کاریابی در برزیل

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در برزیل
  • ویزای کار برزیل
  • مدارک مورد نیاز کار در برزیل
  • نرخ بیکاری در برزیل
  • لیست مشاغل مورد نیاز برزیل 2021
  • میزان حقوق کار در برزیل
  • نحوه کاریابی در برزیل
  • مؤسسات کاریابی در برزیل
  • بررسی ویزای همراه برزیل
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در برزیل
  • کاریابی در برزیل و سخن پایانی

کاریابی در برزیل و مقدمه ای بر آن

کاریابی در برزیل ، وضعیت کار در برزیل و پر درآمدترین مشاغل برزیل در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. شرایط کار و زندگی در برزیل چگونه است؟ پر درآمدترین مشاغل برزیل کدامند؟ کاریابی در برزیل به چه صورت است؟ به عنوان بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، برزیل دارای شهرهای بزرگ و جوامع فعال است که همگی مملو از مهاجران خارجی هستند. به خاطر فرهنگ پر جنب و جوش، سواحل زیبا و برنامه های خیره کننده محیطی، بسیاری از افراد ممکن است بخواهند برای کار به برزیل نقل مکان کنند. با این حال، قبل از شروع کار باید وضعیت کار در برزیل را بررسی کنید. این مقاله به نگارش درآمده تا شرایط کار و زندگی در برزیل، بیکاری در برزیل و کاریابی در برزیل را به صورت کامل و اساسی بررسی کند و در اختیار شما همراهان قرار دهد. مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور، آماده اند تا به سؤالات شما درباره کاریابی در برزیل پاسخ دهند. همچنین برای استفاده از خدمات مجموعه و اخذ مشاوره بدون هزینه، می توانید با کارشناسان مجموعه مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمائید.

شرایط عمومی کاریابی در برزیل:

کشور برزیل منطقه وسیعی بین آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس است. این کشور در شرقی ترین منطقه آمریکا قرار گرفته و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور پرجمعیت کره زمین است و یک سوم جمعیت آمریکای لاتین را تشکیل می دهد. بیشتر ساکنان برزیل در امتداد ساحل شرقی متمرکز شده اند. پایتخت این کشور برازیلیا است که مهاجران زیادی را به سمت خود جذب می کند. برزیل با کشورهای اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو و گویان مرز مشترک دارد. واحد پول این کشور، رئال با علامت R$ و کد اختصاری BRL است. زبان رسمی این کشور پرتغالی بوده، مساحت آن ۸٬۵۱۴٬۲۱۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن بالای 209 میلیون نفر است. اگر به دنبال کشوری هستید که مردم آن روحیه قوی و سرزنده داشته باشند، قطعاً برزیل می تواند مقصد خوبی برای شما باشد.

برزیلی ها همه کارهایشان را با شور انجام می دهند و زندگی آن ها به ندرت کسل کننده می شود. فوتبال، موسیقی، غذا و جشنواره ها فقط چند نمونه از تفریحات هیجان انگیز در این کشور است. شهرهای این کشور در حال رشد هستند. مجتمع های عظیم برق آبی و صنعتی، معادن و زمین های کشاورزی حاصل خیز این کشور را به یکی از اقتصاد های بزرگ دنیا تبدیل کرده اند. با این وجود، برزیل با نابرابری های شدید اجتماعی، تخریب محیط زیست و بحران های مالی متناوب دست و پنجه نرم می کند. شما می توانید برای استفاده از بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی به برزیل مهاجرت کنید. تعدادی مجوز کار، ویزا و گزینه اقامت برای برزیل وجود دارد که منجر به تابعیت آن می شود.

شرایط عمومی برزیل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور برزیل

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار در برزیل:

به طور معمول، برزیل برای متقاضیان ابتدا ویزای کار موقت و اجازه اقامت را می دهد. مجوزهای موقت معمولاً تا دو سال به طول می انجامند و می توانند یک بار دیگر به مدت دو سال تمدید شوند. هر اجازه کار برزیل شرایط خاص خود را دارد، از جمله ویزای VITEM V، از آنجا که این ویزا رایج ترین نوع ویزا است، اکثر کارمندان باید شرایط مربوط به آن را برآورده کنند. آنها باید در زمینه استخدام خود، دارای دو سال تجربه حرفه ای مرتبط باشند و حداقل نه سال تحصیل داشته باشند، در این خصوص تبصره های زیر نیز قابل قبول هستند:

  • یک مدرک دانشگاهی مرتبط و یک سال تجربه حرفه ای
  • بدون تجربه حرفه ای با مدرک تحصیلات تکمیلی مربوطه

کارمندان تا زمانی که ویزای اقامت موقت یا دائم را نداشته باشند نمی توانند درخواست ویزای کار کنند. برای ویزا، یک کارفرمای احتمالی باید مراحل درخواست را آغاز کند، این درخواست برای یک سمت شغلی است و اگر بعد ها فرد تصمیم بگیرد در جای دیگر کار کند باید درخواست جدیدی را ثبت کند. ویزای کار برزیل انواع مختلفی دارد از جمله:

  • ویزای VITEM V:

    همانطور که گفتیم این ویزای موقت رایج ترین ویزای کاری است. معمولاً برای اتباع خارجی که برای کمک فنی، مهارت های تحقیقاتی یا خدمات حرفه ای قرارداد کاری می بندند، صادر می شود. کارمندان در این گروه باید توسط وزارت کار و استخدام تأیید شوند.

  • ویزای VITEM II (سفر تجاری):

     اتباع خارجی که برای کار به برزیل سفر می کنند معمولاً برای ویزای VITEM II اقدام می کنند. این ویزا تا 10 سال اعتبار دارد و اجازه اقامت را تا90 روز در سال به متقاضیان می دهد.

  • ویزای کار دائمی (Visto Permanente):

    کارگران خارجی که حق اقامت دائم در برزیل را دارند معمولاً این ویزا را درخواست می کنند. این مورد برای محققان، دانشمندان، سرمایه گذاران حرفه ای با بیش از 50،000 دلار سرمایه گذاری برای هر نفر، یا 200،000 دلار سرمایه گذاری برای هر شرکت و مدیران اعمال می شود. پس از دو سال، برخی از دارندگان ویزای VITEM V در این گروه می توانند برای ویزای کار دائمی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار برزیل:

هم کارفرمایان و هم کارمندان باید مراحل درخواست ویزای کاری برزیل را انجام دهند. کارفرمایان باید کلیه اسناد بالقوه کارمندان را که ترجمه شده به زبان پرتغالی است، را به هماهنگی عمومی اداره مهاجرت ارسال کنند. سپس این اسناد به وزارت امور خارجه می رسد و به سفارت یا کنسولگری برزیل در کشور محل اقامت کارمند اطلاع می دهد که روند ویزای کار را آغاز کند. سپس کارمندان باید کلیه مدارک خود را به سفارت مورد نظر تحویل دهند. قابل ذکر است که فقط اشخاص حقوقی در برزیل می توانند برای درخواست ویزا اقدام کنند و مراحل کاری آن را انجام دهند. کارمندان باید اطلاعاتی در مورد آدرس خود، کپی پاسپورت، مدارک تحصیلی، تجربه حرفه ای و موارد دیگر ارائه دهند. به خاطر داشته باشید که هزینه ویزا بسته به کشور متفاوت است. شرکت ها برای شروع روند اجازه کار برای کارمندان باید اسناد زیر را نشان دهند:

  • فرم درخواست اجازه کار
  • فرم متقاضی
  • اساسنامه شرکت یا تغییرات قراردادی ثبت شده در هیئت تجاری یا ثبت احوال عمومی
  • کپی مصوبه صلاحیت حرفه ای شخص از یک شرکت مورد اطمینان
  • سند اثبات انتصاب نماینده قانونی متقاضی

نرخ بیکاری در برزیل:

اقتصاد برزیل سالهاست که به طور مداوم در حال رشد است و در حال حاضر نهمین اقتصاد بزرگ در جهان را دارد. پیش بینی می شود این رشد ادامه یابد و برزیل را به مکانی امیدوار کننده برای مهاجرانی که به دنبال تغییر شغل هستند، تبدیل کند. نرخ بیکاری در این کشور ملاکی برای آگاهی شما از شمار بیکاران در برزیل است. بنابراین با تحلیل و بررسی نمودار نرخ بیکاری که در این قسمت درج شده در می یابیم که نرخ بیکاری در برزیل از فوریه تا آوریل 12،6 درصد بوده و در سه ماه منتهی به ژوئیه 2020 به 13.8 درصد رسیده است. که این نرخ از انتظارات بازار بالا تر بوده و اصلی ترین علت افزایش آن شیوع ویروس کرونا در بازار کار است. همچنین این نرخ در چند سال اخیر بالاترین میزان را داشته است. زیرا تعداد بیکاران با 2.5 درصد افزایش به 13.13 میلیون نفر و اشتغال با 8.1 درصد کاهش به 82.03 میلیون نفر رسیده است.

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل 2021:

مهاجرانی که تمایل دارند در برزیل مشغول به کار شوند و از طریق کار به این کشور بیایند. باید قبل از عزیمت خود شغلی پیدا کنند زیرا بازار کار و مقررات مربوط به کارمندان خارجی فقط فرصت های شغلی محدودی را برای مهاجران در برزیل فراهم می کند. برزیل یکی از بزرگترین نیروهای کار در جهان را دارد. در سالهای اخیر، تعداد کارمندان بومی کاملاً آموزش دیده و واجد شرایط به طور مداوم افزایش یافته و اشتغال خارجی ها کاهش یافته است. متداول ترین کار برای انگلیسی زبانانی که به برزیل می روند آموزش زبان انگلیسی در مدارس است. شایع ترین مشاغل در برزیل مشاغل خدماتی است. بسیاری از برزیلی ها همچنین در زمینه ساخت کامپیوترهای پیشرفته کار می کنند، برخی دیگر به پرورش محصول و پرورش دام می پردازند. در جدول زیر تعدادی از مشاغل مورد نیاز برزیل را گردآوری کرده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز برزیل 2021
استادیار اقتصاد
مهندس مکانیک
زمین شناس
بازاریاب
چشم پزشک
مدیر مالی
دستیار اداری
اقتصاددان
حسابدار

میزان حقوق برای کار در برزیل:

پس از اینکه شرایط کار و زندگی در برزیل را بررسی کردید. نوبت به بررسی حقوق مشاغل در این کشور می رسد. حقوق برزیل در بخش های سطح پایین یا متوسط​​، می تواند بسیار کم باشد. تأمین هزینه های زندگی در برزیل برای افرادی که از خارج از کشور آمده اند بسیار دشوار است. بنابراین بهترین گزینه برای این افراد جستجوی کارهایی است که حقوق آن ها با ارز خارجی داده می شود. در برزیل، حداکثر ساعات کار در هفته معمولاً 40 تا 44 ساعت است که بستگی به تعداد روز های کاری در هفته (5 یا 6 روز باشد) دارد. قانون کار برزیل تعطیلات سالانه 30 روز را تعیین کرده است که باید یک باره گرفته شود یا به دو قسمت تقسیم شود و یک نیمه آن باید حداقل 20 روز باشد. فردی که در برزیل کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 8،560 BRL درآمد دارد. محدوده حقوق در این کشور از 2،170 BRL تا 38،200 BRL می باشد. در جدول زیر پر درآمدترین مشاغل برزیل ذکر شده است.

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار رسمی 7،570 BRL
مسئول پذیرش 4،240 BRL
طراح گرافیک 5،300 BRL
خلبان 14،200 BRL
مهماندار هواپیما 5،980 BRL
افسر پلیس 5،040 BRL
وکیل 17،600 BRL
معلم دبیرستان 7،320 BRL

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

نحوه کاریابی در برزیل:

از آنجا که اخذ ویزای کار در برزیل بسیار سخت است و فقط در موارد خاص صادر می شود، شما باید قبل از عزیمت به این کشور برای آن درخواست دهید. اگر متقاضی کار با برزیلی ها هستید درخواست شما باید به پرتغالی نوشته شود. همچنین برای شروع مراحل درخواست اجازه کار خود، به کارفرما نیاز خواهید داشت. برای پیدا کردن کارفرما و کاریابی در برزیل راه های متنوعی وجود دارد. روزنامه ها، آژانس های کاریابی و اینترنت از جمله این روش ها هستند. یکی از محبوب ترین سایت ها برای جستجوی کار، Catho است. در صورت داشتن صلاحیت، می توانید در وب سایت های شرکت های بزرگ چند ملیتی یا آژانس های بین دولتی مستقر در برزیل نیز به جستجو کار بپردازید. اتاق های بازرگانی و سفارتخانه های کشور خود نیز می توانند پیشنهادات شغلی یا لیستی از شرکت های بین المللی مستقر در برزیل را برای شما ارائه دهند.

مؤسسات کاریابی در برزیل:

یافتن شغل در برزیل به ویژه برای خارجی ها می تواند یک چالش باشد. یکی از روش های کاریابی با استفاده از آژانس های کاریابی در برزیل است. از طریق اینترنت شما به راحتی می توانید با این آژانس ها ارتباط پیدا کنید و رزومه خود را برای آن ها ارسال کنید. در صورتی که مورد تأیید قرار گرفتید، نوبت به مصاحبه شغلی می رسد که نقش تعیین کننده ای در روند درخواست ویزای کار برزیل دارد. وقتی به دنبال کار می گردید باید مراقب بسیاری از آژانس های سودجو باشید. این آژانس ها پیشنهادات بسیار وسوسه انگیز شغلی را به شما ارائه می دهند که در نهایت نادرست به نظر می رسد. توجه داشته باشید که برای هیچ خدماتی پول پرداخت نکنید زیرا این مورد نشانه مطمئنی از کلاهبرداری است! در این قسمت لیستی از آژانس های کاریابی در برزیل را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این آژانس ها مطمئن هستند و با خیال آسوده می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • Book Brazil Empregos Online
  • Empregos Garanhuns
  • Infinity Brazil - Jobs for cruise ships
  • Professionals Brazil

بررسی ویزای همراه در برزیل:

اجازه اقامت و کار می تواند شرایط مربوط به گرفتن ویزای همراه را برای خانواده شما مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که متقاضی بتواند ویزای کار دائمی برزیل را دریافت کند می تواند برای ویزای پیوستن به خانواده درخواست دهد. متقاضی برای همسر و شریک زندگی خود، فرزندان زیر 21 سال و اگر فرزند زیر 24 سالی دارد که در کالج تحصیل می کند یا تحصیلات تکمیلی را دنبال می کند، می تواند این کار را انجام دهد. برای اخذ این ویزا باید مدارک خود را آماده کنید. لطفاً توجه داشته باشید كه سفارت می تواند اطلاعات اضافی یا مستندات دیگر را به غیر از مدارکی که در اینجا ذکر کرده ایم درخواست كند، کلیه اسناد باید دارای مهر رسمی یا مهر مقام صادر کننده باشند و متعاقباً باید توسط این سفارت قانونی شوند. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی مدارک مورد درخواست سفارت برزیل در کشور خود را بررسی کنید. برخی از این مدارک شامل موارد درج شده در لیست زیر هستند:

  • گذرنامه متقاضی
  • فرم درخواست ویزا
  • یک قطعه عکس
  • برنامه سفر

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در برزیل:

همانطور که گفتیم برای اولین بار ویزای کار برزیل به مدت دو سال معتبر است و بعد از آن می توانید آن را برای دو سال دیگر تمدید کنید. بعد از اینکه موفق شدید ویزای کار برزیل را دریافت کنید و پس از چهار سال داشتن اقامت در این کشور می توانید برای اقامت دائم آن درخواست دهید. همچنین پس از چهار سال اقامت دائم می توانید برای گرفتن تابعیت برزیل اقدام کنید و پاسپورت این کشور را دریافت کنید. پاسپورت برزیل به شما اجازه می دهد بدون نیاز به ویزا به بیش از 145 کشور سفر کنید. همراه با در نظر گرفتن اقتصاد و جایگاه بین المللی برزیل، این امر باعث می شود گذرنامه برزیل یک انتخاب عالی برای تابعیت دوم باشد. تابعیت برزیل به شما این امکان را می دهد که به طور خارق العاده ای زندگی خود را در این کشور ادامه دهید. از آنجا که برزیل عضو بلوک تجاری MERCOSUR است، شما همچنین می توانید در هر کدام از کشورهای عضو این بلوک زندگی و کار کنید. لازم به ذکر است برای اقامت دائم و گرفتن تابعیت برزیل باید بتوانید به زبان پرتغالی صحبت کنید و هزینه زندگی خود را تأمین کنید.

کاریابی در برزیل و سخن پایانی:

کاریابی در برزیل ، وضعیت کار در برزیل و پر درآمدترین مشاغل برزیل در این نوشتار بررسی شد. مدارک مورد نیاز ویزا برزیل، بیکاری در برزیل و نحوه کاریابی در برزیل را در این مقاله بیان کردیم. سعی داشتیم مطالبی از قبیل کاریابی در برزیل و وضعیت کار در برزیل را به صورتی بیان کنیم که کامل و بی نقص باشد و به عنوان راهنمای خوبی برای شما عزیزان عمل کند. همانطور که گفتیم این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد و شرایط کار و زندگی در برزیل خوب است. از طرف دیگر چون برای اخذ ویزا کارفرما باید از طرف متقاضی درخواست دهد و برای او پیشنهاد شغلی ارسال کند، برای اخذ آن متقاضیان شرایط سختی را در پیش دارند. در نتیجه ما در مؤسسه حقوقی ملک پور این پیشنهاد را برای شما داریم که شرایط کشور های دیگر را بررسی کنید و با کشور هایی که کار پیدا کردن در آن ها نسبت به کاریابی در برزیل آسان تر است، آشنا شوید. اگر در مورد کاریابی در برزیل پرسشی دارید می توانید با کارشناسان مؤسسه تماس بگیرید. همچنین می توانید در پایان مقاله با امتیاز دهی ستاره ای به ما امتیاز دهید یا در قسمت ثبت سؤال و دیدگاه، نظرات و سؤالات خود را ثبت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در برزیل

✅نرخ بیکاری در برزیل چند درصد است؟

نرخ بیکاری در برزیل از فوریه تا آوریل 12،6 درصد بوده و در سه ماه منتهی به ژوئیه 2020 به 13.8 درصد رسیده است.

 پر درآمدترین مشاغل برزیل کدامند؟

در برزیل مشاغل زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد. از جمله مشاغل پر درآمد در برزیل می توان به زمین شناسی، چشم پزشکی و مشاغل مربوط به کارهای مدیریتی اشاره کرد.

 ✅کاریابی در برزیل به چه صورت است؟

برای کاریابی در برزیل روزنامه ها، آژانس های کاریابی و اینترنت از جمله روش های کاریابی هستند. یکی از محبوب ترین سایت ها برای جستجوی کار، Catho است.

✅دستمزد کار در برزیل چقدر است؟

دستمزد در برزیل بسته به نوع شغل و تخصص شما متفاوت است ولی به طور کلی حقوق میانگین در این کشور 8،560 BRL می باشد و حداقل حقوق 2،170 BRL و حداکثر آن 38،200 BRL می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *