کاریابی در اسلوواکی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کاریابی در اسلوواکی
  • ویزای کار در اسلوواکی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلوواکی
  • نرخ بیکاری در اسلواکی
  • لیست مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی
  • میزان حقوق کار در اسلواکی
  • نحوه کاریابی در اسلواکی
  • مؤسسات کاریابی در اسلواکی
  • بررسی ویزای همراه اسلواکی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلواکی
  • سخن پایانی کار در اسلواکی
✅ کاریابی در اسلوواکی ✅ به همراه لیستی از مؤسسات کاریابی موجود در این کشور توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد.

کاریابی در اسلوواکی و مقدمه ای بر آن

کاریابی در اسلوواکی و شرایط اخذ ویزای کار در اسلوواکی به همراه لیستی از مؤسسات کاریابی موجود در این کشور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. آیا از شرایط کاریابی در اسلوواکی با خبر هستید؟ نرخ بیکاری در این کشور چگونه است؟ کاریابی در اسلوواکی بدون داشتن اسپانسر نیز امکان پذیر می باشد؟ برای دانستن پاسخ تمامی این سوالات و سوالات مشابه دیگر با ما در این مقاله همراه باشید. در صورت داشتن رضایت به مقاله ما ستاره دهید و به دوستان خود معرفی نمایید. بهترین روش برای پیدا کردن کار در این کشور و کشورهای دیگر را می توانید از مشاورین ما سوال کنید تا با ارائه مشاوره رایگان شرایط کلی شما را برای مهاجرت بررسی نمایند. به همین منظور شماره هایی در سایتمان قرار داده شده است که می توانید با آنها تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه ما به شما تهیه ویدیو آموزش گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت می باشد که توسط مؤسسه حقوقی ملک پور اتریش تهیه و تدوین شده است و حاصل سالها رنج و تجربه و علم این مجموعه و جناب استاد ملک پور می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است و تمام مسیرهای مهاجرت به صورت تخصصی برای شما آموزش داده شود، با دیدن این ویدیو بدون نیاز به وکیل مهاجرت می توانید خود برای انتخاب مسیر مهاجرتتان اقدام نمایید.

شرایط عمومی کاریابی در اسلوواکی:

اسلوواکی از جمله کشورهایی می باشد که عضو اتحادیه اروپا است و از قوانین کاری اتحادیه اروپا نیز تبعیت می کند. این کشور مانند دیگر کشورهای عضو برای دادن کار به افراد غیر اتحادیه اروپا ابتدا ۳ ماه در کشور خود و ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی می کند و در صورتی که در کل اتحادیه نیروی کاری با مشخصات درخواستی پیدا نکرد، اقدام به جذب نیروی کار می کند. متقاضیان کاریابی در اسلوواکی برای کار در این کشور نیاز به پیشنهاد شغلی و حمایت یک اسپانسر دارند که این کار را از طریق مؤسسات کاریابی می توان انجام داد. البته ما برای کار کشورهای دیگری در اتحادیه مانند اتریش و آلمان را پیشنهاد می کنیم که ویزای کاریابی به افراد ارائه می نمایند. در اسلوواکی زنان و مردان به طور یکسان شاغل می باشند اما میانگین درآمد دریافتی مردان نسبت به زنان نیز بیشتر است.

اسلواکی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلوواکی

ویزای کار در اسلوواکی:

ویزای کاری به طور کلی به دو گروه اصلی تقسیم می شود:

  • ویزای کار بر اساس پیشنهاد شغلی یا Job offer :

    سیستم کاری در اکثر کشورهای اتحادیه همانطور که گفته شد، بر اساس پیشنهاد شغلی یا Job offer  می باشد. به این معنی که به افراد برای اینکه وارد خاک کشور اسلوواکی بشوند و در آنجا مصاحبه کاری کنند، اجازه داده نمی شود. مگر اینکه شخصی یک پیشنهاد شغلی داشته باشد و به وسیله این پیشنهاد شغلی بتواند به سفارت مراجعه کند.

  • ویزای کار بر اساس ویزای کاریابی یا Job seeker :

    ویزای جستجوی کار نوعی از ویزا است که برای افراد جهت پیدا کردن کار داده می شود که در حال حاضر در کشورهای اتریش و آلمان وجود دارد. این ویزا یک ویزای ۶ ماهه است که به اشخاص اجازه کاریابی در خاک آن کشور را می دهد.  در صورتی که بتوانند در این ۶ ماه شغل مورد نظر را پیدا کنند، می توانند اقامت بگیرند. اسلوواکی این نوع از ویزا را ارائه نمی دهد.

مدارک مورد نیاز کار در اسلوواکی:

لیست مدارک مورد نیاز برای کار در اسلوواکی جهت اخذ ویزای کاری به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت و شناسنامه فرد به همراه مدارک هویتی دیگر ( پاسپورت حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد و ۴ صفحه خالی داشت باشد.)
  • ترجمه مدارک تحصیلی (با تاییدیه رسمی سوابق تحصیلی )
  • پیشنهاد شغلی (در صورت نیاز) چند قطعه عکس
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه بیمه نامه معتبر
  • بررسی سوء سابقه کیفری
  • فرم درخواست تایپ شده به زبان اسلوواکی

نرخ بیکاری در اسلواکی:

نرخ بیکاری در هر کشوری نشان دهنده درصد افراد بیکار نسبت به افراد شاغل است و شرایط شغلی در کشورهای مختلف دنیا را مشخص می کند. در کشور اسلوواکی نرخ بیکاری حدود 5 درصد است. البته برای کاریابی در اسلوواکی بهتر است از مؤسسات کاریابی کمک گرفت و با توجه به تخصص و مشاغل مورد نیاز در این کشور شرایط کار را سنجید. با این حال برای کار کردن، کشورهای دیگری مانند آلمان و اتریش را پیشنهاد می کنیم. چرا که شرایط بهتری دارند و ویزای کاریابی ارائه می کنند هم چنین چون رشد صنعت آنها بالا می باشد، موقعیت شغلی نیز به مراتب بهتر است. در ادامه نمودار نرخ بیکاری اسلوواکی برای شما عزیزان آورده شده است. تمامی مطالب موجود در این مقاله متعلق به مؤسسه حقوقی ملک پور اتریش می باشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد و شرعا نیز حرام است.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوواکی:

لیست مشاغل مورد نیاز طبق آخرین آمار ارائه شد موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد. متقاضیان کاریابی در اسلوواکی ابتدا بررسی می کنند که تخصص آنها جزو لیست مشاغل مورد نیاز در اسلوواکی است و اصلا چه میزان برای کاریابی در اسلوواکی شانس دارند. در ادامه لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور برای شما آورده شده است:

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوواکی
رانندگان و اپراتورهای خودرو کارگران فلز و ماشین آلات
دستیار متخصص متخصصان حقوقی و اجتماعی
خدمات شخصی مهندس IT و برنامه نویسی
مجلات و روزنامه نگاری رانندگی 
آرایشگری حسابداری
چاپ و صنایع وابسته مهندس ساختمان
مهندس الکترونیک طراحی صنعتی
خیاطی و مد

میزان حقوق برای کار در اسلوواکی:

میزان حقوق دریافتی برای مشاغل مختلف یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان کاریابی در اسلوواکی است. البته میزان حقوق دریافتی برای هر شخص بسته به توانایی های فردی آنها متفاوت است و از فردی به فرد دیگر بسته به توانایی های آنها می تواند متغیر باشد. انگیزه شخصی هر فرد، سطح تحصیلات، تسلط بر زبان و تجربه کاری می تواند در میزان حقوق دریافتی مشاغل اشخاص تاثیر گذار باشد. اما اگر بخواهیم با حداقل ها و میانگین درآمد مشاغل مختلف شما را آشنا کنیم باید بگوییم که متوسط درآمد پایه در اسلوواکی طبق آخرین آمار، حدود ۱۳۱۹ یورو در ماه است. البته این آمار از سال ۲۰۱۸ در اسلوواکی افزایش چشم گیری داشته است و کمترین میزان آن مربوط به سال ۲۰۰۰ می شود. میزان مالیات دریافتی برای مشاغل مختلف برای حقوق زیر ۳۰۰۰ یورو در ماه ۱۸٪ می باشد و برای حقوق بالای ۳۰۰۰ یورو ۲۵ درصد است.

نحوه کاریابی در اسلوواکی:

سیستم کاری در اسلوواکی تابع قوانین و شرایط اکثریت کشورهای عضو اتحادیه است. سیستم کاری این کشور بر اساس پیشنهاد شغلی یا Job offer  می باشد به این معنا که افراد برای پیدا کردن کار حتما می بایست از سمت یک کارفرما پیشنهاد شغلی را کتباً دریافت کنند. بدون داشتن اسپانسر امکان پذیر نیست. حتما باید پیشنهاد شغلی داشته باشند که بتوانند به سفارت مراجعه کرده و با تحویل دادن مدارک دیگر به سفارت درخواست ویزای کار نمایند. پیدا کردن این کار فقط از طریق مؤسسات کاریابی امکان پذیر است. اینکه کارفرمایی بخواهد بدون مصاحبه حضوری به کسی پیشنهاد بفرستد و او را تایید کند، کار نسبتا سختی است اما راحت ترین و سریع ترین راه حل آن اقدام از طریق مؤسسات کاریابی می باشد. مؤسسات کاریابی در ازای دریافت مبلغی اقدام به کاریابی در این کشورها می کنند. فقط کافیست مؤسسه معتبر را پیدا کرد و به صورت آنلاین رزومه کاری خود را ارسال نمود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در اسلوواکی:

برای کاریابی در اسلوواکی یکی از مهم ترین مسائل کار با مؤسسات معتبر و شناخته شده می باشد که در ادامه لیستی از این مؤسسات برای شما آوزده شده است:

مؤسسات کاریابی
Career Jet DK Recruitment Services
Adecco Index Noslus
Man Power Trenkwalder
IQVIA Careers Amazon.Jobs
Glassdoor Eures.sk
Topjobs.sk Trhprace.sk
Ponuky.sk Profesia.sk
Kosice Banska Bystrica

بررسی ویزای همراه در اسلوواکی:

متقاضیان کاریابی در اسلوواکی بعد از پیدا کردن کار می خواهند که وضعیت ویزای همراه در این کشور را بدانند. اجازه بردن ویزای همراه یکی از دغدغه های مهم متاهلان می باشد. قبل از اینکه قوانین مربوط به ویزای همراه را بررسی کنیم بهتر است بدانید که ویزای همراه شامل چه کسانی از اعضای خانواده می شود. ویزای همراه فقط شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است. طبق قانون در اسلوواکی اجازه بردن همراه برای شخصی که در این کشور ویزای کاری دریافت کرده، وجود دارد. شخص برای اینکه بتواند همراهان خود را نیز با خود ببرد، بهتر است با چند ماه فاصله درخواست کند. یعنی حداقل یک ماهی از اقدام خود نفر اصلی گذشته باشد و شرایط داشتن درآمد مالی کافی را نیز به اثبات برساند. اگر نیز اصرار به بردن همزمان همراه را دارد می تواند از طریق ویزای توریستی اقدام کند و یا روش های تحصیلی را همزمان اقدام نمایند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلوواکی:

برای متقاضیان کاریابی در اسلوواکی یکی از مهم ترین مسائل، مسئله اقامت و اخذ تابعیت اسلوواکی می باشد. اسلوواکی نیز از جمله کشورهای اروپایی است که به متقاضیان در نهایت اقامت می دهد. متقاضیان کاریابی در اسلوواکی، بعد از دریافت پیشنهاد شغلی و گرفتن ویزا، در این کشور می بایست از حقوق دریافتی خود به دولت مالیات بدهند. اگر مالیات خود را منظم پرداخت کنند، بعد از دریافت اقامت دائم‌ که حدودا ۵ سالی به طول می انجامد، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، حتی می تواند درخواست پاسپورت نیز بدهد. البته 2 سال قبل از اقدام به درخواست اقامت دائم اسلواکی باید کارت آبی این کشور را اخذ نموده باشید. درخواست پاسپورت مستلزم نداشتن سو پیشینه کیفری، تسلط به زبان اسلوواکیایی و داشتن و گذشت حداقل ۸ سال از اقامت در این کشور است. هم چنین متقاضیان درخواست پاسپورت می بایست به قوانین مدنی حاکم در این کشور نیز تسلط داشته باشند و در آزمون مربوطه نیز موفق شوند.

کار در اسلوواکی و سخن پایانی:

کاریابی در اسلوواکی به همراه لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور که بیشترین تقاضا را در سال ۲۰۲۰ داشته است، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. دانستیم که کاریابی در اسلوواکی مستلزم داشتن اسپانسر یا پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایان می باشد و افراد برای کاریابی در اسلوواکی باید از مؤسسات کاریابی کمک بگیرند. مؤسسات کاریابی در قبال دریافت مبلغی اقدام به کاریابی در این کشور می نمایند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر به مقالات مرتبط ما مراجعه نمایید. برای اطلاع از آخرین قوانین روز مهاجرتی دنیا در صفحات اجتماعی ما را دنبال کنید. ما در صفحات اجتماعی اینستاگرام، کانال های تلگرامی، یوتیوب، نماشا و آپارات ویدیوهای آموزشی رایگان بسیار زیادی داریم که با مشاهده آن ها می توانید به آخرین اخبار روز مهاجرتی دنیا دسترسی پیدا کنید. در صورت رضایت از مطالب موجود در مقاله و داشتن هرگونه نظر یا انتقادی در زیر همین مقاله می توانید نظرات خود را یادداشت کنید. تا ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در اسلوواکی

✅ دریافت ویزای کار و کاریابی در اسلوواکی در چه صورت امکان پذیر است؟

متقاضیان کاریابی در اسلوواکی برای کار در این کشور نیاز به پیشنهاد شغلی و حمایت یک اسپانسر دارند که این کار را از طریق مؤسسات کاریابی می توان انجام داد

✅ اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلوواکی چگونه است؟

فرد شاغل در اسلوواکی اگر مالیات خود را منظم پرداخت کنند بعد از 5 سال می تواند اقامت دائم دریافت کند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد حتی می تواند درخواست پاسپورت نیز بدهد.

✅ آیا از طریق ویزای کار امکان الحاق خانواده وجود دارد؟

طبق قانون در اسلوواکی اجازه بردن همراه برای شخصی که در این کشور ویزای کاری دریافت کرده وجود دارد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      متقاضیان کاریابی در اسلوواکی برای کار در این کشور نیاز به پیشنهاد شغلی و حمایت یک اسپانسر دارند که این کار را از طریق مؤسسات کاریابی می توان انجام داد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *