ویزای کار اوکراین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اوکراین
  • ویزای کار اوکراین
  • مدارک مورد نیاز کار در اوکراین
  • نرخ بیکاری در اوکراین
  • لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
  • میزان حقوق کار در اوکراین
  • نحوه کاریابی در اوکراین
  • مؤسسات کاریابی در اوکراین
  • بررسی ویزای همراه اوکراین
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اوکراین
  • ویزای کار اوکراین و سخن پایانی
ویزای کار اوکراین

ویزای کار اوکراین و مقدمه ای بر آن

ویزای کار اوکراین، شرایط اخذ ویزای کار اوکراین برای ایرانیان و شرایط کار در اوکراین،نرخ بیکاری در اوکراین، میزان حقوق مشاغل و… موضوعاتی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. هزینه ی اخذ ویزای کار اوکراین، چقدر می باشد؟ شرایط اخذ ویزای کار برای اوکراین چیست؟ اخذ ویزای کار اوکراین برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ به تمامی این سؤالات در این مقاله پاسخ داده خواهد شد. برای کار در کشور اوکراین، بایستی در ابتدای امر دعوت نامه از سمت کارفرما اخذ و سپس برای ویزای کار اوکراین اقدام بشود. در این مقاله ما تمامی شرایط و نکات مرتبط با ویزای کار اوکراین را خدمت شما عزیزان بیان خواهیم نمود. به صورت کلی ویزاهای کاری یکی از سریع ترین راه ها برای ورود به یک کشور می باشند که هر کدام از این ویزاها به علاوه ویژگی های مشابه دارای ویژگی های خاصی می باشند که بر اساس شرایط شخص و آن کشور بایستی مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله ما تمامی این شرایط را بررسی خواهیم نمود. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار اوکراین، با مشاوران ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در اوکراین:

در راستای بررسی موضوع ویزای کار اوکراین، به بررسی شرایط عمومی این کشور و سپس شرایط عمومی کار در اوکراین می پردازیم. اوکراین، کشوری است که در اروپای شرقی واقع شده و با کشورهای روسیه، بلاروس، اسلوواکی، مجارستان، لهستان، رومانی و مولداوی هم مرز بوده و همچنین در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف واقع شده است. پایتخت جمهوری اوکراین، کی یف می باشد؛ زبان رسمی آن اوکراینی است و واحد پول این کشور، گریونا است. کشور اوکراین دارای 42.030.832 نفر است و مساحت این کشور 603.628 کیلومتر برابر با 233.062 مایل مربع می باشد. در ادامه بررسی مباحث مرتبط با ویزای کار اوکراین، به بررسی شرایط کار در اوکراین خواهیم پرداخت. برای کار در اوکراین بایستی قبل از اخذ ویزای کار اوکراین، مجوز کار در اوکراین اخذ شود. رویه کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان می باشد و اکثر این کشورها برای اشتغال یک شخص غیر اروپایی وی را ملزم به دریافت مجوز کار در آن کشور می نمایند، کار در کشور اوکراین نیز از این قضیه مستثنی نیست. حال سؤالی که مطرح می شود این است که مجوز کار در اوکراین چیست؟ در واقع مجوز کار یک سندی است که دارای دو بعد است، اولاً به کارفرما این اختیار را می دهد تا از مهارت آن کارمند خارجی استفاده موقت نماید، دوماً به شخص غیر تبعه این امکان را می دهد که برای شغل خاصی که برای اشتغال در آن اقدام به اخذ مجوز کار نموده تا هر مدت که ممکن است مشغول به کار باشد. (نکته ای که وجود دارد این است که این مجوز برای یک فرد غیر تبعه فقط در خصوص همان شغل مصداق دارد و در صورت تغییر شغل بایستی مجوز دیگری اخذ گردد.)

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

ویزای کار اوکراین:

در این عنوان ویزای کار اوکراین را به تفضیل مورد بررسی قرار خواهیم داد. همانطور که در عنوان قبلی بیان شد، اشخاص غیر تبعه اتحادیه اروپا، برای کار در اوکراین ملزم به دریافت مجوز کار در این کشور هستند. شرایط ویزای کار اوکراین برای ایرانیان نیز این امر را الزامی می داند زیرا کشور ایران نیز برای ورود شهروندان خارجی به ایران اخذ ویزا را الزامی دانسته است. برای کار در اوکراین شخص بایستی با استفاده از مجوز کار دریافت شده از سمت کارفرما در اوکراین برای اخذ ویزای نوع D اقدام نماید. چرا می گوییم ویزای نوع D ؟ زیرا در اوکراین ویزایی به نام ویزای کار وجود ندارد و شخص برای اخذ اقامت موقت در این کشور با استفاده از این نوع ویزا و مجوز کار و قراردادی که با کارفرما دارد در این کشور اقامت خواهد داشت. انواع دیگری از ویزا برای اوکراین وجود دارند مانند ویزای ترانزیت نوع B، نوع ویزای Cکوتاه مدت و نوع D بلند مدت هستند. در عنوان بعد مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار اوکراین و کار در اوکراین را بیان خواهیم نمود.

مدارک مورد نیاز کار در اوکراین:

برای کار در کشور اوکراین، مانند هر کشور دیگری مدارکی مورد نیاز است که در این عنوان به اضافه ی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اوکراین خدمت شما عزیزان بیان خواهیم نمود. برای کار در اوکراین بایستی مراحلی را طی کرد:

    • اخذ ویزای توریستی اوکراین و سفر به کشور اوکراین؛
    • اخذ مجوز کار توسط شخص خارجی
    • پس از اخذ مجوز، بازگشت به کشور مبدأ و اخذ ویزای نوع D توسط شخص خارجی.

برای کار در اوکراین بایستی پیشنهاد کاری علاوه بر مجوز کار، داشته باشید تا بتوانید در این کشور مشغول به کار شوید. اسناد دیگر که مورد نیاز است، اسنادی هستند که توانایی و مهارت های شما را اثبات نمایند، مدارک تحصیلی و سوابق کاری که توسط یک گواهی و یا نامه ای از طرف کارفرمای قبلی و یا بیمه نامه اثبات می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار اوکراین عبارتند از:

    • ارائه مجوز کار در اوکراین
    • گواهی و یا قبضی که مبنی بر پرداخت هزینه های دولتی اخذ مجوز کار است؛
    • دو قطعه عکس مشابه با عکس گذرنامه؛
    • گواهی حاکی از تأیید اداره پلیس اوکراینی؛
    • کپی گذرنامه و اصل گذرنامه ای که برای حداقل 3 ماه پس از ورود شخص به اوکراین معتبر باشد؛
    • کپی و برابر اصل شده ی مدارک تحصیلی متقاضی؛
    • فرم تأییدیه کارفرما برای اقامت و کار متقاضی در اوکراین؛
    • مدارک تأیید صلاحیت کارفرما به همراه مدارک ثبتی در اوکراین؛
    • نامه ای به همراه حکمی که نشان دهد شخص نیازی به اینکه تبعه اوکراین باشد برای کار در اوکراین ندارد؛
    • دعوت نامه کارفرما

علاوه بر همه این مدارک دانستن زبان اوکراینی می تواند کمک شایانی در یافتن کار در اوکراین نماید.

نرخ بیکاری در اوکراین:

در راستای بررسی مباحث مرتبط با ویزای کار اوکراین و کار در اوکراین، بررسی نرخ بیکاری در این کشور به عنوان یک عامل تأثیرگذار برای کار در اوکراین به عنوان یک فرد خارجی بی فایده نمی باشد. در  نمودار پایین نرخ بیکاری در کشور اوکراین را در 2 سال اخیر، مشاهده می فرمایید، با توجه به این نمودار شاخصه بیکاری در سال 2021 برابر با عدد 10.1 درصد می باشد و این رقم به نسبت کشورهای دیگر اروپایی بالاست و از این نظر شاید شخص شانس کمی برای کاریابی در اوکراین داشته باشد، زیرا با توجه به این که در هر کشوی برای اشتغال، تبعه آن کشور در اولویت هستند لذا این نرخ می تواند در این امر نیز تأثیرگذار باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به این که رقم نرخ بیکاری در کشور اوکراین بالاست اما امکان دارد که در این کشور یک دسته از مشاغل مورد نیاز باشد و اگر فرد خارجی بتواند صلاحیت و مهارت خود را در آن دسته از مشاغل به اثبات برساند، می تواند در این کشور مشغول به کار شود. در عنوان بعد در ارتباط با ویزای کار اوکراین، ویزای کار اوکراین برای ایرانیان و به طور کلی کار در اوکراین، لیست مشاغل مورد نیاز در اوکراین در سال 2021 را مشاهده می نمایید.

نرخ بیکاری در اوکراین

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021:

در این عنوان سعی بر آن شده که مشاغلی که در اوکراین وجود دارند و درآمد خوبی دارند خدمت شما عزیزان معرفی گردند. در جدول زیر انواع مشاغل را مشاهده می فرمایید که می تواند شغل محبوب شما نیز باشد. دسته های مشاغلی که در جدول پایین مشاهده می فرمایید، برای همه  اشخاص خارجی نمی توان گفت که مقدور است در آن زمینه مشغول به کار شوند، زیرا یک سری از مشاغل نیازمند معادل سازی مدارک متقاضی هستند و همچنین نیازمند گذراندن دوره های تحصیلی و آموزشی در کشور اوکراین می باشند، مانند حسابداری، مشاغل مرتبط با بانک داری و یا امور بانکی، کار در رشته های حقوقی پس در نتیجه برای اشتغال در هر یک از دسته های شغلی بایستی بررسی شود که می توان در آن دسته مشغول به کار شد یا خیر و سپس اقدام به اخذ مجوز کار نمود.

لیست مشاغل مورد نیاز اوکراین 2021
مدیر امور مالی مشاغل مرتبط با ساخت و ساز مشاغل مرتبط با امور ورزشی و پرورش اندام
حسابداری مشاغل مرتبط در بخش های مشاوره ای و روانشناسی مشاغل مرتبط با توریسم
مشاغل مرتبط با مدیریت بازرگانی مشاغل مرتبط با فروش و مشتری مداری مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان
مشاغل مرتبط با بخش های تبلیغاتی مشاغل مرتبط با بخش ها آموزش و پرورش مشاغل مرتبط با منابع انسانی
مشاغل مرتبط با مهندسی و معماری مشاغل مرتبط با انرژی مشاغل مرتبط با واردات و صادرات
مشاغل مرتبط با صنعت خودرو مشاغل مرتبط با امور مهندسی مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات
مشاغل مرتبط با هواپیما مشاغل مرتبط با بخش املاک و مستغلات مشاغل حقوقی و قضایی
مشاغل مرتبط با امور بانکی مشاغل مرتبط با بخش های تولیدی و صادرات مشاغل مرتبط با دارویی و بیوتکنولوژی

میزان حقوق کار در اوکراین:

در این عنوان میزان حقوق و درآمد هر یک از مشاغل پر درآمد و غیره .. در اوکراین را در جهت مطالعه بیشتر ویزای کار اوکراین، بررسی خواهد شد. در جدول زیر میزان حقوق و درآمد هر یک از شغل را مشاهده می فرمایید:

شغل ها میزان درآمد ماهانه به یورو
اقتصاد دان 1.098
مدیر حسابداری 1.000
مدیر اجرائی 1.500
مدیر مالی 1.400
مدیر تبلیغات 1.069
استراتژیست رسانه های دیجیتالی 817
معمار 1.200
طراحی معماری 760
مدیریت منطقه ای محصولات خودرو 1.300
مدیر خدمات فرودگاه 1.374
مدیر امنیت هواپیما 1.300
خلبان 1.147
مهندس هوافضا 846
روانشناس 1.100
استاد دانشگاه 1.300
مدرس 948
محقق دکترا 872
مشاور انرژی 900
مدیر پروژه استخراج 1.011
مهندس زمین شناسی 1.069
مهندسی برق 895
مهندسی مکانیک 800
مربی بدنسازی 1.070
مربی ژیمناستیک 650
جراح قلب 3.000
متخصص قلب 2.660
جراح مغز و اعصاب 2.600
اورولوژیست 2.212
مهندس IT 1.660
وکالت 1.300
قاضی دادگاه عالی 2.000

نحوه کاریابی در اوکراین:

در ادامه بررسی موضوع ویزای کار اوکراین و همچنین اخذ ویزای کار اوکراین و به طور کلی برای کار در اوکراین به بررسی نحوه ی کاریابی در اوکراین خواهیم پرداخت. برای کار در اوکراین و اخذ ویزای کار اوکراین بایستی در ابتدا به دنبال کار در اوکراین باشید و برای این عمل بایستی پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما داشته باشید و برای این عملی می توانید از طریق سایت ها و یا وب سایت های موجود برای کاریابی در اوکراین اقدام کنید، فقط کافیست حرفه و شغل مد نطر خود را در گوگل جستجو نمایید، روش دیگر کاریابی در اوکراین ایجاد پروفایل در مؤسسات کاریابی بین المللی و یا آژانس های کاریابی در اوکراین می باشد و از این طریق با ثبت رزومه خود در این آژانس ها این اختیار را می دهید تا در زمان هایی که مشاغلی مرتبط با رزومه شما در آن ها آپلود شدند برای شما ارسال شود و یا این که رزومه شما را در اختیار کارفرمایان قرار می دهند.

موسسات کاریابی در اوکراین:

در ادامه مباحث ویزای کار اوکراین به بررسی و معرفی مؤسسات کاریابی در اوکراین خواهیم پرداخت. این مؤسسات می توانند کمک شایانی به شما در یافتن کار در اوکراین بنمایند. این مقاله توسط متخصصین مجرب موسسه حقوقی ملک پور گردآوری و نگارش شده، هر گونه کپی برداری و نشر آن بدون ذکر نام منبع عملی غیر قانونی و حرام می باشد. در جدول زیر نام سایت ها و موسسات کاریابی در اوکراین را مشاهده می فرمایید:

سایت ها و موسسات کاریابی در اوکراین
 (Nova Poshta) www.novaposhta.ua
silpo www.silpo.ua/work
Comfi work.comfi.ua
IT jobs IT talent find
New Recriuting group IT Flocation
Jobs.ua  JOOBLE
Work.ua Career jet

اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اوکراین:

در کنار مطالعه مباحث ویزای کار اوکراین، کار در اوکراین و شرایط ویزای کار اوکراین برای ایرانیان، یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت ، داشتن آثار اقامتی و همچنین آثار تابعیتی برای شخص متقاضی می باشد. عموماً کشورهای حوزه اتحادیه اروپا از این شرایط برخوردارند که در صورت مهاجرت افراد به آن ها اقامت دائم و همچنین تابعیت خود را اعطا می کنند، البته این را هم در نظر داشته باشید که بعضی از کشورها آثار تابعیتی ندارند. در ارتباط با کار در اوکراین و اخذ ویزای کار اوکراین برای شخص آثار اقامتی وجود دارد که به او اقامت دائم اعطاء خواهد شد. برای اخذ اقامت دائم اوکراین بایستی 5 سال اقامت دائم در کشور اوکراین را داشته باشید و در این 5 سال حق بیمه و مالیات خود را به دولت پرداخت نمایید، تا بتوانید اقامت دائم اوکراین را اخذ نمایید. در ارتباط با پاسپورت اوکراین نیز باید عرض شود که پس از 5 سال از اخذ اقامت دائم در صورت نداشتن سوء سابقه کیفری و منفی در اوکراین و دیگر کشورها به اشخاص پاسپورت کشور اوکراین اعطا خواهد شد.

ویزای کار اوکراین و سخن پایانی:

ویزای کار اوکراین، شرایط اخذ ویزای کار اوکراین برای ایرانیان، مراحل اخذ ویزای کار اوکراین و سایر موضوعاتی که با کار در اوکراین مرتبط می باشند را در این نگارش مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. امیدواریم که پاسخگوی سؤالات شما عزیزان در زمینه ویزای کار اوکراین بوده باشیم. کار در اوکراین و همچنین شرایط ویزای کار اوکراین برای ایرانیان موضوعاتی بودند که به آن ها در نوشتار پرداخته شد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در امور مهاجرتی با یک وکیل با تجربه در زمینه ویزای کار اوکراین و همچنین آشنا با امور بین المللی در ارتباط بوده و از راهنمایی های او استفاده کنید و وقت گران مایه خود را در راه های سخت و طولانی از دست ندهید چرا که یک وکیل مهاجرتی می تواند بهترین و سریع ترین راه ها را که متناسب با شما باشد به شما معرفی نماید. پیشنهاد ما به شما عزیزان متخصصی که تمایل به کار در اروپا را دارید کشور های سطح اولی مانند اتریش و آلمان می باشد. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار اوکراین با مشاوران موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناسان ما بهره مند شوید. کاربران گرامی شما می توانید در صورت نیاز نظرات و سؤالات خود را در انتهای این مقاله در قسمت ثبت دیدگاه (ثبت پرسش) مطرح نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار اوکراین

شرایط اخذ ویزای کار اوکراین چیست؟

بایستی پیشنهاد کاری داشته باشید ، از دولت اوکراین مجوز کار در اوکراین را اخذ نموده و سپس برای ویزای نوع D اقدام نمود.

آیا امکان اخذ ویزای کار اوکراین برای ایرانیان موجود است؟ 

بله، بایستی از یک کارفرمای اوکراینی پیشنهاد کاری داشته باشند.

آیا در ارتباط با کار در اوکراین می توان برای اخذ ویزای همراه اقدام نمود؟

بله، بایستی تمکن مالی کافی و محل اقامت مشخصی در اوکراین داشته باشند.

برای دریافت ویزای کار برای اوکراین چه مراحلی بایستی طی شود؟

برای دریافت ویزای کار برای اوکراین بعد از یافتن پیشنهاد کاری :1. سفر به اوکراین با ویزای توریستی و اخذ مجوز کار در اوکراین توسط متقاضی؛ 2. اخذ مجوز توسط کارفرما؛ 3. بازگشت به کشور مبداء و اخذ ویزای کار اوکراین (نوع D)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *