ویزای کار جمهوری چک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در جمهوری چک
  • ویزای کار جمهوری چک
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری چک
  • نرخ بیکاری در جمهوری چک
  • مشاغل مورد نیاز جمهوری چک 2021
  • میزان حقوق مشاغل در جمهوری چک
  • نحوه کاریابی در جمهوری چک
  • مؤسسات کاریابی در جمهوری چک
  • بررسی ویزای همراه در جمهوری چک
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت جمهوری چک
  • ویزای کار جمهوری چک و سخن پایانی
شرایط کار در جمهوری چک لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک

ویزای کار جمهوری چک و نحوه اخذ اقامت جمهوری چک

ویزای کار جمهوری چک ، شرایط کار در جمهوری چک و لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک کدامند؟ شرایط کار در جمهوری چک به چه صورت است؟ مهاجرت به چک از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟ این کشور با داشتن اقتصاد پایدار و مکانی مناسب در اروپای مرکزی، دارای فرصت های مناسب برای مهاجرت به چک از طریق کار است. با توجه به شرایط موجود بسیاری از افراد از کارشناسان این سوال را می پرسند که در وضعیت دلار فعلی مهاجرت به کدام کشور مناسب است؟ آیا کشور جمهوری چک می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری باشد؟ در این مقاله پس از آشنایی با کشور جمهوری چک در خصوص روش های اخذ ویزای کار جمهوری چک توضیح خواهیم داد. جمهوری چک که در قلب اروپا واقع شده است، برای تجارت مناسب است. همچنین برای مهاجران گزینه ایده آلی است. این کشور به دلیل موقعیت مرکزی در اروپا مکان ویژه ای برای کارمندان خارجی و بسیاری از مشاغل بین المللی است. با حمل و نقل و زیرساخت های مناسب، یک پایگاه عالی برای تجارت با آلمان و روسیه است. مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مراحل ویزای کار جمهوری چک و چگونگی اخذ اقامت آن را به صورتی نگاشته است که اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. امید است با مطالعه این مطالب به پاسخ تمامی سؤالاتتان دست یابید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا مشاوره در مورد ویزای کار جمهوری چک می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در جمهوری چک:

بهتر است قبل از اطلاع از روش های اخذ ویزای کار جمهوری چک مختصر آشنایی با کشور جمهوری چک بدست آورید. جمهوری چک به طور رسمی با نام کوتاه آن، یعنی چک شناخته می شود. جمهوری چک کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور با آلمان، اسلواکی، لهستان و آلمان مرز مشترک دارد. زبان رسمی آن زبان چکی است. در حالی که زبان چک یکی از بزرگترین موانع پیش روی کارگران خارجی است، خبر خوب این است که انگلیسی به طور گسترده در این کشور صحبت می شود. جمهوری چک با وسعت 78،886 متر مربع از نظر جغرافیایی کشور بزرگی نیست، اما از تاریخ غنی و پر حادثه ای برخوردار است. کرونای چک، ارز رسمی کشور جمهوری چک است و با کد ایزوی CZK نمایش داده می شود. از مزایای کار در جمهوری چک می توان به نیروی کار ماهر و اقتصاد آزاد آن اشاره کرد. جمهوری چک با جمعیت روزافزون چند فرهنگی، اکنون تقریباً نیم میلیون خارجی در مرزهای آن زندگی می کند. از حدود 10.71 میلیون نفری که در جمهوری چک زندگی می کنند، حدود 64٪ از نژاد چک، 4.5٪ موروایی، 1.5٪ اسلواکی هستند. با مطالعه این مقاله و سایر مقالات این وب سایت متوجه خواهید شد که در وضعیت دلار فعلی مهاجرت به کدام کشور مناسب است و مشاغل خوب و مناسب برای مهاجرت کدامند؟

جمهوری چک ویزای کار جمهوری چک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در مورد کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در مورد کار و ویزای کاری

ویزای کار کشور جمهوری چک:

به طور معمول برای کار، اخذ ویزای کار جمهوری چک مورد نیاز است، به جز کسانی که کارت کارمند یا کارت آبی دارند و یا شهروند اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین و سوئیس هستند، بقیه افراد باید برای ویزای کار جمهوری چک در سفارت چک در خارج از کشور درخواست دهند. دو دسته اصلی برای این ویزا وجود دارد: ویزاهای بلند مدت و کوتاه مدت (شینگن). هر دو این مجوز ها می توانند برای اهداف شغلی صادر شوند، اما جایگزین اجازه کار نمی شوند. برای ویزای کار جمهوری چک، قبل از اقدام برای ویزا باید در اداره کار چک درخواست مجوز کنید. جمهوری چک علاوه بر ویزای معمولی و مجوزهای کار، دو نوع مجوز طولانی مدت نیز ارائه می دهد که هم به عنوان مجوز اقامت و هم کار استفاده می شود:

  • کارت آبی اتحادیه اروپا

    برای دریافت کارت آبی، باید یک مدرک دانشگاهی یا کالج را از یک برنامه آموزشی که سه سال یا بیشتر به طول انجامید، را داشته باشید.

  • کارت کارمند

    کارت کارمند صرف نظر از سطح صلاحیت حرفه ای مورد نیاز، برای انواع شغل ها در نظر گرفته شده است.

به عنوان یک قاعده کلی، خارجی ها باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند و کارفرما مجوز استخدام متقاضیان را از طریق اداره کار اخذ می کند و برای کار مورد نظر اجازه کار به کارمند داده می شود. همچنین، خارجی ها فقط می توانند در موقعیت هایی استخدام شوند که در جمهوری چک یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نامزد مناسبی برای آنها یافت نشود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار جمهوری چک:

پس از آشنایی با کشور جمهوری چک ، در صورت دریافت پیشنهاد کار، بعد از اینکه مشخص کردید که می خواهید از کدام نوع ویزا برای اخذ ویزای کار جمهوری چک استفاده کنید، باید مدارک مورد نیاز را مطابق آن نوع ویزا آماده کنید، زیرا ممکن است مدارک درخواستی با هم متفاوت باشند. ابتدا فرم درخواست را بارگیری کنید و آن را کاملاً و با صداقت پر کنید. همچنین می توانید فرم درخواست ویزای شینگن جمهوری چک را به صورت الکترونیکی پر کرده و سپس نسخه چاپی را چاپ کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن در لیست زیر ذکر شده اند:

  • گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی
  • 2 قطعه
  • کپی از رزرو بلیط برگشت شما
  • تأیید بیمه درمانی مسافرتی با حداقل پوشش 30،000 € در جمهوری چک و کل منطقه شینگن
  • نامه ای حاوی هدف سفر به جمهوری چک و برنامه سفر
  • رزرو برنامه سفر با تاریخ و شماره پرواز با مشخص کردن ورود و خروج از جمهوری چک
  • اثبات محل اقامت برای کل مدت اقامت مورد نظر در جمهوری چک
  • اثبات وضعیت مدنی (سند ازدواج، شناسنامه فرزندان، گواهی فوت همسر، کارت سهمیه در صورت وجود)
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در جمهوری چک

در صورتی که می خواهید برای ویزای کار جمهوری چک از طریق کارت کارمند درخواست دهید باید مدارک زیر را ارسال کنید. لازم به ذکر است که کارت کارمند معمولاً برای مدت زمان روابط کاری کارفرما و کارمند صادر می شود که بیشتر از 2 سال نیست و این کارت قابل تمدید است.

  • یک سند سفر معتبر
  • سندی که در دسترس بودن محل اقامت را تأیید می کند.
  • 2 قطعه عکس که ظاهر فعلی تبعه خارجی را نشان می دهد.
  • قرارداد کار یا توافق نامه فعالیت کاری
  • اسناد اثبات صلاحیت حرفه ای برای انجام شغل مورد نظر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • یک گزارش پزشکی ثابت کند که شما از هیچ بیماری جدی رنج نمی برید.

در رابطه با ویزای کار جمهوری چک و کارت آبی، برای شغل با مهارت بالا، به قرارداد استخدام به مدت حداقل یک سال و برای ساعات کاری هفتگی که توسط قانون تعریف شده نیاز است، مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت آبی شامل موارد زیر است:

  • ارائه سند سفر
  • قرارداد کار اثبات محل اقامت
  • ارسال عکس
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی پزشکی

نرخ بیکاری در جمهوری چک:

اطلاع داشتن نسبت به نرخ بیکاری برای کسانی که می خواهند ویزای کار جمهوری چک را دریافت کنند بسیار مهم است. به طور کلی در سال های گذشته نرخ بیکاری در این کشور، به نسبت اکثر کشور های اروپایی پایین تر بوده است. ولی در حال حاضر، شیوع ویروس کرونا باعث افزایش این نرخ در این کشور شده که باز هم نسبت به سایر کشور ها این نرخ کمتر به نظر می رسد. طبق نمودار درج شده در این قسمت می بینیم که نرخ بیکاری در جمهوری چک برای سومین ماه متوالی در سال 2020 ثابت بوده و مقدار 3.8٪ را در سپتامبر این سال داشته است. این رقم بالاترین نرخ از ژانویه 2018 تا کنون بوده است. لازم به ذکر است تعداد افراد بیکار از 279،078 نفر در ماه قبل به 277،015 نفر کاهش پیدا کرده است. در نمودار زیر تغییرات این نرخ را برای یک سال گذشته تا کنون مشاهده می کنید.

نرخ بیکاری جمهوری چک

مشاغل مورد نیاز جمهوری چک 2021:

مشاغل خوب و مناسب برای مهاجرت کاری به چک چه مشاغلی هستند؟ قبل از انجام مراحل کاری برای گرفتن ویزای کار جمهوری چک باید لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در این کشور برای شما کار وجود دارد. جمهوری چک دارای چندین صنعت مهم از جمله وسایل نقلیه موتوری، مهندسی، تولید فولاد، داروسازی و غیره است. صنعت خودروسازی حدود 28٪ از تولیدات چک را تشکیل می دهد و بزرگترین صنعت منفرد کشور است. صنعت اتومبیل، سنگ بنای اقتصاد این کشور است. بخش گردشگری پر رونق این کشور فرصت های زیادی برای کار در جمهوری چک را فراهم می کند. از آنجا که بسیاری از فعالیت های اوقات فراغت، برای گردشگران انجام می شود، مشاغل زیادی در این زمینه برای کارگران خارجی که به زبان های دیگری به غیر از چک صحبت می کنند وجود دارد. همچنین اگر واجد شرایط باشید، ممکن است بتوانید در مدرسه زبان خصوصی یا یک شرکت بزرگ بین المللی مشغول به تدریس شوید. به طور کلی مشاغل خوب و مناسب برای مهاجرت کاری به جمهوری چک مشاغلی هستند که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور به چشم می خورد، چرا که نیاز به نیروی کار در این مشاغل بیشتر است.

علاوه بر این ها در بخش هایی چون علم و نوآوری، بهداشت و درمان، غذا و نوشیدنی و کالاهای مصرفی مشاغل زیادی وجود دارد. نکته ای که در این جا وجود دارد این است که پزشکان، دندانپزشکان و داروسازانی که در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا صلاحیت حرفه ای را برای کار کسب نکرده اند و می خواهند حرفه پزشکی خود را در جمهوری چک به انجام برسانند، باید تأییدیه آزمون مربوطه را در این خصوص کسب کنند. این الزام در مورد مشاغل بهداشتی غیر پزشکی نیز اعمال می شود. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک را قرار داده ایم:

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک 2021
توسعه دهنده نرم افزار مهندس نرم افزار
مدیر فروش مهندسی کنترل کیفیت
دکتر در بخش زنان و زایمان تکنسین آزمایشگاه پزشکی
بازاریابی بازاریابی دیجیتال
حسابدار پزشک مغز و اعصاب

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

میزان حقوق مشاغل در جمهوری چک:

میزان حقوق مشاغل در جمهوری چک رابطه مهمی با اخذ ویزای کار جمهوری چک دارد. در این عنوان حقوق، مزایا و ساعات کاری در چک را بررسی می کنیم. در بعضی از مشاغل کارمندان قبل از اینکه مشغول به کار شوند باید یک دوره آزمایشی را طی کنند. این دوره آزمایشی نمی تواند بیش از سه ماه (یا شش ماه برای پست های مدیریتی) باشد. به هر کارمندی چهار هفته مرخصی استحقاقی سالانه تعلق می گیرد و میانگین ساعات کار برای کارمندان تمام وقت حدود 41.7 ساعت در هفته است. همچنین، شرایط کار در جمهوری چک برای کارمندان خارجی باید مطابق با کارمندان چک در موقعیت های مشابه باشد، حقوق آن ها باید حداقل 1.5 برابر متوسط ​​حقوق ناخالص سالانه در این کشور باشد. فردی که در جمهوری چک کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 60،900 CZK درآمد دارد. محدوده حقوق از 15،400 CZK تا 272،000 CZK می باشد که بسته به حرفه شما می تواند این نرخ متفاوت باشد.

حقوق ماهیانه مشاغل مورد نیاز جمهوری چک
توسعه دهنده نرم افزار 57،400 CZK
تکنسین کامپیوتر 47،700 CZK
مدیر فروش 100،000 CZK
متخصص بازاریابی دیجیتال 29,083 تا 61,319 CZK
پرستار 44،700CZK
حسابدار 42،900 CZK
دستیار اداری 31،200 CZK
بازاریاب 27،224 تا 47،698 CZK
تکنسین آزمایشگاه پزشکی 44،200 CZK

نحوه کاریابی در جمهوری چک:

در چک روش های مختلفی برای کاریابی وجود دارد. به عبارتی یک سری وب سایت یا شبکه های حرفه ای کاریابی مانند لینکدین که منبع حرفه ای برای ایجاد ارتباطات در زمینه شغلی و مکان مورد نظر شما است، وجود دارند که در سطح بین المللی کار می کنند و در پایگاه داده خود برای متقاضیان، مشاغل مختلف را در اکثر کشور ها قرار داده اند. به غیر از این موارد موتور های جستجو و آژانس های کاریابی نیز راه های دیگری برای کاریابی هستند. پس از اینکه متقاضی از طریق یکی از این روش ها کار مورد نظر خود را پیدا کرد، باید رزومه خود را برای کارفرمایان مربوطه ارسال کند تا در صورت تأیید شدن وی، کارفرما برای اخذ مجوز کار از طرف متقاضی اقدام کند. در لیست زیر تعدادی از موتور های جستجو و سایت های کاریابی را برای آشنایی بیشتر شما مخاطبان ارجمند قرار داده ایم:

وب سایت های کاریابی در جمهوری چک
Just Landed Career Jet
Learn4Good GoAbroad

موسسات کاریابی در جمهوری چک:

مؤسسات کاریابی می توانند نام های زیادی داشته باشند. گاهی اوقات این مؤسسات، آژانس کاریابی یا شرکت استخدام نامیده می شوند، اما اساساً عملکرد یکسانی را دارند. یک آژانس کارمندی به ارتباط متقاضیان کار با مدیرانی که در یک سری مشاغل خالی به کارمند نیاز دارند، کمک می کند. از طرف دیگر، آژانس برای برقراری ارتباط کارفرمایان با نامزدهایی که نیازهای آن ها را برآورده می کنند و در یکی از نقش های آزاد خود سرآمد هستند، کار می کند. بنابراین آژانس های کاریابی می توانند راهنمای خوبی برای متقاضیان و کارفرما ها باشند و روال کار آن ها را سریع تر پیش ببرند. در جمهوری چک، همانند سایر کشور ها آژانس هایی در این زمینه وجود دارند. در لیست زیر تعدادی از آژانس های کاریابی این کشور را که مورد پسند کاربران قرار گرفته اند و بیشترین بازدهی را در این خصوص داشته اند را قرار داده ایم:

موسسات کاریابی در جمهوری چک
People Place & Partners
REED Recruitment Agency Czech Republic
ESP- Executive Search Partners
Robert Half Czech Republic, s.r.o

بررسی ویزای همراه در جمهوری چک:

ویزای اتحاد خانواده و ویزای کار جمهوری چک برای مهاجرانی که می خواهند خانواده خود را به چک بیاورند، دو عضو جدا ناپذیر از هم هستند. جمهوری چک این امکان را برای مهاجرانی که از طریق کار به این کشور می آیند را فراهم کرده است. همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. فقط کافی است که یک سری شرایط را داشته باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. درخواست ویزای کار جمهوری چک در طولانی مدت برای اتحاد خانواده باید ظرف 90 روز از تاریخ دریافت درخواست کامل توسط کنسولگری یا سفارت مربوطه بررسی شود. در موارد پیچیده و استثنایی، این بررسی ممکن است120 روز طول بکشد. هر یک از اعضای یک خانواده متقاضی باید جداگانه برای ویزا اقدام کنند و کلیه شرایط ویزا را داشته باشد. کودکان زیر 15 سال نیازی به ثبت سوابق کیفری چک ندارند. مدارکی که در این خصوص مورد نیاز است به شرح لیست زیر می باشند:

  • فرم درخواست
  • هزینه ویزا
  • دو قطعه عکس
  • گذرنامه اصلی
  • سندی که منابع مالی کافی شما را تأیید می کند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت جمهوری چک:

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می توانند در جمهوری چک فقط با داشتن ویزای بلند مدت، اجازه اقامت طولانی مدت و قانونی داشته باشند. مهاجران همچنین می توانند تابعیت چک را بدست آورند. یک فرد خارجی می تواند پس از پنج سال زندگی قانونی (با ویزای بلند مدت یا اجازه اقامت طولانی مدت) در جمهوری چک، اجازه اقامت دائم را در این کشور درخواست کند. برای این اجازه متقاضیان باید منابع مالی کافی برای خود و خانواده شان، مسکن و همچنین اثبات قبولی در امتحان زبان چک (سطح A1 ) را اثبات کنند. اتباع خارجی می توانند پس از حداقل پنج سال اقامت دائم در جمهوری چک و در صورتی که مدت اقامت طولانی در این کشور داشته باشند، برای تابعیت چک اقدام کنند. متقاضیان باید روابط خانوادگی را حل و فصل کرده باشند، فاقد سوء پیشینه کیفری باشند، در بازار کار ادغام شده و درآمد کافی داشته باشند. متقاضیان همچنین باید کلیه تعهدات قانونی را انجام دهند، مهمتر از همه آنها باید مالیات، بیمه و هزینه ها را پرداخت کنند. (شامل بیمه های درمانی و اجتماعی، هزینه های شهرداری و غیره است) متقاضیان همچنین باید دانش زبان چک را ثابت کنند.

ویزای کار جمهوری چک و سخن پایانی:

ویزای کار جمهوری چک، مهاجرت به چک از طریق کار و اطلاعات مهم در خصوص شرایط کار در جمهوری چک در این نوشتار بررسی شد. این کشور که در قلب اروپا قرار دارد. مهاجرت به چک از طریق کار، شرایط کار در جمهوری چک، بازار کار آن، نرخ بیکاری آن و لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک هر کدام به نحوی توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که در وضعیت دلار فعلی مهاجرت به کدام کشور مناسب است و آیا کشور چک مقصد مناسبی برای کار است باید گفت از آن جایی که شرایط اخذ ویزای کار جمهوری چک سخت است و کار در آن به صورت Job offer می باشد، ما به متقاضیان توصیه می کنیم در صورتی که این کشور را برای کار انتخاب کرده اند، در انتخاب خود تجدید نظر کنند و کشور هایی مانند کانادا، اتریش آلمان را که شرایط کاری بهتری دارند را ارزیابی کنند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در زمینه ویزای کار جمهوری چک نیاز دارید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. در پایان می توانید سؤالات و نظرات خود را در مورد این مباحث در بخش ثبت دیدگاه ثبت کنید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات شما هستند. همچنین، با استفاده از امتیاز دهی ستاره ای می توانید به ما امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار جمهوری چک

لیست مشاغل مورد نیاز جمهوری چک کدامند؟

در چک، در بخش هایی چون علم و نوآوری، بهداشت و درمان، غذا و نوشیدنی و کالاهای مصرفی مشاغل زیادی برای مهاجران وجود دارد.

شرایط کار در جمهوری چک به چه صورت است؟

اشتغال در جمهوری چک توسط قوانین گسترده کار تنظیم می شود. طبق قانون کار در جمهوری چک هر نوع استخدام باید با یک قرارداد کاری مکتوب تنظیم شود که ماهیت کار و سایر جزئیات مهم مانند ساعت کار، مدت دوره آزمایشی، مرخصی سالانه، حداقل دستمزد و غیره را تنظیم کند.

مهاجرت به چک از طریق کار امکان پذیر است؟

بله، مهاجرت به چک از طریق کار امکان پذیر است. کافی است یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما دریافت کنید تا بتوانید اقامت این کشور را به دست آورید و در صورتی که واجد شرایط باشید می توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

✅ شانس یافتن کار در جمهوری چک بر اساس نرخ بیکاری در این کشور چگونه است؟

اطلاع داشتن نسبت به نرخ بیکاری برای کسانی که می خواهند ویزای کار جمهوری چک را دریافت کنند بسیار مهم است. به طور کلی در سال های گذشته نرخ بیکاری در این کشور، به نسبت اکثر کشور های اروپایی پایین تر بوده است. ولی در حال حاضر، شیوع ویروس کرونا باعث افزایش این نرخ در این کشور شده که باز هم نسبت به سایر کشور ها این نرخ کمتر به نظر می رسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *