کاریابی در بلغارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در بلغارستان
  • ویزای کار بلغارستان
  • مدارک مورد نیاز کار در بلغارستان
  • نرخ بیکاری در بلغارستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 بلغارستان
  • میزان حقوق کار در بلغارستان
  • نحوه کاریابی در بلغارستان
  • مؤسسات کاریابی در بلغارستان
  • بررسی ویزای همراه بلغارستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در بلغارستان
  • کاریابی در بلغارستان و سخن پایانی

کاریابی در بلغارستان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در بلغارستان و ویزای کار بلغارستان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار بلغارستان کدام اند؟ آیا مهاجرت به بلغارستان از طریق کار امکان پذیر است؟ کاریابی در بلغارستان چگونه انجام می شود؟ اقتصاد پایدار، هزینه کم زندگی و فرصت های شغلی متعدد، این کشور را را به مقصدی محبوب برای مهاجرت به بلغارستان تبدیل کرده است. در این مقاله به بررسی کامل و جامع کاریابی در بلغارستان می پردازیم. این مقاله توسط متخصصان حرفه ای مؤسسه حقوقی ملک پور نگارش شده تا شما را با مراحل اخذ ویزای کار بلغارستان، کاریابی در بلغارستان و شرایط اقامت بلغارستان آشنا کند و پاسخ گوی تمامی سؤالات احتمالی شما باشد. درصورتی که به اطلاعات بیشتری در خصوص کاریابی در بلغارستان نیاز دارید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید از آن ها مشاوره بگیرید.

شرایط عمومی کار در بلغارستان:

بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر صوفیه است. این کشور با رومانی، صربستان، مقدونیه، یونان و ترکیه مرز مشترک دارد. زبان رسمی در این کشور بلغاری است. مساحت بلغارستان تقریباً 110،993 متر مربع اعلام شده و جمعیت آن بیش از 7 میلیون نفر است. به طور کلی کشور بلغارستان 28 استان دارد. این کشور یکی از کشورهای ارزان قیمت محسوب می‌شود و بازار اقتصادی خوبی را نیز شکل داده و میزان درآمد در آن رشد خوبی داشته است. واحد پول بلغارستان لف (BGN) بوده و ارزش این ارز به نسبت ارز جهانی بسیار پایین است. این کشور به لطف اقتصاد مناسب و همچنین فرصت های شغلی بی شمارش و نرخ بیکاری پایینش، توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. در بسیاری از زمینه های شغلی، به تخصص خارجیان نیاز است و شهروندان بلغارستانی قادر نیستند در این زمینه ها فعالیت کنند. از این رو، متخصصان واجد شرایط خارجی، اشتیاق زیادی به استخدام شدن در یکی از شهرهای بزرگ این کشور دارند. شاید برای شما جالب باشد که بلغاری ها توانایی های IT شناخته شده ای دارند و حقوق بسیار خوبی را در این خصوص دریافت می کنند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور بلغارستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

ویزای کار در بلغارستان:

در این قسمت ما شما را با ویزای کار بلغارستان، شرایط دریافت آن و قوانینی که در این زمینه وجود دارد آشنا می کنیم. بلغارستان به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا به شهروندان سایر کشورهای عضو این اتحادیه اجازه می دهد بدون ویزا یا اجازه کار در این کشور فعالیت داشته باشند. شهروندان کشورهای دیگر، پس از دریافت اجازه کار که توسط آژانس ملی استخدام صادر می شود، مجاز به کار در این کشور هستند. این مجوز، به مدت یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است و به شما این امکان را می دهد که فقط در یک شرکت مشخص شده مشغول به کار شوید. مدیران و سایر مقامات عالی، می توانند برای این ویزا تقاضای تمدید سه ساله را داشته باشند. همچنین این اجازه در صورتی برای خارجیان صادر می شود که مهارت خاصی را داشته باشند، کارآفرین باشند یا توسط کارفرما دعوت نامه شغلی بگیرند. لازم به ذکر است که متقاضیان پس از اخذ مجوز کار، نیاز دارند که برای ویزای نوع D به سفارت بلغارستان در کشور خود درخواست دهند. این ویزا برای اقامت طولانی مدت در این کشور استفاده می شود. کسانی که اقامت دائم بلغارستان را دریافت کنند به اجازه کار نیاز ندارند. در این کشور دو نوع قرارداد کار وجود دارد. قرارداد موقت که تا حداکثر سه سال قابل استفاده است و قرارداد دائم که با یک دوره آموزشی شش ماهه آغاز می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار بلغارستان:

دریافت مجوز کار در بلغارستان ممکن است دشوار باشد زیرا کارفرمایان باید از طرف کارگران خارجی درخواست مجوز کنند و به آژانس ملی استخدام اثبات کنند که هیچ یک از اتباع بلغارستان که متقاضی کار هستند، نمی توانند در این موقعیت کاری مشغول شوند. پس از تهیه کلیه اسناد لازم، کارفرما باید درخواست را به اداره خدمات استخدام در آژانس ملی استخدام ارائه دهد. ظرف سه روز کاری، آژانس اسناد را تأیید کرده و به مدیر اجرایی آژانس ارسال می کند. مدیر یک ماه فرصت دارد تا در مورد صدور اجازه کار تصمیم نهایی را بگیرد. با این حال، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را برای مجوز کار ارائه دهند. این مدارک به صورت لیستی در زیر جمع آوری شده اند:

  • سه قطعه عکس
  • سندی که دلیل درخواست اجازه کار را بیان می کند.
  • کپی مصوبه صلاحیت حرفه ای شخص از یک شرکت مورد اطمینان
  • کپی گواهی اشتغال به کارفرما در بلغارستان
  • قرارداد کار
  • اسنادی که مدارک تحصیلی کارمند را اثبات می کنند.
  • رزومه و سابقه کاری
  • فرم درخواست مجوز کار تکمیل شده

متقاضی برای ویزای طولانی مدت نوع  D باید مدارک زیر را آماده کند:

  • یک کپی از صفحه اول گذرنامه آن ها
  • عکس پاسپورتی
  • اثبات دلیل سفر، مانند اجازه کار
  • اثبات بیمه درمانی
  • شواهد تمکن مالی کافی
  • اثبات محل اقامت در بلغارستان، مانند قرارداد اجاره
  • گواهی عدم سوء پیشینه

همچنین برای درخواست اخذ ویزای کار در بلغارستان به مدارک زیر نیاز است و این درخواست باید به زبان بلغاری ارسال شود:

  • گذرنامه معتبر
  • اثبات محل اقامت در بلغارستان
  • اثبات خودکفایی و تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • جزئیات مربوط به وضعیت تأهل

نرخ بیکاری در بلغارستان:

اگر می خواهید در بلغارستان مشغول به کار شوید و سودای مهاجرت به بلغارستان را در سر دارید، لازم است بدانید قبل از هر اقدامی باید راجع به مسائلی از قبیل نرخ بیکاری در این کشور تحقیق کنید. این نرخ نشان می دهد که چند درصد از شهروندان این کشور بیکار هستند. اگر این نرخ زیاد بود کار شما برای کاریابی در بلغارستان سخت می شود و اگر این نرخ کم بود با در نظر گرفتن مسائل و شرایط دیگر، کار شما راحت تر پیش می رود. در اینجا ما نموداری از نرخ بیکاری این کشور را قرار دادیم تا شما همراهان عزیز به این نرخ دسترسی راحت تری داشته باشید. طبق این نمودار نرخ بیکاری در بلغارستان در جولای سال2020 به میزان 7.90 درصد بوده و در ماه آگوست به7.50 درصد کاهش یافته است. به طور کلی نرخ بیکاری در بلغارستان پایین است و در زمان شیوع ویروس کرونا این نرخ افزایش یافته است. همچنین این نرخ، در حال حاضر سیری نزولی دارد و در حال کاهش است.

مشاغل مورد نیاز 2020 بلغارستان:

یکی دیگر از مسائلی که مهم است و باید برای آن تحقیق کنید بازار کار و مشاغل مورد نیاز در بلغارستان است. از این طریق می توانید رشته و تخصص کاریتان را با مشاغل موجود در این کشور تطبیق دهید. اگر در بخش اقتصادی ارتباطات قوی و مهارت بالایی داشته باشید، استخدام در بلغارستان برای شما بسیار آسان است. از آن جایی که حقوق این کشور کمتر از اروپای غربی است، در اکثر بخش ها مشاغل زیادی برای مهاجران ماهر وجود دارد. طبق بررسی های انجام شده بیشتر مشاغل مورد نیاز در بلغارستان در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات، امور مالی و سرمایه گذاری و تجارت است. همچنین در بخش های دیگر از جمله مراقبت های بهداشتی، بازاریابی، جهانگردی، مدیریت، مهندسی و تولید نیز مشاغل زیادی در دسترس است. در جدول زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز در این زمینه ها جمع آوری شده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 بلغارستان
بازاریاب
حسابدار
خبرنگار
مهندس نرم افزار
برنامه نویس
توسعه دهنده IOS
متخصص پشتیبانی فنی با زبان فرانسه
مهندس پشتیبانی فنی با انگلیسی
مهندس برق
طراح مکانیک
مهندس توزیع کننده انرژی
جراح عمومی
پرستار
دستیار داروساز
دستیار آزمایشگاه

میزان حقوق برای کار در بلغارستان:

پس از اینکه شغل مورد نظر خود را در بلغارستان پیدا کردید لازم است نسبت به حقوق و مزایای آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. یک شغل تمام وقت در این کشور شامل 40 ساعت کار در هفته بوده و این ساعات در طول 5 روز کار است. کار روزانه در این کشور 8 ساعت می باشد و در طول سال 20 روز مرخصی دارید که می توانید از آن استفاده کنید. در بلغارستان بیشتر مشاغل تمام وقت هستند و کمتر مشاغل به صورت پاره وقت پیدا می شوند. در بلغارستان، هزینه های بیمه درمانی اجتماعی به عهده کارفرما و کارمند است. در مورد کارآفرینان خودرو، این مسئولیت بین کارفرما و دولت مشترک است. این بیمه شامل مرخصی استعلاجی و مرخصی زایمان، بازنشستگی، حوادث و بیماری های شغلی و بیکاری است. تأمین اجتماعی در بلغارستان همچنین شامل یک برنامه بیمه درمانی و یک بیمه بازنشستگی است. حقوق ماهیانه برای افراد در این کشور به طور متوسط 3،300 BGN می باشد که با توجه به شغل آن ها این مبلغ می تواند کمتر یا بیشتر شود. در جدول زیر لیستی از حقوق ماهیانه مشاغل موجود در بلغارستان را قرار داده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
دستیار حسابداری 1،830 BGN
دستیار اداری 1،710 BGN
مدیر هنری 3،420 BGN
خلبان 5،690 BGN
مدیر شعبه بانک  BGN 5،710
پرستار بچه 1،400 BGN
مدیر پروژه ساخت و ساز 5،430 BGN
مدیر ارشد اجرایی 7،850 BGN
مدیر هتل 6،090 BGN
پذیرش هتل 1،200 BGN
تکنسین کامپیوتر 2،460 BGN
روزنامه نگار 3،810 BGN

نحوه کاریابی در بلغارستان:

برای گرفتن ویزای کار بلغارستان، کاریابی در بلغارستان اولین کاری است که باید انجام دهید. از آن جایی که باید از طریق کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا زمانی که در کشور خود هستید، می توانید از طریق اینترنت کاریابی در بلغارستان را انجام دهید. از این طریق شما می توانید پیشنهادات شغلی را در چندین وب سایت شغل عمومی و تخصصی، در شبکه های اجتماعی حرفه ای و آژانس های کاریابی بررسی کنید. در صورتی که آشنا یا اقوامی در این کشور داشته باشید می توانید از طریق شبکه سازی شغلی، کار پیدا کنید. در واقع، بیش از نیمی از ساکنان بلغارستان از طریق این روش استخدام شده اند. علاوه بر این روش ها شما می توانید از طریق موتور های جستجو و دسته بندی شده شغلی اقدام کنید. بهترین سایت ها برای کاریابی در این کشور را در این قسمت جمع آوری کرده ایم که در زیر لیست وار ذکر شده اند:

  • Jobs.bg
  • Job Tiger
  • Career Jet
  • Learn 4 Good

مؤسسات کاریابی در بلغارستان:

همانطور که مطالعه کردید از طریق آژانس های کاریابی در بلغارستان می توانید به جستجوی کار بپردازید. این آژانس ها با توجه به رزومه و دانش تخصصی شما گزینه های شغلی را بررسی کرده و شما را به کارفرمایان معرفی می کنند. علاوه بر این خدمات آن ها به گونه ای است که به صورت روزانه مشاغل خود را به روز رسانی می کنند و درخواست های شما را سریع مورد بررسی قرار می دهند. همانطور که اشاره شد رزومه ممکن است تنها شانس شما، برای متقاعد کردن یک کارفرما باشد تا نشان دهید موقعیت مناسبی برای استخدام شدن دارید. بنابراین به همه جنبه های رزومه شامل طرح، شکل و ساختار آن توجه کنید و سپس رزومه بی نقص خود را ارسال کنید. در لیست زیر به چند نمونه از آژانس های کاریابی اشاره کرده ایم که در کار خود بسیار حرفه ای هستند.

موسسات کاریابی در  بلغارستان
Recruitment Agency Balkaninvest   

Embassy of the United States     

Future Job Solutions

eu – Legal Immigration Services

بررسی ویزای همراه در بلغارستان:

اگر شما هم مانند اکثر متقاضیان به دنبال این هستید که پس از مهاجرت به بلغارستان خانواده خود را به این کشور منتقل کنید. این امکان برای شما وجود دارد. ولی ممکن است محدودیت هایی برای درخواست پیوستن به خانواده وجود داشته باشد و این محدودیت ها تنها برای اعضای خانواده غیر اتحادیه اروپا می باشد که به طور دائم در خارج از بلغارستان زندگی می کنند و می خواهند به این کشور بیایند. بسته به اینکه از کدام کشور هستید، عضو خانواده شما از کجا می آید و اینکه با هم چه نسبتی دارید، قوانین پیرامون اتحاد خانواده در این کشور پیچیده و متفاوت است. اعضای خانواده شما که می توانند شما را همراهی کنند شامل همسر، فرزندان بالای 18 سال تا 21 سال در صورتی که تحت تکلف شما و فرزندان زیر 18 سال شما می باشد. درخواست این ویزا و کلیه مدارک مربوط به آن باید شخصاً توسط دارنده مجوز ارسال شود. شما ظرف مدت یک ماه پاسخ تایید یا عدم تایید مجوز خود را دریافت می کنید. مدارک مورد نیاز شامل لیست زیر است:

  • فرم درخواست پرشده
  • گذرنامه معتبر فعلی
  • اثبات محل اقامت
  • قرارداد اجاره
  • اثبات درآمد ثابت
  • بررسی سوابق کیفری
  • بیمه
  • مدرکی که نشان دهد هزینه درخواست پرداخت شده است

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در بلغارستان:

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای گرفتن اقامت بلغارستان وجود دارد. بعضی از متقاضیان تمایل دارند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و چون شرایط اخذ ویزا های دیگر را ندارند، برای رسیدن به هدف خود از طریق کاریابی در بلغارستان اقدام می کنند یا به کار کردن در این کشور علاقه دارند و می خواهند اقامت خود را در این کشور دائم کنند. مهاجران پس از 5 سال اقامت در بلغارستان و کار کردن در این کشور، می توانند برای دریافت گواهی اقامت دائم به اداره مهاجرت مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید که خارجی ها باید 5 سال بدون وقفه در این کشور زندگی کرده باشند. در صورتی که کل مدت اقامت آن ها کمتر از پنج سال باشد درخواست آن ها رد می شود. اجازه اقامت دائم گام اصلی برای اخذ تابعیت بلغارستان است. اگر 5 سال اجازه اقامت دائم در بلغارستان را داشته باشید، می توانید برای اخذ تابعیت این کشور درخواست دهید.

کاریابی در بلغارستان و سخن پایانی:

کاریابی در بلغارستان و ویزای کار بلغارستان در این نوشتار بررسی شد. با بررسی کردن شرایط عمومی کار در بلغارستان، مدارک مورد نیاز ویزا بلغارستان، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و نحوه کاریابی در بلغارستان سعی داشتیم پیرامون مسائل مهم راجع به کاریابی در بلغارستان و مهاجرت به بلغارستان، نوشتاری را خدمتتان ارائه دهیم تا در عین مفید بودن مورد استفاده شما قرار بگیرد. همانطور که گفته شد نرخ بیکاری در بلغارستان کم است و شما با داشتن تمامی شرایط گفته شده از طریق Job offer یا همان دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما می توانید ویزای خود را دریافت کنید. طبق شرایط گفته شده مجموعه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) به شما پیشنهاد می دهد که برای کار کردن در کشورهای خارجی با این مؤسسه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید. این مقاله در مورد کاریابی در بلغارستان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که پرسشی دارید می توانید در قسمت ثبت دیدگاه در پایان مقاله سوال خود را ثبت کنید تا همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند. در صورت تمایل می توانید برای حمایت از ما از طریق ستاره دادن به این مقاله امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در بلغارستان

✅ مدارک مورد نیاز برای ویزای کار بلغارستان کدام اند؟

برای ویزای کار بلغارستان باید پاسپورت، درخواست ویزا، گواهی عدم سوء پیشینه، عکس، مجوز کار و مجوز اقامت را ارائه دهید. که برای مجوز کار و اقامت نیز به مدارکی نیاز دارید.

✅ آیا مهاجرت به بلغارستان از طریق کار امکان پذیر است؟

در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید می توانید از طریق کار به بلغارستان مهاجرت کرده و اقامت این کشور را بدست آورید.

✅کاریابی در بلغارستان چگونه انجام می شود؟

از طریق روش های مختلفی مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی حرفه ای، آژانس های استخدام و روش های محلی و شبکه ای می توان دربلغارستان کاریابی کرد.

✅وضعیت کار در بلغارستان چگونه است؟

در بلغارستان نرخ بیکاری پایین است و بازار کار و اقتصاد خوبی دارد. کسانی که مهارت خاصی دارند در صورتی که دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما را دریافت کنند، می توانند در بلغارستان مشغول به کار شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *