کاریابی در سنگاپور

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سنگاپور
  • ویزای کار سنگاپور
  • مدارک مورد نیاز کار در سنگاپور
  • نرخ بیکاری در سنگاپور
  • مشاغل مورد نیاز 2020 سنگاپور
  • میزان حقوق کار در سنگاپور
  • نحوه کاریابی در سنگاپور
  • مؤسسات کاریابی در سنگاپور
  • بررسی ویزای همراه سنگاپور
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سنگاپور
  • کاریابی در سنگاپور سخن پایانی
✅ کاریابی در سنگاپور ✅ موسسه های کاریابی در سنگاپور ✅ویزای همراه سنگاپور در این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور مورد بررسی علمی قرار گرفته است.

کاریابی در سنگاپور و مقدمه ای بر آن

کاریابی در سنگاپور ، شرایط کاریابی در سنگاپور، موسسه های کاریابی در سنگاپور و ویزای همراه سنگاپور را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در سنگاپور به چه میزان است؟ انواع ویزای کاری در سنگاپور؟ مدارک مورد نیاز ویزای کاری سنگاپور کدام اند؟ سطح درآمد در سنگاپور چقدر است؟ در ادامه با ما با بررسی این گونه سوالات و نکات مهم در ارتباط با کاریابی در سنگاپور همراه باشید. سنگاپور کشوری مدرن با دارا بودن اقتصادی بسیار قدرتمند در جنوب شرقی آسیا است. این کشور به دلیل داشتن اقتصاد آزاد، رشد و شکوفایی بسیاری داشته است و یکی از بهترین بازار ها برای شرکت های خارجی به دلیل کم بودن نرخ مالیات در این کشور را دارد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد و جزو برترین اقتصاد های آسیا قرار دارد. مقالات مهاجرتی در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور منابع معتبری در زمینه مهاجرت به کشور های مختلف دنیا هستند. شما عزیزان می توانید با تماس با این موسسه و توضیح شرایط خود به مشاورین خبره ما، مشاوره رایگان در زمینه کاریابی در سنگاپور و سایر کشور های تراز اول جهان دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در سنگاپور:

سنگاپور یا با نام رسمی جمهوری سنگاپور دولت-شهری در مجمع الجزایر مالایی به پایتختی سنگاپور می باشد. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچک ترین کشور جنوب شرقی آسیا است. مساحت این کشور 722 کیلومتر مربع است که کمی کوچک تر از شهر تهران می باشد و دارای جمعیت بیشتر از 5.6 میلیون نفر است. وجه رایج این کشور دلار سنگاپور می باشد و زبان رسمی در این کشور مالایی، ماندارین، تامیلی و انگلیسی می باشد. سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد و با کشور های مالزی و اندونزی همسایگی دارد. سنگاپور کشوری مدرن و ثروتمند است. این کشور تا سال 1963 از مستعمرات بریتانیا بوده و سپس در سال 1965 به جمهوری سنگاپور تبدیل گردید و از این سال رشد و شکوفایی اقتصادی در این کشور آغاز گردید. سنگاپور یکی از مراکز بزرگ داد و ستد در دنیا است و یکی از پر تردد ترین بنادر دنیا می باشد. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشور فقیری است اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است. به نحوی که چهارمین اقتصاد برتر دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به حساب می آید. بیش از 7000 ابر شرکت چند ملیتی از ایالات متحده، ژاپن و اروپا در سنگاپور فعال هستند. همچنین 1500 شرکت چینی و تقریباً همین تعداد شرکت هندی در سنگاپور مشغول فعالیت هستند. تقریباً 44 درصد از نیروی کار سنگاپور از افراد غیر سنگاپوری تشکیل شده است که این کشور را به یکی از مقصد های مهاجرت کاری برای متخصصین خارجی تبدیل کرده است. به دلیل پایین بودن نرخ مالیات فردی در این کشور، افراد ثروتمند زیادی به این کشور نقل مکان می کنند. سنگاپور یکی از کشور هایی است که شمار بیشترین میلیونر را دارد و از بین هر شش خانوار سنگاپوری، یک خانواده بیش از یک میلیون دلار آمریکا داریی نقد دارد. این کشور دارای چند ویزای کاری متفاوت است که موارد مورد نیاز برای هم وطنان گرامی را در ادامه توضیح می دهیم.

سنگاپور

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سنگاپور

ویزای کار در سنگاپور:

سنگاپور یکی از کشور های مهم در زمینه بازرگانی و همچنین از بزرگترین اقتصاد های دنیا می باشد که 44 درصد نیروی کار این کشور را نیروی کار خارجی تشکیل می دهد. از این رو افراد برای اجازه کار در سنگاپور به ویزای کاری این کشور احتیاج دارند. این کشور دارای ویزای کاری متعددی می باشد. متقاضیان باید برای ویزای کاری سنگاپور به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهند. دو نوع ویزای کاری سنگاپور:

نوع ویزا توضیحات
ویزای EP این ویزا برای متقاضیانی که مهارت بالا دارند و به عنوان مدیران، دارای مدارک دانشگاهی سطح بالا هستند اعطا می شود. متقاضیان برای دریافت این ویزا باید حداقل درآمد ماهیانه 4500 دلاری داشته باشند. اگر تجربه کاری این افراد در سطح بالایی قرار داشته باشد، مقامات این کشور انتظار دارند این متقاضی دستمزد بالا تری را درخواست کند که نشان دهنده کیفیت کار متقاضی می باشد.
ویزای S pass این ویزا برای افراد در سطح متوسط یا تکنسین های ماهر یا نیمه ماهر می باشد. متقاضیان این ویزا باید حقوق ماهیانه 2200 دلار دریافت کنند و هرچه میزان تخصص و مهارت متقاضی بالاتر باشد، این مبلغ نیز افزایش می یابد. داشتن مدرک تحصیلی یا فنی و گواهی نامه های معتبر لازم است. میزان این گواهی نامه ها باید حداقل یک سال به صورت تمام وقت باشد. دریافت این ویزا برای متقاضیان تمام ملیت ها امکان پذیر می باشد

ویزا های متنوعی برای متقاضیان موجود می باشد، اما این دو نوع ویزا مناسب ترین شرایط برای متقاضیان ایرانی و همچنین تکنسین ها که سابقه کار و مدرک تحصیلی مرتبط دارند مناسب می باشند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار سنگاپور:

برای درخواست ویزای کار سنگاپور علاوه بر مدارک مورد نیاز جهت ارائه به اداره مهاجرت این کشور، شرایط دریافت این ویزا را نیز باید رعایت کرد. متقاضیان ویزای کاری سنگاپور باید مدارک معتبر ارائه کنند و همچنین پاسپورت آن ها نباید کمتر از 7 ماه اعتبار داشته باشد. اعتبار ویزای کاری سنگاپور به اندازه یک ماه قبل از اتمام پاسپورت متقاضی می باشد و این ویزا با پرداخت هزینه های دولتی قابل تمدید می باشد. متقاضی می تواند حتی به صورت آنلاین ویزای کاری خود را تمدید کند. همچنین پیش از ورود به این کشور باید نوع فعالیت تجاری و کاری که قصد دارد در این کشور انجام دهد را مشخص سازد. سن متقاضی باید بالای 18 سال باشد. همچنین باید مدارک تحصیلی مرتبط با کار مورد نظر را به صورت ترجمه شده به اداره مهاجرت سنگاپور ارائه دهد. مدارک لازم جهت درخواست ویزای کاری سنگاپور:

  • فرم درخواست ویزای کار سنگاپور
  • 2 قطعه عکس که کمتر از 6 ماه از مدت آن گذشته باشد
  • گذرنامه های قبلی متقاضی
  • تایید پرداخت هزینه های ویزا
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط پرواز متقاضی
  • مدارک تحصیلی مرتبط
  • نامه کتبی هدف از مسافرت
  • گواهی تمکین مالی

هزینه درخواست ویزای EP: 105 دلار و برای تمدید 225 دلار می باشد.

هزینه درخواست ویزای spass: 75 دلار و برای تمدید 100 دلار می باشد.

همچنین فرد متقاضی باید هنگام ورود به سنگاپور دارای بیمه به ارزش 15 هزار دلار باشد.

نرخ بیکاری در سنگاپور:

یکی از موارد مهم در مهاجرت کاری به کشور مقصد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، نرخ بیکاری آن کشور می باشد. هرچه میزان این نرخ کمتر باشد، کشور مورد نظر دارای بازار کار مناسبی برای جذب متخصصین و کارگر های خارجی می باشد. اقتصاد سنگاپور چهارمین اقتصاد برتر دنیا می باشد و در راستای همین موضوع متقاضیان زیادی برای کار در این کشور وجود دارد. نرخ بیکاری در این کشور در سطح پایینی قرار دارد به طوری که هیچ گاه بیشتر از 6 درصد نبوده است که این خود بسیار جالب توجه می باشد. در سالیان گذشته، این نرخ دچار افت و خیز های بسیاری گردیده است. در چند سال گذشته این نرخ در حال افزایش بوده ولی با این وجود کمتر از 5 درصد می باشد. بیشترین نرخ بیکاری که در این کشور اتفاق افتاده است در سال 2003 با نرخ 5.93 درصد بوده است و در طرف مقابل، کمترین نرخ بیکاری این کشور در سال های 2000 و 2012 با نرخ 3.7 درصد بوده است. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور سنگاپور را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 سنگاپور:

یکی دیگر از فاکتور های مهم در زمینه مهاجرت کاری، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. متقاضیان بعد از انجام بررسی مهارت ها و تخصص های خود و همچنین مدارک تحصیلی، با بررسی این لیست می توانند شغل مورد نظر و مرتبط خود را پیدا کنند. کشور سنگاپور بیشترین میزان کارگر خارجی در بازار کار این کشور را دارد. به دلیل اینکه بزرگترین شرکت های منطقه و جهان در این کشور حضور دارند، این کشور بازار کار مناسبی برای متخصصین خارجی را دارد. از این رو هر ساله این میزان در حال افزایش است. از آن جایی که مشخص است مشاغل دیجیتال و بازاریابی در این کشور رشد چشم گیری داشته اند، لذا شرکت ها برای افزایش فروش خود به دنبال بازار یاب ها و مدیر های فروش نخبه و همچنین شرکت های دیجیتالی به دنبال متخصصین در این زمینه می باشند. در زیر فهرستی از مشاغل مورد نیاز سنگاپور را مشاهده می کنید:

مشاغل مورد نیاز 2020 سنگاپور
متخصص هوش مصنوعی مهندس DevOps
مهندس رباتیک مهندس داده
مهندس فول استک متخصص امنیت  سایبری
توسعه دهنده بک اند متخصص علوم اجتماعی
تحلیلگر داده متخصص شراکت
وبلاگ نویس های خلاق متخصص تجارت الکترونیک
مالکین محصول متخصص مدیریت مشترک
متخصص مدیریت مشتریان

میزان حقوق برای کار در سنگاپور:

از اصلی ترین موارد در مهاجرت کاری، میزان درآمد شغل مورد نظر و سطح درآمد در کشور مقصد می باشد. هرچه این میزان بالاتر باشد، رفاه در این کشور بالاتر می باشد. از سوی دیگر به دلیل این سطح میزان درخواست برای کاریابی در این کشور مشخص می گردد. سنگاپور کشوری است که قدرت اقتصادی بالایی دارد و شرکت های بزرگ خارجی و داخلی در این کشور در حال فعالیت می باشند. از این سو این شرکت ها در حال رقابت در جذب بهترین نیروی متخصص خارجی می باشند. دولت سنگاپور به دلیل رقابتی کردن دست مزد ها در این کشور، میزان کمترین درآمد و بیشترین درآمد در این کشور را تعیین نکرده است و در هر شغل و حرفه، این نرخ با توجه به سابقه کار متقاضی و همچنین تخصص و مدرک فرد متفاوت می باشد. از این رو متوسط درآمد در این کشور 4500 دلار در ماه است که نرخ بسیار مناسبی برای کارگران خارجی از جمله ایرانیان (نرخ کنونی دلار در کشور) می باشد. در جدول زیر میزان درآمد بعضی از مشاغل موجود در سنگاپور ذکر شده است:

عنوان شغلی درآمد (دلار)
مدیر عامل 10-15 هزار
مامور بیمه 8-12 هزار
مدیر ارشد مالی 20-25 هزار
وکیل 5-20 هزار
مدیر ارشد فناوری 12 هزار
پزشک 15 هزار
دندان پزشک 15 هزار
جراح 15 هزار
مدیر فروش 15-20 هزار
قاضی 15-30 هزار

نحوه کاریابی در سنگاپور:

برای کاریابی در سنگاپور متقاضی احتیاج به پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرمایان یا شرکت های داخل این کشور دارد. بدین منظور فرد می تواند به صورت آنلاین و یا با استفاده از موسسات کاریابی و حتی شبکه های اجتماعی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. متقاضیان باید رزومه خود را به کارفرما ارسال کنند. در شبکه های اجتماعی فرد باید به صورت مستقیم این کار را انجام دهد اما با کمک وب سایت های کاریابی، این روش می تواند مستقیم و یا غیر مستقیم انجام شود. وب سایت های کاریابی با دریافت رزومه کاری فرد، آن را به کارفرما ارائه می دهند یا کارفرما شغل مورد نظر خود را به صورت آگهی در این وب سایت ها قرار داده و پس از دریافت و بررسی رزومه دریافتی، پیشنهاد کار و قرار داد را به متقاضی ارائه می کند. در زیر لیستی از وب سایت های کاریابی در سنگاپور را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در  سنگاپور
JobsDB JobStreet
STJobs Monster
MyCareersFuture Jobs Bank
Jobs Centeral Linkedln
StartUpJobs FastJobs

مؤسسات کاریابی در سنگاپور:

از دیگر راه های کاریابی در سنگاپور ، می توان به موسسات معتبر کاریابی در این کشور اشاره کرد. سرویس های این موسسات رایگان نمی باشد و به نوع کار و خدمتی که به متقاضیان کار درخواست دارند مرتبط می باشد. متقاضیان می توانند با ارسال رزومه خود به صورت حضوری و غیر حضوری (برای متقاضیان در کشور مبدا) درخواست کاریابی از این موسسات را داشته باشند. این موسسات رزومه فرد متقاضی را برای کارفرمایانی که قصد استخدام متخصص خارجی را دارند ارسال می کنند و پس از تایید رزومه ارسال شده، ارتباط بین کارفرما و متقاضی را برقرار می کنند تا مصاحبه و انجام تست های تخصص انجام گیرد. این موسسات ممکن است وجه دریافتی را در ابتدا یا پس از عقد قرارداد متقاضی با کارفرما دریافت کنند. در زیر لیستی از موسسات کاریابی در سنگاپور را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  سنگاپور
3C Synergy Garner International
Aegis Recruitment Randstad
American Association Career Resource Center Manpower
DP Search Phoenix Recruitment Pte Ltd
Spencer Stuart Sciente International Pte Ltd
Energy Resourcing Frazer Jones
Egn Zehnder Career Hub Consultants

بررسی ویزای همراه در سنگاپور:

یکی از نکات دارای اهمیت برای متقاضیان مهاجرت، دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده خود می باشد. متقاضی ویزای کاری سنگاپور می تواند درخواست ویزای همراه سنگاپور برای این کشور را ارسال کند. ویزای همراه در سنگاپور را Dependant’s Pass می گویند و برای اعضای خانواده صادر می شود. این ویزا به اندازه ویزای کاری فرد متقاضی اعتبار دارد و دارندگان این ویزا می توانند به صورت آزادانه به سنگاپور ورود و خروج داشته باشند. متقاضیانی که برای ویزای همراه درخواست می دهند باید 6000 دلار در ماه درآمد داشته باشند تا بتوانند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود این گونه ویزا را درخواست دهند. مدت زمان برای دریافت ویزای همراه 3-5 هفته کاری به طول می انجامد. برای تمدید این ویزا، هنگامی که متقاضی در حال تمدید ویزای کاری خود می باشد، فرم تمدید ویزای همراه را نیز به کارفرمای خود برای تمدید ارائه می کند. کارفرما برای درخواست اجازه کار همسر متقاضی باید فرم LOCرا تکمیل و ارائه نماید. این درخواست با ویزای همراه فرد مدت اعتبار دارد و هر زمان که متقاضی قصد تمدید ویزا را داشت، باید LOC را نیز تمدید کند. همچنین فرزندان می تواند در مدارس بین المللی تا کلاس K-12 درس بخوانند و اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا تر را دارند باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه
  • کپی صفحه مشخصات پاسپورت فرزندان
  • کپی سند ازدواج، گواهی تولد و یا فرزند خواندگی و هرگونه مدرک برای اثبات خویشاومدی و ارتباط
  • مدارک تحصیلی
  • جزئیات ثبت نام مدرسه در صورت وجود
  • جزئیات مربوط به آخرین شغل در صورت وجود

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سنگاپور:

یکی از نکاتی که برای متقاضیان ویزای کاری مهم است، دریافت تابعیت از طریق ویزای کاری می باشد. در کشور سنگاپور  این امکان برای متقاضیان وجود دارد که پس از سپری کردن چند سال در این کشور، تابعیت دریافت کنند. در صورت پرداخت مالیات و نداشتن هیچ گونه سابقه کیفری در این کشور، افراد بعد از سپری کردن 3-5 سال می توانند درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت و بازرسی ارسال کنند. پس از دریافت اقامت دائم، فرد دارنده اقامت دائم سنگاپور در صورت اینکه دو سال در سنگاپور کار کرده و یا با شهروند سنگاپوری ازدواج کند می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند. سنگاپور با داشتن دومین پاسپورت دنیا یکی از بهترین کشور ها برای دریافت تابعیت است و با داشتن پاسپورت سنگاپور افراد می توانند به بیش از 190 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.

کاریابی در سنگاپور و سخن پایانی:

کاریابی در سنگاپور ، ویزای کاری در سنگاپور، شرایط دریافت ویزای کاری و ویزای همراه سنگاپور را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. سنگاپور با دارا بودن اقتصاد بسیار قوی در سطح دنیا، داشتن بازار آزاد، نرخ پایین بیکاری، سطح درآمد بالا و وجود شرکت های بزرگ در این کشور، می تواند مقصد بسیار مناسبی برای افراد متخصص و ماهر جهت مهاجرت کاری باشد. از معایب این کشور می توان به گران بودن هزینه زندگی در این کشور اشاره کرد که بستگی به نوع زندگی فرد می تواند کم یا زیاد باشد. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور مطالب مهم در خصوص مهاجرت به کشور های مختلف را یاد بگیرید. همچنین می توانید با تماس با کارشناسان خبره این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در سنگاپور و سایر کشور ها دریافت کنید. شما همراهان گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با کاریابی در سنگاپور ، می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اولین زمان کارشناسان ما پاسخ را برای شما ارسال کنند. در صورت داشتن رضایت از این مطلب، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در بهتر کردن مطالب تشویق کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در سنگاپور

نرخ بیکاری در سنگاپور به چه میزان است؟

نرخ بیکاری در سنگاپور کمتر از 5 درصد می باشد.

✅ انواع ویزای کاری در سنگاپوری کدامند؟

تعداد زیادی ویزای کاری وجود دارد اما EP و Spass برای ایرانی ها مناسب تر می باشد.

✅ مدارک مورد نیاز ویزای کاری سنگاپور کدام اند؟

فرم درخواست ویزای کار سنگاپور،2 قطعه عکس که کمتر از 6 ماه از مدت آن گذشته باشد، گذرنامه های قبلی متقاضی، تایید پرداخت هزینه های ویزا، بیمه مسافرتی، بلیط  پرواز متقاضی، مدارک تحصیلی مرتبط، نامه کتبی هدف از مسافرت و گواهی تمکن مالی

سطح درآمد در سنگاپور چقدر است؟

بستگی به نوع شغل و مدرک و سابقه کار دارد که بالاتر از 2000 دلار در ماه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *