کاریابی در اسلوونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در اسلوونی
  • ویزای کار در اسلوونی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلوونی
  • نرخ بیکاری در اسلوونی
  • لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021
  • میزان حقوق کار در اسلوونی
  • نحوه کاریابی در اسلوونی
  • مؤسسات کاریابی در اسلوونی
  • بررسی ویزای همراه اسلوونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلوونی
  • کاریابی در اسلوونی و سخن پایانی
✅ کاریابی در اسلوونی ✅ شرایط اخذ ویزای کار در اسلوونی در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در اسلوونی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در اسلوونی و شرایط اخذ ویزای کار در اسلوونی در این مقاله از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آیا برای کاریابی در اسلوونی، باید از شرایط خاصی برخوردار باشیم؟ آیا مدارک مورد نیاز برای کاریابی در اسلوونی را می دانید؟ در مقاله کاریابی در اسلوونی به پاسخ این سوالات دست خواهیم یافت. امیدواریم در انتهای مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. یکی از روش های مهاجرت، اخذ ویزای کار می باشد اما ویزای کار در هر کشور شرایط منحصر به فرد خود را می طلبد. به همین جهت برآن شدیم تا شرایط کاریابی در اسلوونی را برای شما عزیزان تشریح کنیم تا در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید.

 در بخش های بعدی به تشریح شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در اسلوونی خواهیم پرداخت و در زمینه کاریابی و روش های کاریابی اطلاعات خوبی را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. چنانچه نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایی و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کاریابی در اسلوونی:

اسلوونی کشوری است در اروپای مرکزی که از شمال با اتریش و مجارستان، از جنوب و از شرق با کرواسی و از غرب با ایتالیا مرز مشترک دارد. پایتخت اسلوونی لیوبلیانا می باشد که از جمله شهر های بزرگ اسلوونی محسوب می شود. در اسلوونی جمعیتی در حدود دومیلیون و یکصد هزار نفر در مساحتی 20هزار کیلومتر مربعی زندگی می کنند. در سلوونی صنایع گوناگونی از جمله معادن فلزات، ذوب و ریخته گری، کشاورزی و دامپروری، الکترونیک و … وجود دارند. در اغلب مناطق اسلوونی سرزمین های پست وجود دارد که منبع بسیار خوبی برای تولید و پرورش دام است.

اسلوونی در فناوری سد سازی در دنیا حرفی برای گفتن دارد و در سال های اخیر به دلیل داشتن اقتصاد باز به یکی از کشورهای مورد علاقه سرمایه گذاران تبدیل شده است. در اسلوونی اکثریت مردم پیرو دین مسیحیت هستند و بقیه مردم ادیان مختلف و یا بی دین خواهند بود. واحد پول رایج اسلوونی یورو است و به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است. در ادامه به مبحث کاریابی در اسلوونی خواهیم پرداخت.

کار در اسلوونی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلوونی

ویزای کار در اسلوونی:

در این بخش به موضوع کاریابی در اسلوونی و اخذ ویزای کار آن می پردازیم. برای اخذ ویزای کار از یک کشور خاص، چند روش وجود دارد که به اختصار در مورد آن توضیح خواهیم داد. بعضی از کشور ها مانند آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار دارند و این امکان را به شخص متقاضی می دهند که آزادانه 6 ماه در این کشورها دنبال کار بگرددند. در بعضی از کشورها ویزای کار بر اساس سیستم امتیازبندی است و شخص متقاضی باید امتیازات لازم را داشته باشد. کشورهایی که از سیستم امتیاز بندی استفاده می کنند مثل کانادا و استرالیا هر ساله تعداد زیادی از اشخاص واجدالشرایط را به این کشورها دعوت می کنند.

در کشورهایی که از آن ها اسمی برده نشد، معمولا برای اینکه بتوانید ویزای کار دریافت نمایید باید از یک کارفرمای محلی پیشنهاد کار داشته باشید و با در دست داشتن آن پیشنهاد کاری ( جاب آفر) به سفارت کشور مورد نظر می توان مراجعه کرد و درخواست ویزای کار نمود. یکی از روش هایی که می توان از آن به صورت غیر مستقیم کاریابی در اسلوونی داشته باشید، روش های تحصیلی است چراکه معمولا تحصیل کرده های هر کشور خیلی راحت تر وارد بازار کار می شوند.

مدارک مورد نیاز کار در اسلوونی:

در این بخش به بررسی مدارک مورد نیاز برای کاریابی در اسلوونی خواهیم پرداخت. ذکر این نکته بسیار مهم است که از چه ویزایی برای کاریابی در اسلوونی استفاده می کنید. مثلاً در مواردی که از طریق تحصیل وارد اسلوونی شده اید مدارک شما کمتر و راحت تر جهت بررسی اداره کار اسلوونی خواهد بود. در اکثر روش هایی که برای کار در اسلوونی مورد استفاده قرار می گیرند، وجه مشترک آن را در ادامه خدمت شما تشریح خواهیم کرد. اطلاع در بحث مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار بسیار امر مهمی است و بهتر است در هر زمان حتی المقدور از سفارت اسلوونی و یا اداره کار استعلام شود. در زیر بر خی مدارک مورد نیاز برای کایابی در اسلوونی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • عکس 4*3
  • پیشنهاد کاری که میزان حقوق و دستمزد در آن ذکر شده باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • مدرک تحصیلی

نرخ بیکاری در اسلوونی:

برای اطلاع آن دسته از عزیزانی که قصد کاریابی در اسلوونی و کار کردن در آن دارند، بررسی این کشور از زوایای مختلف مهم می باشد. یکی از آن موارد، نرخ بیکاری می باشد. نرخ بیکاری توصیف گر وضعیت اقتصادی یک کشور است و با تولید رابطه مستقیم خواهد داشت. در نمودار زیر که نرخ بیکاری کشور اسلوونی را مورد ارزیابی قرار داده ایم، مشاهده می شود در سال 2011 نرخ بیکاری کشور اسلوونی حدود 8 در صد بوده است. در سال های پس از آن این میزان افزایش داشته است.در سال های 2012 و 2013 نرخ بیکاری اسلوونی به اوج خود درسیده است و پس از آن رفته رفته به سیر نزولی به خود گرفته است. در حال حاضر نرخ بیکاری کشور اسلوونی نزدیک به 5.5 درصد است. میزان نرخ بیکاری بیان گر این است که از هر 100 نفر تقریبا 6 نفر در اسلوونی بیکار هستند. در واقع منظور 6 نفر، کسانی که در سن و سال کار هستند، می باشد.

نرخ بیکاری در اسلوونی

لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021:

در اکثر کشورهای اروپایی هر ساله و با توجه به نیاز کشور، لیست مشاغل مورد نیاز منتشر می شود و با توجه به نیازهای کشور، افراد واجد الشرایط را دعوت به همکاری می نمایند. کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند به واسطه تفاهم نامه هایی که بین این کشورها وجود دارد، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا وارد کشورهای این محدوده شده و اقدام به کاریابی نمایند. در مورد کشورهای خارج از اتحادیه اروپا این نکته وجود دارد که قبل از هر کاری باید اقدام به اخذ ویزای کار اسلوونی نمایند. ویزای کار برای اشخاص متخصصی صادر خواهد شد که حداقل چند سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشند. برای آشنایی شما عزیزان با این موضوع در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی را ارائه خواهیم داد. شایان ذکر است که این لیست متناسب با نیازهای هر کشور بوده است و ممکن است هر زمان که نیروی مورد نیاز خود را جذب نمودند، این رویه متوقف شود، لذا موسسه حقوقی ملک پور در این زمینه هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

مشاغل مورد نیاز اسلوونی
مهندس برق مهندس مکانیک
مهندس شبکه مامایی
مهندس IT سایر رشته های مرتبط با بهداشت
پرستاری پزشکی
آموزگار

میزان حقوق برای کار در اسلوونی:

اشخاصی که اقدام به کاریابی در اسلوونی می نمایند، همواره یکی از دلایل انجام این کار رسیدن به استقلال مالی در قبال کاری که انجام می دهند، می باشد و بحث مالی یکی از الزامات انجام هر کاری می باشد. به همین جهت بر آن شدم تا پیرامون حقوق و دستمزد در اسلوونی با شما عزیزان صحبت کنیم. در بخش های قبلی متوجه شدیم که اکثریت شغل های اسلوونی پیرامون مشاغل فنی و مهندسی خلاصه شده اند و به طور کلی در کشورهای اروپایی این رشته ها بازار کار خوبی خواهند داشت. به طور متوسط میزان کار کرد هفتگی برای شخصی که به صورت تمام وقت کار می کند، 40 ساعت در هفته می باشد. میزان حقوق و دستمزد بستگی به تجربه کاری هر شخص و میزان دانش و مهارت او در کار می باشد، اما میانگین حقوق در اسلوونی در حدود 850 یورو در ماه می باشد. این میزان حقوق هزینه های جاری زندگی را پوشش خواهد داد.

نحوه کاریابی در اسلوونی:

در کشورهایی که ویزای جستجوی کار وجود ندارد، اشخاص متقاضی کار باید از روش های جایگزین آن استفاده کنند. یکی از این روش ها می تواند تحصیل باشد. اشخاصی که امکان تحصیل در اسلوونی را دارند می توانند از روش تحصیلی به عنوان یک راه جایگزین استفاده نمایند. کسانی که در یک کشور مدرک تحصیلی خود را اخذ می نمایند، هم می توانند راحت تر جذب بازار کار شوند و هم در محیط می توانند به صورت فیزیکی اقدام به کاریابی نمایند. از دیگر روش های کاریابی در اسلوونی می توان به جستجوی سایت های کاریابی اشاره کرد. سایت های محلی و سایت های بین المللی کاریابی می توانند در این زمینه بسیار موثر عمل نمایند. سایت های محلی که اقدام به کاریابی در اسلوونی می کنند با دامنه اینترنتی si شناخته می شوند. از دیگر روش های کاریابی در اسلوونی می توان به جستجوی موقعیت های شغلی در اپلیکیشن ها، روزنامه ها و … اشاره نمود اما در صورتی که از خارج از اسلوونی اقدام به اریابی می نمایید، به نظر می رسد قدری سخت باشد که بتوان به این موارد دسترسی پیدا کرد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در اسلوونی:

در بخش قبلی گفتیم که یکی از راه های کاریابی در اسلوونی موسسات کاریابی هستند که در قالب سایت های کاریابی فعالیت می کنند. موسسات کاریابی به صورت بین المللی و محلی مشغول فعالیت هستند که بهتر است از سایت ها و موسسات محلی استفاده شود. در بخش قبلی ذکر کردیم که موسسات و سایت های محلی با دامنه si  فعالیت می کنند. موسسات کاریابی در اسلوونی فعالیت گسترده ای دارند و هر کدام به گونه ای فعالیت می کنند. معمولا سایت های کاریابی اطلاعات کار و آگهی دهنده را به صورت رایگان در سایت های خود تبلیغ می کنند. در سایت های کاریابی اطلاعاتی از کارفرما، نحوه و چگونگی شغل، حقوق و دستمزد و اطلاعات مربوط به کار را عنوان می نمایند. شخص کارجو با ارسال رزومه برای موسسات کاریابی، اطلاعات خود را در دسترس کارفرمایان محلی قرار می دهد و در صورت یافتن پاسخ مثبت، می تواند جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دریافت نماید. البته پیشنهاد های شغلی باید به تایید اداره کار اسلوونی برسد و توجیه قابل قبولی داشته باشد. در زیر لیست موسسات کاریابی در اسلوونی را مشاهده خواهید کرد.

  • Euraxes
  • Kelly
  • Career
  • Mojedelo
  • Learn4good

بررسی ویزای همراه در اسلوونی:

یکی از دغدغه های شخص جویای کار الحاق خانواده می باشد. کسانی که به کاریابی در اسلوونی علاقمند  هستند، یکی از مشغولیات ذهن این اشخاص الحاق خانواده می باشد. کسانی که در اسلوونی مشغول به کار می باشند، می توانند اعضای خانواده خود را به اسلوونی دعوت نمایند. البته منظور از اعضای خانواده همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می باشد. اعضای خانواده اجازه کار و استفاده از امکانات دولتی برای تحصیل را خواهند داشت. به این دلیل که شخص متقاضی کار در اسلوونی کار می کند و مالیات پرداخت می نماید. شخص متقاضی کار به شرطی می تواند اعضای خانواده خود را به اسلوونی دعوت نماید، که حقوق و دستمزد کافی برای اداره زندگی را داشته باشد و محل زندگی را برای خود و اعضای خانواده خود تدارک دیده باشد. یکی از مدارک مورد نیاز برای الحاق همسر و فرزندان به شخص متقاضی کار در اسلوونی، مدارک مربوط به حقوق و دستمزد و اجاره محل سکونت می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلوونی:

یکی از اهداف کسانی که در کشورهای خارجی مشغول به کار هستند، دریافت اقامت دائم و تابعیت می باشد. در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شنگن، مهم نیست شما اقامت دائم و تابعیت را از کدام کشور دریافت کرده اید. مهم این است که اقامت دائم و تابعیت اتحادیه اروپا را دارید. زمانی که اقامت از یک کشور امن حوزه اتحادیه اروپا و شنگن دریافت کردید، شما دسترسی به چندین و چند کشور اتحادیه اروپا و شنگن و امکان سفر بدون ویزا به محدوده شنگن خواهید داشت. معمولا در کشورهای اروپایی زمانی که شخص متقاضی 5 سال کار مداوم داشته باشد، می تواند در خواست اقامت دائم داشته باشد. در اسلوونی پس از 10 سال اقامت می توان درخواست تابعیت و پاسپورت اسلوونی را داشته باشید. این مقاله توسط تیم حقوقی موسسه حقوقی ملک پور نگاشته شده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع جایز نیست.

کاریابی در اسلوونی و سخن پایانی:

کاریابی در اسلوونی را در این مقاله مورد ارزیابی و تحلیل علمی قرار دادیم. اسلوونی یکی از کشورهای اقتصادی درجه دوم در اروپا به حساب می آید که می تواند آینده خوبی جهت سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی داشته باشد. امیدواریم از مقاله کاریابی در اسلوونی رضایت داشته باشید و پاسخ سوالات خود را گرفته باشید. کاریابی در اسلوونی شرایط سختی خواهد داشت، ضمن اینکه ویزای جستجوی کار هم در این کشور وجود ندارد و در مقایسه با کشورهای پیشرفته ای همچون آلمان و اتریش که ویزای جستجوی کار وجود دارد، شرایط قدری سخت می باشد. برای کاریابی در اسلوونی بهتر است که از روش های تحصیلی وارد شد و پس از اتمام دوران تحصیل اقدام به کاریابی نمود. امیدواریم در مقاله کاریابی در اسلوونی توانسته باشیم پاسخگوی سوالات شما بوده باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاریابی اسلوونی می توانید در انتهای مقاله نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و یا با استفاده از شماره های تماس با مشاورین ما در این خصوص تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در اسلوونی

✅ در چه صورت می توان درخواست ویزای کار اسلوونی را به سفارت تسلیم نمود؟

با در دست داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای محلی می توان به سفارت کشور اسلوونی مراجعه کرد و درخواست ویزای کار نمود.

✅ با توجه به نرخ بیکاری کشور اسلوونی شانس کاریابی در اسلوونی چگونه است؟

نرخ بیکاری بیان گر این است که از هر 100 نفر تقریبا 6 نفر در اسلوونی بیکار هستند. در واقع منظور 6 نفر که در سن و سال کار هستند، می باشد.

✅ روش های کاریابی در اسلوونی چیست؟

یکی از این روش ها کاریابی، تحصیل است. کسانی که در یک کشور مدرک تحصیلی خود را اخذ می نمایند، می توانند در محیط به صورت فیزیکی اقدام به کاریابی نمایند. از دیگر روش های کاریابی در اسلوونی می توان به جستجوی سایت های کاریابی،جستجوی موقعیت های شغلی در اپلیکیشن ها، روزنامه ها و … اشاره کرد.

2 پاسخ
  1. گلی
    گلی گفته:

    سلام وقت بخیر
    با پیدا کردن کار در اسلوونی می توان با خانواده به این کشور مهاجرت کرد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      کسانی که در اسلوونی مشغول به کار می باشند، می توانند اعضای خانواده خود را به اسلوونی دعوت نمایند. البته منظور از اعضای خانواده همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *