کاریابی در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در سوئیس
  • ویزای کار در سوئیس
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئیس
  • نرخ بیکاری در سوئیس
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021
  • میزان حقوق برای کار در سوئیس
  • نحوه کاریابی در سوئیس
  • مؤسسات کاریابی در سوئیس
  • بررسی ویزای همراه سوئیس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئیس
  •  کاریابی در سوئیس و سخن پایانی
✅ کاریابی در سوئیس✅ نحوه پیدا کردن کار در سوئیس توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار خواهند گرفت.

کاریابی در سوئیس و مقدمه ای بر آن

کاریابی در سوئیس، مهاجرت به سوئیس از طریق کار و نحوه پیدا کردن کار در این کشور در این مقاله برای شما عزیزان مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار خواهند گرفت. آیا مهاجرت کاری به کشور سوئیس برای ایرانیان امکان پذیر است؟ نرخ بیکاری سوئیس در سال 2020 به چه صورت می باشد؟ معتبر ترین مؤسسات کاریابی کشور سوئیس کدامند؟ آیا می توان ویزا های مختص به جست و جوی کار در سوئیس را همانند کشور های آلمان و اتریش اخذ نمود. در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و شما را در زمینه کار در سوئیس و نحوه کاریابی در سوئیس راهنمایی خواهیم نمود. سوئیس از جمله بهترین کشور های دنیاست و بسیاری از افراد تمایل به اخذ اقامت کاری سوئیس و مهاجرت به این کشور را دارند. شما دوستان گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با کاریابی در سوئیس با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در سوئیس:

کشور سوئیس واقع در اروپای غربی می باشد که با مساحتی بالغ بر 41 هزار کیلومتر مربع و با در اختیار داشتن جمعیتی بیش از 7.5 میلیون نفر جزو مرفه ترین و بهترین کشور های دنیا شناخته می شود. پایتخت سوئیس شهر برن است و شهر های ژنو و زوریخ نیز مهم ترین شهر های سوئیس هستند. کشور سوئیس در اطراف خود همسایگانی مانند آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و لیختن اشتاین را دارد و به همین دلیل در بهترین نقطه از اروپا قرار دارد. مردم سراسر دنیا سوئیس را به عنوان یکی از بهترین و مرفه ترین کشور های دنیا می شناسند و این کشور یکی از ثروتمند ترین کشور های دنیا نیز می باشد.

سوئیس از 26 ایالت که به اصطلاح کانتون نامیده می شوند تشکیل شده است و هر کدام از این کانتون ها زبان رسمی مختلفی دارند اما بطور کلی 4 زبان اصلی سوئیس شامل زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانیایی می شوند. کشور سوئیس به دلیل کیفیت زندگی بالای خود همواره با متقاضیان زیادی برای مهاجرت به این کشور روبرو می شوند و بسیاری از افراد در تلاش هستند تا از روش های مختلف به سوئیس مهاجرت نمایند. یکی از ایده آل ترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت به سوئیس، مهاجرت کاری از طریق کاریابی در سوئیس و یافتن کارفرما در این کشور می باشد اما می بایست بدانید که کاریابی در سوئیس شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کشور سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس

ویزای کار در سوئیس:

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان کاریابی در سوئیس می بایست هنگام انتخاب این کشور به عنوان مقصد خود به آن دقت و توجه نمایند، نحوه دریافت ویزای کار این کشور و انواع مختلف این نوع از ویزا می باشد. در رابطه با بحث کار در سوئیس می بایست بگوییم که کار در این کشور از طریق دریافت پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما و قبول کردن آن امکان پذیر است و این کشور ویزا های جست و جوی کار را مشابه کشور های آلمان و اتریش ارائه نمی کند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که این پروسه برای ساکنان کشور های اتحادیه اروپا، منطقه آزاد تجاری اروپا متفاوت از ساکنین خارج از اتحادیه اروپا می باشد.

افرادی که قصد کاریابی در سوئیس را داشته و ساکن کشوری خارج از اتحادیه اروپا و منطقه آزاد تجاری اروپا هستند می بایست کارفرمایی را بیابند که شغل مد نظرشان را در ابتدا به مدت 3 ماه در کشور سوئیس و سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی نموده باشد و در صورتی که نیروی کاری که مد نظر کارفرماست یافت نشود، متقاضیانی که خارج از محدوده اروپا هستند می توانند برای دریافت آن شغل درخواست دهند. ویزای کاری سوئیس انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:

  • ویزای کاری از نوع L :

    این نوع اقامت کوتاه مدت و تا سقف 1 سال صادر می گردد و برای دریافت این نوع ویزا می بایست کارفرمایی بیابید و صرفا برای ایشان کار کنید. این ویزا در برخی شرایط به مدت 1 سال دیگر نیز قابل تمدید می باشد اما متقاضی دارنده اقامت نوع L نمی تواند بیش از 24 ماه با این ویزا در سوئیس اقامت داشته باشد.

  • ویزای کاری از نوع B :

    این نوع اقامت نیز همانند ویزای L به صورت موقت صادر می گردد و مدت آن یک ساله می باشد اما تفاوت آن با نوع قبل در این است که اجازه اقامت نوع B امکان تمدید شدن به صورت سالیانه را دارد. متقاضی با دریافت این نوع ویزا می بایست صرفا برای یک کارفرما مشغول به کار باشد و اجازه ترک نمودن کانتون محل کار و زندگی خود را ندارد. متقاضیانی که این نوع اقامت را دریافت نموده اند در صورتی که به مدت 10 سال به صورت پیوسته با این نوع ویزا در سوئیس اقامت داشته باشند می توانند درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم سوئیس ارائه نمایند.

  • ویزای کاری از نوع C :

    این نوع ویزا جهت دریافت اقامت دائم سوئیس صادر می شود. متقاضیان پس از 10 سال زندگی به طور پیوسته در کشور سوئیس می توانند جهت اخذ اقامت دائم سوئیس اقدام نمایند. متقاضیانی که مجوز نوع C را دریافت نمایند می توانند آزادانه مشغول به کار برای هر کافرمایی بشوند و می توانند به راحتی شغل خود و حتی محل زندگیشان را تغییر داده و هیچ گونه محدودیتی نیز شامل حالشان نمی گردد. مجوز نوع C تنها نوعی از اقامت کشور سوئیس می باشد که به دارندگان خود اجازه می دهد تا به صورت خویش فرما نیز مشغول به کار شده و به خود اشتغالی بپردازند.

به صورت کلی، برای درخواست اقامت کشور سوئیس می بایست پیش از ثبت نمودن درخواستتان تمامی اسناد و مدارک درخواستی را به کارفرمای خود ارائه نمایید. این اسناد و مدارک و الزامات بسته به کانتونی که در آن درخواست اقامت می دهید، متغیر هستند و برای هر کانتون می بایست شرایط مورد نیاز را رعایت بفرمایید. کشور سوئیس دارای 26 کانتون واجد الشرایط است که صلاحیت صدور اجازه اقامت برای نیروی کار خارجی را دارند.

مدارک مورد نیاز کار در سوئیس:

یکی از مواردی که متقاضیان کاریابی در سوئیس می بایست به آن دقت خاصی را معطوف نمایند، مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری سوئیس می باشد. مدارک مورد نیاز از این جهت حائز اهمیت هستند که در صورت وجود نقصی در پرونده، امکان عدم موافقت با درخواست متقاضی مبنی بر کار در سوئیس وجود دارد. در ادامه به بررسی مدارک لازم برای دریافت ویزای کار سوئیس می پردازیم:

  • فتوکپی پاسپورت
  • رزومه کاری و تحصیلی متقاضی (CV)
  • ارائه آگهی شغلی که متقاضی قصد اقدام برای آن را دارد
  • ارائه اسناد مبنی بر مکاتبه با کارفرما
  • فتوکپی مدارک فنی و حرفه ای مانند گواهینامه ها و دیپلم های فنی و حرفه ای که می بایست به زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شوند.

متقاضی فرصت دارد تا به مدت 14 روز پس از ورود به کشور سوئیس، به اداره مهاجرت مراجعه نموده و برای اجازه کار درخواست دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ما با عنوان اخذ اقامت کاری کشور سوئیس را روی همین سایت مطالعه بفرمایید

نرخ بیکاری در سوئیس:

افرادی که قصد کاریابی در سوئیس و اخذ ویزای کاری این کشور را دارند می بایست به نرخ بیکاری این کشور نیز توجه داشته باشند. نرخ بیکاری هر کشور نمایانگر شرایط بازار کار آن کشور می باشد و در صورتی که این نرخ بالا باشد، این موضوع استنباط می گردد که بسیاری از شهروندان و مقیمان کشور مد نظر بیکار هستند و آن کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری نیست. هر چقدر نرخ بیکاری کشوری پایین تر باشد، کاریابی در آن کشور راحت تر و تمایل نیروی کار متخصص برای مهاجرت به آن کشور نیز بیشتر می باشد. نرخ بیکاری در کشور سوئیس در سال 2020 معادل 2.5 درصد می باشد که بسیار پایین تلقی می شود و این آمار نشان دهنده این است که متقاضیان در زمینه کاریابی در سوئیس با مشکل مواجه نخواهند شد و در صورتی که مهارت لازم را داشته باشند فرصت های شغلی برایشان مهیا می باشد. در نمودار زیر می توانید تغییرات نرخ بیکاری کشور سوئیس را در یک سال گذشته ملاحظه بفرمایید.

لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021:

اگر شما شخصی هستید که مهارت های ویژه ای دارید و به اصطلاح در دسته افراد متخصص قرار می گیرید، می توانید برای کاریابی در سوئیس اقدام نمایید. تقریبا حدود نصف کل کار های اجرایی در کشور سوئیس توسط نیروی کار خارجی انجام می شود. از کشور سوئیس می توان به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد برای نیروی کار خارجی نام برد زیرا متقاضیان می توانند در کشور سوئیس حقوق بالایی دریافت نموده و زندگی بسیار مرفه ای را تجربه نمایند. اما متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که رقابت برای بدست آوردن مشاغل مورد نظر در سوئیس بسیار بالاست و فرصت های شغلی برای افرادی که قصد اقدام از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه آزاد تجاری اروپایی را دارند محدود تر می باشد اما متقاضیان کار در سوئیس می توانند در بخش هایی که این کشور با کمبود نیرو مواجه است و یا تقاضای بالایی برای نیروی کار در آن زمینه وجود دارد، مشاغل مورد نیاز را بررسی نموده و برای اخذ این سمت های شغلی اقدام نمایند. سوئیس کشوری بسیار کوچک اما فوق پیشرفته می باشد و حدود نیمی از درآمد کل صادراتی این کشور از صنایع مهندسی مکانیک، برق و مواد شیمیایی تامین می شود و همواره در این زمینه ها شرایط برای نیروی کار متخصص فراهم می باشد. از دیگر شغل هایی که کارمندان می توانند در سوئیس در زمینه آنها مشغول به کار شوند مشاغلی نظیر مهندسی، بانکداری، مشاوره، داروسازی، بیمه و IT می باشد که در این میان برای مشاغلی نظیر تحلیلگر مالی، تحلیلگر مشاغل و تحلیلگران سیستم تقاضای بالایی می باشد. کشور سوئیس تعداد زیادی از شرکت های بزرگ چند ملیتی را در خود جای داده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • Nestlé
  • Novartis
  • Insurance Zurich
  • Roche
  • Credit Suisse
  • Glencore
  • Swiss RE

در ادامه نیز به معرفی مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس در سال 2021 خواهیم پرداخت:

مشاغل مورد نیاز سوئیس
مشاغل مهندسی و فناوری بیمه و فناوری اطلاعات
داروسازی تحلیلگران مالی
مشاوره تحلیلگران سیستم
بانکداری

میزان حقوق برای کار در سوئیس:

نکته بسیار مهمی که متقاضیان کاریابی در سوئیس را برای دریافت ویزای کار این کشور ترغیب می نماید، میزان حقوق پرداختی به کارمندان در کشور سوئیس می باشد. کشور سوئیس را می توان یکی از گرانترین کشور های دنیا برای زندگی نامید اما از مزیت های این کشور نیز می توان به حقوق بالای پرداختی به کارمندان این کشور اشاره نمود که شرایط زندگی بسیار خوبی را برای ساکنان این کشور فراهم می سازد. لازم به ذکر است که این مقاله در رابطه با کاریابی در سوئیس توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر شرعی و حرام است. در نمودار زیر می توانید میزان رشد حقوق کارمندان را از ابتدای سال 2016 تا انتهای سال 2019 مشاهده بفرمایید.

در جدول زیر نیز می توانید به بررسی حقوق دریافتی مشاغل مختلف در کشور سوئیس بپردازید:

عنوان شغلی میانگین درآمد (فرانک سوئیس)
حسابدار ۶،۷۷۵ CHF
معمار ۸،۸۵۸ CHF
وکیل ۱۳۷۲۸ CHF
صندوقدار ۵،۷۰۱ CHF
سرآشپز ۷،۵۲۲ CHF
مدیر اجرایی ۲۲۸۰۳ CHF
مدیر ارشد مالی ۲۰۳۰۰ CHF
مهندس عمران ۸،۹۴۶ CHF
تکنسین کامپیوتر ۷،۷۲۷ CHF
دندانپزشک ۲۲۹۱۲ CHF
برنامه نویس ۸۳۵۶ CHF
مهندس برق ۹،۸۸۱ CHF
معلم دبستان ۶۴۹۸ CHF
مهندس ۸،۴۲۰ CHF
مهماندار هواپیما ۸۴۰۵ CHF

این نکته نیز می بایست قید شود که نرخ مالیات بر درآمد در کشور سوئیس بیش از دیگر کشور های اروپایی می باشد اما به همان میزان حقوق دریافتی کارمندان نیز در این کشور بیشتر است. میزان مالیات بر درآمد کشور سوئیس در 10 سال گذشته دستخوش تغییر نشده و شما می توانید در نمودار زیر آنرا ملاحظه بفرمایید.

نحوه کاریابی در سوئیس:

نکته ای که می تواند به متقاضیان جهت یافتن شغل مد نظرشان در کشور سوئیس کمک شایانی نماید، آشنایی با نحوه کاریابی در سوئیس می باشد. همانگونه که پیش تر نیز ذکر شد، برای دریافت ویزای کار در سوئیس می بایست کارفرمایی در این کشور داشته باشید و شما می توانید این کارفرما را خودتان از طریق مکاتبه یافته و یا این جستجو را از طریق مؤسسات کاریابی انجام بدهید. مؤسسات کاریابی رزومه شما را دریافت نموده و آنرا برای کارفرمایان ارسال می نمایند و با برگزاری قرار ملاقات با آنها، این فرصت را برای شما مهیا می سازند تا بتوانید کارفرما را تحت تاثیر قرار داده و آن شغل را اخذ نمایید. از مهم ترین پارامتر های کاریابی در سوئیس می توان به داشتن رزومه قوی و دانش زبان کشور سوئیس در سطح بالا اشاره نمود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در سوئیس:

در ادامه نیز به معرفی تعدادی از سایت های کاریابی کشور سوئیس خواهیم پرداخت:

وب سایت های جست وجوی کار در سوئیس: وب سایت های مشاغل در سوئیس

برای انگلیسی زبانان:

وب سایت های جست و جوی کار برای رشته های فناوری در سوئیس:
Jobscout 24 Jobs in Geneva     مشاغل در ژنو Techno Jobs IT and technical jobs مشاغل تکنولوژی و فنی
job search Engine Jobs in Zurich  مشاغل در زوریخ Darwin  فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور
JobUp The Local   مشاغل محلی Swiss Dev Jobs توسعه دهندگان IT / نرم افزار
Jobwinner Top Language Jobs مشاغل برتر در زمینه زبان
Monster
Seasonworkers – ski jobs
StepStone
Total jobs

بررسی ویزای همراه در سوئیس:

از موضوعات دیگری که برای متقاضیان کاریابی و دریافت ویزای کار سوئیس، به خصوص افراد متاهل حائز اهمیت است، شرایط ویزای همراه در این کشور و امکان الحاق خانواده می باشد. در ابتدا می بایست در رابطه با تعریف همراه در زمینه حقوق بین الملل بگوییم که همراهان شامل همسر و یا شریک زندگی به علاوه فرزندان زیر 18 سال و یا فرزندان وابسته بالای این سن (برای مثال به دلیل معلولیت جسمی) می باشند. در اکثریت کشور های دنیا الحاق به خانواده از حقوق اولیه افراد محسوب می گردد و کشور سوئیس نیز از این قانون تبعیت می کند و افرادی که ویزای کار سوئیس را دریافت نموده و در این کشور مشغول به کار هستند، می توانند همراهانشان را با خود به این کشور ببرند. این موضوع نیز لازم به ذکر است که همسر فرد متقاضی اجازه کار دارد و همچنین می تواند آزادانه به تحصیل در سوئیس مشغول گردد و فرزندان متقاضی نیز می توانند به صورت رایگان در کشور سوئیس تحصیل نمایند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئیس:

از مهم ترین نکاتی که متقاضیان کاریابی در سوئیس به آن توجه خاصی می کنند، شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می باشد. برای دریافت اقامت دائم سوئیس از طریق کار، متقاضی می بایست به مدت 10 تا 12 سال در این کشور اقامت داشته باشد و در این بازه زمانی نباید خروج های طولانی مدتی که بر اقامتش تاثیر بگذارد داشته باشد. این نکته حائز اهمیت است که تنها افرادی که اقامت نوع C را دارند می توانند برای اخذ اقامت دائم سوئیس درخواست دهند. شهروندان کشور های آمریکا و کانادا می توانند اقامت دائم سوئیس را 5 ساله دریافت کنند و طول پروسه برای این افراد کوتاه تر می باشد. متقاضیان برای اخذ پاسپورت سوئیس می بایست ثابت نموده که با جامعه این کشور ادغام شده اند و با فرهنگ و زبان این کشور آشنایی کامل دارند. پاسپورت سوئیس از معتبر ترین پاسپورت های دنیاست و دارندگان آن می توانند بدون نیاز به ویزا به 171 کشور دنیا سفر کنند .

کاریابی در سوئیس و سخن پایانی:

کاریابی در سوئیس، مهاجرت به سوئیس از طریق کار و نحوه پیدا کردن کار در این کشور در این مقاله برای شما عزیزان مورد تحلیل و بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. همانطور که خواندید کشور سوئیس از بهترین و مرفه ترین کشور های دنیاست و به دلیل نرخ بیکاری پایین، فرصت های شغلی برای متقاضیانی که در زمینه خاصی مهارت دارند فراهم می باشد اما می بایست به این نکته توجه داشته باشید که برای کار در سوئیس حتما باید کارفرمایی داشته باشید و بحث کاریابی در سوئیس ممکن است پیچیده و زمانبر شود. اگر صرفا به کار در سوئیس علاقه مند هستید می توانید از روش های آسان تر مانند تحصیل به این کشور ورود پیدا کنید و سپس به کاریابی در سوئیس مشغول شوید و یا اگر هدف شما اخذ اقامت کاری در بهترین کشور های اروپا می باشد، می توانید برای کار در کشور های آلمان و اتریش اقدام بفرمایید و پس از دریافت ویزای جستجوی کار یکی از این کشورها و ورود به محیط، شغل مد نظر خود را بیابید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاریابی در سوئیس می توانید سوالات خود را در انتهای همین مقاله در بخش دیدگاه ها مطرح نموده و یا آنها را در بخش پرسش و پاسخ مهاجرت مکتوب نمایید، تا در سریع ترین فرصت به آنها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در سوئیس

✅ اخذ ویزای کار کشور سوئیس به چه صورت امکان پذیر است؟

برای دریافت ویزای کار در سوئیس می بایست کارفرمایی در این کشور داشته باشید و شما می توانید این کارفرما را خودتان از طریق مکاتبه یافته و یا این جستجو را از طریق مؤسسات کاریابی انجام بدهید.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور سوئیس به چه میزان است؟

نرخ بیکاری در کشور سوئیس در سال 2020 معادل 2.5 درصد می باشد که بسیار پایین تلقی می شود.

✅ اخذ اقامت دائم کشور سوئیس پس از چه مدتی امکان پذیر است؟

برای دریافت اقامت دائم سوئیس از طریق کار، متقاضی می بایست به مدت 10 تا 12 سال در این کشور اقامت داشته باشد و در این بازه زمانی نباید خروج های طولانی مدتی که بر اقامتش تاثیر بگذارد داشته باشد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب
      خیر دوست عزیز سوئیس ویزای جستجوی کار ندارد و باید از طرق دیگر مثل تحصیل و یا کاریابی از راه موسسات کاریابی اقدام به پیدا کردن کار کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *