کاریابی در جمهوری چک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در جمهوری چک
  • ویزای کار جمهوری چک
  • مدارک مورد نیاز کار در جمهوری چک
  • نرخ بیکاری در جمهوری چک
  • مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک
  • میزان حقوق کار در جمهوری چک
  • نحوه کاریابی در جمهوری چک
  • مؤسسات کاریابی در جمهوری چک
  • بررسی ویزای همراه جمهوری چک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در جمهوری چک
  • کاریابی در جمهوری چک و سخن پایانی
✅ کاریابی در جمهوری چک ✅ ویزای کاری جمهوری چک توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کاریابی در جمهوری چک و مقدمه ای بر آن

کاریابی در جمهوری چک ، ویزای کاری جمهوری چک، حداقل حقوق برای کار در جمهوری چک و مهاجرت به جمهوری چک از طریق کار را در این بحث مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نرخ بیکاری در جمهوری چک به چه میزان است؟ میزان دست مزد در این کشور به چه میزان است؟ مدارک مورد نیاز ویزای کاری جمهوری چک چه هستند؟ تابعیت جمهوری چک از طریق ویزای کاری پس از چند سال اعطا می شود؟ در ادامه مقاله به این قبیل سوالات و نکات مهم در ارتباط با کاریابی در جمهوری چک خواهیم پرداخت. جمهوری چک کشوری با اقتصاد پویا در بلوک شرقی قاره اروپا است که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی و صنعت قرار دارد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد. شما همراهان همیشگی می توانید مطالب در خصوص مهاجرت را در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور فرا بگیرید. همچنین می توانید با تماس با مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در جمهوری چک دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در جمهوری چک:

جمهوری چک کشوری محصور در خشکی و واقع در اروپای مرکزی است که با کشور های آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی هم مرز است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. این کشور در سال 1993 و طی تقسیم چک اسلوواکی سابق به وجود آمده است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور پراگ می باشد. مساحت جمهوری چک 78,866 کیلومتر مربع و دارای جمعیت بیش از 10 میلیون نفر می باشد. زبان رسمی این کشور چکی است و برخلاف اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا است، وجه رایج در این کشور کرونا چک می باشد. به دلیل وجود نیروی کار ماهر در این کشور، جمهوری چک به یکی از کشور های صنعتی بلوک شرق سابق تبدیل شده است. جمهوری چک در قلب اروپا قرار دارد و دارای تابستان های خنک و زمستان های سرد و مرطوب می باشد و میزان بارندگی در این کشور بالا می باشد. کشاورزی در اقتصاد کشور، نقش مهمی به عهده دارد، و عمده محصولات آن، جو و چغندر قند می‌باشد. کارخانه ماشین سازی اشکودا، صنعت آبجو سازی و الکل و کریستال به اقتصاد پویای این کشور کمک زیادی کرده اند. به دلیل داشتن طبیعت زیبا، گردشگری در این کشور جایگاه خاصی دارد. از صادرات جمهوری چک می توان به سنگ آهن و زغال سنگ اشاره کرد. این کشور در حال عبور از اقتصاد کمونیستی به سمت بازار آزاد و خصوصی سازی صنعت و کشاورزی است. برای داشتن ویزای کار در کشور جمهوری چک، متقاضی به پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای این کشور احتیاج دارد که در ادامه ویزای کاری و مدارک مورد نیاز ویزای کاری جمهوری چک را توضیح می دهیم.

جمهوری چک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور جمهوری چک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

ویزای کار در جمهوری چک:

برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک، متقاضی باید از یکی از کارفرمایان داخل این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. کارفرمای مورد نظر برای اینکه بتواند متخصص خارجی استخدام کند، باید به مدت 30 روز این موقعیت شغلی را آگهی کرده باشد. اگر این موقعیت توسط یک شهروند جمهوری چک نتواند تکمیل گردد، کارفرما اجازه دارد این موقعیت را به متخصص خارجی پیشنهاد دهد. متقاضیان همچنین می توانند کارت آبی اروپا (Blue Card) دریافت کنند که این کارت مختص افرادی است که دارای تحصیل عالی هستند. به ویزای کاری جمهوری چک کارت کارمندی (Employee card) می گویند و برای افرادی که تحصیلات عالی را ندارند مفید می باشد. این ویزا ها برای افرادی که قصد ماندن در این کشور را به مدت بیشتر از 90 روز است، اما شهروندان اتحادیه اروپا برای اقامت بیشتر از 90 روز در این کشور لازم است به پلیس محلی در جمهوری چک اقامت خود را گزارش دهند. کار در جمهوری چک مزایای متعددی دارد. به عنوان مثال موقعیت مناسبی در قاره اروپا دارد. همچنین برای استخدام در این کشور به داشتن دانش زبان چکی نیاز نیست. در ضمن با داشتن ویزای این کشور به دیگر کشور های اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزای دیگری سفر کرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری چک:

برای درخواست ویزای کاری کشور جمهوری چک و دریافت کارت کارمندی این کشور، مدارک مورد نیاز باید به زبان چکی ترجمه شده باشند و معتبر باشند. این ویزای کار برای یک شغل مشخص ارائه می شود و قابل تغییر نیست. مدت اعتبار این ویزا 2 سال می باشد و بعد از این مدت باید درخواست جدید ارسال شود. اگر هرگونه تغییری در پروانه کار انجام گیرد، پیش از پایان اعتبار باید گزارش شود. کلیه مدارک باید به صورت معتبر یا کپی های رسمی تایید شده و به همراه ترجمه به زبان چک و دارای مهر رسمی باشند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری جمهوری چک را مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه معتبر
  • اثبات محل اقامت در کشور مبدا
  • اثبات پیشنهاد کاری از سوی کارفرما
  • مدارک هویتی و شناسایی کارفرما
  • اطلاعات مربوط به مکان، مدت زمان و نوع کار
  • اسناد معتبر تحصیلی متقاضی
  • پرداخت هزینه دولتی 500 کرون

نرخ بیکاری در جمهوری چک:

یکی از فاکتور های مهم در مهاجرت کاری، بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد می باشد. برای اینکه متوجه شوید که آیا کشور مورد نظر دارای بازار کار مناسب برای متخصصین خارجی می باشد، باید نرخ بیکاری این کشور را مورد بررسی قرار داد. هرچه این نرخ کمتر باشد، می توان متوجه شد که کشور مورد نظر دارای بازار کار مناسب است و افراد خارجی می توانند شغل مورد نظر را پیدا کنند. نرخ بیکاری در کشور جمهوری چک بسیار پایین می باشد و در سالیان گذشته این نرخ سیر نزولی را طی کرده است. نرخ بیکاری در کشور جمهوری چک کمتر از 2 درصد می باشد که این نرخ از اکثر کشور های اروپایی و دنیا کمتر است. با بررسی نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا (6.9 درصد) می توان متوجه این موضوع گردید. بیشترین نرخ بیکاری در جمهوری چک در سال 2000 اتفاق افتاده است که این میزان در حدود 8.4 درصد بوده است اما در سال 2019 این نرخ به 1.93 درصد رسیده است که میزان آن به شدت کاهش داشته است. در نمودار زیر نرخ بیکاری جمهوری چک را مشاهده می فرمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک:

یکی از نکاتی که باید متقاضیان ویزای کار به آن توجه کنند، لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد است. متقاضی با بررسی تخصص و مدرک خود و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می توانند کار مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند. هر ساله توسط دولت جمهوری چک لیست مشاغل مورد نیاز این کشور ارائه می شود تا متقاضیان بتوانند این موقعیت ها را تکمیل کنند. در زیر لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 جمهوری چک
کارگر نصب محصولات ساختمانی کارگران ساختمانی
معدن کاری راننده ماشین سنگین
آشپز معلم
پیشخدمت حسابدار
فروشنده مهندس IT

میزان حقوق برای کار در جمهوری چک:

از اصلی ترین موارد برای مهاجرت کاری به کشور مقصد، بررسی متوسط درآمد و میزان درآمد در هر شغل در کشور مورد نظر می باشد. هرچه این میزان بیشتر باشد، سطح رفاه در این کشور بیشتر است. ناگفته نماند که سطح رفاه به میزان هزینه ها در این کشور بستگی دارد. محدوده درآمد در جمهوری چک از 15,400 کرون شروع و بیشترین درآمد ممکن است 272,000 کرون باشد. متوسط درآمد در این کشور 58,500 کرون است که چیزی در حدود 50 درصد مردم کمتر از این میزان را دریافت می کنند. اگرچه میزان درآمد هر شغل به نوع، شهر و میزان تحصیلات متقاضی بستگی دارد و می تواند در مناطق گوناگون متفاوت باشد. در زیر لیستی از مشاغل با درآمد های آن ها را در جمهوری چک مشاهده می کنید:

عنوان شغلی درآمد سالیانه به یورو
کنترل ترافیک هوایی 96 هزار
خلبان 47 هزار
پزشکان ارشد 42 هزار
مدیر اجرایی خدمات مالی 41 هزار
محافظ 5.6 هزار
مهندس IT 32 هزار
سرایدار ساختمان اداری 6 هزار

نحوه کاریابی در جمهوری چک:

همانطور که گفته شد، برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک باید پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان این کشور دریافت کرد. بدین منظور روش های متنوعی برای کاریابی در این کشور وجود دارد که متقاضی می تواند از آن ها در جهت دریافت پیشنهاد کاری استفاده کند. وب سایت های کاریابی و موسسات و روزنامه های محلی در این کشور راه های مناسبی برای کاریابی در جمهوری چک هستند. کارفرما پیش از اینکه بتواند کارمند خارجی استخدام کند، باید به مدت 30 روز این موقعیت شغلی را برای شهروندان جمهوری چک آگهی کند و در صورتی که هیچ فردی از شهروندان این کشور نتواند این موقعیت شغلی را تکمیل کند، کارفرما می تواند کارگر خارجی استخدام کند. وب سایت های کاریابی در این کشور راهی مناسب برای پیدا کردن این فرصت های شغلی می باشند. متقاضی می تواند رزومه خود که شامل سابقه کاری، مدارک تحصیلی و نوع تخصص خود می باشد را برای این سایت ارسال کند و یا کارفرما ها در بعضی از این سایت ها فرصت شغلی را به صورت آگهی قرار می دهد و متقاضی می تواند با ارسال رزومه، با کارفرما مصاحبه انجام داده و در صورت تایید، می توان پیشنهاد کاری دریافت کرد و قرارداد با کارفرما منعقد کند. در زیر لیستی از وب سایت های کاریابی در جمهوری چک را مشاهده می کنید:

سایت های کاریابی در  جمهوری چک
Profesia
Monster
Prace.cz
Learn4good
Hotjobs.cz
Jobs.cz
JobDNES
Jobmaster.cz
JobsAbroad
Expats.cz

مؤسسات کاریابی در جمهوری چک:

متقاضیان می توانند کار مورد نظر خود را از طریق موسسات کاریابی در جمهوری چک دریافت کنند. این موسسات با دریافت وجه مناسبی از طرف متقاضی کاریابی را انجام می دهند. میزان این مبلغ می تواند با نوع کار و شهر مورد نظر متغییر باشد. متقاضیان می توانند با ارسال رزومه خود به این موسسات به صورت حضوری یا غیر حضوری، پیشنهاد کاری دریافت کنند. موسسات کاریابی رزومه فرد متقاضی را به کارفرمایانی که قصد استخدام کارگر خارجی دارند ارسال می کنند و پس از دریافت تاییدیه اولیه، مصاحبه کاری با متقاضی را تعیین می کنند. اگر متقاضی مورد تایید کارفرما واقع شد، می توانند با هم قرارداد منعقد کنند و درخواست ویزای کاری را به اداره مهاجرت جمهوری چک ارائه دهند. افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند به دریافت پیشنهاد کاری و ویزای کاری جمهوری چک احتیاجی ندارند و می توانند آزادانه در این کشور کار کنند.

در زیر لیست موسسات کاریابی در کشور جمهوری چک را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  جمهوری چک
mBlue Storaen
McROY Czech s.r.o Flagship CSR Consulting
DigiMates RSM Payroll Solutions
Synergie Czech Repulic Jaros Consulting
People place Precedens
Hagen Human Capital s.r.o ADAR
Dream contract PSU Accounting
TempoEast ELF Conault
VTVS sro NewCo

بررسی ویزای همراه در جمهوری چک:

یکی از موارد مهم برای متقاضیان ویزای کاری جمهوری چک، داشتن ویزای همراه این کشور است. جمهوری چک برای متقاضیانی که دارای همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است ویزای همراه صادر می کند. این ویزا به موازات ویزای کاری فرد اصلی صادر می شود و مدت اعتبار آن نیز به همین میزان می باشد. متاسفانه این ویزا به طور مستقیم برای والدین نیست و فقط والدین متقاضی که سن بالای ۶۵ سال دارند و یا به مراقبت نیاز دارند صادر می شود. معمولا بهترین موقع برای درخواست ویزای همراه زمانی است که ویزای کار متقاضی اصلی تایید می شود و سپس خانواده برای ویزای همراه درخواست دهند. این درخواست باید به سفارت جمهوری چک در کشور مبدا یا کشوری که در آن اجازه اقامت طولانی مدت یا دائم برای متقاضی ویزای همراه موجود است، صادر شود. در زیر لیست مدارک لازم جهت ارائه به سفارت جمهوری چک را مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر که حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد و بیشتر از 1.5 سال از اعتبار آن باقی مانده باشد
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • اثبات محل زندگی که با فرد متقاضی ویزای کار یکسان باشد و باید حداقل در یک سال گذشته باشد.
  • گواهی تمکن مالی برای همسر خانواده به اندازه 96 هزار کرون و فرزندان نصف این مقدار
  • اسناد در مورد هدف اقامت
  • گواهی عدم سو پیشینه برای افراد بالای ۱۵ سال
  • بیمه درمانی کشور چک
  • رضایت دیگر والد فرزند

تمام مدارک ذکر شده باید اصل و یا کپی محضری ارائه شوند و باید کمتر از 180 روز از دریافت آن ها گذشته باشد. همچنین این مدارک باید به صورت رسمی به زبان چکی ترجمه شده باشند. این ویزا به مدت 60 تا 90 روز به طول می انجامد و متقاضی در ظرف 3 روز پس از ورود باید به پلیس محلی مراجعه کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در جمهوری چک:

یکی از موارد مورد توجه مهاجران به جمهوری چک، نحوه دریافت اقامت یا تابعیت جمهوری چک می باشد. در بین ویزا های اقامت بلند مدت مانند تحصیلی و کاری، تنها می توان از طریق ویزای کاری اقامت و تابعیت جمهوری چک را دریافت کرد. متقاضی باید به صورت پیوسته و به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشد. همچنین افراد متقاضی باید شرایطی که توسط دولت این کشور تعیین شده است را رعایت کنند و در صورت نقض این شرایط تابعیت به افراد تعلق نخواهد گرفت. افراد باید ثابت کنند که پنج سال و به صورت مداوم در جمهوری چک اقامت داشته است، از تابعیت قبلی خود انصراف دهند، اثبات کنند که زبان چکی را به خوبی فرا گرفته اند، اثبات اینکه با فرهنگ جمهوری چک ادغام شده اند و همچنین در طول پنج سال اقامت در این کشور هیچ گونه سابقه کیفری نداشته باشند.

  • فرم در خواست اقامت دائم
  • مدرک معتبر سفر
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • سند عدم سو پیشینه فرد که در لیتوانی هیچ گونه محکومیتی ندارد(برای افراد بالای 14 سال)
  • مدرکی که ثابت کند فرد متقاضی بودجه کافی برای یکسال اقامت را دارد.
  • اسنادی که دلایل صدور اقامت دائم را از لحاظ قانون تایید می کند.
کار در جمهوری چک و سخن پایانی:

کاریابی در جمهوری چک ، ویزای کاری جمهوری چک، مدارک مورد نیاز ویزای کاری جمهوری چک و حداقل حقوق در جمهوری چک را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. شرایط کاری در جمهوری چک نسبتا مناسب است و نرخ بیکاری در این کشور از متوسط اتحادیه اروپا و بعضی کشور های مطرح جهان پایین تر می باشد و به همین دلیل کاریابی در این کشور را به نسبت آسان تر کرده است. اقتصاد این کشور در حال پیشرفت است و سطح درآمد در این کشور در شرایط مناسبی قرار دارد. همچنین می توان با دریافت تابعیت جمهوری چک، به دیگر کشور های اتحادیه اروپا آزادانه سفر نمود. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و جامع در رابطه با مهاجرت به وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور در فضای مجازی مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با مشاورین زبده در زمینه مهاجرت، مشاوره رایگان در خصوص کاریابی در جمهوری چک و یا کشور های تراز اول جهان دریافت کنید. شما در قسمت پرسش و پاسخ می توانید سوالات خود را در رابطه با کاریابی در جمهوری چک مطرح کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخ آن ها را برای شما ارسال کنند. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن این گونه مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در جمهوری چک

✅ برای مهاجرت به جمهوری چک از طریق کار با توجه به نرخ بیکاری شانس کاریابی چطور است؟

نرخ بیکاری این کشور کمتر از 2 درصد می باشد که این میزان پایینی است و شانس کاریابی در این کشور مناسب است.

✅ میزان درآمد در جمهوری چک به چه میزان است؟

این میزان متغیر است و بین 15 تا 272 هزار کرون می باشد.

✅ مدارک مورد نیاز ویزای کاری جمهوری چک شامل چه مدارکی است؟

فرم درخواست ویزا، کپی گذرنامه معتبر، اثبات محل اقامت در کشور مبدا، اثبات پیشنهاد کاری از سوی کارفرما، مدارک هویتی و شناسایی کارفرما، اطلاعات مربوط به مکان، مدت زمان و نوع کار، اسناد معتبر تحصیلی متقاضی و پرداخت هزینه دولتی 500 کرون

تابعیت جمهوری چک از طریق ویزای کاری پس از چند سال اعطا می شود؟

پس از گذشت پنج سال و به صورت اقامت مستمر بدون خروج از کشور می توان تابعیت را دریافت نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *