کاریابی در ایسلند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در ایسلند
  • ویزای کار ایسلند
  • مدارک مورد نیاز کار در ایسلند
  • نرخ بیکاری در ایسلند
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ایسلند
  • میزان حقوق کار در ایسلند
  • نحوه کاریابی در ایسلند
  • مؤسسات کاریابی در ایسلند
  • بررسی ویزای همراه ایسلند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ایسلند
  • کاریابی در ایسلند و سخن پایانی
✅ کاریابی در ایسلند✅نحوه اخذ ویزای کاری ایسلند توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در ایسلند و مقدمه ای بر آن

کاریابی در ایسلند و نحوه اخذ ویزای کاری ایسلند در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. بازار کار در ایسلند چگونه است؟ مشاغل مورد نیاز ایسلند کدام هستند؟ شرایط کار در ایسلند چگونه است؟ مهاجرت به ایسلند چگونه امکان پذیر است؟ برای مهاجرت به ایسلند، شهروندان اتحادیه اروپا به اجازه کار یا اقامت نیاز ندارند ولی مهاجرت شهروندان سایر کشور ها به ایسلند می تواند چالش برانگیز باشد و به مجوز نیاز دارد. یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار است که در این مقاله به بررسی هر چه کامل تر آن و کاریابی در ایسلند پرداخته شده است. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در ایسلند خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کاریابی در ایسلند با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در ایسلند:

کشور ایسلند از یک جزیره بزرگ و چندین جزیره کوچک تشکیل شده است که در اقیانوس اطلس قرار دارد. فاصله کشور ایسلند از نروژ 970 کیلومتر اعلام شده است. این کشور از اسکاتلند 812 کیلومتر فاصله دارد. پایتخت این کشور ریکیاویک است. واحد پول کشور ایسلند کرونای (ISK) ایسلند اعلام شده است، تولید ناخالص داخلی در این کشور 25 میلیارد دلار بوده و رتبه 106 را در جهان دارد. کشور ایسلند در زمینه ماهیگیری رتبه بالایی دارد، به طوری که در سال اقتصاد این کشور وابسته به حرفه ماهیگیری است. شایان ذکر است که این کشور بهترین فضای زندگی را ایجاد کرده است به طوری که شادترین افراد را داشته و در لیست امن ترین کشورها قرار دارد. ایسلند دارای تعدادی از صنایع در حال رشد است، از جمله تولید نرم افزار و گردشگری، که به بهبود رونق اقتصادی کشور کمک می کند. این کشور پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال 1994، توانست تنوع اقتصادی بیشتری ایجاد کند و فرصت های کاریابی در ایسلند را برای مهاجران افزایش دهد.

شرایظ عمومی ایسلند جمعیت و مساحت ایسلند پایتخت ایسلند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایسلند

ویزای کار در ایسلند:

شهروندان کشورهای عضو EFTA و EEA می توانند در ایسلند بدون نیاز به ویزا یا اجازه کار برای مدت سه ماه زندگی و کار کنند. مهاجران که تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا را ندارند برای کار در ایسلند باید درخواست اجازه کار و اقامت دهند. برای اخذ ویزا در ایسلند ابتدا باید برای کاریابی در ایسلند اقدام کنید و تا زمانی که مجوز کار را دریافت نکنید نمی توانید کار خود را شروع کنید. همچنین اجازه کاری که به شما داده می شود فقط مختص کارفرمای فعلی شما است و در صورتی که بخواهید با یک کارفرمای دیگر کار کنید باید درخواست مجوز کار جدید دهید. کسانی که می خواهند برای اجازه اقامت و اجازه کار در ایسلند اقدام کنند، باید شغل خود را در این کشور تضمین کرده و قرارداد کاری امضا کرده باشند. قرارداد کار باید همراه با تقاضایی باشد که قبل از ورود متقاضی به ایسلند ارائه شود. سه نوع مجوز کار در دسترس افراد غیر EEA / EFTA در زیر ذکر شده است:

انواع ویزا یا مجوز کار
متخصصان واجد شرایط نیاز به آموزش حرفه ای در سطح دانشگاه یا استاندارد فنی تأیید شده دارند. آموزش باید آنچه را که در نیروی کار ایسلندی کم است اصلاح کند و متقاضی باید ثابت کند کار خود  را بهتر از یک ایسلندی یا شهروند EEA ای تواند انجام دهد.
ورزشکاران ممکن است به ورزشکاران و مربیان متعلق به تیم های ملی المپیک یا باشگاه تحت انجمن ورزشی ایسلند ویزا داده شود.
کمبود موقت کارگران هر کدام از رشته های موجود در ایسلند یا  EEAکه فاقد اشتغال هستند می توانند امکان مجوزهای کار موقت را فراهم کنند، هرچند این موارد فقط یکبار قابل تمدید هستند.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار ایسلند:

درخواست مجوز اقامت، درخواست جواز کار، اسناد و مدارک پشتیبانی لازم، برای تأیید نیازهای اقامت به اداره مهاجرت یا دفاتر بخشداران خارج از منطقه شهری ریکیاویک ارسال می شود. شرایط دقیق آن به نوع اجازه اقامت متقاضی بستگی دارد. اداره مهاجرت تنها در صورت اعطای اجازه کار، از طرف اداره کار می تواند اجازه اقامت بر اساس کار را صادر کند. ضمن اینکه سن متقاضی باید بیش از 18 سال باشد، اسنادی که باید ارسال شود به شرح زیر است:

  • گذرنامه معتبر (مدت اعتبار باید حداقل 90 روز بیش تر از مدت اعتبار اجازه اقامت باشد)
  • بیمه درمانی معتبر (متقاضی باید یک گواهی بیمه از یک شرکت بیمه ایسلندی یا یک شرکت بیمه خارجی مجاز به فعالیت در ایسلند ارائه دهد.)
  • سوءپیشنه (گواهی سوابق کیفری باید از همه کشورهایی که متقاضی در 5 سال اخیر در آنها زندگی کرده است ارائه شود.)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا درخواست اجازه اقامت (مهم است كه متقاضی محل اقامت خود را در ایسلند اعلام كند)
  • عکس
  • قرارداد کار امضا شده
  • سندی که نشان دهنده توانایی تأمین هزینه ها در طول مدت اقامت باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در ایسلند:

در طی بیماری همه گیر COVID-19، نرخ بیکاری در ایسلند افزایش یافته است. بر اساس گزارش اداره کار، در پایان ماه مارس، 38600 نفر به عنوان بیکار ثبت شده اند. در حالی که 14200 نفر مزایای بیکاری منظم دریافت می کردند، نسبت اشتغال در این کشور کاهش یافته بود. نرخ بیکاری تنظیم شده فصلی در ایسلند در آگوست سال 2020 به 6 درصد کاهش یافت، این در حالی است که این نرخ در ماه گذشته 6،4 درصد بوده است. همان طور که گفته شد به دلیل شیوع ویروس کرونا در بازار کار، نرخ بیکاری این کشور در میان بالاترین نرخ ها از سال 2014  تا کنون بوده است. تعداد بیکاران با کاهش 200 نفر به 12،400 نفر رسیدند و  اشتغال با افزایش 1200 نفر به 196،000 نفر رسید. بنابراین با توجه به این نرخ و مقایسه آن با نرخ های گذشته می بینیم که این نرخ افزایش پیدا کرده و پیدا کردن کار در ایسلند سخت تر شده است. با این حال اگر مهارت و رزومه خوبی داشته باشید این امکان برای شما وجود دارد که توسط کار فرما استخدام شوید.

نرخ بیکاری در ایسلند کاریابی در ایسلند

مشاغل مورد نیاز 2020 ایسلند:

برای کاریابی در ایسلند اگر بتوانید مهارت و تجربه خود را در هر یک از زمینه هایی که ایسلند در آن با کمبود نیرو مواجه است به کار ببندید، حرفه و کار شما توجه کارفرمایان را به خود جلب خواهد کرد. بنابراین در صورتی که این شرایط و سایر شرایط ذکر شده را داشته باشید روند اخذ مجوز و استخدام شدن شما سریع تر پیش می رود. صنایع عمده این کشور عبارتند از: ذوب آلومینیوم، فرآوری ماهی، نیروگاه آبی، محصولات پزشکی / دارویی و جهانگردی. این کشور به ویژه در بخش های بهداشت، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و جهانگردی به کارگران زیادی نیاز دارد. شهر های ریکیاویک، سلفوس، هافنارفجوردور و آکوریری در ایسلند بیشترین تقاضا را برای کار دارند. به طور کلی ایسلند به مشاغل مختلفی برای کار نیاز دارد و شما می توانید از طریق وب سایت هایی که در این مقاله ذکر شده اند این مشاغل را بررسی کنید. همچنین مشاغل برتر در ایسلند به شرح ذکر شده در جدول زیر هستند:

مشاغل مورد نیاز 2020 ایسلند
مهندس طراحی مهندس نرم افزار
انیماتور همیار تحقیق
طراح برق برنامه نویس
مشاور حقوقی طراح گرافیک
توسعه دهنده نرم افزار مهندس طراحی عمران

میزان حقوق برای کار در ایسلند:

یک هفته کاری اداری در ایسلند از دوشنبه تا جمعه، 8 ساعت در روز است. این یعنی 37.5 ساعت در هفته، شامل ناهار (معمولاً نیم ساعت تا یک ساعت)، برابر با 40 ساعت هفته کاری است. علاوه بر این، شما مجاز به 15 دقیقه استراحت هستید. بیشتر دفاتر از ساعت 8 تا 10 صبح شروع به کار می کنند. برنامه ریزی یک روز کاری که بیش از 13 ساعت باشد برای کارفرمایان غیرقانونی است. شخصی که در ایسلند کار می کند معمولاً ماهانه حدود 687،000 ISK درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در این کشور 174،000 ISK و حداکثر حقوق 3،070،000 ISK می باشد. حقوق و دستمزد بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است. برای کاریابی در ایسلند در جدول زیر لیستی از مشاغل و حقوق آن ها را برحسب ISK ذکر کرده ایم:

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار 427،000 ISK
تحلیل گر مالی 859،000 ISK
منشی 298،000 ISK
طراح گرافیک 408،000 ISK
مهندس هوا و فضا  818،000 ISK
مکانیک 254،000 ISK
مترجم 600،000 ISK
مهندس عمران 594،000 ISK
مهندس مکانیک 598،000 ISK
پیش خدمت 211،000 ISK
متخصص تغذیه 1،310،000 ISK
مهندس شبکه 535،000 ISK
مهندس پزشکی 535،000 ISK
مدیر حسابداری 1،020،000 ISK
مدیر مالی 1،340،000 ISK
مدیر دفتر  579،000 ISK
عکاس 58،000 ISK
معمار 752،000 ISK
معلم 509،000 ISK
مربی مهد کودک  243،000 ISK
مهندس برق 628،000 ISK
سرآشپز 388،000 ISK
دندان پزشک 1،580،000 ISK
پرستار 499،000 ISK
برنامه نویس 613،000 ISK
دارو ساز 793،000 ISK

نحوه کاریابی در ایسلند:

برای مهاجرینی که رویای کار در ایسلند را در سر می پرورانند، پایداری، حوصله و همچنین  مدارک خاصی لازم است. بهتر است قبل از هرکاری، کاریابی در ایسلند و جستجوی شغل مورد نظر خود را شروع کنید. به عنوان مثال سایت هایی مانند EURES به شما امکان جستجوی شغل و یافتن اطلاعات در مورد کشور را می دهند یا می توانید از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn  برای ایجاد شبکه ای از مخاطبین و کشف فرصت های موجود استفاده کنید، همچنین آژانس های کاریابی اغلب بهترین گزینه برای مهاجران هستند. این آژانس ها اغلب برای افراد جویای کار رایگان هستند و می توانند به مهاجران با تخصص خاص، در یافتن شغل رویایی خود کمک کنند. ثبت نام در یک یا چند آژانس ایده خوبی برای پیدا کردن کار  است. علاوه بر این، می توانید از بخش های شغلی طبقه بندی شده در روزنامه های محلی استفاده کنید نکته ای که وجود دارد این است که تمام آگهی های استخدام در روزنامه ها به زبان ایسلندی هستند.

مؤسسات کاریابی در ایسلند:

ایسلند یک مکان محبوب گردشگری و مکانی هیجان انگیز برای زندگی و کار است. اگر علاقه مند به کار در این کشور هستید، می توانید در چند آژانس کاریابی در ایسلند ثبت نام کرده و مدارک و رزومه خود را برای آن ها ارسال کنید تا آن ها بتوانند کار متناسب با حرفه شما را پیدا کنند و شما را به کارفرمایان معرفی کنند. در حال حاضر، چندین بخش در بازار ایسلند رونق زیادی را تجربه کرده و تقاضا برای کارگران واجد شرایط در آن زیاد است. در ادامه به مؤسسات کاریابی در ایسلند برای مهاجران اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا می پردازیم.  Good Peopleیک آژانس خدمات اشتغال در ایسلند است که کارکنان واجد شرایط اتحادیه اروپا را با شرکت های ایسلندی مطابقت می دهد تا نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت را برآورده کند و به آن ها خدمات عالی و حرفه ای ارائه می دهند. همچنین لیستی از آژانس های کاریابی به شرح ذیل می باشند:

موسسات کاریابی در  ایسلند
Swapp Agency
Vinna.is
Capacent
Íslensk verkmiðlun
Elja
Hagvangur
Vinnumálastofnun
British Embassy Reykjavik
Tryggingastofnun ríkisins
The Directorate of Immigration
Ell Recruitment Ltd

بررسی ویزای همراه در ایسلند:

اعضای خانواده شهروندان کشورهای عضو EEA / EFTA می توانند در ایسلند اقامت داشته باشند، اگر اقامت آنها براساس حقوق شهروندی یکی از کشورهای عضو EEA / EFTA مقیم ایسلند باشد. آنها باید برای کارت اقامت در اداره مهاجرت اقدام کنند اما اجازه اقامت بر اساس پیوستن به خانواده را ندارند، برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا این امکان وجود دارد و برای اعطای اجازه اقامت بر اساس پیوستن به خانواده، شرایط اساسی اجازه اقامت باید رعایت شود. الزامات و حقوق مربوط به اجازه اقامت از طریق اتحاد خانواده، می تواند بسته به نوع درخواست اقامتی که داده شده متفاوت باشد. طبق قانون این کشور کسانی که می توانند از طریق ویزای همراه به مهاجر ملحق شوند شامل: همسر، شریک زندگی مشترک، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادری که 67 یا بیشتر از آن سن دارند. به غیر از این افراد اقوام دیگر نمی توانند از این طریق اجازه اقامت را بگیرند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ایسلند:

اگر می خواهید از طریق کار اقامت دائم و تابعیت ایسلند را به دست بیاورید باید بدانید که این کار از طریق شرایط خاصی امکان پذیر است. می توان گفت اجازه اقامت دائم شامل حق اقامت دائم در ایسلند است. قانون اصلی این است که یک متقاضی باید 4 سال از طریق اجازه اقامت، در ایسلند اقامت داشته باشد. متقاضی ممکن است پس از اقامتی کوتاه تر از 4 سال یا بدون احراز شرایط اقامت قبلی، حق داشتن اجازه اقامت دائم را داشته باشد. با این وجود سایر شرایط، غیر از شرایط اقامت باید رعایت شود. اجازه اقامت از طریق کاری که نیاز به دانش تخصصی دارد، کمبود کارگر و ورزشکاران ممکن است مبنای اجازه اقامت دائم باشد. یک شخص پس از هفت سال اقامت در ایسلند ممکن است به عنوان یک شهروند ایسلندی تابعیت یابد و در صورتی که شرایط قانون ملیت ایسلندی را برآورده کرده باشد می تواند تقاضای تابعیت ایسلند را ارائه دهد.

کار در ایسلند و سخن پایانی:

کاریابی در ایسلند و نحوه اخذ ویزای کاری ایسلند در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در ایسلند، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به کاریابی در ایسلند و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد ایسلند شرایط اقامتی و تابعیتی را برای مهاجران دارد ولی برای اخذ ویزای کار در ایسلند به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است که این موضوع شرایط گرفتن ویزای کاری و کاریابی در ایسلند را سخت کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کاریابی در ایسلند را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما، میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در ایسلند

✅ بازار کار در ایسلند چگونه است؟

بازار کار در ایسلند با سطح بالای اشتغال و سطح پایین بیکاری، با مشارکت فعال مهاجران، عملکرد خوبی دارد.

مشاغل مورد نیاز ایسلند کدام هستند؟

کشور ایسلند به صورت ویژه در بخش های بهداشت، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و جهانگردی به کارگران زیادی نیاز دارد.

✅ شرایط کار در ایسلند چگونه است؟

برای کار در ایسلند به مجوز کار و مجوز اقامت نیاز است.

مهاجرت به ایسلند چگونه امکان پذیر است؟

روش های مخلتفی برای مهاجرت به ایسلند وجود دارد که یکی از آن ها مهاجرت از طریق کار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *