کاریابی در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در دانمارک
  • ویزای کار در دانمارک
  • مدارک مورد نیاز کار در دانمارک
  • نرخ بیکاری در دانمارک
  • لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021
  • میزان حقوق برای کار در دانمارک
  • نحوه کاریابی در دانمارک
  • مؤسسات کاریابی در دانمارک
  • بررسی ویزای همراه دانمارک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در دانمارک
  •  کاریابی در دانمارک و سخن پایانی
✅ کاریابی در دانمارک ✅ مشاغل مورد نیاز ✅ همچنین وضعیت اخذ اقامت و تابعیت کشور دانمارک را از طریق کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهیم.

کاریابی در دانمارک و مقدمه ای بر آن

کاریابی در دانمارک، شرایط و مدارک مود نیاز برای اخذ ویزای کاری کشور دانمارک، مشاغل مورد نیاز و همچنین وضعیت اخذ اقامت و تابعیت کشور دانمارک را از طریق کار در این کشور در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهیم. آیا از نحوه کاریابی در دانمارک اطلاع دارید؟ میزان حقوق و درآمد مشاغل مختلف در کشور دانمارک چقدر است؟ آیا امکان اخذ ویزای همراه برای متقاضیان کار در دانمارک وجود دارد؟ چه مؤسساتی برای یافتن کار در کشور دانمارک معتبر می باشند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است، همراه باشید. همچنین شما می توانید پس از مطالعه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کاریابی در دانمارک، با شماره تلفن های مؤسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسانی خبره بهره مند گردید.

شرایط عمومی کاریابی در دانمارک:

دانمارک کشوری است واقع در شمال اروپا که از سمت شرق به دریای بالتیک، از غرب به دریای شمال، از شمال به تنگه اسکاژراک و از جنوب به کشور آلمان منتهی می شود. دانمارک جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی می باشد و تنها مرز آن با کشور آلمان است. پایتخت این کشور شهر کپنهاگ و بزرگترین شهر آن کپنهاگن می باشد. همچنین از مهم ترین شهر های دانمارک می توان به کپنهاگ، آرهوس و اسبیرگ اشاره کرد. زبان رسمی مردم دانمارک زبان دانمارکی است و این کشور با نظام پادشاهی مشروطه حکومت می گردد.

 جمعیت این کشور حدود 5.5 میلیون نفر می باشد و واحد پول آن کرون دانمارک است. از نکات قابل توجه در ارتباط با کشور دانمارک می توان به رتبه نخست شادترین کشور و راضی ترین نیروی کار در جهان اشاره نمود که باعث شده تا سالانه افراد زیادی اقدام به کاریابی در دانمارک و مهاجرت به این کشور نمایند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی شرایط کاریابی در و نحوه پیدا کردن کار در دانمارک بپردازیم.

دانمارک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور دانمارک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

ویزای کار در دانمارک:

یکی از اقدامات مهم برای افرادی که قصد کاریابی در دانمارک را دارند این است که برای اخذ ویزای کاری این کشور درخواست نمایند. به طور کلی برای به دست آوردن این ویزا افراد باید حتما از طرف یک کارفرمای معتبر دانمارکی پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند. البته دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما کار ساده ای نیست زیرا دانمارک عضو کشور های حوزه شینگن است و طبق قوانین شینگن کارفرما باید ابتدا به مدت 3 ماه آگهی شغلی خود را در کشور دانمارک ارائه نماید. در صورتی که در این 3 ماه فرد مورد نظر کارفرما پیدا نشد کارفرما باید به مدت 3 ماه این آگهی کاری را در بین کشور های عضو اتحادیه اوپا به نمایش بگذارد و پس از گذشت این 6 ماه و در صورتی که فرد مناسب پیدا نشد کارفرما اجازه دارد فردی خارجی را برای شغل مورد نظر خود استخدام نماید.

اگر شما قصد کاریابی در دانمارک را دارید باید در کار و حرفه خود متخصصی حرفه ای باشید تا شانس استخدام شما بالا برود. همچنن ویزای کاری دانمارک 2 دسته می باشد. دسته اول از طریق دریافت گرین کارت است که برای دریافت آن فرد باید در سیستم امتیاز یابی قبول شود و امتیاز کافی را به دست آورد هرچند که روش گرین کارت در حال حاضر برای ایرانیان فعال نیست. دسته دوم ویزای کاری از طریق فرصتی است که دولت دانمارک پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور به کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند اعطا می نماید و به آن ها این امکان را می دهد که با ویزایی کوتاه مدت و 6 ماهه به دانمارک بروند و به دنبال کار بگردند. در صورت یافتن کار مناسب و بستن قرارداد کاری با کارفرما متقاضی باید ویزای خود را تمدید نماید.

مدارک مورد نیاز کار در دانمارک:

افرادی که قصد پیدا کردن کار در دانمارک را دارند باید ابتدا برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند و دریافت ویزای کاری این کشور نیازمند ارائه مدارک به سفارت کشور دانمارک می باشد. این اسناد با توجه به نوع ویزا و عوامل دیگری همچون ملیت برای متقاضیان متفاوت می باشد اما در ادامه به معرفی مدارک عمومی که باید برای دریافت ویزای کار دانمارک به سفارت این کشور ارائه شوند اشاره می کنیم.

  • گذرنامه معتبر متقاضی با داشتن حداقل 3 ماه اعتبار پس از پایان زمان ویزا
  • ارائه عکس گذرنامه
  • ارائه پیشنهاد کاری یا جاب آفر از طرف کارفرمایی معتبر در دانمارک
  • ارائه مدارک شناسایی همچون شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه نامه انگیزه نامه برای مهاجرت کاری به کشور دانمارک
  • اجاره نامه مسکن یا رسید هتلی که متقاضی قصد دارد در آن محل سکونت داشته باشد.
  • ارائه نامه بانک که بیانگر تمکن مالی فرد باشد

نرخ بیکاری در دانمارک:

متقاضیانی که قصد دارند اقدام به کاریابی در دانمارک نمایند می توانند برای آگاهی از وضعیت اقتصادی دانمارک به نرخ بیکاری آن در سال های اخیر مراجعه نمایند. در حقیقت نرخ بیکاری یک کشور نشان دهنده میزان نیروی کار آزاد آن می باشد در نتیجه هر قدر نرخ بیکاری پایین تر باشد یعنی نیروی کار آزاد نیز کمتر است پس شانس افراد بین المللی برای استخدام افزایش می یابد به همین دلیل در ادامه نمودار نرخ بیکاری کشور دانمارک را در سال های اخیر برای شما قرار داده ایم. همان طور که مشاهده می نمایید نرخ بیکاری دانمارک حدودا 3.7 درصد می باشد که نرخی مناسب است.

نرخ بیکاری در دانمارک

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک 2021:

یکی از موضوعات مهمی که متقاضیان کاریابی در دانمارک باید قبل از اقدام به مهاجرت به آن توجه داشته باشند لیست مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. در واقع لیست مشاغل مورد نیاز لیستی طولانی می باشد که هر ساله توسط دولت ها منتشر می گردد و مشاغل مورد نیاز آن کشور را معرفی می کند. مشاغلی که در این لیست وجود دارند به این معنا می باشد که شانس افراد بین المللی با تجربه و حرفه ای برای استخدام در آن ها بیشتر از دیگر مشاغل می باشد. در ادامه به معرفی بخشی از این لیست خواهیم پرداخت.

لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه مهندسی
مهندس مکانیک
مهندس ساختمان
مهندس محیط زیست
مهندس انرژی
مهندس برق
مهندس فناوری اطلاعات
لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه بهداشت و درمان
مشاور پزشکی
دکتر پزشکی
دکتر بیمارستان
مشاور پزشک / پزشک اصلی
دندانپزشک
پرستار جراحی
پرستار بیهوشی
پرستار عمومی
رادیوگرافی
تکنسین آزمایشگاه پزشکی
لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه IT و فناوری
معمار فناوری اطلاعات
برنامه نویس و توسعه دهنده سیستم
مدیر و مشاور فناوری اطلاعات
لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه آموزشی
معلم دبستان و دبیرستان
مدرس
مدرس اجتماعی
لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک در زمینه دیگر مشاغل
نقشه بردار زمین
داروساز
ممیز، مامور رسیدگی
کنترل کننده تجارت
کنترل کننده مالی
تحلیل گر کسب و کار
وکیل
مشاور حقوقی
روانشناس

میزان حقوق برای کار در دانمارک:

از دیگر مسائلی که متقاضیان کاریابی در دانمارک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند وضعیت حقوق و درآمد مشاغل و رفه های مختلف در کشور دانمارک می باشد. اهیمت زیاد این موضوع بابت آن است که متقاضی باید بتواند با درآمد و حقوق خود هزینه ها و مخارج مورد نیاز خود را برای زندگی در کشور دانمارک پرداخت نماید. در ادامه به بررسی میزان حقوق و درآمد برخی از مشاغل می پردازیم.

مشاغل حداقل حقوق در ماه (دلار) حداکثر حقوق در ماه (دلار) میانگین حقوق در ماه (دلار)
مشاغل حداقل حقوق در ماه (دلار) حداکثر حقوق در ماه (دلار) میانگین حقوق در سال (دلار)
مدیران ۴۰۰۰ ۸۰۰۰ ۹۹۰۰۰
مهندس معمار ۳۰۰۰ ۶۰۰۰ ۷۵۰۰۰
مهندس نرم افزار ۳۵۰۰ ۷۰۰۰ ۸۵۰۰۰
بازاریاب ۳۵۰۰ ۸۰۰۰ ۹۵۰۰۰
مهندس مکانیک ۳۰۰۰ ۶۰۰۰ ۷۵۰۰۰
حسابدار ۲۵۰۰ ۶۰۰۰ ۷۳۰۰۰
پزشکان ۳۵۰۰ ۷۰۰۰ ۷۵۰۰۰
پرستاران ۳۰۰۰ ۶۰۰۰ ۶۰۰۰۰

نحوه کاریابی در دانمارک:

همان طور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم افرادی که متقاضی پیدا کردن کار در کشور دانمارک هستند باید ابتدا ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند و یکی از مهم ترین مدارکی که باید برای دریافت ویزای کاری کشور دانمارک ارائه گردد پیشنهاد کاری یا جاب آفر از سوی کارفرمایی در دانمارک می باشد به همین دلیل متقاضیان باید قبل از آن که برای مهاجرت به دانمارک درخواست نمایند برای اخذ پیشنهاد کاری اقدام کنند. افراد می توانند از طریق مؤسسات سایت های کاریابی معتبر دانمارک به صورت آنلاین به دنبال کار بگردند و یا به صورت حضوری از طریق آگهی هایی که در روزنامه های این کشور چاپ می شود برای یافتن کار اقدام نمایند. از آن جا که استفاده از سایت ها و مؤسسه های کاریابی در دانمارک بسیار مقرون به صرقه تر می باشد به همین دلیل در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

مؤسسات کاریابی در دانمارک:

همان طور که می دانید یکی از راه های دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما از طریق مؤسسات کاریابی دانمارک می باشد. در حقیقت افراد می توانند در میان آگهی های شغلی مؤسسات به دنبال کار بگردند و یا رزومه کاری خود را برای این مؤسسات بفرستند و منتظر بمانند تا کارفرمایی مناسب پیدا شده و با هم مکاتبه نمایند. همچنین افراد می توانند به صورت آنلاین با سایت های کاریابی دانمارک در ارتباط باشند که در ادامه به معرفی برخی از این سایت های کاریابی معتبر و معروف دانمارک اشاره خواهیم کرد.

  • https://www.workindenmark.dk/Find-a-job
  • https://www.jobindex.dk/
  • https://www.workindenmark.dk
  • https://www.JobsinCopenhagen.com
  • https://www.CBPNetwork.com
  • https://www.CBPNetwork.com
  • https://www.Temp-Team.dk
  • https://www.eco-jobs.com

بررسی ویزای همراه در دانمارک:

یکی از موضوعات مهمی که برای متقاضیان کاریابی در دانمارک وجود دارد شرایط دریافت ویزای همراه برای این کشور می باشد. متقاضیان بسیاری قصد دارند که هنگام مهاجرت کاری به دانمارک خانواده خود را نیز به همراه ببرند به همین دلیل در این قسمت به این موضوع خواهیم پرداخت. البته توجه داشته باشید که منظور از خانواده همسر بالای 21 سال سن و فرزند زیر سن قانونی یعنی 18 سال می باشد. توجه داشته باشید که این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و هر گونه کپی برداری از آن غیر مجاز می باشد. طبق قوانین کشور دانمارک افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به این کشور را دارند می توانند همسر و فرزند خود را نیز با اخذ ویزای همراه به دانمارک بیاورند. همچنین امکان کار تمام وقت در کشور دانمارک برای همسر متقاضی نیز وجود دارد که می تواند کمک بزرگی برای متقاضیان باشد تا بتوانند هزینه های خود را از این طریق کاهش دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در دانمارک:

یکی از دلایلی که افراد متقاضی کاریابی در دانمارک می باشند این است که قصد دارند از این طریق بعد از گذشت چند سال به اجازه اقامت دائم و تابعیت این کشور برسند که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. کشور دانمارک مانند اغلب کشور های اروپایی به متقاضیان این امکان را می دهد که بعد از چند سال کار کردن در این کشور اجازه اقامت دائم این کشور را به دست آورند و پس از مدتی نیز در صورت رعایت شرایط لازم موفق به اخذ تابعیت این کشور شوند. متقاضیانی که قصد اخذ اجازه اقامت دائم کشور دانمارک را دارند باید به مدت 8 سال در این کشور مشغول به کار باشند و پس از گذشت این مدت برای اقامت دائم درخواست نمایند. سپس بعد از گذشت یک سال از اخذ اقامت دائم متقاضی در صورتی که به زبان دانمارکی تسلط داشته باشد و مرتکب جرمی نیز نشده باشد می تواند تابعیت و شهروندی کشور دانمارک را دریافت نماید.

کاریابی در دانمارک و سخن پایانی:

کاریابی در دانمارک ، میزان متوسط حقوق مشاغل و حرفه های مختلف در کشور دانمارک، وضعیت اخذ اقامت و تابعیت کشور دانمارک از طریق کار در این کشور و همچنین شرایط اخذ ویزای همراه کشور دانمارک را در این مقاله که توسط کارشناسان این تهیه شده است به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم توانسته باشیم با تهیه این مقاله به سوالات شما عزیزان در رابطه با شرایط کاریابی در دانمارک پاسخ داده باشیم. چنانچه قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور علی الخصوص به کشورهای اروپایی را دارید، پیشنهاد ما مهاجرت کاری به کشورهای آلمان و اتریش است. زیرا برای کار در این کشور ها نیازی به جاب آفر و مراحل پیچیده و طولانی آن ندارید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن های مؤسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما بهره مند گردید. همچنین این امکان نیز برای شما وجود دارد تا نظرات و سوالات خود را در ارتباط با کاریابی در دانمارک در زیر همین مقاله برای ما یادداشت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت به این سوالات به صورت علمی جواب خواهند داد.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در دانمارک

✅ روش های اخذ ویزای کار دانمارک کدامند؟

دسته اول از طریق دریافت گرین کارت است که یک سیستم امتیازبندی است و در حال حاضر برای ایرانیان فعال نیست. دسته دوم ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور به کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند اعطا می نماید.

✅ نرخ بیکاری کشور دانمارک چه عددی می باشد؟

نرخ بیکاری دانمارک حدودا 3.7 درصد می باشد که نرخی مناسب است.

✅ روش های کاریابی در دانمارک کدامند؟

از طریق مؤسسات سایت های کاریابی معتبر دانمارک به صورت آنلاین به دنبال کار بگردند و یا به صورت حضوری از طریق آگهی هایی که در روزنامه های این کشور چاپ می شود برای یافتن کار اقدام نمایند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور به کسانی که در این کشور تحصیل کرده اند اجازه جستجوی کار در این کشور را خواهند داشت و از طریق مؤسسات سایت های کاریابی معتبر دانمارک به صورت آنلاین به دنبال کار بگردند و یا به صورت حضوری از طریق آگهی هایی که در روزنامه های این کشور چاپ می شود برای یافتن کار اقدام نمایند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *