کاریابی در آذربایجان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آذربایجان
  • ویزای کار آذربایجان
  • مدارک مورد نیاز کار در آذربایجان
  • نرخ بیکاری در آذربایجان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان 2021
  • میزان حقوق کار در آذربایجان
  • نحوه کاریابی در آذربایجان
  • مؤسسات کاریابی در آذربایجان
  • بررسی ویزای همراه آذربایجان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آذربایجان
  • کاریابی در آذربایجان و سخن پایانی

کاریابی در آذربایجان و مقدمه ای بر آن

کاریابی در آذربایجان ، دستمزد در جمهوری آذربایجان و سایت های کاریابی در آذربایجان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. چگونه می توان مراحل اقامت و کار در آذربایجان را انجام داد؟ سایت های کاریابی در آذربایجان کدامند؟ دستمزد در جمهوری آذربایجان چقدر است؟ در این مقاله به تمامی این سؤالات پاسخ داده و نحوه زندگی و کار در آذربایجان را مورد بررسی قرار می دهیم. علاوه بر این، در این نوشته مطالبی در خصوص کاریابی در آذربایجان و مراحل اقامت و کار در آذربایجان را به صورتی بیان می کنیم که بتوانید مسیر کاریابی در آذربایجان را به درستی و خوبی طی کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله که توسط متخصصین مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، پاسخ تمامی سؤالاتتان را در این زمینه دریافت کنید. با این وجود باز هم امکان دارد که به مشاوره راجع به کاریابی در آذربایجان نیاز داشته باشید. شما می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس بگیرید و بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید از همکاران ما مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در آذربایجان:

آذربایجان در چهار راه اروپای شرقی و آسیا واقع شده است. پایتخت این کشور باکو است. آذربایجان با ارمنستان، روسیه، دریای خزر، ایران و گرجستان همسایه است و با همه این کشور ها روابط فرهنگی، تاریخی و تجاری دارد. مساحت این کشور چیزی نزدیک به ۸۶٬۰۰۰ کیلومتر مربع است. جمهوری آذربایجان پهناورترین کشور در میان سه کشور قفقاز جنوبی است. زبان رسمی و متداول در این کشور ترکی آذربایجانی است. حدود 90٪ مردم با این زبان به عنوان زبان اول صحبت می كنند و به دنبال آن روسی و انگلیسی نیز در تعدادی از مدارس و خدمات ارتباطی صحبت می شود. آذربایجان کشوری غالباً مسلمان است. بیش از سه پنجم مردم شیعه و حدود یک سوم آن ها سنی مذهب هستند. اعضای کلیسای ارتدکس روسیه یا ارمنستان ارتدکس درصد بسیار کمی از جمعیت آن را تشکیل می دهند. آذربایجان دارای جمعیت رو به رشد و جوانی است و جمعیت آن 10،165،872 نفر در سال 2020 است. منات یکای پول جمهوری آذربایجان است و با کد AZN نمایش داده می شود. آذربایجان علاوه بر زمین های متنوع و اغلب زیبا، ترکیبی از سنت ها و توسعه مدرن را ارائه می دهد. مردم مناطق دور افتاده آن بسیاری از سنت های متمایز مردمی را حفظ کرده اند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آذربایجان

ویزای کار در آذربایجان:

متقاضیان کار در آذربایجان باید برای اخذ مجوز اقامت و کار در آذربایجان اقدام کنند. همچنین در صورتی می توانند برای این دو مجوز درخواست دهند که قبلاً از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. درست مثل هر کشور دیگری، آذربایجان امکان درخواست چندین نوع ویزا را فراهم می کند که براساس آن یک شهروند خارجی علاقه مند به مهاجرت می تواند متناسب با شرایط خود از آن ها استفاده کند. درخواست های اجازه کار باید ظرف 20 روز بررسی شود. اگر قرارداد کار برای مدت زیر 1 سال امضا شده باشد، اجازه کار برای 1 سال یا برای مدت زمان کمتری صادر می شود. مدت زمان اجازه کار هر بار حداکثر به مدت 1 سال قابل تمدید است. لازم به ذکر است، اگرچه ایران با آذربایجان مرز مشترک دارد، اما شهروندان ایرانی نمی توانند بدون ویزا برای کار یا هر فعالیت دیگری سفر کنند. انواع اصلی ویزای کار و مجوز ها را برای آذربایجان در لیست زیر جمع آوری کرده ایم:

  • ویزای توریستی که در مقایسه با صدور آن در کشورهای دیگر، دارای اعتبار 3 ماه تا یک سال است.
  • ویزاهای تجاری و دیپلماتیک که برای بازرگانان و کارمندان سازمان های دولتی صادر می شود.
  • مجوز کار که می تواند توسط هر شخص علاقه مند به کار در آذربایجان اخذ شود.
  • اجازه اقامت که می تواند به صورت موقت یا دائمی دریافت شود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آذربایجان:

مسئولیت درخواست مجوز کار، هنگام استخدام یک خارجی بر عهده کارفرما است. کارفرما ابتدا باید ثابت کند هیچ شهروندی در آذربایجان نیست که واجد شرایط این پست شغلی باشد، پس از اثبات این وضعیت کارفرما می تواند به نمایندگی از متقاضی درخواست اجازه کار دهد. توجه داشته باشید که یک شهروند خارجی در صورتی مجاز به کار در آذربایجان است که حداقل 18 سال سن داشته باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ اجازه کار و اقامت باید همزمان ارائه شوند و مدت زمان اجازه کار با مدت اقامت موقت شخص یکسان است. بسته به نوع ویزایی که انتخاب می کنید، ممکن است فرایند پردازش آن تا 4 هفته پس از ارسال درخواست به طول بیانجامد. در برخی موارد امکان دارد ویزایتان را ظرف 7 تا 11 هفته دریافت کنید. همانطور که گفته شد اجازه کار برای یک سال صادر می شود و پس از آن تا 4 بار به مدت یک سال می تواند تمدید شود، در صورت تمدید مجوز کار، کارت جدیدی یرای شخص صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار مطابق لیست زیر است:

  • گذرنامه، باید امضا شده باشد و حداقل سه ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد.
  • عکسی به اندازه گذرنامه با پس زمینه روشن که در شش ماه گذشته گرفته شده است.
  • فرم درخواست ویزا
  • دعوت نامه شغلی
  • اثبات وضعیت اقامت
  • گواهی پزشکی

نرخ بیکاری در آذربایجان:

برای کاریابی در آذربایجان چند مورد وجود دارد که حتماً باید به آن ها توجه داشته باشید و آن ها را به خوبی ارزیابی کنید. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و دستمزد در جمهوری آذربایجان از این دسته هستند. بررسی این موارد از آن جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که می توانند در قطعی شدن یا نشدن تصمیم گیری شما برای مهاجرت از طریق کار مؤثر باشند. درصد نرخ بیکاری کشور ها، میزان بیکارانی را که در کشور هستند و همچنین آماده به کار می باشند را مشخص می کند. طبق نمودار درج شده در زیر که نرخ بیکاری این کشور را از سال 1999 تا سال 2020 را نشان می دهد، با توجه به اوضاع بازار کار در سال های مختلف، این نرخ تغییراتی را داشته است. آخرین نرخی که برای آن به دست آمده است 6،64 % می باشد. بنابراین این نرخ در آذربایجان تقریباً پایین بوده و شما می توانید با بررسی موارد دیگر به کاریابی در آذربایجان بپردازید.

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان:

همانطور که گفته شد یکی دیگر از مسائلی که باید برای کاریابی در آذربایجان مورد بررسی قرار گیرد، لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است. زیرا درصورتی که برای حرفه ی شما در این کشور تقاضایی وجود نداشته باشد باید به دنبال کاریابی در سایر کشور ها باشید. شهروندان خارجی با مهارت در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند به راحتی به آذربایجان نقل مکان کرده و در این کشور مشغول به کار شوند. زیرا آذربایجان به متخصصانی در زمینه اقتصاد، علوم، فرهنگ، ورزش و صنعت نیاز دارد و برای کار در این کشور از آن ها استقبال می کند. همچنین، آذربایجان یک صادرکننده نفت است و در این خصوص در حال رشد می باشد. بنابراین به متخصصان زیادی در این حیطه نیاز دارد و بسیاری از افراد برای کار درصنعت نفت به آذربایجان مهاجرت می کنند. در جدول زیر لیست برخی از مشاغل مورد نیاز در آذربایجان را که برای استخدام به مهاجران با مهارت های مختلف نیاز دارد را قرار داده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز آذربایجان
تکنسین فناوری اطلاعات برای تجارت الکترونیک
مهندس امنیت اطلاعات
راننده
پرستار
بازاریاب
توسعه دهنده PHP
معلم انگلیسی
طراح گرافیک
حسابدار
برنامه نویس Android

میزان حقوق برای کار در آذربایجان:

سومین عامل مهمی که باید در حین کاریابی مورد بررسی قرار گیرد، دستمزد در جمهوری آذربایجان است. در این عنوان ما به بررسی مالیات، حقوق و مزایای کار در آذربایجان می پردازیم. هرکسی که در آذربایجان مشغول به کار باشد، مشمول مالیات می شود. مالیات بر درآمد با استفاده از سیستم pay-as-you-pay (PAYE) توسط کارفرما محاسبه و از حقوق کسر می شود. هفته کاری در آذربایجان 40 ساعت است. با این حال، ممکن است در برخی از مشاغل یا محل کارها استثنائاتی در این خصوص وجود داشته باشد. آذربایجان دارای 11 روز تعطیلات رسمی است. همچنین کلیه کارمندان باید حداقل 21 روز مرخصی استحقاقی دریافت کنند و برخی از متخصصان یا مدیران می توانند تا 30 روز مرخصی بگیرند. یکی دیگر از مزایای قانونی در آذربایجان، مرخصی استعلاجی تحت پوشش بیمه اجتماعی دولت است. کارمندان می توانند در حد معقول از مرخصی استعلاجی استفاده کنند اما این امکان وجود دارد که پس از چهار ماه از کار خود اخراج شوند. همانطور که می دانید برای مشاغل مختلف، حقوق متفاوت است. به طور کلی میانگین حقوق ماهیانه برای کسانی که در آذربایجان کار می کنند 2،950 AZN می باشد. در جدول زیر میانگین حقوق برخی از مشاغل را به صورت ماهیانه ذکر کرده ایم.

عنوان شغلی متوسط درآمد
متخصص فناوری اطلاعات 317 تا 903 AZN
متخصص امنیت IT 400 تا 1،507 AZN
تحلیلگر سئو 342 تا 760 AZN
پرستار 2،420 AZN
متخصص بازاریابی دیجیتال 318 تا920 AZN
برنامه نویس 2،940 AZN
حسابدار 2،130 AZN
طراح گرافیک 1،830 AZN
معلم انگلیسی 2،300 AZN
برنامه نویس PHP 315 تا 1،143 AZN
تحلیلگر بازاریابی 302 تا 885 AZN

نحوه کاریابی در آذربایجان:

کاریابی در آذربایجان اگر به درستی انجام شود، می تواند شما را به اخذ ویزای کار آذربایجان و گرفتن اقامت و تابعیت این کشور برساند. کاریابی در آذربایجان کار دشواری نیست، شما در پورتال های شغلی آنلاین می توانید به دنبال کار بگردید. کارآمدترین و محبوب ترین روش برای یافتن کار، جستجوی کار در اینترنت است. سایت های کاریابی در آذربایجان وجود دارند که کاربرپسند هستند و از ترکیب زبان های انگلیسی و آذربایجانی استفاده می کنند. به عنوان مثال jobsearch.az نمونه ای از این وب سایت ها است. بسیاری از خارجی ها فهرست روزنامه های شغلی در باکو را برای کاریابی انتخاب می کنند. نشریاتAvrasiya ، Bakinsky Bulvar و Baku Sun همه لیست های شغلی گسترده ای دارند. به عبارتی طیف گسترده ای از بخش ها و صنایع، جایگاه شغلی خالی خود را به صورت آنلاین و چاپی تبلیغ می کنند. در زیر لیستی از سایت های تبلیغات شغل در آذربایجان آورده شده است.

  • Azerjobs.com
  • Linkedin
  • learn4good.com

مؤسسات کاریابی در آذربایجان:

با توجه به مطالب گفته شده، روش های مختلفی برای کاریابی در آذربایجان وجود دارد که یکی از این روش ها آژانس های کاریابی هستند که به صورت متفاوتی عمل می کنند. متقاضیان برای کاریابی بیشترین استفاده را از این آژانس ها دارند. زیرا به طور جامع می توانند به مشاغل دسترسی داشته باشند و به مقایسه آن ها با هم بپردازند. همچنین در هر کشوری که باشند از راه دور می توانند از این آژانس ها استفاده کنند. این آژانس ها با هماهنگی که با کارفرما ها دارند، همه نوع شغل پاره وقت، نیمه وقت و تمام وقت را در دسته بندی های حرفه ای یا نیمه حرفه ای در اختیار کاربران قرار می دهند. از این طریق امکان دارد کارجوها پیشنهاد شغلی دریافت کنند و در ردیف شغلی دلخواهشان مشغول به کار شوند. در این قسمت لیستی از این آژانس ها را برای سهولت استفاده شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

موسسات کاریابی در  آذربایجان
Azinka Human Resources&Career Center
Home Staffing
BakuHR
Pro HR Recruitment
Kango Express

بررسی ویزای همراه در آذربایجان:

افرادی که یکی از اعضای خانواده آن ها در آذربایجان مشغول به کار بوده و در این کشور زندگی می کند، می توانند به راحتی برای ویزای الحاق خانواده اقدام کنند و درخواست خود را ثبت کنند. خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18سال مهاجر می باشند. از طرف دیگر برای این ویزا شرایط افراد مورد بررسی قرار می گیرد، در صورتی که واجد شرایط باشند این ویزا به آن ها اعطا می شود و می توانند مهاجر را در این سفر کاری همراهی کنند و در آذربایجان با هم زندگی کنند. به طور مثال این ویزا برای یک نفر همراه مانند همسر به راحتی اتخاذ می شود ولی برای فرزندان زیر 18سال اخذ این ویزا با سختی هایی همراه است که امکان دارد این فرزندان نتوانند به آذربایجان بیایند. بنابراین می توان گفت که برای اعضای یک خانوده، شرایط می تواند متفاوت باشد. تأیید یا عدم تأیید این ویزا برای فرزندان پس از ثبت درخواست و پردازش های لازم تعیین می شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آذربایجان:

اقامت دائم و تابعیت آذربایجان می تواند هدف خیلی از مهاجرانی باشد که از طریق کار به این کشور آمده اند. برای اخذ تابعیت و اقامت آذربایجان شهروندان کشور های خارجی باید یک سری شرایط را داشته باشند. به طور مثال برای درخواست ویزای اقامت دائم، خارجیان باید حداقل دو سال با ویزای موقت در آذربایجان اقامت داشته باشند و توسط پزشک تأیید شوند که از توانایی و سلامت جسمی برخوردارند. پس از اخذ اقامت دائم هنگام خروج از آذربایجان برای مهاجر ویزای خروج صادر می شود و او باید قبل از به پایان رسیدن انقضای آن به آذربایجان برگردد. علاوه براین، متقاضی باید در مورد مهارت های زبان آذربایجانی و برخی قوانین خاص مهاجرت که توسط کمیسیون متشکل از خدمات مهاجرت دولتی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دادگستری امتحان گرفته می شود، قبول شود. سرانجام پس ازداشتن حداقل 5 سال اقامت دائم در آذربایجان متقاضی می تواند برای تابعیت این کشور درخواست دهد. برای اخذ تابعیت نیز مهارت زبان آذربایجانی و منبع درآمد کافی مهاجر مورد بررسی قرار می گیرد.

کاریابی در آذربایجان و سخن پایانی:

کاریابی در آذربایجان و نحوه اخذ اقامت آذربایجان در این نوشتار بررسی شد. نرخ بیکاری، اقامت و کار در آذربایجان و سایت های کاریابی در آذربایجان را به طور کامل بیان کردیم تا راهنمای کار شما عزیزان قرار گیرد. برای کار در آذربایجان باید کارفرمایی را پیدا کنید تا برای شما دعوت نامه شغلی ارسال کند که این فرایند می تواند سخت ترین گامی باشد که شما باید بردارید. اگر بتوانید این مسیر را به خوبی پشت سر بگذارید، راه اخذ اقامت دائم و تابعیت آذربایجان برای شما هموار خواهد شد، زیرا شرایط راحتی در این خصوص وجود دارد. این مقاله توسط متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده تا بتواند تمامی سؤالات ذهنی شما را پاسخ دهد. طبق مطالب گفته شده می توان دریافت که آذربایجان کشوری است که اخذ ویزای کار در آن دشوار است. شما می توانید سایر مقاله های سایت را که شرایط کشور های دیگر مانند کانادا، آلمان و اتریش را توضیح داده اند و شرایط نسبتاً راحتی را برای کار دارند را مورد مطالعه قرار داده و از آن ها استفاده کنید. در انتهای مقاله می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید. یا سؤالات خود در خصوص کاریابی در آذربایجان را با مشاوران ما مطرح کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. شما همچنین می توانید از طریق تماس با مؤسسه ما ارتباط برقرار کرده و بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید مشاوره دریافت کنید. علاوه بر این موارد، در صورت تمایل می توانید در امتیاز دهی ستاره ای پایانی از ما حمایت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در آذربایجان

چگونه می توان مراحل اقامت و کار در آذربایجان را انجام داد؟

برای کار در آذربایجان ابتدا باید فرایند کاریابی را انجام دهید و از طرف کارفرما پیشنهاد کاری را دریافت کنید تا بتوانید برای اخذ ویزای کار و مجوز اقامت این کشور اقدام کنید. پس از طی این مراحل پس از گذشت حداقل دو سال می توانید برای اقامت دائم آذربایجان درخواست دهید.

✅سایت های کاریابی در آذربایجان کدامند؟

چند نمونه از سایت های معتبر کاریابی در آذربایجان شامل موارد زیر هستند:

Azerjobs.com
Linkedin
learn4good.com

✅دستمزد در جمهوری آذربایجان چقدر است؟

دستمزد در آذربایجان برای مشاغل مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. میانگین حقوق ماهیانه مشاغل در استاندارد آذربایجان برابر 2،950 AZN می باشد.

✅کار در آذربایجان برای ایرانیان چگونه است؟

با اینکه کشور آذربایجان و ایران با هم همسایه هستند، ایرانیان برای کار در این کشور به اخذ ویزای کاری نیاز دارند و از طریق Job offer باید پبشنهاد شغلی دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *