کاریابی در بلژیک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در بلژیک
  • ویزای کار بلژیک
  • مدارک مورد نیاز کار در بلژیک
  • نرخ بیکاری در بلژیک
  • لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک 2021
  • میزان حقوق کار در بلژیک
  • نحوه کاریابی در بلژیک
  • مؤسسات کاریابی در بلژیک
  • بررسی ویزای همراه بلژیک
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلژیک
  • کاریابی در بلژیک و سخن پایانی
کاریابی در بلژیک

کاریابی در بلژیک و مقدمه ای بر آن

کاریابی در بلژیک، بررسی نرخ بیکاری و وضعیت کار در بلژیک، تحقیق در خصوص مدارک و شرایط ویزای کار بلژیک، مقدار درآمد و حقوق در بلژیک ، بررسی فرصت های شغلی و مشاغل مورد نیاز در بازار کار در بلژیک، از اصلی ترین مطالبی است که قصد داریم در مقاله کاریابی در بلژیک مورد بحث و تحقیق قرار دهیم. بلژیک از کشور های شمال غربی اروپا، از پرجمعیت ترین و کوچک ترین کشور های اتحادیه اروپا محسوب می شود و از بنیان گذاران اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود. بلژیک از کشور های سطح اول اروپا با نرخ بیکاری پایین می باشد که در سالیان گذشته متقاضیان بسیاری از سراسر جهان از انواع روش های مهاجرتی مانند مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و .. به این کشور مهاجرت نموده اند. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص و سابقه بیش از 18 سال فعالیت در امور مهاجرتی می تواند به شما عزیزان متقاضی به مهاجرت و کاریابی در بلژیک یاری رساند و در این راه همراه شما عزیزان باشد. متقاضیان می توانند با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه ملک پور  در سراسر دنیا به صورت رایگان شرایط مهاجرتی خود را با متخصصین با تجربه و حرفه ای ما در میان بگذارید تا آن ها پس از بررسی دقیق بهترین روش و نوع مهاجرت را با توجه به شرایط به شما معرفی نمایند.

شرایط عمومی کاریابی در بلژیک:

افرادی که تمایل به مهاجرت و کاریابی در بلژیک را دارند پیش از این که هر گونه اقدامی انجام دهند باید با فرهنگ و شرایط و وضعیت کار در بلژیک آشنا شوند تا بتوانند با اطلاع از شرایط کلی بازار کار در بلژیک انتخاب دقیقی برای مهاجرت داشته باشند. بلژیک با مساحتی معادل 30.528 کیلومتر مربع از کشور های غربی اروپا به شمار می آید. پایتخت کشور بلژیک شهر زیبای بروکسل می باشد که در قلب اروپا با زیر ساخت های فوق العاده برای سفر های بین المللی قرار دارد. زبان های آلمانی، هلندی، فرانسوی به عنوان زبان های رسمی در کشور بلژیک شناخته شده هستند به طوری که بیشتر از 60 درصد از مردمان در بلژیک با زبان هلندی صحبت می کنند و بیشتر از 35درصد دیگر نیز با زبان فرانسوی صحبت می کنند و 5درصد باقی مانده از مردمان بلژیک به زبان آلمانی صحبت می نمایند. سطح کیفیت و رفاه زندگی در بلژیک بسیار بالا می باشد، از سطح آموزش بالا تا مراقبت های بهداشتی، از امنیت بالای شغلی تا ثبات سیاسی این کشور همه گواه از یک کشور عالی می باشد. مطابق با آخرین سرشماری جمعیت کشور بلژیک نزدیک به 10.584.534 نفر می باشد و واحد پول این کشور مانند اکثر کشور های اروپایی یورو می باشد. این کشور از نظر آب و هوایی کشوری معتدل و بارانی می باشد که به صورت متوسط بارندگی در این کشور کمتر از هلند و بیشتر از انگلستان می باشد. نزدیک به 86 درصد از مردم بلژیک دارای ملیت بلژیک هستند. مسیحیت در کشور بلژیک، دین اکثریت مردم می باشد. اولین کشور اروپایی اقلیمی که در آن انقلاب صنعتی رخ داد کشور بلژیک بود.

شرایط عمومی بلژیک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار بلژیک:

مهاجرت از طریق کار از اصلی ترین روش های مهاجرت به شمار می رود که به دلیل پایین بودن هزینه های آن، از پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به شمار می رود. در ادامه قصد داریم تا برای شما عزیزان، به معرفی انواع ویزای کار در کشور بلژیک بپردازیم. هر ساله از سراسر جهان افراد بی شماری متقاضی کار در کشور های اروپایی از جمله کشور بلژیک می باشند. متقاضیانی که از تابعیت کشور های اتحادیه اروپا بهرمند می باشند، برای ورود به بازار کار در بلژیک نیازی به اخذ ویزای کاری این کشور نخواهند داشت. در بلژیک 3 نوع اجازه کار وجود دارد که به شرایط متقاضی بستگی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • ویزای کار نوع A :

    ویزای نوع A برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا صادر می گردد که در حال حاظر در کشور بلژیک بوده اند و در گذشته برای زمان مشخصی با ویزای نوع B در این کشور کار کرده باشند. متقاضیان به دریافت ویزای نوع A می توانند برای مدت نامحدود برای تمامی کارفرمایان بخش دولتی یا بخش خصوصی به صورت نیمه وقت یا تمام وقت کار کنند. برای دریافت این نوع ویزا، متقاضیان باید در طول 10 سال اقامت در کشور بلژیک به صورت مستمر، می بایست حداقل 4 سال از این مدت را با ویزای نوع B در بازار کار در بلژیک کار کرده باشند. فرد متقاضی در طول ده سال اقامت گذشته نباید بیشتر از یک سال خارج از کشور بلژیک گذرانده باشد. دریافت این ویزا از اداره مهاجرت کشور بلژیک با شخص متقاضی می باشد. در صورتی که خانواده متقاضی در مدت ده سال همراه با فرد اصلی در بلژیک زندگی کرده باشد مدت زمان 4 سال کار کرد با ویزای نوع B به 1 سال کاهش می یاید

    متقاضیان زیر امکان درخواست برای ویزای نوع A را نخواهند داشت:

    • متخصصین
    • دانشجویان
    • نیرو های کاری ماهر
    • اساتید دانشگاه و محقق های مهمان
    • کارگران و متقاضیانی که برای آموزش به کشور بلژیک سفر کرده اند

    جهت درخواست ویزای نوع A  متقاضی علاوه بر تکمیل کردن فرم در خواست ویزا، باید سند های مرتبط به ویزای نوع B که در قبل اخذ نموده همراه با فیش حقوقی را ارائه نماید. افراد در صورت ریجکت شدن ویزا تا یک ماه این امکان را دارند تا درخواست تجدید نظر دهند.

  • ویزای نوع B :

     در این نوع ویزا که شخص کارگر برای یک کارفرمای تعیین شده و برای یک کار مشخص برای مدت زمان حداکثر یک سال بدون در نظر گرفتن مدت زمان قرارداد کاری صادر می گردد و در صورتی که نیاز شود امکان تمدید ویزا در هر سال وجود دارد. برای دریافت این نوع ویزا، شخص کارفرما قبل از ورود فردی که قصد استخدامش را دارد، باید برای درخواست ویزا  اقدام نماید یا به عبارتی دیگر برای این ویزا شخص کارفرما به نیروی مورد نظرش کاری را پیشنهاد می دهد و از جذب و استخدام نیروی کاری حمایت می کند. در این نوع ویزا شخصی که استخدام شده تنها اجازه دارد در همان کار معین شده کار کند و تنها اجازه دارد برای همان کارفرما مشغول به کار باشد و در بلژیک حضور داشته باشد یا به عبارتی دیگر در صورتی که نوع فعالیت و یا کارفرمای فرد و یا وظیفه متقاضی تغییر کند، شخص متقاضی بایستی مجدداً درخواست ویزا دهد و این درخواست باید یک ماه قبل از اتمام ویزای قبلی او باشد. ویزای نوع B برای اشخاص خارجی دارای تخصص یا مدیران اجرایی در شغل هایی صادر می گردد که در بلژیک و یا در اتحادیه اروپا با کمبود نیروی کار مواجه هستند

  • ویزای نوع C:

    این ویزا برای متقاضیانی می باشد که در حال حاضر در کشور بلژیک اقامت موقت دارند، مانند پناهندگان و دانشجو ها. این ویزا برای مدت زمان 12ماه صادر می شود و متقاضی می تواند بر اساس این ویزا برای تمام کارفرمایان به صورت نیمه وقت یا تمام وقت در مدت زمان مشخص یا نامشخص به کار مشغول شود. کارفرمایان نیز این امکان را دارند بدون داشتن نگرانی نسبت به استخدام کردن این افراد تا اتمام مدت زمان اعتبار ویزای کاری کشور بلژیک اقدام کنند. این ویزا امکان تمدد در شرایط خاصی را دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار بلژیک:

افرادی که موفق به کاریابی در بلژیک می شوند، پس از دریافت دعوت نامه کاری از بلژیک باید برای اخذ ویزای کاری بلژیک اقدام کنند. برای دریافت ویزا، متقاضیان نیاز دارند تا مدارک خود را به طور دقیق و کامل به سفارت مربوطه ارائه نمایند تا شانس اخذ ویزا را برای خود افزایش دهند و احتمال شکست خوردن را کاهش دهند. برای اخذ هر نوع از ویزاهای کاری در کشور بلژیک، مدارک مختلفی مورد نیاز است که برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نوع A:
    • ارائه مدارک جهت اثبات اقامت متقاضی در بلژیک
    • در صورت داشتن اجازه کار ویزای نوع B ارائه کردن آن الزامی است.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای نوعB:
    • ارائه گواهی نامه سلامت متقاضی
    • ارائه موافقت نامه صادر شده از سمت اداره مهاجرت بلژیک برای فعالیت متقاضی در این کشور
    • ارائه اطلاعات و اسناد نشان دهنده اجازه اقامت متقاضی در بلژیک
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار نوع C:
    • پر کردن فرم مشخصات محل اقامت متقاضی که به تایید رسیده باشد.
    • تکمیل و ارائه فرم درخواست کار متقاضی
    • ارائه مدارک جهت اثبات اقامت کنونی فرد متقاضی
    • نامه تاییدیه از سمت اداره اتباع خارجی که تاریخ اقامت متقاضی در آن ذکر گردیده است

نرخ بیکاری در بلژیک:

از مهم ترین مواردی که افراد متقاضی جهت مهاجرت و کاریابی در بلژیک باید به آن توجه بسیاری داشته باشند بررسی نرخ بیکاری و وضعیت کار در بلژیک می باشد. نرخ بیکاری هر کشور یکی از مهم ترین شاخصه های اقتصادی آن کشور به شمار می رود و برای متقاضیانی که به دنبال کار در دیگر کشور ها می گردند از مهم ترین پارامتر ها جهت انتخاب مقصد به شمار می رود. با بررسی نرخ بیکاری در بازار کار در بلژیک می توان به این نتیجه رسید که آیا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت از طریق کار می باشد یا خیر. نرخ بیکاری در کشور بلژیک مطابق با آخرین آمار منتشر شده از منابع معتبر در ماه سپتامبر 5.20 درصد بوده که این آمار در ماه اکتبر  کاهش داشته و به نرخ 5.10 درصد رسیده که می توان آمار پایینی دانست و بدین معنا می باشد که از هر 100 نفر در این کشور 95 نفر مشغول به کار می باشند. قابل ذکر می باشد که نرخ بیکاری در بلژیک نسبت به کشور هایی نظیر اتریش یا آلمان که کشور های صنعتی اروپا به شمار می روند بالا تر می باشد.

نرخ بیـکاری در بلژیک

لیست مشاغل مورد نیاز بلژیک 2021:

پس از بررسی نرخ بیکاری و وضعیت کار در بلژیک، از مهم ترین موارد برای ورود به بازار کار در بلژیک و کاریابی در بلژیک و مهاجرت به این کشور بررسی لیست مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. با بررسی مشاغل مورد نیاز بلژیک می توان به این موضوع دست یافت که آیا تخصص و حرفه ی ما جز مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد یا خیر. با توجه به این موضوع که شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به بازار کار در کشور بلژیک نیاز دارند تا از سمت یک کارفرما و یا یک شرکت معتبر دعوت نامه کاری کسب کنند و به همین دلیل در صورتی که حرفه و تخصص متقاضی جز مشاغل مورد نیاز بلژیک باشد، شانس افراد جویای کار برای پیدا کردن کارفرما به مراتب بالاتر می رود. کشور بلژیک تقاضای زیادی برای کارگران بسیار ماهر در بخش های مختلف دارد و با توجه به نرخ بیکاری پایین، در صنعت مهندسی و فناوری اطلاعات کمبود مهارت زیادی دارند، در ادامه برخی از مشاغل که در بلژیک دچار کمبود نیرو می باشند را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

مشاغل مورد نیاز
مهندس مدیر پروژه
تکنسین مترجم
پرستاران و ماماها حسابدار
طراحان – تحلیل گران سیستم های رایانه ای – کارکنان فناوری اطلاعات معلم
نمایندگان فروش فنی و تجاری معامله گران ساختمان
مکانیک ها لوله کش ها
گچ کار معمار

میزان حقوق برای کار در بلژیک:

افراد شاغل و کارفرمایان وظیفه دارند از تعهدات و حقوق اشتغال آگاهی های لازم را داشته باشند، زیرا با اطلاع از این موضوع، بررسی و تحلیل شرایط زندگی و کار در بلژیک راحت تر خواهد بود و متقاضیان با اطلاع از مزایا و شرایط حقوق در بلژیک و کار در بلژیک می توانند تصمیمات مناسبی را برای آینده بگیرند. این مقاله توسط گروه آی تی و گروه مقاله نویس موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین گردیده و هر گونه استفاده بدون ذکر نام منبع از این مقاله شرعاً حرام و خلاف مقررات می باشد. حقوق و درآمد ماهیانه در بلژیک  به صورت متوسط و میانگین برای هر نفر 5900 یورو می باشد به این معنی که درآمد ماهیانه در بلژیک برای نیمی از افراد (50 درصد از مردم) کمتر از 5.900 یورو می باشد و نیمی دیگر از مردم، بیشتر از 5.900 یورو درآمد ماهیانه در بلژیک دارند. محدوده درآمد در بلژیک در پایین ترین حالت 1.890 یورو و در بالاترین حالت 25.900 یورو می باشد. در ادامه برای شما عزیزان جدولی از لیست حقوق در بلژیک در برخی از مشاغل را برای شما قرار داده ایم:

مشاغل حقوق
دندانپزشک 13.600یورو
پرستار 5.080 یورو
تکنسین کامپیوتر 4.800 یورو
خلبان 10.800 یورو
معمار 7.120 یورو
مکانیک 2.750 یورو
مهندس عمران 5.940 یورو
مهندس برق 6.070 یورو
مدیر شعبه بانک 10.800 یورو
مهماندار هواپیما 4.590 یورو
مترجم 5.440 یورو
وکیل 12.100 یورو
مهندس هوا فضا 7.510 یورو
سر آشپز 4.250یورو
طراح گرافیک 4.060یورو
پیشخدمت 2.310 یورو
حسابدار 4.510 یورو

نحوه کاریابی در بلژیک:

افرادی که تمایل به مهاجرت و کاریابی در بلژیک را دارند پس از بررسی و آگاه شدن از مقدار درآمد در بلژیک این امکان را دارند تا به کاریابی در بلژیک بپردازند. روش ها و راه های زیادی برای کاریابی در بلژیک وجود دارد که به واسطه آن ها امکان دریافت دعوت نامه کاری در مشاغل مورد نیاز بلژیک از سمت کارفرمایان در این کشور وجود دارد. افراد می توانند با مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی در بلژیک  و ثبت نام در آن ها از بهترین فرصت های شغلی اطلاع پیدا کنند، راه های دیگری برای کاریابی در بلژیک وجود دارد که به عنوان مثال می توان به سایت های استخدامی عمومی رجوع کرد و به مطالعه و بررسی فرصت های شغلی پرداخت و با ارسال مدارک تحصیلی و رزومه کاری شانس خود را برای جستوجوی کار در بلژیک امتحان نمایید و یا در صورتی که در بلژیک دوست و یا فامیلی دارید می توانید از فرصت استفاده کنید.

مؤسسات کاریابی در بلژیک:

همان گونه که در مطالب بالا اعلام شد برای کاریابی در بلژیک و اخذ ویزای کاری این کشور نیاز می باشد که افراد متقاضی از طریق مراجعه به سایت های کاریابی در بلژیک و یا موسسات کاریابی در این کشور اقدام نماید. متقاضیان در صورتی که رزومه تحصیلی و کاری بسیار قوی داشته باشند و میزان توانایی و مهارت بالایی در کار خود نشان دهند این شانس را دارند تا با ارسال رزومه برای کارفرمای مورد نظر شانس خود را برای اخذ دعوت نامه کاری امتحان کنند. به قطع یقین استفاده از وکلای با تجربه در امور مهاجرت می تواند شانس شما را بیشتر کرده و امکان موفقیت را برای شما عزیزان دو چندان کند. در ادامه به معرفی برخی از سایت های کاریابی در بلژیک پرداخته ایم:

موسسات و سایت های کاریابی در بلژیک
VDAB Forem
Flanders Wallonia
Actiris betterteam
Brussels Jobat.be

بررسی ویزای همراه در بلژیک:

یکی از بزرگترین دلایلی که افراد به مهاجرت فکر می کنند و وارد این پروسه می شوند این است که بتوانند سطح زندگی بهتری را برای خود و خانواده خود داشته باشند. ویزای همراه ابزاری قدرتمند است که توسط کشور ها برای کمک به زندگی مشترک خانواده ها ایجاد شده است. این نوع ویزا اجازه می دهد تا متقاضیان خانواده های خود را نیز همراه خود به کشور جدید بیاورند. (در علم مهاجرت همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال گفته می شود.) افرادی که موفق به کاریابی در بلژیک شده اند پس از پروسه اخذ ویزا و شروع به کار این امکان را دارند تا با اثبات تمکن مالی و نشان دادن میزان درآمد در بلژیک، برای خانواده خود در خواست ویزای همراه دهند و همسر و فرزندان خود را به بلژیک بیاورند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه بلژیک به شرح زیر است:

  • شواهدی از رابطه شما، مانند گواهی ازدواج یا مشارکت مدنی
  • گواهی پزشکی
  • بیمه درمانی
  • اثبات محل اسکان در بلژیک
  • اثبات دارایی کافی برای پشتیبانی از هزینه ها

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلژیک:

افرادی که به واسطه جستوجوی کار و کاریابی در بلژیک موفق به دریافت ویزای کاری این کشور شده اند و به این کشور مهاجرت نموده اند امکان اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت بلژیک را خواهند داشت. بلژیک در گذشته کوتاه ترین جدول زمانی را برای اعطای تابعیت در اروپا و جهان را داشته است اما از سال 2012 جدول زمانی 3 ساله اعطای تابعیت به پنج سال تغییر یافته است. متقاضیانی که از شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند و موفق به اخذ ویزای بلند مدت بلژیک شده اند این امکان برای آن ها وجود دارد تا در صورتی که به مدت 5 سال در این کشور مشغول به کار باشند و مالیات کاری خود را به موقع پرداخت کرده باشند و در این مدت دچار سو پیشنیه نشده باشند می توانند برای اقامت دائم و سپس برای اخذ پاسپورت یا تابعیت بلژیک اقدام نمایند. افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم بلژیک می شوند در صورتی که به یکی از زبان های هلندی یا فرانسوی ( بسته به شهر محل زندگی) تسلط داشته باشند هم چنین با فرهنگ و جامعه بلژیک ادغام شده باشند این امکان را دارند تا برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

کاریابی در بلژیک و سخن پایانی:

کاریابی در بلژیک، نرخ بیکاری و وضعیت کار در بلژیک، بررسی مشاغل مورد نیاز در بازار کار در بلژیک، میزان حقوق در بلژیک برای مشاغل در این کشور و دیگر مواردی که به کاریابی در بلژیک ارتباط داشت را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد تحلیل قرار دادیم. بلژیک کشوری در غرب اروپا و از مهم ترین کشور های اتحادیه اروپا می باشد که به واسطه سطح رفاه اجتماعی بالا و پیشرفته بودن و شرایط عالی زندگی از پر طرفدار ترین کشور ها جهت مهاجرت به شمار می رود که هر ساله افراد بیشماری از سراسر جهان با انواع روش ها مانند مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و دیگر روش ها به این کشور مهاجرت می نمایند. افرادی که از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می باشند برای کار در بلژیک نیاز دارند تا از سمت یک کارفرما در این کشور دعوت نامه کاری دریافت نمایند. متقاضیان برای کاریابی در بلژیک می توانند از طرق موسسات و سایت های کاریابی در بلژیک اقدام به ارسال رزومه خود برای کارفرمایان کنند و شانس خود را برای کاریابی در بلژیک امتحان کنند. موسسه حقوقی ملک پور( ملک پوراتریش) با سالیان طولانی تجربه درخشان در امر مهاجرت می تواند همراه شما عزیزان در این امر باشد. شما می توانید با برقراری ارتباط با موسسه به صورت رایگان به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید. در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال می توانید در پایین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در بلژیک

میانگین حقوق مشاغل در بلژیک چه مقدار است؟

در کشور بلژیک میانگین و متوسط حقوق دریافتی در مشاغل 5900 یورو برای هر ماه می باشد.

✅شرایط اخذ ویزای نوع A در کشور بلژیک چیست؟

متقاضیان باید در طول 10 سال اقامت در کشور بلژیک به صورت مستمر، می بایست حداقل 4 سال از این مدت را با ویزای نوع B در بازار کار در بلژیک کار کرده باشند

✅ ویزای نوع B بلژیک برای چه کسانی صادر می گردد؟

این ویزا برای یک شخص کارگر که برای یک کارفرمای تعیین شده و برای یک کار مشخص شده برای مدت زمان حداکثر یک سال بدون در نظر گرفتن مدت زمان قرارداد کاری صادر می گردد.

✅حداقل درآمد ماهیانه در بلژیک و حداکثر حقوق در بلژیک چه مقدار است؟

حداقل درآمد ماهیانه در بلژیک 1890 یورو می باشد و حداکثر حقوق در بلژیک 25900 یورو می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *