ویزای کار ارمنستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در ارمنستان
  • ویزای کار در ارمنستان
  • مدارک مورد نیاز کار در ارمنستان
  • نرخ بیکاری در ارمنستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان
  • میزان حقوق در ارمنستان
  • نحوه کاریابی در ارمنستان
  • مؤسسات کاریابی در ارمنستان
  • بررسی ویزای همراه ارمنستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ارمنستان
  • سخن پایانی کار در ارمنستان

ویزای کار ارمنستان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار ارمنستان ، اخذ اقامت و تابعیت ارمنستان از طریق کار را در این مقاله از نظر علمی و به طور دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. نرخ بیکاری در کشور ارمنستان چند درصد است؟ آیا برای اخذ ویزای کار ارمنستان نیاز به پیشنهاد شغلی می باشد؟ چه مشاغلی در این کشور مورد نیاز است؟ این سوالات و سایر موضوعات پیرامون ویزای کار ارمنستان را در این مقاله توضیح خواهیم داد. این کشور به دلیل این که از همسایگان ما به شمار رفته و مسافت کمی با ایران دارد، در سال های اخیر مورد توجه مهاجران ایرانی قرار گرفته است. روش های مختلفی برای مهاجرت به ارمنستان وجود دارد که اخذ اقامت از طریق کار، یکی از آن ها به شمار می رود. شما نیز اگر خواهان اخذ این ویزا هستید، ابتدا این مقاله را با دقت تمام مطالعه نموده سپس از طریق تماس با موسسه حقوقی ملک پور از مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه بهره مند گردید.

شرایط عمومی ویزای کار ارمنستان:

قبل از هر اقدامی جهت دریافت ویزای کار ارمنستان خوب است که با شرایط کلی کشور آشنا شوید. نام رسمی این کشور جمهوری ارمنستان بوده و پایتخت آن، شهر ایروان است. 11 استان ارمنستان به نام های آراگاتسوتن، آرارات، آرماویر، گغارکونیک، کوتایک، لوری، شیراک، سیویک، تاووش، وایوتس جور و ایروان شناخته می شوند. همسایگان شمالی و جنوبی کشور ارمنستان به ترتیب، گرجستان و ایران بوده و همسایگان شرقی و غربی آن، جمهوری آذربایجان و ترکیه هستند. این کشور کوچک، مساحتی در حدود 30 هزار کیلومتر مربع دارد. جمعیت سه میلیون نفری در این مساحت در حال زندگی هستند و به زبان ارمنی تکلم می کنند. ارمنستان یک کشور کوهستانی و پر باران است، تابستان های ملایم و زمستان های بسیار سردی دارد. کشور ارمنستان کوچکترین کشوری است که جزو منافع مشترک شوروی سابق به شمار می رفته است، همچنین اولین کشوری است که دین مسیحت را به عنوان دین رسمی معرفی می کند. واحد پول ارمنستان درام است. با دانستن شرایط کلی این کشور در ادامه به بررسی ویزای کار ارمنستان می پردازیم.

ارمنستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ارمنستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار در ارمنستان:

اگر شما نیز قصد دریافت ویزای کار ارمنستان را دارید خوب است بدانید که در این کشور نیز همچون اکثر کشورهای دنیا نیاز به یک پیشنهاد شغلی خواهید داشت. برخی تصور می کنند که با دریافت ویزای توریستی و ورود به آن، امکان کار کردن در ارمنستان برای آن ها وجود دارد؛ اما این موضوع کاملاً اشتباه است. با ویزاهای کوتاه مدت شما مجوز کار در این کشور را دریافت نمی کنید. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با ارسال رزومه خود به کارفرماهای مختلف جهت دریافت پیشنهاد شغلی اقدام نمایید. بعضی کشورها همچون آلمان و اتریش ویزای جستجوی کار تعریف کرده اند که از طریق آن متقاضیان فرصت دارند به مدت شش ماه در آن کشورها به دنبال کار گشته و مستقیماً با کارفرماهای مختلف در ارتباط باشند. که این امر قطعاً شانس کاریابی افراد را بالاتر خواهد برد. اما در ارمنستان چنین ویزایی تعریف نشده است.

مدارک مورد نیاز کار در ارمنستان:

جهت دریافت ویزای کار ارمنستان لازم است که مدارک موردنیاز را به سفارت این کشور ارائه نمایید تا تصمیم در رابطه با صدور ویزای شما گرفته شود. مرحله جمع آوری مدارک از اهمیت بالایی برخوردار است و نداشتن اطلاعات درست و کافی می تواند شانس اخذ ویزای کاری ارمنستان را از شما بگیرد. در زیر لیست مدارک اصلی مورد نیاز ذکر شده است. توجه داشته باشید که قوانین و شرایط مهاجرت دائماً در حال تغییر بوده و استعلام مدارک از یک وکیل معتبر ضروری خواهد بود.

نرخ بیکاری در ارمنستان:

مهمترین نکته ای که دانستن آن قبل از اقدام برای کار در یک کشور خارجی اهمیت زیادی دارد، نرخ بیکاری در آن کشور است. نرخ بیکاری نشان دهنده تعداد بیکاران در یک کشور می باشد که بالا بودن این نرخ وضعیت نامناسب شغل و در مواردی کم بودن تعداد موقعیت های شغلی را نشان می دهد. برای کسانی که متقاضی دریافت ویزای کار ارمنستان هستند، دانستن این نکته ضروری است که این کشور نرخ بیکاری نسبتاً بالایی دارد. اگر چه به طور کلی از سال 2011 تا به اکنون کاهش چشمگیری داشته اما این نرخ در سال 2019 برابر با 98/13 درصد بوده که در مقایسه با کشورهای تاپ اروپایی نرخ بالایی می باشد. در طی این سال ها کمترین میزانی است که نرخ بیکاری در این کشور داشته و بیشترین آن مربوط به سال 2011 با عدد 7/20 درصد است. نمودار زیر نرخ بیکاری کشور ارمنستان را به نمایش می گذارد.

نرخ بیکاری ارمنستان

مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان:

اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که قصد دریافت ویزای کار ارمنستان را دارید خوب است که نگاهی به مشاغل مورد نظر این کشور بیندازید. این لیست سالیانه و گاهی حتی هر چند ماه یکبار آپدیت شده و مشاغل جدیدی به آن اضافه یا از آن حذف خواهند شد. بنابراین در زمان اقدام حتماً به تاریخ لیست ارائه شده توجه لازم را داشته باشید. خوانند گرامی این مقاله و سایر مطالبی که در سایت های موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش مطالعه می فرمایید به کوشش شبانه روزی تیم متخصص این مجموعه تهیه و تدوین شده است، بنابراین به هنگام استفاده از این مطالب حتماً منبع آن را ذکر نمایید. در غیر این صورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

مشاغل مورد نیاز 2020 ارمنستان
مهندسی عمران و ساختمان پرستاری و کادر درمان
مهندسی کامپیوتر نگهداری از افراد سالمند
مهندسی فناوری اطلاعات IT مددکار اجتماعی
مهندسی معماری و ساختمان متخصص خودروهای سنگین
مهندسی صنایع و تولید مدیریت پروژه
طراح دکوراسیون داخلی برق کار
نصب تجهیزات ساختمانی کشاورز

میزان حقوق برای کار در ارمنستان:

از جمله دیگر موضوعات مهم که می تواند روی تصمیم شما برای اخذ ویزای کار ارمنستان تأثیر بگذارد، میانگین درآمدها در این کشور است. در ارمنستان در حال حاضر میانگین دستمزد در حدود 170 هزار درام است که میزان آن نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این میانگین در سال گذشته معادل 240 هزار درام بوده، بنابراین درآمدها در حدود 70 هزار درام کاهش داشته است. در نظر داشته باشید شما زمانی می توانید برای ویزای کار ارمنستان اقدام کنید که بتوانید در شغلی با درآمد 55 هزار درام فعالیت کنید. موضوع درآمد، برای کسانی که خواهان اقامت کاری در کشورهای خارجی هستند اهمیت زیادی دارد زیرا شما به هنگام مهاجرت هزینه های مالی زیادی را متحمل می شود و لازم که حداقل درآمد شما بخشی از این هزینه ها را جبران کند. بنابراین دقت زیادی در انتخاب کشور مقصد خود داشته و بدانید که شما برای رسیدن به شرایط بهتر مهاجرت می کنید.

نحوه کاریابی در ارمنستان:

همانطور که در بالا نیز بدان اشاره شده دریافت ویزای کار ارمنستان مستلزم داشتن دعوتنامه کاری است. شما می توانید رزومه و سوابقه کاری و تحصیلی خود را برای کارفرماهای مختلف در کشور ارمنستان ارسال کنید چنانچه پس از بررسی رزومه، شما را به عنوان نیروی کار جذب نموده و به شما پیشنهاد شغلی دهند، می توانید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایید. علاوه بر این، موسسات کاریابی نیز می توانند در این زمینه کمک نمایند و شما از طریق آن ها شغل مناسب با تخصص خود را یافت نمایید. دانستیم برخی کشورها همچون آلمان و اتریش با تعریف ویزای جستجوی کار، امکان پیداکردن شغل در خود کشور را فراهم نموده اند اما در کشور ارمنستان همچین ویزایی تعریف نشده است. در ادامه در رابطه با موسسات کاریابی توضیح خواهیم داد.

مؤسسات کاریابی در ارمنستان:

همانطور که متوجه شدیم داشتن دعوتنامه و پیشنهاد شغلی لازمه اقدام برای دریافت ویزای کار ارمنستان است. برخی از موسسات کاریابی در این زمینه فعالیت می کنند و از یک طرف با کارفرماهای مختلف و از طرف دیگر با متقاضیان در ارتباط هستند. با ارسال رزومه خود برای این گونه موسسات در صورتی که موقعیت متناسب با توانایی ها و سابقه کاری شما موجود باشد، آن را به شما پیشنهاد داده و از طریق صحبت با کارفرما شرایط مصاحبه را فراهم خواهند کرد. ممکن است یک موسسه تنها آگهی های موجود در یک کشور را اعلام کنند، بنابراین شما خود می بایست شرایط هر یک از آگهی ها را بررسی کرده و آنچه را که برایتان مناسب است انتخاب نمایید. در زیر آدرس وبسایت برخی از موسسات آورده شده است.

  • www.careers.wvi.org
  • www.myjob.am
  • www.hr.am

بررسی ویزای همراه در ارمنستان:

در این بخش امکان دریافت ویزای همراه را برای کسی که ویزای کار ارمنستان دارد، بررسی می کنیم. زمانی که شما از طریق این ویزا وارد کشور شوید می توانید برای همسر و فرزندان خود ویزا بگیرید تا آن ها نیز با شما در این کشور زندگی کنند. توجه داشته باشید که فرزندانتان تنها تا سنین زیر 18 سال به عنوان همراه شما به حساب می آیند و اگر در سنین بالاتر هستند بسته به شرایط می بایست برای ویزای تحصیلی یا کاری اقدام نمایند. از طریق ویزای همراه، همسر شما اجازه کار در کشور ارمنستان را داشته و فرزندانتان می توانند به زبان های انگلیسی و ارمنی در محیط تحصیل نمایند. مدارک زیر جهت اقدام برای ویزای همراه ضروری است:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی ازدواج و گواهی تولد فرزندان
  • تکمیل فرم درخواست

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ارمنستان:

مهمترین دغدغه افراد پس از گرفتن ویزای کاری یک کشور امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم و در نهایت تابعیت کشور مورد نظر است. با داشتن شرایط لازم و به ویژه دعوتنامه کاری و اقدام برای دریافت ویزای کار ارمنستان شما در ابتدا اقامت یک ساله دریافت می کنید. این اقامت یک ساله تمدید شده و با پرداخت مالیات در طول 5 سال امکان اقدام برای اقامت دائم این کشور برای شما فراهم می شود. زمانی که شما اقامت دائم داشته باشید و سه سال از اخذ آن گذشته باشد، می توانید برای تابعیت و شهروندی کشور ارمنستان اقدام کنید. پاسپورت این کشور بر اساس آخرین آمار موجود در سال 2019 در جایگاه 60 قرار داشته و امکان سفر بدون ویزای برای برخی کشورها از جمله روسیه و چین را فراهم می کند.

کار در ارمنستان و سخن پایانی:

ویزای کار ارمنستان و شرایط اخذ اقامت کاری این کشور را در این مقاله بررسی کردیم. دانستیم که برای دریافت این ویزا داشتن دعوتنامه کاری ضروری بوده و اقامت یک ساله این کشور را به دنبال خواهد داشت. دعتونامه شغلی را می توانید یا به طور مستقیم از طریق مکاتبه با شرکت های مختلف به دست آورید یا از موسسات کاریابی معتبر کمک بگیرید. این اقامت بعد از 5 سال به اقامت دائم و بعد از 8 سال به تابعیت منجر می شود. همچنین متوجه شدیم که امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز در این روش وجود داشته و می توان برای ویزای همراه اقدام نمود. اگر شما نیز قصد اخذ ویزای کار ارمنستان را دارید یا به طور کلی می خواهید از طریق کاری مهاجرت کنید، می توانید سوالات خود را در زیر مقالات، از کارشناسان ما بپرسید یا با موسسه تماس گرفته و به طور رایگان مشاوره بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار ارمنستان

✅  آیا کار در ارمنستان با حقوق بالا برای ایرانیان امکان پذیر است؟

در حال حاضر میانگین دستمزد در ارمنستان کاهش چشمگیری یافته است. شما زمانی می توانید برای ویزای کار ارمنستان اقدام کنید که پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور و با درآمد 55 هزار درام داشته باشید.

✅  با توجه به نرخ بیکاری و مشاغل مورد نیاز ارمنستان ، شانس کاریابی در این کشور چگونه است؟

این کشور نرخ بیکاری نسبتاً بالایی دارد. در نتیجه کاریابی حتی در زمینه مشاغل مورد نیاز ارمنستان نیز کار راحتی نمی باشد.

حقوق کار در ارمنستان برای مشاغل مختلف به چه میزان است؟

در ارمنستان در حال حاضر میانگین حقوق کار در ارمنستان در حدود 170 هزار درام است که میزان آن نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این میانگین در سال گذشته معادل 240 هزار درام بوده است.

 ✅اقامت ارمنستان از طریق کار در چه صورت امکان پذیر است؟

برای اخذ اقامت ارمنستان از طریق کار، داشتن پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمایی در این کشور الزامی است.

1 پاسخ
  1. ژاله
    ژاله گفته:

    سلام
    اگر پدربزرگ من ارمنی است. پدر من نیز درجوانی در ارمنستان کار می کرده. الان دوستانی در ارمنستان داره که رستوران یا کافه دارن. می تونن به پدرم پیشنهاد کار بدن؟ از این طریق میشه برای مهاجرت دائم استفاده کرد؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *