کاریابی در روسیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در روسیه
  • ویزای کار در روسیه
  • مدارک مورد نیاز کار در روسیه
  • نرخ بیکاری در روسیه
  • لیست مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه
  • میزان حقوق کار در روسیه
  • نحوه کاریابی در روسیه
  • مؤسسات کاریابی در روسیه
  • بررسی ویزای همراه روسیه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در روسیه
  • سخن پایانی کار در روسیه
✅ کاریابی در روسیه ✅ لیست مشاغل مورد نیاز روسیه توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد.

کاریابی در روسیه و مقدمه ای بر آن

کاریابی در روسیه، رفتن به روسیه برای کار، لیست مشاغل مورد نیاز روسیه و همچنین اعزام نیروی کار به روسیه در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. کاریابی در روسیه از چه طرقی میسر است؟ بعد از چند سال کار در روسیه امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت میسر است؟ در روسیه به چه مشاغل و تخصص هایی نیاز است؟ در مقاله کاریابی در روسیه برآنیم تا به تمامی سوالات احتمالی شما سروران در باب کار در روسیه پاسخ دهیم. اگر تمایل دارید در رابطه با مهاجرت به روسیه اطلاعات بسیاری بدست آورید می توانید با سرچ آن در گوگل با استفاده از کلید واژه ملک پور به مقالات سایت های مؤسسه حقوقی ملک پور دست یابید.

در صورتی که سوالاتی در باب کاریابی در روسیه دارید می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید و در زمانی کم به پاسخ کامل دست یابید. همچنین در صورتی که تمایل به مهاجرت دارید می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در روسیه:

کشور روسیه در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع شده و پهناورترین کشور جهان لقب گرفته است. روسیه به دلیل وسعت پهناور خود با 14 کشور دارای مرز زمینی است و در جوار اقیانوس شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و سه دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک می باشد. کشور روسیه به دو بخش روسیه اروپایی و روسیه آسیایی تقسیم شده است. پایتخت روسیه مسکو است، که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. مساحت روسیه قریب 18 میلیون کیلومتر مربع می باشد که جمعیتی نزدیک به 147 میلیون نفر را در خود جای داده است. واحد پول روسیه روبل است. کشور روسیه دارای صنایع متعددی است و در کنار دیگر صنایع به دلیل داشتن جاذبه های توریستی بسیار سالیانه پذیرای میلیون ها توریست می باشد.

زبان رسمی روسیه زبان روسی است. وجود اقتصاد قوی و پیشرفته به پشتوانه صنایع مختلف به روسیه کمک نموده و از آن هشتمین اقتصاد بزرگ جهان را ساخته است. اقتصاد قوی نشان از بازار کسب و کار پررونق دارد اما این کسب و کار بیشتر به شهروندان این کشور تعلق دارد و در زمینه های مختلف کاری اولیت با استخدام نیروی کاری روسی می باشد.

پایتخت روسیه اطلاعات عمومی روسیه درباره روسیه جمعیت و مساحت روسیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور روسیه

ویزای کار در روسیه:

متقاضیانی که تمایل به کار در روسیه دارند، در ابتدا باید موفق به کاریابی در روسیه شوند. بدین صورت که در صورتی که در کشور خود هستند از طریق سایت های کاریابی در این کشور و بررسی لیست مشاغل مورد نیاز روسیه به یافتن شغل مناسب و منطبق با تحصیلات و سوابق کاری خود موفق شوند. در صورت یافتن کارفرما با دریافت نامه پیشنهاد کاری امکان اخذ ویزای کاری این کشور را خواهند داشت. لازم به ذکر است که با توجه به صنایع بسیار و اقتصاد قوی روسیه به دلیل جمعیت بالای این کشور نیازی به نیروی کاری خارجی و اعزام نیروی کاری به روسیه نیست و اولویت کشور روسیه در باب استخدام نیروی کاری شهروندان این کشور می باشد.

از دیکر نکاتی که باید به آن اشاره نمود، نیاز به تسلط به زبان روسی به جهت یافتن شغل در روسیه است که این مطلب بسیار هم حائز اهمیت می باشد. در صورت یافتن کارفرما و شغل مناسب، کارفرما با در دست داشتن رزومه و مدارک متقاضی کار در روسیه به اداره کار این کشور مراجعه و درخواست مجوز کاری برای متقاضی می نماید و در صورت قبول درخواست کارفرما توسط اداره کار روسیه و ارائه مجوز کاری روسیه امکان اخذ ویزای کار فراهم می گردد. البته به واسطه پیچ و خم هایی که در این مسیر وجود دارد کارفرمایی قبول نمی کند که این مراحل را سپری نماید و اولویت را با استخدام هموطنان خود می داند.

مدارک مورد نیاز کار در روسیه:

زمانی که کاریابی در روسیه به نتیجه رسیه و کارفرمای روسی تمایل به استخدام متقاضی داشت، پس از سپری نمودن کلیه مراحل اخذ مجوز کاری نیاز است که به جهت اخذ ویزای کاری روسیه اقدام نمود. در راستای دریافت ویزای کار باید متقاضیان مدارکی کامل و صحیح را به سفارت این کشور ارائه نمایند. داشتن یک وکیل زبده و مسلط به قوانین بین المللی اینجا راهگشا می باشد که مدارک را به صورتی سازماندهی و ارائه می نماید که درصد ریسک پرونده را به حداقل برساند و متقاضی را از درصد شانس موفقیتش با توجه به مدارکی که ارائه می نماید آگاه سازد. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری روسیه ذکر می شود:

  • پاسپورت
  • عکس
  • ارائه اصل مدارک تحصیلی مرتب با موقعیت شغلی به همراه ترجمه رسمی
  • ارائه نامه سابقه کاری مرتبط با موقعیت کاری ترجیحاً با بیمه به همراه ترجمه رسمی
  • نامه تمکن مالی
  • نامه مجوز کاری از اداره کار روسیه
  • نامه پیشنهاد کاری کارفرما و همچنین قرارداد منعقد شده با متقاضی که حقوق ماهیانه وی تعیین شده باشد
  • گواهی سلامت
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • فیش پرداختی هزینه ویزا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در روسیه:

نرخ بیکاری یکی از مهم ترین مواردی است که اگر تمایل دارید مهاجرت کنید باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که نرخ بیکاری میزان نیاز به نیروی کاری و شانس کاریابی در آن کشور را روشن می سازد. هرچه نرخ بیکاری درصد کمتری داشته باشد نیاز بیشتری به نیروی کاری وجود دارد و در نتیجه شانس کاریابی بالاتر خواهد بود. البته یک موضوع نیز وجود دارد که کشورهایی نظیر روسیه که بازار کاری کاملا محلی است و اولویت و ترجیح استخدام نیروی کار روسی می باشد، حتی با پایین بودن نرخ بیکاری با وجود سیاستی که در این کشور حاکم است، متقاضیانی که از طریق اعزام نیروی کاری به روسیه وارد این کشور شده اند شانس پایین برای ماندگاری در این کشور دارند. مگر به زبان روسی کاملا تسلط داشته باشند که شانس آنها افزایش می یابد. نرخ بیکاری روسیه در سال 2020 معادل 4.7 درصد می باشد که با توجه به جمعیت بالای این کشور مطلوب محسوب می گردد. در ادامه می توانید نرخ بیکاری روسیه در سال های گذشته تا به الان را مشاهده نمایید.

مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه:

از آنجایی که صنایع و شرکت های بسیاری در روسیه مشغول به کار هستند و در کنار آن ها صنعت توریسم روسیه بسیار پر رونق می باشد در بسیاری از زمینه ها نیاز به نیروی کاری متخصص احساس می شود که بیشتر کارخانه و شرکت ها، ادارات و هتله ها و رستوران ها و… سعی دارند با استفاده از نیروی کار محلی نیاز خود را بر طرف نمایند. در جدول زیر می توانید لیست مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه را مالعه نمایید و اگر طالب کاریابی در روسیه هستید و تمایل دارید شانس خود را امتحان کنید توجه داشته باشید تحصیلات و تخصص شما در زمینه یکی از این مشاغل باشد.

مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه
مدیر توسعه تجارت مهندسی مواد
پزشکی مدیریت کسب و کار
دندان پزشکی پزشکی عمومی
کارشناس فروش مهندسی عمران
وکیل تبلیغات
مهندس کامپیوتر مهندس نرم افزار
علوم آزمایشگاهی مدیریت پروژه
مهندسی متالوژی مهندسی شیمی
تحلیلگر اقتصادی حسابرسی
جراح معلم
مهندسی صنایع بازاریاب
پرستار هتلدار
مهندس آی تی مهندس برق
مدیریت بازرگانی امور مالی
داروسازی راننده
مترجمی زبان انگلیسی مهندس مکانیک
مدیریت فروش

میزان حقوق برای کار در روسیه:

میزان حقوق دریافتی برای متقاضیانی که به جهت کاریابی در روسیه به این کشور مهاجر می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. به صورت کلی حقوق دریافتی به دلیل نیاز به تامین هزینه های زندگی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. متاسفانه در روسیه به نیروی کاری خارجی به اندازه نیروی کاری محلی حقوق داده نمی شود. معمولا مبلغ حقوق دریافتی نیروی کاری در روسیه بین 1000 الی 1500 یورو در ماه می باشد. در نمودار زیر نرخ رشد حقوق و درآمد افراد در روسیه را مشاهده می نمایید که در سالیان متمادی بصورت یکسان 13٪ بوده است :

نحوه کاریابی در روسیه:

کاریابی در روسیه از طرق بسیاری نظیر مطالعه روزنامه های کثیر الانتشار، سایت های کاریابی و همچنین مراجعه به مؤسسات کاریابی در این کشور میسر است. متقاضیانی که تمایل به کار در روسیه دارند می توانند رزومه خود را به سایت های کاریابی ارسال نمایند تا در صورت نیاز به تخصص آنها کار پیشنهادی به آن ها اطلاع داده شود. در صورتی که کاری مشابه با تخصص و تحصیلات متقاضی یافت شود، وی می تواند با کارفرما ارتباط برقرار نموده و از شرایط کاری و همچنین استخدام، آگاهی یابد و در صورت توافق دو طرف منجر به انعقاد قرارداد گردد. البته لازم به ذکر است که کلیه موسسات و سایت های کاریابی در قبال یافتن کار مبلغی را دریافت می کنند و یا تا مدت معینی از بخشی از حقوق دریافتی متقاضی سهم خود را دریافت می نمایند.

مؤسسات کاریابی در روسیه:

مؤسسات و سایت های بسیاری به جهت کاریابی در روسیه فعالیت دارند که به واسطه ارسال رزومه به آن ها می توان جهت یافتن کار مناسب و منطبق با تحصیلات و سوابق کاری شانس خود را امتحان کرد. در ادامه به معرفی سایت ها و مؤسسات کاریابی خواهیم پرداخت:

سایت های کاریابی در  روسیه
The Moscow Times Career Centre SUPERJOB.RU
HeadHunter.ru Xpat Jobs
Jobs in Moscow Career.ru
The Escape Artist CareerJet
The Moscow Expat Site Moscowjob.net
The Russian Connection Group Indeed
Learn4Good Iagora
IRR AntalRussia
JobRapido CEE-Legal
Rabota ExpatRu
Go Go Jobs Morgan Hunt
TrovitRussia Penny Lane Personnel
مؤسسات کاریابی در  روسیه
Lapa Awara Group
g-nius Global Vision
Texon Moscow City
Target Jobs St. Petersburg.com

بررسی ویزای همراه در روسیه:

ویزای همراه عموماً برای افرادی که به قصد کار، تجارت طولانی مدت و یا اقامت دائم وارد کشور مقصد می شوند، بسیار مورد توجه است. در کشور روسیه نیز به دلیل اهمیت به جایگاه خانواده این ویزا وجود دارد. افراد در هنگام مهاجرت کاری در صورت داشتن قرارداد کار و تمکن مالی مکفی می توانند برای همراهان خود درخواست ویزا دهند. همراهان در روسیه شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال وابسته ویا فرزند بالای 18 سال معلول و وابسته است. زمان پردازش پرونده همراهان تقریباً مانند زمان لازم برای اخذ ویزای نفر اصلی می باشد. نکته قابل توجه این است که امکان تمدید ویزای همراه ممکن است به سختی انجام شود. اگر افراد قبل از اتمام ویزای خود از روسیه خارج نشوند و یا برای تمدید اقدام نکنند، ممکن است دچار مشکلات دیگری شوند. به طور کلی می توان گفت اخذ ویزای الحاق خانواده در روسیه پیچیدگی های خاص خود را دارد. به همین دلیل همراهان گاهی ترجیح می دهند که با ویزای توریستی وارد این کشور شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در روسیه:

متقاضیانی که از طریق کاریابی در روسیه موفق به دریافت ویزای روسیه و ورود به این کشور شده اند در ابتدا ویزای یکساله دریافت می کنند و اقامتی یکساله خواهند داشت. در صورت تداوم کار امکان تمدید آن به 2 سال میسر خواهد بود. به صورت کلی پس از 5 سال کار و زندگی در روسیه و پرداخت مالیات در این کشور، متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم می تواند به اداره مهاجرت این کشور مراجعه و درخواست اقامت دائم خود را ارائه نماید، که معمولا اقامت دائم به وی اعطا می گردد. پس از گذشت یک الی دو سال از دریافت کارت اقامت دائم متقاضی می تواند درخواست پاسپورت داده که در صورت عدم سوء سابقه در این کشور و همچنین در صورت رعایت کلیه قوانین روسیه، تسلط کامل به زبان روسی و قبولی در آزمونی مبنی بر تاریخ و فرهنگ روسیه امکان دریافت پاسپورت روسیه میسر می گردد.

کار در روسیه و سخن پایانی:

کاریابی در روسیه، مؤسسات کاریابی در روسیه و همچنین نحوه کاریابی و اخذ اقامت روسیه در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت. به دلیل اولویت نیروی کاری روس بر مهاجران کاری به روسیه، به شما سروران پیشنهاد نمی کنیم. اگر از تحصیلات خوبی برخوردار هستید و سوابق کاری مرتب با تحصیلات خود دارید می توانید برای مهاجرت کاری به کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و کانادا اقدام نمایید که از نیروی کاری مجرب استقبال می نمایند. کاریابی در روسیه نیاز به تسلط به زبان روسی دارد و این مطلب از ابتدا مشکل ساز خواهد شد، چرا که اکثریت شهروندان روسیه به زبان انگلیسی آشنایی ندارند. مقاله کاریابی در روسیه در جهت ارتقاء اطلاعات شما سروران در این باره ارائه شد که امیدواریم سودمند باشد. در صورتی که سوالاتی در باب کاریابی در کشور روسیه دارید می توانید در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید و در زمانی کم به پاسخ کامل دست یابید. همچنین در صورتی که تمایل به مهاجرت دارید می توانید با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در روسیه

✅ متوسط حقوق ماهیانه در روسیه چه میزان است؟

معمولا مبلغ حقوق دریافتی نیروی کاری در روسیه بین 1000 الی 1500 یورو در ماه می باشد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

نرخ بیکاری روسیه در سال 2020 معادل 4.7 درصد می باشد که با توجه به جمعیت بالای این کشور مطلوب محسوب می گردد.

✅ کاریابی در روسیه از طرقی امکان پذیر است؟

کاریابی در روسیه از طرق بسیاری نظیر روزنامه های کثیر الانتشار، سایت های کاریابی و همچنین مراجعه به مؤسسات کاریابی در این کشور میسر است.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب دوست عزیز
      با توجه به جمعیت بالای این کشور کارفرمایان معمولا ترجیح می دهند که از نیروی کار داخلی استفاده کنند و در صورتی که کارفرمایی به شما پیشنهاد کار دهد و در صورت یافتن کارفرما و شغل مناسب، کارفرما با در دست داشتن رزومه و مدارک متقاضی کار در روسیه به اداره کار این کشور مراجعه و درخواست مجوز کاری برای متقاضی می نماید و در صورت قبول درخواست کارفرما توسط اداره کار روسیه و ارائه مجوز کاری روسیه امکان اخذ ویزای کار فراهم می گردد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *