پر درآمد ترین شغل ها در نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • پر درآمد ترین شغل ها در نروژ و شرایط عمومی آن
  • لیست مشاغل پر درآمد در نروژ
    • جراحان و پزشکان
    • زمین شناسان
    • وکلا
    • قضات
    • دندان پزشکان
    • اساتید دانشکده
    • مدیر بازاریابی
    • مدیران ارشد مالی
    • مدیر فناوری اطلاعات
    • خلبانان
  • پر درآمد ترین شغل ها در نروژ و سخن پایانی

پر درآمد ترین شغل ها در نروژ و مقدمه ای بر آن

پر درآمدترین شغل ها در نروژ ، بهترین مشاغل در نروژ و درآمد مشاغل در نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. بهترین مشاغل در نروژ کدامند؟ پر درآمدترین شغل ها در نروژ کدامند؟ درآمد مشاغل در نروژ چقدر است؟ هنگام انتخاب شغل، این نکته بسیار مهم است که به عوامل دیگری به جز دستمزد خوب فکر کنید. زیرا اگر انگیزه شغلی وجود نداشته باشد، حتی اگر دستمزد بالایی را دریافت کنید امکان دارد پس از مدتی شغل خود را از دست دهید. البته که دستمزد خوب با انجام یک کار خوب در ارتباط است و سبب می شود برای کار انگیزه بگیرید و کار خود را به خوبی انجام دهید. این مقاله که توسط تیم مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به نگارش در آمده است مشاغل پر درآمد در نروژ، درآمد مشاغل در نروژ و لیست پر درآمدترین شغل ها در نروژ را به طور کامل مورد پردازش قرار می دهد. پس از خواندن این مطالب در صورتی که به مشاوره در خصوص پر درآمدترین شغل ها در نروژ نیاز داشتید می توانید با مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

پر درآمد ترین شغل ها در نروژ و شرایط عمومی آن:

کشور نروژ با مساحت 385،207 کیلومتر مربع در شمال اروپا واقع شده است. نروژ از شمال شرقی با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه اسکاگرراک و در طرف دیگر با دانمارک همسایه است. پایتخت نروژ اسلو بوده و واحد پول آن کرون، NOK است. این کشور بیش از 5،4 میلیون نفر جمعیت دارد. زبان رسمی مردم این کشور نروژی و سامی است. در سال های اخیر، نروژ در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل مرتباً به عنوان “بهترین کشور برای زندگی” رتبه بندی شده است. این رتبه بندی سالانه عمدتاً بر اساس سطح متوسط ​​تحصیلات و درآمد، همراه با امید به زندگی و همچنین عواملی مانند حقوق بشر و آزادی فرهنگی است. نروژ همچنین از نظر میزان سواد، سطح تحصیلات و ثروت مادی از امتیاز بالایی برخوردار است. علاوه بر این، نروژ یکی از بهترین سیستم های رفاهی در جهان را دارد و از افرادی که بیکار هستند یا توانایی کار کردن را ندارند پشتیبانی می کند. این کشور همچنین یکی از کمترین میزان جرایم در جهان را دارد. اگر می خواهید برای کار به این کشور بیایید و در یکی از پر درآمدترین شغل ها در نروژ مشغول به کار شوید، نیاز به اجازه اقامت دارید. اینکه برای چه اجازه اقامتی باید اقدام کنید به صلاحیت شما و نوع کاری که در نروژ انجام خواهید داد بستگی دارد. دستمزدها در نروژ 3.09 درصد در ژوئن سال 2020 نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت. نمودار افزایش درآمد مشاغل نروژ را مشاهده می کنید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

لیست مشاغل پر درآمد در نروژ:

در این مقاله پر درآمدترین شغل ها در نروژ را مورد بررسی قرار داده ایم. منظور از بالاترین حقوق فقط حقوقی است که برای آن توافق شده است. این بدان معناست که مواردی چون اضافه کاری، مکمل ها و پاداش ها مورد محاسبه قرار نگرفته اند. در میان مشاغل پر درآمد در نروژ، گروه های شغلی بزرگی مانند مربیان پیش دبستانی، پرستاران و فروشندگان وجود دارد. مدیران عامل رشد حقوقی ضعیفی دارند اما سطح حقوق و دستمزد آنها به طور کلی زیاد است. در صدر لیست های بهترین مشاغل در نروژ برای حقوق و دستمزد، مشاغلی مانند مدیران ارشد، خلبانان و پزشکان وجود دارند. همه این مشاغل در میان 10 شغل با متوسط ​​حقوق سالانه بیش از یک میلیون قرار گرفته اند. سال گذشته در این لیست کارگزار کشتی در جایگاه نخست قرار داشت، اما امسال مدیر نفت به عنوان پردرآمدترین حرفه کشور پیشی گرفته است. شاید برای بسیاری تعجب آور باشد: زمین شناسان، یعنی متخصصان سنگ، هشتمین حقوق سالانه کشور را دارند. این را می توان با این واقعیت توضیح داد که بسیاری از زمین شناسان در بخش نفت کار می کنند. در خارج از 10 رتبه برتر، شما حرفه های جذابی مانند مهندسین عمران، وکلا، سیاستمداران و دندانپزشکان را پیدا خواهید کرد. این مشاغل به طور متوسط ​​سالانه بین 760،000 تا 960،000 کرون حقوق دارند. پر درآمدترین شغل ها در نروژ به شرح زیر هستند.

جراحان و پزشکان:

پزشکان و جراحان جزء پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. پزشکان بیماری را تشخیص داده و معالجه می کنند و دارو تجویز می کنند. جراحان همچنین وظیفه معالجه بیماران را بر عهده دارند، اما تمرکز آنها بیشتر بر روی جراحی برای ترمیم بیماری هایی مانند شکستگی استخوان یا تومورهای سرطانی است. طی سال های متمادی هزاران پزشک خارجی در نروژ کار می کنند. به دلیل کمبود مزمن پزشک، این کشور کاملاً مشتاق به جذب پزشکان از خارج از کشور است و پزشکان جزئی از لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ هستند، به طور عمده پزشکان متخصص، برای پر کردن موقعیت های خالی در بخش مراقبت های بهداشتی آماده به کار هستند. محدوده حقوق برای این مشاغل از 1،170،000 کرون تا 3،720،000 کرون است.

زمین شناسان:

یکی دیگر از پر درآمدترین شغل ها در نروژ زمین شناسی است. مدارک زمین شناسی متخصصان را آماده می کند تا زمین، ساختار آن، مواد و ارگانیسم ها را تجزیه و تحلیل می کنند. زمین شناسان نحوه تغییر این موارد در طول زمان و همچنین تأثیر آن ها بر محیط و انسان را بررسی می کنند. زمین شناسان فرایندهایی مانند زلزله، سیل و فوران آتشفشان را بررسی می کنند و سعی می کنند تأثیرات آنها را بر جوامع درک و محدود کنند. فارغ التحصیلان به عنوان متخصص شیمی زمین، هیدروژئولوژی و دیگر گرایش ها کار می کنند. فردی که به عنوان زمین شناس در نروژ مشغول به کار است معمولاً محدوده حقوق او از 451،000 تا 1،560،000 کرون متغیر است.

وکلا:

وکلا جزء پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. در صورتی که قصد دارید به عنوان وکیل در نروژ مشغول به کار شوید تحت شرایطی این امکان برای شما وجود دارد. قوانین خاصی که وجود دارد به این بستگی دارد که شما قصد دارید به عنوان یک وکیل به طور موقت یا به طور دائم فعالیت کنید. همچنین بسته به کشور تابعیت شما قوانین متفاوت است، به ویژه اینکه آیا شما شهروند یک عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستید یا خیر. در صورتی که شهروند منطقه اقتصادی اروپا نباشید باید مجوز فعالیت در نروژ را به شورای نظارت ارائه دهید. همچنین این محدودیت اضافه شده است که متقاضیان موفق فقط می توانند از حقوق خارجی و حقوق بین الملل استفاده کنند. آنها مجاز به اعمال قانون نروژ نیستند. محدوده حقوق برای وکلا از 795،000 تا 2،530،000 کرون می باشد.

حقوق

قضات:

قضات نیز یکی از پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. برای تعیین قضات در نروژ پیش شرط قانونی خاصی وجود دارد به عبارتی فقط شهروندان نروژی با حق رأی ممکن است به عنوان قاضی منصوب شوند، قضات باید دارای مدرک حقوق با درجه دوم باشند. حداقل سن برای قضات 30 سال می باشد. قضات همچنین باید از نظر اقتصادی قابل اعتماد باشند. بنابراین در صورتی که می خواهید در نروژ قاضی شوید ابتدا باید مراحل شهروندی نروژ را طی کنید. محدوده حقوق قضات از 982،000 کرون تا 3،130،000 کرون است.

خلبانان:

خلبانان نیز مانند مشاغلی که ذکر شد از پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. اگر قصد دارید برای فرصت های شغلی خلبانی در نروژ اقدام کنید، ابتدا باید با شرایط استخدام آن آشنا شوید و هزینه های مربوطه را پرداخت کنید تا بتوانید حرفه شرکت هواپیمایی خود را به حداکثر برسانید. مهارت، تجربه و ساعات ثبت شده برای هر دو سمت کاپیتان و درجه یک افسر نیز در این زمینه بی تأثیر نیستند. درآمد خلبانان معمولاً اولین سوالی است که متقاضیان می پرسند، لازم به ذکر است این مشاغل مزایایی فراتر از دستمزد را به همراه دارند، به همین دلیل شما باید در مورد همه چیز از شرایط استخدام گرفته تا درآمد و سایر مزایای شغل تحقیق کنید. محدوده حقوق برای خلبانان در نروژ از 468،000 تا 1،490،000 کرون است.

اساتید دانشگاه:

اساتید دانشگاه از دسته پر درآمدترین شغل ها در نروژ به حساب می آیند. سیستم آموزش عالی دولتی نروژ از 8 دانشگاه، 2 آکادمی ملی هنر و 25 کالج دانشگاهی تشکیل شده است. در نروژ هرکسی که دارای مدرک دکترا باشد می تواند به عنوان دانشیار درخواست یک موقعیت شغلی دائمی را داشته باشد. میانگین سنی برای اتمام دوره دکترا 38 سال است. موقعیت دانشیار را می توان بدون مدرک دکترا نیز بدست آورد فقط کافی است صلاحیت علمی فرد در حد مدرک دکترا و با همان کیفیت باشد. غیر از دانشیاری، مدرس و مدرس ارشد نیز عمدتاً مشاغل آموزشي هستند كه بيشتر در دانشكده هاي دانشگاه هاي دولتي رایج هستند. برای همه پست های آکادمیک صلاحیت اساسی شخص لازم است. لازمه استاد شدن صلاحیت علمی مطابق با استانداردهای بین المللی یا ملی در حوزه تحصیلی شخص است. ارتقا مقام توسط استاد توسط هر دانشگاه به صورت محلی انجام می شود. کسی که به عنوان استاد دانشگاه در نروژ مشغول به کار است درآمدش بین 561،000 تا 1،790،000 کرون می باشد.

دندان پزشکان:

پر درآمدترین شغل ها در نروژ شامل دندانپزشکان نیز می شوند. در نروژ، 90 درصد دندانپزشکان در مراکز دولتی یا خصوصی به عنوان پزشک عمومی کار می کنند و 10 درصد باقیمانده آن ها تحصیلات تخصصی دارند. کار به عنوان دندانپزشک در نروژ می تواند بسیار سودآور باشد زیرا افراد فقط تا سن 18 سالگی می توانند از درمان رایگان دندان استفاده کنند و پس آن باید از بیمه درمانی خصوصی استفاده کنند زیرا هزینه های درمان های دندانپزشکی بسیار تخصصی و پیچیده بسیار زیاد است. مجوز دندانپزشکی توسط اداره بهداشت اعطا می شود. افراد حرفه ای لازم است که یک استاد دندانپزشکی باشند یا تحصیلات خارجی معادل آن را داشته باشند. در نروژ، هفت تخصص مورد تایید در دندانپزشکی وجود دارد:

  • پریودنتیکس
  • دندان مصنوعی
  • جراحی دهان و داروی خوراکی
  • پدودنتیکس
  • ارتودنسی
  • پروتزهای دهان
  • رادیولوژی صورت و فک

شخصی که به عنوان دندانپزشک در نروژ کار می کند معمولاً محدوده حقوق سالانه او از 680،000 تا 2،350،000 کرون است.

مدیر بازاریابی:

مدیران بازاریابی نیز از درآمد بالایی بهره مند می شوند و جزء پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. اولین قدم برای تبدیل شدن به مدیر بازاریابی، کسب مدرک کارشناسی در بازاریابی است. مدرک کارشناسی، افراد را با ترکیبی از شیوه های سنتی تجارت با استراتژی های جدید و فن آوری پیشرفته، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، سئو، مدیریت محتوا، چندرسانه ای و طراحی رابط کاربر را برای یک فضای بازاریابی پویا آماده می کند. در حالی که دریافت مدرک پیشرفته برای تبدیل شدن به مدیر بازاریابی الزامی نیست، یک مدرک هدفمند مانند MBA در بازاریابی به طور بالقوه می تواند به تسریع حرفه بازاریابی چه از نظر مالی و چه حرفه ای کمک کند. همچنین می تواند شانس یک متخصص بازاریابی را برای واجد شرایط بودن در موقعیت های شغلی متنوع تر افزایش دهد. دوره های MBA در بازاریابی یک برنامه درسی اصلی کسب و کار را تشکیل می دهند و بر رفتار مصرف کننده، شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو و سایر موضوعات تبلیغاتی مرتبط تمرکز دارند. محدوده حقوق این شغل از 421،000 تا 1،340،000 کرون است.

مدیران ارشد مالی:

مدیران بازاریابی نیز از درآمد بالایی بهره مند می شوند و جزء پر درآمدترین شغل ها در نروژ هستند. اولین قدم برای تبدیل شدن به مدیر بازاریابی، کسب مدرک کارشناسی در بازاریابی است. مدرک کارشناسی، افراد را با ترکیبی از شیوه های سنتی تجارت با استراتژی های جدید و فن آوری پیشرفته، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، سئو، مدیریت محتوا، چندرسانه ای و طراحی رابط کاربر را برای یک فضای بازاریابی پویا آماده می کند. در حالی که دریافت مدرک پیشرفته برای تبدیل شدن به مدیر بازاریابی الزامی نیست، یک مدرک هدفمند مانند MBA در بازاریابی به طور بالقوه می تواند به تسریع حرفه بازاریابی چه از نظر مالی و چه حرفه ای کمک کند. همچنین می تواند شانس یک متخصص بازاریابی را برای واجد شرایط بودن در موقعیت های شغلی متنوع تر افزایش دهد. دوره های MBA در بازاریابی یک برنامه درسی اصلی کسب و کار را تشکیل می دهند و بر رفتار مصرف کننده، شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو و سایر موضوعات تبلیغاتی مرتبط تمرکز دارند. محدوده حقوق این شغل از 421،000 تا 1،340،000 کرون است.

مدیر فناوری اطلاعات:

مدیر فناوری اطلاعات یکی از پر درآمدترین شغل ها در نروژ است. اگر می خواهید در نروژ یک متخصص فناوری اطلاعات با مهارت های مدیریتی باشید که قصد دارد یک تجارت فناوری گرا یا یک شرکت نوپای IT را اداره کند، باید یک مدرک کارشناسی ارشد در خصوص مدیریت فناوری داشته باشید. کارشناسی ارشد مدیریت فناوری، تخصصی تر از مدرک معمولی M.B.A (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) است و تمرکز تجاری بیشتری دارد. کارشناسی ارشد مدیریت فناوری یک مدرک بین رشته ای است که دانشجویان را در مورد توسعه، اجرا و نگهداری زیرساخت های فناوری اطلاعات در یک شرکت آموزش می دهد. به عبارت دیگر، شما یاد خواهید گرفت که چگونه نیازهای تکنولوژیکی یک شرکت را مدیریت و ارزیابی کنید. فردی که به عنوان مدیر فناوری اطلاعات در نروژ کار می کند، معمولاً سالانه حدود 1،040،000 کرون درآمد دارد. همچنین محدوده حقوق در این کشور برای این شغل از 476،000 تا 1،650،000 کرون است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

پر درآمد ترین مشاغل نروژ
مشاغل پر درآمد درآمد توضیحات
جراحان و پزشکان از 1،170،000 تا 3،720،000 کرون پزشکان و جراحان پردرآمدترین متخصصان در جهان مراقبت های بهداشتی هستند. پزشکان بیماری را تشخیص داده و معالجه می کنند و دارو تجویز می کنند.
زمین شناسان از 451،000 تا 1،560،000 کرون مدارک زمین شناسی متخصصان را آماده می کند تا زمین، ساختار آن، مواد و ارگانیسم ها را تجزیه و تحلیل می کنند.
وکلا از 795،000 تا 2،530،000 کرون متقاضیان موفق فقط می توانند از حقوق خارجی و حقوق بین الملل برای این شغل استفاده کنند. آنها مجاز به اعمال قانون نروژ نیستند.
قضات از 982،000 تا 3،130،000 کرون فقط شهروندان نروژی با حق رأی ممکن است به عنوان قاضی منصوب شوند. بنابراین ابتدا باید مراحل شهروندی را طی کنید.
دندان پزشکان از 680،000 تا 2،350،000 کرون هفت تخصص دندانپزشکی مورد تایید در نروژ شامل پریودنتیکس، دندان مصنوعی، جراحی دهان و داروی خوراکی، پدودنتیکس، ارتودنسی، پروتزهای دهان و رادیولوژی صورت و فک می باشند.
اساتید دانشکده از 561،000 تا 1،790،000 کرون در نروژ هرکسی که دارای مدرک دکترا باشد می تواند به عنوان دانشیار درخواست یک موقعیت شغلی دائمی را داشته باشد. میانگین سنی برای اتمام دوره دکترا 38 سال است.
مدیر بازاریابی از 421،000 تا 1،340،000 کرون اولین قدم برای تبدیل شدن به مدیر بازاریابی، کسب مدرک کارشناسی در بازاریابی است. این درجه دانش آموزان را با ترکیبی از شیوه های سنتی تجارت با استراتژی های جدید و فن آوری پیشرفته، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، سئو، مدیریت محتوا، چندرسانه ای و طراحی رابط کاربر را برای یک فضای بازاریابی پویا آماده می کند.
مدیران ارشد مالی از 655،000 تا 2،080،000 کرون اگر شما یک متخصص حسابداری یا متخصص امور مالی هستید و می خواهید در نروژ به مدیر ارشد مالی تبدیل شوید. ابتدا باید درک کاملی از اصول بودجه بندی، تجزیه و تحلیل، انطباق، مدیریت ریسک و سایر اصول حسابداری داشته باشید.
مدیر فناوری اطلاعات از 476،000 تا 1،650،000 کرون برای اخذ این مرتبه شغلی باید یک مدرک کارشناسی ارشد در خصوص مدیریت فناوری داشته باشید.
خلبانان از 468،000 تا 1،490،000 کرون مهارت، تجربه و ساعات ثبت شده برای دو سمت کاپیتان و درجه یک افسر تأثیر زیادی در استخدام شدن شما دارد.
پر درآمد ترین شغل ها در نروژ و سخن پایانی:

پر درآمدترین شغل ها در نروژ و بهترین مشاغل در نروژ در این نوشتار بررسی شد. با بیان مطالبی در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ که بیشترین درآمد را دارند و درآمد مشاغل در نروژ، مشاهده شد که در نروژ مشاغلی چون پزشکی و جراحی، زمین شناسی، خلبانی، وکالت، قضاوت، استاد دانشگاه، دندان پزشکی و مشاغل مدیریتی در زمینه بازاریابی، فناوری اطلاعات و مالی جزء مشاغل پر درآمد در نروژ هستند. شما در صورتی که شرایط لازم را برای این مشاغل داشته باشید می توانید برای روند استخدام شدن در پر درآمدترین شغل ها در نروژ اقدام کنید. همچنین شما می توانید به برسی پر درآمدترین مشاغل در سایر کشورهای اروپایی بپردازید و با بررسی درآمد آن ها بهترین کشور را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید. در نهایت در صورتی که در خصوص پر درآمدترین شغل ها در نروژ به مشاوره نیاز داشته باشید، شما می توانید از طریق تماس از مشاوره رایگان کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ بهره مند شوید. همچنین شما می توانید با امتیاز دهی ستاره ای از مجموعه ما حمایت کنید و در قسمت ثبت دیدگاه سؤالات و نظرات خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه پر درآمد ترین شغل ها در نروژ

بهترین مشاغل در نروژ کدامند؟

مشاغلی که علاوه بر تقاضای نیروی کار دارای درآمد بالایی باشد را می توان بهترین شغل نامید. مانند مشاغل پزشکی، جراحی، دندانپزشکی، وکالت، مدیر بازاریابی و … .

درآمد مشاغل در نروژ چقدر است؟

در آمد مشاغل در نروژ متفاوت است و بسته به تخصص و مهارت شما این مبالغ می تواند متفاوت باشد ولی به طور کلی میانگین حقوق سالیانه در نروژ 612،000 کرون است.

مشاغل پر درآمد در نروژ کدام اند؟

مشاغل پر درآمد زیادی در نروژ وجود دارد که پزشکان، جراحان، دندانپزشکان، قضات، وکلا و مدیران ارشد مالی در بین آن ها بیشترین مقدار درآمد را دارند.

لیست مشاغل مورد نیاز در نروژ کدام است؟

برای نروژ مشاغلی چون پرستاری که زیر مجموعه پزشکی هستند و مشاغلی در خصوص فناوری اطلاعات مورد نیاز هستند که اتفاقاً این مشاغل جزء پر درآمدترین مشاغل در نروژ هستند.

ند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *