کاریابی در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در سوئد
  • ویزای کار در سوئد
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئد
  • نرخ بیکاری در سوئد
  • لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021
  • میزان حقوق برای کار در سوئد
  • نحوه کاریابی در سوئد
  • مؤسسات کاریابی در سوئد
  • بررسی ویزای همراه سوئد
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئد
  • کاریابی در سوئد و سخن پایانی

کاریابی در سوئد و مقدمه ای بر آن

کاریابی در سوئد ، مهاجرت به سوئد از طریق کار و مؤسسات کاریابی در سوئد را در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهیم داد. چگونه می توان اقامت سوئد را از طریق کار دریافت کرد؟ نحوه کاریابی در سوئد چگونه است؟ بهترین راه کاریابی در سوئد چیست؟ آیا می توان از طریق کار، اقامت کشور سوئد را دریافت کرد؟ مؤسسات کاریابی در سوئد کدامند؟ در این مقاله به تمامی سوالاتی که گفته شد پاسخ خواهیم داد و سعی داریم اطلاعات به روز و مستندی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. مؤسسه حقوقی ملک پور مطالب این مقاله را برای شما عزیزان فراهم نموده است. در صورتی که هر گونه ابهامی در خصوص این مطالب داشتید می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاورین ما مشاوره رایگان داشته باشید. قابل توجه است که مشاوره های تلفنی مؤسسه ملک پور ( ملک پور اتریش) کاملاً رایگان می باشد.

شرایط عمومی کاریابی در سوئد:

قبل از اینکه بخواهیم وارد توضیح در مورد کاریابی در سوئد شویم، ابتدا اطلاعاتی در مورد این کشور به شما عزیزان می دهیم تا با این کشور بیشتر آشنا شوید. کشور سوئد در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است. از نظر مساحت این کشور بزرگ ترین کشور این حوزه است و جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دارد. کشورهای دانمارک، فنلاند و نروژ با کشور سوئد همسایه می باشند. این کشورها از لحاظ کیفیت زندگی سطح بسیار بالایی دارند و در این موضوع در دنیا زبانزد هستند. مردم این کشور به زبان سوئدی سخن می‌گویند، اما اکثر مردم کشور سوئد به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند پایتخت کشور سوئد استکهلم است و واحد پول این کشور کرون می باشد حدوداً ارزش هر11 کرون سوئد برابر یک یورو است. این کشور جزء حوزه شینگن نیز می باشد.

در قسمت شمال کشور سوئد به دلیل آب و هوای سرد، جمعیت کمی ساکن است و تراکم جمعیت در مناطق جنوبی این کشور بیشتر مشاهده می شود. این کشور برای کار پزشکان نیز شرایطی فراهم آورده است. یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل پزشکان می باشد.

درباره سوئد پایتخت سوئد مساحت سوئد جمعیت سوئد زبان رسمی سوئد

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئد

ویزای کار در سوئد:

کاریابی در سوئد ، تنها راه گرفتن ویزای کاری این کشور می باشد. در واقع پس از کاریابی در سوئد باید شما کارفرمایی پیدا کنید که به شما یک پیشنهاد شغلی ارائه دهد. در صورت داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید با در دست داشتن این مدرک به سفارت کشور سوئد مراجعه نموده و درخواست ویزای کاری کنید. به عبارت دیگر برای ورود به کشور سوئد از طریق ویزای کار شما باید حتماً یک پیشنهاد شغلی را داشته باشد در غیر این صورت نمی توانید اقدام به گرفتن این نوع ویزا کنید. شخص کارفرما برای استخدام شما باید به اداره کار این کشور مراجعه نموده و ثابت کند که در کشور خود چنین نیرویی برای استخدام وجود ندارد و مجبور می باشد که از خارج از کشور این نیرو را استخدام کند. این مقاله توسط مؤسسه حقوقی ملک پور نگارش و تهیه شده است و هرگونه انتشار و کپی برداری از این مقاله شرعاً حرام بوده و پیگرد قانونی خواهد شد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در سوئد

مدارک مورد نیاز کار در سوئد:

برای کاریابی در سوئد شما نیازمند داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 می باشید. داشتن مدرک حداقل لیسانس نیز از ضروریات گرفتن این نوع ویزا می باشد. برای کار در کشور سوئد محدودیت سنی وجود ندارد و افراد تا قبل از سن بازنشستگی می‌توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام نمایند. در کشورهایی مانند آلمان اتریش محدودیت های سنی مشخصی وجود دارد. مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت
  • مدارک و اسناد ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک تحصیلی از دیپلم به بعد
  • قرارداد با کارفرما
  • نامه تمکن مالی

نرخ بیکاری در سوئد:

نکته بسیار مهمی که در مورد کاریابی در سوئد باید مورد توجه قرار دهید، نرخ بیکاری این کشور است. در واقع مهمترین فاکتور برای کاریابی در یک کشور نرخ بیکاری آن کشور می باشد. این نرخ نشان دهنده درصد افراد بیکار موجود در این کشور است و مسلماً کشورهایی که دارای نرخ بیکاری پایین می باشند برای کاریابی بهتر هستند. مثلاً در کشورهای مانند ترکیه که نرخ بیکاری آنها بسیار بالا است، نمی‌توان توقع داشت که شخصی آنجا براحتی کار پیدا کند. در کشور سوئد که در نمودار زیر می بینید نرخ بیکاری در آخرین مقدار ثبت شده به مقدار 8.2 درصد می‌باشد نرخ بیکاری این کشور متوسط است و برای کاریابی شرایط متوسطی دارد. در واقع در مقایسه با کشور آلمان که نرخ بیکاری و آن زیر 4 درصد است، مقدار بالاتر است اما نسبت به کشوری مانند ترکیه نرخ بیکاری آن نزدیک به ۱۴ درصد است وضعیت بهتری دارد.

نرخ بیکاری در سوئد

لیست مشاغل مورد نیاز سوئد 2021:

مسئله بسیار مهم در مورد کاریابی در سوئد این است که شما در خصوص مشاغل مورد نیاز این کشور باید اطلاعات کافی داشته باشید. زیرا در این مشاغل است که شما شانس کاریابی بیشتری دارید و حتی شانس ویزای بیشتری هم نیز خواهد داشت. شانس کاریابی بیشتر، از آن جهت است که نیروهای مورد نیاز در این مشاغل کم تعداد هستند و کارفرمایان به این نیروها نیاز بیشتری دارد و مجبور هستند که از خارج از کشور خود نیروهای اینچنین را استخدام نمایند. از آنجایی که این اشخاص کارفرما باید در کشور خود ثابت نمایند که این نیرو در کشور خود نایاب است و مجبور به استخدام نیرو از خارج از کشور می باشد.

در واقع کارفرما باید این مراحل قانونی اداره کار کشور سوئد را طی کند اگر شخص در مشاغل مورد نیاز کشور سوئد تخصص داشته باشد قطعاً شانس کاریابی بیشتری نیز خواهد داشت. مشاغل مورد نیاز سال ۲۰۲۰ کشور سوئد از قرار زیر می باشد. جدول زیر را برای نشان دادن این مشاغل به شما عزیزان فراهم نموده ایم.

عنوان شغلی درآمد
پزشکی و زیر شاخه های سلامت 75000 یورو در سال
علوم فنی و تحقیقاتی 62000 یورو در سال
عمران 60000 یورو در سال
خدمات اجتماعی 52000 یورو در سال
آموزش 45600 یورو در سال
بخش آی تی و کامپیوتر 44500 یورو در سال
نصب و راه اندازی تهویه هوا 36200 یورو در سال

میزان حقوق برای کار در سوئد:

موضوع مهم دیگری که در مورد کاریابی در کشور سوئد باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، میزان حقوق در این کشور می باشد. همان طور که می‌دانید در تمام حقوق اشخاص با توجه به موقعیت شغلی و تخصص شخص در زمینه کاری او مشخص می‌شود و از جهت دیگر نیز تجربه کاری و سوابق کاری او نیز تاثیر گذار است. در کشورهای اروپایی معمولاً درصد قابل توجهی از حقوق به مالیات دولت تعلق می‌گیرد و این را هم نیز باید مورد توجه قرار دهید تا بتوانید تحلیل بهتری از درآمد خود در کشور سوئد داشته باشید. در اینجا جدول مربوط به میزان حقوق در اکثر مشاغل را برای شما عزیزان تهیه نموده می توانیم. با دیدن این جدول اطلاعات خود را در مورد میزان حقوق در کشور سوئد تکمیل فرمایید.

به صورت کلی متوسط میزان حقوق در کشور سوئد برابر با ۱۱۷۰۰۰ کرون سوئد می باشد و کمترین میزان حقوق ۱۵۸۰۰ کرن سوئد است همچنین بالاترین میزان حقوق در این کشور ۵۱۸ هزار کرون سوئد است.

شغل دستمزد
حسابدار 83،600 SEK
مدیر مالی 243،000 SEK
حسابرس داخلی 122،000 SEK
دستیار اداری 60،900 SEK
مدیر دفتر 81،200 SEK
مسئول پذیرش 66،700 SEK
کارگردان هنری 120،000 SEK
طراح گرافیک 85،500 SEK
عکاس 77300 SEK
مهندس هوافضا 132،000 SEK
کنترل کننده ی ترافیک هوایی 124،000 SEK
مهماندار هواپیما 106،000 SEK
خلبان 138،000 SEK
معمار 111،000 SEK
پیش نویس CAD 86،400 SEK
مکانیک 65،000 SEK
مشاور خدمات 99،100 SEK
مدیر شعبه بانک 178،000 SEK
گوینده 79،700 SEK
معلم 87،600 SEK
مترجم 100،000 SEK
تحلیلگر کسب و کار 147،000 SEK
مدیر توسعه تجارت 178،000 SEK
مدیر پروژه 144،000 SEK
پرستار بچه 76،500 SEK
معلم مهد کودک 87،000 SEK
مهندس عمران 103،000 SEK
مدیر پروژه ساخت و ساز 134،000 SEK
مدیر بهداشت و ایمنی 77300 SEK
مدیر خدمات مشتری 164،000 SEK
مهندس عمران 103،000 SEK
مهندس برق 115،000 SEK
مدیر اجرایی 278،000 SEK
مدیر ارشد مالی 236،000 SEK
مدیر کل 218،000 SEK
مدیر پروژه 133،000 SEK
سرآشپز 93،600 SEK
آشپز اجرایی 103،000 SEK
مدیر هتل 176،000 SEK
مسئول پذیرش 87،600 SEK
آژانس مسافرتی 96،900 SEK
پیشخدمت 72200 SEK
دندانپزشک 275،000 SEK
متخصص تغذیه 273،000 SEK
تکنیسین آزمایشگاه 93،100 SEK
پرستار 97،800 SEK
مدیر منابع انسانی 166،000 SEK
تکنسین کامپیوتر 90،700 SEK
مدیر پایگاه داده 115،000 SEK
برنامه نویس 105،000 SEK
مدیر فناوری اطلاعات 168،000 SEK
مهندس شبکه 104،000 SEK
مامور پلیس 93،200 SEK
وکیل 167،000 SEK
روزنامه نگار 122،000 SEK
مهندس زیست پزشکی 101،000 SEK
داروساز 133،000 SEK
صندوقدار 65،500 SEK
مدیر فروش 191،000 SEK
نماینده فروش 79،900 SEK
معلم دبستان 79،000 SEK
معلم دبیرستان 101،000 SEK

میزان مالیات بر درآمد در کشور سوئد را می توانید در نودار زیر مشاهده نمایید. می بینید که مقدار 57 درصد از درآمد شخصی باید به عنوان مالیات به دولت سوئد پرداخت گردد.

نحوه کاریابی در سوئد:

برای کاریابی در کشور سوئد ابتدا باید شما کارهایی را انجام دهید که برای گرفتن پیشنهاد شغلی آمادگی لازم را داشته باشید. مثلاً باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، اگر می خواهید در کمپانی های بین المللی استخدام شوید. کمپانی ولوو یکی از این کمپانی ها می باشد که در آنها افراد کشورهای مختلف نیز استخدام می شوند. باید برای مصاحبه خود را آماده کنید و تمرینات لازم را در خصوص انجام مصاحبه داشته باشید. باید علاقه و انگیزه لازم برای زندگی و کار در سوئد را داشته باشید. یک رزومه خوب کاری تهیه نمایید. مثلاً شخص اگر می‌تواند خودش درخواست دوره کارآموزی به کارفرما بدهد. برای پیدا کردن کار در سوئد شما می‌توانید از جراید کثیرالانتشار و یا روزنامه ها و یا سایت های کاریابی معتبر در این کشور استفاده نمایید، تا بتوانید میزان حقوق و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در سوئد

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در سوئد

مؤسسات کاریابی در سوئد:

برای کسانی که خارج از کشور سوئد هستند و علاقمند به کاریابی در سوئد نیز می باشند، بهترین راه استفاده از سایت های کاریابی و مؤسسات آنلاین کاریابی می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت های این مؤسسات شغل های مورد نیاز کشور سوئد را در شهرهای مختلف مشاهده نمایید و با ارسال رزومه خود برای کارفرمایان، بتوانید نظر آنان را جلب نمایید و آنان به شما پیشنهاد مصاحبه دهند. پس از انجام مصاحبه اگر شما برای انجام کار مورد نظر توانمند تشخیص داده شوید، کارفرما به شما پیشنهاد شغل می دهد و شما می توانید از طریق آن پیشنهاد شغلی، به سفارت کشور سوئد مراجعه کرده و از آنجا برای خود درخواست ویزای کاری کشور سوئد را اعلام نمایید. در جدول زیر شما می توانید مؤسسات کاریابی آنلاین در کشور سوئد را مشاهده نمایید و از آن ها برای کاریابی خود استفاده کنید.

موسسات کاریابی آنلاین
careerbuilder.se
jobb.blocket.se
jobbmaskinen.se
jobbsafari.se
studentjob.se
metrojobb.se
monster.se
stepstone.se

بررسی ویزای همراه در سوئد:

علاقه مندان به کاریابی در سوئد باید بدانند که می توانند در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند، همراهان خود را به کشور سوئد نیز ببرند. همراه از نظر کشور سوئد به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال گفته می شود. در صورتی که فرد متقاضی موفق به کاریابی در سوئد شد و در نهایت توانست پیشنهاد شغلی در این کشور دریافت نماید، پس از دریافت ویزا برای خود شخص و ورود به این کشور و در نهایت استخدام توسط یک کارفرما، اقامت کاری به وی داده می‌شود. شخص در صورتی که حقوق کافی داشته باشد و بتواند نشان دهد که برای همسر و فرزندان خود درآمد کافی را داشته و می‌تواند آن ها را ساپورت مالی کند، می‌تواند برای همراهان خود نیز درخواست ویزای الحاق خانواده کند. کشور سوئد به خانواده و فرزندان اهمیت ویژه ای می دهد و امکانات بسیار مناسبی برای فرزندان و بچه‌ها در کشور سوئد وجود دارد. در واقع کشور سوئد یکی از بهترین کشورهای دنیا برای بچه ها می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئد:

مبحث دیگر در مورد کاریابی در سوئد اقامت این کشور می باشد. شخصی که موفق به پیدا کردن کار در کشور سوئد می شود، می تواند اقامت دو ساله این کشور را دریافت نماید و پس از این اقامت باید شخص اقامت خود را تمدید کند. بعد از اقامت دو ساله به فرد اقامتی سه ساله داده می شود. در واقع از ابتدا اگر ۵ سال شخص در این کشور اقامت داشته باشد می تواند اقامت دائم کشور سوئد را دریافت نماید. همانطور که گفته شد این کشور خدمات بسیار خوبی برای بچه‌ها دارد و اهمیت بسیار زیادی به خانواده می‌دهد. گرفتن اقامت دائم این کشور یکی از اهداف خانواده های ایرانی می باشد. افرادی که نگران آینده فرزندان خود هستند کشورهایی مانند سوئد را برای مهاجرت می‌توانند مورد توجه قرار دهند. پس از اقامت ۵ ساله و دریافت اقامت دائم این کشور اگر فرد یک سال دیگر اقامت در این کشور داشته باشد، می تواند درخواست پاسپورت این کشور را نیز بدهد. افراد می‌توانند پس از شش سال اقامت در کشور سوئد درخواست پاسپورت دهند البته در صورتی که که آشنایی کافی با تاریخ فرهنگ و زبان سوئدی داشته باشند و بتوانند در آزمون شهروندی مورد نظر نمره کافی را بیاورند، پاسپورت کشور سوئد از لحاظ اعتبار در رنکینگ چهارم جهان قرار دارد و با این پاسپورت شما می توانید به بیش از ۱۲۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.

کاریابی در سوئد و سخن پایانی:

کاریابی در سوئد ، شرایط کار در سوئد، شرایط اخذ اقامت کاری سوئد، مشاغل مورد نیاز کشور سوئد 2020 و نرخ بیکاری سوئد را در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار دادیم. کشور سوئد دارای نرخ بیکاری متوسط می‌باشد و در مشاغل مورد نیاز این کشور می توان مشغول به کار شد. اما این کار منوط به داشتن رزومه خوب، دانش زبان انگلیسی کافی و تجربه و تخصص در زمینه تحصیلی خود می باشد. این کشور برای خانواده اهمیت زیادی قائل است و برای فرزندان نیز خدمات بسیار عالی دارد. مؤسسه حقوقی ملک پور در طی ۱۵ سال سابقه درخشان خود خدمات ارزنده‌ای در زمینه ویزای کاری ارائه نموده و ویزاهای موفق بسیاری در این زمینه دارد. شما می توانید ویزاهای موفق موسسه را در سایت های ما مشاهده کنید. کار در سوئد در مشاغلی نظیر صنعت فناوری اطلاعات شرایط بسیار مساعدی دارد. اما به طور کلی کشورهایی نظیر آلمان و اتریش در قاره اروپا به دلایل تسهیلاتی که به متقاضیان کار در اروپا ارائه می نمایند، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری به شمار می روند. به هر روی اگر در مورد کاریابی در سوئد مسئله و یا ابهامی داشتید می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و از مشاورین مؤسسه، مشاوره ای رایگان دریافت نمایید. در پایان مقاله می توانید شما دیدگاه خود را نسبت به کاریابی در سوئد و سوالات خود را ثبت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در سوئد

کار در سوئد برای ایرانیان از چه طریق امکانپذیر است؟

کار در سوئد برای ایرانیان در صورت داشتن پیشنهاد شغلی و مراجعه به سفارت کشور سوئد و درخواست ویزای کاری امکان پذیر است.

✅ برای کاریابی در سوئد چگونه می توان اقدام کرد؟

برای پیدا کردن کار در سوئد شما می‌توانید از جراید کثیرالانتشار و یا روزنامه ها و یا موسسات کاریابی در سوئد استفاده نمایید.

✅ نرخ بیکاری کشور سوئد چه میزان است؟

نرخ بیکاری در آخرین مقدار ثبت شده به مقدار 8.2 درصد می‌باشد نرخ بیکاری این کشور متوسط است.

4 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام وعرض ادب
      خیر دوست عزیز سوئد ویزای جستجوی کار ندارد و باید از طرق دیگر اقدام به کاریابی کنید.

      پاسخ
  1. مریم
    مریم گفته:

    خیلی ممنون از صحبت های مفیدتون
    آیا کار در سوئد محدوده سنی داره یا ارائه سابقه کاری خوب و قابل قبول کافیه؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      محدوده سنی مشخصی نداره اما برای دریافت ویزای کار نیاز هست که فرد در سن مفید و مناسب برای کار باشه. سن بالای 40 سال حتی با تجربه خوب ممکنه برای اخذ ویزا کمی ریسک داشته باشه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *