پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و شرایط عمومی آن
  • لیست مشاغل پر درآمد در ترکیه
    • پزشک / جراح
    • قاضی
    • وکیل
    • مدیر بانک
    • مدیر ارشد اجرایی
    • مدیر ارشد مالی
    • دندانپزشک
    • استاد دانشگاه
    • خلبان
    • مدیر بازاریابی
  • پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و سخن پایانی
✅پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه ✅ بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت.

پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و مقدمه ای بر آن

پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه ، پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه، درآمد در ترکیه و بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. درآمد در ترکیه به چه میزان می باشد؟ بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه چیست؟ پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه دارای چه شرایطی هستند؟ پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه چه کمکی به مهاجران می کنند؟ در ادامه به بررسی این سوال و نکات مهم در زمینه پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه خواهیم پرداخت. ترکیه کشوری بزرگ و اوراسیایی می باشد. اقتصاد کشور ترکیه امروزه در حال پیشرفت و به سمت صنعت و خدمات سوق پیدا می کند. درآمد در ترکیه در چند سال اخیر دچار رشد گردیده است و به دلیل توسعه در این کشور، هر ساله میزبان مهاجران و متخصصین از کشور های همسایه یا کشور های دیگر می باشد. شما همراهان عزیز می توانید برای آگاهی از جدید ترین روش های مهاجرتی به بررسی و مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور بپردازید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه با مشاورین خبره این موسسه تماس حاصل نمایید.

پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و شرایط عمومی آن:

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ آن در شمال غرب آسیا و خاورمیانه و همچنین بخش کوچک آن با نام تراکیه در جنوب شرق اروپا واقع شده است. ترکیه با کشور های ایران، نخجوان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه بلغارستان و یونان همسایه است. مساحت کشور ترکیه 783,365 کیلومتر مربع و پایتخت این کشور شهر آنکارا می باشد. جمعیت کشور ترکیه بیش از 84 میلیون نفر و زبان رسمی این مردم ترکی است. ترکیه یکی از حساس ترین مناطق جهان و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی است و بیشتر کشور ها از جمله ایران از خاک این کشور برای ترانزیت استفاده می کنند. ترکیه در سال 2006 هفتمین تولید کننده فراورده های کشاورزی بوده است اما امروزه در حال پیشرفت در زمینه صنعت از جمله صنعت خودرو سازی می باشد. ترکیه رتبه 19 ام در زمینه تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد و در صنعت کشتی سازی پیشرفته است و محصولات در این زمینه را به کشور های اروپایی ارسال می نماید. دیگر بخش های مهم اقتصاد در ترکیه شامل بانکداری، ساخت لوازم خانگی، الکترونیک، پوشاک و منسوجات، محصولات پتروشیمی و گردشگری می باشد. وجه رایج در کشور ترکیه لیر ترکیه نام دارد  درآمد در ترکیه در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است به طوری که کم ترین میزان درآمد در کشور ترکیه نزدیک به 3 هزار لیر رسیده است. به دلیل توسعه های اقتصادی در زمینه های صنعت و گردشگری و همچنین افزایش درآمد در این کشور باعث جذب متخصصین افراد برای مهاجرت می باشد. متخصصین در کشور های همسایه از جمله ایران و عراق به منظور ایجاد زندگی بهتر و کار در زمینه های تخصصی خود به این کشور مهاجرت می کنند. به همین دلیل دانستن پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و همچنین بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه دارای اهمیت می باشد. نمودار زیر نشان دهنده میزان افزایش درآمد در چند سال گذشته در کشور ترکیه می باشد:

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

لیست مشاغل پر درآمد در ترکیه:

کشور ترکیه به دلیل توسعه اقتصاد و همچنین رفاه و صنعت یکی از مقاصد مهم در زمینه مهاجرت متخصصین می باشد. به همین دلیل افراد پیش از مهاجرت به این کشور باید به بررسی پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه و همچنین بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه بپردازند. لیست پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه باعث می شود که افراد در صورت داشتن تخصص در این لیست از شرایط زندگی و سطح درآمد خود را در این کشور مطلع شوند. پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه به شرح زیر می باشد:

پزشک/جراح:

یکی از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه شغل پزشکی و جراحی می باشد. این مشاغل در تمام کشور های دنیا دارای درآمدی بالا می باشند. شغل پزشکی به دلیل داشتن حساسیت بالا و همچنین مدت زمان طولانی برای دریافت مدرک دارای درآمد بالایی است. افراد برای کار در زمینه پزشکی باید به مدت 6 سال در کشور ترکیه به سپری کردن دوره های لازم بپردازند. همچنین برای کار به عنوان جراح باید 5 سال دیگر نیز دوره های لازمه را سپری کنن. افراد خارجی برای سپری کردن دوره های پزشکی در این کشور باید مدرک زبان ترکی دریافت کرده باشند. متخصصین خارجی همچنین برای کار به عنوان پزشک یا جراح باید دوره های دو ساله در کشور ترکیه را به اتمام برسانند. این رشته یکی از پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه است و درآمد در این زمینه شغلی در ترکیه 14.6 تا 45.2 هزار لیر در ماه است.

دندان پزشک:

به دلیل افزایش جمعیت در کشور ترکیه، نیاز به متخصصین دندانپزشک در این کشور در حال افزایش می باشد. متخصصین دندانپزشکی وظیفه بهبود و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در این کشور را دارند. افراد برای کار به عنوان دندانپزشک باید دوره های دانشگاهی در این زمینه تخصصی که به مدت 5 سال می باشند سپری نمایند. پس از پایان دوره های تخصص، افراد باید به عنوان کار آموز در یکی از کلینیک های دندانپزشکی مشغول به کار شوند. پس از پایان دوره های لازم جهت تخصص در زمینه دندانپزشکی افراد می تواند به این شغل در ترکیه مشغول شوند. محدوده درآمد در رشته دندانپزشکی در ترکیه به تعداد مراجعین بستگی دارد و 7.8 تا 24.4 هزار لیر در ماه است. شغل دندان پزشکی یکی از پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه و بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه می باشد.

وکیل:

وکالت یکی از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه می باشد. افراد برای کار در این زمینه شغلی باید پروانه وکالت خود را کسب و در کانون وکلا ثبت نام نمایند و همچنین تابعیت کشور ترکیه را دریافت نمایند. برای کار در زمینه وکالت افراد باید دوره تحصلی چهار ساله در زمینه حقوق را سپری کنند. پس از پایان تحصیلات افراد باید به مدت یک سال دیگر به کار آموزی در این زمینه مشغول باشند. از این رو، افراد به مدت 6 ماه باید در یکی از دادگاه های منطقه مشغول و سپس به مدت 6 ماه دیگر همراه با وکیل که بیشتر از 5 سال سابقه کار دارد دوره کار آموزی را سپری کنند. افراد برای کار به عنوان وکیل باید در کانون وکلا در شهر مورد نظر ثبت نام کنند و پروانه کار به عنوان وکیل را دریافت نمایند. افراد برای کار در زمینه وکالت 9.9 تا 30.7 هزار لیر در ماه درآمد دارند.

قاضی:

در ترکیه مردان و زنان به طور مساوی می توانند به شغل قضاوت مشغول باشند. افراد برای داشتن صلاحیت در زمینه قضاوت در کشور ترکیه باید در این کشور مدرک حداقل لیسانس در زمینه حقوق را سپری کرده باشند. افراد پس از پایان دوره خود باید در دوره های کار آموزی در زمینه یادگیری قضاوت در دادگاه های این کشور سپری کنند. پس از پایان تمامی دوره ها به جهت دریافت اجازه در زمینه کاری قضاوت، متقاضیان باید در آزمون استخدامی مربوط به این رشته رتبه قبولی خود را دریافت کنند. متقاضیان خارجی جهت کار باید به زبان ترکی مسلط باشند و ارائه مدرک زبان ترکی الزامی است. درآمد در ترکیه برای این شغل 12.2 تا 37.9 هزار لیر در ماه است.

مدیر بانک:

یکی دیگر از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه مدیر بانک می باشد. به دلیل اینکه بانکداری یکی از مهم ترین وجه های اقتصاد در ترکیه است، میزان تقاضا و درخواست برای این شغل در سطح بالایی قرار دارد. وظیفه مدیران بانک بر نظارت و بررسی کارمندان بانک و سیستم های مالی می باشد. افراد برای کار در این زمینه شغلی باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه حسابداری یا مدیریت داشته باشند و داشتن سابقه کار بیشتر از 5 سال در بانک برای دریافت مدیریت الزامی است. درآمد افراد در این زمینه شغلی به طور متوسط 9.3 تا 28.9 هزار لیر دز ماه است.

مدیر ارشد اجرایی:

از بالا ترین مقام ها در شرکت می باشد و در بعضی مواقع به عنوان مدیر عامل نیز شناخته می شود. وظیفه افراد به عنوان مدیر ارشد اجرایی به تصمیم گیری و اجرای تصمیمات در شرکت مورد نظر می باشد. همچنین افراد در زمینه مدیر ارشد اجرایی می توانند به ارزیابی و استخدام کارمندان شرکت بپردازند. افراد برای کار در این زمینه باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه مدیریت یا زمینه تخصصی شرکت داشته باشند. همچنین داشتن بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه مدیریتی برای دریافت این شغل الزامی است. مدیران ارشد اجرایی در کشور ترکیه 8.7 تا 27.1 هزار لیر در ترکیه درآمد دارند.

مدیر ارشد مالی:

مدیران ارشد مالی دارای یک از بالا ترین مقام ها در شرکت هستند و تمام گزارشات خود را به مدیر ارشد اجرایی ارائه می کنند. مدیر ارشد مالی در هر شرکت بسته به نوع و کار شرکت متفاوت است اما وظیفه اصلی افراد در این زمینه بررسی و نظارت بر امور مالی شرکت، گزارش سود و زیان، پیش بینی مالی، تخصیص بودجه و مدیریت ریسک مالی می باشد. افراد برای داشتن صلاحیت در این زمینه شغلی باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه های مالی مانند اقتصاد یا MBAداشته باشند. میزان سابقه کار برای کار در زمینه مدیر ارشد مالی در هر شرکت متفاوت است اما داشتن حداقل 10 سال سابقه کار در زمینه مالی ضروری است. درآمد در ترکیه برای مدیران ارشد مالی 8.1 تا 25.3 هزار لیر در ماه می باشد.

خلبان:

خلبانی آرزوی کودکی تمام افراد و همچنین یکی پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه می باشد. این شغل یکی از حساس ترین مشاغل در زمینه صنعت حمل و نقل است و دارای شاخه های متنوعی همچون خلبان مسافربری، هلیکوپتر و غیره می باشد. افراد برای کار در رشته خلبانی باید دوره های خلبانی در ترکیه را سپری کنند. این دوره ها 2 سال می باشند و افراد باید به دو زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشند. پس از پایان دوره های خلبانی و سپری کردن دوره های کا آموزی فرد می تواند با تماس به شرکت های هوایی برای موقعیت خالی در این شرکت ها درخواست ارائه نماید. درآمد در ترکیه برای خلبانان 5.8 تا 18.1 هزار لیر در ماه است.

استاد دانشگاه:

یکی دیگر از پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه، شغل استاد دانشگاه می باشد. افراد در این زمینه شغلی وظایفی همچون آموزش به دانشجویان و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه تخصصی خود را دارند. دانشگاه ها در کشور ترکیه دارای رتبه بالای علمی می باشند و همچنین بیشتر این دانشگاه ها به صورت خصوصی در این کشور اداره می گردند. افراد برای داشتن صلاحیت در این زمینه شغلی باید حداقل مدرک دکتری در رشته تخصصی خود را داشته باشند و آزمونی که اعضای هیئت علمی دانشگاه مربوطه جهت تست تخصص فرد برگزار می کنند، نمره قبولی را دریافت بنمایند. همچنین داشتن سابقه تدریس می تواند برای فرد دارای امتیاز مثبتی در این زمینه گردد. درآمد در ترکیه برای این زمینه شغلی 6.9 تا 21.7 هزار لیر در ماه می باشد.

مدیر بازاریابی:

 مدیران بازاریابی وظیفه مهمی در گروه های بازاریابی در شرکت ها دارند. وظایف مدیران بازاریابی به نوع و اندازه شرکت مورد نظر بستگی دارد. وظایف عمده مدیران بازاریابی می توان به مشاوره به مشتریان، تخصیص بودجه، برنامه ریزی، اجرای و تحلیل گروه های بازاریابی می باشد. مدیر بازاریابی بر تمام بخش ها و گروه های بازاریابی در شرکت نظاره دارد و تحلیل بازار های فروش یکی دیگر از وظایف این افراد می باشد. افراد برای کار در این زمینه باید مدرک تحصیلی مرتبط و حداقل 10 سال سابقه کار در زمینه بازاریابی داشته باشند. محدوده درآمد ماهیانه در زمینه مدیریت بازاریابی 5.2 تا 16.63 هزار لیر است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی خارج از کشور

پر درآمد ترین مشاغل ترکیه
مشاغل پر درآمد درآمد (لیر) توضیحات
پزشک / جراح 14.6 تا 45.2 هزار افراد برای کار به عنوان پزشک که دارای حساسیت بالایی می باشد باید 6 سال دوره های پزشکی و 5 سال به عنوان جراح تحصیل نمایند.
قاضی 12.2 تا 37.9 برای کار در زمینه قضاوت افراد باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه حقوق و همچنین سپری کردن دوره های کار آموزی در این خصوص بپردازند. کسب نمره قبولی در آزمون و داشتن تسلط بر زبان ترکی برای این شغل ضروری است.
وکیل 9.9 تا 30.7 هزار پیش از هر چیز متقاضیان کار به عنوان وکیل در ترکیه باید تابعیت این کشور داشته باشند. پس از سپری کردن دوره های حقوق به مدت 4 سال افراد باید 1 سال به کار آموزی در این زمینه مشغول باشند.
مدیر بانک 9.3 تا 28.9 هزار تقاضا و درخواست برای مدیریت بانک در کشور ترکیه بالا است و افراد برای کار در این زمینه باید حداقل لیسانس در زمینه مدیریت یا اقتصاد و همچنین بیش از 5 سال در بانک داشته باشند.
مدیر ارشد اجرایی 8.7 تا 27.1 هزار بالا ترین مقام در شرکت است و مسئول امور در شرکت مورد نظر می باشد. افراد برای کار به عنوان مدیر ارشد اجرایی باید حداقل مدرک لیسانس در زمینه مدیریت و بیش از 10 سال سابقه کار داشته باشند.
مدیر ارشد مالی 8.1 تا 25.3 هزار مدیر ارشد مالی وظیفه نظارت بر امور مالی شرکت را بر عهده دارد. افراد برای کار در این زمینه باید مدرک تحصیلی لیسانس در زمینه مالی و همچنین بیش از 10 سال سابقه کار داشته باشند.
دندانپزشک 7.8 تا 24.4 هزار درخواست برای دندانپزشکی در کشور ترکیه به دلیل افزایش جمعیت بالا می باشد. برای کار در این زمینه شغلی باید مدرک تحصیلی دندانپزشکی به مدت 5 سال و کار آموزی را سپری کنند.
استاد دانشگاه 6.9 تا 21.7 هزار اساتید دانشگاه برای کار در این کشور باید در رشته تخصیصی خود مدرک دکتری و همچنین در آزمونی که هیئت علمی دانشگاه برگزار می گیرد نمره قبولی را کسب کنند.
خلبان 5.8 تا 18.1 هزار خلبانان برای کار در این کشور باید به دو زبان انگلیسی و ترکی مسلط باشند. همچنین پس از سپری کردن دوره 2 ساله آموزش خلبانی و کارآموزی افراد می توانند در این زمینه مشغول باشند.
مدیر بازاریابی 5.2 تا 16.63 هزار وظیفه مدیران بازاریابی بر تحلیل بازار و همچنین مدیریت گروه های بازاریاب است. افراد برای کار در این زمینه باید مدرک تحصیلی و همچنین بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه بازاریابی داشته باشند.
پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه و سخن پایانی:

پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه ، پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه، درآمد در ترکیه و بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه را در این مبحث مورد بررسی قرار دادیم. ترکیه کشوری در حال توسعه با اقتصادی مناسب است که در حال حرکت به سمت صنعتی شدن و همچنین اقتصاد بر پایه خدمات می باشد. کم ترین درآمد در ترکیه در چند سال گذشته افزایش یافته و به نزدیکی 3 هزار لیر در ماه رسیده است. به همین دلیل افراد برای کار در این کشور و همچنین زندگی مناسب تر به این کشور مهاجرت می کنند. بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه به دلیل حقوق بالا و میزان درخواست در این کشور رشته دندانپزشکی می باشد. پر طرفدار ترین شغل ها در ترکیه با اقتصاد این کشور و همچنین درآمد بالا هماهنگ است. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین شما می توانید برای کسب آخرین روش ها در خصوص مهاجرت به کشور های سطح اول جهان به بررسی وب سایت های معتبر این موسسه بپردازید. در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه با مطرح کردن آن در قسمت پرسش و پاسخ، جواب سوال خود را در کم ترین زمان ممکن از کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، با ثبت امتیاز 5 ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه

✅ چه چیزی شانس افراد را برای به دست آوردن پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه بالاتر می برد؟

تحصیل در ترکیه و تسلط به زبان ترکی و انگلیسی شانس افراد را برای به دست آوردن پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه بالاتر می برد.

درآمد در ترکیه در زمینه رشته های پولساز به چه میزان است؟

درآمد متخصصین در زمینه رشته های پولساز بیش از 7 هزار لیر در سال می باشد.

✅  پولساز ترین رشته تحصیلی در ترکیه چیست و طول دوره تحصیلی در آن چقدر است؟

پزشکی بیشترین درآمد را در ترکیه دارد و افراد باید 6 سال در این زمینه به تحصیل مشغول شوند.

بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه چه شرایطی دارد؟

 بهترین شغل برای مهاجرت به ترکیه شغلی است که درآمد و میزان تقاضا برای این شغل بالا می باشد.

2 پاسخ
  1. رضا جباری
    رضا جباری گفته:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۴ سال سن دارم
    من فوق دیبلم کامپیوتر دارم
    و مدرک برنامه نویسی اندروید
    و مدرک برنامه نویسی سایت رو از موسسه های بیرون فراهم کردم
    تسلط ب زبان جاوا و C#
    تسلط ب فتوشاپ هم دارم
    کار گرافیگی و تدوین صدا و فیلم انجام دادم
    و در گذشته ی اتفاقی ک برام رخ داده که باعث شد دسته راستم قط بشه و الان با ی دست انجام میدم و زندگیم سر میکنم.
    خواستم ببینم شرایط منم امکان داره برای اعزام ب ترکیه یا خیر ؟؟
    ممنون و تشکر 🌹

    پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای مهاجرت کاری به ترکیه شما باید بتونید در این کشور از سمت یک کارفرما دعوت نامه کاری اخذ کنید. شما می توانید با مراجعه به موسسات کاریابی در ترکیه شانس پیدا کردن کار رو امتحان کنید. همچنین این امکان برای شما ممکن است که با دفاتتر موسسه تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *