسب می توان اقامت دائم کشور قطر را دریافت نمود.

نرخ بیکاری در قطر در چه میزانی قرار دارد؟

امروزه نرخ بیکاری کشور قطر کمتر از 1 درصد می باشد.

✅کاریابی در قطر چگونه انجام می گیرد؟

از طریق وب سایت ها و موسسات و همچنین دریافت ویزای توریستی قطر می توان در این کشور کاریابی انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *