ویزای کار انگلستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در انگلستان
  • ویزای کار در انگلستان
  • مدارک مورد نیاز کار در انگلستان
  • نرخ بیکاری در انگلستان
  • مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021
  • میزان حقوق در انگلستان
  • نحوه کاریابی در انگلستان
  • مؤسسات کاریابی در انگلستان
  • بررسی ویزای همراه انگلستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در انگلستان
  • سخن پایانی کار در انگلستان
✅ ویزای کار انگلستان ✅ مدارک مورد نیاز ✅ نحوه کاریابی در انگلستان توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت.

ویزای کار انگلستان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار انگلستان ، اخذ اقامت انگلیس از طریق کار، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار انگلیس و نحوه کاریابی در انگلستان در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021 به چه صورت است؟ آیا امکان اخذ ویزای کار انگلستان برای ایرانیان وجود دارد؟ درآمد ماهانه در انگلیس برای مشاغل تخصصی مثل پزشکی و مهندسی چقدر است؟ آیا امکان اخذ اقامت و تابعیت و در نهایت پاسپورت انگلستان از طریق کار در این کشور وجود دارد؟ آیا امکان ویزای کار انگلیس تضمینی وجود دارد؟ در ادامه این مقاله به طور کامل به بررسی شرایط ویزای کار انگلستان خواهیم پرداخت. انگلستان کشوری در قاره اروپا است که یکی از چهار کشور تشکیل دهنده بریتانیای کبیر نیز شناخته می شود. اقامت بریتانیا و خصوصا اخذ اقامت انگلیس به دلیل انگلیسی زبان بودن همواره مورد توجه مهاجرین بسیار زیادی قرار می گیرد. در ادامه این نگارش در مورد نحوه اخذ ویزای کار انگلستان اطلاعات تکمیلی را به عرض شما عزیزان خواهیم رساند. به جهت دریافت توضیحات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره اولیه رایگان دریافت نمایید. هم چنین در قسمت پرسش و پاسخ مهاجرت این سایت سوالت تان را مطرح نمایید تا بدون پرداخت هزینه به پاسخ برسید.

شرایط عمومی ویزای کار انگلستان:

انگلستان کشوری است که در نیمه جنوبی بریتانیای کبیر قرار گرفته است و وسیع ترین بخش تشکیل دهنده این کشور می باشد. این کشور از بخش غربی به ولز و از سمت شمال به اسکاتلند متصل است و دارای بالغ بر صد جزیره بزرگ و کوچک است که از این جزیره ها می توان به جزیره من و وایت اشاره کرد. این کشور مساحتی در حدود 30 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 54 میلیون نفر دارد. بخش اعظم رشد اقتصاد انگلستان در لندن و جنوب شرق بریتانیا متمرکز شده است. افراد برای کار به صورت تخصصی در این کشور میبایست به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته و همچنین دانستن حداقل یک زبان دیگر می تواند شانس کاریابی را بالا ببرد.

ویزاهای انگلستان با عنوان TIER شناخته شده و نام ویزای کار انگلستان نیز Tier2 می باشد. به منظور کار در انگلستان و اخذ ویزای انگلستان باید از سوی کارفرمایی که در این کشور مجاز به استخدام نیروی کار است پیشنهاد شغلی یا job offer دریافت نمایید. برخی از افراد برای دریافت ویزای کار انگلستان در خصوص ویزای ثبت شرکت در انگلستان می پرسند. از طریق ثبت شرکت به تنهایی سبب اعطای ویزای ثبت شرکت در انگلستان به شما نمی شود و اقامت بسته به بیزنس پلن و سرمایه گذاری شما دارد. کارفرمای مربوطه بعد از بررسی نمودن شرایط و صلاحیت فرد مربوطه به منظور انجام کار مورد نظر با در دست داشتن مدارک به اداره کار انگلستان مراجعه می نماید. از انجایی که یافتن کارفرما در حالیکه در انگلستان ساکن نباشی کار سختی است، پیشنهاد می کنیم از روش های دیگر برای مهاجرت و اخذ اقامت انگلیس اقدام نمایید. اکثر ایرانیان انگلستان نیز برای دریافت ویزای کار انگلیس از روش تحصیل در انگلیس و سپس یافتن کار اقدام کرده اند. بنابراین در صورتی که علاقه مند به دریافت ویزای کار انگلیس هستید، می توانید در خصوص شرایط تحصیل در انگلیس نیز تحقیق کنید.

کار در انگلستان مساحت و جمعیت انگلستان درباره انگلستان پایتخت انگلیس زبان رسمی انگلیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور انگلستان

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

ویزای کار در انگلستان:

اخذ ویزای کار انگلستان در صورت داشتن پیشنهاد کاری (Job offer) از یک کارفرما در این کشور، امکان پذیر است. متقاضی کار در انگلستان برای دریافت این پیشنهاد کار نیاز به رزومه کاری قوی خواهد داشت. تسلط به زبان انگلیسی نیز از دیگر شرایط کار در انگلستان است. به طور کلی اقامت بریتانیا (انگلستان و سایر کشورهای حوزه بریتانیا) با داشتن پیشنهاد کار امکان پذیر است. افراد ممکن است از طریق مؤسسات کاریابی و به صورت غیر حضوری برای ارتباط با کارفرمایان این کشور استفاده کنند. هر چه رزومه و سطح زبان متقاضی کار، قوی تر باشد، پیدا کردن گزینه های کاری راحت تر خواهد بود. نکته مهم در خصوص مهاجرت کاری به انگلستان این است که اولویت استخدام با افرادی است که در این کشور اقامت دارند. یک فرد خارجی در صورتی امکان دریافت پیشنهاد کار و اخذ ویزای کار این کشور را خواهد داشت که کارفرما اثبات کند فرد متخصص فاقد شغل برای آن موقعیت شغلی وجود ندارد. در این صورت کارفرما می تواند از یک فرد خارجی در سمت شغلی مربوطه استفاده نماید. نام ویزای کاری انگلستان  Tier2  است. که این ویزا ابتدا 1 ساله صادر شده و به مدت 5 سال امکان تمدید دارد. همانطور که دانستیم از آنجا که دریافت پیشنهاد کار و سپس اخذ اقامت انگلیس برای ایرانیان کار چندان راحتی نیست، می توانید مانند اکثر ایرانیان انگلستان برای دریافت ویزای کار انگلیس از روش تحصیل در انگلیس و سپس یافتن کار اقدام کنید. در این صورت می توانید در خصوص شرایط تحصیل در انگلیس نیز تحقیق کنید. چرا که ویزای کار انگلیس تضمینی کاری بعید است و چندان راحت به نظر نمی رسد.

مدارک مورد نیاز کار در انگلستان:

جهت کار در انگلستان و اخذ ویزای کاری انگلستان می بایست مدارک و اسنادی را ارائه نمایید تا ثابت نمایید که واجد شرایط استخدام و کار در این کشور هستید. لازم به ذکر است که تمامی این مدارک مهم هستند و هر گونه نقصی در مدارک می تواند منجر به ریجکتی ویزا شود. علاوه بر مدارکی که از شما درخواست می شود دارا بودن سابقه کار مفید و مرتبط با تخصص تان می تواند به شما در امر کاریابی و اخذ ویزای کار انگلستان یاری رساند. مدارک مورد نیاز ویزای کار انگلستان به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پرسنلی
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • اثبات درآمد کافی از شغل مورد نظر که با توجه به نوع تخصص نباید از 30 هزار پوند در سال کمتر باشد
  • گواهی عم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • سابقه سفر
  • دارا بودن تمکن مالی کافی
  • گواهی از حامل مالی
  • گواهی سلامت

نرخ بیکاری در انگلستان:

به جهت کار در کشور انگلستان و اخذ ویزای کاری انگلستان یکی از شاخص هایی که بررسی آن از اهمیت برخوردار است، نرخ بیکاری این کشور می باشد. این شاخص نشان دهنده میزان شانس کاریابی در محیط می باشد. از لحاظ قدرت اقتصادی بریتانیا در رتبه ششم دنیا و در رتبه سوم اروپا قرار دارد. در ادامه نمودار نرخ بیکاری انگلستان را در بازه ده ساله اخیر مشاهده خواهید نمود و بر طبق این نمودار در می یابید که نرخ بیکاری این کشور در نرخ بیکاری انگلستان در طی 5 سال گذشته به زیر 4 درصد رسیده است و این خود می تواند نویدی برای دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در انگلستان هستند، باشد و امیدوار باشند که پس از اتمام تحصیل در انگلیس شانس کاریابی خوبی خواهند داشت.

نرخ بیکاری در انگلستان

مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021:

به منظور افزایش شانس کاریابی در انگلستان، آگاهی بر مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021 می تواند برای مهاجرت و تطبیق با رشته و تخصص متقاضی با اهمیت است. هر ساله مشاغل مختلفی به منظور جذب نیروی کار بنا بر نیاز بازار در کشور انگلستان معرفی می شود.بیشتر مهاجرین می توانند در این مشاغل کار مورد نظر خود را بیابند. در ادامه جدول مربوط به مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021 را مشاهده می نمایید. کد رشته های مربوط به هر تخصص نیز در کنار آن آورده شده است.

کد SOC عنوان شغلی
1123 مدیران تولید و مدیران معدن و انرژی
2113 دانشمندان علوم فیزیکی
2121 مهندسین عمران
2122 مهندسین مکانیک
2133 مهندسین برق
2124 مهندسین الکترونیک
2126 مهندسان طراحی توسعه
2127 مهندسان تولید و فرآیند
2129 مهندسینی که در دسته دیگر طبقه بندی نشدند

مهندس صنعت انتقال و توزیع برق

مهندس هوا فضا

مدیریت پسماند صنعت هسته ای

مشاوران رادیولوژی

2123 مدیران متخصصص فناوری اطلاعات
2135 برنامه نویسان و متخصصان توسعه نرم افزار
2139 متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات
2142 متخصصان محیط زیست
2211 پزشکان
2917 رادیو گرافی پزشکی
2219 متخصصان بهداشتی که در دسته دیگر طبقه بندی نشدند
2231 پرستار
2314 معلمان آموزش متوسطه
2425 اقتصاد دانان و آمارگیران
2442 کارگر اجتماعی
2461 مهندسین کنترل و کیفیت و برنامه ریزی
3113 تکنسین های مهندسی
3213 دامپزشکان
3414 رقصندگان و نقاشان
3415 موسیقی
3416 تولید کنندگان آثار هنری و مدیران
3421 طراحان گرافیک
3541 مهندسان ساخت هوا فضا در زمینه نظامی
2535 جوشکاران
5235 تعمیرات و نگهداری هواپیما و معاملات مرتبط
5249 تعمیرات کابل و خط مشترک
5434 آشپز

میزان حقوق برای کار در انگلستان:

بدون شک به منظور کاریابی در انگلستان و درخواست ویزای کاری انگلستان ، دانستن میانگین دستمزد و حقوق در رشته و تخصص مختلف از ضروریات به حساب می آید. در حال حاضر و بر اساس نظرسنجی ها و بررسی نمودن تعداد 1771 پرونده میانگین درآمد ماهیانه در انگلیس در حدود 56.473 پوند در سال می باشد. میانگین دستمزد و حقوق برای افراد و متخصصین با مدرک کارشناسی، 35390 پوند در سال و برای مشاغل عادی با تحصیلات دیپلم در حدود 33720 پوند در سال می باشد. در ادامه جدول مربوط به میزان درآمد ماهیانه در انگلیس در مشاغل مختلف را مشاهده می می کنید.

شغل متوسط حقوق سالانه به پوند متوسط حقوق سالانه به دلار 
کارگردان 94.563 137.288
مدیر منابع انسانی 63.293 93.090
مدیر پروژه IT 68.314 101.176
مدیر فناوری اطلاعات 69.855 104.463
تحلیلگر مالی 45.856 69.722
مدیر پروژه 60.181 91.851
مدیر 66.016 96.135
توسعه دهنده نرم افزار 48.661 72.527
معمار 40.320 59.428
مدیر مالی 73.505 105.889

نحوه کاریابی در انگلستان:

مهاجرین زیادی به منظور یافتن شغل و تخصص مورد نیاز خود از طریق موسسات کاریابی بین المللی و هم چنین از طریق سایت های کاریابی اقدام به ثبت نام و جستجوی کار می نمایند. همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم افرادی که جویای کار در انگلستان و اخذ ویزای کار انگلستان هستند، می بایست پیش از ورود به این کشور شغل مورد نظر خود را از طریق کارفرماهای مستقر در این کشور یافته باشند و با داشتن قرارداد کاری به انگلستان وارد شوند. این کارفرما باید برای استخدام نیروی کار خارجی، مجوز استخدام و اسپانسر شدن را از اداره کار انگلستان دریافت نموده باشد و هم چنین باید اثبات نماید که از فرد مورد نظر حمایت نموده و حامی مالی او خواهد بود. برای یافتن چنین کارفرمایی دارا بودن رزومه قوی و همین طور سابقه کار مناسب با تخصص مورد نظر و داشتن معرفی نامه های مختف از طرف کارفرماهای پیشین می تواند برای فرد جویای کار مفید و مناسب باشد. به طور معمول قرادادهای کاری 2 الی 3 ساله صادر می شوند و در صورت تمایل طرفین می توانند آن را برای 3 الی 5 سال دیگر نیز تمدید نمایند. فرد بعد از 5 سال کار در انگلستان در صورتی که در این مدت قوانین انگلستان را رعایت نموده باشد و مالیات خود را پرداخت نموده باشد می تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست نماید. البته اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که امکان کاریابی در انگلستان خارج از خاک این کشور و بدون دارا بودن سابقه کار مفید در خود انگلستان امری بس مشکل و دور از دسترس است. شرایط کار برای افرادی که در این کشور به مدت حداقل یکسال تجربه تحصیل در انگلستان و زندگی در این کشور را داند، آسان تر می باشد. به طور کلی پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد مهاجرت کاری به اروپا را دارید از روش هایی همچون ویزای جستجوی کار اقدام کنید که فرصت حضور در محل و مصاحبه حضوری با کارفرماهای مختلف را برای شما فراهم خواهد نمود.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در انگلستان:

همان طور که گفته شده یکی از دیگر راه های کاریابی و جستجوی شغل متناسب با تخصص می تواند از طریق وب سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی باشد. این موسسات کاریابی به صورت مستقیم با شرکت های متقاضی جذب نیروی کار در ارتباط هستند و بر اساس نیازمندی شرکت ها، نیازمندی های کشور، نحوه تکمیل درخواست ها و آماده سازی مدارک اطلاعاتی از جمله نحوه ارائه رزومه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. در ادامه به معرفی چندین موسسه کاریابی و سایت کاریابی در این کشور می پردازیم:

موسسات کاریابی در انگلستان
STEP AHEAD
AGANCY CENTRAL
GRADUATE RC
HAYS REQUIREMENT
Everyjobsite
Indeed
Monster
BADENOCH&CLARK
FRESH MINDES TALENT
سایت های کاریابی انگلستان
Uk naric
Uk governments job match
Job centre plus
Co.uk
Access place
cv-library
Fish4jobs
Freeindex
Recuiremen & employment confenderation (red)

بررسی ویزای همراه در انگلستان:

اگر برای ویزای کار انگلستان اقدام می کنید در صورتی که موفق به اخذ این ویزا شوید می توانید برای اعضای خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر 18 سال است، درخواست ویزای همراه نمایید. امکان درخواست ویزای همراه برای ایرانیان انگلستان نیز بسیار مهم می باشد. البته برای این امر باید الزاماتی را نیز دارا باشید. از جمله این موارد آن است که متقاضی اصلی و دارنده ویزای کار انگلستان اثبات نماید که توانایی پرداخت مخارج زندگی خود و اعضای خانواده اش را دارد و هم چنین محل اسکان مناسبی که برای تعداد مورد نظر کافی باشد را تهیه نموده است. همراهان باید درخواست خود را از کشوری که در 12 ماه اخیر در آن ساکن بوده اند پیگیری نمایند. در صورتی که سفارت انگلستان در آن کشور وجود نداشته باشد می توانید از سفارت یکی از کشورهای همسایه اقدام نمایید. همراهان شما نیز به مانند خودتان از تمامی آثار شهروندی بهره مند شده و فرزندان تان می توانند در مدارس دولتی این کشور مشغول به تحصیل شوند.

وضعیت اخذ اقامت و تابعیت در انگلستان:

بدون شک می توان گفت که هدف اصلی و نهایی افرادی که از راه های مختلف از جمله با ویزای کار انگلستان به این کشور مهاجرت می کنند، اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت و پاسپورت انگلیس می باشد. با توجه به اینکه به واسطه مهاجرت کاری و ویزای کار انگلستان بر اساس مدت قرارداد برای شخص مدت اقامت انگلیس تعیین می شود، اگر فرد مورد نظر بتواند به مدت 3 الی 5 سال متمادی در این کشور به کار و پرداخت مالیات در انگلستان بپردازد، می تواند درخواست اقامت دائم نماید. با داشتن اقامت دائم، شما شهروند این کشور محسوب شده و می توانید از تمامی امکانات شهروندی بهره مند گردید. همچنین در صورتی که با دارا بودن اقامت دائم به مدت حداقل 12 ماه پیوسته در انگلستان حضور داشته باشید می توانید درخواست خود را برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور اعلام نمایید. تفاوت پاسپورت و اقامت دائم در وظایف شهروندی است که با داشتن تنها اقامت شما از وظایف شهروندی معاف شده و نیازی به انجام آن ها از جانب شما نیست.

کار در انگلستان و سخن پایانی:

ویزای کار انگلستان و شرایط کار در این کشور و همین طور نحوه درخواست اقامت و تابعیت انگلستان و نحوه یافتن کارفرما در این مقاله به طور تفصیلی مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. همان طور که قبل از این نیز اشاره شد، برای کار در انگلستان و اخذ ویزای کاری انگلستان می بایست حتما کارفرما داشته باشید و کارفرمای مربوطه نیز بر اساس شرایط و ضوابط مطرح شده توسط اداره کار این کشور برای درخواست ویزای کاری انگلستان، برای شما پیشنهاد شغلی یا جاب آفر ارسال نماید و یا در ابتدا از طریق ویزای تحصیلی به این کشور وارد شده باشید و بعد از اتمام تحصیل در انگلیس با یافتن پوزیشن شغلی مرتبط برای ویزای کار انگلستان درخواست خود را ارائه نمایید. هم چنین دانستیم که تحصیل در انگلستان یکی از راه های رسیدن به پیشنهاد کار و به دست آوردن ویزای کار انگلستان می باشد. بنابراین اقامت تضمینی انگلستان عبارت چندان درستی نیست چرا که به دست آوردن پیشنهاد کار و اخذ اقامت انگلیس پیچیدگی های خاص خود را دارد. در صورتی که در رشته های فنی مهندسی تحصیل کرده اید و تمایل دارید با ورود به اروپا در محیط به دنبال کار بگردید، می توانید برای ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش اقدام نمایید. این ویزا برای شما امکان کاریابی در محیط و انجام مصاحبه با کارفرمایان را به طور مستقیم فراهم می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار انگلستان می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس حاصل نمایید و یا در انتهای این نگارش نظرات خود را در باب ویزای کار انگلستان مطرح نمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار انگلستان

درآمد ماهیانه در انگلیس چه میزان است؟

میانگین درآمد ماهیانه در انگلیس در حدود 56.473 پوند در سال می باشد. میانگین دستمزد و حقوق برای افراد و متخصصین با مدرک کارشناسی، 35390 پوند در سال و برای مشاغل عادی با تحصیلات دیپلم در حدود 33720 پوند در سال می باشد.

کاریابی در انگلیس به چه صورت امکان پذیر است؟

یکی از بهترین راه های کاریابی در انگلیس به منظور یافتن شغل متناسب با تخصص، از طریق وب سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی است. این موسسات کاریابی به صورت مستقیم با شرکت های متقاضی جذب نیروی کار در ارتباط هستند و بر اساس نیازمندی شرکت ها اقدام به یافتن نیروی کار می کنند.

✅ آیا کار در انگلیس برای ایرانیان امکان پذیر است؟

کار در انگلیس برای ایرانیان با داشتن پیشنهاد کار یا جاب آفر از سمت کارفرمایی در انگلستان امکان پذیر است.

پردرآمدترین شغل ها در انگلستان چه مشاغلی هستند؟

بر اساس برآورد انجام شده، پردرآمدترین شغل ها در انگلستان مشاغل مدیریتی در حوزه IT و فناوری اطلاعات هستند.

2 پاسخ
  1. احمدرضا
    احمدرضا گفته:

    سلام
    اگر یک ایرانی الان بتونه از طریق ویزای توریستی به انگلستان وارد بشه می تونه دنبال کار بگرده و کار پیدا کنه؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      ویزای توریستی امکان تغییر به ویزای کاری در خاک این کشور را نخواهد داشت. برای پیدا کردن کار به صورت غیر حضوری از طریق موسسات کاریابی می توانید اقدام کنید. علاوه بر این اولویت استخدام نیرو برای کارفرمایان با افراد بومی و کسانی است که اقامت این کشور را دارند. از طریق تحصیل در این کشور علاوه بر افزایش شانس کاریابی فرصت بیشتری نیز برای کاریابی خواهید داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *