لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کره جنوبی
  •  ویزای کاری کره جنوبی
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در کره جنوبی
  • نرخ بیکاری در کره جنوبی
  • لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی 2021
  • میزان حقوق کار در کره جنوبی
  • نحوه کاریابی در کره جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در کره جنوبی
  • بررسی ویزای همراه کره جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کره جنوبی
  • سخن پایانی کار در کره جنوبی
✅ لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی ✅شرایط کار در کره جنوبی در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل علمی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی ، اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار و شرایط کار در کره جنوبی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی چیست؟ شرایط کار در کره جنوبی چگونه است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کره جنوبی از طریق ویزای کاری چیست؟ اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار چگونه است؟ در این مقاله سعی داریم با بیان لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی انواع ویزاهای کاری کره جنوبی را نیز بیان داریم و چگونگی اخذ اقامت و تابعیت کره جنوبی را از طریق کار تشریح نماییم.

امیدورایم عزیزانی که به دنبال مهاجرت کاری به کره جنوبی می باشند، آگاهی لازم را در باب لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و انواع ویزای کاری این کشور از طریق این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی ملک پور گردآوری شده است، بیابند. شما عزیزان در صورت داشتن پرسشی در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و بهترین شغل ها در کره جنوبی می توانید با کارشناسان مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های رایگان بهره مند گردید.

شرایط عمومی کار در کره جنوبی:

اطلاع از شرایط عمومی و اطلاعات کلی برای افراد جویای کار در کره جنوبی لازم است. کره جنوبی کشوری با جمعیتی نزدیک به 51 میلیون نفر در قاره آسیا و در شبه جزیره کره قرار دارد. مساحت کره جنوبی  100،222 کیلومتر مربع می باشد. این کشور با کشورهایی نظیر ژاپن، کره شمالی و چین شرقی هم مرز می باشد. شهر سئول پایتخت کره یکی از کلان شهر های مدرن و صنعتی جهان به شمار می رود، همچنین یکی از قدیمی ترین شهر های جهان با قدمتی 2000 ساله است. بالغ بر 10 میلیون نفر که تقریباً یک چهارم جمعیت کره جنوبی است در این شهر سکونت دارند.

زبان رسمی مردم در این کشور زبان کره ای است. تقریباً 56 درصد از مردم کره جنوبی بی دین هستند. سیستم حکومتی این کشور جمهوری است و رییس جمهور برای مدت 5 سال با رای مردم انتخاب می شود. کره جنوبی یکی از صنعتی ترین کشورهای حوزه آسیا شناخته می گردد و دارای صنایع مختلف شناخته شده در جهان می باشد، از این رو افراد زیادی تمایل دارند که به این کشور مهاجرت نمایند. یکی از روش های کم هزینه مهاجرت روش مهاجرت کاری برای اخذ اقامت کره جنوبی می باشد. در ادامه به بررسی انواع ویزای کاری و همچنین به بیان لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی می پردازیم.

شرایط عمومی کره جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کره جنوبی

ویزای کار کره جنوبی:

افرادی که رشته تحصیلی آنها جز لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی است و قصد اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار را داشته باشند برای ورود به این کشور بایستی ویزای کاری دریافت نمایند. کره جنوبی ویزاهای کاری متنوعی دارد که فرد می تواند اقامت موقت و به دنبال آن اقامت دائم کره جنوبی را به دست آورد. ویزای اجازه کار به تنهایی حداقل هشت نوع مختلف را شامل می گردد. همه ویزاهای کاری کره جنوبی به تخصص و مهارت نیروی کار برمی گردد. متقاضیان نیز می توانند با خود اشتغالی اقامت کره جنوبی را دریافت دارند اما بهترین راه این است که بر اساس شغل های مورد نیاز کره جنوبی کاریابی در این کشور را انجام دهید. در نمودار ذیل شما عزیزان انواع ویزاهای کاری کره جنوبی را می توانید مشاهده کنید و برای اخذ آنها بر اساس لیست مشاغل موردنیاز کره جنوبی تصمیم گیری فرمایید.

نام ویزا توضیحات
ویزای E-1 این ویزای مالتی به دارنده آن اجازه می دهد برای سخنرانی ها یا انجام تحقیقاتی در زمینه رشته تحصیلی خود وارد کره جنوبی گردد. این ویزا بر حسب نیاز فرد ممکن است تا 5 سال نیز تمدید گردد.
ویزای E-2 این ویزا برای افرادی که تمایل دارند برای شرکت های مختلف یا در مدارس ابتدایی یا دبیرستان و… زبان خارجی را تدریس نمایند صادر می گردد و دارنده آن به مدت 2 سال می توانند در کره جنوبی اقامت داشته باشد که این نوع ویزا برای 2 سال دیگر نیز قابلیت تمدید شدن دارد.
ویزای E-3 این ویزا برای متخصصین که از طریق مؤسسات دولتی یا خصوصی برای انجام تحقیقات در علوم طبیعی دعوت به کار شده اند صادر می گردد و برای 1 سال اعتبار دارد.
ویزای E-4 مهاجرین متخصص در زمینه های علوم طبیعی و فناوری که توسط یک سازمان عمومی یا خصوصی دعوت به کار می شوند می توانند با اخذ این ویزا به کشور کره جنوبی مهاجرت نمایند. این ویزا برای 1 سال معتبر است و برای سال های بعد نیز قابلیت تمدید دارد.
ویزای E-5 این ویزا برای معماران، پزشکان، وکلا، حسابداران و …که از طرف دولت کره جنوبی مجوز دریافت نموده باشند صادر می گردد. این ویزا نیز برای مدت 1 سال دارای اعتبار است و قابلیت تمدید دارد.
ویزای E-6 این ویزای کاری برای افرادی که در زمینه های موسیقی، ورزشی، هنری و … دارای مهارت می باشند و قصد ترویج دانش خود را دارند صادر می گردد.
ویزای E-7 این ویزا برای متقاضیانی که قصد شرکت در فعالیت های وزارت دادگستری کره را دارند صادر می شود و به مدت 3 سال دارای اعتبار است که تمدید نیز می شود.
ویزای D-5 این ویزا برای گزارشگران، روزنامه نگاران، مجلات و … صادر می گردد که دارای 3 ماه اعتبار است و برای یک سال نیز قابلیت تمدید شدن دارد.
ویزای D-10 این ویزا برای جستجو کار در کره جنوبی است که برای افرادی صادر می گردد که در کره جنوبی به مدت 3 سال تحصیل نموده باشند، یا دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از کارشناسی در کره و … باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در کره جنوبی:

در قسمت قبلی به بیان انواع ویزای کاری کره جنوبی پرداختیم و همانطور که مشاهده فرمودید افراد جویای کار در کره جنوبی در شغل هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی تعریف می گردد، هستند بایستی بر حسب شرایط و هدف خود برای یکی از ویزاهای کاری درخواست نمایند و برای این مهم نیز بایستی مدارکی را تهیه نمایند. در قسمت ذیل شما عزیزان می توانید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار برای انجام فعالیت در لیست شغل های مورد نیاز کره جنوبی را مشاهده فرمایید.

  • داشتن پاسپورت معتبری که حداقل دارای 6 ماه اعتبار از زمانی که اپلیکیشن (درخواست) مربوط به ویزا ارسال می گردد.
  • دارا بودن عکس با استاندارد های لازم
  • تمکیل نمودن فرم های ویزای کاری
  • کپی مدارک تحصیلی متقاضی
  • داشتن روزمه دقیق کاری
  • نامه قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما
  • گواهی سلامت شخص و گواهی عدم سوابق کیفری
  • داشتن پیشنهاد شغلی از طرف شرکتی که دارای گواه ثبت، صورت های مالی و ... باشد.

یکی از مهم ترین موارد در کسب ویزای کاری کشور کره جنوبی، داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما یا شرکتی در کره جنوبی است که از فرد حمایت مالی می نماید و این موضوع بسیار دشوار است و دارای پیچیدگی هایی می باشد. عزیزانی که به دنبال مهاجرت کاری می باشند می توانند به جای انجام مراحل پیچیده درخواست کار در کره جنوبی و اخذ پیشنهاد کار، در رابطه با ویزا های جستجو کار اتریش و آلمان اطلاعات خود را تکمیل نمایند.

نرخ بیکاری در کره جنوبی:

کسانی که درخواست کار در کره جنوبی را دارند و به این دلیل لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی 2021 را واررسی می نمایند می توانند از طریق آمار ها و شاخص های مختلف وضعیت کار را در این کشور جویا شوند. برای بررسی شرایط کار در کره جنوبی یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی که می بایست بررسی گردد، شاخص نرخ بیکاری می باشد و به عنوان یک علامت راهنما عمل می نماید. میزان نرخ بیکاری در شش ماه اخیر سال 2020 از 3.1 درصد به میزان 4 درصد افزایش داشته است. شما عزیزان می توانید از طریق نمودار ذیل شاهد این موضوع باشید.

نرخ بیکاری در کره جنوبی

مشاغل مورد نیاز کره جنوبی 2021:

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کره جنوبی را دارند بایستی برای مشاغلی اقدام نمایند که در لیست شغل های مورد نیاز کره جنوبی مورد تقاضاست. افراد جویای کار در کره جنوبی ممکن است با بررسی این لیست، موفق به یافتن بهترین شغل در کره جنوبی برای خود شوند. یکی از مشاغلی که در کره جنوبی بسیار مورد نیاز می باشد مدرس زبان انگلیسی است و برای این نوع شغل نیز ویزای خاصی تعریف گردیده است. کشور کره جنوبی در صنایع مختلفی مانند صنعت تولید وسایل نقلیه، مواد شیمیایی، الکترونیک، کشتی سازی، فولاد و … زبانزد می باشد که در این میان از شرکت هایی مانند سامسونگ، هیوندای، ال جی و … می توان نام برد. در جدول ذیل به برخی از مشاغلی که جز لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی می باشد اشاره داشته ایم.

  • ویرایشگر محتوای انگلیسی و نویسنده زبان انگلیسی
  • بازاریاب
  • تحلیل گر مالی و اوراق بهادار
  • کارگزاران بورس
  • برنامه نویس و توسعه دهنده وب
  • مدیر پروژه
  • معلم انگلیسی

میزان حقوق برای کار در کره جنوبی:

به طور کلی در فرهنگ کره جنوبی افراد ساعات زیادی را مشغول به کار می باشند به نوعی که در گذشته مدت زمان کاری 68 ساعت در هفته بوده است که اخیراً به 52 ساعت کار در هفته تقلیل پیدا کرده است که شامل 40 ساعت کار عادی و 12 ساعت کار اضافی. کشور کره جنوبی یکی از صنعتی ترین کشور های قاره آسیا به شمار می آید. حداقل حقوق در سال 2020 در  این کشور برای هر ساعت کاری در حدود 8,590 وون یا تقریبا 7.3 دلار در ساعت می باشد که جمعاً برای یک ماه کمترین حقوق 1250 دلار تعریف می شود. میانگین حقوق نیز در کره جنوبی در سال 2020 در حدود 2300 دلار در ماه قلمداد می گردد. اگر چه بسیاری از مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی تعریف می گردد درآمد بیشتری برای صاحبان شغل ایجاد می نمایند. بهترین شغل ها در کره جنوبی را می توان مشاغلی دانست که علاوه بر اینکه در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی هستند، جزو شغل های پر درآمد در کره جنوبی محسوب می شوند.

در جدول ذیل شما عزیزان می توانید درآمد برخی از شغل های مورد نیاز کره جنوبی و هم چنین برخی از شغل های پر درآمد در کره جنوبی را مشاهده فرمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه دلار آمریکا
پزشک 136,463
دندانپزشک 119,351
بازاریابی محتوا 90,359
مدیر عملیات 89,301
مدیر تولید 74,516
مهندس سخت افزار 71,934
مدیر فروش 71,108
تحلیلگر داده 61,438
مهندس عمران 61,245
توسعه دهنده موبایل 58,419
معمار 56,912
وکیل 56,220
حسابدار $ 53،343
مدیر بازاریابی 51,160
مهندس شیمی 50,386
مدیر مالی 47,890
داروساز 47,851
مهندس نرم افزار 46,980
معلم 45432
پرستار 42,544
مهندس مکانیک 41,125
طراح مد 40,369
مدیر فناوری اطلاعات 38,935
مهندس برق 38,523
مدیر پروژه 37,335
طراح وب 37152
طراح داخلی 36,653
تحلیلگر کسب و کار 34,230
دستیار اداری 32,094
طراح گرافیک 26193
صندوقدار 13,675
گارسون 13,097
سرآشپز 12,338

نحوه کاریابی در کره جنوبی:

افرادی که درخواست کار در کره جنوبی را دارند بایستی در ابتدای امر یک روزمه کاری مناسب تهیه نمایند و قبل از اقدام برای ویزای کار کره جنوبی برای کارفرمایان و شرکت های مختلف ارسال نمایند. برای این امر می توانند از طرق گوناگون مانند سایت های کاریابی کره جنوبی یا مؤسسات کاریابی بین المللی استفاده نمایند. متقاضیان کار نیز می توانند از روزنامه های مختلفی مانند کره هرالد، کره تایمز، سئول تایمز و … لیست مشاغل مورد نیاز این کشور برای کار را مشاهده فرمایند. در ادامه به بررسی موسسات مختلف کاریابی و سایت های کاریابی کره جنوبی خواهیم پرداخت. وب سایت های و موسسات کاریابی معتبر به شما برای یافتن بهترین شغل در کره جنوبی کمک می کنند. این مقاله به وسیله مشاورین موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع خلاف اصول اخلاق می باشد و حرام است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اخذ ویزای کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در کره جنوبی:

متقاضیانی که درخواست کار در کره جنوبی را دارند با آگاهی از لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی می توانند با استفاده از  مؤسسات و سایت کاریابی کره جنوبی رزومه خود را برای کارفرمایان و شرکت هایی که نیاز به نیروی کار دارند، ارسال نمایند. این موسسات کمک می کند که مناسب ترین و بهترین شغل در کره جنوبی که متناسب با شرایط جویای کار در کره جنوبی می باشد را یافته و پیشنهاد کار اخذ کنند. در بخش ذیل به برخی از سایت های کاریابی پرداخته ایم .

  • سایت کاریابی Craigslist؛

    این سایت کاریابی بیشتر برای شغل های پاره وقت و جنرال می باشد و آگهی های مربوط به مشاغل به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد.

  • سایت Saramin، job korea:

    این نیز یکی از پورتال های کاریابی می باشد که عموماً به زبان کره ای است.

  • سایت peopleNJob

    این سایت به عنوان یکی از بهترین پورتال های شغل یابی برای افراد خارجی تلقی می گردد. تعداد زیادی از آگهی های دعوت به کار در این وب سایت به زبان انگلیسی منتشر می گردد.

  • سایت Linkedin

    شرکت های مختلفی در این سایت وجود دارد که اعلام نیاز به نیروی کار را آگهی می نمایند و متقاضیان کار می توانند از آن بهره مند گردند.

از دیگر سایت های کاریابی کره جنوبی می توان از Incruit،  mediajob، Designerjob و … نام برد. مؤسسات کاریابی مختلفی وجود دارند که شما عزیزان می توانید با برقرار نمودن ارتباط با آنان شغل مورد نظر خود را بیابید و در صورت داشتن پرسشی در باب شرایط کاریابی و رشته های مورد نیاز کره جنوبی برای کار  و… با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید.

بررسی ویزای همراه در کره جنوبی:

ویزای F-3  به عنوان ویزای همراه برای متقاضیانی که دارای ویزاهای تایپ D-1 الی E-7 می باشند صادر می گردد. در قسمت های قبلی انواع ویزای کاری کره جنوبی را بررسی نمودیم و دارندگان این ویزاهای کاری می توانند برای همسر و فرزندان مجرد زیر 19 سال خود در خواست ویزا نمایند. مدت زمان ویزا بستگی به مدت زمان ویزای نفر اصلی دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا شامل موارد ذیل می باشد:

  • داشتن گذرنامه معتبر حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه نمودن اسنادی که نشان دهنده متاهل بودن متقاضی باشد مانند گواهی ازدواج
  • عکس استاندارد با پس زمینه سفید
  • ارائه کپی از ویزا همسر یا در صورت داشتن کارت اقامت(ARC) کپی از کارت اقامت متقاضی
  • ارائه نمودن گواهی سلامت همراهان
  • تمکیل نمودن فرم درخواست ویزا
  • ارائه نمودن نامه تمکن مالی مبنی بر این که فرد اصلی توانایی مالی لازم برای پوشش هزینه های زندگی را دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کره جنوبی:

کشور کره جنوبی یکی از کشورهایی است که به سختی تابعیت اعطا می نمایند. اگر پس از بررسی رشته های مورد نیاز کره جنوبی برای کار، موفق به دریافت پیشنهاد کار شدید، می بایست برای اخذ اقامت کره جنوبی اقدام کنید. افرادی که از طریق اخذ ویزاهای کاری در مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی تعریف می گردد یا از طریق دریافت پیشنهاد شغلی در سایر شغل ها وارد این کشور شده اند و به کاری مشغول می گردند طی سه ماه اول ورود بایستی کارت اقامت بیگانه در کره جنوبی را دریافت نمایند. متقاضیانی که به مدت 5 سال کار اقامت خود را تمدید نمایند و در این کشور زندگی کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. برای تبدیل به پاسپورت بایستی متقاضی فرهنگ و زبان کره ای را بداند و اقامت 5 ساله را نیز داشته باشد. متقاضیان می توانند با ازدواج با تبعه کره ای طی 2 سال پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی، رشته های مورد نیاز در کره جنوبی برای کار، شرایط کار در کره جنوبی و مدارک مورد نیاز برای اخذ انواع ویزای کاری کره جنوبی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. همانطور که بیان داشتیم افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت کره جنوبی از طریق کار را دارند و در پی جستجوی کار در لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی باشند، می توانند از طریق هر کدام از انواع ویزای های کاری بر حسب شرایط و سوابق خود اقدام نمایند. در اصل بایستی متقاضیان بتوانند کارفرمایی را در کره جنوبی پیدا نمایند و وی را متقاعد سازند و این مسیر بسیار پیچیده و دشواری به حساب می آید. به متقاضیان مهاجرت کاری توصیه می نماییم قوانین و شرایط ویزاهای جستجو کار آلمان و اتریش را مطالعه و بررسی نمایند، چراکه شرایط سهل تری نسبت به ویزاهای کاری کره جنوبی دارد. امیدواریم شما عزیزان آگاهی لازم در باب لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی را دریافت نموده باشید. در صورت داشتن سوالی در باب لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی یا ویزاهای کاری این کشور می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نهایت بهره را ببرید. دیدگاه این مقاله نیز برای بررسی پرسش های شما در باب موضوع این مقاله طراحی گردیده است.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کره جنوبی

✅ کره جنوبی چند نوع ویزای کاری دارد؟

ویزای اجازه کار به تنهایی حداقل هشت نوع مختلف را شامل می گردد که فرد می تواند اقامت موقت و به دنبال آن اقامت دائم کره جنوبی را به دست آورد. 

✅ نرخ بیکاری در کشور کره جنوبی بر اساس آخرین آمار به چه میزان بوده است؟

میزان نرخ بیکاری در شش ماه اخیر سال 2020 از 3.1 درصد به میزان 4 درصد افزایش داشته است.

✅ میانگین حقوق در کره جنوبی در سال 2020 چقدر است؟

میانگین حقوق نیز در کره جنوبی در سال 2020 در حدود 2300 دلار در ماه قلمداد می گردد،

4 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      یکی از مهم ترین موارد در کسب ویزای کاری کشور کره جنوبی، داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما یا شرکتی در کره جنوبی است. برای کاریابی هم مراجعه به سایت موسسات کاریابی و ارسال رزومه می تواند بسیار موثر باشد.

      پاسخ
  1. مینا
    مینا گفته:

    سلام من 18 سال دارم میخوام از طریق کار و تحصیل و زندگی به کره جنوبی بروم ایا این امکان هست که برای همیشه اونجا بمونم مدرک هم دارم هم کره ای و هم انگلیسی میخوام برای دانشگاه ثبت نام کنم

    پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      سلام. برای تحصیل در کره باید از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید. شما می تونید با برقراری تماس با موسسه و دادن اطلاعات خودتون به مشاورین ما اطلاعات کامل رو دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *