کاریابی در دومینیکن

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در دومینیکن
  • ویزای کار دومینیکن
  • مدارک مورد نیاز کار در دومینیکن
  • نرخ بیکاری در دومینیکن
  • لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021
  • میزان حقوق کار در دومینیکن
  • نحوه کاریابی در دومینیکن
  • مؤسسات کاریابی در دومینیکن
  • بررسی ویزای همراه دومینیکن
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در دومینیکن
  • کاریابی در دومینیکن و سخن پایانی
✅کاریابی در اوکراین ✅ نحوه اخذ اقامت اوکراین

کاریابی در دومینیکن و مقدمه ای بر آن

کاریابی در دومینیکن، اقامت دومینیکن و ویزای کار دومینیکن در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. اقامت دومینیکن به چه صورت است؟ کاریابی در دومینیکن چگونه است؟ کار در دومینیکن چه شرایطی دارد؟ دومینیکن یک کشور آمریکایی بوده که متقاضیان از خارج از کشور می توانند برای کار و زندگی به این کشور سفر کنند. برای کاریابی در دومینیکن، نحوه اخذ ویزای کار دومینیکن و چگونگی اخذ اقامت دومینیکن به شما توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. علاوه بر این مباحث ما در این متن حوزه های شغلی در دومینیکن را قرار داده ایم تا با آن ها آشنایی پیدا کنید و در صورت تخصص در این بخش ها و داشتن شرایط لازم بتوانید برای کاریابی در دومینیکن اقدام کنید. در صورت نیاز به مشاوره و یا داشتن هر سؤالی در مورد کاریابی می توانید با برقراری تماس با مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ مشاوره رایگان دریافت کنید.

شرایط عمومی کاریابی در دومینیکن:

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن با مساحت 48،442 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ در آنتیل بعد از کوبا و سومین کشور بزرگترین جمعیت با حدود 10.8 میلیون نفر است که تقریبا 3.3 میلیون نفر در کلان شهر سانتو دومینگو، پایتخت آن زندگی می کنند. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. پزو (DOP) واحد پول دومینیکن می باشد. طی 25 سال گذشته، جمهوری دومینیکن (DR) دوره قابل توجهی از رشد اقتصادی قوی را تجربه کرده است. اقتصاد در سال های منتهی به بیماری همه گیر COVID-19 به توسعه سریع خود ادامه داد و بین سال های 2015 و 2019 نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه DR به طور متوسط ​​6،1 درصد بود. جهانگردی، حواله، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، درآمد معدن، مناطق تجارت آزاد و ارتباطات از راه دور این کشور را به یکی از کشور های با رشد سریع در آمریکای لاتین و منطقه کارائیب (LAC) تبدیل کرده است و از سال 2019 این کشور در پیگیری است تا آرزوی خود را برای دستیابی به وضعیت پردرآمد تا سال 2030 تحقق بخشد.

درباره دومینیکن مساحت و جمعیت دومینیکن پایتخت دومینیکن واحد پول دومینیکن

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار دومینیکن:

اتباع خارجی برای انتقال به جمهوری دومینیکن برای اهداف شغلی باید ویزای خاصی را تهیه کنند. هر کارمند خارجی که به طور طولانی مدت در شرکت شما کار خواهد کرد، برای اهداف شغلی نیاز به گرفتن ویزای تجاری دارد. آنها همچنین نیاز به اجازه اقامت دارند. کارمندان بسته به نوع شغل و مدت زمانی که قصد دارند در جمهوری دومینیکن بمانند، دو دسته ویزای کار دومینیکن را برای انتخاب دارند:

  • ویزای تجاری یا Visa de Negocios

    این ویزا 60 روزه با یک بار ورود یا یک ساله با چندین بار ورود معتبر است. با این حال، ویزای تجارت چند بار ورود به دارنده آن اجازه نمی دهد که در طول سال بیش از دو ماه را در جمهوری دومینیکن بماند.

  • ویزای تجاری برای اهداف شغلی:

    این ویزا که به اصطلاح محلی ویزای نگوسیوس (con Fines Laborales) شناخته می شود، برای اتباع خارجی که در شرکت های خصوصی یا دولتی مستقر در جمهوری دومینیکن استخدام می شوند، اعمال می شود. برای مدت زمان اولیه یک سال معتبر است و پس از آن واجد شرایط تمدید است تا زمانی که دارنده آن هنوز یک قرارداد کاری معتبر داشته باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار دومینیکن:

برای اخذ ویزای کار دومینیکن باید بدانید که چه مدارکی را باید آماده کنید تا بتوانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. اتباع خارجی می توانند پس از امضای قرارداد کار با یک شرکت مستقر در جمهوری دومینیکن، روند درخواست ویزا را آغاز کنند. ما در ادامه یک سری از مدارکی را که ضروری هستند و حتماً مورد نیاز شما می باشند را قرار داده ایم. برای درخواست ویزای کار باید موارد زیر را از طریق پست یا شخصاً ارسال کنید:

  • فرم درخواست ویزا چاپ شده و تکمیل شده
  • گواهی سلامتی
  • نامه درخواست ویزا شامل نام، ملیت، محل زندگی، شغل فعلی و برنامه های شما هنگام ورود به کشور که باید به وزارت امور خارجه خطاب شود.
  • اثبات وجوهی مانند صورت حساب های بانکی
  • گذرنامه اصلی شما با اعتبار 6 ماه به علاوه کپی از تمام صفحات استفاده شده
  • یک عکس 30 میلی متر در 30 میلی متر، مهر شده که تاریخ گرفتن آن بیش از 6 ماه نمی شود.
  • پیشنهاد کاری که نشان می دهد شما به مدت یک سال قرارداد خواهید داشت.
  • بررسی سوابق پلیس / پرونده های جنایی (قالب آن به کشور محل اقامت شما بستگی دارد)

نرخ بیکاری در دومینیکن:

کسانی که به دنبال کاریابی در دومینیکن هستند، حتماً می دانند که نرخ بیکاری برای کار در دومینیکن بسیار مهم بوده و باید اطلاعاتی را در مورد آن به دست آورند. نرخ بیکاری که در حال افزایش است، در سال 2019 به 6.5 درصد، در مقابل 5.8 درصد در سال 2018، رسیده است. با این وجود، صندوق بین المللی پول انتظار دارد که این روند تحت تأثیر منفی اقتصادی همه گیر COVID-19 قرار گیرد، در حال حاضر و خوشبختانه این نرخ برخلاف پیش بینی بازار بوده و به جای افزایش آن به 9 درصد که حد انتظار بود، به 3،2 درصد کاهش یافته است. که به طور دقیق تری نرخ بیکاری در جمهوری دومینیکن در سه ماهه دوم سال 2020 از 3.70 درصد در سه ماهه اول سال 2020 به 3.20 درصد کاهش پیدا کرده است. شما به راحتی می توانید تغییرات این نرخ را از سال 2017 تا کنون از طریق نمودار زیر مشاهده کنید.

جدیدترین نمودار نرخ بیکاری دومینیکن

لیست مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021:

گردشگری در جمهوری دومینیکن در چند وقت اخیر رونق یافته است و این بخش یکی از مهم ترین منابع اشتغال در این کشور است. با افزایش تعداد گردشگران در هر سال، تقاضا برای نیروی کار در این صنعت بسیار رایج است، در نتیجه فرصت های زیادی برای جستجوی کارجویان فراهم می کند. آزادی اقتصادی طی پنج سال گذشته در جمهوری دومینیکن راکد بوده است، در حالی که اقتصاد در پایین رده متوسط ​​آزاد قرار گرفته است. رشد تولید ناخالص داخلی در همان دوره افزایش یافته اما رشد در ساخت و ساز، گردشگری و مناطق آزاد تجاری باعث شده است که بخش خدمات از کشاورزی به عنوان بزرگ ترین منبع اشتغال پیشی بگیرد. جدول زیر لیستی از مشاغل دومینیکن را که مورد نیاز این کشور هستند را نشان می دهد.

مشاغل مورد نیاز دومینیکن 2021
سرآشپز
مدیر هتل
مهندس عمران
مسئول ایمنی و بهداشت
پیشخدمت
مدیر پروژه ساخت و ساز

اشتغال توسط بخش اقتصادی در جمهوری دومینیکن 2020 در نمودار زیر نشان داده شده است. این آمار توزیع اشتغال در جمهوری دومینیکن را بر اساس بخش اقتصادی از سال 2010 تا 2020 نشان می دهد. در سال 2020، 82/8 درصد از کارمندان در جمهوری دومینیکن در بخش کشاورزی، 91/19 درصد در صنعت و 27/71 درصد در بخش خدمات فعال بودند.

نمودار آماری توزیع اشتغال در دومینیکن بر اساس اقتصاد

میزان حقوق برای کار در دومینیکن:

اقتصاد جمهوری دومینیکن در کل منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی بزرگترین اقتصاد است. اقتصاد در گروه درآمد متوسط ​​قرار دارد. اقتصاد این کشور اقتصادی است که به سرعت در حال رشد است، که منجر به جذب مهاجران برای کار در جمهوری دومینیکن شده است. چندین مهاجر در حال حاضر در جمهوری دومینیکن مشغول به کار هستند و مبلغ خوبی را نیز کسب می کنند. یک هفته کاری منظم 44 ساعت است و بیشتر کارمندان 8 ساعت در روز کار می کنند. شیفت شنبه باید تا ظهر تمام شود. هر چیزی بیش از 44 ساعت و زیر 68 ساعت، با 35 درصد حق بیمه اصلی کارمند پرداخت می شود. هر چیزی که بیش از 68 ساعت باشد به عنوان زمان دو برابر صورت می گیرد. افرادی که در جمهوری دومینیکن کار می کنند معمولاً ماهیانه حدود 19،900 DOP درآمد دارند. محدوده حقوق افراد می تواند در رینج 5،020 تا 88،700 DOP قرار بگیرد. د حقوق ماهانه برخی از مشاغل دومینیکن را در جدول زیر گردآوری کرده ایم. حقوق مقاله کاریابی در دومینیکن به گروه مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش)؛ تعلق دارد و کپی برداری از آن قانوناً پیگرد قانونی دارد.

عنوان شغلی متوسط درآمد(DOP)
سرآشپز 12،600
مدیر هتل 33،500
مهندس عمران 17،200
مسئول ایمنی و بهداشت 8،680
پیشخدمت 6،060
مدیر پروژه ساخت و ساز 31،500
حسابدار 13،800

نحوه کاریابی در دومینیکن:

اگر می خواهید در کارائیب یا منطقه آمریکای مرکزی کار کنید، جستجوی فرصت های شغلی بدون شک ایده خوبی خواهد بود. این کشور برای جستجوی فرصت های بی شمار موجود در جمهوری دومینیکن، دامنه بسیار خوبی به جویای کار می دهد. اگر مهارت خاصی دارید، یافتن شغل در جمهوری دومینیکن چندان چالش برانگیز نخواهد بود. اگر انگلیسی زبان بومی هستید، می توانید فرصت های شغلی مناسبی را در تدریس زبان انگلیسی پیدا کنید، که یکی از مشاغل گرم در جمهوری دومینیکن محسوب می شود. کاریابی در دومینیکن تا حدودی همانند کاریابی در سایر کشور ها است. برای این امر شما می توانید از وب سایت های جهانی که برای بیشتر کشور ها مشاغل مورد نیاز را ارائه می دهند، استفاده کنید. Glassdoor،LinkedIn، Indeed.com و Glassdoor.ca از سایت های محبوب و کار بلد در این زمینه هستند. شما همچنین می توانید از طریق فیس بوک و شبکه های اجتماعی حرفه ای برای کار و یا آژانس های کاریابی استفاده کنید. در عنوان بعدی به طور جزئی تری مؤسسات کاریابی در دومینیکن را بررسی می کنیم.

مؤسسات کاریابی در دومینیکن:

هنگامی که به دنبال کاریابی در دومینیکن و یا سایر کشور ها از طریق آژانس های کاریابی هستید، به دلیل اینکه از راه دور باید فرایند کاری تان را دنبال کنید به داشتن یک رزومه خوب نیاز خواهید داشت. توجه کنید که رزومه شما متناسب با محلی که درخواست کار خود را ثبت می کنید باید متفاوت باشد. قبل از شروع به نوشتن، مهارت های خاصی را که شرکت مورد نظرتان به دنبال آن است را بیان کنید. این ها برخی از مهارت هایی است که شما باید در رزومه خود نشان دهید. با این حال، شما باید مهارت های عمومی دیگری را نیز داشته باشید. در این صورت می توانید رزومه خود را برای این آژانس ها ارسال کنید. علاوه بر این، کارفرمایان در جمهوری دومینیکن در هنگام استخدام خارجیانی با مهارت های خاص بسیار انعطاف پذیر هستند و از این رو، مقصدی عالی برای کار خارجیان در منطقه کارائیب است. موسسات کاریابی در دومینیکن شامل:

موسسات کاریابی در  دومینیکن
More jobs rd
Effie Business Corp
Torre Catherine
Zona Franca
Banca R Y M
Trabajo Cam

بررسی ویزای همراه در دومینیکن:

به عنوان یک متقاضی کار در دومینیکن ممکن است بخواهید به صورت فردی در این کشور زندگی و کار کنید و یا متأهل باشید و بخواهید خانواده خود را با خود به این کشور ببرید. به طور کلی، افرادی که تمایل به زندگی و کار در دومینیکن را دارند، می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را با خود همراه کنند تا در این کشور با هم زندگی کنند. برای این کار افراد خانواده به ویزا نیاز خواهند داشت. روند کار به این صورت است که افراد باید مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا را آماده کنند و شرایطی را بر آورده کنند، در پایان و در صورت پذیرفته شدن شما به عنوان همراه فرد مهاجر می توانید ادامه زندگی خود را در این کشور سپری کنید. قابل ذکر است مقاله پیش رو که در مورد کاریابی در دومینیکن می باشد به مؤسسه حقوقی ملک پور (ملک پور اتریش)؛ تعلق دارد و شما نمی توانید از هیچ طریقی از آن کپی برداری کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در دومینیکن:

اقامت جمهوری دومینیکن 2 مرحله دارد. اولین قدم درخواست اقامت موقت در جمهوری دومینیکن است. مرحله دوم درخواست اقامت دائم است. پردازش هر مرحله به طور معمول از تاریخ درخواست تا 6 ماه طول می کشد. برای احراز صلاحیت متقاضیان باید بتوانند نشان دهند که از سلامت خوبی، از توانایی مالی کافی برای تأمین هزینه زندگی خود برخوردار هستند. اگر می خواهید در جمهوری دومینیکن زندگی کنید می توانید برای اقامت موقت به اداره مهاجرت کنسولگری دومینیکن محلی خود مراجعه کنید. اجازه اقامت موقت به مدت 1 سال اعتبار دارد. افرادی که 1 سال با وضعیت اقامت موقت در جمهوری دومینیکن اقامت داشته باشند، می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. پس از 2 سال اقامت دائم، افراد واجد شرایط درخواست تابعیت جمهوری دومینیکن هستند. برای واجد شرایط بودن باید بتوانند تسلط به زبان اسپانیایی، دانش در مورد ارزش ها، سنت ها و فرهنگ کشور و همچنین ارتباط با کشور را نشان دهند.

کاریابی در دومینیکن و سخن پایانی:

کاریابی در دومینیکن ، اقامت دومینیکن و ویزای کار دومینیکن در این نوشتار بررسی شد. مهاجران در حال حرکت به جمهوری دومینیکن خود را در یکی از بزرگترین کشورهای کارائیب می یابند. همانطور که بیان شد برای رفتن به این کشور از قبل باید ویزای خود را دریافت کرده باشید و به پیشنهاد شغلی و قرارداد کار نیاز خواهید داشت. نرخ بیکاری در این کشور متغیر بوده و تقریباً کم است. مشاغل دومینیکن در حوزه گردشگری و ساخت و ساز بیشتر بوده و کسانی که در این بخش ها فعالیت داشته اند شانس بهتری برای کاریابی در دومینیکن دارند. با مباحثی که بیان شد می توان نتیجه گرفت قبل از کاریابی در این کشور نیاز خواهید داشت که شرایط خود را با شرایط درخواستی این کشور برای کار مقایسه کنید. در صورتی که نتوانید شرایط لازم را برآورده کنید می توانید کشور های دیگر را همچون کانادا و اتریش را بررسی کنید و فرایند کاریابی در آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برای اخذ مشاوره در مورد کاریابی در دومینیکن می توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس برقرار کنید و از خدمات رایگان موجود استفاده کنید. با روشن کردن 5 ستاره می توانید به ما امتیاز دهید و در کادر پایانی می توانید سؤالات و دیدگاه های خود را مطرح کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در دومینیکن

اقامت دومینیکن به چه صورت است؟

اقامت در دومینیکن به دو صورت موقت و دائم بوده که برای اخذ اقامت دائم نیاز دارید که یک سال را در این کشور با داشتن اقامت موقت زندگی کرده باشید.

کاریابی در دومینیکن چگونه است؟

از طریق وب سایت های کاریابی موجود مانند لینکدین و کلس دور می توانید به جستجوی کار در این کشور بپردازید.

کار در دومینیکن چه شرایطی دارد؟

برای کار در دومینیکن باید قبل از هر کاری برای اخذ ویزای کار دومینیکن اقدام کنید و برای این کار می بایست یک پیشنهاد کار داشته باشید.

حقوق مشاغل در دومینیکن چقدر است؟

افرادی که در جمهوری دومینیکن کار می کنند معمولاً ماهیانه حدود 19،900 DOP درآمد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *