لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در گرجستان
  •  ویزای کاری گرجستان
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در گرجستان
  • نرخ بیکاری در گرجستان
  • مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021
  • میزان حقوق برای کار در گرجستان
  • نحوه کاریابی در گرجستان
  • مؤسسات کاریابی در گرجستان
  • بررسی ویزای همراه گرجستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در گرجستان
  • سخن پایانی کار در گرجستان

لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان، کاریابی در گرجستان و اخذ اقامت گرجستان از طریق کار در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار می گیرد. آیا می توان اقامت گرجستان را از طریق کار بدست آورد؟ شرایط کار در کشور گرجستان چگونه است؟ چگونه با کار در گرجستان می توان تابعیت این کشور را گرفت؟ لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان چیست؟ اقامت در گرجستان چگونه است؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد و سعی داریم ابهامات شما را در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021، برطرف سازیم. مؤسسه  حقوقی ملک پور  با بیش از 15 سال سابقه در امور مهاجرتی، اخذ انواع ویزاهای تحصیلی، سرمایه گذاری و کاری این مقاله را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نموده است. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021 و اقامت گرجستان 2021 می توانید با مشاورین کاردان ما تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در گرجستان:

قبل از پرداختن به لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان اطلاعاتی را در مورد این کشور به شما می دهیم. کشور گرجستان بیش از ۷۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. پایتخت کشور گرجستان شهر تفلیس است و واحد پول این کشور لاری می باشد. ارزش هر لاری برابر 0.35 یک دلار آمریکا است. مردم کشور گرجستان به زبان گرجی صحبت می کند. جمعیت کشور گرجستان حدوداً برابر با سه میلیون و هفتصد هزار نفر است. از آنجا که این کشور در نزدیکی کشورهای مربوط به اتحادیه اروپا قرار دارد امکان اینکه این کشور به زودی جزو اتحادیه اروپا شود وجود دارد. در کشور گرجستان دین مسیحیت به عنوان دین رسمی این کشور شناخته می شود. کشور گرجستان همسایگانی از قبیل کشور آذربایجان، ارمنستان و همچنیم کشور ترکیه دارد و دریای سیاه، سمت غرب این کشور را فرا گرفته است.

برای کاریابی در گرجستان باید بدانید که ابتدا شما با از یک کارفرما پیشنهاد شغلی باید داشته باشید اگر کارفرما در کشور خود موفق به یافتن نیروی کار نشد، می تواند برای شما بعنوان یک نیروی کار خارجی درخواست ویزا نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای گرجستان 2021 می توانید به لینک مقالات زیر مراجعه نمایید.

گرجستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور گرجستان

ویزای کار گرجستان:

برای کار در عناوین شغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021 موجود است باید شما ابتدا کارفرمای گرجستانی را پیدا نمایید تا بتوانید از او یک پیشنهاد شغلی و یا job offer دریافت کنید. پس از این مرحله شما می توانید مدارک مربوط به سوابق کاری و تحصیلی خود را ارائه داده و برای اخذ ویزای کاری کشور گرجستان اقدام نمایید. اگر شما به زبان های انگلیسی و گرجی تسلط داشته باشید، احتمال کاریابی شما بسیار بالاتر خواهد رفت. امکان کار در گرجستان برای افرادی که شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا هستند و همچنین شهروندان غیر از اروپا، امکان پذیر است. ویزای گرجستان 2021 که از طریق کار بدست می آید، از نوع ویزا های بلند مدت می باشد و به افراد اجازه می دهد که در این کشور اقامت داشته باشند.

 اما این تصور وجود دارد که برخی فکر می کنند که می توان با ویزای توریستی مشغول به کار در این کشور شد، اما شرایط به اینگونه است که شما پس از پایان دوره ویزای توریستی خود باید به کشور خود بازگشته و اجاره ندارید که در کشوری که در آن به عنوان گردشگر حضور دارید، کار کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در گرجستان:

افراد جویای کار در گرجستان برای دریافت ویزای کار گرجستان و کار در جایگاه های شغلی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا که شما باید فرم را بصورت آنلاین پر کنید ، آن را چاپ کنید و امضا کنید.
  • گذرنامه شما که در ده سال گذشته صادر شده و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد وگذرنامه باید حداقل از مدت زمانی که قصد سفر به گرجستان را دارید حداقل برای سه ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت زمان اقامت شما ، مانند:
    • صورتحساب های بانکی از شش ماه گذشته
    • نامه ای که حقوق شما را نشان می دهد
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه درمانی مسافرتی که کل مدت زمان اقامت شما را پوشش می دهد.
  • اثبات محل اسکان شما در گرجستان
  • تصاویر اندازه گذرنامه
  • قرارداد کار ، بیانگر طول مدت و نوع اشتغال و حقوق و دستمزدی که دریافت خواهید کرد.
  • مدارک دانشگاهی یا سایر مدارک تحصیلی

نرخ بیکاری در گرجستان:

نکته ای مهم که برای شروع کار در گرجستان وجود دارد، این است که باید ابتدا فاکتورهای مربوط به نحوه کاریابی و شاخص های مهم در این مورد را بررسی قرار دهید. نرخ بیکاری یکی از مهمترین شاخص ها در فرآیند کاریابی است. توجه به این فاکتور برای افراد جویای کار در گرجستان و هم چنین علاقه مندان به ایجاد کسب و کار در گرجستان، ضروری است. در این بخش فاکتور نرخ بیکاری را مورد بحث قرار می دهیم. علیرغم این که کشور گرجستان در سال های اخیر رشد اقتصادی چشمگیری داشته است نرخ بیکاری در این کشور کماکان بسیار بالا می باشد. در نمودار زیر می بینید که نرخ بیکاری کشور گرجستان در آخرین مقدار ثبت شده 14.25 می باشد که این مقدار بسیار بالاست و امکان کاریابی در گرجستان را به شدت پایین می آورد و در واقع به این معنی است که در این کشور افراد بیکار زیادی وجود دارند که نمی توانند شغل خود را پیدا نمایند و افراد و مردم کشور گرجستان خود نیز از بیکاری رنج می برند.

در نتیجه می توان گفت که کشور گرجستان برای کاریابی مقصد خوبی نمی باشد و برای کاریابی شما بهتر است به کشورهایی مثل آلمان و اتریش و کانادا که دارای نرخ بیکاری پایین تر هستند توجه نمایید. کشورهای مثل آلمان و اتریش ویزا هایی دارند که به نام ویزای جستجوی کار معروف اند. این ویزا برای افرادی صادر می شود که تخصص در زمینه مشاغل کمبود دارند و می توانند با این نوع ویزا وارد آن کشور شود و مشغول به کاریابی شد.

نرخ بیکاری گرچستان

مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021:

هر ساله لیست مربوط به مشاغل کمبود کشور گرجستان اعلام می شود. لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان را در قالب جدولی برای شما عزیزان فراهم آورده ایم که می توانید مشاهده بفرمایید.

مشاغل مورد نیاز گرجستان 2021
مدیریت و عملیات تجاری
اپراتور CNC
برنامه نویس کامپیوتر
مهندس برق
تکنسین تعمیر و نگهداری
تکنسین ساخت / تولید
مهندس مکانیک

میزان حقوق برای کار در گرجستان:

اگر بخواهید اقامت گرجستان از طریق کار را به دست آورید و در عناوین شغلی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان مشغول به کار شوید، نکته ای که برای متقاضیان کار حائز اهمیت است، میزان حقوق این کشور است. شما می توانید در جدول زیر میانگین درآمد بسیاری از مشاغل در گرجستان را مشاهده نمایید.

عنوان شغلی میانگین درآمد
مدیر حسابداری 8,780
حسابدار 3,380
حسابدار خبره 5,440
خزانه دار شرکت 11,000
تحلیلگر مالی 6,670
مدیر مالی 13,100
مدیر دفتر 4600
مسئول پذیرش 4,660
دبیر، منشی 3,320
کارگردان هنری 6,400
کارگردان خلاق 6,380
طراح گرافیک 4,330
عکاس 4520
مهندس هوافضا 7,140
کنترل کننده ی ترافیک هوایی 6,510
مهماندار هواپیما 5,320
خلبان 7,330
معمار 6,020
پیش نویس CAD 4,630
مکانیک 3,310
مشاور خدمات 5,270
مدیر شعبه بانک 9,510
گوینده 4520
معلم 4,900
مترجم 5,440
تحلیلگر کسب و کار 7,950
مدیر توسعه تجارت 9,450
مدیر پروژه 7,530
پرستار بچه 3,930
معلم مهد کودک 4,680
مهندس عمران 6,020
مدیر پروژه ساخت و ساز 7,400
مدیر بهداشت و ایمنی 3,930
نماینده مرکز تماس 4,510
مدیر خدمات مشتری 8,780
نماینده خدمات مشتریان 4590
مهندس برق 6,140
مهندس 6,020
مهندس مکانیک 6,520
مدیر اجرایی 14200
مدیر ارشد مالی 13800
مدیر کل 11,700
سرآشپز 5,010
آشپز اجرایی 5,740
مدیر هتل 9,100
آژانس مسافرتی 5,440
پیشخدمت / پیشخدمت 3,940
دندانپزشک 15,000
متخصص تغذیه 14,500
تکنیسین آزمایشگاه 5,020
پرستار 4,860
مدیر منابع انسانی 9,200
متصدی منابع انسانی 5,010
تکنسین کامپیوتر 4,800
مدیر پایگاه داده 6,350
برنامه نویس / برنامه نویس 5,630
مدیر فناوری اطلاعات 9,250
مهندس شبکه 5,320
مامور پلیس 4,960
وکیل 9,250
کمک قانونی 4,490
روزنامه نگار 6,140
داروساز 7,240
صندوقدار 3540
مدیر فروش 9,850
نماینده فروش 4,010

نحوه کاریابی در گرجستان:

همانطور که گفته شد نرخ بیکاری در کشور گرجستان بسیار بالا است که می تواند شانس شما را برای کار در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان پایین آورد. برای این کار باید کارفرمایی به شما پیشنهاد شغلی دهد این کارفرما باید ثابت نماید که در کشور گرجستان نمی تواند شخصی را پیدا کند که بتواند برای او کار کند و پس از این می تواند از کشورهای دیگر نیروی کار مورد نظر خود را اخذ نماید. یعنی به نیروی کار خارجی پیشنهاد شغلی می دهد. اگر جویای کار در گرجستان هستید و می خواهید در این کشور مشغول به کاریابی شوید باید از مؤسسات کاریابی درخواست کمک نمایید و یا اینکه از طریق روزنامه ها و آگهی های ثبت شده در آن ها بتوانید شغل خود را پیدا کنید و یا اینکه به صورت فیزیکی با مردم در ارتباط باشید تا بتوانید اطلاعات مربوط به شغل مورد نظر را دریافت کنید.

هنگامی از طریق مؤسسات کاریابی مشغول به کاریابی در گرجستان شدید، اگر شغل خود را پیدا کردید می توانید با ارسال رزومه خود به این مؤسسه اعلام نمایید که شرایط دریافت این شغل را دارا هستید و برای انجام این کار مناسب می باشید. از آنجا که تعداد متقاضیان کار در کشور زیاد است شانس افراد جویای  کار در گرجستان برای گرفتن یک موقعیت شغلی پایین می باشد. راه دیگر از طریق روزنامه ها است که اگر شما در کشور گرجستان دوست یا آشنایی و یا اقوام دارید، می توانید از آنها کمک بگیرید که در این روزنامه ها برای شما کاریابی کنند و می توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در گرجستان:

مؤسسات کاریابی امروز در جهان پروژه کاریابی را بسیار آسان تر کرده اند. این مؤسسات معمولاً وب سایت هایی دارند که شما می توانید با مراجعه به آنها لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان را مشاهده نمایید و در آنجا با آن ها در ارتباط باشید و بتوانید رزومه خود را ارسال نمایید تا بررسی گردد. پس از بررسی می توانید تأیید کارفرما را برای استخدام خود دریافت نمایید و در کار جدید خود مشغول شوید. در اینجا جدولی آورده ایم که می توانید مؤسسات کاریابی کشور گرجستان را مشاهده نمایید.

  • www.hr.ge
  • www.jobs.ge
  • www.cv.ge
  • www.myjobs.ge

بررسی ویزای همراه در گرجستان:

پس از مراحلی که در بالا گفته شد و توانستید در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان شغل خود را پیدا نمایید و مشغول به کار شدید، می توانید برای خانواده خود درخواست الحاق کنید. در واقع هنگامی که شخص کارت اقامت کاری خود را دریافت کرده باشد، می تواند برای پیوستن همراه اقدام نماید. همراه در قوانین کشور گرجستان، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تعریف می شوند. برای درخواست پیوستن خانواده شخص باید مدارکی را آماده نماید و به سفارت این کشور تحویل دهد. این مدارک به زبان گرجی و یا اینکه انگلیسی باید ترجمه شده باشد. جدول زیر را می توانید مشاهده نمایید که در آن تمامی مدارک لازم برای پیوستن خانواده آورده شده است.

  • فرم تکمیل شده الحاق خانواده
  • اثبات داشتن حداقل حقوق در شغل مورد نظر
  • دعوت نامه برای شخص متقاضی کار
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • تصویر چهره مشخص متقاضی در اندازه گذرنامه
  • مدارک مربوط به پرداخت هزینه ویزا
  • سند ازدواج‌ در خارج از گرجستان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان:

اخذ اقامت در گرجستان چگونه است؟ کسانی که متقاضی اشتغال در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان هستند باید بدانند که اگر در این کشور به مدت 5 سال کار کنند می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. اقامت دائم یک کشور در واقع تمامی خصوصیات تابعیت را دارا است بجز اینکه نمی توان در انتخابات این کشور شرکت نمود و اینکه در برخی از پست های کلیدی دولتی نمی توان مشغول به خدمت شد. اگر هر شخصی که به صورت متوالی 10 سال اقامت بی وقفه در این کشور داشته باشد می تواند درخواست تابعیت کند و پاسپورت این کشور را اخذ نماید.

لازم به ذکر است که در این کشور نمی توان تابعیت دوگانه داشت. تابعیت دوگانه به این معنی است که شما دو تابعیت را به صورت همزمان داشته باشید. کشور گرجستان تابعیت دوگانه را نمی پذیرد و برای اخذ تابعیت این کشور باید از تابعیت اولیه کشور خود انصراف دهید. پاسپورت کشور گرجستان در رنکینگ 37 جهانی قرار دارد و طبق نمودار زیر با این پاسورت می شود به 75 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد. این مقاله توسط مؤسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از آن شرعاً حرام می باشد و پیگرد قانونی خواهد داشت.

کار در گرجستان و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان، راه اخذ اقامت کاری گرجستان، نحوه کاریابی در گرجستان و استخدام در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان را در این مطلب مورد بحث و بررسی علمی قرار دادیم و سعی داشتیم تا اطلاعات دقیق و بروزی را در مورد لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان در اختیار شما قرار دهیم. کشور گرجستان به دلیل نرخ بالای بیکاری مقصد مناسبی برای کاریابی محسوب نمی شود و همچنین اعتبار پاسپورت پایین این کشور از معایب دیگر مهاجرت کاری به این کشور می باشد. بنابراین برای ویزای گرجستان 2021 شاید راه کار چندان مناسب نباشد. قطعاً کشورهایی که نظیر آلمان و اتریش که نرخ بیکاری زیر 4 درصد دارند و همچنین به افراد جویای کار ویزایی بنام جستجوی کار ارائه می دهند برای مهاجرت گزینه های بهتری هستند. مؤسسه حقوقی ملک پور با بیش از 15 سال خدمات برتر در امو مهاجرتی، اخذ انواع ویزا و انواع اقامت این مقاله را برای شما تنظیم و نگارش نموده است در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهام در مورد لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان می توانید از مشاورین مجرب ما مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. در پایان می توانید دیدگاه خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان

✅ برای اخذ ویزای کار گرجستان چه شرایطی مورد نیاز است؟

به طور کلی برای کار در کشور گرجستان ابتدا باید یک پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور داشته باشید.

✅ نرخ بیکاری در کشور گرجستان چه میزان است؟

مقدار نرخ بیکاری کشور گرجستان در آخرین مقدار ثبت شده 14.25 می باشد که این مقدار بسیار بالاست و امکان کاریابی در این کشور را به شدت پایین می آورد

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری گرجستان وجود دارد؟

هنگامی که شخص کارت اقامت کاری خود را دریافت کرده باشد، می تواند برای پیوستن همراه اقدام نماید. همراه در قوانین کشور گرجستان، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تعریف می شوند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      نرخ بیکاری کشور گرجستان در آخرین مقدار ثبت شده 14.25 می باشد که این مقدار بسیار بالاست و امکان کاریابی در این کشور را به شدت پایین می آورد و در واقع به این معنی است که در این کشور افراد بیکار زیادی وجود دارند که نمی توانند شغل خود را پیدا نمایند و افراد و مردم کشور گرجستان خود نیز از بیکاری رنج می برند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *