مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس
  • لیست مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس
    • مهندسی برق
    • فیزیک
    • معماری
    • پزشکی
    • حقوق
    • مالی و اقتصاد
    • مهندسی مکانیک
    • دندانپزشکی
    • مدیریت مهمانداری
    • مدیریت منابع انسانی
  • مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس و سخن پایانی
مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس

مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس و مقدمه ای بر آن

مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس ، کار در سوئیس و درآمد در سوئیس را در ادامه این نوشتار مورد بررسی علمی قرار می دهیم. پولساز ترین رشته ها در سوئیس چه مزایایی دارند؟ درآمد در سوئیس در زمینه مهندسی در چه میزان است؟ آیا کار در سوئیس موجب دریافت تابعیت این کشور می شود؟ تحصیل در رشته های پولساز می تواند باعث کاریابی در سوئیس گردد؟ در ادامه این مقاله به این سوالات و نکات در زمینه پولساز ترین رشته ها در سوئیس خواهیم پرداخت. سوئیس کشوری زیبا در غرب قاره اروپا و یکی از کشور های ثروتمند و توسعه یافته در اروپا و جهان به شمار می رود. صنعت و بانکداری جایگاه به خصوصی در این کشور دارد. دانشگاه های کشور سوئیس جزو برترین دانشگاه ها در اروپا و دنیا به حساب می آید و رتبه علمی بالایی دارند و دانشجویان بین المللی می توانند در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. شما همراهان گرامی می توانید به منظور دریافت مشاوره رایگان در زمینه پولساز ترین رشته ها در سوئیس با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین شما می توانید با بررسی مقالات دیگر در وب سایت های این موسسه، روش های جدید مهاجرتی را دریافت نمایید.

شرایط عمومی مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس:

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس کشوری در اروپای غربی با مساحت 41,285 کیلومتر مربع می باشد. سوئیس با کشور های اتریش، لیختن اشتاین، آلمان، ایتالیا و فرانسه هم مرز است. پایتخت کشور سوئیس شهر برن و قطب های اقتصادی این کشور شهر های زوریخ و ژنو است. جمعیت کشور سوئیس بیش از 8.6 میلیون نفر و زبان های رسمی در این کشور زبان های آلمانی، فرانسوی، رومانش و ایتالیایی می باشد. این کشور شامل 26 ایالت است که به آن ها کانتون گفته می شود. وجه رایج در کشور سوئیس فرانک است و سرانه درآمد در کشور سوئیس از بالاترین ها در جهان می باشد. سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشور ها در جهان است و بانکداری و صنعت از مهم ترین بخش های اقتصاد در این کشور به حساب می آیند. شرکت بیمه ها نقش اصلی در اقتصاد کشور سوئیس را ایفا می کنند. توریسم یکی از مهم ترین منبع درآمد است و شهر های ژنو و زوریخ جزو شهر های گردشگری پذیر می باشند. 45 درصد صادرات و همچنین 44 درصد از نیروی کار این کشور در بخش صنعت و تولید ماشین آلات درگیر هستند. همچنین 50 درصد از تولیدات ساعت های از کشور سوئیس است. بعضی از دانشگاه های کشور سوئیس مانند ETH در شهر زوریخ جزو 10 دانشگاه برتر در دنیا می باشد. دانشگاه ها در کشور سوئیس دارای شرایط مناسبی برای تحصیل و زندگی می باشند و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی در آن ها به تحصیل مشغول می شوند. از سوی دیگر به دلیل پایین بودن جمعیت سوئیس، این کشور با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است. به همین دلیل دانشجویان می توانند پس از پایان دوره های تحصیلی خود به کار در سوئیس در زمینه مرتبط مشغول به کار شوند. دریافت تابعیت سوئیس سخت می باشد اما افراد می توانند با کار در این کشور تابعیت سوئیس را دریافت نمایند. درآمد در سوئیس در سطح بالایی می باشد به طوری که محدوده درآمدی در سوئیس از 31 تا 533 هزار فرانک در سال می باشد و متوسط درآمد در سوئیس 124 هزار فرانک در سوئیس می باشد. نمودار زیر نشان دهنده میزان تاثیر تحصیلات بر سطح درآمد در مشاغل کشور سوئیس می باشد:

تاثیر تحصیلات بر درآمد در سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

لیست مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس:

به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در کشور سوئیس و همچنین پایین بودن نیروی کار متخصص در این کشور، افراد می بتوانند پس از پایان تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار شوند. به همین دلیل برای کار در سوئیس و تحصیلات، متقاضیان باید به بررسی پولساز ترین رشته ها در سوئیس بپردازند. لیست مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس به شرح زیر است:

مهندسی برق:

یکی از پولساز ترین رشته ها در سوئیس رشته مهندسی برق می باشد. افراد با تحصیل در این زمینه در زمینه های عالی می توانند در دانشگاه های کشور سوئیس در صورت داشتن صلاحیت به آموزش مهندسی برق و کار به عنوان استاد دانشگاه بپردازند. برای تحصیل در زمینه مهندسی برق افراد باید به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند. دوره مهندسی برق در زمینه لیسانس 3 سال و در زمینه ارشد 2 سال می باشد. کاریابی در زمینه مهندسی برق در سوئیس به دلیل وجود صنعت در این کشور بالا می باشد و درآمد مهندسین برق در سوئیس سالیانه به طور متوسط 130 هزار فرانک می باشد. افراد می توانند با دریافت این مدرک در رشته های زیر مشغول به کار شوند:

زمینه های مرتبط با مهندسی برق در سوئیس
برق صنعتی مخابرات و شبکه
ساخت وسایل منزل کارخانه های تولیدی
رباتیک تجهیزات پزشکی
مهندسی برق در سوئیس

فیزیک:

یکی از مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس رشته فیزیک می باشد. برای تحصیل در این زمینه افراد باید به زبان آلمانی یا ایتالیایی مسلط باشند. به دلیل وجود مناطق بزرگ تحقیق و توسعه در زمینه های مختلف علم، فیزیکدان ها به یکی از پر درآمد ترین و پر تقاضا ترین شغل ها در سوئیس تبدیل گشته اند. درآمد در سوئیس در زمینه فیزیک به طور متوسط 275 هزار فرانک در سال می باشد که میزان آن بسته به نوع کار و سطح تحصیلات می تواند متفاوت باشد. مدت زمان تحصیلات در زمینه لیسانس فیزیک 3 سال و ارشد در این زمینه 2 سال می باشد. افراد پس از پایان تحصیلات خود می توانند در زمینه های تحلیلگر سیستم، شرکت های مخابراتی، وکلای ثبت اختراع، شرکت های بیمه و بانک ها مشغول به کار شوند.

فیزیک در سوئیس

معماری:

به دلیل توسعه ساختمان سازی و تمایل به مدرن سازی شهر ها در کشور سوئیس، معماران به یکی از رشته های پر تقاضا و همچنین پولساز ترین رشته در سوئیس به حساب می آید. دانشگاه های معماری در سوئیس جزو 5 دانشگاه برتر جهان در این زمینه می باشند و افراد می توانند به زبان انگلیسی یا آلمانی به تحصیل مشغول شوند. برای کار در سوئیس در زمینه معماری افراد باید به مدت 3 سال در مقطع لیسانس مشغول به کار شوند. درآمد در سوئیس در زمینه معماری به تعداد پروژه ها، سابقه کار و بزرگی کار بستگی دارد و متوسط آن 155 هزار فرانک در سال می باشد.

معماری در سویس کشاغل پر درآمد در سوئیس

پزشکی:

پزشکی یکی از مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس و سایر کشور های دنیا می باشد. این زمینه یکی از حساس ترین شغل ها در دنیا می باشد و افراد به این دلیل باید مدرک تخصصی در رشته پزشکی دریافت نمایند. بدین منظور مدت تحصیل در زمینه لیسانس 3 سال و برای ارشد 3 سال دیگر باید تحصیل نمایند. درآمد پزشکان و متخصصین در زمینه سلامت در کشور سوئیس به طور متوسط 291 هزار کرون در سال می باشد. افراد می توانند در تخصص های پر درآمد زیر در سوئیس مشغول به کار شوند:

تخصص های پر درآمد پزشکی در سوئیس
اطفال داخلی
متخصص قلب جراح
متخصص مغز و اعصاب عمومی
پزشکی در سوئیس

حقوق:

حقوق به عنوان یکی از پولساز ترین رشته در سوئیس به حساب می آید. از این رو دانش آموزان در کشور سوئیس علاقه بالایی به کار و تحصیل در رشته های حقوق دارند. افراد بدین منظور برای کار در زمینه های مرتبط باید مدرک لیسانس به مدت 3 سال را دریافت نمایند. برخی از مشاغل مرتبط با رشته حقوق به افرادی که در این زمینه مدرک کارشناسی ارشد دارند نیاز دارند. از این رو افراد می توانند پس از گذشت دوره های 2 ساله کارشناسی ارشد به کار در سوئیس مشغول شوند. درآمد در سوئیس در زمینه حقوق سالانه به طور متوسط 245 هزار کرون است که با توجه به نوع شغل می تواند افزایش یابد. برخی از مشاغل مرتبط با رشته حقوق مانند سر دفتر، وکیل خصوصی، ومیل دادگستری و قاضی می باشند.

حقوق در سوئیس

مالی و اقتصاد:

از آن جایی که بانکداری یکی از جنبه های اقتصاد در کشور سوئیس می باشد، درآمد در سوئیس در این نوع مشاغل در سطح بالایی قرار دارد و تقاضا برای این کار در سوئیس بالا می باشد. به منظور کار در بانک ها یا بخش های مالی، افراد باید حداقل مدرک لیسانس در این زمینه را داشته باشند. بدین منظور دوره های لیسانس در زمینه اقتصاد و مالی 3 ساله می باشد و افراد برای تحصیل باید به زبان آلمانی مسلط باشند. درآمد در زمینه های مالی و اقتصاد به نوع کار و زمینه کاری بستگی دارد و به طور متوسط 128 هزار فرانک در سال می باشد. چند نمونه از مشاغل مرتبط با این رشته در سوئیس مدیر ارشد سرمایه گذاری، متصدی بانک، بازاریاب، مدیر امور مالی و تحلیلگر ریسک می باشد.

مالی و اقتصاد در سوئیس

مهندس مکانیک:

از آن جایی که صنعت در کشور سوئیس جایگاه به خصوصی دارد و نیروی کار متخصص در این کشور پایین می باشد، متقاضیان می توانند با تحصیل در برخی از رشته ها مانند مهندسی مکانیک به کار در سوئیس مشغول شوند. از این رو برای تحصیل در زمینه کارشناسی مهندسی مکانیک باید به مدت 3 سال به تحصیل به زبان آلمانی بپردازند. از این رو افراد می توانند در زمینه های متفاوتی همچون مدیر مونتاژ خودرو یا دیگر بخش ها در صنعت مشغول به کار شوند. متوسط درآمد سالیانه برای مهندسین مکانیک در سوئیس 122 هزار کرون در سال است که در صورت داشتن سابقه کار بالا و نوع شرکت و صنعت می توانند درآمد بالا تری کسب نمایند.

مهندس مکانیک در سوئیس

دندانپزشکی:

رشته های مرتبط با بهداشت از جمله دندانپزشکی جزو پولساز ترین رشته در سوئیس محسوب می شوند. از این رو رشته دندانپزشکی به دلیل درآمد بالا و همچنین افزایش جمعیت در سوئیس تقاضای بالایی دارد. افراد برای کار در زمینه دندانپزشکی باید مدرک تحصیلی این رشته را دریافت نمایند. مدت زمان لازم برای دریافت مدرک دندانپزشکی 4 سال برای لیسانس و 2 سال برای کارشناسی ارشد می باشد. از این رو افراد پس از پایان دوره های تحصیلی و سپری کردن مدتی در به عنوان کار آموز، باید نمره قبولی در آزمون دندانپزشکی دریافت نمایند. درآمد در سوئیس در زمینه دندانپزشکی سالیانه به طور متوسط 301 هزار فرانک در سال می باشد که این میزان به محل کار و تعداد مراجعه کنندگان بستگی دارد. افراد پس از پایان دوره ها و دریافت اجازه کار می توانند در کلینیک های دندانپزشکی یا بیمارستان ها مشغول به کار شوند.

دندانپزشکی در سوئیس

مدیریت مهمانداری:

توریسم و گردشگری در کشور سوئیس بسیار پر رونق است و این زمینه به عنوان یکی از راه های درآمد در سوئیس به حساب می آید. از این رو، مهمانداری به عنوان یکی از مشاغل پر تقاضا در سوئیس محسوب می شود و افراد در صورت داشتن مدرک تحصیلی می توانند به آسانی به کار در سوئیس مشغول شوند. مدت تحصیل در زمینه مدیریت مهمانداری 3 سال می باشد و افراد با داشتن تسلط در زبان آلمانی و انگلیسی می توانند در این زمینه مشغول به کار شوند. درآمد در زمینه مهمانداری 119 هزار فرانک در سال می باشد و افراد می توانند در زمینه های مختلفی همچون مدیریت هتل مشغول به کار شوند. این مقاله توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور تهیه گشته است و هر گونه کپی برداری حرام و پیگرد قانونی دارد.

مدریت مهمانداری در سوئیس رشته های پر درآمد رد سوئیس

مدیریت منابع انسانی:

مدیریت منابع انسانی در تمام شرکت ها و زمینه های کاری یکی از موارد مهم به حساب می آید. از این رو افراد برای کار در سوئیس در این زمینه باید مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشند. مدت تحصیل در زمینه منابع انسانی 3 سال به عنوان کارشناسی و 2 سال برای کارشناسی ارشد می باشد. افراد با داشتن این مدرک تحصیلی می توانند به راحتی در کشور سوئیس به کاریابی بپردازند. درآمد در سوئیس در زمینه مدیریت منابع انسانی بیش از 105 هزار فرانک در سال است که میزان آن با توجه به نوع کار، سابقه کار، سطح تحصیلات و شرکت مورد نظر متفاوت است.

مدیریت منابع انسانی در سوئیس

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس
مشاغل و رشته های پولساز درآمد بر حسب فرانک توضیحات
مهندسی برق 130 هزار طول دوره لیسانس در زمینه مهندسی برق 3 سال و ارشد 2 سال می باشد و افراد می توانند پس از پایان دوره ارشد به تدریس این رشته مشغول شوند. به دلیل وجود صنعت، کاریابی در این زمینه بالا می باشد.
فیزیک 275 هزار یکی از رشته های پر درآمد در سوئیس به حساب می آید و افراد باید به یکی از زبان های رسمی در این کشور برای تحصیل تسلط داشته باشند. طول دوره لیسانس در مینه فیزیک 3 سال می باشد.
معماری 155 هزار طول دوره لیسانس در زمینه معماری 3 سال می باشد و افراد می توانند به زبان انگلیسی یا آلمانی برای تحصیل تسلط داشته باشند.
پزشکی 291 هزار درآمد در زشته پزشکی در سطح بالایی قزاز دارد و دوره لیسانس 3 سال و دوره ارشد نیز 3 سال می اشد.
حقوق 245 هزار برای کار در زمینه های مرتبط افراد باید در مدت 3 سال دوره لیسانس و 2 سال برای دریافت مدرک ارشد سپری نمایند. این رشته در بین دانش آموزان این کشور بسیار محبوب است.
مالی و اقتصاد 128 هزار این رشته یکی از رشته های پرتقاضا در سوئیس است و افراد برای تحصیل در این زمینه باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. همچنین طول دوره کارشناسی 3 ساله است.
مهندسی مکانیک 122 هزار به دلیل وجود صنعت تقاضا برای این زمینه بالا بوده و افراد باید به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند. همچنین دوره کارشناسی در سوئیس برای این رشته 3 سال می باشد.
دندانپزشکی 301 هزار طول دوره تحصیلی در زمینه کارشتاسی 4 سال و برای تخصص 2 سال می باشد. درآمد این رشته بسیار بالا می باشد و به تعداد مراجعه کنندگان بستگی دارد.
مدیریت مهمانداری 119 هزار گردشگری در سوئیس بسیار پر رونق است و افراد برای کار در این زمینه باید به مدت 3 سال به تحصیل بپردازند.
مدیریت منابع انسانی 105 هزار در تمام شرکت های این بخش بسیار با اهمیت می باشد و افراد برای کار در این زمینه باید دوره 3 ساله در کارشناسی و 2 ساله در ارشد را سپری نمایند
مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس و سخن پایانی:

مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس ، کار در سوئیس، درآمد در سوئیس و پولساز ترین رشته ها در سوئیس را در این نوشتار بررسی کردیم. سوئیس کشوری ثروتمند و زیبا در غرب قاره اروپا می باشد. درآمد کشور سوئیس از منابع مختلفی همچون بانکداری، صنعت و گردشگری تامین می شود. به دلیل پایین بودن جمعیت در این کشور، تقاضا برای نیروی کار در آن بالا می باشد. دانشگاه های کشور سوئیس جزو برترین دانشگاه ها در دنیا می باشند که دانشجویان بین المللی می توانند پس از تحصیل در این دانشگاه ها می توانند به کار در سوئیس یا سایر کشور های دنیا مشغول شوند. از این رو هر ساله افراد زیادی برای تحصیل و کار به کشور سوئیس مهاجرت می کنند. شما همراهان گرامی می توانید با بررسی سایر مقالات در وب سایت های موسسه موسسه حقوقی ملک پور از جدید ترین روش های مهاجرتی مطلع شوید. همچنین در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس با تماس با مشاورین این موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله با ثبت امتیاز پنج ستاره، کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات ترغیب نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در باب مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مشاغل و رشته های پولساز در سوئیس

✅چگونه می توان در یکی از پولساز ترین رشته ها در سوئیس مشغول به کار شد؟

افراد با تحصیل در این رشته ها و کسب تجربه و تخصص در این زمینه ها امکان به دست آوردن یکی از پولسازترین رشته ها در سوئیس را خواهند داشت.

درآمد در سوئیس در زمینه مهندسی در چه میزان است؟

در زمینه های مهندسی درآمد افراد بیش از 150 هزار کرون در سال است.

✅آیا کار در سوئیس موجب دریافت تابعیت این کشور می شود؟

دریافت تابعیت در سوئیس سخت می باشد اما افراد می تواند پس از سپری کردن مدتی معلوم تابعیت این کشور را دریافت نمایند.

✅کدام رشته ها در سوئیس پولسازترین رشته می باشد؟

رشته های دندانپزشکی و پزشکی را می توان پولسازترین رشته های تحصیلی در سوئیس دانست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *